'En die grijze auto, kon je inschatten dat je daar nog voor kon? Zag je dat hij z'n richting aan had gedaan? En die rode auto van links, wist je zeker dat hij niet zou afslaan?'quote:Op dinsdag 27 april 2010 09:42 schreef Purdey het volgende:
[..]
Heb jij dat ook?Ik dacht dat ik gewoon aan een vorm van Alzheimer Light leed! Dat nabespreken is niet te doen 'Wat voor borden stonden er? Hoeveel auto's?' Geen idee?!?
Haha lekker vaag inderdaadquote:Op dinsdag 27 april 2010 09:43 schreef CherryLips het volgende:
[..]
'En die grijze auto, kon je inschatten dat je daar nog voor kon? Zag je dat hij z'n richting aan had gedaan? En die rode auto van links, wist je zeker dat hij niet zou afslaan?'
Ja wtf, we proberen de laatste tijd juist dat ik niet meer achteraf ga analyseren, want dan blijf ik met m'n hoofd bij situaties hangen terwijl er al een nieuwe situatie komt, en dan krijg je zulke besprekingen.
Je bent absoluut de enigste nietquote:Op dinsdag 27 april 2010 12:52 schreef twiFight het volgende:
Aha, dus ik ben niet de enige die vindt dat die instructeurs een belachelijk goed geheugen hebben
"Die grijze auto die van rechts kwam, met die vrouw er in, het raampje half open en die een halve meter te dicht bij de stoep reed."
Dan kijk ik hem echt aan alsof ik naast een Terminator zit
Dat vroeg ik hem laatst ook, dat ik het wel dapper van hem vond om koffie te drinken en te bellen terwijl ik aan het rijden ben, maar hij had er wel vertrouwen in blijkbaarquote:Op dinsdag 27 april 2010 14:14 schreef Purdey het volgende:
[..]
Je bent absoluut de enigste nietIk vind het ook altijd wonderlijk hoe alert mijn instructeur is.Soms zit ie te bellen,een afspraak te noteren en grijpt hij tegelijker tijd nog in ook
Hoezo mannen kunnen niet meerdere dingen tegelijk doen?
Succes donderdag! En als je zakt is het ook niet erg, hoor, laat je Koninginnedag daardoor niet verpesten!quote:Op dinsdag 27 april 2010 00:47 schreef Cardizzle14 het volgende:
Donderdag examen! Morgen en woensdag nog lessen en dan is het de bedoeling dat ik mijn pasje mag gaan bestellen. Anders word koninginnedag niet zo leuk voor mij.
Ik vergeet het steedsquote:Op dinsdag 27 april 2010 17:06 schreef Merkie het volgende:
Ze geven drie instructies volgens mij. Bijv: tweede rechts, eerste links en dan de eerste weer links. Ze herhalen het ook nog een keer. Moet goed komen.
Dat achteraf nalullen werkt bij mij wel. Waarom? Omdat ik zelf al precies na die fout weet dat dat fout was en dat onthoud ik dan ook gelijk, afgelopen keer ook een proefexamen met m'n instructeur gedaan en ik wist precies waar ze het over had toen ze vertelde wat ik fout deedquote:Op dinsdag 27 april 2010 17:27 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ik mocht het altijd navragen als ik het me niet meer goed kon herinneren, of dat ik de weg gewoon totaal niet kende.
Dat achteraf nabespreken heeft zowaar geen kans bij me!Ik heb al zo'n slecht korttermijngeheugen en dan onthoud ik echt geen specifieke plekken/auto's/situaties.
Pff duurt me te lang dit. Helemaal wachten tot volgende week vrijdag voor 2 uur les, dan maandag 2 uur les en dan dinsdag uur les + examen, hopelijk de laatste keer.
Gek idee lijkt me dat.Zou ik ook wel willen horen.Dat ik op die en die datum mn rijbewijs heb,wat een zucht van verlichting zal dát gevenquote:Op dinsdag 27 april 2010 17:05 schreef Jac0bus het volgende:
Vandaag over een week weet ik of ik mijn rijbewijs heb of niet
Nog even een kleine vraag: gaan die examinatoren echt een hele zooi aanwijzingen in een keer zeggen? Mijn instructeur zegt wel eens: ga hier links af en dan bij de rotonde rechts en dan de tweede links en dan links voorsorteren en dan de snelweg op.
Dan weet ik na de eerste afslag al niet meer waar ik heen moet
Same here. Vandaag over een week rij ik af(4 mei). 6 mei theorieexamen voor de motor en 9 mei eerste motorrijles. Maar ik wil gewoon dat ik slaag voor mijn auto anders gaan auto en motor door elkaar lopen en daar heb ik wat minder zin in.quote:Op dinsdag 27 april 2010 19:13 schreef Purdey het volgende:
[..]
Gek idee lijkt me dat.Zou ik ook wel willen horen.Dat ik op die en die datum mn rijbewijs heb,wat een zucht van verlichting zal dát geven
Ach ik vraag het ook regelmatig na hoor, vooral als hij halverwegen gaat uitleggen wat ik allemaal fout doe. Dan ben ik alweer kwijt of het nou links of rechts was.quote:Op dinsdag 27 april 2010 17:05 schreef Jac0bus het volgende:
Vandaag over een week weet ik of ik mijn rijbewijs heb of niet
Nog even een kleine vraag: gaan die examinatoren echt een hele zooi aanwijzingen in een keer zeggen? Mijn instructeur zegt wel eens: ga hier links af en dan bij de rotonde rechts en dan de tweede links en dan links voorsorteren en dan de snelweg op.
Dan weet ik na de eerste afslag al niet meer waar ik heen moet
Ligt eraan wat voor bocht hequote:Op dinsdag 27 april 2010 22:37 schreef Cardizzle14 het volgende:
Vandaag de een-na laatste les gehad voor mijn examen overmorgen. Eigenlijk ging het behoorlijk slecht, ik betrapte mijzelf ineens op de koppeling intrappen in een bocht, op het examen zak je gelijk daardoor.
Daarnaast ook nog een zebrapad overgereden zonder echt goed te kijken (was heel onoverzichtelijk).
En zelfs de snelweg ging niet zo goed.
Morgen toch maar weer wat beter rijden, is goed voor mijn zelfvertrouwen.
Poeh zeg, enige wat ik door zou krijgen: "Ga links het terrein af, eindpunt rechts, ... rotonde, ... Lidl... parkeren".quote:Op dinsdag 27 april 2010 21:57 schreef twiFight het volgende:
"Ga links het terrein af, eindpunt rechts, ga bij het kruispunt de snelweg op richting <naam stad>, neem daarna afslag <naam dorp>, neem daarna de eerste afslag rechts, neem daarna de rotonde 3/4 en volg dan de aanwijzing naar de Lidl en voer daar een parkeeropdracht uit.
Die laatste kon ik zowaar onthouden omdat ik daar de weg wel kende, maar ik moest wel even slikken toen ik dat hoorde :p
Meteen zakken? Wat is er precies zo erg aan? (Ik wil soms de koppeling intrappen en vasthouden terwijl ik in z'n 5 richting een rotonde rol. Heb ik zo'n gedachte van dan hoef ik alleen nog maar te remmen en aan het eind maar 'ns naar de 2e versnelling te schakelenquote:Op dinsdag 27 april 2010 22:37 schreef Cardizzle14 het volgende:
Vandaag de een-na laatste les gehad voor mijn examen overmorgen. Eigenlijk ging het behoorlijk slecht, ik betrapte mijzelf ineens op de koppeling intrappen in een bocht, op het examen zak je gelijk daardoor.
Precies, dat doe ik ook vaak. Het is niet zo dat je nog gas kunt gaan bijgeven of zo, dus waarom niet alvast de koppeling in? Hoef je alleen nog maar de rem goed te timen.quote:Op dinsdag 27 april 2010 22:47 schreef jacobras het volgende:
Meteen zakken? Wat is er precies zo erg aan? (Ik wil soms de koppeling intrappen en vasthouden terwijl ik in z'n 5 richting een rotonde rol. Heb ik zo'n gedachte van dan hoef ik alleen nog maar te remmen en aan het eind maar 'ns naar de 2e versnelling te schakelen).
Heb mijn instructrice er niet over gehoord over dat koppelingsverhaal?quote:Op woensdag 28 april 2010 00:51 schreef Cardizzle14 het volgende:
Quoten lukt niet echt op mobiel ofzo maargoed.
In de 5 uit laten rollen is juist goed, valt onder millieu-bewust rijden. Als je de auto uit laat rollen dan remt de motor je af, als je de koppeling intrapt verbreek je de verbinding tussen je wielen en de motor, dus rem je niet af en heb je dus geen controle over wat de auto doet in principe. Als voorbeeld als je van een helling afrijd in de 1 kun je gerust van de pedalen afblijven en in stationair laten lopen, de motor remt je af.
Op het moment dat je de koppeling intrapt op diezelfde helling versnel je. Dus vandaar dat het niet mag en weet ook niet waarom ik het wel deed:p
Nooit een opmerking over gehad, behalve als ik nog echt moet schakelen in een bocht. Koppelen in een bocht lijkt me niet zo erg. Het is natuurlijk beter om met al je handelingen klaar te zijn voor de bocht.quote:Op woensdag 28 april 2010 09:47 schreef Purdey het volgende:
Ik mag ook de koppeling niet vasthouden in een bocht.Als ik in z'n drie rij,en terug schakel naar z'n twee voor een bocht,moet ik voordat ik de bocht maak de koppeling weer loslaten.Soms lukt dat gewoon niet goed,en dat krijg ik dan ook zeker weer te horen..Maar kun je daar echt op zakken?!
Edit: Even aan m'n pa gevraagd.Als je met de koppeling ingetrapt een bocht in gaat,heeft de auto de vrije loop.De verbinding tussen de motor en de koppeling is dan los.Vandaar dat ook mijn instructeur haast vuur spuugt op zo'n moment,toch maar iets beter op gaan letten dan![]()
Hier moet ik ook nog aan werken. Voor de bocht moet de handeling al af zijn. Dat betekent dat ik eerder moet remmen en schakelen. Maar ik durf niet echt vroeg te remmen, omdat er meestal wel iemand achter je zit, die ook dan op tijd moet gaan remmen. Ik moet rekening houden met anderen in het verkeer, maar zij moeten ook met mij rekening houden. Dat is nu mijn motivatie, om goed de bocht in te gaan.quote:Op woensdag 28 april 2010 09:47 schreef Purdey het volgende:
Ik mag ook de koppeling niet vasthouden in een bocht.Als ik in z'n drie rij,en terug schakel naar z'n twee voor een bocht,moet ik voordat ik de bocht maak de koppeling weer loslaten.Soms lukt dat gewoon niet goed,en dat krijg ik dan ook zeker weer te horen..Maar kun je daar echt op zakken?!
Whehe, vetquote:Op woensdag 28 april 2010 12:54 schreef Unknown90 het volgende:
Whoops helemaal vergeten te vertellen...![]()
Vorige week, donderdag 22 april, ben ik GESLAAGD voor mijn praktijkexamen!![]()
Toen ik aankwam in Bussum, stonden er mensen van 3FM, vroegen of ze live op de radio mochten uitzenden of ik gezakt of geslaagd was, als ik geslaagd was, kreeg ik een BMW voor 3 dagen...![]()
Examen ging goed, kreeg de tip van de examinator om op 2 punten goed te letten: Doorstroming en kijken.
Examen ging vrijwel vlekkenloos, behalve op de snelweg, ik wilde inhalen, maar ging niet omdat ik niet zeker wist of het wel kon, ene auto reed harder dan de ander, waardoor het gat tussen deze twee auto's telkens kleiner werd en ik voor veiligheid koos.
Terug op het CBR zei hij dat ik uiteindelijk wel goed had ingehaald, maar het al eerder had kunnen doen.
Toen nog meegenomen door 3FM naar de studio, foto's gemaakt enzovoorts, mag volgende week de BMW komen ophalen voor 3 dagen.
quote:Op woensdag 28 april 2010 12:54 schreef Unknown90 het volgende:
Whoops helemaal vergeten te vertellen...![]()
Vorige week, donderdag 22 april, ben ik GESLAAGD voor mijn praktijkexamen!![]()
Toen ik aankwam in Bussum, stonden er mensen van 3FM, vroegen of ze live op de radio mochten uitzenden of ik gezakt of geslaagd was, als ik geslaagd was, kreeg ik een BMW voor 3 dagen...![]()
Examen ging goed, kreeg de tip van de examinator om op 2 punten goed te letten: Doorstroming en kijken.
Examen ging vrijwel vlekkenloos, behalve op de snelweg, ik wilde inhalen, maar ging niet omdat ik niet zeker wist of het wel kon, ene auto reed harder dan de ander, waardoor het gat tussen deze twee auto's telkens kleiner werd en ik voor veiligheid koos.
Terug op het CBR zei hij dat ik uiteindelijk wel goed had ingehaald, maar het al eerder had kunnen doen.
Toen nog meegenomen door 3FM naar de studio, foto's gemaakt enzovoorts, mag volgende week de BMW komen ophalen voor 3 dagen.
Gefeliciteerd - EN WAT COOL VAN DIE BMWquote:Op woensdag 28 april 2010 12:54 schreef Unknown90 het volgende:
Whoops helemaal vergeten te vertellen...![]()
Vorige week, donderdag 22 april, ben ik GESLAAGD voor mijn praktijkexamen!![]()
Toen ik aankwam in Bussum, stonden er mensen van 3FM, vroegen of ze live op de radio mochten uitzenden of ik gezakt of geslaagd was, als ik geslaagd was, kreeg ik een BMW voor 3 dagen...![]()
Examen ging goed, kreeg de tip van de examinator om op 2 punten goed te letten: Doorstroming en kijken.
Examen ging vrijwel vlekkenloos, behalve op de snelweg, ik wilde inhalen, maar ging niet omdat ik niet zeker wist of het wel kon, ene auto reed harder dan de ander, waardoor het gat tussen deze twee auto's telkens kleiner werd en ik voor veiligheid koos.
Terug op het CBR zei hij dat ik uiteindelijk wel goed had ingehaald, maar het al eerder had kunnen doen.
Toen nog meegenomen door 3FM naar de studio, foto's gemaakt enzovoorts, mag volgende week de BMW komen ophalen voor 3 dagen.
Dat heb ik ook. Ik ben soms net iets te laat, ook bij bijv een rotonde.quote:Op woensdag 28 april 2010 10:07 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Hier moet ik ook nog aan werken. Voor de bocht moet de handeling al af zijn. Dat betekent dat ik eerder moet remmen en schakelen. Maar ik durf niet echt vroeg te remmen, omdat er meestal wel iemand achter je zit, die ook dan op tijd moet gaan remmen. Ik moet rekening houden met anderen in het verkeer, maar zij moeten ook met mij rekening houden. Dat is nu mijn motivatie, om goed de bocht in te gaan.
Rotonde gaat bij mij prima, maar het gaat meer om de wegen waar je 50 mag, met parkeerplekken, daarnaast een fietspad en dan een zijstraat waar je 30 mag.quote:Op woensdag 28 april 2010 17:33 schreef Butterfly91 het volgende:
[..]
Dat heb ik ook. Ik ben soms net iets te laat, ook bij bijv een rotonde.
Ik denk dat het niet zo'n ramp is als je 1 keer de koppeling te laat hebt op laten komen bij je examen. Als je het vaker doet, is het wel een probleem (maar om nou te zakken voor zo'n stom dingetje...)quote:Op woensdag 28 april 2010 09:59 schreef Cardizzle14 het volgende:
Vraag t maar een x na, is namelijk een fout die je echt niet kan maken op het examen.
vanavond laatste rijles. Morgen 8.55 examen whaa
Gefeliciteerd met je rijbewijs en met je BMW voor drie dagenquote:Op woensdag 28 april 2010 12:54 schreef Unknown90 het volgende:
Vorige week, donderdag 22 april, ben ik GESLAAGD voor mijn praktijkexamen!![]()
Een zakpaal?quote:Op woensdag 28 april 2010 17:53 schreef Lammmetje het volgende:
[..]
dat ding wat omhoog moet komen (weet iemand hoe zo'n spoorboomachtig geval heet? Ik kan er maar niet opkomen).
Een slagboomquote:Op woensdag 28 april 2010 17:53 schreef Lammmetje het volgende:
[..]
Ik zet 'm pas in z'n 1 wanneer ik óf gestopt ben voor een voetganger/fietser óf als ik moet wachten voor dat ding wat omhoog moet komen (weet iemand hoe zo'n spoorboomachtig geval heet? Ik kan er maar niet opkomen).
[..]
Oja! Bedankt!quote:
Weet je het al? Of durfde je het niet meer te vragen na je zelfstandig rijden opdracht?quote:Op woensdag 28 april 2010 12:05 schreef Purdey het volgende:
Ik mag ook vanmiddag weer de weg op,terwijl het natuurlijk veel te mooi weer is om in een auto te gaan zitten..Hoop wel vanmiddag te kunnen overleggen of we een examen-datum kunnen prikken,en hoeveel lessen hij nog denkt dat ik moet hebbenKnopen-doorhak les dus
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |