Het is toch belachelijk dat een Franse auto meteen belaagd wordt door een stel kutmarokkanen als hij de grens over komt? En binnen een week rijdt dat Randstad-riftuig gewoon weer rond door het mooie Limburgse landschap.quote:Drie drugsrunners uit Rotterdam zijn in de nacht van zaterdag op zondag door de politie aangehouden op de A73 bij St. Odiliënberg. De drie achtervolgden met hun auto een voertuig met een Frans kenteken. Ze wilden de Fransman laten stoppen. Toen zij dit niet deden, ontstond er een achtervolging. Hierdoor ontstond er een verkeersonveilige situatie. Ook gooiden de verdachten bierflesjes naar het Franse voertuig.
Na een melding van de Fransman kon de politie de verdachten aanhouden. In de auto werd een kleine hoeveelheid hennep en een stoelpoot aangetroffen. De slachtoffers bleven ongedeerd en kwamen met de schrik vrij.
(bron: L1.nl)
Drugsrunners is synoniem voor Marokkanen in de regio. Zeker als ze uit Rotterdam komen.quote:Op zondag 25 april 2010 18:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik mis ergens het woord 'Marokkanen' in het oorspronkelijke bericht.
De War on Drugs is leuk!quote:een kleine hoeveelheid hennep
Hallo flapdrol, het waren de drugsrunners die iemand aan het achtervolgen waren, de politie probeerde de Franse auto te beschermen.quote:Op zondag 25 april 2010 19:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
1000den euro's aan politie inzet, burgers en buitenlui in gevaar gebracht, maar het resultaat is er dan ook naar:
[..]
De War on Drugs is leuk!
Assumption is the mother of all fuck-ups.quote:Op zondag 25 april 2010 19:00 schreef 9x19 het volgende:
[..]
Drugsrunners is synoniem voor Marokkanen in de regio. Zeker als ze uit Rotterdam komen.
Als drugs overal legaal waren was dit niet gebeurd.quote:Op zondag 25 april 2010 19:08 schreef 9x19 het volgende:
[..]
Hallo flapdrol, het waren de drugsrunners die iemand aan het achtervolgen waren, de politie probeerde de Franse auto te beschermen.
Ben je dom ofzo? Ik beschrijf net wat drugsrunners doen, waarom zou dat stoppen als drugs legaal waren?quote:Op zondag 25 april 2010 19:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als drugs overal legaal waren was dit niet gebeurd.
The War on Drugs is leuk dus.quote:Op zondag 25 april 2010 19:08 schreef 9x19 het volgende:
[..]
Hallo flapdrol, het waren de drugsrunners die iemand aan het achtervolgen waren, de politie probeerde de Franse auto te beschermen.
Misschien weet je niet wat drugsrunners zijn en doen, maar hun strategie is dus het klemrijden van buitenlandse auto's en die dwingen mee te komen en drugs te kopen.
Zijn er ook alcohol-runners dan?quote:Op zondag 25 april 2010 19:13 schreef 9x19 het volgende:
[..]
Ben je dom ofzo? Ik beschrijf net wat drugsrunners doen, waarom zou dat stoppen als drugs legaal waren?
Goud verbieden!!!quote:Veel van die buitenlandse auto's komen niet voor drugs. Ze worden klemgereden, ontvoerd, en gedwongen. Een beetje vergelijkbaar met Oost-Europese goudverkopers.
Ja want drugsrunners hebben nog wat te doen als drugs legaal warenquote:Op zondag 25 april 2010 19:13 schreef 9x19 het volgende:
Ben je dom ofzo? Ik beschrijf net wat drugsrunners doen, waarom zou dat stoppen als drugs legaal waren?
Veel van die buitenlandse auto's komen niet voor drugs. Ze worden klemgereden, ontvoerd, en gedwongen.
Wat een kul-argumentquote:Op zondag 25 april 2010 19:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zijn er ook alcohol-runners dan?
Alles wat met drugs te maken heeft toelaten!!!quote:Goud verbieden!!!
Ja ik zie ze, en je doet nogal uit de hoogte voor iemand die het allemaal niet zo goed begrijpt.quote:
Dat mag je aantonen met betere argumenten als je ze kan vinden.quote:
Natuurlijk, waarom zou je drugs verbieden?quote:Alles wat met drugs te maken heeft toelaten!!!_!
Lees je in zou ik zeggen.quote:Op zondag 25 april 2010 19:18 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Ja want drugsrunners hebben nog wat te doen als drugs legaal waren
Wie is er nou dom, en hoe kan je iemand die dat niet wil nou fucking drugs verkopen? ik ben met je eens dat drugrunners t laagste van t laagste zijn maar iemand dwingen dope te kopen lijkt me een beetje onzinnig...
Je projecteert weer.quote:Op zondag 25 april 2010 19:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja ik zie ze, en je doet nogal uit de hoogte voor iemand die het allemaal niet zo goed begrijpt.
Jazeker, want het kan ze niet ver genoeg gaan. Concurreren op de markt weet je wel....quote:Op zondag 25 april 2010 19:18 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Ja want drugsrunners hebben nog wat te doen als drugs legaal waren![]()
Ik denk dat jij degene hier bent dat dom is. Ze dwingen je, en rijden je klem, hebben vuurwapens bij zich, als je niets koopt zal je het wel even voelen. Volgens mij weet je niet eens wat drugsrunners zijn, maar hier wel je grote muil opzetten, faalhaas!quote:Wie is er nou dom, en hoe kan je iemand die dat niet wil nou fucking drugs verkopen? ik ben met je eens dat drugrunners t laagste van t laagste zijn maar iemand dwingen dope te kopen lijkt me een beetje onzinnig...
Mijn grootste dealer, de Slijter, heeft geen wapens. Hij wenst me netjes goedendag, glimlacht naar me, vraagt hoe het met me gaat en wenst mij een prettig gebruik van zijn legale en sociaal geaccepteerd hard-drug.quote:Op zondag 25 april 2010 19:21 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Jazeker, want het kan ze niet ver genoeg gaan. Concurreren op de markt weet je wel....
[..]
Ik denk dat jij degene hier bent dat dom is. Ze dwingen je, en rijden je klem, hebben vuurwapens bij zich, als je niets koopt zal je het wel even voelen. Volgens mij weet je niet eens wat drugsrunners zijn, maar hier wel je grote muil opzetten, faalhaas!
Mongool, dus als het aan jou ligt drugs legaliseren, iedereen aan de legale coke en heroine. Oh, natuurlijk mogen kindertjes heroine vanaf 16 jaarquote:Op zondag 25 april 2010 19:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Mijn grootste dealer, de Slijter, heeft geen wapens. Hij wenst me netjes goedendag, glimlacht naar me, vraagt hoe het met me gaat en wenst mij een prettig gebruik van zijn legale en sociaal geaccepteerd hard-drug.
Nou en? Nu hebben we comazuipers van 14 en 800.000 probleemdrinkers. Dat is toch ook geen probleem?quote:Op zondag 25 april 2010 19:26 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Mongool, dus als het aan jou ligt drugs legaliseren, iedereen aan de legale coke en heroine. Oh, natuurlijk mogen kindertjes heroine vanaf 16 jaar![]()
Dat is een probleem dat hard mag worden aangepakt.quote:Op zondag 25 april 2010 19:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nou en? Nu hebben we comazuipers van 14 en 800.000 probleemdrinkers. Dat is toch ook geen probleem?
En dat ga je met zo effectief aanpakken als het drugs probleem?quote:Op zondag 25 april 2010 19:32 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Dat is een probleem dat hard mag worden aangepakt.
Je punt is?
Wat is jouw plan van aanpak dan? Legaliseren? En hoe ga jij dit controleren?quote:Op zondag 25 april 2010 19:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En dat ga je met zo effectief aanpakken als het drugs probleem?
Net zoals met alcohol: niet. Want alcohol mag gewoon.quote:Op zondag 25 april 2010 19:38 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Wat is jouw plan van aanpak dan? Legaliseren? En hoe ga jij dit controleren?
Verbieden dan maar?quote:Op zondag 25 april 2010 19:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Net zoals met alcohol: niet. Want alcohol mag gewoon.
Je wilt ook alcoholrunners creëren? Dan ben jij de misdadiger.quote:
en daarmee verdwijnen de problemen ook?quote:Op zondag 25 april 2010 19:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Net zoals met alcohol: niet. Want alcohol mag gewoon.
Ik ben benieuwd hoe je dat een moeder van een kind van 10 gaat uitleggen dat verslaafd is, en alle andere miljoenen gevallen. Ojee, ineens is er een toename van criminaliteit omdat velen hun drugs niet meer kunnen betalen omdat ze méér nodig hebben vanwege hun verslaving. Hoe ga je dat burgers in Nederland uitleggen die voor de zoveelste keer zijn bestolen en beroofd of doodgeslagen om een beetje geld voor hun legale drugs?quote:Op zondag 25 april 2010 19:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je wilt ook alcoholrunners creëren? Dan ben jij de misdadiger.
Mensen maken zelf uit wat ze innemen. Dat is het failliet van dit soort verboden. De enige echte reden voor het verbieden van bepaalde drugs is geld. De farmaceutische- en alcohol-industrie mogen aan junks verdienen, niet de coca-boeren.
Verbieden van persoonlijke keuzes zorgt voor narigheid.quote:Op zondag 25 april 2010 20:01 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik vind dat ze m.u.v. cafeïne alle zgn. ine's moeten verbieden. Alcohol moeten ze ook verbieden. Zorgt alleen maar voor narigheid.
Essay: Het probleem van alcohol, oorzaak en aanleiding !
Essay: De schadelijkheid van drugs, oorzaak en aanleiding²
Daarmee voorkom je een enorm criminaliteits-probleem. De drugsproblemen worden wel opgelost?quote:Op zondag 25 april 2010 20:02 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
en daarmee verdwijnen de problemen ook?
Legaliseren ook.quote:Op zondag 25 april 2010 20:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Verbieden van persoonlijke keuzes zorgt voor narigheid.
Juist niet. Drugs doet veel met je. Je hebt steeds meer, je wilt meer, maar je kunt het niet meer betalen. Want je bent ontslagen door je baas omdat je niet meer komt opdagen vanwege je verslaving omdat je tot 14 uur in je nest ligt. Dus dan ga je juist op allerlei manieren opzoek naar geld om de legale drugs te kunnen kopen, met alle gevolgen van dien.quote:Daarmee voorkom je een enorm criminaliteits-probleem. De drugsproblemen worden wel opgelost?
Illegale drugs zijn juist toegankelijker dan legale. Probeer na 5 uur maar aan een fles vodka te komen, maar wiet en pillen komen ze brengen op het schoolplein.quote:Op zondag 25 april 2010 20:03 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe je dat een moeder van een kind van 10 gaat uitleggen dat verslaafd is, en alle andere miljoenen gevallen.
Massa's alcoholjunks beroven wandelaars om aan hun dosis te komen?quote:Ojee, ineens is er een toename van criminaliteit omdat velen hun drugs niet meer kunnen betalen omdat ze méér nodig hebben vanwege hun verslaving. Hoe ga je dat burgers in Nederland uitleggen die voor de zoveelste keer zijn bestolen en beroofd of doodgeslagen om een beetje geld voor hun legale drugs?
Ik slaap uitstekend, dank je.quote:Juist, snuif nog een lijntje en slaap lekker verder
Er zijn al 24 uur shops, wat lul je. Of bedoel je 5 uur 's middags?quote:Op zondag 25 april 2010 20:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Illegale drugs zijn juist toegankelijker dan legale. Probeer na 5 uur maar aan een fles vodka te komen, maar wiet en pillen komen ze brengen op het schoolplein.
Juist legaliseren brengt een ouder in moeilijkheden. Wat nu als haar zoon/dochter verslaafd is geraakt omdat de drugs ontzettend makkelijk te krijgen was in de Albert Heyn?quote:Als je als ouder drugs moeilijk toegankelijk wilt maken voor je kinderen moet je het dus legaliseren. Maar veel mamma's zijn domme paniekdozen die maar al te graag in de loze beloften van populistische politici trappen.
Oh, dus daarom worden er nooit autokraken gepleegd, geen mensen beroofd door junks, en tippelen heroinehoertjes voor de lol?quote:Massa's alcoholjunks beroven wandelaars om aan hun dosis te komen?
Legalisatie is gratis. Als een verbod geen problemen oplost (en dat doet het niet. Iedereen gebruikt drugs. Maar bovenop de normale problemen krijgen we nu ook een enorm criminaliteitsprobleem, corruptie, oorlog in Mexico en Afghanistan) dan is het nutteloos. En ik betaal niet voor nutteloze dingen.quote:
Idd, van alcohol en religie ga je raar doen.quote:Juist niet. Drugs doet veel met je.
Dat probleem is een stuk minder na legalisatie.quote:Je hebt steeds meer, je wilt meer, maar je kunt het niet meer betalen.
Tjs, dan moet je maar geen alcohol drinken. Als je 's avonds wiet rookt word je lekker fris wakker, en als je dan ook nog coke snuift is je baas helemaal happy met je!quote:Want je bent ontslagen door je baas omdat je niet meer komt opdagen vanwege je verslaving omdat je tot 14 uur in je nest ligt.
Nee, nee. De meeste mensen kunnen hun drugs uitstekend betalen. Je denkt toch niet dat je een miljarden-kartel kan laten draaien op die paar voddebalen in de goot?quote:Dus dan ga je juist op allerlei manieren opzoek naar geld om de legale drugs te kunnen kopen, met alle gevolgen van dien.
Legaliseren.quote:En nu?
Daar verkopen ze geen alcohol. Ist verboten!!!quote:Op zondag 25 april 2010 20:10 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Er zijn al 24 uur shops, wat lul je. Of bedoel je 5 uur 's middags?
[..]
Illegale drugs zijn MAKKELIJKER te verkrijgen, trolleke.quote:Juist legaliseren brengt een ouder in moeilijkheden. Wat nu als haar zoon/dochter verslaafd is geraakt omdat de drugs ontzettend makkelijk te krijgen was in de Albert Heyn?
[..]
Omdat drugs illegaal zijn, idd. Na legalisatie halveer je de criminaliteit in de wereld.quote:Oh, dus daarom worden er nooit autokraken gepleegd, geen mensen beroofd door junks, en tippelen heroinehoertjes voor de lol?
Ja hoor, iedereen gebruikt drugs.quote:Op zondag 25 april 2010 20:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Legalisatie is gratis. Als een verbod geen problemen oplost (en dat doet het niet. Iedereen gebruikt drugs. Maar bovenop de normale problemen krijgen we nu ook een enorm criminaliteitsprobleem, corruptie, oorlog in Mexico en Afghanistan) dan is het nutteloos. En ik betaal niet voor nutteloze dingen.
Daarom, afschaffen die handel.quote:Idd, van alcohol en religie ga je raar doen.
Ja, want de verslaving wordt hierdoor minder? Een junk denkt ach, ik kan het nu ijn elke winkel krijgen, makkelijker dan voorheen, en krijg bovendien korting zodat ik nog een dosis extra kan nemen?quote:Dat probleem is een stuk minder na legalisatie.
Oh, ach, in dat geval hadden ze Yuri van Gelderr gewoon moeten laten doorsnuiven, en moet elke wielrenner een spuit in zijn been zettenquote:Tjs, dan moet je maar geen alcohol drinken. Als je 's avonds wiet rookt word je lekker fris wakker, en als je dan ook nog coke snuift is je baas helemaal happy met je!
Oh, dus je gaat die mensen met verslaving meer geld geven dan?quote:Nee, nee. De meeste mensen kunnen hun drugs uitstekend betalen. Je denkt toch niet dat je een miljarden-kartel kan laten draaien op die paar voddebalen in de goot?
Oh god, meneer krijgt zijn gelijk niet, en begint troll te roepen.quote:Op zondag 25 april 2010 20:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Daar verkopen ze geen alcohol. Ist verboten!!!
[..]
Illegale drugs zijn MAKKELIJKER te verkrijgen, trolleke.
[..]
Omdat drugs illegaal zijn, idd. Na legalisatie halveer je de criminaliteit in de wereld.
quote:Op zondag 25 april 2010 20:30 schreef Citizen.Erased het volgende:
Een mogelijk voordeel van legalisatie is toch wel controle die uitgeoefend kan worden. Dan kan de kwaliteit in ieder geval beter gewaarborgd blijven. Dat het legaal verkrijgbaar is betekend nog niet dat het op elke hoek van de straat verkrijgbaar moet zijn.
Naast religie, chocolade, auto rijden, TV-kijken, topsport, etc, gebruiken zeer veel mensen illegale drugs.quote:Op zondag 25 april 2010 20:20 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Ja hoor, iedereen gebruikt drugs.![]()
![]()
Nee. Er is geen argument voor het verbieden van drugs. En als die er wel waren kon je het nog steeds niet verbieden zoals de praktijk uitwijst. Mensen gebruiken gewoon drugs, alleen nu verdienen corrupte politici en de maffia er aan i.p.v. de hardwerkende slijter op de hoek.quote:Juist door het te legaliseren worden de problemen die je opnoemt nog heviger.
Daarom is het ook onzin om drugs voor iedereen te verbieden, iedereen reageert anders dus kan je nooit stellen dat drugs slecht zijn. Je kan hoogstens stellen dat sommige mensen niet met drugs om kunnen gaan. Zoals veel mensen niet met auto's om kunnen gaan, maar die worden ook niet verboden.quote:Want de ene drug werkt verslavender dan een ander drug, en ook is de invloed per drugs anders op de geestelijke gesteldheid.
Het IS makkelijk te verkrijgen. Illegale drugs zijn makkelijker te verkrijgen dan legale. Geen winkelsluitingstijden, de taxi-chauffeur komt het desnoods midden in de nacht brengen. Illegale drugs zijn beter verkrijgbaar dan legale.quote:Omdat het makkelijker te verkrijgen is raken steeds meer mensen verslaafd.
Zijn auto's goed? Is oorlog goed?quote:Want ja, het is legaal, dus goed,
De chaos en de geweldsdelicten worden veroorzaakt door het verbod op drugs. De gevaarlijkste drugs is alcohol, maar dat is blijkbaar geen enorm escalerend geweldsprobleem. Dus het probleem zit hem niet in drugs maar in het verbod.quote:en je hebt steeds meer nodig, maar je kan het amper betalen. Ach, weet je wat? Je beroofd de buurman maar. En zo krijg je inderdaad een algehele escalatie en een complete chaos door een toename van criminaliteit en geweldsdelicten.
[..]
Dan kan niet. Er worden miljarden tegenaan gegooid. Coke is nu net zo duur als 30 jaar geleden. Ken jij 1 ander inflatie-bestendig product?quote:Daarom, afschaffen die handel.
[..]
Het wordt ook niet meer. En je hoeft geen politiemacht te betalen tegen een niet te winnen oorlog. Dus misschien heb je dezelfde problemen, maar dan wel een stuk goedkoper.quote:Ja, want de verslaving wordt hierdoor minder? Een junk denkt ach, ik kan het nu ijn elke winkel krijgen, makkelijker dan voorheen, en krijg bovendien korting zodat ik nog een dosis extra kan nemen?
Precies, zo hoort dat.quote:Mooi man, airmiles meneer? Spaart u ook zegels voor de gratis spuitenset met 20 naalden?
[..]
Ben ik ook helemaal voor. Zelfbeschikking noemen ze dat.quote:Oh, ach, in dat geval hadden ze Yuri van Gelderr gewoon moeten laten doorsnuiven, en moet elke wielrenner een spuit in zijn been zetten
[..]
Niet nodig. We geven alcohol verslaafden toch ook niet meer geld?quote:Oh, dus je gata die mensen met verslaving meer geld geven dan?
Ik ben voor!quote:Top.We voeren een zogenoemde drugstoeslag in. Elke inwoner van NEderland krijgt een toeslag voor zijn verslaving. En ook nog een uitbreidingspakket voor het repareren van weggesnoven neusbotjes en een facelift voor uitgezakte gezichten. Anders gaat het zo opvallen he.
Jij hebt geen argumenten voor een verbod. En de praktijk laat zijn dat je gevaarlijke onzin lult. Door paniekzaaiers als jij raken onze kinderen aan de drugs.quote:Op zondag 25 april 2010 20:25 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Oh god, meneer krijgt zijn gelijk niet, en begint troll te roepen.Boehoee. Na legalisatie komt alles goed!
En waarom niet? Coke is overal. Wil jij er aan verdienen of mogen alleen criminelen er aan verdienen?quote:Paradijs op aarde, kom maar op met die witte bergen
Dat probleem is niet opgelost met een verbod. Je kan kiezen: Je betaald voor die kindjes, of je betaald voor die kindjes plus 10x dat bedrag voor een niet te winnen oorlog tegen 's mensens genotscentrum.quote:Oeh, wat nu met baby's die geboren worden van verslaafde moeders. Die straks maar naar een aparte inrichting brengen, en wij ons maar blauw betalen voor al die hersenlose kasplantjes (als gevolg van de drugs) die toch moeten leven omdat een ander spuitje in zo'n kasplantje om het uit zijn lijden te verlossen nou eenmaal moord is?
Het is een soort beroving alleen geven ze je bij het afscheid nemen nog drugs? Waarom doen ze dat dan?quote:Op zondag 25 april 2010 19:21 schreef Gillette_M5 het volgende:
Ik denk dat jij degene hier bent dat dom is. Ze dwingen je, en rijden je klem, hebben vuurwapens bij zich, als je niets koopt zal je het wel even voelen. Volgens mij weet je niet eens wat drugsrunners zijn, maar hier wel je grote muil opzetten, faalhaas!
Bron?quote:Op zondag 25 april 2010 20:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Naast religie, chocolade, auto rijden, TV-kijken, topsport, etc, gebruiken zeer veel mensen illegale drugs.
Wat denk je wat er gebeurd als je alle drugs legaliseert? Nooit van accijnzen gehoord?quote:Nee. Er is geen argument voor het verbieden van drugs. En als die er wel waren kon je het nog steeds niet verbieden zoals de praktijk uitwijst. Mensen gebruiken gewoon drugs, alleen nu verdienen corrupte politici en de maffia er aan i.p.v. de hardwerkende slijter op de hoek.
Ah, autorijden vergelijken met drugsgebruikersquote:Daarom is het ook onzin om drugs voor iedereen te verbieden, iedereen reageert anders dus kan je nooit stellen dat drugs slecht zijn. Je kan hoogstens stellen dat sommige mensen niet met drugs om kunnen gaan. Zoals veel mensen niet met auto's om kunnen gaan, maar die worden ook niet verboden.
Ja, dúh! Omdat het niet gelegaliseerd is?quote:Illegale drugs zijn makkelijker te verkrijgen dan legale.
quote:Zijn auto's goed? Is oorlog goed?
Wat een onzin, genoeg berichten over huiselijk geweld in combinatie met akohol of drugs, en daarbij in het ene land is de ene drug populairder dan een ander. Kijk bijv. naar Rusland of Polen, daar ligt het percentage alcoholverslaafden ook stukken hoger. En ook het aantal sterfgevallen ligt er hoger hierdoor, omdat het makkelijker te verkrijgen is. Mensen kopen zelfs giftige middelen waar alcohol inzit vanwege de verslaving en omdat het zo goedkoop is. Niet zo dom lullen.quote:De chaos en de geweldsdelicten worden veroorzaakt door het verbod op drugs. De gevaarlijkste drugs is alcohol, maar dat is blijkbaar geen enorm escalerend geweldsprobleem. Dus het probleem zit hem niet in drugs maar in het verbod.
quote:Dan kan niet. Er worden miljarden tegenaan gegooid. Coke is nu net zo duur als 30 jaar geleden. Ken jij 1 ander inflatie-bestendig product?
Je verschuift het probleem alleen maar. Maar jij bent neem ik aan tegen meer belastingen? Of ben je voor?quote:Het wordt ook niet meer. En je hoeft geen politiemacht te betalen tegen een niet te winnen oorlog. Dus misschien heb je dezelfde problemen, maar dan wel een stuk goedkoper.
En daar kunnen we de verslaafden weer van helpen. Ideaal toch?quote:Op zondag 25 april 2010 20:46 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Bron?
[..]
Wat denk je wat er gebeurd als je alle drugs legaliseert? Nooit van accijnzen gehoord?
[..]
Ik hoef mijn drugsgebruik niet te verantwoorden. Alle alcoholjunks, TVjunks, reli-junks, en vet-eten-junks mogen de kosten van de War on Drugs verantwoorden.quote:Ah, autorijden vergelijken met drugsgebruikersDie had ik nog niet gehoord. Je wordt wel steeds creatiever. En dat voor iemand dat zelf waarschijnlijk grootverbruiker is en bang is dat zijn 'snoepjes' worden afgenomen?
[..]
Precies. Als je bepaalde drugs (zoals coke of pillen) MINDER makkelijk verkrijgbaar wilt maken voor moeders kinderen, zul je het dus moet legaliseren. We zijn het eens!quote:Ja, dúh! Omdat het niet gelegaliseerd is?![]()
Cafeïne, ik zit op mijn werk.quote:Hallucineer je al? Wat heb je ingenomen?
[..]
Precies, het heeft dus geen enkele zin om drugs te verbieden, want mensen gebruiken toch wel drugs. Een verbod maakt de wereld alleen duurder.quote:Wat een onzin, genoeg berichten over huiselijk geweld in combinatie met akohol of drugs, en daarbij in het ene land is de ene drug populairder dan een ander. Kijk bijv. naar Rusland of Polen, daar ligt het percentage alcoholverslaafden ook stukken hoger. En ook het aantal sterfgevallen ligt er hoger hierdoor, omdat het makkelijker te verkrijgen is. Mensen kopen zelfs giftige middelen waar alcohol inzit vanwege de verslaving en omdat het zo goedkoop is. Niet zo dom lullen.
[..]
Ik verschuif niks. Ik stel vast dat een verbod alleen nadelen heeft en ook nog eens verschrikkelijk veel geld kost.quote:
[..]
Je verschuift het probleem alleen maar. Maar jij bent neem ik aan tegen meer belastingen? Of ben je voor?
Dat heb ik ook nooit gesnaptquote:Op zondag 25 april 2010 20:40 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Het is een soort beroving alleen geven ze je bij het afscheid nemen nog drugs? Waarom doen ze dat dan?
Dan ben je de volgende keer misschien makkelijker te beroven?quote:Op zondag 25 april 2010 20:40 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Het is een soort beroving alleen geven ze je bij het afscheid nemen nog drugs? Waarom doen ze dat dan?
Die heb ik al genoemd. Lees eens beter. Maar je blowt teveel, en gebruikt drugs. Daardoor vallen er gaten in je kortetermijngeheugen. Tja, dat zijn de nadelen he?quote:Op zondag 25 april 2010 20:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Jij hebt geen argumenten voor een verbod. En de praktijk laat zijn dat je gevaarlijke onzin lult. Door paniekzaaiers als jij raken onze kinderen aan de drugs.
quote:En waarom niet? Coke is overal. Wil jij er aan verdienen of mogen alleen criminelen er aan verdienen?
Tja, je kunt kiezen. Of je betaalt nu al voor betere preventie en meer blauw op straat, of je betaald hier straks dubbel aan vanwege toename van geweldsmisdrijven door verslaafden, en hierbij nog eens extra aan de inmiddels gelegalisseerde drugsaccijnzen, en wordt de belastingbetaler ook nog eens gedwongen geld af te staan voor allerlei projectjes voor het voorkomen van verlsavingen vanwege het maatschappelijk probleem wat door de drugs is ontstaan, en hierbij nog eens de medische kosten en aparte klinieken en gestichten voor kinderen van verslaafde ouders, en kinderen die met afwijkingen zijn geboren doordat de moeder teveel drugs gebruikte omdat het nou eenmaal sociaal geaccepteerd was om een spuit in je arm te zetten.quote:Dat probleem is niet opgelost met een verbod. Je kan kiezen: Je betaald voor die kindjes, of je betaald voor die kindjes plus 10x dat bedrag voor een niet te winnen oorlog tegen 's mensens genotscentrum.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |