Op mijn 'loonstrook' staat toch echt WAO en geen WIA.quote:Op woensdag 21 april 2010 19:16 schreef Maanvis het volgende:
de WAO heet nu overigens anders, namelijk WIA...
Prima, dan niet zeuren dat er mensen zijn die vanwege kwalen, niet aan werk kunnen komen en dus in de WAO blijven.quote:Op woensdag 21 april 2010 20:22 schreef Hyperdude het volgende:
In dit land betaal ik, als werkgever, zoveel belasting dat ik dat als aflaat beschouw. Mijn zorg voor andermans ellende heb ik afgekocht via de blauwe enveloppe.
Ik vind dat iedereen die niet werkt, gezond of ziek, in de bijstand hoort; en die mag van mij ook flink gekort worden.quote:Op woensdag 21 april 2010 20:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Prima, dan niet zeuren dat er mensen zijn die vanwege kwalen, niet aan werk kunnen komen en dus in de WAO blijven.
Ik weet niet of die 17 bedrijven even 800.000 mensen aan een baan gaat helpen... Het zullen er best meer worden de komende tijd, maar is het is natuurlijk een druppel op de gloeiende plaat.quote:Op woensdag 21 april 2010 20:09 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Ik lees de laatste tijd toch andere berichten:
Al zeventien deelnemers project 'Toonaangevende werkgevers'.
Een werkgever OZBquote:Op woensdag 21 april 2010 20:22 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Wat is de taak van werkgevers volgens jou?
Kleine kinderen helpen met oversteken?
Kapotte teddyberen op liefdevolle wijze herstellen?
Of een bedrijf runnen zodat het over een paar jaar nog bestaat, en zijn personeel een baan heeft?
In dit land betaal ik, als werkgever, zoveel belasting dat ik dat als aflaat beschouw. Mijn zorg voor andermans ellende heb ik afgekocht via de blauwe enveloppe.
Of je trap ze toch gewoon die lui uit de uitkering en vervolgens in een werkkamp?quote:Op woensdag 21 april 2010 18:17 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Het andere topique is erg constructief voor mensen die in de WAO zitten en weer aan het werk willen, er zijn namelijk diverse goeie tips gegeven! Hopelijk kunnen we de WAO-ers die dit topique lezeno ok nog wat tips geven zodat ze lekker weer aan het werk kunnen!
Lang leve de markt.quote:Op woensdag 21 april 2010 22:18 schreef Schenkstroop het volgende:
En dan nog wie wil er iemand van 30 in dienst?
Wat is een pkanquote:Op woensdag 21 april 2010 22:28 schreef Schenkstroop het volgende:
Ben niet zo mondig, ik word er ws. na een dag al uitgeptrapt. Ik moet een pkan hebben men, dit kan zo niet langer.
Pfff, ik ben 46 en o.a. hartpatient.quote:Op woensdag 21 april 2010 22:18 schreef Schenkstroop het volgende:
En dan nog wie wil er iemand van 30 in dienst?
De eerste werkgever die geen geldwolf is , moet ik nog tegenkomen.quote:Op woensdag 21 april 2010 19:27 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
. Deze werkgever deed het waarschijnlijk voor het geld.
Dat heeft er misschien mee te maken dat mensen die allang aan de kant staan de mogelijkheden om te werken niet altijd meer zien. Werkenden zitten daar wat dichter op, dus die hebben daar misschien wat meer inzicht inquote:Op woensdag 21 april 2010 19:47 schreef trovey het volgende:
[..]
Sure....dat was duidelijk te merken aan dat andere topic
Nu scheer je weer iedereen over 1 kam!quote:Op woensdag 21 april 2010 22:12 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Of je trap ze toch gewoon die lui uit de uitkering en vervolgens in een werkkamp?
Probleem opgelost.
Slotje.
Dat klopt, als je eenmaal in de WAO zit dan blijft voor jou deze wet van toepassing.. voor nieuwe afgekeurden treedt de WIA in werking.quote:Op woensdag 21 april 2010 20:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Op mijn 'loonstrook' staat toch echt WAO en geen WIA.
Ik zit ook in de WAO en niet in de WIA. Ligt aan het moment dat je erin bent gekomen.
Voor mij blijft het ook steeds hetzelfde percentage van het laatstverdiende loon, met indexatie.
Ik neem aan dat er toch begeleiding is voor mensen die vnauit de WIA/WAO weer aan het werk 'moeten' ? Zoals de bedrijven waar sempron en ik het over hadden.quote:Overigens slaat het nergens op om het toe te juichen dat mensen die gewoon echt niet kunnen werken, omdat geen enkele werkgever ze wil, uit de WAO gedonderd worden. In zo'n gezin valt dan wel een heel inkomen weg. In geval iemand alleenstaand is, krijgt die nog bijstand, maar iemand met een partner met inkomen, krijgt dan helemaal niks meer.
Je snapt toch zelf wel dat Wajongers of andere uitkeringsgerechtigden in dit soort slecht gemodereerde topics zich niet inhoudelijk mengen in discussies.quote:Op donderdag 22 april 2010 08:15 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat heeft er misschien mee te maken dat mensen die allang aan de kant staan de mogelijkheden om te werken niet altijd meer zien. Werkenden zitten daar wat dichter op, dus die hebben daar misschien wat meer inzicht in.
En jij denkt dat de meesten gewoon niet morgen- maar vandaag- nog zouden willen gaan werken?quote:Op donderdag 22 april 2010 08:15 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat heeft er misschien mee te maken dat mensen die allang aan de kant staan de mogelijkheden om te werken niet altijd meer zien. Werkenden zitten daar wat dichter op, dus die hebben daar misschien wat meer inzicht in.
Klasse.quote:Op donderdag 22 april 2010 08:29 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Je snapt toch zelf wel dat Wajongers of andere uitkeringsgerechtigden in dit soort slecht gemodereerde topics zich niet inhoudelijk mengen in discussies.
Het algemene beeld is hier dat ze lui zijn, niet willen werken, hun handje op houden en met flatscreens thuis zitten van hun geld.![]()
Buiten dat, aan die tips hebben ze over het algemeen vrij weinig, de meesten die wel willen werken hoeven maar te knikken en ze krijgen een re-integratietraject, een jobcoach of iets in die richting maar degene die écht niet kunnen werken en dat hier uitspreken zullen dat ook écht niet kunnen en ook niet bij de bedrijven en met de tips die genoemd worden.
Dat ze dan wel een vrijwilligersbaantje (kunnen) doen is niets vreemds, daar zijn de eisen enkel dat je er plezier in hebt en het graag doet en behandelen ze je nog als mens, puur omdat ze financieël niets kunnen bieden en blij zijn met iedere hulp, ookal kunnen ze verder niet op je bouwen qua uren en inzet.
De mensen die al een tijd uit het werkproces zijn weten júist wat ze wel en niet kunnen, puur omdat ze iedere dag al bij de kleinste zaken in de problemen komen, merken dat ze niet eens een stukje kunnen wandelen met de hond, afspraken met familie niet na kunnen komen of zelfs de boodschappen moeten laten halen en natuurlijk zitten erbij die vast wel een uurtje of 2 per dag thuis wasknijpers in elkaar kunnen zetten, maar dan gun ik die mensen van mijn belastinggeld best dat ze het bij een vrijwilligersbaantje houden óf gewoon thuis blijven en die 2 uurtjes die wel goed gaan besteden aan iets menswaardigers.
Hoe dan ook, dit soort topics vallen gewoon in het rijtje met krakende dreadheads (lees: hippies, stinkend, werkeloos en teren op 'ons' geld) waarin het echt niet meer draait om de discussie maar puur om een bepaalde groep te bashen en dat is met uitkeringsgerechtigden precies hetzelfde verhaal en het dan vreemd vinden dat die WAO/Wajongers niet inhoudelijk reageren en puur wijzen op die bladzijde aan serieuze posts terwijl er 12 pagina's aan rotzooi bij staan vol beledigingen, vage aannames en generaliserende teksten.
Maar het biedt geen enkele garantie. Daarom worden mensen die als onbemiddelbaar (ook voor die bedrijven) worden aangemerkt gewoon afgekeurd. Met de mogelijkheid dat, indien ze dat zelf willen of denken te kunnen, alsnog werk te zoeken.quote:Op donderdag 22 april 2010 08:20 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat klopt, als je eenmaal in de WAO zit dan blijft voor jou deze wet van toepassing.. voor nieuwe afgekeurden treedt de WIA in werking.
[..]
Ik neem aan dat er toch begeleiding is voor mensen die vnauit de WIA/WAO weer aan het werk 'moeten' ? Zoals de bedrijven waar sempron en ik het over hadden.
En terecht.quote:Op donderdag 22 april 2010 10:50 schreef EchtGaaf het volgende:
Het sociaal klimaat wordt hier met de dag killer.
De VVD doelt onder meer op de voltijds schoonmaker in het bedrijf waar ik werk, die slecht om kan gaan met stress en drukte, maar hij werkt wel elke dag en moet 1/3 van zijn 1200 euro p/m afdragen waarvan een gedeelte wordt doorgeschoven naar anderen die ook niet tegen stress kunnen maar er voor kiezen niet te werken. Of de chronische depressieve administratieve medewerker van mijn vorige werknemer die moeite heeft met communiceren in groepsverband, zij komt gewoon opdagen en doet haar best om een zelfstandig bestaan te leiden. Die twee mensen zouden ook aanspraak op een wajong kunnen maken, maar ze kiezen ervoor om door de zure appel heen te bijten. Het zijn deze mensen die de samenleving dragen en zorgen dat anderen niet moeten werken.quote:Helemaal denigrerend is wat de VVD doet: door steeds te praten over de Hardwerkende Nederlander. Alsof de rest er niet meer toedoet. Bij de VVD mag je alleen bestaan als je de economie dient.![]()
quote:Op donderdag 22 april 2010 08:15 schreef Maanvis het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |