abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80732954
quote:
Op maandag 26 april 2010 16:37 schreef Duimelot het volgende:
zolang ik mijzelf recht in de ogen kan blijven aankijken en van eventuele eerder begane 'zonden' heb geleerd en mijn best doen ze niet weer te begaan maar er dus van geleerd heb en wijzer van geworden ben is het prima!

Mijn doel is zo goed mogelijk te leven naar de normen en waarden van het heden.
Dat lijkt mij een prima instelling.
pi_80733033
quote:
Op maandag 26 april 2010 17:04 schreef Techno het volgende:

[..]

Dat lijkt mij een prima instelling.
Maar voor mensen die geen geweten hebben werkt dat dan niet.
pi_80733151
quote:
Op maandag 26 april 2010 15:00 schreef Dolichologofobie het volgende:
Hier ben ik het dus ook niet mee eens en je wekt er enkel haat mee op.
Ach, hoe ziek dat soort gasten ook zijn, ze komen er in ieder geval open en straight voor uit. Dat kun je van de christen die het niet eens is met dat soort praktijken maar ondertussen wel zondag aan zondag in een kerk zit. Waar homo's in een voortdurend loyaliteitsconflict zitten en worstelen met hun geaardheid. Met alle gevolgen vandien.

Maar nee, homo zijn is oké en naastenliefde hebben we hoog in het vaandel staan. Uhu.
pi_80733457
Ik heb nog steeds nergens gelezen waaróm homoseks slecht zou zijn, anders dan dat het niet mag van god. . En stond in Leviticus ook niet ergens iets met ongelovigen stenigen ofzo?
pi_80733530
En waar blijft onze eigen alwetende Fokprofeetgoddingesentiteit eik, die moet met vakantie zijn ofzo, anders had ie allang meegepost.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 26 april 2010 @ 17:21:33 #256
862 Arcee
Look closer
pi_80733537
quote:
Leviticus 20

13 Wie met een man het bed deelt als met een vrouw, begaat een gruweldaad. Beiden moeten ter dood gebracht worden en hebben hun dood aan zichzelf te wijten.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 26 april 2010 @ 17:23:15 #257
238120 Duimelot
Ssssssssimsssssssalabimbambom
pi_80733593
quote:
Op maandag 26 april 2010 17:21 schreef Arcee het volgende:

[..]

maar WAAROM is het een gruweldaad en zonde???
wat is de reden dat het verboden is
  maandag 26 april 2010 @ 17:25:17 #258
238120 Duimelot
Ssssssssimsssssssalabimbambom
pi_80733660
quote:
Op maandag 26 april 2010 17:07 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Maar voor mensen die geen geweten hebben werkt dat dan niet.
tja die enkelen nemen we dan voor lief en voor de christelijke onder ons: deze gewetenlozen zijn dan een produktie foutje van god zelf en als ze dan maar geloven dat er wel een god is dan is het ze toch al vergeven
pi_80733689
quote:
[..]
Ah dus matthijs.. is een potenrammer. .
pi_80733865
quote:
Op maandag 26 april 2010 16:26 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Ik ben gered niet omdat ik het verdien, maar doordat Jezus in mijn plaats mijn zonden heeft uitgeboet.
Wanneer vragen julllie vergeving aan God, om zijn genade?
Op de dag dat God mij uitlegt waarom hij onschuldige kinderen laat sterven, mensen die heel veel voor een ander over hebben hun dierbaren af neemt en mensen laat verrekken van de honger.

Ik vind het knap dat je, gezien de wereld waarin we leven zo standvastig in God gelooft, maar tegelijkertijd vind ik dat ook wel een beetje eng. Ik heb het idee dat je je realiteitszin een beetje kwijt bent.
pi_80733901
Eh dat is elke gelovige hoor.
pi_80733913
quote:

[..]
Dus God heeft AIDS uitgevonden?

Beetje jammer dat hij het nogal willekeurig op de wereld los gelaten heeft.
pi_80733931
quote:
Op maandag 26 april 2010 17:32 schreef Modus het volgende:
Neuh, ik ken zat gelovigen waar wel normaal mee te praten valt en die ook respect hebben voor de gedachtengang van anderen.
pi_80733934
quote:
Op maandag 26 april 2010 17:32 schreef Modus het volgende:
En dan gelovigen straks weer betichten van zwart-wit denken, zeker
pi_80734282
quote:
Op maandag 26 april 2010 17:33 schreef RealZeus het volgende:
Neuh, ik ken zat gelovigen waar wel normaal mee te praten valt en die ook respect hebben voor de gedachtengang van anderen.
Het aannemelijk achten van het bestaan van welke entiteit dan ook getuigt niet van veel realiteitszin, of je nou normaal kunt praten of niet.
pi_80734320
quote:
Op maandag 26 april 2010 17:45 schreef Modus het volgende:

[..]

Het aannemelijk achten van het bestaan van welke entiteit dan ook getuigt niet van veel realiteitszin, of je nou normaal kunt praten of niet.
Het gaat lang niet altijd om een entiteit. In zekere zin doet iedereen aan het geloven in 'iets'.
pi_80734659
quote:
Op maandag 26 april 2010 17:45 schreef Modus het volgende:

[..]

Hoezo? Omdat de realiteit precies is zoals het zich in jouw paradigma voordoet?
pi_80734752
Nee hoor, omdat de argumenten tegen veel overtuigender zijn dan de vóór-, net zoals jij dat ook vindt.
  maandag 26 april 2010 @ 18:06:50 #269
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_80734910
quote:
Op maandag 26 april 2010 17:26 schreef Modus het volgende:

[..]

Ah dus matthijs.. is een potenrammer. .

Leviticus 20v13 Wie met een man het bed deelt als met een vrouw, begaat een gruweldaad. Beiden moeten ter dood gebracht worden en hebben hun dood aan zichzelf te wijten

Nee, ik wilde het stuk niet aangaan over wet en genade, maar wil het nu toch laten zien.
In johannes8vanafvers3 tot 11 Brengen de farizeeen een overspelige vrouw naar Jezus, volgen de wet van mozes moest ze gestenigd worden. En Jezus zegt dit v7 Doch toen zij Hem bleven vragen, richtte Hij Zich op en zeide tot hen: Wie van u zonder zonde is, werpe het eerst een steen naar haar.
De enigste die zonder, zonde is, is Jezus zelf en hij heeft de steen niet geworpen. Jezus was namelijk gekomen, om mensen van het oordeel te redden. v10 En Jezus richtte Zich op en zeide tot haar: Vrouw, waar zijn zij? Heeft niemand u veroordeeld? 11 En zij zeide: Niemand, Here. En Jezus zeide: Ook Ik veroordeel u niet. Ga heen, zondig van nu af niet meer! Als de vrouw eenmaal van haar zonden is vergeven, kan God haar de kracht geven om de zonden de rug toe te keren.

galaten3v10 Want allen, die het van werken der wet verwachten, liggen onder de vloek; want er staat geschreven: Vervloekt is een ieder, die zich niet houdt aan alles, wat geschreven is in het boek der wet, om dat te doen.

Met andere woorden je moet al zo zijn zoals de wet van je verwacht en anders sta je onder de vloek. Omdat Jezus zelf volmaakt was, kon hij me vrij kopen van de vloek door de wet.

v13 Christus heeft ons vrijgekocht van de vloek der wet door voor ons een vloek te worden; want er staat geschreven: Vervloekt is een ieder, die aan het hout hangt.

Ik leef door de genade van God en wil wandelen als een rehctvaardige door zijn geest.
pi_80735169
Sorry maar ik heb geen idee wat je nu eik wil zeggen. Praat eens gewoon.
  maandag 26 april 2010 @ 18:36:08 #271
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_80735763
quote:
Op maandag 26 april 2010 18:15 schreef Modus het volgende:
Sorry maar ik heb geen idee wat je nu eik wil zeggen. Praat eens gewoon.
Het zou best kunnen, dat ik de enigste ben die begrijpt wat ik bij mijn ener laatste reactie heb geschreven.
Ik heb al eens eerder een stuk over de wet of genade geschreven, maar dat werd toen een heel stuk.
  maandag 26 april 2010 @ 18:53:43 #272
163094 Ladidadida
En zo is het. En niet anders.
pi_80736458
quote:
Op maandag 26 april 2010 14:15 schreef Dolichologofobie het volgende:

[..]

Lees 1 Korinthiër 7 maar, dan zie je dat seks voor het huwelijk wel degelijk een 'verbod' is.
Waar in 1 Korintiers staat: "U mag geen seks hebben voor het huwelijk"? Vers?
Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef ajf het volgende:
Cada día te quiero más que ayer y menos que mañana O+
  maandag 26 april 2010 @ 18:55:50 #273
163094 Ladidadida
pi_80736526
quote:
Op maandag 26 april 2010 18:36 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Het zou best kunnen, dat ik de enigste ben die begrijpt wat ik bij mijn ener laatste reactie heb geschreven.
Ik heb al eens eerder een stuk over de wet of genade geschreven, maar dat werd toen een heel stuk.
Enig ben je niet, dus de enigste al helemaal niet.
  maandag 26 april 2010 @ 19:03:17 #274
163094 Ladidadida
pi_80736826
quote:
Op maandag 26 april 2010 15:55 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Vind je dit van jezelf dan De tollenaar stond van verre en wilde zelfs zijn ogen niet opheffen naar de hemel, maar hij sloeg zich op de borst en zeide: O God, wees mij, zondaar, genadig!

Ik wel, kun jij dat ook zeggen?
Man, wat sla jij jezelf toch op de borst.
Wat een walgelijke vertoning ben jij. En dan ook nog roepen dat je zo nederig bent en je bewust van je zonde. Je loopt met jezelf te koop alsof je Jezus zelf bent.
  maandag 26 april 2010 @ 19:05:10 #275
163094 Ladidadida
pi_80736894
quote:
Op maandag 26 april 2010 16:22 schreef Duimelot het volgende:

[..]

je komt hier anders over als een farizeeer!!
enige verschil is dat je het niet alleen stil in jezelf doet maar ook 'hardop' roept
Ook bekend van de Farizeeërs, dat die zo nodig alles hardop moeten doen, zodat iedereen kan zien en horen hoe geweldig en geloofstrouw ze wel niet zijn. Om van te kotsen.
  maandag 26 april 2010 @ 19:17:48 #276
245489 IceBeach
Ice... on the beach
pi_80737469
Waarom kunnen sommige mensen hier alleen reageren met Bijbelteksten? Erg typisch.
Emperor Meiji: I am a living god. As long as I do what they think is right.
  maandag 26 april 2010 @ 19:26:03 #277
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_80737880
quote:
Op maandag 26 april 2010 19:05 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Ook bekend van de Farizeeërs, dat die zo nodig alles hardop moeten doen, zodat iedereen kan zien en horen hoe geweldig en geloofstrouw ze wel niet zijn. Om van te kotsen.
Zo geweldig ben ik niet.
  maandag 26 april 2010 @ 19:34:21 #278
163094 Ladidadida
pi_80738216
quote:
Op maandag 26 april 2010 19:26 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Zo geweldig ben ik niet.
Dat weten wij wel, je lijkt het alleen zelf niet door te hebben.
pi_80741098
Heel leuk hoe jullie zo zelf verzekerd mathijs proberen omver te halen. Helaas. Het gaat niet. Bullshit moet je met zelfovertuiging brengen. Dan slikt iemand het. Maar in dit geval is het verhaal van mathijs een vlijmscherp zwaard. En jullie pogingen breken allemaal af. Je kunt er nog geen deuk mee in een pakje boter slaan. Mathijs is heel duidelijk. Je bent een slecht mens en genade is niet vanzelfsprekend. Dat jij vind dat dat wel zo is.... Pech!!! Als je vreemd gaat op je man/vrouw dan is het ook niet vanzelfsprekend dat hij/zij je terug neemt. Dat jij dat wel vind... Daar koop je niets mee. Als je door rood rijdt en de poltie agent je aanhoudt dan heb je de boete te betalen tot de laatste cent. Niemand zit te wachten op smoesjes dat het voor jou oranje of groen was. Het was rood. Nou betalen. Heel leuk als je jezelf goed vind, of jezelf niet slecht genoeg om afgewezen te worden en de hel in te gaan. Maar in gods hemel kom je niet binnen. En het koninkrijk van de duivel komt er niet aan. God gaat zijn vijanden niet eeuwig dienen door hen de levensadem te geven en het hen goed en naar de zin te maken terwijl ze hem haten. God mietert alles in de eeuwige poel van zwavel en vuur wat zich niet bekeerd. Slaat elk hoogmoedig hart neer. Hij gaat het niet verdragen. De kans om de genade aan te nemen is NU! er komt nooit een 2e kans. Een heel leven is genoeg kans. Als je je hele leven god bespot die alles gegeven heeft zodat mensen gratis het leven kunnen hebben, dan moet je de consequenties van die daden aanvaarden. Niet zeiken over 2e of 3e kansen. Dit leven is genoeg kans tot bekering. De kans om je te laten heropvoeden. (genesis 6:3 Mijn Geest zal niet altoos in de mens blijven, nu zij zich misgaan hebben) God gaat je niet eeuwig onderhouden. KIjk waar je voorouders zijn. Allemaal zijn ze vergaan. Wie de hemel in zijn gegaan de hemel en wie de hel de hel. Je hebt kwaad gedaan en was niet bereid tot inkeer te komen. Dan onttrekt hij zich volledig en heb je geen recht iets van hem te verwachtebn. Je bent je ziel kwijt en bent overgeleverd aan de vernietiging. Niet zeuren! huilen! Niet meer vragen de tijd van gunst is voorbij!

En dan dat zeuren dat het uit de bijbel komt. Het werkelijke probleem is dat het niet omver te duwen is. Dat is de ware aanstoot. Als je de bek gesnoerd is kun je nog altijd zeuren dat het uit de bijbel komt. Ow ja.. En als mathijs zich nederig opstelt kun je hem altijd nog ervan beschuldigen dat hij zich verheft naar de anderen. Niet dat je daar een een uitleg bij hoeft te geven, want dan zouden je tanden breken. Net als met een bot mes snijden. Zonder tanden bijten. Of met een gebroken zwaard vechten. Met een kul combinatie kloppen en overkloppen. Dan laat je kaarten zien en hou op met overkloppen fantast!
  maandag 26 april 2010 @ 20:50:19 #280
163094 Ladidadida
pi_80741338
quote:
Op maandag 26 april 2010 20:44 schreef chriss179 het volgende:
Heel leuk hoe jullie zo zelf verzekerd mathijs proberen omver te halen. Helaas. Het gaat niet. Bullshit moet je met zelfovertuiging brengen. Dan slikt iemand het. Maar in dit geval is het verhaal van mathijs een vlijmscherp zwaard. En jullie pogingen breken allemaal af. Je kunt er nog geen deuk mee in een pakje boter slaan. Mathijs is heel duidelijk. Je bent een slecht mens en genade is niet vanzelfsprekend. Dat jij vind dat dat wel zo is.... Pech!!! Als je vreemd gaat op je man/vrouw dan is het ook niet vanzelfsprekend dat hij/zij je terug neemt. Dat jij dat wel vind... Daar koop je niets mee. Als je door rood rijdt en de poltie agent je aanhoudt dan heb je de boete te betalen tot de laatste cent. Niemand zit te wachten op smoesjes dat het voor jou oranje of groen was. Het was rood. Nou betalen. Heel leuk als je jezelf goed vind, of jezelf niet slecht genoeg om afgewezen te worden en de hel in te gaan. Maar in gods hemel kom je niet binnen. En het koninkrijk van de duivel komt er niet aan. God gaat zijn vijanden niet eeuwig dienen door hen de levensadem te geven en het hen goed en naar de zin te maken terwijl ze hem haten. God mietert alles in de eeuwige poel van zwavel en vuur wat zich niet bekeerd. Slaat elk hoogmoedig hart neer. Hij gaat het niet verdragen. De kans om de genade aan te nemen is NU! er komt nooit een 2e kans. Een heel leven is genoeg kans. Als je je hele leven god bespot die alles gegeven heeft zodat mensen gratis het leven kunnen hebben, dan moet je de consequenties van die daden aanvaarden. Niet zeiken over 2e of 3e kansen. Dit leven is genoeg kans tot bekering. De kans om je te laten heropvoeden. (genesis 6:3 Mijn Geest zal niet altoos in de mens blijven, nu zij zich misgaan hebben) God gaat je niet eeuwig onderhouden. KIjk waar je voorouders zijn. Allemaal zijn ze vergaan. Wie de hemel in zijn gegaan de hemel en wie de hel de hel. Je hebt kwaad gedaan en was niet bereid tot inkeer te komen. Dan onttrekt hij zich volledig en heb je geen recht iets van hem te verwachtebn. Je bent je ziel kwijt en bent overgeleverd aan de vernietiging. Niet zeuren! huilen! Niet meer vragen de tijd van gunst is voorbij!

En dan dat zeuren dat het uit de bijbel komt. Het werkelijke probleem is dat het niet omver te duwen is. Dat is de ware aanstoot. Als je de bek gesnoerd is kun je nog altijd zeuren dat het uit de bijbel komt. Ow ja.. En als mathijs zich nederig opstelt kun je hem altijd nog ervan beschuldigen dat hij zich verheft naar de anderen. Niet dat je daar een een uitleg bij hoeft te geven, want dan zouden je tanden breken. Net als met een bot mes snijden. Zonder tanden bijten. Of met een gebroken zwaard vechten. Met een kul combinatie kloppen en overkloppen. Dan laat je kaarten zien en hou op met overkloppen fantast!
Het probleem is een beetje dat de meeste mensen hier de Bijbel niet geloofwaardig vinden, dus dingen die gezegd worden die uit die Bijbel komen, zijn voor die hele grote groep totaal nietszeggend. Ook over de zonde en over de eigenschappen van God. Dat is een beetje het probleem met matthijs, hij ziet niet in dat je niet op een hoger niveau kunt discussiëren als je het op een lager niveau al niet met elkaar eens bent. Hij is op één eilandje aan het discussiëren en de rest staat op een ander eilandje en in plaats van eerst een brug te bouwen, gaat hij steeds harder roepen in de hoop dat het dan begrepen wordt.
pi_80741942
quote:

Hallo Matthijs. Ik zag die schrijfwijze, keek naar de registratiedatum en wist genoeg.
pi_80742034
quote:
Op maandag 26 april 2010 20:50 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Het probleem is een beetje dat de meeste mensen hier de Bijbel niet geloofwaardig vinden, dus dingen die gezegd worden die uit die Bijbel komen, zijn voor die hele grote groep totaal nietszeggend. Ook over de zonde en over de eigenschappen van God. Dat is een beetje het probleem met matthijs, hij ziet niet in dat je niet op een hoger niveau kunt discussiëren als je het op een lager niveau al niet met elkaar eens bent. Hij is op één eilandje aan het discussiëren en de rest staat op een ander eilandje en in plaats van eerst een brug te bouwen, gaat hij steeds harder roepen in de hoop dat het dan begrepen wordt.
Heel leuk dat je een ander niveau zoekt om met hem erover te praten maar zo werkt dat niet. Als je vijand op waterloo blijft zul je hem daar moeten bestrijden. Je kunt een andere plek zoeken waar jou een strategisch voordeel in handen valt, maar als hij niet voor die truuk valt zul je of naar zijn slachtveld moeten gaan of terug naar huis moeten keren. Ik kan me voorstellen dat je het irritant vind om op dat slachtveld te vechten, omdat daar geen winst te halen is voor je. Maar waarom zou mathijs naar jouw plek toekomen?? Leg dat eens uit. Voor hem telt het winnen niet tenslotte. ZIjn winst is dat mensen eeuwig gelukkig worden gemaakt. Jouw winst is dat hij gelooft dat ie hier sterft zonder ooit van zijn daden verantwoording te hoeven af te leggen. Weet je, als je nogal wat op je kerfstok hebt en een groot verlangen hebt om nog wat kwaad te doen dan kan ik me voorstellen dat je niet wilt dat iemand het ziet zodat je er verantwoording over af zou leggen. Maar waarom je hem zijn geluk weigert en weigert en hem bestrijdt zodat anderen dat zelfde geluk ook kunnen vinden moet je me eens uit leggen.
pi_80742035
quote:

Gatver, wat heb ik een medelijden met jouw soort reli fanaten.
pi_80742148
quote:
Op maandag 26 april 2010 21:07 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Gatver, wat heb ik een medelijden met jouw soort reli fanaten.
ALs je kots met overtuiging brengt dan slikken mensen het... En leg uit waarom heb je medelijde?? Leg uit.. Verklaar je nader.. Breng eens betekenisvolle retorica.. Als je niet weet wat dat is wiki is your friend. Natuurlijk hoef je niks te onderbouwen met argumenten,. Daar ben je te dom voor. Ik heb daarom een goeie argumentatie voor medelijde, Die mis ik bij jou!
pi_80742198
quote:
Op maandag 26 april 2010 21:09 schreef chriss179 het volgende:

[..]

ALs je kots met overtuiging brengt dan slikken mensen het... En leg uit waarom heb je medelijde?? Leg uit.. Verklaar je nader.. Breng eens betekenisvolle retorica.. Als je niet weet wat dat is wiki is your friend. Natuurlijk hoef je niks te onderbouwen met argumenten,. Daar ben je te dom voor. Ik heb daarom een goeie argumentatie voor medelijde, Die mis ik bij jou!
Je noemt mij dom en dan schrijf je zelf zo'n bericht? Bord. Kop.
En ik heb wel argumentatie hoor, maar die laat ik bewust achterwege gezien jouw posts en toon.
pi_80742224
quote:
Op maandag 26 april 2010 21:05 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Hallo Matthijs. Ik zag die schrijfwijze, keek naar de registratiedatum en wist genoeg.
Keep the faith!
pi_80742336
quote:
Op maandag 26 april 2010 21:10 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Je noemt mij dom en dan schrijf je zelf zo'n bericht? Bord. Kop.
En ik heb wel argumentatie hoor, maar die laat ik bewust achterwege gezien jouw posts en toon.
Weet betekenisloze retorika... Echt waar. Denk je dat je als je het laatste woord hebt je een debat kunt winnen zonder retoriek of argumenten? De volgende keer schrijf eens iets zinnigs.
pi_80742432
quote:
Op maandag 26 april 2010 21:13 schreef chriss179 het volgende:

[..]

Weet betekenisloze retorika... Echt waar. Denk je dat je als je het laatste woord hebt je een debat kunt winnen zonder retoriek of argumenten? De volgende keer schrijf eens iets zinnigs.
Hoe kom jij erbij dat ik met jou in discussie ben? Dan zou ik wel met argumenten komen, ja.
Er is geen debat, want jij lijkt me geen prettig persoon om een debat mee te hebben.
  maandag 26 april 2010 @ 21:17:02 #289
101292 EviL_AleX
Prince Charming
pi_80742465
quote:
*Bla Bla*

En dan dat zeuren dat het uit de bijbel komt. Het werkelijke probleem is dat het niet omver te duwen is. Dat is de ware aanstoot.

*Meer Bla Bla*
Verklaar u nader...
pi_80742497
quote:
Op maandag 26 april 2010 21:05 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Dan is dit Evil Matthijs of zo.
  maandag 26 april 2010 @ 21:18:22 #291
163094 Ladidadida
pi_80742526
quote:
Op maandag 26 april 2010 21:07 schreef chriss179 het volgende:

[..]

Heel leuk dat je een ander niveau zoekt om met hem erover te praten maar zo werkt dat niet. Als je vijand op waterloo blijft zul je hem daar moeten bestrijden. Je kunt een andere plek zoeken waar jou een strategisch voordeel in handen valt, maar als hij niet voor die truuk valt zul je of naar zijn slachtveld moeten gaan of terug naar huis moeten keren. Ik kan me voorstellen dat je het irritant vind om op dat slachtveld te vechten, omdat daar geen winst te halen is voor je. Maar waarom zou mathijs naar jouw plek toekomen?? Leg dat eens uit. Voor hem telt het winnen niet tenslotte. ZIjn winst is dat mensen eeuwig gelukkig worden gemaakt. Jouw winst is dat hij gelooft dat ie hier sterft zonder ooit van zijn daden verantwoording te hoeven af te leggen. Weet je, als je nogal wat op je kerfstok hebt en een groot verlangen hebt om nog wat kwaad te doen dan kan ik me voorstellen dat je niet wilt dat iemand het ziet zodat je er verantwoording over af zou leggen. Maar waarom je hem zijn geluk weigert en weigert en hem bestrijdt zodat anderen dat zelfde geluk ook kunnen vinden moet je me eens uit leggen.
Omdat, als het goed is, Matthijs' belangrijkste boodschap uit de Bijbel is dat hij andere mensen bekend dient te maken met het evangelie en dit nou eenmaal niet gaat lukken als hij op z'n eigen eiland blijft roepen en schreeuwen in een taal die niemand begrijpt. Als je mensen wilt bereiken, moet je naar ze toe gaan. Er is op dit moment 0,0 winst voor hem en al helemaal geen mensen die eeuwig gelukkig worden, want iedereen die hem en zijn houding hier ziet, rent nog 4x zo hard bij het geloof weg. Ik zeg dus júist dat je naar die ander toe moet gaan en je moet aanpassen aan zijn of haar niveau, wil je uberhaupt iets kunnen bereiken met een gesprek over het geloof. Wel lezen hè.

Ik heb van alles op m'n kerfstok dus? Tof. Vertel, wat precies?
pi_80742528
quote:
Op maandag 26 april 2010 18:01 schreef Modus het volgende:
Nee hoor, omdat de argumenten tegen veel overtuigender zijn dan de vóór-, net zoals jij dat ook vindt.
Knap dat je zo in m'n hoofd kunt kijken. Ik vind dit eerlijk gezegd weinig minder arrogant dan de "feiten" die matthijs aandraagt.
pi_80742574
quote:
Op maandag 26 april 2010 21:16 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Hoe kom jij erbij dat ik met jou in discussie ben? "
Er is geen debat, want jij lijkt me geen prettig persoon om een debat mee te hebben.
En nou probeer je me te vleien. Ach te gut! je vind me niet leuk.... Ik val niet bij je in de smaak. Boh dat kwam hard aan hoor... Werkelijk waar. Wanneer ga je eindelijk eens iets zinnigs vertellen.

[ Bericht 47% gewijzigd door chriss179 op 26-04-2010 22:27:56 ]
  maandag 26 april 2010 @ 21:19:26 #294
163094 Ladidadida
pi_80742581
quote:
Op maandag 26 april 2010 21:09 schreef chriss179 het volgende:

[..]

Nou nou nou matthijsje toch. Waar is de liefde!
pi_80742616
quote:
Op maandag 26 april 2010 21:19 schreef chriss179 het volgende:

[..]

En nou probeer je me te vleien. Ach te gut! je vind me niet leuk.... Ik val niet bij je in de smaak. Boh dat kwam hard aan hoor... Werkelijk waar. Wanneer ga je eindelijk eens iets zinnigs vertellen.
Wat ben jij vermoeiend, gatver.
pi_80742647
Jammer dat zo'n topic dan toch weer in gerel moet eindigen.
  maandag 26 april 2010 @ 21:21:54 #297
163094 Ladidadida
pi_80742707
quote:
Op maandag 26 april 2010 21:20 schreef Haushofer het volgende:
Het had een stuk interessanter kunnen zijn idd.
pi_80742724
quote:
Op maandag 26 april 2010 21:20 schreef Haushofer het volgende:
Toch bijna vol.
Maar zie ook wat voor een toon hij aanslaat in zijn eerste posts hier. Die is hier niet om een discussie te voeren, maar om te oordelen. Dan ga ik daar natuurlijk ook niet serieus op in, verspilde moeite.

Met de rest, waaronder Matthijs, heb ik gewoon normaal discussies gevoerd dacht ik.
  maandag 26 april 2010 @ 21:22:28 #299
101292 EviL_AleX
Prince Charming
pi_80742738
* EviL_AleX merkt op dat chris wijselijk niet ingaat op mijn eerdere post
  maandag 26 april 2010 @ 21:23:09 #300
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_80742772
quote:
Op maandag 26 april 2010 21:19 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Nou nou nou matthijsje toch. Waar is de liefde!
Mijn profiel is niet chriss179.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')