abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 april 2010 @ 19:08:34 #1
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_80702430

Vorige deel: [SC] WO Rechten #44 - Vissen in Wilnis

De mooiste studie verdient het mooiste topic van dit forum. Logisch! Hier verder keuvelen over je scriptie, je tentamens, de JB, de UB en niet te vergeten: SOGgen!

Koning der wettenbundels:

Enne.. afgestudeerd zijn for the win!
De afgestudeerde helden van dit topic
Sovereign
_-rally-_
Leonoor
Thisbe
Pool
Smash-it
flubub
Argento

Ook leuk: de studenten, met de sjiekste universiteit als eerste:

Rijksuniversiteit Grunn
xD
Proud2beDiepfries
StarGazer
Maharbal
aaipod
Cortax

Universiteit Leiden
addictivebeat
Mieks
Originele_Naam
Cinnamongirl
ChRoNiC
-Trinity-
RobertoCarlos
Florian_
Microtechs
Fip
Kimochi
ArcticBlizzard
Orbis
xxiessiexx (deserteur )

Universiteit van Tilburg
Mr.G
Sessy
1-1-1-1-1
Morrigun99
CaptainRedbeard
bladibladibla
hmmmz
aardappel
EasySilence
Dr_Strangelove

Universiteit Utrecht
MarkzMan_X
The_Duce
VoreG
smvs
AkeBiAtch
dr.dunno
Diederik_Duck (?)
Memento-Mori
GDPP
ScottTracy
Rainb0ws
Eva4Evah
Dreamzk

Radboud Universiteit
DonStefano
Desideriusa
Sandersson
Kopstoot
Yashaaaaa
Retroseksueel
Morendo
fulco-

Universiteit van Amsterdam
Andoire
VeX-
Smash-it (tweede master)
TiMPiN

Universiteit Maastricht
Law.
Bartaz
RockGod---

Erasmus Universiteit Rotterdam
Umm-Qasr
Cleese
Nautilus
DahaKa
Flashwin
Phaelanx_NL

Vrije Universiteit
DanielSmith

Freie Universität Berlin
Cortax

Ook voor 1ejaars geldt: sluit je het topic, dan open je een nieuwe
Ben je ook rechtenstudent, post je graag mee en staat je naam nog niet in het lijstje? Meld het dan even in dit topic, dan word je toegevoegd. Of niet. Maar dan kun je bezwaar maken. En in beroep. En vast ook nog wel in cassatie bij Danny, al weet die kerel waarschijnlijk niet wat dat betekent.

[ Bericht 1% gewijzigd door aaipod op 25-04-2010 21:10:49 ]
  Moderator zondag 25 april 2010 @ 19:11:19 #2
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_80702528
Ik kreeg een msnberichtje van TS. Even zien.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator zondag 25 april 2010 @ 19:11:53 #3
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_80702554
Trouwens, die hoogst staande universiteit: I approve!
  zondag 25 april 2010 @ 19:13:26 #4
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_80702607
Woei wat gaan deze topics hard. En het jaar overigens ook Morgen een presentatie geven over de ISD-maatregel en dan van dinsdag t/m volgende week woensdag naar Spanje (Ibiza)

En dan 3 weken later de eerste tentamens alweer
  zondag 25 april 2010 @ 19:28:21 #5
269368 Kimochi
Discodip O+
pi_80703183
Woensdag tentamen Inl. Strafrecht...
Tevens TVP.
pi_80703568
quote:
Op zondag 25 april 2010 19:28 schreef Kimochi het volgende:
Woensdag tentamen Inl. Strafrecht...
Tevens TVP.
Dat was bij ons echt een slagveld. 4.8 gemiddeld geloof ik, en geen enkele 10, 3 9'ens op een groep van 680 mensen.
Geen referral hier.
pi_80703587
teuveupeu
  zondag 25 april 2010 @ 19:38:28 #8
269368 Kimochi
Discodip O+
pi_80703638
quote:
Op zondag 25 april 2010 19:36 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Dat was bij ons echt een slagveld. 4.8 gemiddeld geloof ik, en geen enkele 10, 3 9'ens op een groep van 680 mensen.
Oefententamens gaan tot nu toe wel goed. 't Is meerkeuze, dat scheelt al een hoop.
pi_80703669
quote:
Op zondag 25 april 2010 19:38 schreef Kimochi het volgende:

[..]

Oefententamens gaan tot nu toe wel goed. 't Is meerkeuze, dat scheelt al een hoop.
Ik vond meerkeuze altijd moeilijker
pi_80704136
Ik heb een kwart van mijn stage erop zitten.

Helaas mijn tentamencijfer nog steeds niet terug . Maar ik vrees dat ik 'm niet gehaald heb...
  zondag 25 april 2010 @ 19:53:57 #11
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_80704276
Shit dit moet topic #45 zijn
  Moderator zondag 25 april 2010 @ 19:54:46 #12
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_80704314
quote:
Op zondag 25 april 2010 19:53 schreef aaipod het volgende:
Shit dit moet topic #45 zijn
Beetje stom van je he!
pi_80704449
quote:
Op zondag 25 april 2010 19:54 schreef Renesite het volgende:

[..]

Beetje stom van je he!
Dat dit kan in Nederland!!
  zondag 25 april 2010 @ 19:59:25 #14
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_80704536
Ben ook Inl Strafrecht aan het doen, maar ik ga lekker voor de her..... tentamen zit veel te kort op de colleges
Vanavond de laatste pagina's van Mevis!
Maarre.... wat is nou handiger qua tactiek om te leren? Leren zodat je weet waar alles staat in de Sv of Sr of alle feitjes uit je hoofd leren?
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_80704656
quote:
Op zondag 25 april 2010 19:59 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ben ook Inl Strafrecht aan het doen, maar ik ga lekker voor de her..... tentamen zit veel te kort op de colleges
Maarre.... wat is nou handiger qua tactiek om te leren? Leren zodat je weet waar alles staat in de Sv of Sr of alle feitjes uit je hoofd leren?
In het tentamen inl. strafrecht zaten bij mij een stuk of tien vragen uit het werkboek (zaten oefententamens in als ik het me goed herinner) waarbij de namen waren veranderd. Misschien handig om dat ook even door te nemen dus
pi_80706439
De universiteit van kruikenstad mag wel weer veranderd worden naar Universiteit van Tilburg =)
Ik zeg altijd maar zo, met drie wielen heb je nog geen auto.
pi_80706760
De TT is al eerder voorbij gekomen dacht ik.

TVP
  zondag 25 april 2010 @ 20:58:55 #18
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_80706919
Eerder was er al een Hoornse Taart voor de Emmense Baliekluivers inderdaad.
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
  zondag 25 april 2010 @ 21:09:36 #19
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_80707422
Ik zie het inderdaad. [SC] WO Rechten #34 Hoornse taart voor Emmense baliekluiver Toentertijd had ik echter nog weinig in dit topic te zoeken, dus nooit gezien
  zondag 25 april 2010 @ 21:18:59 #20
124676 RobertoCarlos
pi_80707856
quote:
Op zondag 25 april 2010 20:01 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

In het tentamen inl. strafrecht zaten bij mij een stuk of tien vragen uit het werkboek (zaten oefententamens in als ik het me goed herinner) waarbij de namen waren veranderd. Misschien handig om dat ook even door te nemen dus
Ok dan, er zitten nu geen oefententamens in het wb, maar wel opgaven. Anyway ik gaat erop letten iig, thx.
pi_80711824
quote:
Op zondag 25 april 2010 21:18 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Ok dan, er zitten nu geen oefententamens in het wb, maar wel opgaven. Anyway ik gaat erop letten iig, thx.
Ik heb zeker een punt extra gehaald op dat tentamen dankzij het maken van oudere tentamens. Vragen die ik nooit geweten had, had ik toch goed omdat ik gewoon nog het antwoord wist van de vorige keer dat ik de vraag gezien had. Zet dus in op oefententamens.

Verder zou ik feiten leren en een beetje in het oog houden waar wat in de wet staat. Maar als je op het tentamen je feiten niet op een rij hebt, houdt het op. Je kunt altijd nog in de wet bladeren, hoewel ik natuurlijk niet weet of je normaal gesproken veel tijd over hebt bij tentamens.

Trouwens: waar ging het Emmense Baliekluiver-arrest ook weer over? Mij staat iets bij van Staats- en Bestuursrecht met hangjongeren op een brug, of iets dergelijks?
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
pi_80711860
Tvp
Don't cry because it's over. Smile because it happened.
Liefde is een bitch plus een macht der gewoonte
  zondag 25 april 2010 @ 23:45:01 #23
235428 di0r1
foto_van_mij.jpg .exe
pi_80714701
Baliekluiven...dat denk ik direct ook aan APV-Schiermonnikoog...
Sterk Topic || Lekker nummertje
"Als oprecht democraat eerbiedig ik iedere mening: het is immers het goed recht van mijn buurman om ongelijk te hebben."- Jan Greshoff
  zondag 25 april 2010 @ 23:47:24 #24
235428 di0r1
foto_van_mij.jpg .exe
pi_80714767
quote:
Op zondag 25 april 2010 19:59 schreef RobertoCarlos het volgende:
Het verstandigst is om je aan te leren wanneer je een casus leest, direct te achterhalen wat zij willen weten. Poging? Prima. Wat weet ik van poging? Ik welke titel staat het? Zijn er arresten die ik geleerd heb relevant (vaak wel)?

Dan wordt zo'n casus al een stuk makkelijker. En ja, oefententamens (voor zover relevant, natuurlijk) zijn ook goede manieren om een tentamen voor te bereiden.
Sterk Topic || Lekker nummertje
"Als oprecht democraat eerbiedig ik iedere mening: het is immers het goed recht van mijn buurman om ongelijk te hebben."- Jan Greshoff
pi_80715507
TVP, Utrecht heeft volgende week weer lekker vrij
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
  maandag 26 april 2010 @ 01:34:07 #26
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_80716651
quote:
Op zondag 25 april 2010 22:35 schreef Orbis het volgende:

[..]

Trouwens: waar ging het Emmense Baliekluiver-arrest ook weer over? Mij staat iets bij van Staats- en Bestuursrecht met hangjongeren op een brug, of iets dergelijks?
Nozems op een brug idd. Hogere posterieure regelgeving maakt lagere anterieure regelgeving niet onverbindend indien het doel van de regels anders is.

[ Bericht 1% gewijzigd door aaipod op 26-04-2010 08:40:20 ]
pi_80717535
tvp
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_80718504
quote:
Op maandag 26 april 2010 01:34 schreef aaipod het volgende:

[..]

Nozems op een brug idd. Hogere posterieure regelgeving maakt lagere anterieure regelgeving niet onverbindend indien het doel van de regels anders is.
Juist, dat was het. De rechtsregel is in het tweedejaarsvak Staats- en Bestuursrecht wel even genoemd, maar de naam van het arrest niet. Jammer, want het is een geinige naam. Net zoals Wilnisser Visser niet genoemd is, het klinkt gewoon te leuk om niets mee te doen!
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
pi_80720714
Jeej in before pagina 6
pi_80727557
Jaaa ik heb een vraag. Beetje stom wel, maar ik weet het gewoon echt niet. Morgen heb ik oefenrechtbank, en ik ben officier. Requisitoir heb ik eigenlijk al af, maar nu de eis.. Het gaat namelijk om eenvoudige belediging en wederspannigheid. Hiervoor staan geldboete van de 2e en 3e categorie (of gevangenisstraf, maar dat leek me een beetje overdreven, gezien de casus). Ik heb op om.nl gekeken voor richtlijnen, maar daar kwam ik niet echt uit. Boete van de 2e categorie is max. ¤3700, 3e categorie is max. ¤7400.
Wat is nu een redelijke eis?
pi_80728771
7400 vermeerderen met een derde .

Een eerstejaars-vraag van mijn kant dan: Wat is de ratio achter art. 270 lid 2 Rv?
Geen referral hier.
pi_80728933
Hoe weet jij dat het om een ambtenaar gaat? Of waarom vermeerderen met 1/3?
pi_80733607
quote:
Op maandag 26 april 2010 15:09 schreef Smart_ass het volgende:
Hoe weet jij dat het om een ambtenaar gaat? Of waarom vermeerderen met 1/3?
Ik meen dat dat de standaard maximum verhoging was bij meerdere beschuldigingen in strafzaken.
Geen referral hier.
  maandag 26 april 2010 @ 17:34:21 #34
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_80733948
quote:
Op maandag 26 april 2010 15:05 schreef Phaelanx_NL het volgende:

Een eerstejaars-vraag van mijn kant dan: Wat is de ratio achter art. 270 lid 2 Rv?
Volgens Stein/Rueb is de ratio hiervan dat het mogelijk moet zijn om dit soort zaken om redenen van privacy - die niet voldoende wordt beschermd doordat de zaak achter gesloten deuren wordt behandeld - in een ander arrondissement aan te brengen dan waar de betrokkenen wonen. Zie Kamerstukken II 1999/00, 26855, nr 3, p. 153.
  maandag 26 april 2010 @ 17:39:15 #35
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_80734087
quote:
Op maandag 26 april 2010 14:27 schreef Smart_ass het volgende:
Jaaa ik heb een vraag. Beetje stom wel, maar ik weet het gewoon echt niet. Morgen heb ik oefenrechtbank, en ik ben officier. Requisitoir heb ik eigenlijk al af, maar nu de eis.. Het gaat namelijk om eenvoudige belediging en wederspannigheid. Hiervoor staan geldboete van de 2e en 3e categorie (of gevangenisstraf, maar dat leek me een beetje overdreven, gezien de casus). Ik heb op om.nl gekeken voor richtlijnen, maar daar kwam ik niet echt uit. Boete van de 2e categorie is max. ¤3700, 3e categorie is max. ¤7400.
Ik heb volgende week weer oefenrechtbank, en ook ik ben OvJ.

Ik heb een diefstal met geweld in vereniging (312 Sr) door een 17-jarige. Ik had eerst onvoorwaardelijke jeuddetentie gevorderd, maar nu een leerstraf en voorwaardelijke jeugddetentie. Op de site van het OM staan wel richtlijnen (Bos/Polaris) en meestal kun je op rechtspraak.nl wel vergelijkare zaken vinden, maar je moet het toch zelf een beetje inschatten.
  maandag 26 april 2010 @ 18:32:56 #36
124676 RobertoCarlos
pi_80735665
quote:
Op maandag 26 april 2010 14:27 schreef Smart_ass het volgende:
Waarom pak je niet een orientatiepunt van het OM? Zie bijv.

Wederspannigheid (180 Sr): http://www.rechtspraak.nl(...)ten.htm#wederspannig en

Belediging van een ambtenaartje: http://www.rechtspraak.nl(...)unten.htm#belediging

En dan ff wat knutselen eventueel met meerdaadse samenloop (1/3 extra dagt ik) en klaar is Klara. ..
pi_80736336
Ja, bedankt allebei! Kon het zelf al niet vinden.
pi_80736674
quote:
Op maandag 26 april 2010 17:34 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]

Volgens Stein/Rueb is de ratio hiervan dat het mogelijk moet zijn om dit soort zaken om redenen van privacy - die niet voldoende wordt beschermd doordat de zaak achter gesloten deuren wordt behandeld - in een ander arrondissement aan te brengen dan waar de betrokkenen wonen. Zie Kamerstukken II 1999/00, 26855, nr 3, p. 153.
Waarom kiezen ze dan niet gewoon voor de vrije keuze van het forum door partijen, maar leggen ze dit weer vast in een apart artikel?

Dit is het artikel overigens, voor andere mensen die geen wetbundel bij de hand hebben .
quote:
Artikel 270
1. Indien de rechter, zonodig ambtshalve, beslist dat niet hij, maar een andere rechter van gelijke rang bevoegd is, verwijst hij de zaak in de stand waarin deze zich bevindt, naar die andere rechter. De griffier zendt een afschrift van de beschikking aan de rechter naar wie de zaak is verwezen. Verwijzing als bedoeld in dit lid vindt niet plaats indien de verzoeker en de opgeroepen belanghebbenden hebben aangegeven dat zij geen verwijzing wensen.
2. In zaken met betrekking tot echtscheiding, scheiding van tafel en bed, ontbinding van het huwelijk na scheiding van tafel en bed en ontbinding van een geregistreerd partnerschap en daarmee verband houdende verzoeken tot het treffen van een voorlopige voorziening of een nevenvoorziening, vindt een verwijzing als bedoeld in het eerste lid slechts plaats indien de andere echtgenoot of geregistreerde partner de bevoegdheid betwist.
3. Tegen de beslissing waarbij een betwisting van bevoegdheid wordt verworpen of de zaak naar een andere rechter wordt verwezen, is geen hogere voorziening toegelaten. De rechter naar wie de zaak is verwezen, is aan die verwijzing gebonden. De vorige zin mist toepassing indien de rechter zich tevens absoluut onbevoegd verklaart en de zaak verwijst naar een hogere rechter.
Geen referral hier.
  maandag 26 april 2010 @ 19:02:57 #39
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_80736806
quote:
Op maandag 26 april 2010 18:32 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Waarom pak je niet een orientatiepunt van het OM? Zie bijv.

Wederspannigheid (180 Sr): http://www.rechtspraak.nl(...)ten.htm#wederspannig en

Belediging van een ambtenaartje: http://www.rechtspraak.nl(...)unten.htm#belediging

En dan ff wat knutselen eventueel met meerdaadse samenloop (1/3 extra dagt ik) en klaar is Klara. ..
De oriëntatiepunten zijn voor de straftoemeting van de rechters. Voor het OM gelden de Bos/Polaris richtlijnen. Subtiel verschil, maar goed. Die richtlijnen zijn (in tegenstelling tot de oriëntatiepunten) recht in de zin van 79 RO, en dus toetsbaar in cassatie. Je mag dus niet zomaar ten nadele van de verdachte van de richtlijnen afwijken (dat kan eventueel wel gemotiveerd).

Ik zou dus altijd even de Bos/Polaris richtlijnen raadplegen. Je kunt delicten en daadfactoren invoeren in een programma, en dan berekent het programma de "uitkomst", al is het programma niet zo makkelijk hanteerbaar. Hier zijn de Bos/Polaris richtlijnen te vinden:
http://www.om.nl/organisa(...)p/bos_polaris_op_de/
pi_80737080
In welk jaar krijgen jullie de oefenrechtbank?
Geen referral hier.
  maandag 26 april 2010 @ 19:10:33 #41
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_80737119
quote:
Op maandag 26 april 2010 18:59 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Waarom kiezen ze dan niet gewoon voor de vrije keuze van het forum door partijen, maar leggen ze dit weer vast in een apart artikel?

Dit is het artikel overigens, voor andere mensen die geen wetbundel bij de hand hebben .
[..]

De forumkeuze is van toepassing in de dagvaardingsprocedure. Bij verzoekschriften (zoals bij echtscheiding het geval is) werkt dit niet, omdat er geen "partijen" zijn.
  maandag 26 april 2010 @ 19:11:07 #42
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_80737156
quote:
Op maandag 26 april 2010 19:09 schreef Phaelanx_NL het volgende:
In welk jaar krijgen jullie de oefenrechtbank?
Derde jaar, maar ik in m'n vierde jaar.
pi_80737402
quote:
Op maandag 26 april 2010 19:10 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]

De forumkeuze is van toepassing in de dagvaardingsprocedure. Bij verzoekschriften (zoals bij echtscheiding het geval is) werkt dit niet, omdat er geen "partijen" zijn.
Ah idd, mijn fout. Vandaag pas begonnen met de verzoekschrift procedure, dus ik moet nog even wennen.

Bij verzoekschriften is het dus in principe de woonplaats van de verzoeker, maar kan er bij aanbrengen bij een relatief onbevoegd gerecht ambtshalve verwezen worden tenzij het gaat om een zaak als genoemd in art. 270 lid 2 RV, want dan is er een betwisting van bevoegdheid nodig?

Snap nog steeds niet helemaal waarom de verweerder niet gewoon om toestemming moet worden gevraagd eigenlijk.
Geen referral hier.
  maandag 26 april 2010 @ 19:37:56 #44
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_80738360
quote:
Op maandag 26 april 2010 19:16 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Ah idd, mijn fout. Vandaag pas begonnen met de verzoekschrift procedure, dus ik moet nog even wennen.

Bij verzoekschriften is het dus in principe de woonplaats van de verzoeker, maar kan moet er bij aanbrengen bij een relatief onbevoegd gerecht ambtshalve verwezen worden tenzij het gaat om een zaak als genoemd in art. 270 lid 2 RV, want dan is er een betwisting van bevoegdheid nodig?
Klopt (behalve als alle belanghebbenden zijn verschenen en geen verwijzing wensen, zie 270 lid 1)
quote:
Snap nog steeds niet helemaal waarom de verweerder niet gewoon om toestemming moet worden gevraagd eigenlijk.
Dat zou wel kunnen, maar wie moet dat doen? Moet de rechter even bellen of moet de verzoeker dat doen? Bij verzoekschriften werkt dat gewoon niet echt goed.

Bovendien gaat het misschien niet om de privacy van beide betrokkenen. Als de ander echt actief toestemming moet geven, kan ie weleens dwars gaan liggen als ie weet dat het voor de verzoeker belangrijk is.

EDIT: Omdat ik zo aardig ben, heb ik de Kamerstukken er bijgehaald. Daarin staat:
quote:
Voor scheidingszaken geeft het tweede lid nog een iets soepeler regeling: verwijzing vindt slechts plaats indien de andere echtgenoot de bevoegdheid betwist. Een scheidingszaak die bij een relatief onbevoegde rechter is aangebracht, zal dus niet worden verwezen als de andere echtgenoot niet in de procedure verschijnt. Hierdoor wordt de huidige praktijk, inhoudende dat met name in scheidingszaken soms om redenen die te maken hebben met de privacy van de betrokkenen de zaak, met instemming van die betrokkenen, in een ander arrondissement wordt aangebracht dan dat waar de echtgenoten wonen, in stand gelaten. Dit tussensysteem lijkt ons voor verzoekschriftprocedures aanvaardbaar, omdat de betrokkene om wiens belang het gaat altijd zelf of via zijn procesvertegenwoordiger kan aangeven dat hij of zij slechts wil procederen voor de rechter die de wet hem of haar toekent. Vraagt een verschenen betrokkene echter niet zelf om verwijzing, dan is er geen reden hem of haar een bescherming te verlenen die hij of zij, naar men in die situatie mag aannemen, zelf niet wenst. Dat zou een te starre benadering zijn van het bevoegdheidsrecht, dat ook in verzoekschriftprocedures enige soepelheid moet hebben. Wij herhalen in dit verband nog eens dat steeds bedacht moet worden dat er voor de relatieve bevoegdheid wel een regeling moet zijn, maar dat voor het interne Nederlandse recht de vraag welke rechter bevoegd is, doorgaans niet zeer gewichtig is. Dat geldt ook voor verzoekschriftprocedure

[ Bericht 3% gewijzigd door Dr_Strangelove op 26-04-2010 19:53:36 ]
pi_80738732
quote:
Op maandag 26 april 2010 19:37 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]

Klopt.
[..]

Dat zou wel kunnen, maar wie moet dat doen? Moet de rechter even bellen of moet de verzoeker dat doen? Bij verzoekschriften werkt dat gewoon niet echt goed.

Bovendien gaat het misschien niet om de privacy van beide betrokkenen. Als de ander echt actief toestemming moet geven, kan ie weleens dwars gaan liggen als ie weet dat het voor de verzoeker belangrijk is.
Ok, bedankt voor je uitleg .

Het zal me vast nog wel wat duidelijker worden de komende weken, maar voorlopig kan ik weer even uit de voeten.
Geen referral hier.
  maandag 26 april 2010 @ 19:49:42 #46
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_80738841
Zie mijn edit ook nog even.
  maandag 26 april 2010 @ 19:50:23 #47
124676 RobertoCarlos
pi_80738867
quote:
Op maandag 26 april 2010 19:02 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]

De oriëntatiepunten zijn voor de straftoemeting van de rechters. Voor het OM gelden de Bos/Polaris richtlijnen. Subtiel verschil, maar goed.
K*t ja. Gooide ze ff door elkaar, surry

Gelukkig heb ik nog het fijne excuus dat ik nog maar een eerstejaarsje ben
  maandag 26 april 2010 @ 19:56:27 #48
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_80739093
Nou, zo'n fout is dat niet, omdat uitspraken van rechters en ook de oriëntatiepunten best goed gebruikt kunnen worden door een OvJ. Maar Bos/Polaris is min of meer dwingend voor een OvJ, dus moet je die er eigenlijk ook altijd wel even bijpakken.

En ik had nog nooit van Bos/Polaris of de oriëntatiepunten gehoord toen ik eerstejaars was.
pi_80739702
quote:
Op maandag 26 april 2010 19:49 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Zie mijn edit ook nog even.
Geen referral hier.
pi_80739980
Damn, een gigantische motivatiedip zo een maand voor de laatste tentamens van dit jaar.

Ik ben nu dan wel begonnen met leren alvast, maar ik heb werkelijk waar nergens zin in. Een aantal casus die ik moet uitwerken, scriptie, studeren voor tentamens...ik heb nergens zin in en heb erg veel moeite om mezelf op dit moment te motiveren.

Ik heb 't idee dat ik "eindelijk" opgebrand begin te raken (dit jaar dan )
  maandag 26 april 2010 @ 20:21:16 #51
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_80740134
quote:
Op maandag 26 april 2010 20:17 schreef Maharbal het volgende:
Damn, een gigantische motivatiedip zo een maand voor de laatste tentamens van dit jaar.

Ik ben nu dan wel begonnen met leren alvast, maar ik heb werkelijk waar nergens zin in. Een aantal casus die ik moet uitwerken, scriptie, studeren voor tentamens...ik heb nergens zin in en heb erg veel moeite om mezelf op dit moment te motiveren.

Ik heb 't idee dat ik "eindelijk" opgebrand begin te raken (dit jaar dan )
Ik heb precies hetzelfde.
pi_80740230
quote:
Op maandag 26 april 2010 19:56 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Nou, zo'n fout is dat niet, omdat uitspraken van rechters en ook de oriëntatiepunten best goed gebruikt kunnen worden door een OvJ. Maar Bos/Polaris is min of meer dwingend voor een OvJ, dus moet je die er eigenlijk ook altijd wel even bijpakken.

En ik had nog nooit van Bos/Polaris of de oriëntatiepunten gehoord toen ik eerstejaars was.
Dat had ik inderdaad zelf ook gevonden, maar het downloaden en openen lukte hier niet. Maar studiegenootje zei dat ze ¤500 eiste, en ik denk dat wel redelijk kloppend is als ik zo die oriëntatiepunten zie. Bovendien gaat het allemaal meer om de presentatie dan om de inhoud, dus zolang het niet een heel absurd bedrag is, is het wel oke.
pi_80740260
quote:
Op maandag 26 april 2010 20:21 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]

Ik heb precies hetzelfde.
Lotgenoot
  maandag 26 april 2010 @ 20:28:55 #54
124676 RobertoCarlos
pi_80740472
quote:
Op maandag 26 april 2010 20:17 schreef Maharbal het volgende:

Laat me raden: jouw vriendin is cker terug?
pi_80740594
quote:
Op maandag 26 april 2010 20:28 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Haha, ja dat wel, maar ik had het ervoor ook al.

Ik denk dat gewoon m'n werk/studiedruk is, ik heb (te) veel vakken. Nog even de laatste tentamens halen en dan is het grotendeels afgelopen...
pi_80740709
quote:

[..]

pi_80753187
Ik plaats even een tvptje
pi_80753749
quote:

[..]

cker?! All|UszZz g0eDdt meT j0Uu
Ik zeg altijd maar zo, met drie wielen heb je nog geen auto.
pi_80757652
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 03:16 schreef aardappel het volgende:

[..]

cker?! All|UszZz g0eDdt meT j0Uu
Don't cry because it's over. Smile because it happened.
Liefde is een bitch plus een macht der gewoonte
pi_80764934
Nou, vandaag rota gehad! Ging beter dan verwacht, al vond ik die vent die rechter "speelde" niet echt sympathiek. Mja kan aan mij liggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')