Ja? Staat de broccoliteelt bekend om zijn problemen met onverdoofd castreren en hoge mate van antibiotica gebruik?quote:Op woensdag 21 april 2010 15:16 schreef BasEnAad het volgende:
Dat "onderzoek"

Je kunt zo'n verhaal maken voor alle voeding op de wereld. Dit is echt propagandistische onzin.

Als je wat te zeggen hebt, zeg het dan goed want je vergeet even de pesticieden die op de gewassen worden gespoten.quote:Op woensdag 21 april 2010 16:03 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Ja? Staat de broccoliteelt bekend om zijn problemen met onverdoofd castreren en hoge mate van antibiotica gebruik?

Alle problemen die voor gewassen gelden, gelden in in zesvoud voor vlees. Zoals Frollo namelijk al zei, heb je namelijk heel wat plantaardigeiwit nodig om dierlijkeiwit te maken.quote:Op woensdag 21 april 2010 16:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als je wat te zeggen hebt, zeg het dan goed want je vergeet even de pesticieden die op de gewassen worden gespoten.

Vlees heeft zo weinig invloed op het totale klimaat dat het de moeite eigenlijk niet zou moeten zijn. Die vegetariėrs proberen door te schreeuwen zich op de kaart te plaatsen. Eigenlijk zouden er fanatieke vleeseters op moeten staan om een tegenbeweging op te richten. Maar die hebben wel wat beters te doen want die zitten niet de hele dag op een afgeragde bank in een krakerspandje zich druk te maken over de wereld en de maatschappij waar ze toch niet aan mee doen.quote:Op woensdag 21 april 2010 13:28 schreef Bommenlegger het volgende:
En wat heeft belasting voor invloed op het milieu?
Heeft het dan ineens geen invloed meer op het klimaat?
Ook ik heb het geprobeerd. Een week geen vlees geprobeerd te eten, je moet immers weten waar je het over hebt vind ik. 3 dagen hield ik het vol want ik voelde alle kracht uit mijn lijf verdwijnen. Vlees houd je kracht.quote:Op woensdag 21 april 2010 13:37 schreef Salatrel het volgende:
vegetariėrs zijn HET bewijs dat vlees eten goed voor je is.
minder belasting op vlees!

Daarom, ik vind vlees nu al duur genoeg.quote:Op woensdag 21 april 2010 14:47 schreef zoalshetis het volgende:
ik weet niet, maar ik betaal nu ook wel 9 euro gemiddeld per kilo varkensvlees.

Wat eet je als je groentes eet die in de reclame zijn gestopt? De zelfde barre omstandigheden, onderdrukkingen, bio aanpassingen en uitbuitingen van de boer als bij vlees. Alleen hoor je een stuk groente niet schreeuwen voordat er een mes in gaat.quote:Op woensdag 21 april 2010 16:17 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Alle problemen die voor gewassen gelden, gelden in in zesvoud voor vlees. Zoals Frollo namelijk al zei, heb je namelijk heel wat plantaardigeiwit nodig om dierlijkeiwit te maken.

Jup.. die gewoon naar de kist gaat en waar de industrie geen flikker van terug gaat zien.quote:Op woensdag 21 april 2010 16:19 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Daarom, ik vind vlees nu al duur genoeg.
Maar ze willen het gewoon nog een beetje duurder maken, dus wordt er een onderzoek gedaan, flink met milieutermen gegooid en worden we klaargestoomd voor de vleestaks

Tot nu toe vind ik je argumentatie niet heel sterk. Je probeert vlees niet te verdedigen: nee je kiest er voor groente aanvallen. Dat er ‘slechte’ groente bestaat geloof ik direct. Goed argument om die groente te vermijden. Dat er ‘slechte’ groente bestaat is echter geen enkele rechtvaardiging voor het consumeren van ‘slecht’ vlees.quote:Op woensdag 21 april 2010 16:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat eet je als je groentes eet die in de reclame zijn gestopt? De zelfde barre omstandigheden, onderdrukkingen, bio aanpassingen en uitbuitingen van de boer als bij vlees. Alleen hoor je een stuk groente niet schreeuwen voordat er een mes in gaat.

Lees het laatste stukje even van die post waarin ik 2 mensen quote.quote:Op woensdag 21 april 2010 16:25 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Tot nu toe vind ik je argumentatie niet heel sterk. Je probeert vlees niet te verdedigen: nee je kiest er voor groente aanvallen. Dat er ‘slechte’ groente bestaat geloof ik direct. Goed argument om die groente te vermijden. Dat er ‘slechte’ groente bestaat is echter geen enkele rechtvaardiging voor het consumeren van ‘slecht’ vlees.

misschien eerst even een onderzoek naar hoe vaak vegetariers zich ziek melden en kijken wat daarvan de kosten zijn?quote:Op woensdag 21 april 2010 13:37 schreef Salatrel het volgende:
vegetariėrs zijn HET bewijs dat vlees eten goed voor je is.
minder belasting op vlees!

Mmm leuke invalshoekquote:Op woensdag 21 april 2010 18:09 schreef kawotski het volgende:
[..]
misschien eerst even een onderzoek naar hoe vaak vegetariers zich ziek melden en kijken wat daarvan de kosten zijn?

Dat komt niet door het vegetarisme, zowel het vegetarisme als het vaak ziek melden komt door de gemeenschappelijke oorzaak dat het aanstellers zijn.quote:Op woensdag 21 april 2010 18:09 schreef kawotski het volgende:
[..]
misschien eerst even een onderzoek naar hoe vaak vegetariers zich ziek melden en kijken wat daarvan de kosten zijn?

Wat een onzin. Er zijn heel veel mensen die om verschillende redenen ervoor kiezen om vegetarier te zijn. Vaak zijn zij veel bewuster bezig met gezondheid dan andere burgers. Ik kan het ook alleen maar toejuichen gezien de voordelen van het vegetarisme.quote:Op woensdag 21 april 2010 18:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat komt niet door het vegetarisme, zowel het vegetarisme als het vaak ziek melden komt door de gemeenschappelijke oorzaak dat het aanstellers zijn.

Geen onderzoek, maar wel een praktijkgeval:: Ik ben nu een jaar of 17 vegetariėr en ben in mijn werkende leven 1 dag ziek geweest.quote:Op woensdag 21 april 2010 18:09 schreef kawotski het volgende:
[..]

Ik heb er ook niks tegen, maar ik kan me best voorstellen dat de correlatie wanneer die er is anders werkt dan oorzakelijk.quote:Op woensdag 21 april 2010 18:44 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Wat een onzin. Er zijn heel veel mensen die om verschillende redenen ervoor kiezen om vegetarier te zijn. Vaak zijn zij veel bewuster bezig met gezondheid dan andere burgers. Ik kan het ook alleen maar toejuichen gezien de voordelen van het vegetarisme.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |