Met dat laatste stuk ben ik het wel eensquote:Op donderdag 22 april 2010 11:23 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Zoals het nu al is geregeld zullen de banken meer bloeden als dat je zou verwachten. Alle leningen zijn onder mooie rentes uitgeleend, en de nieuwe staatsbank fortis zal over een paar jaar de staatskas heel mooi spekken. Nu komen er even een aantal zwaardere jaren aan, maar dat is echt geen probleem.
[..]
Ik las blanken![]()
[..]
De VSenough said
[..]
Dat HRA is ooit bedacht om de lagere inkomens te helpen, dat de hogere hier ook profijt van hebben moet op zich gen probleem zijn. Het zijn vaak dan ook de hogere inkomens die veel meer als de gebruikelijke 36 uur werken. En dan verdienen ze bruto mss veel meer, maar netto valt het vaak wel mee.
[..]
Veel mensen zijn tegenwoordig van mening dat werken beloond moet worden. En dat houdt in dat de kloof tussen het minimumloon en de uitkering groter moet worden.
Als we het minimumloon verhogen dan schaden we de economie. Maar als we de uitkeringen verlagen dan wordt de economie niet geschaad & wordt werken voor een hoop mensen aantrekkelijker.
Het probleems is maar weer dat alles langs elkaar heen loopt krijg ik het idee.quote:Op donderdag 22 april 2010 12:46 schreef Autidude het volgende:
Ik kan er echt met mijn pet niet bij heh.. ik heb weer eens wat hoor..
Ik wil natuurlijk graag een beetje duidelijkheid hebben omtrend de schuldsanering en dat het allemaal geregeld is en dat ik dan ook weet of ik mijn belastingteruggaaf mag gebruiken voor inrichting etc.
En dat was dus allemaal in gang gezet e.d. heh..
En ik zou uiterlijk ergens vorige week worden gebeld door sociaal.nl voor een afspraak om het allemaal rond te maken. Maar ik was niet gebeld. Wel door de ING, met hun vordering.. maar die kon ik nog afhouden. En 1 van de andere incassobureaus ging ik dus de situatie uitleggen maar die kon daar niets mee en gaat gewoon lekker door. Ik ga dus wederom een dagvaarding krijgen en dat circus.
GE-WEL-DIG!! Maar goed, kom maar op hoor!! Ik hou van post van de koningin, we zijn inmiddels goede vrienden geloof ikEn die paar 100 euro kan er ook nog wel bij.. zal toch wel gesanneerd worden.
Had ik al gezegd dat ik onder contract sta en geen extra schulden mag maken e.d., omdat anders mijn recht op schuldhulpverlening vervalt?Maar ondertussen had ik wel een brief gehad van sociaal.nl mbt tot de aanvraag Budgetbeheer en of ik een aantal stukken wou opsturen, maar de aanvraag Budgetbeheer staat dus los van Schuldhulpverlening/sanering.. dus ik ging maar eens bellen naar ze.
Even uitgelegd dat ik nog steeds niet gebeld ben voor een afspraak, wél door incassobureaus en dat het
al weer lekker kut gaat allemaal en ik ze niet zo lang meer kan gaan afhouden en dat ik wél een brief heb van Budgetbeheer maar nog niets over die hele regeling etc...
Blijkt dus dat ze niets hebben ontvangen mbt schuldhulpverlening.. !!!En moet ik dus zelf weer bij de Gemeente wezen om te vragen of ze het wel hebben opgestuurd.. Dus ik bellen, kerel is er natuurlijk niet.. morgenochtend ben ik de eerste. Kortom, ik ben al 10 weken bezig en ik ben nog geen stap verder, wel een dagvaarding rijker (zoiets kost 470 euro ofzo) ... en de kans zit er dik in dat ik dat hele kutformulier dus weer opnieuw mag gaan invullen met al dat gedoe erbij.. Nou, dan ga ik hem dus ook gewoon zelf langs brengen, persoonlijk afgeven bij sociaal.nl met een ontvangstbevesting en een spoedverzoek.
En ik wil het helemaal perfect en goed geregeld hebben, doe mijn uiterste best, kost mij heel veel moeite, maar ik ga er helemaal 100% voor en doe alles wat moet. En dan wordt het altijd weer verpest door MBO'ers![]()
Ach ja.. go with the flow maar heh.. Zelfde antwoord op de vraag, wat als de VVD de grootste wordt?
"uitzitten, jonguh!" Het is nu niet echt zo dat je opties hebt ofzo..
Ach ja, stemmingswisselingen FTW!!quote:Op donderdag 22 april 2010 12:50 schreef francis998 het volgende:
Het probleems is maar weer dat alles langs elkaar heen loopt krijg ik het idee.
Maar ach..auti..zoals ik altijd zeg aan alles komt een einde dus ook aan dit hele gedoe.
Verder weet ik niet echt goed wat te zeggen hierop, maar zoals ik hierboven zei, ik krijg het idee dat alle instanties die er nu bij betrokken zijn gewoon totaal langs elkaar heen lopen..
En ja hoor..ik heb weer last van het weer. Net was het gigantisch bewolkt hierzo..en voelde ik me ook bewolkt en vreemd..en lichtelijk richting depri...daarna maar gaan stofzuigen...nu is het zonnetje er en voel ik me redelijk oké.....![]()
En die stemmingswisselingen ach die zijn er al een tijdje..maar nu merk ik zo gewoon wat meer op...ik kan ze makkelijker opmerken..zoiets.quote:Op donderdag 22 april 2010 13:37 schreef Autidude het volgende:
[..]
Ach ja, stemmingswisselingen FTW!!Weet je dat het op hetzelfde neerkomt een beetje.. zoals je zegt
er komt wel weer een einde aan... dus ook aan het depri gevoel, maar ja.. je altijd vrolijk voelen gaat ook niet lukkenDus moet je er maar het beste van maken en inderdaad beseffen dat het uiteindelijk wel weer goed komt.
Is een liedje van.. en een bijzonder leuke in dit geval omdat een contradictie is. EG poste niet lang geleden een clipje met Brigitte Kaandorp - Zwaar leven.. dat ze een heel zwaar leven heeft..
Ik post deze
Maarja, toch is het makkelijker gezegd dan gedaan en is het natuurlijk vrij dikke cliché.
Positive thinking is niets mis mee, TJAKKA!!Maar echt op hete kolen zitten en blaren prikken is
ook geen hobby!
na ja..echt woede aanvallen valt wel mee volgens mij..of mensen erg kwetsen en dingen kapot maken, doe ik geloof ik niet.quote:Op donderdag 22 april 2010 15:56 schreef Autidude het volgende:
Francis, heb je ook wel eens hele erge woede aanvallen of dat je mensen heel erg gaat kwetsen? Of dingen kapot maken?
heel soms tijdens ruzies of discussies met mijn moeder maar verder niet, en meestal is het gewoon frustratie..omdat die ruzies iedere keer hetzelfde zijn maar in andere woordenquote:Op donderdag 22 april 2010 16:02 schreef Autidude het volgende:
Maar die woede van binnen, die explodeert dus nooit naar buiten?
Je kan er zwaar aan trekken, je kan er licht aan trekken.. Feit is dat je nu bepaalde twijfels of onduidelijkheden over je eigen persoon beter en duidelijker kunt plaatsen en het een oorzaak geven zodat je er weer beter mee om kan gaan.. Maar dat kost tijd en doe je, uiteraard, in je eigen tempo.quote:Op donderdag 22 april 2010 16:37 schreef Twizu het volgende:
Vandaag de diagnose Asperger gekregen na een hoop onderzoeken.![]()
Ik kan er alleen nog niet helemaal mee omgaan, heb ik zo het idee.![]()
Derhalve lees ik even mee hier.
We hebben het er niet echt over gehad....ik heb wel alles ooit verteld aan de psycholoog..en zei gaf toen aan van ik het over deze dingen gaan hebben als je er klaar voor bent..maar ja...ik noem sommige onderdelen vaak genoeg..waar zij op zou kunnen doorvragen maar dat doet zij niet..quote:Op donderdag 22 april 2010 16:21 schreef Autidude het volgende:
Nou, je kan Borderline met gerust hart van de mogelijke diagnose lijst afschrappen hoor..
Dat is een ding wat zeker is.
Maar om dan een stapje of gooi in het "diepe" te doen en rekening houdend met wat ik lees van je enzo, misschien zit je wel een beetje in de hoek van PTSS? Hebben ze het daar ook wel eens over gehad, of heb jij het met je psych wel eens gehad over je verleden?
quote:Op donderdag 22 april 2010 16:37 schreef Twizu het volgende:
Precies!.quote:Op donderdag 22 april 2010 17:02 schreef Autidude het volgende:
francis, het is te diep en ik ben natuurlijk geen ervaren psych om een goed inhoudelijk antwoord te
kunnen geven op je post. Maar ik moet nu toch echt een keer toegeven dat jij wel een heel eerlijk
en best wel open persoon bent hoor.. En ja, ik moet ook wel zeggen dat je best wel een ASS zou
kunnen hebben, iig een soort lichte ontwikkelings stoornis door een soort van beroerde belangrijke opgroei periode, denk ik.
En dat is nu juist net wat een mens vormt. Dat is op te lossen, overigens..
Maar toch heb je ook wel dingetjes dat je zegt van.. tja, beetje onderontwikkeld en achterstand.. maar absoluut niet achterlijk en zelfs IT opleiding enzo.. dat is euh.. kortgezegd ook best wel een beetje "autypisch"
Ik hoop dat je een beetje jezelf kan vinden en over je probleempjes kan komen met de juiste hulp..
Het komt heus wel weer goed!
Zullen we eerst maar eens beginnen met een bankbelasting? Of het plan Obama maar eens uitvoeren? Bonussen aanpakken?quote:Op donderdag 22 april 2010 11:23 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Zoals het nu al is geregeld zullen de banken meer bloeden als dat je zou verwachten. Alle leningen zijn onder mooie rentes uitgeleend, en de nieuwe staatsbank fortis zal over een paar jaar de staatskas heel mooi spekken. Nu komen er even een aantal zwaardere jaren aan, maar dat is echt geen probleem.
Zover wilde ik niet gaanquote:Ik las blanken![]()
[..]
Het is jammer dat het hier niet veel anders is. Eea ijlt hooguit wat na en misschien wat minder heftig.....quote:De VSenough said
Feit blijft dat ze veel meer profiteren van de HRA dan de laagstbetaalden. Sterker nog: als ze een joekel van een hypotheek nemen, dan hollen ze de belasting onevenredig uit. Dat kan nooit de bedoeling zijn. Maar de VVD is wel de laatste die deze misstand recht zou willen zetten,maar wel de uitkeringsgerechtigden wil kaalplukkenquote:Dat HRA is ooit bedacht om de lagere inkomens te helpen, dat de hogere hier ook profijt van hebben moet op zich gen probleem zijn. Het zijn vaak dan ook de hogere inkomens die veel meer als de gebruikelijke 36 uur werken. En dan verdienen ze bruto mss veel meer, maar netto valt het vaak wel mee.
[..]
Ja, maar moeten diegenen die echt niet kunnen werken dan lijden onder de verlaging van de uitkeringen?quote:Veel mensen zijn tegenwoordig van mening dat werken beloond moet worden. En dat houdt in dat de kloof tussen het minimumloon en de uitkering groter moet worden.
Als we het minimumloon verhogen dan schaden we de economie. Maar als we de uitkeringen verlagen dan wordt de economie niet geschaad & wordt werken voor een hoop mensen aantrekkelijker.
Nou, het gaat eigenlijk best slecht.. maar dat komt wel goed.. het is gewoon wéér een vervelende samenloop van omstandigheden. Ik zou er ook eigenlijk keihard om moeten lachen, want het is zo fokking typisch en echt het niveau "Alberto Stegeman" .. m.a.w. het mag wel eens in de spotlight.quote:Op donderdag 22 april 2010 17:08 schreef francis998 het volgende:
En auti..ik krijg het idee dat het me jouw wel redelijk goed de afgelopen week/weken. Oké op al die bureaucratie na!
btw. hoe oud ben je trouwens?
Deze is een stuk minder zwaarquote:Op donderdag 22 april 2010 13:37 schreef Autidude het volgende:
EG poste niet lang geleden een clipje met Brigitte Kaandorp - Zwaar leven.. dat ze een heel zwaar leven heeft..
Ik post deze
Welkom.quote:Op donderdag 22 april 2010 16:37 schreef Twizu het volgende:
Probeer niet teveel te spiegelen.quote:Op donderdag 22 april 2010 18:02 schreef Autidude het volgende:
Ik moet het toch even kwijt, omdat ik er mee bezig ben en het ook weer zoiets is..
Want er is dus op de frontpage, misschien hebben jullie het al gezien, zo'n bericht en video van een aanhouding. Maar voor mij is dat eigenlijk best wel herkenbaar.
En dan zeg ik niet dat het een autist of borderliner is of weet ik veel, maar het zou ook zo maar komen en wat er in de media staat klopt ook nooit helemaal.. Want stel nu dat die verkeersregelaar per ongeluk die fietster niet heeft gezien en daardoor verzuimd heeft om een stopteken te geven, en de kinderen nog niet begonnen waren met oversteken en het stoplicht stond idd op groen..
Dus die kerel fietst door.. heeft vast wel die kinderen zien staan wachten en ook die gasten in hun hestjes, maar geen stopteken en wel een groen licht.. dus doorfietsen. En dan beginnen die kinderen voorwaarts te bewegen, dus die ontwijk je nog even chique hendig en je wordt meteen helemaal toegeblaft en je hebt zelf ook iets van wat is hier gebeurt.. Hey! had je dat niet ff aan kunnen geven!!
En voordat je het weet springt iedereen op je..
Want zo zou het dus ook kunnen zijn gegaan, en zo lees ik het ook en ga ik in eerste instantie niet uit van de media.. want.. Damn!! Daar had ik dus kunnen liggen heh.. heel erg herkenbaar.
http://www.webregio.nl/am(...)t-toch-opgepakt.aspx
Ja dat weet ik, maar ik zag dat filmpje, en dat kwam best wel dichtbij.. want serieus.. Thats Me in een kutsituatie van onsamenhangende omstandigheden of zoiets. En zoals ik het uitleg zou dus ook zomaarquote:Op donderdag 22 april 2010 18:30 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Probeer niet teveel te spiegelen.
Eigenlijk wel maar sterven met vrije wil vind ik ook belangrijkquote:Op woensdag 21 april 2010 22:40 schreef francis998 het volgende:
[..]
daarvoor is het leven mij iets te waardevol!
Ik kreeg de diagnose pas vorig jaar, welcome to the clubquote:Op donderdag 22 april 2010 16:37 schreef Twizu het volgende:
Nee maar t feit is dat de bagage drager afbrak van een goede nieuwe fiets (en waag t eens om mij dik te noemenquote:Op donderdag 22 april 2010 19:16 schreef Autidude het volgende:
Alsof je constant van een fiets afkukeldFietsen joh!!
Dat kan iedereen! En anders ga je maar zijwieltjes halen!![]()
![]()
![]()
toch?
Afhankelijk van welke moeilijkheden je ervaart, kun je het misschien wegstoppen (waar ik dus mee bezig ben, ook al wordt dat vaak afgeraden). Het lijkt weleens alsof mensen met Asperger gedoemd zijn tot een jarenlange lijdensweg die verwerkingsproces wordt genoemd. Hopelijk kun je er op een luchtige manier mee omgaan. Zo van: Asperger, so be it, morgen schijnt de zon weer. Dat is natuurlijk niet voor iedereen met ASS weggelegd. Ligt er ook een beetje aan hoe je staat qua studie, werk, vriendschap en relaties.quote:Op donderdag 22 april 2010 16:37 schreef Twizu het volgende:
Ik noem je vriend gewoon dikquote:Op donderdag 22 april 2010 19:19 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Nee maar t feit is dat de bagage drager afbrak van een goede nieuwe fiets (en waag t eens om mij dik te noemen) waardoor ik automatisch weinig vertrouwen heb in een afgeragde 2ehands fiets
Dat t zijn schuld is staat als een paal boven waterquote:Op donderdag 22 april 2010 19:20 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik noem je vriend gewoon dikhet is zijn schuld
Typisch vrouwelijk de ander de schuld gevenquote:Op donderdag 22 april 2010 19:20 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Dat t zijn schuld is staat als een paal boven water
Haha gekkie.. die meeste nieuwe moderne fietsen hebben een bagage drager die 15 tot 21 kg kunnen hebben maar ook echt niet meer.. En zo'n echte ouderwetse bagagedrager kan iets meer dan 150 kg hebben, en ik had nou niet echt het idee dat jij in die buurt komt. Dus het is of een fabrieksfout, gare fiets, of zo'n ding voor bagage maar dan niet voor de bagage van een marinier of een plaatsvervangende passagier.quote:Op donderdag 22 april 2010 19:19 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Nee maar t feit is dat de bagage drager afbrak van een goede nieuwe fiets (en waag t eens om mij dik te noemen) waardoor ik automatisch weinig vertrouwen heb in een afgeragde 2ehands fiets
Zit je? Komt ie!quote:Op donderdag 22 april 2010 19:21 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Typisch vrouwelijk de ander de schuld geven
quote:Op donderdag 22 april 2010 19:26 schreef Autidude het volgende:
[..]
Zit je? Komt ie!
Typisch mannelijk, afgeven op vrouwen..
![]()
Ja dat doe ikquote:Op donderdag 22 april 2010 19:31 schreef Cassandra87 het volgende:
Wahaha tijn ik ben je kwijt, jij geeft Detroit de schuld en ik mag dat niet?
Ik wilde t m net laten lezen, de arme schat voelde zich al zo schuldig(heb m overigens wél verteld dat ik m dankbaar was dat ie dat op een rustige plek deed en niet midden in een bocht waar t zwrat stond van de auto's, dan zat ik hier niet meer te typen vrees ik
)
omg ja, dat heb ik gevolgd ja, wat een figuur!quote:Op donderdag 22 april 2010 19:32 schreef Cassandra87 het volgende:
Overigens een heel topic over vrouwen en geloof en zondes
En ik ben zondig en ik zal niet in de hemel komen omdat ik niet gelovig ben
Maar ik leef naar hoe ik denk dat t goed is, ik ben geen heilige maar heb denk ik geen greintje (bewuste) zonde in mij
omg, een kwaliteitsuser in dit topic!quote:Op donderdag 22 april 2010 16:37 schreef Twizu het volgende:
Ik ken hem eigenlijk alleen van de vorige meetquote:Op donderdag 22 april 2010 19:40 schreef robuust89 het volgende:
[..]
omg ja, dat heb ik gevolgd ja, wat een figuur!ja, ik laat mensen in hun waarde, maar af en toe...
Evenmin als dat ik partij trek..quote:
Ik ben niet links ik ben niet rechts ik ben Autiquote:Op donderdag 22 april 2010 19:50 schreef Autidude het volgende:
[..]
Evenmin als dat ik partij trek..![]()
Jawel dames en heren.. die auti-partij gaat er ooit nog wel eens komen![]()
Ik kan men een partij godslastering geven waar echte geloven gewoon ziek van worden.quote:Op donderdag 22 april 2010 19:32 schreef Cassandra87 het volgende:
Overigens een heel topic over vrouwen en geloof en zondes
En ik ben zondig en ik zal niet in de hemel komen omdat ik niet gelovig ben
Maar ik leef naar hoe ik denk dat t goed is, ik ben geen heilige maar heb denk ik geen greintje (bewuste) zonde in mij
Beter breng je het als.. ik weet het niet hoor, dat gedoe van jullie.. maar ik wil het gewoon lekker normaal!quote:Op donderdag 22 april 2010 19:51 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik ben niet links ik ben niet rechts ik ben Auti
quote:Op donderdag 22 april 2010 19:52 schreef Autidude het volgende:
[..]
Ik kan men een partij godslastering geven waar echte geloven gewoon ziek van worden.
Maar dat bespaar ik mensen. En ik weet dat als die God eventueel echt zou bestaan, dan
begrijpt hij mij ook volkomen.. want ik ben dan zijn eventuele evenbeeld
Ook goedquote:Op donderdag 22 april 2010 19:54 schreef Autidude het volgende:
[..]
Beter breng je het als.. ik weet het niet hoor, dat gedoe van jullie.. maar ik wil het gewoon lekker normaal!![]()
Zal ik dan maar de campagne leider worden?
Narcistisch is het juiste woord, om maar even arogant te zijnquote:
Thanks!quote:Op donderdag 22 april 2010 16:41 schreef Autidude het volgende:
[..]
Je kan er zwaar aan trekken, je kan er licht aan trekken.. Feit is dat je nu bepaalde twijfels of onduidelijkheden over je eigen persoon beter en duidelijker kunt plaatsen en het een oorzaak geven zodat je er weer beter mee om kan gaan.. Maar dat kost tijd en doe je, uiteraard, in je eigen tempo.
Het is niet slecht, en je bent ongetwijfeld slim genoeg om aan het nemen van hindernissen te werken![]()
Zoals o.a. dmv lotgenotencontact herkenning maar ook ervaring te vinden en te delen..
Welkom man!
Dank!quote:Op donderdag 22 april 2010 16:45 schreef francis998 het volgende:
[..]
Welkom..ach je moet er zoals auti zegt..mee leren omgaan..en jezelf beter leren kennen en of verbeteren waar mogelijk..en waar niet leren te accepteren
Echt? Vreemd.quote:Op donderdag 22 april 2010 18:03 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Welkom.![]()
Heel wat, jongen. Sterkte. Je heel wat te verwerken...
Weet je trouwens dat er heel veel Aspergers in de regio Eindhoven wonen? (niet geheel toevallig trouwens)
Ik kan er opzich wel luchtig mee omgaan, er verandert eigenlijk vrij weinig. Shit happens. Al kan ik nu wel een hoop verklaren. Mijn ouders hebben het er volgens mij wel moeilijk mee. Lastig.quote:Op donderdag 22 april 2010 19:19 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Afhankelijk van welke moeilijkheden je ervaart, kun je het misschien wegstoppen (waar ik dus mee bezig ben, ook al wordt dat vaak afgeraden). Het lijkt weleens alsof mensen met Asperger gedoemd zijn tot een jarenlange lijdensweg die verwerkingsproces wordt genoemd. Hopelijk kun je er op een luchtige manier mee omgaan. Zo van: Asperger, so be it, morgen schijnt de zon weer. Dat is natuurlijk niet voor iedereen met ASS weggelegd. Ligt er ook een beetje aan hoe je staat qua studie, werk, vriendschap en relaties.
Maar je bent wel heel dik.. want anders zak je echt niet door een bagagedrager heen hoor!quote:Op donderdag 22 april 2010 20:07 schreef Cassandra87 het volgende:
En de enige die oordeelt over mijzelf ben ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |