Hij is wel een kettingroker hahaquote:Op woensdag 31 maart 2010 20:14 schreef Orbis het volgende:
Neh joh, Zwalve is de man! In ieder geval is hij de enige docent van de faculteit die iedere collegezaal te lijf gaat zonder microfoon en dan nog duidelijker te verstaan is dan menig ander docent.
Hahahaquote:
een van de beste rijdende rechter epsquote:Op donderdag 1 april 2010 09:12 schreef -Trinity- het volgende:
Lapo:
[..]
Hij is wel een kettingroker haha.
Andere visser:
[ afbeelding ]
Die ken ik nietquote:Op donderdag 1 april 2010 18:10 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Inderdaad, samen met het tuinhekje.
Ik vond het anders best uitdagendquote:Op donderdag 1 april 2010 18:54 schreef DRidder het volgende:
Ik ben derdejaars en kan nu wel zeggen dat rechten een van de makkelijkste studies is die er bestaanZelden zo een gebrek aan uitdaging meegemaakt, maargoed het papiertje telt
Dan zoek je extra uitdaging in nog andere opleidingen of andere additionele richtingen.quote:Op donderdag 1 april 2010 18:54 schreef DRidder het volgende:
Ik ben derdejaars en kan nu wel zeggen dat rechten een van de makkelijkste studies is die er bestaanZelden zo een gebrek aan uitdaging meegemaakt, maargoed het papiertje telt
Ah, wacht maar op een vak als goederenrecht. Ik vond het in ieder geval een stevig uitdagend vak (en daarmee ook erg leuk, dat wel).quote:Op donderdag 1 april 2010 22:14 schreef Eva4Evah het volgende:
Tja... vind het niet erg aardig van DRidder om dat in een topic als dit te gaan verkondigen, maar ik snap ergens wel wat ie bedoelt. Okee ik ben nog maar eerstejaars dus ik kom net kijken, maar ik hoef zelf ook erg weinig moeite te doen voor mijn studie, erg veel uitdaging zit er voor mij tot nu toe ook niet in. Maargoed zoals ik al zei ben ik pas net bezig en ik hoop ook dat het nog leuker/uitdagender wordt.
Kerel post hier nooit, het is gewoon een simpele troll poging.quote:Op donderdag 1 april 2010 22:14 schreef Eva4Evah het volgende:
Tja... vind het niet erg aardig van DRidder om dat in een topic als dit te gaan verkondigen, maar ik snap ergens wel wat ie bedoelt. Okee ik ben nog maar eerstejaars dus ik kom net kijken, maar ik hoef zelf ook erg weinig moeite te doen voor mijn studie, erg veel uitdaging zit er voor mij tot nu toe ook niet in. Maargoed zoals ik al zei ben ik pas net bezig en ik hoop ook dat het nog leuker/uitdagender wordt.
Ik denk dat motivatie en ambitie ook wel telt en dat bespeur ik niet bij je.quote:Op donderdag 1 april 2010 18:54 schreef DRidder het volgende:
Precies, kom maar weer klagen als je drie masters tegelijk doet en de studies dan nog met twee vingers in je neus doet.quote:Op donderdag 1 april 2010 19:26 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dan zoek je extra uitdaging in nog andere opleidingen of andere additionele richtingen.
Heb het idee dattie overal hooguit een 7tje voor staat "zonder geleerd te hebben"quote:Op vrijdag 2 april 2010 19:41 schreef Kimochi het volgende:
[..]
Precies, kom maar weer klagen als je drie masters tegelijk doet en de studies dan nog met twee vingers in je neus doet.
Ik ga er trouwens wel van uit dat je nu voor alle vakken een 8,5 of hoger staat, DRidder.
Ik snap het ergens inderdaad ook wel. Maar je moet ook niet gaan zitten wachten tot het een keer uitdagender wordt, maar zelf dingen ondernemen. Het is maar net wat je er zelf van maakt.quote:Op donderdag 1 april 2010 22:14 schreef Eva4Evah het volgende:
Rechten is echt een opleiding voor looooooooooosers.quote:Op vrijdag 2 april 2010 21:21 schreef Maharbal het volgende:
Het was een simpele troll poging. Niet zo op de kast laten jagen!
En jij stinktquote:Op vrijdag 2 april 2010 21:30 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Rechten is echt een opleiding voor looooooooooosers.
Ik ben zo vrij geweest je erbij te zetten in de OPquote:Op vrijdag 2 april 2010 22:55 schreef Cortax het volgende:
Ik meld me ook maar weer in dit topic, dit keer voor een tijdje vanaf de Freie Universität Berlin, heb me sinds deze week hier gesetteld.
quote:Op zaterdag 3 april 2010 15:33 schreef DRidder het volgende:
Ik snap wel hoe diep jullie in elkaars kontgat zitten, maar mijn post daarom afdoen als 'troll' is toch wel heel typerend. Men is niet in staat om kritisch en objectief tegenover de eigen studie te staan, erger nog, men reageert geprikkeld, defensief en vindt het nodig persoonlijk te worden. Hulde voor de rechtenstudent.
Verder is het natuurlijk een mooi vakgebied, vakken als staatsrecht en verbintenissenrecht vind ik ongelooflijk interessant. Ik doe de studie inderdaad naast mijn primaire studie, daar leent het zich uitstekend voor want elk vak is goed te halen door een avondje van tevoren de samenvatting en een uittreksel van de werkgroepen te leren. Dit schijnt overigens voor de masters niet anders te zijn![]()
![]()
Degenen die krampachtig doen alsof het een vreselijk lastige studie is waarbij je bijzonder intelligent moet zijn wil je het halen, ik heb medelijden met jullie.
Wat heeft dat precies met het niveau van de rechtenstudie te maken, begrijpend lezen is zelfs lastiger blijkt.quote:Op vrijdag 2 april 2010 13:52 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Ik denk dat motivatie en ambitie ook wel telt en dat bespeur ik niet bij je.
Ik vond het wel best pittig en met samenvattingen leren kwam ik er echt niet.quote:Op zaterdag 3 april 2010 15:33 schreef DRidder het volgende:
Ik snap wel hoe diep jullie in elkaars kontgat zitten, maar mijn post daarom afdoen als 'troll' is toch wel heel typerend. Men is niet in staat om kritisch en objectief tegenover de eigen studie te staan, erger nog, men reageert geprikkeld, defensief en vindt het nodig persoonlijk te worden. Hulde voor de rechtenstudent.
Verder is het natuurlijk een mooi vakgebied, vakken als staatsrecht en verbintenissenrecht vind ik ongelooflijk interessant. Ik doe de studie inderdaad naast mijn primaire studie, daar leent het zich uitstekend voor want elk vak is goed te halen door een avondje van tevoren de samenvatting en een uittreksel van de werkgroepen te leren. Dit schijnt overigens voor de masters niet anders te zijn![]()
![]()
Degenen die krampachtig doen alsof het een vreselijk lastige studie is waarbij je bijzonder intelligent moet zijn wil je het halen, ik heb medelijden met jullie.
Vermakelijk.quote:Op zaterdag 3 april 2010 15:33 schreef DRidder het volgende:
![]()
Je zei dat het het papiertje was dat telt. Daar reageerde ik op. Niet op het niveau.quote:Op zaterdag 3 april 2010 15:39 schreef DRidder het volgende:![]()
![]()
:
[..]
Wat heeft dat precies met het niveau van de rechtenstudie te maken, begrijpend lezen is zelfs lastiger blijkt.
Dit wist ik op de lagere school al op te lossen.quote:Op woensdag 10 maart 2010 15:37 schreef DRidder het volgende:
Als je weet dat 6% van een bepaald getal bijv. 150 is, hoeveel is dan 8%?
Hoe reken je dat simpel uit?
Iemand valt hier door de mandquote:Op zaterdag 3 april 2010 17:43 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Uit het Huiswerktopic:
[..]
Dit wist ik op de lagere school al op te lossen.![]()
![]()
![]()
Welke uitdagende studie doe jij er nog bij dan?
Er zijn verschillende soorten hypothecaire leningen. Dit ziet er uit als een "bank-hypotheek", waarbij de onderpand is bedoeld voor alle schulden die ooit zullen worden aangegaan bij die bank.quote:Op zaterdag 3 april 2010 22:30 schreef Marloes het volgende:
Even een vraagje, misschien dat één van jullie het weet.
Stel, A en B kopen samen een huis en vestigen hierop een hypotheekrecht. Zij zijn op huwelijkse voorwaarden getrouwd. Voor die tijd heeft B bij diezelfde bank een lening afgesloten in de vorm van een rekening-courant. Op een gegeven moment gaan A en B scheiden en wordt het huis verkocht. Is A daarna nog aansprakelijk voor die lening van B puur en alleen omdat zij de bank een hypotheekrecht heeft gegeven? Ik zou zeggen van niet, maar de bank welOmdat er in de hypotheekakte staat ''voor nu en alle toekomstige schulden, van beide of afzonderlijk, blablabla'' (dat hele riedeltje). Maar ik zou toch zeggen dat dat alleen voor de hypotheek gold...
quote:Op zaterdag 3 april 2010 17:43 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Uit het Huiswerktopic:
[..]
![]()
![]()
Hahahahah, dat is wel héél slecht.quote:Op zaterdag 3 april 2010 17:43 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Uit het Huiswerktopic:
[..]
![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |