Ik vind deze in al zijn bloei zo mooi dat ik 'm even gesaved hebquote:Op zondag 25 april 2010 23:36 schreef Erosjuhhh het volgende:
Kon geen recent topic vinden hierover, alleen wedstrijden etc.
Paar foto's die ik vandaag heb gemaakt.
Thanks voor je commentaar.quote:Op maandag 3 mei 2010 20:10 schreef Borelius het volgende:
Omniej heeft dat duidelijk geprobeerd met de eenzame bloem, een leuk idee. Met een ander standpunt was er nog meer uit te halen, die ene bloem had wat prominenter in beeld gemogen.
Ben benieuwd naar de onbewerkte foto. Niet dat ik deze niet mooi vind, ik vind 'm prachtig.quote:Op maandag 3 mei 2010 21:11 schreef Texas2step het volgende:
Bloemen zijn ook een favoriet van me. Het leuke van bv bloemen op een vaas of in een pot is dat je er heerlijk mee kunt spelen. Je kunt van verschillende kanten en met verschillend lichtinval spelen.
En in tegenstelling tot kinderen of dieren blijven ze rustig poseren zonder protest![]()
Heel bijzonder effect Borelius, erg mooi.
Op onze keukentafel
[ afbeelding ]
(bewerkt met Picknic)
Keukenhof?quote:Op maandag 10 mei 2010 21:24 schreef PaarsBeestje het volgende:
Orchideeën:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb ook niet gezegd dat het altijd makkelijk zou zijn, maar het zijn wel heel geduldige objecten om die beheersing van die techniek te oefenen! En maak daarbij het liefst veel fouten, soms levert dat juist een extra mooie plaat en zo niet, dan heb je weer wat geleerd.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:24 schreef afwasborstel het volgende:
.... is een spannende compositie toch best moeilijk, zeker als het je gaat om de beheersing van de techniek....
Dat was precies wat ik wilde gaan reageren na het zien van de foto's en de teksten...quote:Ik heb ook het idee dat ik ze iets te veel nabewerkt heb.
Dankjewel, hier kan ik wel wat mee.quote:Op woensdag 12 mei 2010 17:45 schreef Omniej het volgende:
[..]
Dat was precies wat ik wilde gaan reageren na het zien van de foto's en de teksten...
Ik heb een klein beetje meer contrast kunnen krijgen in het grijs.quote:Ik vind ze ook te veel bewerkt; het selectieve zwart-wit van de eerste foto vind ik persoonlijk erg lelijk, niet alleen omdat de grijstinten van de bloem totaal contrastloos zijn, maar hij op deze manier gewoon dood lijkt. De gedachte is verder leuk, maar het ontgaat me eerlijk gezegd waarom je de aandacht op de bladeren zou willen leggen. Natuurlijk is het daardoor net even geen 'standaard' bloemfoto, maar zo interessant zijn de bladeren nou ook weer niet zou ik zeggen.
Ik heb die donkere randen weg kunnen krijgen.quote:De tweede foto vind ik op zich een heel aardige plaat, sterker nog eigenlijk een heel mooie plaat, maar je bent doorgeschoten in de nabewerking. Om de bloemen heen is de lucht wat donkerder blauw van kleur... Ik weet niet wat je met de lucht hebt gedaan, maar het ziet er in elk geval enorm gek uit. Verder heb je de bloemen denk ik ook nog wat verscherpt; daarmee zou ik iets milder omgaan als ik jou was. 't Is een tikkeltje too much op deze manier. Als je wat meer richting het origineel gaat, wordt hij een stuk mooier denk ik.
De master van #3:quote:#3 vind ik wel heel erg donker, maar is op zich niet verkeerd. Op #4 is de bloem goed geïsoleerd, maar vind ik dat je te weinig van de bloem zelf ziet. Had de bloem dan liever zoals op #3 gefotografeerd zien worden, maar dan geïsoleerd op een zwarte achtergrond zoals bij #4.
quote:Op maandag 10 mei 2010 19:19 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Ben benieuwd naar de onbewerkte foto. Niet dat ik deze niet mooi vind, ik vind 'm prachtig.![]()
Onwaarschijnlijk mooi: de grain, de tinten, de softheid.![]()
Maar ik ben gewoon benieuwd
ik vind hem kicke, en de foto had wel wat groter gemogenquote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:24 schreef afwasborstel het volgende:
ik ben nieuw op fok, maar zeker niet nieuw in de fotografie. En een bloemen-topic, da's altijd leuk!
Zie hier een aantal mooie platen staan, maar helaas her-en-der overbelicht en/of onderbelicht. Zonde, want met een beetje aandacht kunnen het prachtige, aantrekkelijke platen worden!
Wat een van de personen boven mij zegt, over dat bloemen stilstaan en dus een spannende compositie verzinnen, daar ben ik het grotendeels mee eens. Maar soms, als je bijvoorbeeld binnen een paar bloemen in een mooie setting wilt fotograferen, is een spannende compositie toch best moeilijk, zeker als het je gaat om de beheersing van de techniek.
Hieronder een van de foto's waar ik toch wel erg trots op ben, die overigens binnen is gemaakt.
sluitertijd: 1/16
diafragma: f/5.6
iso: 100
exposure bias: + 2/3
focal length: 72mm
[ afbeelding ]
Ikzelf vind het mooi om recht tegenover de bloem te staan en recht in het midden te fotograferen, of op dezelfde hoogte van dan van een hoek.quote:Op woensdag 2 juni 2010 22:40 schreef Zuigstengel het volgende:
Ik heb een hele mooie gestreepte roos in mijn tuin. Dit is de eerste bloem die uitkomt dit jaar.
http://2.bp.blogspot.com/(...)c/s1600/P1030070.JPG
Dit is de onbewerkte foto, ik had maar een minuutje en dit leek even leuk op mijn camera. Maar op groot scherm zie ik dat er van alles niet lekker zit. Ik krijg hem met mijn beperkte skills niet beter, mede door de achtergrond, knoppen op rare plekken, de schaduwen ed. Hoe zou ik deze rozen van de week beter op de foto zetten? Meer groen eromheen? Of?
3 & 6quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:53 schreef xjoyce het volgende:
1
[ afbeelding ]
2
[ afbeelding ]
3
[ afbeelding ]
4
[ afbeelding ]
5
[ afbeelding ]
6
[ afbeelding ]
7
[ afbeelding ]
8
[ afbeelding ]
zo dat waren er een paar van mij.
Lelijke bokeh op nummer 2. Die is geschoten met een canon 50mm f/1.8 als ik me niet vergis. Op zich wel mooie platen, op die bokeh na.quote:
Graag gedaan. Mag graag naar je foto's kijken.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 14:10 schreef xjoyce het volgende:
Ah ik vind de 1ste erg mooi photolex. Die springt eruit voor mij echt een mooi plaatje.
En dankjewel!
@ Shark Bait Wat vind je niet zo mooi aan de Bokeh? En hoe zou ik dat kunnen verbeteren? De meeste foto's zijn idd met een 50mm 1.8 lens gemaakt.
Jammer dat ie een beetje krap is afgesneden. Denk dat het mooier was als het bovenste blaadje heel was geweest.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |