abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80729279
Verdere uitleg lijkt mij overbodig, swerelds beste voetballer ter wereld wordt niet meer geselecteerd. Het doet pijn aan mijn hart, een speler die boven het rijtje Cruijf, Messie en de Rolando's staat, het is een schande van onze oranje staat dat hij met zijn staat van diensten geen plekje krijgt bij onze oranje leeuwen. Het is een schande! Ik herhaal, het is een schande!

Tevens de altijd sympathieke Seedorf zal altijd een deurtje open laten staan voor het geval hij wel weer eens een oranje kans aangeboden krijgt.

http://www.nu.nl/sport/22(...)rassing-seedorf.html
  maandag 26 april 2010 @ 15:22:36 #2
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_80729398
Hij gaat niet mee, dat is een oud interview.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 26 april 2010 @ 15:23:54 #3
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_80729441
Seedorf is een zeer goede clubvoetballer.
En daar blijft het bij.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  maandag 26 april 2010 @ 15:33:45 #4
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_80729744
Wat is er, voetbaltechnisch, dan zo ontzettend goed aan Seedorf, dat hij de beste speler ter wereld is!?
  maandag 26 april 2010 @ 15:34:28 #5
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_80729774
quote:
Op maandag 26 april 2010 15:33 schreef Yi-Long het volgende:
Wat is er, voetbaltechnisch, dan zo ontzettend goed aan Seedorf, dat hij de beste speler ter wereld is!?
niet zomaar beste speler ter wereld he, maar swerelds beste ter wereld
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  maandag 26 april 2010 @ 15:35:47 #6
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_80729818
quote:
Op maandag 26 april 2010 15:34 schreef Waaghals het volgende:

[..]

niet zomaar beste speler ter wereld he, maar swereld beste ter wereld
Oh ja, je hebt gelijk, dat is NOG veel beter
pi_80730316
Cocu > Seedorf.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_80730618
quote:
Op maandag 26 april 2010 15:34 schreef Waaghals het volgende:

[..]

niet zomaar beste speler ter wereld he, maar swerelds beste ter wereld
Precies, Seedorf is de koning der koningen!
pi_80730658
quote:
Hij is een el fenomeno! Daar kun je geen woorden aan vuil maken! Hoewel, jij kan dat als de beste bij Seedorf, maar jij bent dan ook de enige.
  maandag 26 april 2010 @ 16:06:48 #10
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_80730843
quote:
Hij doet praktisch altijd alles goed. Het is ongelooflijk hoe Seedorf de baas is over de bal. Als hij aan de bal is zal een speler nooit dichter dan een halve meter bij Seedorf komen, als dit wel gebeurd doet Seedorf er bijna altijd iets goeds aan. Als je naar Milan zou kijken zou je snappen waarom hij de baas is op het veld.
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
  maandag 26 april 2010 @ 16:10:20 #11
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_80730972
Is hij te arrogant voor de bondscoaches of wat is de reden dat hij zo weinig mocht spelen?
AFC AJAX
  maandag 26 april 2010 @ 16:19:35 #12
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_80731275
De BBC heeft hem al overgenomen
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_80731425
quote:
Op maandag 26 april 2010 16:01 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Hij is een el fenomeno! Daar kun je geen woorden aan vuil maken! Hoewel, jij kan dat als de beste bij Seedorf, maar jij bent dan ook de enige.
Was het niet Il Presidente?
  maandag 26 april 2010 @ 16:24:17 #14
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_80731466
quote:
Op maandag 26 april 2010 16:23 schreef LePoo het volgende:

[..]

Was het niet Il Presidente?
Hij is het allemaal!
pi_80731475
Het probleem is dat hij in Oranje vrijwel nooit lekker speelt of het team beter doet laten spelen.
Oranje en Seedorf is gewoon geen geslaagde combinatie. Topvoetballer of niet!

Verder zag ik dit stukje in het artikel en de haren gingen overeind staan:
quote:
Seedorf benadrukt nog maar eens dat hij nooit bedankt heeft voor het nationale keurkorps. ‘’Dat zal ik nooit doen zolang ik zal kunnen uitkomen voor Oranje.’’
Huichelaar!
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
pi_80731588
Wie is Rolando? Is dat een nieuw mega talentje?
  maandag 26 april 2010 @ 17:07:54 #17
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_80733050
quote:
Op maandag 26 april 2010 16:06 schreef honda1990 het volgende:

[..]

Hij doet praktisch altijd alles goed. Het is ongelooflijk hoe Seedorf de baas is over de bal. Als hij aan de bal is zal een speler nooit dichter dan een halve meter bij Seedorf komen, als dit wel gebeurd doet Seedorf er bijna altijd iets goeds aan. Als je naar Milan zou kijken zou je snappen waarom hij de baas is op het veld.
Hij doet juist zeer zelden alles goed. Is positioneel een idioot, was altijd vrij slordig in de passing (laatste paar keer dat ik hem zag spelen was dat wat beter), en gaat nog steeds veels te vaak voor eigen succes terwijl anderen er veel beter voor staan, en schiet dan regelmatig huizenhoog over. En heel soms vliegen ze er schitterend in.
Is ook onhandig/slordig in de aanname (had vroeger ook de neiging die bal eerst even leuk recht omhoog op te laten stuiteren van zijn voet bij de balaanname, maar ook dat is nu beter), en moet dan vaak corrigeren door zijn dikke reet tussen hem en de aanstormende tegenstander te gooien. Verliest daarbij regelmatig de bal.

Uiteraard speelt hij soms fantastisch, maar hij haalt mij iets te vaak een krappe voldoende of een 'matig', om hem dan te gaan beoordelen op die spaarzame fantastische momenten.
  maandag 26 april 2010 @ 17:48:34 #18
182728 honda1990
pi_80734346
quote:
Op maandag 26 april 2010 17:07 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Hij doet juist zeer zelden alles goed. Is positioneel een idioot, was altijd vrij slordig in de passing (laatste paar keer dat ik hem zag spelen was dat wat beter), en gaat nog steeds veels te vaak voor eigen succes terwijl anderen er veel beter voor staan, en schiet dan regelmatig huizenhoog over. En heel soms vliegen ze er schitterend in.
Is ook onhandig/slordig in de aanname (had vroeger ook de neiging die bal eerst even leuk recht omhoog op te laten stuiteren van zijn voet bij de balaanname, maar ook dat is nu beter), en moet dan vaak corrigeren door zijn dikke reet tussen hem en de aanstormende tegenstander te gooien. Verliest daarbij regelmatig de bal.

Uiteraard speelt hij soms fantastisch, maar hij haalt mij iets te vaak een krappe voldoende of een 'matig', om hem dan te gaan beoordelen op die spaarzame fantastische momenten.
Wat een geleuter, Seedorf is vaak degene die de boel op z'n plek zet bij Milan. Kijk je überhaupt wel eens naar wedstrijden van bijvoorbeeld Milan? Ik heb in een ander topic wel eens gelezen dat je van mening was dat Afellay een beter schot heeft dan Seedorf. Hoe kom je in godsnaam aan die conclusie? Kijk je wel eens voetbal?
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_80734450
quote:
Op maandag 26 april 2010 17:48 schreef honda1990 het volgende:

[..]

Wat een geleuter, Seedorf is vaak degene die de boel op z'n plek zet bij Milan. Kijk je überhaupt wel eens naar wedstrijden van bijvoorbeeld Milan? Ik heb in een ander topic wel eens gelezen dat je van mening was dat Afellay een beter schot heeft dan Seedorf. Hoe kom je in godsnaam aan die conclusie? Kijk je wel eens voetbal?
De haat bij Yi-Long over Seedorf neemt de laatste tijd ( of eigenlijk altijd al ) krankzinninge vormen aan.

Yi-Long kijkt niet naar Seedorf. Seedorf heeft vaak genoeg gescoord met een fabuleus afstandsschot.
Seedorf is idd de regelaar bij Milan. De man die de lijnen uitzet en iedereen beter doet voetballen.
Hij tilt het niveau op.

Clarence Seedorf de allergrootste voetballer
'Van de Milan-spelers ben ik het meest bevreesd voor Seedorf', zei Rooney vooruitlopend op de confrontatie tegen Gazzetta dello Sport. 'Hij is waarschijnlijk de beste speler tegen wie ik ooit heb gespeeld.'
  maandag 26 april 2010 @ 17:54:57 #20
182728 honda1990
pi_80734527
quote:
Op maandag 26 april 2010 17:52 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:

[..]

De haat bij Yi-Long over Seedorf neemt de laatste tijd ( of eigenlijk altijd al ) krankzinninge vormen aan.

Yi-Long kijkt niet naar Seedorf. Seedorf heeft vaak genoeg gescoord met een fabuleus afstandsschot.
Seedorf is idd de regelaar bij Milan. De man die de lijnen uitzet en iedereen beter doet voetballen.
Hij tilt het niveau op.

Na zijn opmerking in het andere topic kan ik hem sowieso niet meer serieus nemen. Hij vind Bakkal een goede optie om linksback te zetten
pi_80734598
quote:
Op maandag 26 april 2010 17:54 schreef honda1990 het volgende:

[..]

Na zijn opmerking in het andere topic kan ik hem sowieso niet meer serieus nemen. Hij vind Bakkal een goede optie om linksback te zetten
Tsja, dan houdt het idd op.
'Van de Milan-spelers ben ik het meest bevreesd voor Seedorf', zei Rooney vooruitlopend op de confrontatie tegen Gazzetta dello Sport. 'Hij is waarschijnlijk de beste speler tegen wie ik ooit heb gespeeld.'
  maandag 26 april 2010 @ 18:06:31 #22
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_80734902
quote:
Op maandag 26 april 2010 17:48 schreef honda1990 het volgende:

[..]

Ik vraag me af of jij voetbal kijkt, als je vind dat Seedorf een GOED schot heeft. Hard!? Ja, dat wel. Afellay heeft een technisch veel beter schot. Ook nog zeker niet perfect, maar wel beter dan Seedorf.
quote:
Op maandag 26 april 2010 17:52 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:

[..]

Hij tilt het niveau op.

Seedorf heeft idd regelmatig gescoord met een fraai afstandsschot. Als jij 10x per wedstrijd die bal van afstand op de goal trapt, dan wil ie er idd wel eens mooi invliegen. Dat betekent niet dat je een goed schot hebt, maar is gewoon statistisch logisch. Als Sneijder, Fabregas, Van der Vaart, Drenthe, Siem de Jong, Bakkal, Elm, etc etc etc 10x per wedstrijd op de goal schieten van afstand, dan zullen ze er ook regelmatig invliegen. Sterker nog, dat gebeurt al.

Ik heb trouwens geen enkele haat tegen Seedorf. Ik vind hem alleen niet de wereldspeler die sommige mensen willen doen geloven. Verre van zelfs.
  maandag 26 april 2010 @ 19:31:57 #23
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_80738131
Het kon al bijna niet anders dat dit een Yi-Long topic zou worden...
pi_80738277
Dit kan alleen maar weer een nutteloze discussie worden.
pi_80739758
quote:
Op maandag 26 april 2010 19:35 schreef the_legend_killer het volgende:
Dit kan alleen maar weer een nutteloze discussie worden.
Net als over van Persie. Dit gaat em ook niet worden.
pi_80740962
Het punt is dat Seedorf alleen rendeert als je er een middenvelder bijzet die zijn verdedigende taken wil overnemen, en de mannetjes in oranje voelen zich daar te groot voor.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 26 april 2010 @ 20:58:09 #27
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_80741670
quote:
Op maandag 26 april 2010 20:41 schreef raptorix het volgende:
Het punt is dat Seedorf alleen rendeert als je er een middenvelder bijzet die zijn verdedigende taken wil overnemen, en de mannetjes in oranje voelen zich daar te groot voor.
Dat geldt voor Sneijder ook.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_80741729
Het is zijn eigen schuld. Toen hij nog in Amsterdam woonde, had hij hier een huis.
PWBF
  maandag 26 april 2010 @ 22:25:39 #29
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_80745891
quote:
Op maandag 26 april 2010 20:41 schreef raptorix het volgende:
Dat is toch ook terecht, dat ze zich daar te groot voor voelen!? Alsof Sneijder of Vd Vaart de hele tijd rugdekking aan Clarence willen geven, zodat hij 10x die bal de tribunes in kan schieten. Kom nou.

Als het nou Fabregas was, of Kaka, of Gerard, of Lampard, of een andere middenvelder die er echt met kop en schouder bovenuit steekt, dan kan ik het nog begrijpen. Maar voor een speler als Seedorf ga je toch geen extra man opofferen terwijl je genoeg fantastische middenvelders hebt die dat niet nodig hebben!? En zelfs die spelers die ik noemde die hebben dus niet eens een mannetje in hun rug nodig om toch gewoon prima te spelen.
  maandag 26 april 2010 @ 23:21:21 #30
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_80749191
Seedorf is gewoon een magische ridder die nog in zijn eentje tegen 11 heet gestoomde Spanjaarden uit de voeten kan. Yi-long, jij bent geen manager, jij bent er ook nooit 1 geweest en al zeker niet op hoogwaardig professioneel niveau. Echte koningen die het strategische spel voeren op de betaalde velden weten hoe waardevol een Seedorf is. Alleen jij, San MarkieMarcoMarki en Bertje Marwijkie het knal erwtje weten geen raad met deze doorgewinterde soldaat in hart en nieren! En dat is Seedorf!
pi_80751103
quote:
Op maandag 26 april 2010 23:21 schreef Apekoek het volgende:
Seedorf is gewoon een magische ridder die nog in zijn eentje tegen 11 heet gestoomde Spanjaarden uit de voeten kan. Yi-long, jij bent geen manager, jij bent er ook nooit 1 geweest en al zeker niet op hoogwaardig professioneel niveau. Echte koningen die het strategische spel voeren op de betaalde velden weten hoe waardevol een Seedorf is. Alleen jij, San MarkieMarcoMarki en Bertje Marwijkie het knal erwtje weten geen raad met deze doorgewinterde soldaat in hart en nieren! En dat is Seedorf!
Ja, maar je vergis je toch wel. Voor bepaalde personen, naar schijnt van horen zeggen is Seedorf arrogant, gedraagt hij zich als een vedette ( terwijl hij het niet is volgens de echte 'kenners' dan ) en vindt men in Nederland dat er alleen aardige schoonzonen op het veld moeten staan.
Bv. een Van Nistelrooy die boos wordt nadat hij gewisseld wordt en een drinkbus richting dugout schopt. Is dat dan niet slecht zou je je toch afvragen? Nou nee, dat heet dan winnaarsmentaliteit tonen.
Dat Robben zo reageerde na zijn wissel tegen Lyon wordt daar vast en zeker ook onder verstaan. Want ja, hij had natuurlijk nog een doelpunt kunnen maken ( zoals hij ook na afloop zei, maar gelukkig excuseerde Robben zich wel voor zijn gedrag )

Terug over Seedorf, men ziet het liefst dat hij zoveel mogelijk ballen verspeeld ( wat hij amper doet, één van de meest balvaste voetballers heden ten dage en die er ooit zal zijn ) en als hij dan al eens een bal verspeeld dan kan daar na afloop het gesprek over gaan.
Voor het 'gemak' wordt het vele goede werk van MENEER Seedorf vergeten.
Waarom dat beeld zo is ontstaan? Eén van de redenen zou kunnen zijn is dat hij ooit voor het Nederlands elftal een strafschop mistte. Iets wat bv. schoonzonen a la Frank de Boer, Ronald de Boer, Philip Cocu, Paul Bosvelt en Jaap Stam ook al deden, maar hun wordt dat niet kwalijk genomen en iig wordt het hen dat vergeten.
Maar bij Seedorf is dat allemaal anders.

Seedorf is een voorbeeld voor andere voetballers en hij zegt nooit een verkeerd woord over de bondscoaches die hem 'misbruikten' door hem op posities te zetten waar hij niet het beste tot zijn recht kwam.
Seedorf ziet het positieve en brengt dat ook over op zijn teamgenoten, hij helpt ploeggenoten waar nodig en steunt hen ook in moeilijke periodes in een wedstrijd.
Ik waardeer Seedorf enorm veel.
Nederland bezit met Seedorf, Van der Vaart en Van Persie spelers die behoren tot de categorie Kluivert en Bergkamp. Spelers die zoveel voetbal in hun hebben, voetballers waar je voor naar het stadion komt/kwam. ( waarbij ik andere voetballers zoals harde, maar faire verdedigers niets tekort wil doen, maar ik leg nu de nadruk op ander type voetballers )

Seedorf was het die in 2004 de spelers van het Nederlands elftal bij elkaar riep om vlak voor de wedstrijd tegen Schotland ( de ow zo belangrijke play-off wedstrijd ) iedereen nog eens toe te spreken en duidelijk te maken dat het een superbelangrijke wedstrijd was en die persé gewonnen moest worden.
Dat gebeurde dan ook overtuigend met 6-0.
Seedorf wordt bij Milan heel belangrijk gemaakt en hij maakt het altijd waar. Hij moet ook heel belangrijk bij het Nederlands elftal gemaakt worden. Spelers als Van der Vaart, Van Persie, maar ook een Sneijder, zullen alsmaar beter worden.

Seedorf straalt ook zoveel rust uit en is een zéér intelligente voetballer. Een voetballer waar de klasse van afdruipt.

Zo ontzettend jammer dat Van Marwijk hem negeert, maar ja, de Engelsen weten wel raad met hem. De Engelsen zien ook dat Seedorf door Van Marwijk niet meer opgeroepen gaat worden ( behalve wanneer de ogen van Van Marwijk worden ge-opend vlak voor het WK bv. ) en heeft hem uitgenodigd voor te analyseren op de BBC.
Dat wordt dus heel het WK naar de BBC kijken.

De Italianen lachen ons in Nederland gewoon uit. Ze snappen maar niet dat half Nederland zijn ogen gewoon gesloten houdt en dat Van Marwijk hem niet oproept vinden ze belachelijk.

Idd, maar ja, met de ideale schoonzonen win je de oorlog wel.
  dinsdag 27 april 2010 @ 08:45:26 #32
182728 honda1990
pi_80755152
Dit dus
pi_80800045
Perfecte post. Kan het niet beter verwoorden. Seedorf hoort natuurlijk gewoon mee te gaan.

Hij is de enige nederlandse speler die de CL met 3 verschillende teams gewonnen heeft, 4x winnaar van de CL, beste middenvelder van de CL in 06-07 en 97/98 en de enige speler het WK met 2 verschillende landen heeft gewonnen. Die laat je niet thuis. Daarmee maak je jezelf gewoon belachelijk in de wereld.
pi_80800147
Was het ook niet Rooney die laatst voor de Champions League wedstrijd tegen Milan nog positieve bewoordingen over had voor Seedorf?
  woensdag 28 april 2010 @ 12:16:50 #35
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_80800306
quote:
Op woensdag 28 april 2010 12:09 schreef dieselnoi het volgende:
Perfecte post. Kan het niet beter verwoorden. Seedorf hoort natuurlijk gewoon mee te gaan.

Hij is de enige nederlandse speler die de CL met 3 verschillende teams gewonnen heeft, 4x winnaar van de CL, beste middenvelder van de CL in 06-07 en 97/98 en de enige speler het WK met 2 verschillende landen heeft gewonnen. Die laat je niet thuis. Daarmee maak je jezelf gewoon belachelijk in de wereld.
...en in geen van die teams was hij een bijzondere speler, laat staan dat hij goed was in die finale-wedstrijden (met mogelijke uitzondering van zijn laatste CL-overwinning, want toen was hij redelijk volgens mij).

Eurosport wil in de vakanties nog wel eens oude CL-finales in zijn geheel uitzenden, dus als je die dan eens objectief bekijkt, dan kun je zien dat Seedorf niet best was in die wedstrijden.

We hebben simpelweg betere alternatieven voor het middenveld in Oranje, die je niet voor Seedorf op de bank gaat zetten of in dienst van hem laat spelen. Dat zou complete onzin zijn.
pi_80800967
quote:
Op woensdag 28 april 2010 12:16 schreef Yi-Long het volgende:
We hebben simpelweg betere alternatieven voor het middenveld in Oranje, die je niet voor Seedorf op de bank gaat zetten of in dienst van hem laat spelen. Dat zou complete onzin zijn.
En daarom komt Nederland nooit ver in eindtournooien, het ziet er altijd leuk uit me de voetballertjes op het middenveld, maar internationaal stellen ze geen moer voor, in de wedstrijden waar het om gaat, heb je ervaring en gogme nodig, maar goed, gelukkig heeft Seedorf dat niet, en is het puur toeval dat al die topclubs hem in lijven, en terloops even 3 CL's binnensleept.
pi_80801257
quote:
Op woensdag 28 april 2010 12:36 schreef raptorix het volgende:

[..]

En daarom komt Nederland nooit ver in eindtournooien, het ziet er altijd leuk uit me de voetballertjes op het middenveld, maar internationaal stellen ze geen moer voor, in de wedstrijden waar het om gaat, heb je ervaring en gogme nodig, maar goed, gelukkig heeft Seedorf dat niet, en is het puur toeval dat al die topclubs hem in lijven, en terloops even 3 CL's binnensleept.
Hij heeft VIER (4)! CL's gewonnen met 3 verschillende teams. Daarmee is hij niet alleen de enige speler die de CL met 3 verschillende teams heeft gewonnen, hij is ook de enige actieve speler met de meeste CL's op zijn naam.

En volgens mij is hij zelfs op dit moment de meest succesvolle clubspeler van de hele wereld.

Trouwens de enige speler die meer CL's heeft gewonnen dan Clarence is een ouwe rot uit de jaren 50ig. Dat telt dus niet mee. Het voetbal van toen kun je noway vergelijken met het moderne voetbal van nu.
  woensdag 28 april 2010 @ 12:51:08 #38
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_80801410
quote:
Op woensdag 28 april 2010 12:36 schreef raptorix het volgende:

[..]

Jij vond Seedorf van onschatbare waarde bij die teams, en steeds een van de beste spelers in de selectie, die een hoofdrol heeft gespeeld in het binnenhalen van die titels!?

Tja... ik niet. Hij kan leuk meedoen hoor, maar is voor mij iets te regelmatig een voetballer die een 5-je scoort. Soms een 8, maar niet vaak genoeg. Dan zie ik liever spelers als Sneijder en Van Bommel die met grote regelmaat een 7 of hoger scoren, en beslissende dragende spelers zijn in een elftal.
pi_80803738
quote:
Op woensdag 28 april 2010 12:51 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Jij vond Seedorf van onschatbare waarde bij die teams, en steeds een van de beste spelers in de selectie, die een hoofdrol heeft gespeeld in het binnenhalen van die titels!?

Tja... ik niet. Hij kan leuk meedoen hoor, maar is voor mij iets te regelmatig een voetballer die een 5-je scoort. Soms een 8, maar niet vaak genoeg. Dan zie ik liever spelers als Sneijder en Van Bommel die met grote regelmaat een 7 of hoger scoren, en beslissende dragende spelers zijn in een elftal.
Ah van Bommel, die gek die 4 domme rode kaarten per jaar pakt. Maar goed al die trainers van AC Milan zien het dus fout, door hem al jarenlang in de basis op te stellen
pi_80806105
Ongelooflijk dat Seedorf nog niet geselecteerd is!
  woensdag 28 april 2010 @ 15:16:43 #41
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_80806390
quote:
Op woensdag 28 april 2010 14:01 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ah van Bommel, die gek die 4 domme rode kaarten per jaar pakt. Maar goed al die trainers van AC Milan zien het dus fout, door hem al jarenlang in de basis op te stellen
Seedorf heeft natuurlijk naast voetbaltechnische kwaliteiten (die ik persoonlijk niet bijzonder fantastisch vind, en ik heb steeds onderbouwd waarom, en dat kun je gewoon terugzien in wedstrijden), ook ANDERE kwaliteiten die OOK van invloed zijn op een trainer, zoals zijn ontzettende zelfverzekerdheid, en rust, en invloed op de rest van de ploeg, en ervaring, etc etc. Ik denk dat er veel trainers zijn die zo'n speler dan toch wel graag willen opstellen, ook al zou je voetbaltechnisch misschien een betere voetballer neer kunnen zetten.

Maar hoevaak hoor je Cruyff lovend over Seedorf? Of Van Gaal? Hoevaak hoor je nu echt grote geruchten dat een grote club achter Seedorf aan zit!?

Ik zou het toejuichen hoor, als hij opeens naar Man Utd of Chelsea of Barcelona zou gaan... want dan speelt hij in een sterkere, snellere, zwaardere competitie, tussen en tegen betere spelers, en dan kun je hem wellicht toch beter beoordelen dan in de Italiaanse competitie, maar ik zie het helaas niet gebeuren.

Laat ik trouwens heel duidelijk zijn: Als Seedorf gewoon iedere wedstrijd puur vanuit zijn taken voetbalt en in dienst van het elftal speelt, dan is het een prima speler. Dan zit je nog steeds met een matig schot en soms wat zwakke positionering en een zwakke omschakeling, maar dan blijft er in ieder geval tempo inzitten en hij gaat geen gekke dingen doen waardoor hij balverlies heeft.
ALS hij iedere wedstrijd zo zou spelen, zou ik zijn grootste fan zijn. En hij heeft ook meerdere keren laten zien dat hij dat wel KAN.

Alleen wisselt hij het mijn inziens nog net iets te vaak af met wedstrijden waarin hij iets teveel wil doen. Iets te vaak voor het afstandsschot gaat (wat hij niet moet doen), of iets te lang de bal bij zich houdt, of gewoon een mindere wedstrijd heeft qua aannames en passing. Dan scoor je in mijn ogen gewoon niet hoger dan een 5 of 6. Ik vind een schot dat hoog over gaat niet erg, maar wel wanneer je het 5x per wedstrijd doet, terwijl er anderen vrij staan. Daar kan ik me kapot aan ergeren. Als je makkelijke passes verneukt, dan erger ik me daar ook aan (Muller gisteravond )
Liever GEEN schot en gewoon die bal afgeven, dan een bal die de tribunes ingaat.

Seedorf kan heus wel voetballen, scoort soms gewoon een prima 8 wat mij betreft. Maar als hij vervolgens weer 4-5 wedstrijden een 5je of 6-je scoort, dan vind IK het geen 'wereldspeler'. Ik ga hem niet alleen op die ene wedstrijd beoordelen dat hij die 8 scoort. Kom nou(!) Dan zet ik er liever een speler in die altijd een 7 haalt. Ook niet fantastisch, maar daar kun je dan in ieder geval wat mee.

De techniek en het inzicht van Seedorf kun je toch niet vergelijken met een Bergkamp!? De passing en positionering kun je toch niet vergelijken met een Cocu!? De traptechniek kun je toch niet vergelijken met een Sneijder!? De leidereigenschappen van Seedorf kun je niet vergelijken met een Van Bommel. Wat is er dan zo uitmuntend aan Seedorf dat het een 'wereldspeler' is!?

Het is gewoon een aardige middenvelder die bij mooie clubs heeft mogen meedoen, en daar op het juiste moment was om ook te kunnen profiteren van de prijzen die ze gepakt hadden. Denk je dat Seedorf een zelfde carriere zou hebben gehad als hij niet toevallig in dat Ajax van Van Gaal destijds had gespeeld dat een prijs pakte, maar als hij 5 jaar eerder of later was doorgebroken in Ajax 1!? Ik denk zelf namelijk van niet.
pi_80810271
quote:
Op woensdag 28 april 2010 15:16 schreef Yi-Long het volgende:
Maar hoevaak hoor je Cruyff lovend over Seedorf? Of Van Gaal? Hoevaak hoor je nu echt grote geruchten dat een grote club achter Seedorf aan zit!?
Dude, AC Milan word algemeen beschouwd bij de 5 grootste Clubs ter wereld. Daarnaast word AC Milan door de voetbalwereld geroemd door de sfeer van het trainingscomplex de uitmuntende faciliteiten en experts. En naar een sterkere club gaan en dan Manu en Chelsea noemen?

Je maakt jezelf echt compleet belachelijk.
  woensdag 28 april 2010 @ 17:18:47 #43
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_80810902
quote:
Op woensdag 28 april 2010 17:02 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dude, AC Milan word algemeen beschouwd bij de 5 grootste Clubs ter wereld. Daarnaast word AC Milan door de voetbalwereld geroemd door de sfeer van het trainingscomplex de uitmuntende faciliteiten en experts. En naar een sterkere club gaan en dan Manu en Chelsea noemen?

pi_80811129
Dude als je opmerkingen maakt als:
quote:
Hoevaak hoor je nu echt grote geruchten dat een grote club achter Seedorf aan zit!?
En
quote:
Ik zou het toejuichen hoor, als hij opeens naar Man Utd of Chelsea of Barcelona zou gaan... want dan speelt hij in een sterkere, snellere, zwaardere competitie, tussen en tegen betere spelers, en dan kun je hem wellicht toch beter beoordelen dan in de Italiaanse competitie, maar ik zie het helaas niet gebeuren.
Jij hebt echt geen enkel idee van de sterkte van de italiaanse competitie denk ik.
  woensdag 28 april 2010 @ 17:44:10 #45
300683 j0rdii
lekker gek doen
pi_80811704
Seedorf is zo vaak de beste man bij Milan. Snap ook niet waarom ze hem er niet bij willen.

Met Sneijder / Van der Vaart / Van Bommel heb je goede middenvelders alleen het heeft nog nooit eigenlijk succes geboekt.
Lekker zwieren en zwaaien
Hoppakee!
pi_80814278
quote:
Op woensdag 28 april 2010 15:16 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Heel verhaal over Seedorf
Ik heb nog nooit zo'n shitload aan bullshit gezien.
  woensdag 28 april 2010 @ 19:22:29 #47
182728 honda1990
pi_80814925
quote:
Op woensdag 28 april 2010 19:03 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit zo'n shitload aan bullshit gezien.
idd, wat een geleuter van de bovenste plank. Dat je niks van voetbal snapt oké, begeef je alleen nier in discussies met mensen die er wel zicht op hebben. Natuurlijk mag je je mening geven, maar doe dat lekker op het vivaforum waar ze er ook geen klote van snappen.
pi_80815856
Seedorf moet z'n hoofd uit de reet van uh... Seedorf halen!
PWBF
pi_80816509
quote:

[..]

Amen
pi_80817013
Hij heeft de deur naar het WK zelf al dichtgegooid,dus waarom erover discussieren?
AFC Ajax
pi_80817073
quote:

[..]

Voetballend is ManU en Chelsea van een hogere klasse dan AC Milan.
AFC Ajax
  woensdag 28 april 2010 @ 23:44:16 #52
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_80827605
quote:
Op woensdag 28 april 2010 19:22 schreef honda1990 het volgende:

[..]

idd, wat een geleuter van de bovenste plank. Dat je niks van voetbal snapt oké, begeef je alleen nier in discussies met mensen die er wel zicht op hebben. Natuurlijk mag je je mening geven, maar doe dat lekker op het vivaforum waar ze er ook geen klote van snappen.
Volgens mij ben ik tot nu toe nog de enige in deze hele discussie die met argumenten/onderbouwing komt. Dat jullie je liever baseren op de prijzenkast van een speler ipv dat je daadwerkelijk kijkt HOE hij speelde in die wedstrijden/teams.... tja(!)

Misschien moet je dan maar eens mijn argumenten weerleggen!? Hij is wel een technisch superbegaafde voetballer ala Bergkamp!? Hij heeft wel een verfijnde traptechniek!? Hij heeft zelden balverlies!? Kijk gewoon zijn wedstrijden objectief, en (uitzondeirngen daargelaten, want zoals ik al aangaf, hij kan ook prima wedstrijden spelen) je ziet gewoon dat het allemaal niet zo heel bijzonder is.
  woensdag 28 april 2010 @ 23:45:09 #53
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_80827636
quote:
Op woensdag 28 april 2010 20:15 schreef Joel-Smeets het volgende:

[..]

Ach ja, Honda kijkt liever naar historische reputatie, dan daadwerkelijk het vertoonde voetbal op het veld...(!) Dat is namelijk makkelijker.
pi_80827721
quote:
Op woensdag 28 april 2010 23:45 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Ach ja, Honda kijkt liever naar historische reputatie, dan daadwerkelijk het vertoonde voetbal op het veld...(!) Dat is namelijk makkelijker.
De frustratie zit geloof ik diep he? Ooit dacht ik dat jij wel verstand van het spelletje had, maar tsja, dat je zo denkt over Seedorf.

Clarence Seedorf, een standbeeld voor deze MENEER graag
pi_80827874
quote:
Op woensdag 28 april 2010 20:15 schreef Joel-Smeets het volgende:

[..]

Dat is nogal subjectief, de enige manier om voetbal objectief te bekijken is via resultaten.
pi_80827966
quote:
Op woensdag 28 april 2010 23:44 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Volgens mij ben ik tot nu toe nog de enige in deze hele discussie die met argumenten/onderbouwing komt. Dat jullie je liever baseren op de prijzenkast van een speler ipv dat je daadwerkelijk kijkt HOE hij speelde in die wedstrijden/teams.... tja(!)

Misschien moet je dan maar eens mijn argumenten weerleggen!? Hij is wel een technisch superbegaafde voetballer ala Bergkamp!? Hij heeft wel een verfijnde traptechniek!? Hij heeft zelden balverlies!? Kijk gewoon zijn wedstrijden objectief, en (uitzondeirngen daargelaten, want zoals ik al aangaf, hij kan ook prima wedstrijden spelen) je ziet gewoon dat het allemaal niet zo heel bijzonder is.
Je komt met feiten die simpelweg niet kloppen, iemand die beweert dat Chelsea een grotere club is als Milan kan ik niet serieus nemen, veel geld maakt je nog geen grote club.

Seedorf is een speler die er niet altijd heel spectaculair uit ziet, maar dat hoeft niet, dit soort spelers maken een team in het geheel beter, perfect voorbeeld is Johan Vogel van PSV, viel nooit op, maar als hij niet mee deed, dan zag je dat het team stroef liep.
pi_80828024
quote:
Op woensdag 28 april 2010 23:56 schreef raptorix het volgende:

[..]

Je komt met feiten die simpelweg niet kloppen, iemand die beweert dat Chelsea een grotere club is als Milan kan ik niet serieus nemen, veel geld maakt je nog geen grote club.

Seedorf is een speler die er niet altijd heel spectaculair uit ziet, maar dat hoeft niet, dit soort spelers maken een team in het geheel beter, perfect voorbeeld is Johan Vogel van PSV, viel nooit op, maar als hij niet mee deed, dan zag je dat het team stroef liep.
Maar die Vogel is wel ff 3 klasses minder dan Seedorf
  donderdag 29 april 2010 @ 00:03:11 #58
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_80828213
quote:
Op woensdag 28 april 2010 23:56 schreef raptorix het volgende:

[..]

De vergelijking met Vogel mag je sowieso niet maken. Een speler die non-stop in dienst van het elftal speelt, vrijwel altijd foutloos, en positioneel zeer slim, vergelijken met een speler die dus steeds iemand in zijn rug moet hebben om het balverlies op te vangen, positioneel 'dom' is, en juist te vaak voor eigen (kansloos) succes gaat, ipv in dienst van anderen te spelen...

Ik zeg zeker niet dat Vogel een betere speler is, want dat is hij niet, maar de vergelijking is gewoon compleet idioot.

Als je Seedorf wilt vergelijken met een speler die een beetje op dezelfde manier en positie speelt zoals Seedorf wil spelen of probeert te spelen, dan kun je bijvoorbeeld Lampard nemen. En die vergelijking wint Lampard. Dik.
pi_80828400
quote:
Op donderdag 29 april 2010 00:03 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Als je Seedorf wilt vergelijken met een speler die een beetje op dezelfde manier en positie speelt zoals Seedorf wil spelen of probeert te spelen, dan kun je bijvoorbeeld Lampard nemen. En die vergelijking wint Lampard. Dik.
Lampard is een typische Engelse middenvelder met veel loopvermogen ala Gerrard dit terwijl Seedorf een speler is die rond zijn eigen as speelt. Soort Xabi Alonso
  donderdag 29 april 2010 @ 01:28:17 #60
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_80829638
quote:
Op donderdag 29 april 2010 00:10 schreef TTD het volgende:

[..]

Lampard is een typische Engelse middenvelder met veel loopvermogen ala Gerrard dit terwijl Seedorf een speler is die rond zijn eigen as speelt. Soort Xabi Alonso
Kijk jij uberhaubt wel eens voetbal!? Dat Lampard veel loopvermogen heeft doet niets af aan zijn voetbaltechnische kwaliteiten, die ik eigenlijk stuk voor stuk hoger inschat dan die van Seedorf. Lampard is positioneel slim, is uitstekend in de passing, goed in de omschakeling, en een prima schot.

Als jij kunt kiezen tussen Seedorf op je middenveld centraal links, of Lampard, dan kies jij (en de rest) voor Seedorf!? Serieus?
  donderdag 29 april 2010 @ 01:30:54 #61
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_80829666
Rooney, een groot voetballer, heeft er toch wel kijk op denk ik: vind Seedorf de gevaarlijkste man van Milan. Dat zegt toch wel genoeg.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  donderdag 29 april 2010 @ 01:40:33 #62
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_80829748
quote:
Op donderdag 29 april 2010 01:30 schreef BansheeBoy het volgende:
Rooney, een groot voetballer, heeft er toch wel kijk op denk ik: vind Seedorf de gevaarlijkste man van Milan. Dat zegt toch wel genoeg.

²
Zoveel fantastische spelers heeft dit Milan toch ook niet!? Seedorf is de man met de naam en de reputatie, en wanneer hij goed speelt (zoals zijn invalbeurt tegen Man Utd geloof ik) is hij idd goed.

Nu trek ik me sowieso weinig aan van dit soort uitspraken, want voor iedere grote wedstrijd hoor je wel een speler van het ene team iets positiefs zeggen over een speler of de trainer van het andere team. En Rooney mag dat best vinden hoor. Ik denk er persoonlijk gewoon iets anders over. Misschien kan hij Ferguson even overhalen om Seedorf naar Man utd te lokken.
pi_80835519
quote:
Op donderdag 29 april 2010 01:40 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Zoveel fantastische spelers heeft dit Milan toch ook niet!? Seedorf is de man met de naam en de reputatie, en wanneer hij goed speelt (zoals zijn invalbeurt tegen Man Utd geloof ik) is hij idd goed.

Nu trek ik me sowieso weinig aan van dit soort uitspraken, want voor iedere grote wedstrijd hoor je wel een speler van het ene team iets positiefs zeggen over een speler of de trainer van het andere team. En Rooney mag dat best vinden hoor. Ik denk er persoonlijk gewoon iets anders over. Misschien kan hij Ferguson even overhalen om Seedorf naar Man utd te lokken.
Deze discussie gaat er eigenlijk alleen nog maar om dat wij het een topvoetballer vinden en jij het een goede voetballer vind.
  donderdag 29 april 2010 @ 11:18:59 #64
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_80835842
quote:
Op donderdag 29 april 2010 11:09 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Deze discussie gaat er eigenlijk alleen nog maar om dat wij het een topvoetballer vinden en jij het een goede voetballer vind.
Ja (redelijk goed), en dat probeer ik nu al die tijd al aan te geven, maar goed, mensen lezen niet en denken meteen dat ik het een prutser vind. Ik vind het gewoon geen meerwaarde voor dit Oranje en ook geen wereldvoetballer. Anderen blijkbaar wel. Tja(!)
pi_80836622
quote:
Op donderdag 29 april 2010 11:18 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Ja (redelijk goed), en dat probeer ik nu al die tijd al aan te geven, maar goed, mensen lezen niet en denken meteen dat ik het een prutser vind. Ik vind het gewoon geen meerwaarde voor dit Oranje en ook geen wereldvoetballer. Anderen blijkbaar wel. Tja(!)
Maarja zo heeft inderdaad ieder zijn mening. Echter had ik hem ook wel in oranje gestopt, maar wat wil je ook, hij is mijn idool!
pi_80836808
quote:
Op donderdag 29 april 2010 01:28 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Kijk jij uberhaubt wel eens voetbal!? Dat Lampard veel loopvermogen heeft doet niets af aan zijn voetbaltechnische kwaliteiten, die ik eigenlijk stuk voor stuk hoger inschat dan die van Seedorf. Lampard is positioneel slim, is uitstekend in de passing, goed in de omschakeling, en een prima schot.

Als jij kunt kiezen tussen Seedorf op je middenveld centraal links, of Lampard, dan kies jij (en de rest) voor Seedorf!? Serieus?
Jij kijkt zeker alleen naar CL wedstrijden van Milan. Seedorf is een spelmaker bij Milaan en dat is Lampard niet. Bovendien de belangrijkste vaardigheid voor een snelle omschakeling is nog altijd de balcontrole en die van Seedorf is overduidelijk beter dan die van Lampard. Als Seedorf een slechte wedstrijd speelt kan hij af en toe nog nuttig zijn met een goede pass maar als Lampard een slechte wedstrijd speelt dan is het niet om aan te zien. En dan heb ik het niet eens over de prijzenkast van Seedorf. Je gaat me niet vertellen dat een koekenbakker 4 CL's op zijn naam heeft staan en bijna 90 interlands voor Oranje heeft gespeeld. En je vindt zeker ook dat alle Madrid supporters randdebielen zijn om Seedorf in hun team van de eeuw te zetten. En die Pelé is ook niet goed bij zijn hoofd is want die heeft Seedorf in zijn Fifa 100 gezet. 2x Uefa middenvelder van het jaar doet iedereen ook uit z'n losse pols
  donderdag 29 april 2010 @ 12:52:25 #67
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_80839315
quote:
Op donderdag 29 april 2010 11:44 schreef TTD het volgende:

[..]

Jij kijkt zeker alleen naar CL wedstrijden van Milan. Seedorf is een spelmaker bij Milaan en dat is Lampard niet. Bovendien de belangrijkste vaardigheid voor een snelle omschakeling is nog altijd de balcontrole en die van Seedorf is overduidelijk beter dan die van Lampard. Als Seedorf een slechte wedstrijd speelt kan hij af en toe nog nuttig zijn met een goede pass maar als Lampard een slechte wedstrijd speelt dan is het niet om aan te zien.
Seedorf is een spelmaker bij Milan door gebrek aan beter. Eerder was dat Kaka, en die deed dat een stukje beter.

Seedorf heeft geen fantastische balcontrole. Als je kijkt naar de aannames is dat meestal wat langzamer dan bij technisch echt goede spelers die de bal dan meteen goed hebben liggen. Seedorf had zelfs jarenlang de neiging om die bal nog even op te wippen met zijn voet bij de aanname, waardoor hij vervolgens in de problemen kwam omdat hij dan een tegenstander meteen in zijn nek had. Daarnaast is hij in de passing verre van perfect.

Lampard heeft veel minder vaak een slechte wedstrijd, en scoort eigenlijk altijd wel minstens een 7. Daarnaast zijn de pluspunten van Lampard (timing, positionering, omschakeling, passing, traptechniek, etc) gewoon veel beter.

quote:
En dan heb ik het niet eens over de prijzenkast van Seedorf. Je gaat me niet vertellen dat een koekenbakker 4 CL's op zijn naam heeft staan en bijna 90 interlands voor Oranje heeft gespeeld. En je vindt zeker ook dat alle Madrid supporters randdebielen zijn om Seedorf in hun team van de eeuw te zetten. En die Pelé is ook niet goed bij zijn hoofd is want die heeft Seedorf in zijn Fifa 100 gezet. 2x Uefa middenvelder van het jaar doet iedereen ook uit z'n losse pols
Ja, dat ga ik je wel vertellen.

CL: Bij al die teams was hij geen fantastische voetballer die het verschil maakte. Als je daar een andere fatsoenlijke middenvelder had neergezet in die wedstrijden, hadden ze het hoogstwaarschijnlijk ook gewoon gered.

Oranje: Hoeveel goede wedstrijden heeft hij in Oranje gespeeld dan!? Van de 90 wedstrijden misschien 10 'goede'!?

Madrid: Naamsbekendheid en reputatie van Seedorf. Toen hij er daadwerkelijk speelde was hij niet een van de beste spelers uit dat elftal.

Pele: Je kunt moeilijk een FIFA100 opgeven en dan de winnaar van 4CL finales niet noemen. Het KAN wel (zou ik wel doen), maar Pele zal weinig zin hebben om een aardige vent als Seedorf af te vallen op dit onderwerp, dus hij noemt hem maar gewoon.

2x Uefa middenvelder: Tja, ik heb echt geen flauw idee waarop dat is gebaseerd, maar waarschijnlijk wederom gewoon weer op naamsbekendheid. Als jij 1000 voetballers ter wereld vraagt wie ze beter vinden: Seedorf of Van Bommel, dan zullen er meer mensen bekend zijn met Seedorf en hem dus noemen.
Net als wanneer je mensen overal ter wereld gaat vragen wie er beter is in on-screen martial arts: Jackie Chan of Tony Jaa: Jackie Chan wint die verkiezing, maar Tony Jaa is technisch veel beter.
pi_80839578
Je hebt het maar over goede/slechte wedstrijden, dat is allemaal subjectief, de enige faire methode is door te kijken naar winnen of verliezen.
pi_80839799
quote:
Op donderdag 29 april 2010 12:52 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Seedorf zuigt.

En meneertje Yi-Long is de enige in de wereld met genoeg verstand van voetbal om tot deze conclusie te komen
  donderdag 29 april 2010 @ 14:22:54 #70
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_80842225
quote:
Op donderdag 29 april 2010 13:10 schreef arie_bc het volgende:

[..]

En meneertje Yi-Long is de enige in de wereld met genoeg verstand van voetbal om tot deze conclusie te komen
Wil je mij geen woorden in de mond leggen!? Je reageert gewoon op wat ik daadwerkelijk zeg, inhoudelijk en met argumenten, of je reageert niet. Heel simpel.
  donderdag 29 april 2010 @ 14:27:25 #71
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_80842374
quote:
Op donderdag 29 april 2010 13:03 schreef raptorix het volgende:
Je hebt het maar over goede/slechte wedstrijden, dat is allemaal subjectief, de enige faire methode is door te kijken naar winnen of verliezen.
En op wat voor manier is dat een faire methode om een voetballer te beoordelen, terwijl het bij voetbal ook grotendeels om de rest van de spelers gaat, het team, het geluk, de coach, de concurrentie, de arbitrage, etc etc.

Voetbal is geen tennis. In Tennis zal 99 van de 100x de betere speler op de dag winnen. Het is een vrij 'eerlijke' sport wat dat betreft. Voetbal niet.

Je KUNT voetballers gaan beoordelen op hun prijzenkast, maar dan is Charisteas een betere voetballer dan Bergkamp of Kluivert.

IK kies er liever voor om spelers gewoon te beoordelen op hun voetbaltechnische kwaliteiten, oftewel hoe ze spelen in het veld en wat hun rol/belang is in een team. Vandaar ook dat ik steeds hier vraag om dan met voetbaltechnische argumenten te komen waarom Seedorf een wereldvoetballer is van het niveau Zidane, C. Ronaldo, Bergkamp, etc.
pi_80843138
quote:
Op donderdag 29 april 2010 12:52 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Seedorf is een spelmaker bij Milan door gebrek aan beter. Eerder was dat Kaka, en die deed dat een stukje beter.

Seedorf heeft geen fantastische balcontrole. Als je kijkt naar de aannames is dat meestal wat langzamer dan bij technisch echt goede spelers die de bal dan meteen goed hebben liggen. Seedorf had zelfs jarenlang de neiging om die bal nog even op te wippen met zijn voet bij de aanname, waardoor hij vervolgens in de problemen kwam omdat hij dan een tegenstander meteen in zijn nek had. Daarnaast is hij in de passing verre van perfect.

Lampard heeft veel minder vaak een slechte wedstrijd, en scoort eigenlijk altijd wel minstens een 7. Daarnaast zijn de pluspunten van Lampard (timing, positionering, omschakeling, passing, traptechniek, etc) gewoon veel beter.

Langzaam aannemen maar wel pan klaar op je schoen is beter dan snel aannemen en de bal een meter verder nog laten stuiten en dat laat zien dat de balgevoel van Seedorf wel degelijk beter is dan die van Lampard. Tis net als 100km/h rijden maar veilig ipv 300km/h rijden om vervolgens in de berm te vallen. Pass van Lampard is echt niet altijd feest, korte pass uitstekend maar een lange cross pass over 30á40 meter dan kan je maar beter gaan zappen, bij Seedorf is de korte pass idd wat minder maar de lange ballen weer goed. Hoe hij een bal over 30 meter pan klaar op de voet van Pato legt is gewoon fenomenaal, niet veel spelers kunnen dat.
quote:
CL: Bij al die teams was hij geen fantastische voetballer die het verschil maakte. Als je daar een andere fatsoenlijke middenvelder had neergezet in die wedstrijden, hadden ze het hoogstwaarschijnlijk ook gewoon gered.

Oranje: Hoeveel goede wedstrijden heeft hij in Oranje gespeeld dan!? Van de 90 wedstrijden misschien 10 'goede'!?

Madrid: Naamsbekendheid en reputatie van Seedorf. Toen hij er daadwerkelijk speelde was hij niet een van de beste spelers uit dat elftal.

Pele: Je kunt moeilijk een FIFA100 opgeven en dan de winnaar van 4CL finales niet noemen. Het KAN wel (zou ik wel doen), maar Pele zal weinig zin hebben om een aardige vent als Seedorf af te vallen op dit onderwerp, dus hij noemt hem maar gewoon.

2x Uefa middenvelder: Tja, ik heb echt geen flauw idee waarop dat is gebaseerd, maar waarschijnlijk wederom gewoon weer op naamsbekendheid. Als jij 1000 voetballers ter wereld vraagt wie ze beter vinden: Seedorf of Van Bommel, dan zullen er meer mensen bekend zijn met Seedorf en hem dus noemen.
Net als wanneer je mensen overal ter wereld gaat vragen wie er beter is in on-screen martial arts: Jackie Chan of Tony Jaa: Jackie Chan wint die verkiezing, maar Tony Jaa is technisch veel beter.

Ja maar als je bij Chelsea Lampard vervangt door Gerrard waren ze ook kampioen geworden. Het gaat erom dat je iets wint op moment dat je bij die club speelt.

Tuurlijk zijn niet alle 90goed maar ook niet alle 90 zijn slecht. Hij werd vooral afgebrand door zijn penalties, ja dat kan de beste overkomen.

Hij mocht dan wel niet het beste zijn maar was zeker belangrijk, je speelt niet zomaar 37 competitieduels per seizoen bij Real.

Op het moment van de Fifa100 lijst had Seedorf pas 2 CL's op z'n zak en destijds hadden genoeg spelers met 2 gewonnen CL's. Dus hij werd niet gekozen op basis van 4 gewonnen CL's

qua naamsbekendheid hadden ze ook Pirlo, Rui Costa or Gattuso kunnen nemen voor de Uefa middenvelder van het jaar. Zulke lijsten worden vaak beslist op basis van of je team wint of verliest met jof zonder jou inbreng.

Jackie Chan is een acteur die in actiefilms speelt en Tony Jaa is een Taekwondoer die de film wereld is ingestapt. En in films wordt je afgerekent op je acteer talent en niet je vechtkunst. Ook hebben de meeste van Jackie Chan's stunts meer met acrobatiek te maken dan martial arts.
pi_80843315
quote:
Op donderdag 29 april 2010 14:27 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

En op wat voor manier is dat een faire methode om een voetballer te beoordelen, terwijl het bij voetbal ook grotendeels om de rest van de spelers gaat, het team, het geluk, de coach, de concurrentie, de arbitrage, etc etc.

Voetbal is geen tennis. In Tennis zal 99 van de 100x de betere speler op de dag winnen. Het is een vrij 'eerlijke' sport wat dat betreft. Voetbal niet.

Je KUNT voetballers gaan beoordelen op hun prijzenkast, maar dan is Charisteas een betere voetballer dan Bergkamp of Kluivert.

IK kies er liever voor om spelers gewoon te beoordelen op hun voetbaltechnische kwaliteiten, oftewel hoe ze spelen in het veld en wat hun rol/belang is in een team. Vandaar ook dat ik steeds hier vraag om dan met voetbaltechnische argumenten te komen waarom Seedorf een wereldvoetballer is van het niveau Zidane, C. Ronaldo, Bergkamp, etc.
Charisteas een grotere prijzenkast dan Bergkamp/Kluivert
Niemand heeft beweerd dat Seedorf van de categorie Zidane,Bergkamp en Ronaldo is. Maar dat is die Lampard ook niet. Hij is gewoon een uistekende voetballer maar geen fenomeen of legende
  donderdag 29 april 2010 @ 14:56:57 #74
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_80843413
quote:
Op donderdag 29 april 2010 14:27 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

De enige die niet ziet dat Seedorf een hele goede speler is ben jij.
Je kunt niet iemand beoordelen op hun prijzenkast. Daar ben ik het mee eens, maar als je Seedorf niet een hele goede voetballer vind dan ben je echt een beetje treurig.
De hele voetbalwereld vind Seedorf een hele goede voetballer en jij doet hem af als een redelijke speler.

Nou weet ik dat je een beetje een aparte kijk op voetbal hebt, maar zoals jij spelers beoordeelt en wat je over ze zegt slaat gewoon als een l*l in een bord vla.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_80844005
quote:
Op donderdag 29 april 2010 14:22 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Wil je mij geen woorden in de mond leggen!? Je reageert gewoon op wat ik daadwerkelijk zeg, inhoudelijk en met argumenten, of je reageert niet. Heel simpel.
Waar ik op doel is hoe gemakkelijk jij de voetbalkennis van van Gaal, Roony, Del Bosque, Hiddink, Pele, Ancelloti en al die andere voetbalinsiders de mond snoert.

Daarnaast kan je typen wat je wilt, maar dat geeft je geen verstand van voetbal. Vooral niet als je zonder training/oefening mensen als Bakkal en Kuyt linksback wil zetten. Tuurlijk zijn er voorbeelden van spelers waar dit in het verleden gelukt is, maar die zijn heel spaarzaam.
  donderdag 29 april 2010 @ 15:26:04 #76
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_80844489
quote:
Op donderdag 29 april 2010 14:49 schreef TTD het volgende:

[..]

Langzaam aannemen maar wel pan klaar op je schoen is beter dan snel aannemen en de bal een meter verder nog laten stuiten en dat laat zien dat de balgevoel van Seedorf wel degelijk beter is dan die van Lampard.
Dat balgevoel mist Seedorf juist, want ik zeg dat die 1ste aanname vaak 'slecht' is, dus de bal ligt niet meteen goed klaar voor de vervolg actie, en dus 'traag'.
Hij heeft dat 'gevoel' niet wat een Bergkamp of een Cocu WEL hadden. Als die een bal aannamen dan ging dat al puur op techniek en eigenlijk altijd meteen goed voor de vervolgactie (wat ze vaak ook al gezien hadden, en dus zeer snel gebeurde. Bij Seedorf is de aanname regelmatig matig, en dan gaat hij vaak pas kijken wat hij er vervolgens mee wil gaan doen (Beetje zoals Emanuelson). IK kan me daar verschrikkelijk aan ergeren, maar anderen valt het 9 van de 10 keer niet op.

Ik weet ook wel dat ik iets anders naar een voetbalwedstrijd kijk dan de doorsnee kijker Als Seedorf 5x een bal vanaf 30 meter richting de goal van de tegenstander trapt, dan zijn er genoeg mensen die dat prima vinden. En als een speler de kwaliteiten er voor heeft, dan moet hij dat ook vooral doen (bijvoorbeeld een Honda of Sneijder). Maar ik zie meestal ook gewoon waar die bal wel naar toe had gemoeten, zodat je een veel gevaarlijkere aanval op had kunnen zetten.

quote:
Tis net als 100km/h rijden maar veilig ipv 300km/h rijden om vervolgens in de berm te vallen. Pass van Lampard is echt niet altijd feest, korte pass uitstekend maar een lange cross pass over 30á40 meter dan kan je maar beter gaan zappen, bij Seedorf is de korte pass idd wat minder maar de lange ballen weer goed. Hoe hij een bal over 30 meter pan klaar op de voet van Pato legt is gewoon fenomenaal, niet veel spelers kunnen dat.
Het probleem is meer dat Seedorf dat ook niet 'fantastisch' kan. Het is zeker niet slecht, maar het is ook zeker niet uitmuntend ofzo.

En dat is wat ik probeer te zeggen: Er is eigenlijk niets (voetbaltechnisch) waarin hij uitblinkt, en waar we niet genoeg betere alternatieven voor hebben, die op ander punten ook nog een grotere meerwaarde hebben. Van Bommel heeft OOK een uitstekende spreidingspass over lange afstand. Afellay heeft die ook. Sneijder heeft die ook.
quote:
Ja maar als je bij Chelsea Lampard vervangt door Gerrard waren ze ook kampioen geworden. Het gaat erom dat je iets wint op moment dat je bij die club speelt.
Dan vervang je een belangrijke dragende topspeler met een andere topspeler. Ik had het erover dat Seedorf gewoon vervangen had kunnen worden met een 'degelijke' middenvelder en dan hadden ze ook wel gewonnen. Seedorf was in die wedstrijden niet best (met uitzondering van die laatste gewonnen finale, waarin hij zeer degelijk speelde vanuit zijn taak).
quote:
Tuurlijk zijn niet alle 90goed maar ook niet alle 90 zijn slecht. Hij werd vooral afgebrand door zijn penalties, ja dat kan de beste overkomen.
IK heb hem nooit afgebrand op zijn penalties. De kritiek was vaak dat hij voor zichzelf leek te spelen (en dat mag op zich best, maar dan moet het ook rendement hebben), dat hij het overzicht miste, dat hij elke bal de tribune in schoot, dat hij positioneel 'dom' loopt, en dat je in de omschakeling weinig/niets aan hem hebt.
Ow, en hij eistte steeds de corners op die vervolgens 9 van de 10 keer hopeloos waren.

Die penalties zal me eerlijk gezegd een worst wezen (alhoewel ik wel van mening ben dat als je er niet goed in bent, en inmiddels moet je dat dan toch wel weten, dat je ze niet moet gaan opeisen)
quote:
Hij mocht dan wel niet het beste zijn maar was zeker belangrijk, je speelt niet zomaar 37 competitieduels per seizoen bij Real.
Ik zeg ook, hij kon aardig meevoetballen, bij gebrek aan beter, en voetbaltechnische vermogens zijn zeker niet de enige reden voor een trainer om een speler op te stellen.
quote:
Op het moment van de Fifa100 lijst had Seedorf pas 2 CL's op z'n zak en destijds hadden genoeg spelers met 2 gewonnen CL's. Dus hij werd niet gekozen op basis van 4 gewonnen CL's
[quote]qua naamsbekendheid hadden ze ook Pirlo, Rui Costa or Gattuso kunnen nemen voor de Uefa middenvelder van het jaar. Zulke lijsten worden vaak beslist op basis van of je team wint of verliest met jof zonder jou inbreng.
Gatusso vind ik een mindere voetballer, maar wel 'nuttiger' voor een elftal. Als stofzuiger blinkt hij uit. Ik zou hem ook geen prijs geven, maar hij heeft dus wel uitzonderlijke kwaliteiten wat maar weinig spelers zo invullen zoals hij dat doet. Verder wel regelmatig 'dom', dus daar kan ik me dan weer kapot aan ergeren.
Pirlo en Rui Costa kan ik niet goed beoordelen, want dat zijn spelers die je voornamelijk meekrijgt uit de hoogtepunten en op EK's/WK's.

Seedorf is nu eenmaal gewoon een 'icoon' in de voetbalwereld, zelfs los van zijn voetbaltechnische kwaliteiten.
quote:
Jackie Chan is een acteur die in actiefilms speelt en Tony Jaa is een Taekwondoer die de film wereld is ingestapt. En in films wordt je afgerekent op je acteer talent en niet je vechtkunst. Ook hebben de meeste van Jackie Chan's stunts meer met acrobatiek te maken dan martial arts.
Als je in actiefilms zou worden afgerekend op je acteer talent, dan zouden Yuen Biao en Sammo grotere sterren zijn geworden dan Jackie

En ik stelde de vraag ook bewust: Wie is er een betere on-screen martial artist. Dat IS Tony Jaa gewoon, puur afgerekend op het tecnhische gedeelte (en eigenlijk ook op choreografie). Maar 9 van de 10 mensen in de wereld weten wie Jackie Chan is, en een heel stuk minder mensen kennen Tony Jaa, dus zal Jackie zo'n 'verkiezing' gewoon winnen.

Als we mensen gaan beoordelen op 'succes' en 'geld' en dat soort randzaken, dan is Jan-Peter een fantastische premier (al 4x premier!!!), en is Britney Spears een ongelooflijk fantastische zangeres. Ow, en Ben Stiller maakt veel betere films dan Wong Kar Wai of Park Chan Wook(!)

Vandaar, nogmaals, kijk ik liever gewoon naar de wedstrijden, en hoe een speler dan presteert, en laat ik mijn bewondering voor zo'n speler niet afhangen van het feit of de wedstrijd toevallig gewonnen of verloren wordt (tenzij de speler er echt een gigantisch belangrijke rol in heeft gespeeld natuurlijk.

Ik kijk gewoon naar de passing, de positionering, de aannames, de traptechniek, etc. Meer niet.
  donderdag 29 april 2010 @ 15:32:32 #77
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_80844731
quote:
Op donderdag 29 april 2010 15:13 schreef arie_bc het volgende:

[..]

Waar ik op doel is hoe gemakkelijk jij de voetbalkennis van van Gaal, Roony, Del Bosque, Hiddink, Pele, Ancelloti en al die andere voetbalinsiders de mond snoert.

Daarnaast kan je typen wat je wilt, maar dat geeft je geen verstand van voetbal. Vooral niet als je zonder training/oefening mensen als Bakkal en Kuyt linksback wil zetten. Tuurlijk zijn er voorbeelden van spelers waar dit in het verleden gelukt is, maar die zijn heel spaarzaam.
Zo spaarzaam zijn de voorbeelden niet van backs die voorheen gewoon middenvelder of zelfs aanvaller waren, en dat prima weten in te vullen.

ik kijk naar wat Kuyt kan en wat hij niet kan. Hij kan als een gek bij zijn mannetje blijven, is scherp, kan tackelen, heeft weinig dom balverlies, kan in dienst van het elftal en dus andere spelers spelen, kan zich puur op zijn taak richten, en heeft ook het verstand en de timing om op de juiste momenten mee op te komen, etc etc. Enige probleem zou kunnen zijn dat hij wellicht moeilijk met links kan tackelen en over dat been gepasseerd kan worden aan de buitenkant, maar gezien het feit dat er maar zeer weinig teams met echte buitenspelers spelen, laat staan met buitenspelers die ook daadwerkelijk buitenom gaan, moet dat eigenlijk geen heel groot probleem zijn.

Nogmaals, ik zeg nergens dat het een ideale linksback zou zijn, maar we hebben op die positie nu eenmaal erg weinig alternatieven, en dan kan Kuyt wel een goede oplossing zijn.

Als je hoort dat men voorstelt om spelers als Anita of Emanuelson dan maar mee te nemen, dan vraag ik me af wie er dan gek is...(!)

Bakkal kun je trouwens, net als Cocu destijds, ook eigenlijk vrijwel overal neerzetten en hij zal het gewoon goed doen. Die kun je er prima bij hebben als je naar een EK/WK gaat.
  donderdag 29 april 2010 @ 15:50:36 #78
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_80845436
quote:
Op donderdag 29 april 2010 15:32 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Zo spaarzaam zijn de voorbeelden niet van backs die voorheen gewoon middenvelder of zelfs aanvaller waren, en dat prima weten in te vullen.
Voor het grootste gedeelte zijn dat jonge spelers (Ok kom maar op met dat handje vol oudere spelers) die omgeschoold worden tot back. Dan hebben we het over een opkomende back die weinig verdedigende kwaliteiten moet bezitten.
quote:
ik kijk naar wat Kuyt kan en wat hij niet kan. Hij kan als een gek bij zijn mannetje blijven, is scherp, kan tackelen, heeft weinig dom balverlies, kan in dienst van het elftal en dus andere spelers spelen, kan zich puur op zijn taak richten, en heeft ook het verstand en de timing om op de juiste momenten mee op te komen, etc etc. Enige probleem zou kunnen zijn dat hij wellicht moeilijk met links kan tackelen en over dat been gepasseerd kan worden aan de buitenkant, maar gezien het feit dat er maar zeer weinig teams met echte buitenspelers spelen, laat staan met buitenspelers die ook daadwerkelijk buitenom gaan, moet dat eigenlijk geen heel groot probleem zijn.
ja hij draaft veel, maar achter zijn mannetje aan lopen en jagen is heel iets anders dan wat een back nodig heeft en zo goed tackelt hij niet.
Verschil tussen zijn positie en een back is dat hij achter de speler aan loopt of een speler voor zich heeft die niet de intentie heeft om naar voren te gaan. Bij hem maakt het niet zo veel uit waar hij staat. Als hij jaagt maakt het niet uit aan welke kant van de verdediger hij loopt. Hij wil hem beletten rustig op te bouwen. Als back moet je altijd aan de binnenkant zitten en zo gauw je achter de speler aan moet lopen ben je al te laat. Kuijt doet niet anders. Dat is niet erg aangezien hij op die manier de opbouw verstoort.

Dan nog is een linksback die rechts is geen ideale oplossing. Anita heeft het goed gedaan dit seizoen bij Ajax, maar ik vond zijn rechtsbenigheid toch soms een nadeel. Bijvoorbeeld naar de buitenkant uitverdedigen gaat toch even wat minder makkelijk. Hij draait vaak naar binnen toe om de bal naar voren te trappen. Gezien het matige linkerbeen van Kuijt is dat helemaal een nadeel.
quote:
Nogmaals, ik zeg nergens dat het een ideale linksback zou zijn, maar we hebben op die positie nu eenmaal erg weinig alternatieven, en dan kan Kuyt wel een goede oplossing zijn.

Als je hoort dat men voorstelt om spelers als Anita of Emanuelson dan maar mee te nemen, dan vraag ik me af wie er dan gek is...(!)
Anita en Emanuelson zijn ook geen optie, maar Anita is op die positie nog beter dan Kuijt. Je kunt niet van een aanvaller maar even een verdediger maken omdat hij als aanvaller ook verdedigende kwaliteiten heeft. Een aanvaller die vanaf zijn positie mee verdedigt is heel wat anders dan een back die moet verdedigen.
quote:
Bakkal kun je trouwens, net als Cocu destijds, ook eigenlijk vrijwel overal neerzetten en hij zal het gewoon goed doen. Die kun je er prima bij hebben als je naar een EK/WK gaat.
Gast! Bakkal neem je gewoon niet mee omdat hij het niveau niet heeft. Begrijp dat nou eens!
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_80902729
quote:
Op woensdag 28 april 2010 23:53 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat is nogal subjectief, de enige manier om voetbal objectief te bekijken is via resultaten.
Kijk naar de resultaten van de afgelopen jaren dan.
AFC Ajax
  zaterdag 1 mei 2010 @ 15:27:54 #80
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_80903016
Seedorf, wat een held. Laatst vroegen ze aan hem of hij beschikbaar zou zijn voor de HollandBelgium Bid en hij gaf aan dat ze konden bellen, als ze zijn nummer tenminste nog hadden. Nooit is het Nederlands eftal een succes geweest voor Seedorf, maar hiervoor wilde hij zich wel beschikbaar stellen. Dat getuigt nog eens van klasse.

Dat is nog eens wat anders dan Cruijff, Van Basten en Hiddink, die in eerste instantie niet al te positief waren. Echte Nederlanders.
Bedankt Hans.
pi_80922544
Moet absoluut mee, minimaal op de bank. Snap ook niet wat er aan de hand is tussen hem en Oranje.
-
pi_80922932
quote:
Op woensdag 28 april 2010 20:14 schreef Joel-Smeets het volgende:
Hij heeft de deur naar het WK zelf al dichtgegooid,dus waarom erover discussieren?
Dit dacht ik eigenlijk ook? Hij heeft toch bedankt voor het NL Elftal? Ik weet dat hij toen een paar wedstrijden meespeelde, maar dat het al snel weer niks was.
pi_80923025
quote:
Op zondag 2 mei 2010 07:06 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Dit dacht ik eigenlijk ook? Hij heeft toch bedankt voor het NL Elftal? Ik weet dat hij toen een paar wedstrijden meespeelde, maar dat het al snel weer niks was.
Jep,stond ook in de VI van deze week.
AFC Ajax
  vrijdag 7 mei 2010 @ 23:03:55 #84
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_81159650
Ik vind het inderdaad zonde dat hij niet meegaat. Hij is de beste speler op het moment van Nederland.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
  vrijdag 7 mei 2010 @ 23:18:01 #85
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_81160635
quote:
Op zondag 2 mei 2010 07:06 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Dat ging natuurlijk ook nergens over.
Hij moest van Van Basten in zo'n strakke rol spelen wat hij alleen maar aan de zijkant passjes terug kon geven. Dat was echt een farce.
pi_81160940
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 23:18 schreef Komakie het volgende:

[..]

Dat ging natuurlijk ook nergens over.
Hij moest van Van Basten in zo'n strakke rol spelen wat hij alleen maar aan de zijkant passjes terug kon geven. Dat was echt een farce.
Tsja, met Van Basten. Die naam zegt genoeg. Die begreep werkelijk waar helemaal niets van het spelletje voetbal.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 00:32:55 #87
246373 Idler
Simplicity!
pi_81164215
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 23:22 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:

[..]

Tsja, met Van Basten. Die naam zegt genoeg. Die begreep werkelijk waar helemaal niets van het spelletje voetbal.
It is impossible to enjoy idling thoroughly unless one has plenty of work to do.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
pi_81164796
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 23:03 schreef rakotto het volgende:
Ik vind het inderdaad zonde dat hij niet meegaat. Hij is de beste speler op het moment van Nederland.
AFC Ajax
pi_81167076
quote:

[..]

pi_81168171
Jammer dat het nooit echt wat geworden is tussen het Nederlands elftal en Seedorf. Misschien wel de beste speler van de Ajax-lichting van 95.
pi_81168232
quote:
Op zondag 2 mei 2010 08:14 schreef Joel-Smeets het volgende:

[..]

Jep,stond ook in de VI van deze week.
Mij staat bij dat Seedorf jaren geleden "bedankt had" (dat hij niet tot zijn recht kwam als rechtsmid, van geen toegevoegde waarde op die positie en dat de bondscoach dan dus beter iemand anders kon oproepen). Zo legde hij het toen op TV uit en dat vond ik eigenlijk wel klasse van hem (Van Bommel ).

Ik heb btw dat VI bericht niet gelezen

Had Kaka tijdje terug niet gezegd dat Seedorf de beste speler is die hij op het veld is tegengekomen?
  zaterdag 8 mei 2010 @ 05:02:04 #92
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_81168233
Opgebaarde
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_81168246
rawr
hvj wjnmk
pi_81174945
quote:

[..]

Klopt,hij heeft niet eruit gehaald wat erin zat.
AFC Ajax
pi_81177368
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 13:26 schreef Joel-Smeets het volgende:

[..]

Klopt,hij heeft niet eruit gehaald wat erin zat.
Tsja en dan wil Milan hem als opvolger voor Leonardo. Van Basten moet gewoon onderaan beginnen en van daaruit naar boven werken.
pi_81178057
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 14:48 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:

[..]

Tsja en dan wil Milan hem als opvolger voor Leonardo. Van Basten moet gewoon onderaan beginnen en van daaruit naar boven werken.
Ze zouden Seedorf aan moeten stellen als opvolger van Leonardo.
pi_81178501
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 14:48 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:

[..]

Dat Milan hem wil,lig allemaal aan de resultaten die hij als voetballer heeft geboekt.Daar is het nog een held.
AFC Ajax
pi_81178519
En omdat hij Italië als bondscoach van Nederland met 3-0 in de pan hakte op het EK.
pi_81178574
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 15:28 schreef DrDentz het volgende:
En omdat hij Italië als bondscoach van Nederland met 3-0 in de pan hakte op het EK.
Ook ja.Mocht hij daar aan de slag gaan,zullen ze negatief verrast worden.Ik zou serieus niet weten,wie Milan verder kan helpen.
AFC Ajax
pi_81178640
Exact, laten we dat niet vergeten.. Ook de voetballers van Oranje laten in interviews steeds meer weten dat ze zich niet eerder zo goed hebben zien spelen als onder van Basten.. Ik had ook geen hoge pet op van em, als coach dan, maar hij heeft wel resultaat geboekt. En goed ook.
Je kan lullen wat je wil over van Basten, maar die 3-0 en 4-1 vorig jaar laten zien dat hij weet hoe de bal moet rollen.
-nee-
pi_81178760
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 15:32 schreef Marsenal het volgende:
Exact, laten we dat niet vergeten.. Ook de voetballers van Oranje laten in interviews steeds meer weten dat ze zich niet eerder zo goed hebben zien spelen als onder van Basten.. Ik had ook geen hoge pet op van em, als coach dan, maar hij heeft wel resultaat geboekt. En goed ook.
Je kan lullen wat je wil over van Basten, maar die 3-0 en 4-1 vorig jaar laten zien dat hij weet hoe de bal moet rollen.
Geweldig,die 3-0 en 4-1,maar er zijn geen resultaten geboekt naast die 2 overwinningen,en het voetbal was vaak om niet aan te zien.Daarnaast heeft hij het ook bij Ajax finaal verkloot.
AFC Ajax
  zaterdag 8 mei 2010 @ 17:19:26 #102
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_81182091
Het voetbal was 4 jaar lang onder Van Basten echt waardeloos. Zat totaal geen structuur en systeem in.

Oranje speelt op het EK een paar hele goede wedstrijden tegen ietwat overschatte tegenstanders, waarbij we ook het nodige geluk hadden en Vd Sar ons een aantal keren redde, en iedereen doet alsof Van Basten een prima bondscoach was en Oranje fantastisch speelde!? NEE!
pi_81182127
eeehh de publieke opinie is toch net kutmarcovanbasten?
pi_81182358
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 17:19 schreef Yi-Long het volgende:
overschatte tegenstanders,
Frankrijk en Italie overschatte tegenstanders? Sorry hoor, maar was dat toendertijd niet de wereldkampioen en vice-wereldkampioen?
-nee-
pi_81182422
van Marwijk zou Seedorf sowieso niet kunnen handelen, daar is hij een te kleine trainer voor.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  zaterdag 8 mei 2010 @ 17:34:34 #106
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_81182598
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 17:27 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Frankrijk en Italie overschatte tegenstanders? Sorry hoor, maar was dat toendertijd niet de wereldkampioen en vice-wereldkampioen?
Beide teams waren in aanloop naar EK2008 gewoon ondermaats. Op het EK was het al niet veel beter.
pi_81195151
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 17:34 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Beide teams waren in aanloop naar EK2008 gewoon ondermaats. Op het EK was het al niet veel beter.
Of het Nederlands Elftal was gewoon een maatje te groot voor hun.
AFC Ajax
  zaterdag 8 mei 2010 @ 23:25:30 #108
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_81196570
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 22:52 schreef Joel-Smeets het volgende:

[..]

Of het Nederlands Elftal was gewoon een maatje te groot voor hun.
Het zat ons in die wedstrijden ook echt ontzettend mee. Zij misten hun 100% kansen, of Vd Sar redde ons, en bij ons vloog iedere bal die we richting hun goal gooiden erin.
pi_81196634
Dat weet jij, dat weet ik, maar die Italianen zien 3-0 op het scorebord en hun oude held Van Basten langs de lijn als coach. Die zien een topcoach staan.
pi_81196980
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 23:26 schreef DrDentz het volgende:
Dat weet jij, dat weet ik, maar die Italianen zien 3-0 op het scorebord en hun oude held Van Basten langs de lijn als coach. Die zien een topcoach staan.
Ze hebben toch ook gezien dat hij het heeft verkloot bij Ajax,en niet zo'n beetje?
AFC Ajax
  maandag 10 mei 2010 @ 15:37:40 #111
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_81255202
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 23:25 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Het zat ons in die wedstrijden ook echt ontzettend mee. Zij misten hun 100% kansen, of Vd Sar redde ons, en bij ons vloog iedere bal die we richting hun goal gooiden erin.
Dat heet nou eenmaal kwaliteit. Iedereen onderschat de waarde van de keeper. Tuurlijk, ze hadden 2 keer een goede dag, maar Nederland heeft gewoon een goede ploeg.
Wij hadden gewoon betere aanvallers dan hun verdedigers op dat moment en achterin waren onze verdedigers (+ keeper) beter dan hun aanvallers.

Tuurlijk hadden we mazzel, maar geluk dwing je ook nog altijd af. Cruijff zei al eens dat een ploeg altijd minimaal 1 kans krijgt, hoe slecht ze ook zijn. Dan moet het ook een beetje mee zitten dat die kans er niet in gaat. Ook als het er meer dan 1 is. Maar je hoeft geen expert te zijn om te zien dat ze een goede wedstrijd op de mat legden.
pi_81257089
Ik hoor trouwens vaak dat Van Basten zo fantastisch heeft gepresteerd qua resultaat maar niet qua spel?
2 eindtoernooien en 2x niet de 1e knock-out ronde overleefd.

Hij heeft ook qua resultaat gefaald en hard ook met dit materiaal. 4 weggegooide jaren.
pi_81259373
quote:
Op maandag 10 mei 2010 16:24 schreef Confetti het volgende:
Ik hoor trouwens vaak dat Van Basten zo fantastisch heeft gepresteerd qua resultaat maar niet qua spel?

Hij heeft ook qua resultaat gefaald en hard ook met dit materiaal. 4 weggegooide jaren.
Ja, maar veel mensen willen dat niet inzien, erkennen en dus toegeven.
Op een eindtoernooi word je als coach van het Nederlands elftal beoordeeld en idd niet op de kwalificatie. Daar wordt verondersteld dat je er als Nederland zijnde zowiezo wel doorkomt, alhoewel we natuurlijk ook een keer in een redelijk sterke poule terecht kunnen komen.
2 x was Van Basten idd op een eindtoernooi en 2x ging het gruwelijk hard mis, werd Van Basten terecht op zijn onkunde gewezen. Ik kan me de beelden nog zo voor de geest halen dat Portugal ons gewoon liet spartelen, maar ons geen schijn van kans liet.
En Rusland bij het afgelopen EK, dat gewoon dolde met het Nederlands elftal.
Arshavin was toen in een uitstekende vorm, dat herinner ik me nog wel.

Hier trouwens nog de Knockoutwedstrijden van het EK 2008:

en het WK 2006:

dinsdag 11 mei 2010 @ 13:21:20 #114
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_81293086
quote:
Op maandag 10 mei 2010 16:24 schreef Confetti het volgende:

Van Basten heeft ook op resultaat fantastisch gepresteerd. Zolang het maar tegen landen was die nog niet eens voetbal konden spellen.

Ik snap niet waarom de KNVB zo lang aan hem heeft vast gehouden. Dat Ajax hem daarna wilde hebben was natuurlijk helemaal lachwekkend.
pi_81309414
Seedorf is uber baas hij moet mee
pi_81311327
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 13:21 schreef Komakie het volgende:

[..]

Van Basten heeft ook op resultaat fantastisch gepresteerd. Zolang het maar tegen landen was die nog niet eens voetbal konden spellen.

Ik snap niet waarom de KNVB zo lang aan hem heeft vast gehouden. Dat Ajax hem daarna wilde hebben was natuurlijk helemaal lachwekkend.
Idd. En volgens mij heeft de KNVB nooit zo graag sterke tegenstanders in de voorbereiding. Zeker niet ten tijde van Van Basten. Expres zwakke tegenstanders om zolang mogelijk een goed lijstje te kunnen voorleggen van statistieken. En het liefst dat de ideale schoonzonen ( destijds nog Van Nistelrooy ) zoveel mogelijk zouden spelen en het meest aanbod kwamen. Want ja... buiten hun omkijken kon natuurlijk niet.
Heel die KNVB is lachwekkend.

Dat Ajax Van Basten na het WK wilde, was desastreus en dat heeft Ajax jammergenoeg geweten.
Als voetballer was Van Basten groots, als coach een klootzak die niet met mensen om kon/kan gaan.
pi_81311505
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 19:28 schreef Gravereaper het volgende:
Seedorf is uber baas hij moet mee
Dat wil ik ook en eigenlijk moet dat ook, maar ja, bij Van Marwijk komt hij niet in de basis. Sterker nog, niet eens in de selectie. Van Marwijk heeft ooit gezegd: Ik neem een grootse voetballer als Seedorf alleen in de selectie voor de basis.
Nou goddomme Van Marwijk, waarom selecteer je Seedorf dan niet? Zoveel grootse voetballers heeft het Nederlands elftal niet en zeker niet met zoveel ervaring als Seedorf.
Van der Vaart komt qua interlands nog het meest in de buurt. Misschien Van Bronckhorst ook nog, maar die speelt in de verdediging.
pi_81318230
Seedorf moet gewoon als een gek gaan neuken, zoveel mogelijk kinderen nemen en na z'n carierre trainer worden om over 20 jaar als bondscoach al z'n neefjes en kinderen selecteren zodat er 11 Seedorfs op het veld staan, ter compensatie.
-
  woensdag 12 mei 2010 @ 11:32:32 #119
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_81333068
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 20:16 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:

[..]

Idd. En volgens mij heeft de KNVB nooit zo graag sterke tegenstanders in de voorbereiding. Zeker niet ten tijde van Van Basten. Expres zwakke tegenstanders om zolang mogelijk een goed lijstje te kunnen voorleggen van statistieken. En het liefst dat de ideale schoonzonen ( destijds nog Van Nistelrooy ) zoveel mogelijk zouden spelen en het meest aanbod kwamen. Want ja... buiten hun omkijken kon natuurlijk niet.
Heel die KNVB is lachwekkend.

Dat Ajax Van Basten na het WK wilde, was desastreus en dat heeft Ajax jammergenoeg geweten.
Als voetballer was Van Basten groots, als coach een klootzak die niet met mensen om kon/kan gaan.
Niet alles ligt aan de KNVB. Van Basten was de persoon die alleen maar ja knikkers in de selectie wilde, niet de KNVB. Het was wel zo dat de KNVB niet graag fatsoenlijke tegenstanders heeft in voorbereidingen.

Het is wel zo dat de ranglijst van de FIFA (waar Nederland hoog op staat) volgens mij ook belangrijk is bij bepaalde indelingen van groepen en het dus voor Nederland van belang is dat ze hoog staan.
Daarnaast is oefenen tegen een groot land ook niet altijd voordelig.

Maar hoe Van Basten zo lang heeft kunnen zitten en dat Ajax ook nog zo dom was om hem in dienst te nemen en hem zo veel macht te geven is voor mij onbegrijpelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')