Daarvoor zou ik hem eerst op 15-daagse leiderschapscursus sturen.quote:Op zaterdag 24 april 2010 17:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Oh? Ik dacht dat je hem direct een toppositie bij de overheid zou aanbieden omdat ie correct kan spellen
Beantwoord de vraag nu maar, maar dat doe je niet want je weet dat jouw eerste stelling gewoon absurd is, het heeft niets met leeftijd te maken maar alleen met (wan-)daden.quote:Op zaterdag 24 april 2010 17:46 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ga je deze naïeve jodelaar nu met Hitler vergelijken? Jij bent echt goed de weg kwijt.
Welke wandaden? De man heeft een potje operette voor de nazi's gezongen. Big deal.quote:Op zaterdag 24 april 2010 17:58 schreef DeParo het volgende:
[..]
Beantwoord de vraag nu maar, maar dat doe je niet want je weet dat jouw eerste stelling gewoon absurd is, het heeft niets met leeftijd te maken maar alleen met (wan-)daden.
Voor wie heeft hij gezongen, herhaal dat eens, zeg ook eens waar hij zong, zeg ook eens voor welke ideologie hij zich niet distantieerde, zeg ook eens waar hij vandaan kwam, wat daar is gebeurd.quote:Op zaterdag 24 april 2010 18:05 schreef Ringo het volgende:
[..]
Welke wandaden? De man heeft een potje operette voor de nazi's gezongen. Big deal.
jij hebt echt wat therapie nodigquote:Op zaterdag 24 april 2010 18:14 schreef DeParo het volgende:
[..]
Voor wie heeft hij gezongen, herhaal dat eens, zeg ook eens waar hij zong, zeg ook eens voor welke ideologie hij zich niet distantieerde, zeg ook eens waar hij vandaan kwam, wat daar is gebeurd.
Het was niet dat hij zogenaamd gedwongen 1 optreden heeft gegeven, het waren er wel meer,
en dan hebben we het nog alleen over de muziek.
Jaaaa, ik ben degene die therapie nodig heeft,quote:Op zaterdag 24 april 2010 18:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
jij hebt echt wat therapie nodig
je hebt in ieder geval geschiedenisles nodigquote:Op zaterdag 24 april 2010 18:17 schreef DeParo het volgende:
[..]
Jaaaa, ik ben degene die therapie nodig heeft,
sla eens een geschiedenisboek open voordat je uberhaupt op dit soort onderwerpen ingaat.
dat heb ik en daarom kan ik je zeggen dat je reactie op Johan Heesters bespottelijk is en niet in wat voor verhouding dan ook staat.quote:Op zaterdag 24 april 2010 18:17 schreef DeParo het volgende:
[..]
Jaaaa, ik ben degene die therapie nodig heeft,
sla eens een geschiedenisboek open voordat je uberhaupt op dit soort onderwerpen ingaat.
JIj begint over de eed van Hippocrates. Die is hier niet van toepassing, omdat het hier over muzikanten en technici gaat. Maar nu je er toch over begint kan ik me de vraag stellen of ik als fysiotherapeut mij ten dienste zou stellen van de Nazi's. Moeilijke vraag, omdat een fysiotherapeut ervoor moet zorgen dat iemand zijn beroep weer kan uitoefenen en met kampbeulen zou ik daar wel ernstige morele bezwaren tegen hebben. Aan de andere kant weet ik niet of ik de kloten zou hebben om te zeggen "Nein, ich arbeite nicht für Nazischweine!" Misschien zou ik vanuit mijn vak nog proberen om achter informatie te komen die nuttig is voor het verzet. Daar breek ik wel mijn eed mee, maar onder zulke omstandigheden gelden wat mij betreft andere regels.quote:Op zaterdag 24 april 2010 14:28 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat is appels met peren vergelijken, bv dokters, zij moeten iedereen redden
ongeacht wie, de eed van Hippocrates dus je vergelijking gaat hier totaal niet op hm.
Bovendien, voor wc's en elektriciteit, hadden de Duitsers veelal hun eigen Duitse of NSB slaafjes ja
dus daar zullen veel Nederlanders niet zoveel van gemerkt hebben.
[..]
Dus jij denkt dat Heesters daar met knikkende knieeen heeft gestaan zo bang dat hij doodgeschoten werd.
Hij deed het omdat het goed verdiende, Hermann Goring deed z'n werk omdat hij er ook goed van kon profiteren, niet eens omdat hij zo'n anti-semiet was, zie bv zijn broer. Je hebt heel veel profiteurs en die konden net zo erg zijn ja. Als een Duitse zanger zou optreden voor de Duitse soldaten dan heb ik daar meer begrip voor ja, het blijft verkeerd qua steun en dergelijke, maar voor je eigen natie of coalitie dat doen is toch net dat beetje anders. Als jij dat niet ziet dan ben je ook goed blind.
Heesters deed het puur voor eigenbelang en alleen maar om er filnk wat uit te kunnen slaan.
Stel hem dus niet op als slachtoffer, hij moet zich schamen, dat hij dat heeft gedaan zeker in Dachau.
Hij zei 2 maanden geleden nog dat Hitler ook goede ideeën had.quote:Op zaterdag 24 april 2010 18:23 schreef fratsman het volgende:
Oh god, begint die Heesters heisa weer.Die man is 106! Laat die man met rust. Mensen die hier nog zo hard over moeten schreeuwen, proberen de lafheid van hun (over)grootouders in de 2e wereldoorlog te verbloemen.
Bron?quote:Op zaterdag 24 april 2010 21:15 schreef tong80 het volgende:
[..]
Hij zei 2 maanden geleden nog dat Hitler ook goede ideeën had.
Hij werd geïnterviewd in een TV-programma. Weet niet welk programma. Maar het fragment werd getoond in DWDD. Zijn vrouw sprak hem na zijn opmerking vermanend toe.quote:
Niet van jou in ieder geval.quote:Op zaterdag 24 april 2010 18:19 schreef teamlead het volgende:
[..]
je hebt in ieder geval geschiedenisles nodig
Mijn grootvader die eerst vocht voor de Nederlandse verdediging,quote:Op zaterdag 24 april 2010 18:23 schreef fratsman het volgende:
Oh god, begint die Heesters heisa weer.Die man is 106! Laat die man met rust. Mensen die hier nog zo hard over moeten schreeuwen, proberen de lafheid van hun (over)grootouders in de 2e wereldoorlog te verbloemen.
Als je de eed hebt gezworen zou ik er alle begrip voor hebben als je dat zou doen, zelfs al was het Hitler, tsja.quote:Op zaterdag 24 april 2010 19:28 schreef Knip het volgende:
[..]
JIj begint over de eed van Hippocrates. Die is hier niet van toepassing, omdat het hier over muzikanten en technici gaat. Maar nu je er toch over begint kan ik me de vraag stellen of ik als fysiotherapeut mij ten dienste zou stellen van de Nazi's. Moeilijke vraag, omdat een fysiotherapeut ervoor moet zorgen dat iemand zijn beroep weer kan uitoefenen en met kampbeulen zou ik daar wel ernstige morele bezwaren tegen hebben. Aan de andere kant weet ik niet of ik de kloten zou hebben om te zeggen "Nein, ich arbeite nicht für Nazischweine!" Misschien zou ik vanuit mijn vak nog proberen om achter informatie te komen die nuttig is voor het verzet. Daar breek ik wel mijn eed mee, maar onder zulke omstandigheden gelden wat mij betreft andere regels.
Kom op, blijf nu toch niet volhouden dat Heesters slechts probeerde te overleven, dat is niet Hippocrates maar Hypocrietquote:Verder denk ik dat iedereen in een dergelijk situatie bezig is met overleven. De kans dat je zelf in een kamp kwam als je openlijk je afkeer toonde van de Nazi's was groot. Bovendien moest je zorgen dat er brood op de plank kwam. Zingen voor een stel imbecielen is wel een van de minst erge dingen die je kan kon doen.
Als ik mijn werk voor de Nazi's moest doen, ja, dat zou ik niet doen. In mijn geval zou doorwerken niet eens een optie zijn geweest vrees ik maar dat is weer een heel ander verhaal.quote:Wat is jouw vak eigenlijk? Zou jij openlijk ageren tegen de Nazi's als jij de opdracht kreeg om je werk te doen voor de vijand?
Dat maakt hem dus niet minder dan een NSB'er en die hebben we ook terecht veroordeeld, niet perse voor een rechtbank, maar op z'n minst mentaal. Maar hij trad op voor de hoogste Nazi's en misdadigers,quote:Op zaterdag 24 april 2010 21:23 schreef Ericr het volgende:
Opportunisme is nog geen landverraad, maar klaarblijkelijk zien sommigen dat anders. Een Tinus Osendarp was ook een actief Nazi en is daarvoor ook terecht veroordeeld maar een artiest kan je er toch niet op aankijken dat hij optrad voor de bezetter. Dat hij misschien ook nog sympathie had voor die Duitsers is zijn zaak.
Weer zo'n volwassen opmerkingen, met zo'n volwassen argumentatie,quote:Op zaterdag 24 april 2010 21:36 schreef Ringo het volgende:
In Duitsland is de man een ware Volksheld. Misschien is dat vooral de reden van het calimerogehuil hiero.
ahhhhh.. staat het je niet aan dat je geen gelijk krijgt knullie?quote:
Zeg, kom eens onder die steen vandaan.quote:Op zaterdag 24 april 2010 22:07 schreef tong80 het volgende:
[..]
Hij werd geïnterviewd in een TV-programma. Weet niet welk programma. Maar het fragment werd getoond in DWDD. Zijn vrouw sprak hem na zijn opmerking vermanend toe.
Uitlokte, lol, echt veel moeite hoefde hij er niet voorquote:Op zaterdag 24 april 2010 22:30 schreef Ringo het volgende:
[..]
Zeg, kom eens onder die steen vandaan.Dat is al een hele tijd geleden, het was Jakhals Erik die hem de uitspraak ontlokte dat Hitler in de omgang "ein guter Kerl" was. Dat fragment staat nota bene in dit topic.
Nee, het staat me niet aan dat je mijn woorden als je eigen woorden gaat gebruiken,quote:Op zaterdag 24 april 2010 22:29 schreef teamlead het volgende:
[..]
ahhhhh.. staat het je niet aan dat je geen gelijk krijgt knullie?
Ik snap best dat het moeilijk is om te begrijpen, maar de geschiedenis is nou eenmaal niet zo simplistisch zwart/wit als jij graag zou willen.
In de Amerikaanse staten Utah en Oklahoma kan hij daarvoor inderdaad kiezen.quote:Op zaterdag 24 april 2010 22:40 schreef Ericr het volgende:
Denk dat we hem dan maar alsnog moeten fusilleren op de Waalsdorpervlakte, de schelm.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |