Vandaar dat de AEX nog even ging duiken in de slotminuten, snapte het al niet. Maar lekker is dat, de rente voor Spaanse staatsobligaties zal wel lekker gaan stijgen. Ben benieuwd hoe de VS de dag gaat afsluiten, wanneer daar aardig verloren wordt (wat momenteel gebeurt), gaan de Europese beurzen morgen ook weer een bloedbadje tegemoet.quote:Op woensdag 28 april 2010 17:34 schreef fedsingularity het volgende:
Spanje ook een downgrade....
Even in de put? Ik wou dat ze de griekse droom hier in nederland in konden voeren... op je 60e met pensioenquote:Op woensdag 28 april 2010 17:55 schreef ujjain het volgende:
Ja, de economie wordt er niet efficiënter van, als sterke EU landen moeten inleveren en bail-outs moeten doen van armere EU-landen.
Het is niet anders. Een faillissement van Griekenland zou waarschijnlijk voor ons nog pijnlijker zijn, al had ik van The Economist gehoord dat het ook wel weer zijn voordelen zou hebben. Dan zouden ze even in de put zitten, maar kunnen ze later weer verder.
Yep en wellicht is dat uiteindelijk ook beter voor ze. Schuld herstructureren en doorgaan. Hele end of the world heisa weer om die bailout te regelenquote:Op woensdag 28 april 2010 17:55 schreef ujjain het volgende:
Ja, de economie wordt er niet efficiënter van, als sterke EU landen moeten inleveren en bail-outs moeten doen van armere EU-landen.
Het is niet anders. Een faillissement van Griekenland zou waarschijnlijk voor ons nog pijnlijker zijn, al had ik van The Economist gehoord dat het ook wel weer zijn voordelen zou hebben. Dan zouden ze even in de put zitten, maar kunnen ze later weer verder.
Faillisement is beter en zal uiteindelijk ook goedkoper blijken. De bailout bedragen blijven maar oplopen van 30 miljard is er nu al sprake van 135 miljard.quote:Op woensdag 28 april 2010 17:55 schreef ujjain het volgende:
RTLZquote:
Hulp aan Griekenland kan oplopen tot 135 miljard euro
De hulp die Griekenland nodig heeft van de Europese Unie en het Internationaal Monetair Fonds (IMF) om zich te ontdoen van de enorme schuldenlast bedraagt in de komende drie jaar 135 miljard euro.
Dat heeft de Duitse minister van Economische Zaken, Rainer Brüderle woensdag gezegd. Hij zei tegen het Duitse persbureau DPA niet te kunnen uitsluiten dat dit bedrag nog hoger zal uitvallen.
Besluit
Dominique Strauss-Kahn, de topman van het IMF, weigerde woensdag na een onderhoud met Duitse parlementsleden in te gaan op bedragen. Wel zei hij dat snel een besluit nodig is over hulp aan Griekenland. De leiders van de eurolanden, de EU-lidstaten die de euro hanteren als munt, komen op 10 mei bijeen om de knoop door te hakken.
Lening
De eurolanden zijn bereid het noodlijdende Griekenland 30 miljard te lenen tegen een rente van ongeveer 5 procent, en het IMF wil daar 15 miljard bij doen. Voorzitter Jose Manuel Barroso van de Europese Commissie zei woensdag dat de leden van de Europese Unie en de Europese Centrale Bank vastberaden zijn om de stabiliteit van de euro te waarborgen. Hij voegde eraan toe dat een herstructurering van de schuldenlast van Griekenland niet aan de orde is.
Voorwaarden
Griekenland heeft de grootste moeite met de voorwaarden die de Europese Unie en het IMF stellen aan de financiële hulp. Volgens de Griekse minister Andreas Loverdos van Arbeid kan zijn land niet akkoord gaan met de voorgestelde bezuinigingen en het snijden in de lonen.
Wel opvallend dat het Latijns/Mediterrane landen zijn die bovenaan staan *kuch*quote:Op woensdag 28 april 2010 18:08 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Yep en wellicht is dat uiteindelijk ook beter voor ze. Schuld herstructureren en doorgaan. Hele end of the world heisa weer om die bailout te regelen
Wordt iig de zesde keer voor ze:
[ afbeelding ]
binck is relatief duur met ¤10 per transactie, er zijn goedkopere alternatieven. Ze hebben wel gratis streaming koersen dus dan kan je die koersen gebruiken maar het geld ergens goedkoper beleggenquote:Op woensdag 28 april 2010 15:44 schreef FlatEric het volgende:
Ok, bedankt voor de info. Ik beleg met 2.5 k. Dan duurt het inderdaad relatief lang voordat je je transactiekosten eruit hebt met een staatsobligatie. Laat ik het wel gewoon staan .
¤6.50, toch?quote:Op woensdag 28 april 2010 18:16 schreef deenigeechteTS het volgende:
binck is relatief duur met ¤10 per transactie
Dat is het hem dus. Binck wil je laten geloven goedkoper te zijn dan bijvoorbeeld ING en zo te zien lukt ze dat ook nog. Maar voor de 'kleine' belegger is ING wel degelijk goedkoper. Binck rekent namelijk een minimum van 10 euro per transactie. ING doet dit niet. Dus voor transacties onder de 2500 euro is ING goedkoper dan Binck. Smerige vorm van reclame maken vind ik dat.quote:
dat komt doordat de index de bewegingen van de futures nog niet hebben verwerkt, het is een schijnvolatiliteit, want de beweging heeft al gisteravond plaatsgevonden. Vandaag is er nauwelijks beweging, dat is meestal voor de FOMC.quote:Op woensdag 28 april 2010 17:03 schreef RobertKunath het volgende:
Wat een volatiliteit op de markten, van -1.7% vanochtend naar -0.25% rond de klok van 3, naar -1.25% een half uur geleden naar -0.74% huidige stand.
Binck heeft een minimumtarief van ¤10, ongeacht hoeveelheid aandelen. Ik heb een buitenlandse rekening bij een conurrent uit nederland daar betaal ik maar ¤6 per euro transactie en $4 per US transactie. Omdat ik zoveel op de US handel is dat veel voordeliger voor mij. Komt ook bij dat ik op dit moment liever een gedeelte van mijn geld in dollars heb. Bij Binck kan dit ook en is omzetting naar dollars trouwens goedkoper, maar het handelen juist weer duurder. Ook heb ik bij deze broker een margin account wat ook veel handiger is dan de cash-account bij Binck (voor us). De gratis data van Binck is natuurlijk uitnodiging tot misbruik.quote:
De periode 1500-1900 is niet echt relevant. Als je die cijfers weglaat krijg je al een heel ander beeld.quote:Op woensdag 28 april 2010 18:15 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Wel opvallend dat het Latijns/Mediterrane landen zijn die bovenaan staan *kuch*
De beleggers moeten toch ergens heen met hun bijna gratis geleende dollars..quote:Op woensdag 28 april 2010 19:08 schreef BattleCow het volgende:
Trouwens, wat een enorme spike tussen 11 en 12 op de amerikaanse beurs. PPT to the rescue?
Kijken wat het forexpaartje EUR/USD doet met fomc nieuwsquote:Op woensdag 28 april 2010 18:35 schreef deenigeechteTS het volgende:
[..]
dat komt doordat de index de bewegingen van de futures nog niet hebben verwerkt, het is een schijnvolatiliteit, want de beweging heeft al gisteravond plaatsgevonden. Vandaag is er nauwelijks beweging, dat is meestal voor de FOMC.
Volgens technische analyse moet je deze pullback long gaan
Oke! Ik heb een aantal vrienden die op dit moment ook CFA doen en die vinden het best pittig! Succes!quote:Op woensdag 28 april 2010 15:18 schreef jaco het volgende:
[..]
Ok, ik had die discussie verkeerd geinterpreteerd. Ik heb zelf een accounting achtergrond, maar mijn belangstelling is inmiddels verschoven naar finance. Om hier een serieuze start in te kunnen maken, ben ik op eigen gelegenheid begonnen met het CFA (Certified Financial Analyst) programma. Op 5 juni doe ik het Level I examen.
3500 zeker, dan? 0.1% van 3500 + 6.50 = 10.quote:Op woensdag 28 april 2010 18:26 schreef Hoss het volgende:
Dat is het hem dus. Binck wil je laten geloven goedkoper te zijn dan bijvoorbeeld ING en zo te zien lukt ze dat ook nog. Maar voor de 'kleine' belegger is ING wel degelijk goedkoper. Binck rekent namelijk een minimum van 10 euro per transactie. ING doet dit niet. Dus voor transacties onder de 2500 euro is ING goedkoper dan Binck. Smerige vorm van reclame maken vind ik dat.
Ben na paar minuten ook uitgestapt. Domper voor AllOptions though. Die neem je na dit soort zaken ook niet snel meer serieus.quote:Op woensdag 28 april 2010 20:25 schreef stefan_s het volgende:
wat een falers bij die DFT seminar, gewoon wat veel gebruikte termen rondsmijten en er 'gefixeerde' neppe rendementen eraan koppelen, ja je had 22% kunnen verdienen
Bij ING is het 8 + 0,08% (zonder minimum). Dus bij transacties boven de 2500 euro komen de kosten boven een tientje.quote:Op woensdag 28 april 2010 20:23 schreef Arcee het volgende:
[..]
3500 zeker, dan? 0.1% van 3500 + 6.50 = 10.
Dat is 7.4% rendement per jaar. Ik zou in mijn handjes klappen.quote:Op woensdag 28 april 2010 21:16 schreef stefan_s het volgende:
DFT investeerd 50.000, winst 300in een maand, is ook de moeite niet,
Dit tempo aanhouden en je bent binnen 4 jaar Warren Buffet voorbij qua vermogen!quote:sinds feb.010 sta ik al 90%
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |