abonnement Unibet Coolblue
  zondag 25 april 2010 @ 23:36:49 #1
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_80714464
Kon geen recent topic vinden hierover, alleen wedstrijden etc.

Paar foto's die ik vandaag heb gemaakt.













Deze is helaas iets te donker imo


Gemaakt met een Nikon s210.


T is lente!

Wil nog naar de Keukenhof trouwens om mij daar uit te leven
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
  zondag 25 april 2010 @ 23:38:42 #2
283866 aambei1
dat is fijn.
pi_80714511
ik vind ze heel mooi TS
ik ben een beer, aaaaarhg!
pi_80714722
Erg mooi.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_80715880
Mogen hele velden vol bloemen ook? Dan heb ik ook nog wel wat foto's namelijk.

Voor nu alvast een heel veld vol met één bloem.

pi_80715920
- nee -

[ Bericht 42% gewijzigd door Isdatzo op 26-04-2010 12:03:18 ]
pi_80717802
Ik heb sinds vrijdag m'n eerste dslr, dus ik ben ook bezig geweest met bloemen


  maandag 26 april 2010 @ 07:56:56 #7
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_80717815
Klopt, dat zijn foto's van bloemen.
Ik ga naar huis.
  maandag 26 april 2010 @ 12:03:01 #8
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_80723182
Begrijp ik goed dat je hier een 'centraal' topic van wilde maken? Dan is 't wat prettiger om niet al te veel foto's tegelijk te posten en ze even te nummeren (dat sowieso).

Daarnaast kunnen het wel mooie bloemen zijn, maar een mooie bloem op de foto is niet 't zelfde als een mooie foto natuurlijk. Probeer daar over na te denken als je foto's maakt en bekijkt.
Huilen dan.
  maandag 26 april 2010 @ 12:47:27 #9
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_80724325
Gek op centralisatie!
Uiteraard graag goede foto's van bloemen, zitten immers in FOT.
Daarom graag commentaar op foto's natuurlijk wat beter kan enzo
Wat bedoel je met nummeren?
1. [ img][/img ]
2. [ img][/img ]
etc?
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_80734171
quote:
Op zondag 25 april 2010 23:36 schreef Erosjuhhh het volgende:
Kon geen recent topic vinden hierover, alleen wedstrijden etc.

Paar foto's die ik vandaag heb gemaakt.




Ik vind deze in al zijn bloei zo mooi dat ik 'm even gesaved heb
en ergens als achtergrond ga gebruiken.
75 topics = FIN
  maandag 26 april 2010 @ 17:44:57 #11
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_80734245
het is gehost op hyves dus je zou het full screen trucje uitkunnen halen als je wilt zouden 8mb moeten zijn
Fullsize link
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_80737762
Gister ook nog wat gemaakt!



pi_80981068
Een bloementopic is leuk, maar aangezien bloemen stil staan, heb je dus uitgebreid de tijd om belichting, standpunt, hoek en uitsnede te bepalen. Aan de meesten zou ik willen zeggen "probeer wat spanning in je foto te brengen". Experimenteer eens met de hierboven genoemde zaken, het is de moeite waard.

Omniej heeft dat duidelijk geprobeerd met de eenzame bloem, een leuk idee. Met een ander standpunt was er nog meer uit te halen, die ene bloem had wat prominenter in beeld gemogen.
De varens van TedjeKroketje vind ik tot nu toe de meest aansprekende foto. Die daarna is wel een mooie compositie, helaas wat te licht.

Ik fotografeer ook wel eens een bloemetje, ook al hebben dieren mijn voorkeur.

[1] Een tulpenveld in Noord-Holland, tussen Hoorn en Enkhuizen. Het was zaterdagmiddag vreemd weer. Van tijd tot tijd best fel zonlicht, gepaard gaande met pittige wolken. Leuke dramatische effecten zijn dan mogelijk.



Het simpele nummertje erbij maakt het in geval dit een serie zou zijn voor de medeposters eenvoudiger aan te duiden om welke foto het gaat, simpel en doeltreffend.
...niet geschoten is altijd mis...
pi_80983418
quote:
Op maandag 3 mei 2010 20:10 schreef Borelius het volgende:
Omniej heeft dat duidelijk geprobeerd met de eenzame bloem, een leuk idee. Met een ander standpunt was er nog meer uit te halen, die ene bloem had wat prominenter in beeld gemogen.
Thanks voor je commentaar.

Hij had van mij inderdaad ook nog wel prominenter in beeld gemogen, maar dan had ik helemaal het bollenveld in moeten lopen en dat wordt over 't algemeen niet zo gewaardeerd geloof ik. (bloemetje stond ook vrij ver, als ik me niet vergis had ik deze foto @ 250mm gemaakt)

Zal later vanavond nog wel een paar foto's van wat bollenvelden posten.
pi_80984047
Bloemen zijn ook een favoriet van me. Het leuke van bv bloemen op een vaas of in een pot is dat je er heerlijk mee kunt spelen. Je kunt van verschillende kanten en met verschillend lichtinval spelen.
En in tegenstelling tot kinderen of dieren blijven ze rustig poseren zonder protest

Heel bijzonder effect Borelius, erg mooi.

Op onze keukentafel


(bewerkt met Picknic)
pi_81249427
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  maandag 10 mei 2010 @ 19:19:02 #17
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_81264207
quote:
Op maandag 3 mei 2010 21:11 schreef Texas2step het volgende:
Bloemen zijn ook een favoriet van me. Het leuke van bv bloemen op een vaas of in een pot is dat je er heerlijk mee kunt spelen. Je kunt van verschillende kanten en met verschillend lichtinval spelen.
En in tegenstelling tot kinderen of dieren blijven ze rustig poseren zonder protest

Heel bijzonder effect Borelius, erg mooi.

Op onze keukentafel
[ afbeelding ]

(bewerkt met Picknic)
Ben benieuwd naar de onbewerkte foto. Niet dat ik deze niet mooi vind, ik vind 'm prachtig.
Onwaarschijnlijk mooi: de grain, de tinten, de softheid.
Maar ik ben gewoon benieuwd
pi_81270645
quote:
Op maandag 10 mei 2010 13:05 schreef DutchErrorist het volgende:
[ afbeelding ]
Tof... knap dat je alleen die ene paardenbloem scherp hebt gekregen

Orchideeën:



pi_81284955
Tja wat moet ik hier nou op zeggen ? Ik vind ze mooi, mooi scherp ook.

1.

2.

Weet dat ze qua scherpte niet helemaal tjonge zijn maar ik probeer zo min mogelijk te shoppen
'En hoe gaat het met jou?' vroeg Winnie the Pooh.
Eeyore schudde heftig metzijn kop. 'Niet zo erg hoe,'
zei hij, 'ik voel me al een tijd niet helemaal hoe.'
  dinsdag 11 mei 2010 @ 09:30:10 #20
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_81285266
quote:
Op maandag 10 mei 2010 21:24 schreef PaarsBeestje het volgende:
Orchideeën:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Keukenhof?
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_81288365
ik ben nieuw op fok, maar zeker niet nieuw in de fotografie. En een bloemen-topic, da's altijd leuk!
Zie hier een aantal mooie platen staan, maar helaas her-en-der overbelicht en/of onderbelicht. Zonde, want met een beetje aandacht kunnen het prachtige, aantrekkelijke platen worden!

Wat een van de personen boven mij zegt, over dat bloemen stilstaan en dus een spannende compositie verzinnen, daar ben ik het grotendeels mee eens. Maar soms, als je bijvoorbeeld binnen een paar bloemen in een mooie setting wilt fotograferen, is een spannende compositie toch best moeilijk, zeker als het je gaat om de beheersing van de techniek.

Hieronder een van de foto's waar ik toch wel erg trots op ben, die overigens binnen is gemaakt.
sluitertijd: 1/16
diafragma: f/5.6
iso: 100
exposure bias: + 2/3
focal length: 72mm

pi_81317809
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 11:24 schreef afwasborstel het volgende:
.... is een spannende compositie toch best moeilijk, zeker als het je gaat om de beheersing van de techniek....
Ik heb ook niet gezegd dat het altijd makkelijk zou zijn, maar het zijn wel heel geduldige objecten om die beheersing van die techniek te oefenen! En maak daarbij het liefst veel fouten, soms levert dat juist een extra mooie plaat en zo niet, dan heb je weer wat geleerd.

Complimenten aan je tulpfoto, daar mag je zeker blij mee zijn.

Dan nog even een bijdrage van mij. Deze distelbloem stond langs een wandelpad wat geïsoleerd van de struiken er achter. Daardoor kon ik de achtergrond mooi laten verdwijnen in de onscherpte. Omdat het zonnetje de distel wel belichtte en de achtergrond niet, trad er een lekker contrast op.

...niet geschoten is altijd mis...
  woensdag 12 mei 2010 @ 15:10:12 #23
35662 Heintje
Gears of War.
pi_81342645
Ik ben ook redelijk nieuw met fotografie. Heb al een hoop verschillende dingen gefotografeerd. Waaronder ook bloemen. Dit zijn de gene die ik het mooiste vind.

#1: Door de kleur uit de bloem te halen ligt de focus voor de verandering op de bladeren en minder op de bloem.


#2: Deze bloemen in een boom waren mooi tegen een blauwe lucht.


#3: Bij deze was de achtergrond erg lelijk, met een bloempot en de grond. Door hem donkerder te maken valt de achtergrond niet meer zo op en is de tulp ook mooier geworden.


#4: Om de problemen met de achtergrond op te lossen heb ik een zwarte plaat achter de bloem gehouden waardoor ik alleen de bloem overhoud.


Ik vind het wel mooie foto's maar ze zijn zeker niet perfect. Ik heb ook het idee dat ik ze iets te veel nabewerkt heb. De fouten van de foto zoveel mogelijk proberen weg te werken.
Verbetertips zijn zeer welkom.
Op vrijdag 1 juni 2007 11:29 schreef Tain het volgende:
Deze uitspraak mag hier ook wel staan
Spel- en typefouten voorbehouden.
pi_81349202
quote:
Ik heb ook het idee dat ik ze iets te veel nabewerkt heb.
Dat was precies wat ik wilde gaan reageren na het zien van de foto's en de teksten...

Ik vind ze ook te veel bewerkt; het selectieve zwart-wit van de eerste foto vind ik persoonlijk erg lelijk, niet alleen omdat de grijstinten van de bloem totaal contrastloos zijn, maar hij op deze manier gewoon dood lijkt. De gedachte is verder leuk, maar het ontgaat me eerlijk gezegd waarom je de aandacht op de bladeren zou willen leggen. Natuurlijk is het daardoor net even geen 'standaard' bloemfoto, maar zo interessant zijn de bladeren nou ook weer niet zou ik zeggen.

De tweede foto vind ik op zich een heel aardige plaat, sterker nog eigenlijk een heel mooie plaat, maar je bent doorgeschoten in de nabewerking. Om de bloemen heen is de lucht wat donkerder blauw van kleur... Ik weet niet wat je met de lucht hebt gedaan, maar het ziet er in elk geval enorm gek uit. Verder heb je de bloemen denk ik ook nog wat verscherpt; daarmee zou ik iets milder omgaan als ik jou was. 't Is een tikkeltje too much op deze manier. Als je wat meer richting het origineel gaat, wordt hij een stuk mooier denk ik.

#3 vind ik wel heel erg donker, maar is op zich niet verkeerd. Op #4 is de bloem goed geïsoleerd, maar vind ik dat je te weinig van de bloem zelf ziet. Had de bloem dan liever zoals op #3 gefotografeerd zien worden, maar dan geïsoleerd op een zwarte achtergrond zoals bij #4.
  woensdag 12 mei 2010 @ 23:05:50 #25
35662 Heintje
Gears of War.
pi_81364122
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 17:45 schreef Omniej het volgende:

[..]

Dat was precies wat ik wilde gaan reageren na het zien van de foto's en de teksten...
Dankjewel, hier kan ik wel wat mee.
Zal er even 1 voor 1 op reageren.
quote:
Ik vind ze ook te veel bewerkt; het selectieve zwart-wit van de eerste foto vind ik persoonlijk erg lelijk, niet alleen omdat de grijstinten van de bloem totaal contrastloos zijn, maar hij op deze manier gewoon dood lijkt. De gedachte is verder leuk, maar het ontgaat me eerlijk gezegd waarom je de aandacht op de bladeren zou willen leggen. Natuurlijk is het daardoor net even geen 'standaard' bloemfoto, maar zo interessant zijn de bladeren nou ook weer niet zou ik zeggen.
Ik heb een klein beetje meer contrast kunnen krijgen in het grijs.

Het probleem van deze foto is dat het origineel gewoon lelijk is. Dit is de master waar alleen een crop op toe gepast is;
quote:
De tweede foto vind ik op zich een heel aardige plaat, sterker nog eigenlijk een heel mooie plaat, maar je bent doorgeschoten in de nabewerking. Om de bloemen heen is de lucht wat donkerder blauw van kleur... Ik weet niet wat je met de lucht hebt gedaan, maar het ziet er in elk geval enorm gek uit. Verder heb je de bloemen denk ik ook nog wat verscherpt; daarmee zou ik iets milder omgaan als ik jou was. 't Is een tikkeltje too much op deze manier. Als je wat meer richting het origineel gaat, wordt hij een stuk mooier denk ik.
Ik heb die donkere randen weg kunnen krijgen.

Eigenlijk was de foto iets te donker.
quote:
#3 vind ik wel heel erg donker, maar is op zich niet verkeerd. Op #4 is de bloem goed geïsoleerd, maar vind ik dat je te weinig van de bloem zelf ziet. Had de bloem dan liever zoals op #3 gefotografeerd zien worden, maar dan geïsoleerd op een zwarte achtergrond zoals bij #4.
De master van #3:

Gewoon een super lelijke achtergrond.

#4 is gemaakt door er een plank achter te houden. Dit was niet mogelijk met de positie van #3 aangezien de plank dan door de steel had gemoeten.

Bij het bewerken van #1 ben ik nog op een aparte versie uitgekomen.

Maar die is denk ik niet erg geschikt voor dit topic.

Watermerk mag in kleinere foto's ook wel wat kleiner
Op vrijdag 1 juni 2007 11:29 schreef Tain het volgende:
Deze uitspraak mag hier ook wel staan
Spel- en typefouten voorbehouden.
pi_81365953
Tweede foto is erg fijn nu.

Wat die eerste foto betreft: met Photoshop kan een hoop opgepoetst worden, maar van een foto die 'gewoon lelijk' is (of in dit geval een bloem die er eigenlijk gewoon een beetje zielig bij hangt) kan zelden nog echt iets moois gemaakt worden. Is iets waar ik mezelf ook nog steeds wel eens op betrap hoor, dat ik een mislukte foto op allerlei manieren probeer te redden in Photoshop, maar uiteindelijk is geen enkele er echt beter van geworden.
  donderdag 13 mei 2010 @ 23:16:16 #27
303083 Ladysin
koekieloekie
pi_81400245
Viooltjes in de plantenbak



"you gotta preserve the present for those in the future"
pi_82244399
quote:
Op maandag 10 mei 2010 19:19 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Ben benieuwd naar de onbewerkte foto. Niet dat ik deze niet mooi vind, ik vind 'm prachtig.
Onwaarschijnlijk mooi: de grain, de tinten, de softheid.
Maar ik ben gewoon benieuwd
En dan moet ik nu toegeven dat het origineel er niet meer is.
Als ik de bewerking echt veel mooier vind dan het origineel, dan gaat het origineel in de prullebak.
  woensdag 2 juni 2010 @ 19:31:32 #29
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_82249237
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 11:24 schreef afwasborstel het volgende:
ik ben nieuw op fok, maar zeker niet nieuw in de fotografie. En een bloemen-topic, da's altijd leuk!
Zie hier een aantal mooie platen staan, maar helaas her-en-der overbelicht en/of onderbelicht. Zonde, want met een beetje aandacht kunnen het prachtige, aantrekkelijke platen worden!

Wat een van de personen boven mij zegt, over dat bloemen stilstaan en dus een spannende compositie verzinnen, daar ben ik het grotendeels mee eens. Maar soms, als je bijvoorbeeld binnen een paar bloemen in een mooie setting wilt fotograferen, is een spannende compositie toch best moeilijk, zeker als het je gaat om de beheersing van de techniek.

Hieronder een van de foto's waar ik toch wel erg trots op ben, die overigens binnen is gemaakt.
sluitertijd: 1/16
diafragma: f/5.6
iso: 100
exposure bias: + 2/3
focal length: 72mm

[ afbeelding ]
ik vind hem kicke, en de foto had wel wat groter gemogen
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_82260008
Ik heb een hele mooie gestreepte roos in mijn tuin. Dit is de eerste bloem die uitkomt dit jaar.

http://2.bp.blogspot.com/(...)c/s1600/P1030070.JPG


Dit is de onbewerkte foto, ik had maar een minuutje en dit leek even leuk op mijn camera. Maar op groot scherm zie ik dat er van alles niet lekker zit. Ik krijg hem met mijn beperkte skills niet beter, mede door de achtergrond, knoppen op rare plekken, de schaduwen ed. Hoe zou ik deze rozen van de week beter op de foto zetten? Meer groen eromheen? Of?

[ Bericht 11% gewijzigd door Xilantof op 03-06-2010 05:46:05 ]
“With or without religion you’d have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, it takes religion.”Steven Weinberg
pi_82277053
@Ladysin;
Die 1e is wat onduidelijk, de 2e ook maar stukken minder. Voor de rest mooie foto's. =)

Ik zal mijn deel even aanbrengen:
1


2


3


4


5



Die laatste, maar dan met dan rood/zwart:
6


Alle foto's zijn automatisch gescropped, door middel van het scriptje wat bij mijn online portfolio zit.
pi_82277100
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 22:40 schreef Zuigstengel het volgende:
Ik heb een hele mooie gestreepte roos in mijn tuin. Dit is de eerste bloem die uitkomt dit jaar.

http://2.bp.blogspot.com/(...)c/s1600/P1030070.JPG


Dit is de onbewerkte foto, ik had maar een minuutje en dit leek even leuk op mijn camera. Maar op groot scherm zie ik dat er van alles niet lekker zit. Ik krijg hem met mijn beperkte skills niet beter, mede door de achtergrond, knoppen op rare plekken, de schaduwen ed. Hoe zou ik deze rozen van de week beter op de foto zetten? Meer groen eromheen? Of?
Ikzelf vind het mooi om recht tegenover de bloem te staan en recht in het midden te fotograferen, of op dezelfde hoogte van dan van een hoek.
pi_82282977
@einschtein: eerste foto is vrij donker, en de achtergrond is behoorlijk lelijk. De bloem had ook wel iets prominenter in beeld gemogen denk ik, en dat geldt zeker voor #2.

#3 is ondanks het tegenlicht nog vrij goed gelukt, al zit je net zoals bij 1 natuurlijk wel weer tegen een lelijke achtergrond aan te kijken. Ik zou huizen e.d. toch zoveel mogelijk buiten beeld proberen te houden eigenlijk.

#4 is prima. Vrijwel het hele beeld gevuld met de bloemen, en het kleine stukje rechtsboven is gelukkig ook gewoon met groen gevuld en niet met een huis.

#5 en 6 vind ik niet zo boeiend eigenlijk. De bewerkte versie vind ik sowieso niet zo fraai, het wordt een beetje een rouwplaat op deze manier. Het origineel (5 dus) is wat teveel een zoekplaatje. Wat meer een close-up van die pompoenen en de rode bloemen daar achter was mooier geweest denk ik, aangezien die plant die nu heel groot links in je beeld staat niet zo heel erg interessant is...
  donderdag 3 juni 2010 @ 16:27:34 #34
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_82288241
nummer 3 en 4 vind ik interessant & leuk, de rest doet me niet veel.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  donderdag 3 juni 2010 @ 18:53:47 #35
285303 xjoyce
Joyce photography
pi_82294462
1


2


3


4


5


6


7


8


zo dat waren er een paar van mij.
Joyce
19jaar.
  donderdag 3 juni 2010 @ 18:58:24 #36
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_82294731
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 18:53 schreef xjoyce het volgende:
1
[ afbeelding ]

2
[ afbeelding ]

3
[ afbeelding ]

4
[ afbeelding ]

5
[ afbeelding ]

6
[ afbeelding ]

7
[ afbeelding ]

8
[ afbeelding ]

zo dat waren er een paar van mij.
3 & 6 .
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  vrijdag 4 juni 2010 @ 15:03:36 #37
86033 DigiPire
Zo kan-ie wel weer!
pi_82330348
Ook nog eens een paar hier neerzetten. Allen genomen met de Nikon 60mm micro f/2.8.
Drie recente (ruim een week geleden gemaakt):

1. (f/20, 1/60s, no flash)


2. (f/14, 1/200s, no flash)


3. (f/14, 1/124s, no flash)


En een die al meer dan twee jaar geleden is gemaakt:
4. (f/6.3, 1/60s, flash fired, binnenopname)
The worst day diving is better than the best day working
  vrijdag 4 juni 2010 @ 17:18:22 #38
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_82336119
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 18:53 schreef xjoyce het volgende:

zo dat waren er een paar van mij.
Lelijke bokeh op nummer 2. Die is geschoten met een canon 50mm f/1.8 als ik me niet vergis. Op zich wel mooie platen, op die bokeh na.

Nummer 6 vind ik erg fijn, lekkere dof. Jammer dat je niet reageert op je voorganger(s).
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_82343835
@DigiPire
Die oranje is erg mooi. Lekker vol in beeld.

1


2


3



Kwaliteit is ietwat slecht, komt meer omdat ze auto. cropped zijn door een script,

[ Bericht 7% gewijzigd door einschtein op 05-06-2010 16:06:05 ]
pi_82344226
De laatste twee zijn het zelfde, einschtein?

#1 vind ik wel netjes. Lekkere kleuren, toffe achtergrond.
pi_82363937
Hee, een bloementopic!

En al veel fijne platen. Joyce springt er wat mij betreft weer bovenuit. PM sent!

Mijn bijdrage: bij tripje naar Castricum kwam ik langs dit veldje met voorjaarsanemomen.



Voor de anemoonliefhebber meer op:
http://farm5.static.flickr.com/4014/4671625234_9b71610e99_b.jpg
http://farm5.static.flickr.com/4008/4670999529_81672b3d20_b.jpg
http://farm2.static.flickr.com/1273/4671625290_e9a7af64bc_b.jpg



[ Bericht 55% gewijzigd door photolex op 05-06-2010 23:05:08 ]
  zaterdag 5 juni 2010 @ 14:10:45 #42
285303 xjoyce
Joyce photography
pi_82364429
Ah ik vind de 1ste erg mooi photolex. Die springt eruit voor mij echt een mooi plaatje.
En dankjewel!

@ Shark Bait Wat vind je niet zo mooi aan de Bokeh? En hoe zou ik dat kunnen verbeteren? De meeste foto's zijn idd met een 50mm 1.8 lens gemaakt.
Joyce
19jaar.
pi_82364813
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 14:10 schreef xjoyce het volgende:
Ah ik vind de 1ste erg mooi photolex. Die springt eruit voor mij echt een mooi plaatje.
En dankjewel!

@ Shark Bait Wat vind je niet zo mooi aan de Bokeh? En hoe zou ik dat kunnen verbeteren? De meeste foto's zijn idd met een 50mm 1.8 lens gemaakt.
Graag gedaan. Mag graag naar je foto's kijken.

Bokeh kan je niet verbeteren. SB doelt op de slechts vijf, rechte diafragmabladen van je lens. Ideaal zouden de lichtstipjes helemaal rond zijn (te doen met negental zeisvormige bladen) die naar binnen toe lichter worden (itt de zgn koffiekringen) en dan zit je in een heel andere prijsklasse.

Gewoon lekker doorgaan, SB laten zeuren en ondertussen sparen voor mooie nieuwe spullen
  zaterdag 5 juni 2010 @ 17:48:59 #44
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_82370858
@Photolex: plaat 1 is erg fijn. Mooi arsenaal aan kleurtjes, horizonnetje vlak aan de rand. De rest is technisch prima, maar 'pakt' me niet echt.

Rechtstreeks van de kaart (lui met dit mooie weer) Even aanklikken voor scherpte.

1/60s f/5 250iso met exposure bias +2/3 59mm (tamron 18-270vc op eos 450d)

Pioenroos... in de avond... lastig met wind en sluitertijd.
(Flicker comprimeert uploads? Ik zie zaken die niet in het orgineel zitten. Op mijn scherm is de plaat loepzuiver en knetterscherp.)

[ Bericht 11% gewijzigd door jack4ya op 05-06-2010 17:55:45 ]
pi_82378411
Photolex, die eerste is inderdaad prachtig!

Jacky... ik zou nog een dagje wachten met die pioenroos... het is nu nog niet echt een bloem vind ik
“With or without religion you’d have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, it takes religion.”Steven Weinberg
pi_82379574
Ik heb even mijn post op de reacties aangepast...
  zondag 6 juni 2010 @ 13:46:15 #47
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_82392694
Ik heb er 1 van de pioen die meer open was, maar dan mis je het gevoel van inkijk. Overigens is ie nu al uitgevallen...
pi_82499441
Photolex voor de anemonen. Superplaatjes! vOrral de eerste

De pioenroos.. hij lijkt een beetje een zielige bloem. Een beetje te weinig volume. technisch ziet het er wel goed uit.


Even wat uit mijn tuin
1

2

3
“With or without religion you’d have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, it takes religion.”Steven Weinberg
pi_82724566
Dahlia in avondlicht
pi_82726276
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 22:32 schreef photolex het volgende:
Dahlia in avondlicht
[ afbeelding ]
Jammer dat ie een beetje krap is afgesneden. Denk dat het mooier was als het bovenste blaadje heel was geweest.
pi_82734912
Zuigstengel, ik zou wat andere composities kiezen. Of close up of meer overzicht.



  zondag 13 juni 2010 @ 12:42:23 #52
285303 xjoyce
Joyce photography
pi_82737188
De bovenste is erg mooi! omdat je hem zo closeup gemaakt hebt is hij ook echt boeiend want vaak zie je van die standaard foto's van die paardebloemen maar deze is erg leuk! De onderste vind ik iets té dichtbij.
Joyce
19jaar.
pi_82835162
Wow, mooie foto's hoor. Ik ben pas een week bezig met het zelf instellen van diafragma en sluitertijd, daarvoor schoot ik altijd automatisch. Deze heb ik vanmiddag gemaakt, met een groot diafragma.

pi_82845084


Eerste dag fotografie.
En welliswaar geen bloem, maar wel leuk:

pi_82845127
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 15:00 schreef Sylvana het volgende:
Wow, mooie foto's hoor. Ik ben pas een week bezig met het zelf instellen van diafragma en sluitertijd, daarvoor schoot ik altijd automatisch. Deze heb ik vanmiddag gemaakt, met een groot diafragma.

[ afbeelding ]
Deze spreekt me somehow niet aan, hij is naar mijn idee niet helemaal scherp (kan aan m'n pc liggen) en vind hem niet spannend oid, probeer ook eens wat te spelen met composities enzo.
Ook vind ik de lichtval (die strepen) storen.
pi_82845205
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 18:30 schreef Frann het volgende:
[ afbeelding ]



Mooi!!!!!
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_82845291
pi_82846200
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 18:31 schreef Frann het volgende:

[..]

Deze spreekt me somehow niet aan, hij is naar mijn idee niet helemaal scherp (kan aan m'n pc liggen) en vind hem niet spannend oid, probeer ook eens wat te spelen met composities enzo.
Ook vind ik de lichtval (die strepen) storen.
Bedankt voor je feedback. Ik heb geen dure spiegelreflexcamera maar een semi-professionele camera ( Panasonic FZ18 Lumix). Het diafragma begint pas bij 2.8 en kan bijvoorbeeld niet op 1.4. En ben nu nog vooral aan het experimenetren met diafragma en sluitertijd instellen, als ik dat onder de knie heb dan ga ik me meer richten op mooie composities en echt kijken hoe het licht valt enzo Dus ze zullen als het goed is steeds mooier en origineler worden
pi_82848314
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 18:55 schreef Sylvana het volgende:
Ik heb geen dure spiegelreflexcamera maar een semi-professionele camera ( Panasonic FZ18 Lumix). Het diafragma begint pas bij 2.8 en kan bijvoorbeeld niet op 1.4.
Op f/1.4 zal 'ie er niet scherper op worden hoor. (overigens is f/2.8 nog heel netjes, zoomobjectieven voor DSLR's gaan ook niet wijder dan dat)
pi_83054887
Eerste probeersel...

  Forum Admin zondag 20 juni 2010 @ 22:04:14 #61
58651 crew  murp
murp
pi_83074910
mooie bloemetjes, ik heb nog heel wat te leren, Camera meegenomen naar vakantie eigen land:



en deze vond ik ook erg mooi:



http://www.flickr.com/photos/murp/
pi_83075012
quote:
Op zondag 20 juni 2010 14:46 schreef Chivez het volgende:
Eerste probeersel...

[ afbeelding ]
Mooi! Alleen heb ik het idee dat hij niet helemaal scherp is.
Mijn mooie foto:

(klikbaar)
  maandag 21 juni 2010 @ 13:12:02 #63
285303 xjoyce
Joyce photography
pi_83094631
@murp die met die bij is erg leuk.
Hierboven wel mooi maar een beetje normaal/standaard.
Joyce
19jaar.
  Forum Admin maandag 21 juni 2010 @ 13:19:37 #64
58651 crew  murp
murp
pi_83094917
quote:
Op maandag 21 juni 2010 13:12 schreef xjoyce het volgende:
@murp die met die bij is erg leuk.
Hierboven wel mooi maar een beetje normaal/standaard.
[ afbeelding ]
ik zie bij jou 2 witte pixels
  maandag 21 juni 2010 @ 13:40:55 #65
285303 xjoyce
Joyce photography
pi_83095803
wat zie je? waar;p
Joyce
19jaar.
  Forum Admin maandag 21 juni 2010 @ 13:50:39 #66
58651 crew  murp
murp
pi_83096200
quote:
Op maandag 21 juni 2010 13:40 schreef xjoyce het volgende:
wat zie je? waar;p
  maandag 21 juni 2010 @ 14:48:02 #67
285303 xjoyce
Joyce photography
pi_83098504
Oh ik zie het zelf niet,ligt misschien aan mn beeldscherm?
Joyce
19jaar.
  maandag 21 juni 2010 @ 15:03:38 #68
80089 kres
Komt goed...
pi_83099328
Ik bekijk de foto nu op mijn mobiel en ik zie ze ook...
Oh my god... you fell out of the ugly tree and hit every branch on the way down
pi_83100391
Nog een leuk plaatje geschoten vanmiddag:

(klikbaar)
pi_83101390
Ik zie de witte pixels in de foto van Joyce ook duidelijk, ja. Vind de foto zelf ook niet zo geweldig trouwens. Minimalistische foto's vind ik altijd wel mooi, maar een uitgesneden bloempje op een zwarte achtergrond is dat voor mij niet. Sowieso had het onderste bloempje dan imo ook scherp moeten zijn.

Vorige week had ik in m'n hele tuin welgeteld één bloem staan die enigszins de moeite waard was, inmiddels is zelfs deze overleden.



(maar een nieuwe is op komst zoals je ziet )
pi_83107229

Mijn eerste bloem.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_83107659
quote:
Op maandag 21 juni 2010 17:32 schreef Tamashii het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn eerste bloem.
Op zich is het een mooie foto, alleen had hij wat mij betreft nog wat scherper gemogen.
pi_83128532
Toch wel heel leuk om te zien wat er op dit moment in Nederland groeit en bloeit.
Mijn rozestruik is nu al toe aan haar tweede bloei. Dus ik hoop er binnenkort een paar foto's van te maken.
Het is hier inmiddels volop zomer en heet, weet niet hoe lang we nog kunnen genieten van bloemen .
Deze foto heb ik afgelopen weekeinde gemaakt, een Cone flower Enchinacea Purpurea
Heb ze zelf ook in de tuin, maar die zijn gekortwiekt door de 'nijnen.
pi_83158521
@Texas2step, mooooie foto! Met macrolens gemaakt?
Nog eentje van mij, gemaakt op vakantie. Was helaas bewolkt die dag...

pi_83159278
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 19:40 schreef Chivez het volgende:
@Texas2step, mooooie foto! Met macrolens gemaakt?
Nog eentje van mij, gemaakt op vakantie. Was helaas bewolkt die dag...

[ afbeelding ]
Dank je, nee, was met de 18-135 mm, die gebruik ik eigenlijk standaard.

Zelf vind ik het altijd fijner als het bewolkt is, de kleuren komen vaak beter tot hun recht dan wanneer er volop zon is. Ook heb je dan niet van die hinderlijke schaduwen.
En ik denk dat je dat ook goed in jouw foto ziet, de echte kleuren van de bloem.
Vind hem erg mooi, maar had zelf misschien iets meer van het hart van de hibiscus laten zien.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 20:07:49 #76
277933 martinus-
onvolprezen protagonist
pi_83159959
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 18:53 schreef xjoyce het volgende:


3
[ afbeelding ]


zo dat waren er een paar van mij.
Die 3e is top..wat een sfeer komt de foto in zeg!

Die kaders zou ik weglaten trouwens, net zoals die pretentieuze watermerken die iedereen er hier opgooit.
pi_83159962
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 19:55 schreef Texas2step het volgende:

[..]

Dank je, nee, was met de 18-135 mm, die gebruik ik eigenlijk standaard.

Zelf vind ik het altijd fijner als het bewolkt is, de kleuren komen vaak beter tot hun recht dan wanneer er volop zon is. Ook heb je dan niet van die hinderlijke schaduwen.
En ik denk dat je dat ook goed in jouw foto ziet, de echte kleuren van de bloem.
Vind hem erg mooi, maar had zelf misschien iets meer van het hart van de hibiscus laten zien.
Oh, deze is met 18-55 mm gemaakt. Ik wilde hem eigenlijk iets scherper, danwel in het hart idd, danwel de stamper. Ach ja, ik blijf oefenen
  dinsdag 22 juni 2010 @ 20:23:59 #78
80089 kres
Komt goed...
pi_83160830
Edit...

[ Bericht 95% gewijzigd door kres op 22-06-2010 20:34:57 ]
Oh my god... you fell out of the ugly tree and hit every branch on the way down
  dinsdag 22 juni 2010 @ 20:25:33 #79
80089 kres
Komt goed...
pi_83160922
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 20:07 schreef Chivez het volgende:

[..]

Oh, deze is met 18-55 mm gemaakt. Ik wilde hem eigenlijk iets scherper, danwel in het hart idd, danwel de stamper. Ach ja, ik blijf oefenen
Hier nog een..

Nieuwe camera en een nieuwe lens..
Oh my god... you fell out of the ugly tree and hit every branch on the way down
  dinsdag 22 juni 2010 @ 20:33:54 #80
80089 kres
Komt goed...
pi_83161378
Edit...


Verkeerde topic
Oh my god... you fell out of the ugly tree and hit every branch on the way down
  woensdag 23 juni 2010 @ 01:13:25 #81
308153 Bananico
Muchas Maracas!
pi_83176823
quote:
Op zondag 13 juni 2010 11:19 schreef Frano het volgende:


[ afbeelding ]

Vind deze erg mooi

Heb zelf ook nen blommetje gemaakt!
http://farm5.static.flickr.com/4065/4664521606_7d7a00e50b_b.jpg
It’s better to keep your mouth shut and give the impression that you’re stupid than to open it and remove all doubt.
  woensdag 23 juni 2010 @ 01:13:50 #82
308153 Bananico
Muchas Maracas!
pi_83176830
[quote]Op woensdag 23 juni 2010 01:13 schreef Bananico het volgende:

[..]

Vind deze erg mooi

Heb zelf ook nen blommetje gemaakt!

It’s better to keep your mouth shut and give the impression that you’re stupid than to open it and remove all doubt.
  woensdag 23 juni 2010 @ 01:14:28 #83
308153 Bananico
Muchas Maracas!
pi_83176836
[quote]Op woensdag 23 juni 2010 01:13 schreef Bananico het volgende:

[..]

Vind deze erg mooi
It’s better to keep your mouth shut and give the impression that you’re stupid than to open it and remove all doubt.
pi_83320265
Hier inspiratie opgedaan en zelf ook de tuin ingegaan om "bloem met bij" vast te leggen. Dat valt nog vies tegen! Tweehonderd foto's gemaakt en dit is het beste exemplaar...



Ik moet een macrolens hebben!
pi_83326998
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 11:29 schreef photolex het volgende:
Hier inspiratie opgedaan en zelf ook de tuin ingegaan om "bloem met bij" vast te leggen. Dat valt nog vies tegen! Tweehonderd foto's gemaakt en dit is het beste exemplaar...

[ afbeelding ]

Ik moet een macrolens hebben!
Mooi!
Mijn bijtje op bloem Damn wat zijn die beesten snel en daardoor moeilijk vast te leggen

pi_83328016
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 15:31 schreef Chivez het volgende:

[..]

Mooi!
Mijn bijtje op bloem Damn wat zijn die beesten snel en daardoor moeilijk vast te leggen

[ afbeelding ]
Mooie kleuren!

(spirea in de tuin? )
pi_83328517
Die beesten zijn me veel te snel. Zitten ze eindelijk op een mooie bloem, zijn ze weg... Grrr.
pi_83328995
Drieluik, geurende jasmijn







[ Bericht 4% gewijzigd door Chivez op 26-06-2010 17:22:42 ]
pi_83329532
Chivez, even resizen aub? Mijn netbook vindt al die foto's van dik 3000 bij 2300 px niet zo prettig....
pi_83329795
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 17:11 schreef Omniej het volgende:
Chivez, even resizen aub? Mijn netbook vindt al die foto's van dik 3000 bij 2300 px niet zo prettig....
Oeps, haha, sorry, zou goed moeten zijn nu...
  zondag 27 juni 2010 @ 11:16:03 #91
80089 kres
Komt goed...
pi_83351565
Deze gister bij een kennis gemaakt.

Oh my god... you fell out of the ugly tree and hit every branch on the way down
pi_83379824
Vanmiddag geschoten.

pi_83386646
Even een crosspost met het beoordelingstopic:




@Chivez: Mooie foto's plaats je, vooral dat drieluik van jasmijn vind ik mooie foto's.

@Kres: Mooie waterlelies. kleuren staan er mooi op, en reflecties zijn wel gaaf!
Voor wat foto's, kijk hier
pi_83392949
wauw wat een mooie fotos allemaal!


van vorige week nog ;p
And I know if the love is alright ,You don't have to look up at the stars no no no no
pi_83394349
mooie fotos allemaal!
Achja wat moet ik hier zetten? Niemand die het leest.
pi_83394481
quote:
Op zondag 27 juni 2010 23:16 schreef Chivez het volgende:
Vanmiddag geschoten.

[ afbeelding ]
Mooi
Quinn Dexter
pi_83635454
Geen bloem

  zondag 4 juli 2010 @ 11:51:26 #98
297992 Fleauris
Heehohee!
pi_83637928
Ik heb iets bijna vergelijkbaars

Van afgelopen vakantie in de Ardennen!

  zondag 4 juli 2010 @ 15:42:39 #99
61556 klappernoot2000
ik heb hele mooie kokosnoten..
pi_83645373


geen idee wat het is, maar met een macro opzetlens gekiekt
Weet niet veel, maar geef toch kommentaar... hier hoef ik niet te zwijgen.
pi_83649123
oops.
  FOK!fotograaf zondag 4 juli 2010 @ 17:54:17 #101
17893 Forno
pi_83649186
Paar testjes.





pi_83654991
Ik vind het wat jammer dat er op geen enkele foto 1 bloem echt uitspringt, er zijn teveel dingen op de foto die de aandacht trekken. Ik zou het iets meer concentreren op 1, of misschien 2 bloemen. Misschien iets meer inzoomen...?

Hier mijn bloemen van vandaag



  FOK!fotograaf maandag 5 juli 2010 @ 18:57:22 #103
17893 Forno
pi_83691697
Thx voor de reactie. Het was een poging om met DOF te spelen.
1 bloem is ook leuk, maar dan denk ik eerder aan macro-fotografie.

Als ik zo vriendelijk mag zijn om jou foto's ook te beoordelen.
Beide foto's hebben naar mijn mening te veel groen. Beetje wegcroppen hier en daar.
En de lelie is iets overbelicht naar mijn idee. Denk dat als je het belichtingsniveau (in lightroom oid) een tikkeltje naar beneden schroeft, je meer diepte in de lelie krijgt.
pi_83692151
Heey, jij ook bedankt voor de reactie
Ik heb pas sinds kort m'n 1e spiegelreflex, dus ik heb nog geen idee wat DOF is.
Ik vind meestal 1 of een paar bloemen uitgelicht net iets mooier, maar dan geen Macro. Maar dat is maar net wat je leuk vind denk ik.

Wb je commentaar. de eerste bloem zou ik inderdaad wat bij kunnen croppen ja, daar heb je gelijk in. Bij de 2e vind ik juist de compositie op deze manier mooi, ik moet eens kijken of dat leuk blijft als ik ga bijwerken. Ik ga het proberen!
Qua overbelichtheid, dat is in het origineel veel minder, dus of dat nou komt door het verkleinen, ik weet het niet, maar in het origineel zit veel meer diepte... Maar op deze plaat lijkt dat inderdaad anders, daar heb je gelijk in

Zo, op naar de volgende plaatjes!
  donderdag 8 juli 2010 @ 05:09:31 #105
305343 walk-man
Somewhere only we know
pi_83793929
quote:
Op zondag 4 juli 2010 21:03 schreef Elorin het volgende:
Ik vind het wat jammer dat er op geen enkele foto 1 bloem echt uitspringt, er zijn teveel dingen op de foto die de aandacht trekken. Ik zou het iets meer concentreren op 1, of misschien 2 bloemen. Misschien iets meer inzoomen...?
Teveel groen inderdaad, volgende keer van wat dichterbij en andere hoek?


Flickr linkje

Uitprobeerseltje. Feedback is welkom
  donderdag 8 juli 2010 @ 08:32:25 #106
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_83794781
Leuke zachte tintjes, beetje old polaroid stijl. Ik houd er van.

Technisch niet helemaal lekker, maar ik blijf het een fijn 'kijk'plaatje vinden.

(Rechtstreeks van Sony DSC-H1 = best een oudje!)

[ Bericht 2% gewijzigd door jack4ya op 08-07-2010 08:42:08 ]
pi_83795106
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 08:32 schreef jack4ya het volgende:
Leuke zachte tintjes, beetje old polaroid stijl. Ik houd er van.

Technisch niet helemaal lekker, maar ik blijf het een fijn 'kijk'plaatje vinden.
[ link | afbeelding ]
(Rechtstreeks van Sony DSC-H1 = best een oudje!)
Ik vind deze mooi! Zeer sfeervol
pi_83872823
Forno & Walk-man, wat een prettige kleuren! Heel zomers warm.

Mijn plaat is even snel geschoten bij de middenbaanscheiding van de A8. Ik voelde me daar toch niet zo op m'n gemak
Elke ochtend dat ik er langsrijd vallen mij de klaprozen op, omdat de opgaande zon door hun blaadjes schijnt. Alsof ze zelf licht geven. Een opgave om dat proberen vast te leggen...

pi_83872966
Je bent midden op de A8 gaan staan? Da's op zich al bewonderingswaardig.

't Is zo jammer dat die paal net op de verkeerde plek staat hier. Als die wat minder prominent in beeld had gestaan was het een erg leuke plaat geweest, vooral als je ook nog exact in het midden had gestaan.

(Edit: maar voor de duidelijkheid, ik snap natuurlijk ook wel dat je op die plek niet even uitgebreid de beste compositie bent gaan bepalen )
  zondag 11 juli 2010 @ 17:55:19 #110
293171 Surf_Bunny
fan di na kha
pi_83923813
Toffe foto photolex! Zal wel heel vroeg genomen zijn denk ik? Of ben je gewoon een waaghals ?

Ik vind deze wel lekker zomers geworden:


En bij deze zie je goed dat de bloem stuifmeel afgeeft, de vlieg is flink beplakt ermee
1 Minuut stilte voor de storm
pi_84009731
Ieks, photolex, lijkt me niet echt een jofele plek om uit te stappen.
Die eerste is inderdaad erg zonnig Surf_Bunny
Een heel apart effect met al dat licht van achteren.

Dit weekeinde heeft mijn DH me verwend met een nieuwe lens.
Dus even een uitprobeerseltje.
Een chrysant die ik hier op de vaas heb staan.

  dinsdag 13 juli 2010 @ 21:08:16 #112
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_84016904
Fijn en warm ^

Nog een ouwetje...
  Forum Admin dinsdag 13 juli 2010 @ 21:36:47 #113
58651 crew  murp
murp
pi_84018410
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 18:21 schreef Texas2step het volgende:
Ieks, photolex, lijkt me niet echt een jofele plek om uit te stappen.
Die eerste is inderdaad erg zonnig Surf_Bunny
Een heel apart effect met al dat licht van achteren.

Dit weekeinde heeft mijn DH me verwend met een nieuwe lens.
Dus even een uitprobeerseltje.
Een chrysant die ik hier op de vaas heb staan.

[ afbeelding ]
wow!
  woensdag 14 juli 2010 @ 20:00:56 #114
303083 Ladysin
koekieloekie
pi_84061348
een paar van mij van vanmiddag (voor t noodweer)


flickr


flickr


flickr
"you gotta preserve the present for those in the future"
  zondag 18 juli 2010 @ 18:34:13 #115
61556 klappernoot2000
ik heb hele mooie kokosnoten..
pi_84205406
die laatste foto's zijn wel fraai, vvoral die waterlelie (zie ik doorgaans alleen in wit)
die laaste kunnen vrij hoog worden heb ik begrepen

Op het moment moet ik nog al te vaak door de knieen om mijn plantjes te fotograferen
bij deze een paar kiekjes:


http://i26.tinypic.com/1zg4rk.jpg

http://i28.tinypic.com/4sxreq.jpg

http://i30.tinypic.com/2cwu59u.jpg

http://i31.tinypic.com/21974vk.jpg

http://i29.tinypic.com/2ljguo7.jpg

[ Bericht 11% gewijzigd door Netsplitter op 01-08-2010 11:35:10 (Gaarne resizen, max 1024pixels.) ]
Weet niet veel, maar geef toch kommentaar... hier hoef ik niet te zwijgen.
pi_84279708
Vind vooral de eerste erg fraai Klappernoot2000.
Heel zacht.

Afgelopen zondag naar Kings Gap geweest, daar hebben ze een aardige tuin bovenop de berg.
Helaas hebben met het hete weer van de afgelopen tijd alleen de echte zonaanbidders het overleeft.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 20:55:58 #117
61556 klappernoot2000
ik heb hele mooie kokosnoten..
pi_84289640
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 16:45 schreef Texas2step het volgende:
Vind vooral de eerste erg fraai Klappernoot2000.
Heel zacht.
het is blijkbaar een soort van vlas.
Het duurde nogal lang alvorens die van zaad to plant ontwikkelde, maar ik ben er nu wel tevreden mee

de tweede is trouwens een soort van sier-ui en is zo groot als een voetbal
Weet niet veel, maar geef toch kommentaar... hier hoef ik niet te zwijgen.
pi_84302212
@klappernoot2000, de sierui was min of meer bekent.
Maar de eerste leek op een dianthus( anjer soort) Maar toch niet helemaal.
ben benieuwd naar wat het is.
  woensdag 28 juli 2010 @ 17:00:38 #119
61279 Coolfool
Belanda goreng
pi_84594599
Wat zit ik te klooien zeg!
  woensdag 28 juli 2010 @ 17:03:10 #120
61279 Coolfool
Belanda goreng
pi_84594698
Bloemen zijn van die heerlijke onderwerpen om te fotograferen. Die zitten tenminste stil!

pi_84640057
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 21:08 schreef jack4ya het volgende:
Fijn en warm ^

Nog een ouwetje...
[ afbeelding ]
Moooooi!
Ik O+ klaprozen!



pi_84730472
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 20:18 schreef PiperMaru het volgende:

[..]

Moooooi!
Ik O+ klaprozen!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Mooi!
pi_84731420
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 20:18 schreef PiperMaru het volgende:

[..]

Moooooi!
Ik O+ klaprozen!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Oeh, die tweede is echt schitterend.

Goed bezig PM!
  zondag 1 augustus 2010 @ 11:52:34 #124
61279 Coolfool
Belanda goreng
pi_84731604
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 20:18 schreef PiperMaru het volgende:

[..]

Moooooi!
Ik O+ klaprozen!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Die tweede doet me denken aan een ballerina met een tutu! Nice!
pi_84762746
Thanks all!
pi_84766912
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 20:18 schreef PiperMaru het volgende:

[..]

Moooooi!
Ik O+ klaprozen!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Erg surrealistisch :) Mooi!

Even een paar uit de oude doos:


1.


2.


3.


4.


5.
pi_84886242
@LeeHarveyOswald
Prachtig!! Zeer mooie kleuren in alle foto's. Alleen de eerste lijkt niet helemaal lekker scherp, of de scherpte ligt iets te ver naar achteren.

Deze gladiool was gisteren ineens uit de grond geschoten in onze tuin:

  dinsdag 10 augustus 2010 @ 22:37:38 #128
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_85116556
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 22:54:34 #129
61556 klappernoot2000
ik heb hele mooie kokosnoten..
pi_85415500
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 22:37 schreef Curiosity het volgende:
[ link | afbeelding ]
Mooi blommeke, wat is het?


Mijn bloembollen zijn dan ook eindelijk aan het bloeien, en het valt me niks tegen! :)






@LeeHarveyOswald: leuke serie!! *O*
Weet niet veel, maar geef toch kommentaar... hier hoef ik niet te zwijgen.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 12:59:25 #130
285303 xjoyce
Joyce photography
pi_85432040
Mooi die druppels hierboven :D

net ook even een rondje gewandeld kwam niet heel veel tegen helaas!


Joyce
19jaar.
pi_85462739
Aangezien ik een nieuwe macro lens heb gekocht zal ik hier vast nog wel terug komen met nieuwe bloemen foto's (leuk onderwerp) maar voor nu heb ik een paar oudere foto's :)






Niet zo heel spannend allemaal :)
Lampjes fabrikant eerste klasse!
  donderdag 19 augustus 2010 @ 22:23:00 #132
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_85491612
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 22:54 schreef klappernoot2000 het volgende:

[..]

Mooi blommeke, wat is het?


Mijn bloembollen zijn dan ook eindelijk aan het bloeien, en het valt me niks tegen! :)
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

@LeeHarveyOswald: leuke serie!! *O*

Het is een Kniphofia.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 20:18:01 #133
61556 klappernoot2000
ik heb hele mooie kokosnoten..
pi_85523657
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 22:23 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Het is een Kniphofia.
dank je!

Hier zijn er nog een paar:







*O* mijn tuin wordt steeds kleurrijker!

[ Bericht 1% gewijzigd door klappernoot2000 op 20-08-2010 20:23:45 ]
Weet niet veel, maar geef toch kommentaar... hier hoef ik niet te zwijgen.
pi_85545042
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:18 schreef klappernoot2000 het volgende:

[..]

dank je!

Hier zijn er nog een paar:

*O* mijn tuin wordt steeds kleurrijker!
Vooral de eerste 2 spreken me aan. De laatste vind ik wat minder mbt compositie en achtergrond.

Hier nog een van vandaag van mij.

pi_85555199
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 16:00 schreef Frano het volgende:

[..]

Vooral de eerste 2 spreken me aan. De laatste vind ik wat minder mbt compositie en achtergrond.

Hier nog een van vandaag van mij.

[ afbeelding ]
Ziet er goed uit

Hier twee foto's van een van de eerste keren dat ik een macro-lens gebruikte:
hier en hier

PS: Het is de camera van mijn vader, als 15-jarige kan ik een dslr met meerdere lenzen gewoon niet betalen.
Lekker gek
Beetje cray cray
Fan van De Jeugd
En stiekem ook van Le Le
pi_86286486
Prachtige foto's allemaal! Geniet bij elke foto!

Ik heb een andere kijk op een gladiool uitgeprobeerd en dit is het resultaat:


Vind em zelf aardig geslaagd.
Ook leeg
pi_86331755
Mooie foto's allemaal.

Heb er ook een aantal gemaakt van bloemen.

Hier 2 ervan :)



Ik ben mezelf....er zijn al genoeg anderen!
pi_86479690
Mooie foto van die Passiebloem.

Ik houd wel van mooie bloemenfoto's dus heb al veel plezier gehad aan dit topic.

Afgelopen vakantie in Frankrijk ook erg veel mooie bloemen gezien, vooral stokrozen *O*

Kleine bijdrage van mijn kan dus:







Meeste van bovenstaande foto's gemaakt in mega kasteeltuin

Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
pi_86742916
Nou... ook maar eens een poging wagen aan die stinkdingen

Of haal ik nou alle romantiek er af? :P





pi_86762549
Mmmm, liggen die foto's nu op een spiegel oid? Is mij iets te cliché en te steriel, maar zijn vast wel gewild voor een photostock. Ik klik ook af en toe een bloemmetje

Waterlelie



Bosogentroost



Rood guichelheil

Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.
pi_86860108
Mooi resultaat RazePonter! ;)
Binnenkort ook eens een poging wagen op een spiegeltje...

Ondertussen is het buiten behoorlijk herfstig...
pi_87095054
Erg mooie foto photolex :)

Ik ben net begonnen met foto`s maken En nu is er een bloemen tuin niet ver bij mij vandaan, bijna alles was al door de herfst overgenomen. Maar kon toch nog een paar leuke foto's maken





Kleuren zijn versterkt in Camera Raw.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')