Je ziet liever bij alle debatten alle partijen vertegenwoordigd?quote:Op donderdag 22 april 2010 20:09 schreef Ascendancy het volgende:
Matig dat de grootste partijen ook de meeste debatten krijgen. Dat is verkiezingsbeinvloeding.
Ja inderdaad.quote:Op donderdag 22 april 2010 20:12 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Je ziet liever bij alle debatten alle partijen vertegenwoordigd?
Althans, alle partijen die al deel uitmaken van de Tweede Kamer, niet werkelijk al die tientallen lijsttrekkers die aan de verkiezingen meedoen.
Conservatief is rechts, CU daargelaten dan.quote:Op donderdag 22 april 2010 20:27 schreef Asphias het volgende:
nouja op het moment is het erg moeilijk om te bepalen wie 'de grote partijen' zijn.. volgens de huidige peilingen zijn dat inderdaad pvda vvd cda en pvv, maar 2 maanden geleden was d66 bijvoorbeeld nog groter dan de vvd. en de sp is op het moment nog een van de grootste partijen in de 2e kamer.
de pvv is nu ook weer aan het dalen, dus wie weet hoort deze binnenkort ook niet meer tot de 'grote partijen'.
juist daarom vind ik het een beetje raar om 4 partijen te bekronen tot 'de grootste' op basis van de huidige peilingen.
elk debat met ~10 lijsttrekkers doen is nou ook niet ideaal geef ik toe(er zitten zelfs 11 partijen in de kamer nu, verdonk mee gerekend)
misschien een mogelijkheid om naast de algemene debatten ook een paar te houden voor partijen van ongeveer dezelfde stroming? een vvder zal toch niet snel op de sp stemmen, dus een debat voor de linkse partijen, eentje voor de rechtse, nog eentje voor de progressieve, en nog eentje voor de conservatieve partijen ?
Waarom is dat tof?quote:Op donderdag 22 april 2010 22:45 schreef phpmystyle het volgende:
Tof Wilders doet met alle debatten mee.
Ojah nog 1 vraag. Wat wordt verstaan onder de ''grote'' partijen, de huidige grote partijen, de potentiele grote partijen, alles partijen met min 10 zetels of????
Omdat Wilders nog wel eens verweten wordt dat hij zogenaamd het debat zou schuwen.quote:
ik roep ook maar wat.. ben het er in elk geval niet mee eens als een hoop partijen buiten de debatten gehouden worden alleen op basis van huidige peilingen die ook om de paar weken compleet veranderenquote:Op donderdag 22 april 2010 22:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Conservatief is rechts, CU daargelaten dan.
Ik vind het niet meer dan logisch dat ie komt.quote:Op donderdag 22 april 2010 23:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Omdat Wilders nog wel eens verweten wordt dat hij zogenaamd het debat zou schuwen.
Ja maar dan moeten we eerst weten wat hun definitie is van groot en klein. Partijen als pvdd SGP en Trots kun je idd wel weg laten, anders krijg je van dat gekakel door elkaar heen.quote:Op donderdag 22 april 2010 23:21 schreef Asphias het volgende:
[..]
ik roep ook maar wat.. ben het er in elk geval niet mee eens als een hoop partijen buiten de debatten gehouden worden alleen op basis van huidige peilingen die ook om de paar weken compleet veranderen
Me 2, geldt voor iedereen hoor.quote:Op donderdag 22 april 2010 23:22 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ik vind het niet meer dan logisch dat ie komt.
waarom komt wilders nooit in dwdd?quote:Op donderdag 22 april 2010 23:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Omdat Wilders nog wel eens verweten wordt dat hij zogenaamd het debat zou schuwen.
Omdat de 'debatten' daar verder gaan dan één zin.quote:Op zaterdag 24 april 2010 16:43 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
waarom komt wilders nooit in dwdd?
Maar ja, als de beste debateurs het meest aan het woord zouden komen, dan is het merendeel van de lijsttrekkers bijna niet in beeldquote:Op donderdag 22 april 2010 20:09 schreef Ascendancy het volgende:
Matig dat de grootste partijen ook de meeste debatten krijgen. Dat is verkiezingsbeinvloeding.
Ik dacht dat het juist de bedoeling is om door elkaar heen te kakelen en iedereen z'n mening te laten geven.quote:Op donderdag 22 april 2010 23:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja maar dan moeten we eerst weten wat hun definitie is van groot en klein. Partijen als pvdd SGP en Trots kun je idd wel weg laten, anders krijg je van dat gekakel door elkaar heen.
Doe je nou met opzet zo dom?quote:Op donderdag 22 april 2010 22:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Conservatief is rechts, CU daargelaten dan.
Goed idee, dat heeft ook als voordeel dat het in die debatten dan vooral kan gaan over de verschillen tussen die partijen.quote:Op donderdag 22 april 2010 20:27 schreef Asphias het volgende:
nouja op het moment is het erg moeilijk om te bepalen wie 'de grote partijen' zijn.. volgens de huidige peilingen zijn dat inderdaad pvda vvd cda en pvv, maar 2 maanden geleden was d66 bijvoorbeeld nog groter dan de vvd. en de sp is op het moment nog een van de grootste partijen in de 2e kamer.
de pvv is nu ook weer aan het dalen, dus wie weet hoort deze binnenkort ook niet meer tot de 'grote partijen'.
juist daarom vind ik het een beetje raar om 4 partijen te bekronen tot 'de grootste' op basis van de huidige peilingen.
elk debat met ~10 lijsttrekkers doen is nou ook niet ideaal geef ik toe(er zitten zelfs 11 partijen in de kamer nu, verdonk mee gerekend)
misschien een mogelijkheid om naast de algemene debatten ook een paar te houden voor partijen van ongeveer dezelfde stroming? een vvder zal toch niet snel op de sp stemmen, dus een debat voor de linkse partijen, eentje voor de rechtse, nog eentje voor de progressieve, en nog eentje voor de conservatieve partijen ?
Buitenhof wel eens gezien?quote:Op zondag 25 april 2010 20:31 schreef Citizen.Erased het volgende:
De debatten in Nederland zijn vaak van bedroevend niveau. Een hoop klapvee in de zaal en dan hard roepen en hopen dat er vervolgens applaus komt.
Er zijn natuurlijk ook uitzonderingen, maar de "grote" verkiezingsdebatten van de afgelopen jaren waren niet veel soeps.quote:
Dat klopt.quote:Op dinsdag 27 april 2010 11:30 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Er zijn natuurlijk ook uitzonderingen, maar de "grote" verkiezingsdebatten van de afgelopen jaren waren niet veel soeps.
Helemaal mee eens! ook Partij één, de piratenpartij, Nieuw Nederland, etc. verdienen een kans!quote:Op dinsdag 27 april 2010 23:02 schreef Willy84 het volgende:
Ik vind het vooral jammer dat de "kleine" partijen niet aan bod komen. Ik zou best wat meer over de inhoud van de standpunten van de SGP en PVDD willen weten. Ook TROTS zie ik nooit op tv terwijl ik wel benieud ben.
Er zijn toch zenders zat en die lijsttrekkers moeten ook een podium krijgen.
Vergis je niet hoor, er is ook nog een eindsprint en ik denk dat men Geert Wilders niet al te snel moet afserveren, dat kan weleens helemaal averechts werken.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 12:33 schreef Dichtpiet. het volgende:
beetje suf om Geert Wilders nog bij dat premiersdebat te betrekken.
quote:Maar Paul Witteman blijft actief: hij gaat vier extra uitzendingen maken van Het Lagerhuis. Daarin gaan steeds twee politici in debat. De eerste uitzending (12 mei) is met Femke Halsema (GL) en Maxime Verhagen (CDA). Een week later zijn Pechtold (D66) en Roemer (SP) te gast. Voor de Lagerhuis van 2 juni wordt gewerkt aan Cohen (PvdA) en Rutte (VVD).
Hij doet dus NIET overal mee.. Lezen he!quote:Op donderdag 22 april 2010 23:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Want?quote:Op maandag 17 mei 2010 17:24 schreef ItaloDancer het volgende:
Is dat zo? Lijkt me niet nodig toch...
Daar heb jij dan weer gelijk in..quote:Op maandag 17 mei 2010 22:22 schreef ItaloDancer het volgende:
Ah ok, dat. Ik bedoel dat ik geen wijzigingen verwacht van de programma's in de OP.
Ik ook.quote:
Dank je voor de info! (Ik doel op de TT-pagina)quote:
Staat nu ook in de OP. Heeft iemand enig idee wie het gaat presenteren?quote:Op woensdag 19 mei 2010 13:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dank je voor de info! (Ik doel op de TT-pagina)
Klopt, Lijsttrekkersdebat Radio 1 op vrijdagquote:Op woensdag 19 mei 2010 22:47 schreef eriksd het volgende:
Het Radio 1 debat wordt vrijdag ingehaald.
Je zóu denken dat je als lijsttrekker echt elke seconde zendtijd pakt die je kunt pakken.quote:PVV-leider Geert Wilders is afwezig, omdat hij niet kan.
Het zal ongetwijfeld beschikbaar komen op http://www.radio1.nl/terugluisterenquote:Op donderdag 20 mei 2010 12:07 schreef Jac0bus het volgende:
Jammer, ik kan vrijdag niet luisteren. Enig idee of het ergens wordt geupload naderhand?
Dank, ik wist niet dat het bestondquote:Op donderdag 20 mei 2010 12:12 schreef remlof het volgende:
[..]
Het zal ongetwijfeld beschikbaar komen op http://www.radio1.nl/terugluisteren
Yep klopt, via de digitale TV of via http://nos.nl/nieuws/live/politiek24/quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:33 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Dank, ik wist niet dat het bestondIk hoorde trouwens nog iets: voor de mensen die wel kunnen luisteren kan je beter naar Politiek 24 gaan, die zendt het debat ook uit alleen dan met beeld, althans, dat hoorde ik vannochtend op tv
Kom eens naar bovenstaand topic Mendeljevquote:Op vrijdag 21 mei 2010 16:33 schreef remlof het volgende:
Zie [Live] Radio 1 Verkiezingsdebat - 16:30 voor commentaar op het debat.
Wat de OP betreft: het is van 20-22.30 uur.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:55 schreef Tomatenboer het volgende:
Morgen weer een debat op RTL 4 maar dan alleen tussen Rutte, Cohen, Balkenende en mét Wilders.
Mooi dan kan ik het ook kijkenquote:Op zondag 23 mei 2010 18:18 schreef Libereco het volgende:
[..]
Vanaf 20.00 op de website van rtl: http://www.rtl.nl/actueel/rtlnieuws/verkiezingen/
Waarop?quote:Op zondag 23 mei 2010 18:49 schreef SeLang het volgende:
[..]
Mooi dan kan ik het ook kijken
(ter vermaeck, aangezien ik vanmorgen al per brief heb gestemd)
Ik geloof dat er vanavond ook iets in de Flint in Amersfoort is....quote:Op dinsdag 25 mei 2010 18:18 schreef MrBadGuy het volgende:
Vanavond het 'running mates-debat' bij Kneef () en Van den Brink
Ank Bijleveld (CDA), Nebahat Albayrak (PvdA), Edith Schippers (VVD) en Fleur Agema (PVV).quote:Op dinsdag 25 mei 2010 18:18 schreef MrBadGuy het volgende:
Vanavond het 'running mates-debat' bij Kneef () en Van den Brink
Een debat tussen de lijsttrekkers van CDA, SGP en CU, inderdaad.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 18:19 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik geloof dat er vanavond ook iets in de Flint in Amersfoort is....
Wat ik al zeiquote:Op dinsdag 25 mei 2010 21:15 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Een debat tussen de lijsttrekkers van CDA, SGP en CU, inderdaad.
Maar dan op iets subtielere wijze.quote:
Er komen geen lijsttrekkers bij dit debat inderdaad, hoor ik net op Radio 1.quote:Op donderdag 22 april 2010 20:07 schreef ItaloDancer het volgende:
MAX Peilt De Stemming (politici in gesprek met 'de gewone Nederlander')
Datum: Donderdag 3 juni
Tijdstip: 20:50 - 21:55
Zender: Nederland 2 (MAX)
Deelnemers: 'kopstukken van CDA, PvdA, VVD en PVV' (lijsttrekkers nog niet bevestigd)
Presentatie: Cees Grimbergen
quote:IvichieSays @AMvanPutten Ritme en Volume. Dat is verschil tussen enthousiast zijn en schreeuwen. #verkiezingsgala #politiek24
Ik hoop dat Cohen nu eens de overhand heeft in zijn debat met Wilders, dat is dan goed voor de VVDquote:Op maandag 7 juni 2010 13:49 schreef TNA het volgende:
Vanavond onder andere drie één-op-één debatten: Cohen-Wilders (integratie), Rutte-Balkenende (economie), Roemer-Halsema (sociale zekerheid). Jammer dat ze Wilders en Cohen alweer over de integratie laten praten, ik hoor liever eens wat Wilders met de economie wil.
Is juist positief voor Cohen.quote:Op maandag 7 juni 2010 13:49 schreef TNA het volgende:
Vanavond onder andere drie één-op-één debatten: Cohen-Wilders (integratie), Rutte-Balkenende (economie), Roemer-Halsema (sociale zekerheid). Jammer dat ze Wilders en Cohen alweer over de integratie laten praten, ik hoor liever eens wat Wilders met de economie wil.
Debat gezien? Ik denk niet dat Wilders hiermee veel afgesnoept heeft van de VVDquote:Op maandag 7 juni 2010 21:08 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Is juist positief voor Cohen.Wilders kon weer lekker scoren en snoept op die manier weer wat van de VVD af
Zal zodra de eerste aangekondigd zijn een nieuw topic maken.quote:Op maandag 23 april 2012 15:44 schreef Adolecens het volgende:
ff opschonen/ sluiten/ nieuw topic lijkt me
Bij dezen.quote:Op donderdag 26 april 2012 18:38 schreef Ryan3 het volgende:
Volgende regering: Kunduz-coalitie VVD, CDA, D66, CU, GL?
Moet zijn: Volgende regering Kunduz-coalitie: VVD, CDA, D66, CU, GL.
Kan een mod dat aanpassen?
Bvd.
Overigens is dit het FB-topic, je zat er ééntje naast: VKZ FB: Waar men polls wil gaan maken. .quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |