hehe dan kunnen wij weer rustig veder klagen zonder gestoord te wordenquote:Op woensdag 28 april 2010 23:07 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ach, als ik de klachten zie die hier ter sprake komen raak ik niet snel onder de indruk.
Klagen dat je je pas moet activeren om op saldo te kunnen reizen in de metro, gewoonweg niet waar. Klagen dat het activeren voor de NS zoveel werk is, terwijl het effe langs een automaat lopen en een paar simpele handelingen is, vergelijkbaar met een kaartje kopen. Klagen dat je niet meer van klasse kunt wisselen in de trein, ook onzin. Klagen dat korting krijgen in de daluren te ingewikkeld zou zijn. Klagen dat er geen enkel voordeel zou zijn...
Maar als jij nog echte klachten weet, liefst klachten die NIET opgelost kunnen worden, dan ben ik wel benieuwd. Het gezeur in de marge ben ik wel klaar mee.
Ik zie meerdere voordelen. die heb ik ook al vaak zat genoemd. Het is dan ook erg kinderachtig om nu te doen alsof ik maar 1 voordeel zie.quote:Op woensdag 28 april 2010 23:01 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Jij ziet maar 1 voordeel, namelijk digitaal ipv 'dat enorm ouderwetse kaartjessysteem'?
Heb je daar een bron van?quote:Zwartrijden is lang niet zo fors gedaald als de vervoerbedrijven (of jij) ons willen doen geloven.
Voorbeelden van dat gigantisch haperen graag.quote:Dat je geen kaartjes meer hoeft te kopen is inderdaad handig (alleen hapert de uitvoering van dat idee gigantisch vanwege de technische onvriendelijkheden, en dat in het 'digitale tijdperk 2010')
Waarom moet ik toch telkens de voordelen weer opnoemen?quote:En welke andere zaken doel je op?
Ach, feit blijft gewoon dat het systeem te snel en te brak verplicht wordt gesteld. Of een klacht wel of niet opgelost kan worden lijkt me niet relevant, de betalende reiziger is de penis hoe je het ook wend of keert.quote:Op woensdag 28 april 2010 23:07 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ach, als ik de klachten zie die hier ter sprake komen raak ik niet snel onder de indruk.
Klagen dat je je pas moet activeren om op saldo te kunnen reizen in de metro, gewoonweg niet waar. Klagen dat het activeren voor de NS zoveel werk is, terwijl het effe langs een automaat lopen en een paar simpele handelingen is, vergelijkbaar met een kaartje kopen. Klagen dat je niet meer van klasse kunt wisselen in de trein, ook onzin. Klagen dat korting krijgen in de daluren te ingewikkeld zou zijn. Klagen dat er geen enkel voordeel zou zijn...
Maar als jij nog echte klachten weet, liefst klachten die NIET opgelost kunnen worden, dan ben ik wel benieuwd. Het gezeur in de marge ben ik wel klaar mee.
Wij zien meerdere nadelen, het is erg kinderachtig om die af te doen als 'onzinnige kritiek'.quote:Op woensdag 28 april 2010 23:10 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ik zie meerdere voordelen. die heb ik ook al vaak zat genoemd. Het is dan ook erg kinderachtig om nu te doen alsof ik maar 1 voordeel zie.
Heb jij een bron dat dat wel het geval is?quote:[..]
Heb je daar een bron van?
Dat komt omdat jij niet kan/wil geloven dat er echt problemen zijn.quote:[..]
Voorbeelden van dat gigantisch haperen graag.
Ik neem geen genoeg meer met dit soort simpele beweringen zonder onderbouwing.
Ja, die zijn ontzettend dom, echt, allemaal randdebielen, roepen maar wat over de chipkaart zonder dat ding ooit te gebruiken.quote:[..]
Waarom moet ik toch telkens de voordelen weer opnoemen?
Zijn de critici zo ontzettend vergeetachtig of wat?
Het systeem wordt pas verplicht gesteld als het werkt. En dat doet het in Rotterdam en Amsterdam. De enige twee steden waar het verplicht is of op korte termijn gaat worden.quote:Op woensdag 28 april 2010 23:18 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Ach, feit blijft gewoon dat het systeem te snel en te brak verplicht wordt gesteld. Of een klacht wel of niet opgelost kan worden lijkt me niet relevant, de betalende reiziger is de penis hoe je het ook wend of keert.
Check the internet zou ik zeggen, en ga niet alleen af op Fok.
Klagen dat je moet activeren voor reizen in de metro is onzin. Klagen dat een kortingsactie te ingewikkeld zou zijn is onzin. Klagen dat het zoveel extra moete is om het reizen op saldo voor NS te activeren is onzin.quote:Op woensdag 28 april 2010 23:19 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Wij zien meerdere nadelen, het is erg kinderachtig om die af te doen als 'onzinnige kritiek'.
Wat een ontzettend zwaktebod.quote:Heb jij een bron dat dat wel het geval is?
Je geeft zelf net een overduidelijk voorbeeld dat het jouw helemaal niet om feiten gaat, dat je er alleen maar op uit bent om de OV chipkaart af te kraken.quote:Dat komt omdat jij niet kan/wil geloven dat er echt problemen zijn.
Ik zou het bijna wel gaan denken.quote:Ja, die zijn ontzettend dom, echt, allemaal randdebielen, roepen maar wat over de chipkaart zonder dat ding ooit te gebruiken.
Tsja, beetje afhankelijk van wat je gezeur in de marge noemt natuurlijk. Verder is www.google.nl wel een goede, dan even zoeken op OV Chip Klachten en er komt een hoop rottigheid naar boven. Maar daar heb je mij niet voor nodig, dat kun je zelf ook wel.quote:Op woensdag 28 april 2010 23:21 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Het systeem wordt pas verplicht gesteld als het werkt. En dat doet het in Rotterdam en Amsterdam. De enige twee steden waar het verplicht is of op korte termijn gaat worden.
Geef dan eens wat voorbeelden van klachten buiten Fok!. Ik zie nergens klachten die echt ergens over gaan. Vooral het eerder genoemde gezeur in de marge.
Zoals ik net al zei, ik zie geen echt serieuze, onoplosbare, klachten. Ook niet buiten Fok! Jij zegt ze wel te zien, dan moet het toch geen probleem zijn om hier een paar voorbeelden te geven van wat jij terechte klachten vind.quote:Op woensdag 28 april 2010 23:28 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Tsja, beetje afhankelijk van wat je gezeur in de marge noemt natuurlijk. Verder is www.google.nl wel een goede, dan even zoeken op OV Chip Klachten en er komt een hoop rottigheid naar boven. Maar daar heb je mij niet voor nodig, dat kun je zelf ook wel.
Dat jij -als voorstander van de ov chip- geen echte, serieuze, onoplosbare klachten ziet kan ik me voorstellen. Maar ik was niet van plan om de afgelopen 27 topics over te gaan doen. Nogmaals, check google. En zie welke problemen reizigers hebben met de ov chip, en de narigheid die het met zich mee brengt.quote:Op woensdag 28 april 2010 23:30 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Zoals ik net al zei, ik zie geen echt serieuze, onoplosbare, klachten. Ook niet buiten Fok! Jij zegt ze wel te zien, dan moet het toch geen probleem zijn om hier een paar voorbeelden te geven van wat jij terechte klachten vind.
Je maakt zelf een perfect voorbeeld van de makkelijke kritiek op de OV chipkaart. Wel roepen dat er vanalles mis is, maar geen enkel concreet voorbeeld willen of kunnen geven.quote:Op woensdag 28 april 2010 23:37 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Dat jij -als voorstander van de ov chip- geen echte, serieuze, onoplosbare klachten ziet kan ik me voorstellen. Maar ik was niet van plan om de afgelopen 27 topics over te gaan doen. Nogmaals, check google. En zie welke problemen reizigers hebben met de ov chip, en de narigheid die het met zich mee brengt.
en vervolgens:quote:Op woensdag 28 april 2010 23:19 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Dat komt omdat jij niet kan/wil geloven dat er echt problemen zijn.
[..]
En dan vervolgens anderen beschuldigen van onredelijk gedrag:quote:Op woensdag 28 april 2010 23:25 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Klagen dat je moet activeren voor reizen in de metro is onzin. Klagen dat een kortingsactie te ingewikkeld zou zijn is onzin. Klagen dat het zoveel extra moete is om het reizen op saldo voor NS te activeren is onzin.
Zo kan ik nog wel even doorgaan.
[..]
quote:Je geeft zelf net een overduidelijk voorbeeld dat het jouw helemaal niet om feiten gaat, dat je er alleen maar op uit bent om de OV chipkaart af te kraken.
Ik lever geen makkelijke kritiek op de ov chip, sterker nog, ik heb (net als jij ws) totaal geen ervaring met de ov chip. Ik verwijs je alleen naar het internet voor klachten van echte reizigers, en daar blijkt dat het systeem geen rozegeur en maneschijn is. En dan kom ik terug op mijn eerdere bewering dat het systeem brak is en te vroeg verplicht gesteld. Maar ik snap wel dat we jou ook niet al te serieus moeten nemen hoor.quote:Op woensdag 28 april 2010 23:39 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Je maakt zelf een perfect voorbeeld van de makkelijke kritiek op de OV chipkaart. Wel roepen dat er vanalles mis is, maar geen enkel concreet voorbeeld willen of kunnen geven.
Je moet toch wel snappen dat ik dergelijke vage kritiek niet serieus kan nemen,
Het is ook geen serieus, onoplosbaar probleem voor mij om naar de Noordpool te lopen. Maar voor een Ov-Chipkaart verwacht ik wel iets soepelers.quote:Op woensdag 28 april 2010 23:30 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Zoals ik net al zei, ik zie geen echt serieuze, onoplosbare, klachten.
Ik gaf concrete voorbeelden en toen zei jij (of iemand anders), dat ik enkelt de negatieve kanten wilde zien.quote:Op woensdag 28 april 2010 23:39 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Je maakt zelf een perfect voorbeeld van de makkelijke kritiek op de OV chipkaart. Wel roepen dat er vanalles mis is, maar geen enkel concreet voorbeeld willen of kunnen geven.
Je moet toch wel snappen dat ik dergelijke vage kritiek niet serieus kan nemen,
En dat ik voor een ritje van linea recta nog geen 60 kilometer met de bus van Rotterdam Centraal naar Dirksland voortaan 72 cent meer mag neertellen, een verhoging van 10,3 procent, dat doet er volgens Vancouverfan niet toe, want we mogen niet zeuren. Hét grote voordeel van de ov-chipkaart is volgens hem dat een paar mensen iets minder betalen omdat ze net toevallig een zonegrens net wel overgaan.quote:Op donderdag 29 april 2010 03:18 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
ik vind de ovchip onzin. 1 miljard belastinggeld (als het al niet meer is) en wat krijgt de consument/burger/reziger ervoor terug? goedkopere ritten van een paar cent verschil? Na een jaar zijn de ritten weer op het oude niveau.
quote:Op donderdag 29 april 2010 03:46 schreef Schenkstroop het volgende:
Heel smpel zoveel Bs. rondom de Ovchip en de poortjes
*zwartrijden is nogsteeds mogelijk, gewoon stiekem eerder uitchecken.
maar het wordt wel al moeilijker en daar gaat het om.
*mensen worden nogsteeds agressief nu staan er wachtrijen in de spits niet bij de bij de poortjes.
wachtrijen niet bij de poortjes, wat bedoel je nou?
* mensen komen te laat. ook voor snel overstappen.
kwestie van gewenning en zorgen dat je je pas al vast hebt als je in de buurt bent bij een in/uit check punt
*basis in en uitcheck tarieven bij elke fucking overstap, nogsteeds niet opgelost.
complexe software, maar de bugs worden steeds minder
*Elektronische meuk is altijd te kraken. doet eurlings/overheid/vervoersbedrijven niks mee gewoon doen alsof het veilig is.
de marketing zorgt er wel voor.
de strippenkaart is nog makkelijker te "kraken" en volgens mij gebruik jij ook nog steeds je pinpas wat nog makkelijker te kraken is.
En ze blijven maar doorzetten, doorzetten, doorzetten. hardnekkig doorzetten. Overheid en vervoersbedrijven. En waarom? Ze geloven dat er vast een dag komt dat iedereen het heeft geaccepteerd. omdat het moet. the learned hlplessness.. Ik voorspel nu dat alle agressie, problmen waar oevrheid en NS mee komt om de ovkut aan te rpijken nosgteeds zullen ebstaan.
dat zal wel loslopen
En waarvoor, goedkopere ritten? Lieg niet!
Veiligheid? Bullshit!
Alles conform privacy wetten? Laat me niet lachen!
vooruitgang, 1 betaal systeem voor alle OV
Eén vraag die ik niet weet: kun je ovchips kopen met contant geld?
jep dat kan in rotterdam met alleen munten en in amsterdam ook met papiergeld
Ik zie niks onredelijks aan zeggen dat klagen over een eventuele activitatie van een pas gezeur vind. En jij spant helemaal de kroon wat betreft problemen verzinnen. Jij roept dat de OV bedrijven verkeerde cijfers publiceren over zwartrijden. Maar je hebt daar geen enkele bron voor en vervolgens moet ik maar gaan bewijzen dat de cijfers wel degelijk kloppen.quote:Op woensdag 28 april 2010 23:43 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
en vervolgens:
[..]
En dan vervolgens anderen beschuldigen van onredelijk gedrag:
[..]
![]()
Ik heb wel degelijk ervaring met de OV chipkaartquote:Op woensdag 28 april 2010 23:50 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Ik lever geen makkelijke kritiek op de ov chip, sterker nog, ik heb (net als jij ws) totaal geen ervaring met de ov chip.
Een boude stelling als je geen ervaring hebt met de OV chipkaart en alleen maar afgaat op wat mensen op internet zeggen.quote:Ik verwijs je alleen naar het internet voor klachten van echte reizigers, en daar blijkt dat het systeem geen rozegeur en maneschijn is. En dan kom ik terug op mijn eerdere bewering dat het systeem brak is en te vroeg verplicht gesteld.
Want?quote:Maar ik snap wel dat we jou ook niet al te serieus moeten nemen hoor.
50 euro is niet nodig. 20 euro is genoeg. En met automatisch opladen heb je daar geen omkijken naar.quote:Op donderdag 29 april 2010 03:18 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Ik gaf concrete voorbeelden en toen zei jij (of iemand anders), dat ik enkelt de negatieve kanten wilde zien.
Voor 7.30 kocht ik een strippenkaart en dan was ik klaar. Nu is een ov-chip kopen meer en meer verplicht en dan staat er nog geen reistegoed op.
Ik moet genoeg geld hebben op mijn rekening om er een flinke borg op te flikkeren a 50 gulden
Kun je terugvragen.quote:En als de chipkasten het niet doen of ik vergeet uittecheken ben ik mijn borg kwijt.
Nu moet je ook je pas laten zien aan de chauffeur, controleur of een stempeltje zetten op een strippenkaart. Waarom is dat niet "een trucje doen"?quote:Ik moet er trouwens niet aan denken dat ik elkde dag voor werk* overal waar ik kom netjes als een rat in een maas voor elke deur moet aan en uitloggen.. Ik krijg al migraine als ik aan die repeatative tasks moet denken. Eerst een trucje doen dan pas krijg je eten of mag je doorlopen. En Ik vind stoplichten afentoe al vervelend. Autos hebben altijd doorgaandverkeer dus die stoppen ook niet al is het groen voor mij bij een kruising. En al helemaal niet als het een opatje is in een BMW of Mercedes.
Nooit meer zorgen hoeven te maken over zones, of je wel genoeg strippen hebt, nooit meer teveel betalen voor een klein stukje, minder zwartrijders etc.quote:ik vind de ovchip onzin. 1 miljard belastinggeld als het al niet meer is, en wat krijgt de consument/burger/reiziger terug? goedkopere ritten van een paar cent verschil? Na een jaar zijn de ritten weer op het oude niveau.
Er is niemand die heeft gezegd dat zwartrijden compleet uitgebannen zou worden. Het is wel degelijk moeilijker gemaakt, zeker in de medtro.quote:Op donderdag 29 april 2010 03:46 schreef Schenkstroop het volgende:
Heel smpel zoveel Bs. rondom de Ovchip en de poortjes
*zwartrijden is nogsteeds mogelijk, gewoon stiekem eerder uitchecken.
Kwestie van gewenning.quote:*mensen worden nogsteeds agressief nu staan er wachtrijen in de spits niet bij de bij de poortjes.
Waardoor komen ze te laat?quote:* mensen komen te laat. ook voor snel overstappen.
Waar heb je het over?quote:*basis in en uitcheck tarieven bij elke fucking overstap, nogsteeds niet opgelost.
Ze erkennen het probleem, maar verwachten niet dat er op grote schaal misbruik van gemaakt zal worden. De strippenkaarten waren ook na te maken maar is ook nooit op grote schaal gebeurd.quote:*Elektronische meuk is altijd te kraken. doet eurlings/overheid/vervoersbedrijven niks mee gewoon doen alsof het veilig is.
de marketing zorgt er wel voor.
Het systeem is nu in Rotterdam doorgevoerd. Welke terugkerende agressie zie jij gebeuren?quote:En ze blijven maar doorzetten, doorzetten, doorzetten. hardnekkig doorzetten. Overheid en vervoersbedrijven. En waarom? Ze geloven dat er vast een dag komt dat iedereen het heeft geaccepteerd. omdat het moet. the learned hlplessness.. Ik voorspel nu dat alle agressie, problmen waar oevrheid en NS mee komt om de ovkut aan te rpijken nosgteeds zullen ebstaan.
Als jij dingen ziet die het CBP, niet ziet. Deel het even met ons.quote:En waarvoor, goedkopere ritten? Lieg niet!
Veiligheid? Bullshit!
Alles conform privacy wetten? Laat me niet lachen!
Ja hoor. In bijvoorbeeld de Rotterdamse bussen kun je wegwerpkaartjes kopen.quote:Eén vraag die ik niet weet: kun je ovchips kopen met contant geld?
Heb je nou al gezien dat het onzin was om Saldo op reizen bij de NS te activeren om met de metro te kunnen?quote:Op donderdag 29 april 2010 04:20 schreef Zelva het volgende:
[..]
En dat ik voor een ritje van linea recta nog geen 60 kilometer met de bus van Rotterdam Centraal naar Dirksland voortaan 72 cent meer mag neertellen, een verhoging van 10,3 procent, dat doet er volgens Vancouverfan niet toe, want we mogen niet zeuren. Hét grote voordeel van de ov-chipkaart is volgens hem dat een paar mensen iets minder betalen omdat ze net toevallig een zonegrens net wel overgaan.
Een uniform voordeel is het dus in ieder geval niet, en een uniform voordeel voor de reiziger weet VancouverFan ook gewoon niet op te noemen. Ze bestaan NIET, anders had hij ze al lang en breed vol trots uitgemeten en zou hij niet categorisch weigeren gewoon eens een doodsimpele vraag te beantwoorden.
En laten we wel zijn. De OV-chipkaart, is of Vancouverfan het nou wil of niet, gemiddeld duurder bij ritten langer dan een kilometer of twee, afhankelijk van het tarief. Gewoon een heel simpel rekensommetje, bijvoorbeeld voor Arriva in de Hoeksche Waard en op Goeree-Overflakkee:
De gemiddelde zone in Nederland is 4,5 kilometer. Voor de strippenkaart kost zo'n zone je 1 strip, in 2010 is dat na een paar bovengemiddelde verhogingen 50 cent.
Arriva rekent 0,118 euro per kilometer. Per gemiddelde zone van 4,5 kilometer betaal je met de ov-chipkaart dus geen 50 cent zoals met een strippenkaart, maar 4,5 keer 11,8 cent, is bij elkaar 53,1 cent.. Reizen met de ov-chipkaart bij Arriva in de Hoeksche Waard en op Goeree-Overflakkee is hoe je het ook wendt of keert gemiddeld 6,2 procent duurder. Dat dit klopt blijkt ook wel mijn voorbeeld hierboven. 14 strippen à 50 cent voor 7 euro, wordt met de ov-chipkaart opeens 7 euro 72. En dat is dus nog veel meer dan 6,2 procent.
Ja voor hele korte ritjes is de ov-chipkaart gemiddeld wel goedkoper (bij Arriva maximaal 1800 meter, 78 cent + 18*1,18=99,24 cent), maar voor zulk soort afstanden pak ik toch nooit het openbaar vervoer. Nutteloos dus.
Het is gewoon een goudmijn voor sommige openbaarvervoerbedrijven, wat er ook wordt beweerd. Alleen regio's die een tarief lager dan 11,11 cent per kilometer hanteren maken het gemiddeld goedkoper voor de reiziger, (en dan alleen omdat de strippenkaart extra verhoogd is), maar het gros van Nederland zit daar ver boven. En Amsterdam, Almere, Noord-Holland en Eindhoven blijven echt niet een pak 'em beet 20 procent goedkoper dan de rest van Nederland. Dat gaat de komende jaren ongetwijfeld rap omhoog.
Je rekent nogal positief namelijk dat een bus ook een rechte lijn door een zone neemt en aangezien dat nooit het geval is zal het waarschijnlijk nog eens met 10 a 20% verhoogt moeten worden.quote:Op donderdag 29 april 2010 04:20 schreef Zelva het volgende:
De gemiddelde zone in Nederland is 4,5 kilometer. Voor de strippenkaart kost zo'n zone je 1 strip, in 2010 is dat na een paar bovengemiddelde verhogingen 50 cent.
Arriva rekent 0,118 euro per kilometer. Per gemiddelde zone van 4,5 kilometer betaal je met de ov-chipkaart dus geen 50 cent zoals met een strippenkaart, maar 4,5 keer 11,8 cent, is bij elkaar 53,1 cent.. Reizen met de ov-chipkaart bij Arriva in de Hoeksche Waard en op Goeree-Overflakkee is hoe je het ook wendt of keert gemiddeld 6,2 procent duurder. Dat dit klopt blijkt ook wel mijn voorbeeld hierboven. 14 strippen à 50 cent voor 7 euro, wordt met de ov-chipkaart opeens 7 euro 72. En dat is dus nog veel meer dan 6,2 procent.
kan je rustig stellenquote:Op donderdag 29 april 2010 08:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Je rekent nogal positief namelijk dat een bus ook een rechte lijn door een zone neemt en aangezien dat nooit het geval is zal het waarschijnlijk nog eens met 10 a 20% verhoogt moeten worden.
quote:Op woensdag 28 april 2010 22:34 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Jij ziet maar 1 nieuw onderdeel bij de invoering van de OV chipkaart, het reizen per kilometer?
Het zwartrijden wat gedaald is, nooit meer een strippenkaart hoeven te kopen en andere zaken zie je niet of wil je niet zien?
Alsjeblieft, zelfs de politie doet aan zwartrijden:quote:Op donderdag 29 april 2010 06:47 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ik zie niks onredelijks aan zeggen dat klagen over een eventuele activitatie van een pas gezeur vind. En jij spant helemaal de kroon wat betreft problemen verzinnen. Jij roept dat de OV bedrijven verkeerde cijfers publiceren over zwartrijden. Maar je hebt daar geen enkele bron voor en vervolgens moet ik maar gaan bewijzen dat de cijfers wel degelijk kloppen.
Leg eens uit, waarom zou ik dergelijkde beweringen serieus moeten nemen?
Kom maar op met je volgende rotsmoes/uitvlucht/vergoeilijking.quote:Agenten rijden zwart
AMSTERDAM - Amsterdamse agenten maken in hun vrije tijd ongeoorloofd gebruik van speciale GVB-politiekaarten waarmee ze gratis met het openbaar vervoer kunnen reizen.
"Het privé gebruiken en gebruik voor woon-werkverkeer van de GVB-politiekaart is niet toegestaan en hier zal dan ook op gecontroleerd worden", waarschuwt Commissaris Cor Gorissen in een intern schrijven. De pas is alleen bedoeld voor agenten die tijdens werktijd het openbaar vervoer willen nemen om sneller ergens ter plaatse te zijn of een dader willen aanhouden.
Het is onduidelijk hoe groot het ongeoorloofde gebruik van de GVB-kaarten is, maar het lijkt om aanzienlijke aantallen te gaan. Alle executieve medewerkers zijn in het bezit van zo'n pas. "Dat praat je over duizenden kaarten", zegt Bert Verdijk, voorzitter van de Amsterdamse Politie Vakorganisatie. "Ik vind het nog heel coulant van Gorissen dat hij de mensen waarschuwt, want dat had hij voor mij niet hoeven doen. Misbruik moet direct worden aangepakt, niet in het minst omdat iedereen weet welke spelregels er hangen aan het gebruik van zo'n kaart. Daarbij wordt nadrukkelijk vermeld dat ze niet privé mogen worden gebruikt."
Het GVB zegt de politiepassen niet te controleren. "Wij hebben met diverse bedrijven grootverbruikerscontracten", zegt woordvoerster Petra Faber. "En wij willen en kunnen natuurlijk niet controleren of het personeel van zo'n bedrijf daar misbruik van maakt."
ik heb zelf ook zo'n pas (contractors pas) om apparatuur te kunnen testen en reis er ook wel eens mee, doe moeilijk zeg....quote:Op donderdag 29 april 2010 11:15 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
[..]
Alsjeblieft, zelfs de politie doet aan zwartrijden:
[..]
Kom maar op met je volgende rotsmoes.
Hoe wou jij ongeoorloofd reizen met het OV anders noemen?quote:Op donderdag 29 april 2010 11:24 schreef Dulk het volgende:
[..]
ik heb zelf ook zo'n pas (contractors pas) om apparatuur te kunnen testen en reis er ook wel eens mee, doe moeilijk zeg....
En hoe zit het met de ritjes die net 3 strippen kosten?quote:Op donderdag 29 april 2010 07:24 schreef DJKoster het volgende:
Die 9292ov site is ook geniaal, alle ritjes die minder dan 98 cent (2 strippen) met de OV Chipkaart kosten zijn op 'loopafstand' ..![]()
Ik hoop, voor de inwoners van mijn stad, dat de tarieven genoemd op de 9292ov website inderdaad zwaar onder voorbehoud zijn..
[ afbeelding ]
OV Chipkaart prijs van een ritje van 6 (willekeurige) punten in Enschede naar het station. Volgens 9292ov 'onder voorbehoud'
Ik zal vanmiddag eens zoeken wat de werkelijke tarieven van Connexxion zijn.
Dat de politie aan zwartrijden doet, wil nog niet zeggen dat de cijfers van het GVB en RET niet kloppen...quote:Op donderdag 29 april 2010 11:15 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
[..]
Alsjeblieft, zelfs de politie doet aan zwartrijden:
[..]
Kom maar op met je volgende rotsmoes/uitvlucht/vergoeilijking.
Overtreding van de arbeids voorwaarden in dit geval.quote:Op donderdag 29 april 2010 11:25 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Hoe wou jij ongeoorloofd reizen met het OV anders noemen?
Net zoals het GVB ook controleerd of iemand een weekend of week ov kaart heeft, zo moelijki s het toch niet. Die OV bedrijven willen toch winst maken dan moeten ze wel zoveel mogelijk betalende passagiers hebben, en niet van die halfbakken passagiers die van dingen gebruik maken waar ze niet voor bedoeld zijn. De ov baas heeft een contract verleend met de bijkomstigheid dat er alleen maar dienstdoende agenten mee zouden reizen.quote:Op donderdag 29 april 2010 13:45 schreef VancouverFan het volgende:
Wat verwacht jij dan, dat het GVB gaat controleren of politie agenten wel onder werktijd reizen?
jawel. Wat op een Week of Weekend kaart staat duidelijk of het een week of weekend kaart is.quote:Op donderdag 29 april 2010 13:49 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Net zoals het GVB ook controleerd of iemand een weekend of week ov kaart heeft, zo moelijki s het toch niet. Die OV bedrijven willen toch winst maken dan moeten ze wel zoveel mogelijk betalende passagiers hebben, en niet van die halfbakken passagiers die van dingen gebruik maken waar ze niet voor bedoeld zijn. De ov baas heeft een contract verleend met de bijkomstigheid dat er alleen maar dienstdoende agenten mee zouden reizen.
Ik mag toch aanemen dat de OV bedrijven een bepaald bedrag berekend hebben op basis van dienstreizen en niet op basis van dienstreizen + prive kilometers erbij.quote:Op donderdag 29 april 2010 13:58 schreef VancouverFan het volgende:
Die kaart is betaald door de politie. Dus de OV bedrijven krijgen hun geld toch wel. Waar staat dat de OV bedrijven een contract hebben verleend voor alleen maar reizen in diensttijd? Zover ik kan lezen is dat een afspraak binnen de politie zelf.
nou reken er maar niet uit, want het eigen personeel hoeft ook niet in en uit te checken, ook niet als ze prive rijden.quote:Op donderdag 29 april 2010 14:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik mag toch aanemen dat de OV bedrijven een bepaald bedrag berekend hebben op basis van dienstreizen en niet op basis van dienstreizen + prive kilometers erbij.
Maar aangezein ook politeiagenten straks natuurlijk ook in en uit moeten gaan checken met die kaarten neem ik aan dat hun eigen administratie wel een makkelijke vergelijking kan gaan maken tussen kaarten en de gebruikers en hun werktijden.
Bij groenlinks waren meer klachten binnengekomen dan bij de ombudsman. Kijk daar eens.quote:Op woensdag 28 april 2010 23:21 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Het systeem wordt pas verplicht gesteld als het werkt. En dat doet het in Rotterdam en Amsterdam. De enige twee steden waar het verplicht is of op korte termijn gaat worden.
Geef dan eens wat voorbeelden van klachten buiten Fok!. Ik zie nergens klachten die echt ergens over gaan. Vooral het eerder genoemde gezeur in de marge.
Vast niet, Twente is met 14 cent per kilometer nog eens schandalig veel duurder dan de RET bijvoorbeeld. Daar betaal je dus 4,5 x 14 cent per gemiddelde zone, 13 cent meer dan met de strippenkaart. Een VERHOGING VAN 26 PROCENT!quote:Op donderdag 29 april 2010 07:24 schreef DJKoster het volgende:
Ik hoop, voor de inwoners van mijn stad, dat de tarieven genoemd op de 9292ov website inderdaad zwaar onder voorbehoud zijn..
Zolang er maar een paar ritjes zijn die net iets goedkoper uitvallen vanwege zonegrenzen, dan moet verplicht de vlag uit en moeten we staan te springen om dit geweldige systeem te ontarmen.quote:Op donderdag 29 april 2010 13:39 schreef VancouverFan het volgende:
En hoe zit het met de ritjes die net 3 strippen kosten?
Geef gewoon eens wat voorbeelden. Waarom moet ik moeite doen om stellingen van anderen te onderbouwen?quote:Op donderdag 29 april 2010 15:00 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Bij groenlinks waren meer klachten binnengekomen dan bij de ombudsman. Kijk daar eens.
Zover ik kan herleiden uit het artikel hebben die agenten gewoon een 'jaarkaart'. En is binnen de politie de afspraak om het alleen onder diensttijd te gebruiken.quote:Op donderdag 29 april 2010 14:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik mag toch aanemen dat de OV bedrijven een bepaald bedrag berekend hebben op basis van dienstreizen en niet op basis van dienstreizen + prive kilometers erbij.
Inderdaad dat zou een voordeel van de OV chipkaart kunnen zijnquote:Maar aangezein ook politeiagenten straks natuurlijk ook in en uit moeten gaan checken met die kaarten neem ik aan dat hun eigen administratie wel een makkelijke vergelijking kan gaan maken tussen kaarten en de gebruikers en hun werktijden.
Tja, dat is natuurlijk prima om te draaien. Zolang er een paar ritjes zijn die iets duurder uitvallen, dan moet verplicht de vlag naar beneden en geklaagd worden dat het zo'n kut systeem is.quote:Op donderdag 29 april 2010 18:44 schreef Zelva het volgende:
[..]
Vast niet, Twente is met 14 cent per kilometer nog eens schandalig veel duurder dan de RET bijvoorbeeld. Daar betaal je dus 4,5 x 14 cent per gemiddelde zone, 13 cent meer dan met de strippenkaart. Een VERHOGING VAN 26 PROCENT!
Kassa!
Maar ach, wat maakt het ook uit.
[..]
Zolang er maar een paar ritjes zijn die net iets goedkoper uitvallen vanwege zonegrenzen, dan moet verplicht de vlag uit en moeten we staan te springen om dit geweldige systeem te ontarmen.
Waarschijnlijk wel. Door inflatie en andere zaken wordt het reizen gewoon duurder. De strippenkaart zal over een paar jaar ook duurder zijn dan nu als die zou blijven bestaan.quote:Op donderdag 29 april 2010 21:40 schreef Schenkstroop het volgende:
Een paar ritten maar? Denk jij dat met een jaar of 2 de prijzen van het OV niet weer gewoon op het oude kaartjes-niveau gan zitten. En wellicht zelfs durder?
Dat is helaas niet ongewoon bij dit soort megaprojecten.quote:Op donderdag 29 april 2010 22:12 schreef Stereotomy het volgende:
Miepen over een paar cent prijsverhoging lijkt me niet constructief voor de OV-Chipkaart discussie. Smerig als dat op een paar ritten gebeurt, maar andere ritten worden weer goedkoper, en geniepige prijsstijgingen zijn er altijd.
Wat er fundamenteel mis is met de uitvoering van de OV-Chipkaart :Grove overschrijding van het budget, samengesteld uit belastinggeld
Kwestie van wennen. En plannen worden wel vaker aangepast.quote:Daardoor halfbakken uitvoering van de plannen, zoals niet poortjes op alle stations, waardoor je mensen bijvoorbeeld makkelijker laat vergeten uit te checken
Niet onoplosbaar. En als je nu een kortingskaart koopt moet je ook wat moeite doen om die te krijgen.quote:De ongelovelijk debiele registratiemethodes waarbij het noodzakelijk is om een product 'fysiek' op je kaart te plaatsen , op aparte sites registraties op te doen wanneer je automatisch opwaarden wilt hebben op je NS-voordeelkaart en onduidelijke, soms redundante informatievoorziening over de status van je bestelling (processen zijn niet gestroomlijnd of geïntegreerd)
Stempel en verkoop automaten gaan nu ook al stuk.quote:De hoge mate van anekdotale defecten aan scanners en poortjes
Ook niet iets wat blijvend is. Net als de reizigers is het ook voor het OV persooneel wennen.quote:Slechte informatievoorziening en training naar het personeel van de OV-vervoersbedrijven toe over de OV-chipkaart
Die landen hadden het voordeel dat ze al een systeem hadden met magneetkaarten en ook al poortjes hadden. Dus daar was men al gewend aan de poortjes en het feit dat ze een kaartje door een lezer moeten halen.quote:Dit zijn fundamentele fouten in de uitvoering van de implementatie van het OV-chipkaart systeem in Nederland. Processen die zo ingrijpend zijn voor normale consumenten (ook bejaarden, laaggeschoolden) horen niet zo complex, of vol uitzonderingen te zijn, maar simple and straightforward, zoals in Singapore, Hong Kong, of de Oyster Card in Londen.
Dat het niveau van service niet gehaald wordt is jouw mening. Als ik hoor hoeveel moeite in Rotterdam en Amsterdam is gestoken in de overgang, mensen op de hoogte houden, helpen bij het chippen, helpen herinneren om uit te checken etc is het zeker niet zo dat de mensen aan hun lot zijn overgelaten.quote:Dat is vergelijkingsmateriaal op welk niveau het gemak en de robuustheid hád moeten zitten in Nederland. Dat het systeem met verschillende vervoerders complexer is, is geen argument: je had de consument als uitgangspunt moeten nemen, en als je dat niveau van service niet kon halen, had je er niet aan moeten beginnen.
Echt waanzinnige goede argumentatie weer waarom ik het allemaal fout heb. Je komt echt zeer overtuigend over zoquote:Op donderdag 29 april 2010 23:15 schreef Stereotomy het volgende:
Dankjewel VF, je hebt je wereldvreemdheid en mensenkennis weer prima tentoongespreid.
Ik hoop bij god dat je in je dagelijkse werk niks hoeft te betekenen voor andere mensen, maar dat je gewoon lekker alleen ergens in een hokje zit te coden achter een computer. Daar kom je het best tot je recht.
Je redeneert als volgt: als het niet onoplosbaar is, is het geen probleem. Nogmaals: hoe wereldvreemd en empathie-deficiënt kun je zijn? Doe die computer eens uit en ga eens naar buiten om met andere mensen om te gaan.quote:Op donderdag 29 april 2010 23:23 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Echt waanzinnige goede argumentatie weer waarom ik het allemaal fout heb. Je komt echt zeer overtuigend over zo
Mag ik zelf bepalen hoe ik redeneer?quote:Op donderdag 29 april 2010 23:35 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Je redeneert als volgt: als het niet onoplosbaar is, is het geen probleem. Nogmaals: hoe wereldvreemd en empathie-deficiënt kun je zijn?
Volgens mij zijn de processen goed uitgewerkt en is bewust de keuze gemaakt om voor de NS de kaart te laten activeren. Want bij de andere OV bedrijven kun je zo op saldo reizen. Dus het lijkt me dat het een bewuste keuze van de NS is.quote:Het kopen van een kortingskaart is qua proces voor de consument niet te vergelijken met het activeren van een OV-chipkaart en het inschakelen van automatisch opwaarderen, terwijl dit wel zó makkelijk had kunnen zijn als de processen wat beter uitgewerkt waren.
Heb jij cijfers dan van hoeveel poortjes uitvallen?quote:De hoeveelheid waarmee stempelmachines van oudsher kapot gaan, is kwantitatief niet te vergelijken met hoe ontzettend vaak de paaltjes en poortjes niet functioneren, als toonbeeld van hoe de technologie nog niet praktijkrijp is.
quote:Misschien is het ook maar goed dat je niet zo vaak met echte mensen te maken hebt. Hebben ze ook wat minder last van jou.
Wat een baggetalisatie. 1 miljard. 1 miljard. Wat heeft de burger/reiziger/consument er dan voor teruggekregen, die 1 miljard?quote:Op donderdag 29 april 2010 22:12 schreef Stereotomy het volgende:
Miepen over een paar cent prijsverhoging lijkt me niet constructief voor de OV-Chipkaart discussie. Smerig als dat op een paar ritten gebeurt, maar andere ritten worden weer goedkoper, en geniepige prijsstijgingen zijn er altijd
Nee, over een paar cent prijsstijging hier en daar, afgezet tegen een paar cent prijsdaling ergens anders moet je niet miepen. Of quote je nu een verkeerd deel van mijn verhaal?quote:Op donderdag 29 april 2010 23:43 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Wat een baggetalisatie. 1 miljard. 1 miljard. Wat heeft de burger/reiziger/consument er dan voor teruggekregen, die 1 miljard?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |