Ja, een beetje morbide fantasie dus. Niet alle fantasieen zijn leuk, lief, en gezelligquote:Op donderdag 29 april 2010 11:18 schreef senesta het volgende:
Ze vertelde dat haar andere ouders dood gingen, dat zij later ook dood ging en dat ze daarna bij ons kwam. (even in het kort). En ik weet echt zeker dat ik haar zelf gebaard heb hoor
Ik snap niet helemaal wat dit met het onderwerp in dit topic te maken heeft eigenlijkquote:Op donderdag 29 april 2010 11:27 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Ja, een beetje morbide fantasie dus. Niet alle fantasieen zijn leuk, lief, en gezellig.
Hoe zou jij het vinden als jouw kind heel rationeel ging zitten vertellen:
"Pappa en mamma zijn elkaar tegengekomen op een feest. Ze zijn daar heel erg dronken geworden. Toen wilde pappa zijn penis in de vagina van mamma stoppen. Door de alcohol kreeg pappa 'm bijna niet stijf, maar toen heeft mamma 'm even in haar mond gestopt en uiteindelijk werd ie toch stijf en lukte het pappa om 'm bij mamma in haar vagina te stoppen
. Pappa kwam klaar en spoot allemaal zaadjes in en over mamma. Mamma werd dikker en dikker. Ze ontplofte bijna. Dat duurde 9 maanden en toen heeft mamma mij uitgepoept met haar vagina. En hier ben ik dan
"
Ik zou me pas zorgen maken als kinderen zoiets zouden vertellen!
Nee, maar een kind heeft nu eenmaal een rijke fantasie, en alles wat hij/zij in de omgeving oppikt, niet alleen van thuis maar tv vriendjes familie kenissen speelt daarin een rol. Ontwikkeling van de hersenen, het zelfbewustzijn en dat soort zaken wordt daarin mede bepaald.quote:Op donderdag 29 april 2010 11:28 schreef Bastard het volgende:
Jullie denken ook werkelijk dat een kind niet serieus te nemen is he
Een kind weet zelf vaak niet eens wanneer het fantaseert en wanneer niet, omdat de hersenen nog niet voldoende ontwikkeld zijn.quote:Op donderdag 29 april 2010 11:24 schreef Bastard het volgende:
Laten we zeggen dat ik wel weet te beoordelen wanneer mn kind fantaseert en een verhaal ophangt om maar wat te vertellen, en een verhaal verteld waar mogelijk meer achter steekt (zonder dat ik die invulling geef voor haar want ik heb het nooit over reincarnatie en dergelijke met mn kinderen)
Ja, dat dus. En daar kan ik me heel boos over maken.quote:Op donderdag 29 april 2010 11:28 schreef Bastard het volgende:
Nee, kinderen van nu gaan naar de klote omdat in de opvoeding dingen ontbreken als regelmaat en orde. Mensen die niet "Nee!" zeggen als iets niet mag maar met het kind in discussie gaan, onderhandelen, de ruimte laten.quote:Op donderdag 29 april 2010 11:36 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Veel kinderen gaan daardoor naar de klote.
Wie zegt dat mensen die kennelijk en andere visie hebben gelijk 'kinderen niet serieus nemen'...?quote:Op donderdag 29 april 2010 11:28 schreef Bastard het volgende:
Je begint er een gewoonte van te maken om zaken voor mij in te vullen.quote:Op donderdag 29 april 2010 11:31 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Een kind weet zelf vaak niet eens wanneer het fantaseert en wanneer niet, omdat de hersenen nog niet voldoende ontwikkeld zijn.
Ik zeg ook niet dat jij tegen haar hebt gezegd dat het een vorig leven is. Ik zeg dat jij dat achteraf zo ingevuld hebt.
Kind vertelt iets over leven en dood -> Pappa Bastard vindt dat bijzonder -> Pappa Bastard denkt dat het over een vorig leven gaat
Nou, dat dat is hoe jouw kind in werkelijkheid op de wereld is gekomen en omdat zij dat waarschijnlijk toen nog niet wist (of niet kon bevatten) heeft ze een fantasie verteldquote:Op donderdag 29 april 2010 11:29 schreef senesta het volgende:
Ik snap niet helemaal wat dit met het onderwerp in dit topic te maken heeft eigenlijk![]()
Oh maar om in die bewoordingen te blijven, dat voorbeeld slaat als een lul op een drumstel
Precies, ze worden angstig of begrijpen een hoop dingen niet en hun vertrouwenspersoon (ouders) zeggen dat ze zich niet moeten aanstellen of dingen moeten gaan verzinnen.quote:Op donderdag 29 april 2010 11:36 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Ja, dat dus. En daar kan ik me heel boos over maken.
Veel kinderen gaan daardoor naar de klote.
Jezus, sorry dat ik het zeg hoor maar wat trek je hier voor extreem pad?quote:Op donderdag 29 april 2010 11:42 schreef Bastard het volgende:
[..]
Precies, ze worden angstig of begrijpen een hoop dingen niet en hun vertrouwenspersoon (ouders) zeggen dat ze zich niet moeten aanstellen of dingen moeten gaan verzinnen.
Krijgen ze onverklaarbaar gedrag, waar op den duur therapie voor nodig is, of anders medicatie net zolang tot zo'n kind zich wel kan gedragen naar de standaard die we stellen in de maatschappij.
Helemaal mee eens !!quote:Op donderdag 29 april 2010 11:39 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Wie zegt dat mensen die kennelijk en andere visie hebben gelijk 'kinderen niet serieus nemen'...?
ik neem kinderen juist heel serieus, maar zoals ze zijn en je kunt wat kinderen vertellen niet op een exacte gelijke manier behandelen en interpreteren als dingen die volwassenen vertellen...
dat is verder helemaal géén waardeoordeel (dat volgens mij jij makkelijker velt met je 'afwijzing' van alles wat niet in je straatje past) ...
maar juist een vorm van dingen op hun waarde schatten...
Voor mijzijn kinderen juist heel vrij en non-conformistsich in wat ze zeggen en op veel momenten vind ik het juistz een beetje jammer dat die openheid en direktheid en dingen kunnen zeggen zonder 'verstopte bedoelingen' of 'dingen die je erin moet lezen' veel volwassenen niet meer kunnen...
sterker nog, veel van die volkwassenen kunnen niet eens meer omgaan met kinderlijke eerlijkheid; en gaan er dan zelf mogelijk dingen in lezen die 'beter in hun straatje past'.
Overigens vind ik het ook een erg irritante OUD-discussie techniek die mensen toepassen om eerst hun kinderen zélf als voorbeeld te nemen en dan boos te worden over en reactie omdat 'anderen niks over hun kinderen mogen zeggen'... als je zo denkt moet je je eigen kinderen uit deze discussie houden.
quote:Op donderdag 29 april 2010 11:42 schreef Bastard het volgende:
Precies, ze worden angstig of begrijpen een hoop dingen niet en hun vertrouwenspersoon (ouders) zeggen dat ze zich niet moeten aanstellen of dingen moeten gaan verzinnen.
Krijgen ze onverklaarbaar gedrag, waar op den duur therapie voor nodig is, of anders medicatie net zolang tot zo'n kind zich wel kan gedragen naar de standaard die we stellen in de maatschappij.
En natuurlijk versterkt door de ouders:quote:Op donderdag 29 april 2010 11:41 schreef Isabeau het volgende:
Moraal van het verhaal: lief zijn tegen je grootouders, want die kunnen je uit de dood terugsturen naar het leven
(en verder denk ik dat dat kind woorden in de mond zijn gelegd en zijn fantasie meespeelt)
Is ook heel gezond en goed voor de ontwikkeling.quote:Op donderdag 29 april 2010 11:45 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Dat ik (en een aantal anderen) het bestempelen als fantasie wil nog niet zeggen dat ik vind dat een kind zich aanstelt. Integendeel. Fantaseren is doodnormaal.
Nee het gaat er om dat het word ingevuld hoe het kind denkt, en hoe ze denken dat ik er mee omga en dat is gewoon ridicuul.quote:Op donderdag 29 april 2010 11:39 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Wie zegt dat mensen die kennelijk en andere visie hebben gelijk 'kinderen niet serieus nemen'...?
ik neem kinderen juist heel serieus, maar zoals ze zijn en je kunt wat kinderen vertellen niet op een exacte gelijke manier behandelen en interpreteren als dingen die volwassenen vertellen...
dat is verder helemaal géén waardeoordeel (dat volgens mij jij makkelijker velt met je 'afwijzing' van alles wat niet in je straatje past) ...
maar juist een vorm van dingen op hun waarde schatten...
Voor mijzijn kinderen juist heel vrij en non-conformistsich in wat ze zeggen en op veel momenten vind ik het juistz een beetje jammer dat die openheid en direktheid en dingen kunnen zeggen zonder 'verstopte bedoelingen' of 'dingen die je erin moet lezen' veel volwassenen niet meer kunnen...
sterker nog, veel van die volkwassenen kunnen niet eens meer omgaan met kinderlijke eerlijkheid; en gaan er dan zelf mogelijk dingen in lezen die 'beter in hun straatje past'.
Overigens vind ik het ook een erg irritante OUD-discussie techniek die mensen toepassen om eerst hun kinderen zélf als voorbeeld te nemen en dan boos te worden over en reactie omdat 'anderen niks over hun kinderen mogen zeggen'... als je zo denkt moet je je eigen kinderen uit deze discussie houden.
Maar jij laat in ieder geval duidelijk zien dat volgens jou een kind dus alles fantaseert. En mocht er iets bijzonders verteld worden, ontgaat het je compleet want ze vertellen dingen niet in de duidelijk taal die voor jou gangbaar is.quote:Op donderdag 29 april 2010 11:45 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Dat ik (en een aantal anderen) het bestempelen als fantasie wil nog niet zeggen dat ik vind dat een kind zich aanstelt. Integendeel. Fantaseren is doodnormaal.
Nee met een kind blijven meepraten in zoiets zal geen schade aanrichten?quote:Op donderdag 29 april 2010 11:48 schreef Bastard het volgende:
[..]
Maar jij laat in ieder geval duidelijk zien dat volgens jou een kind dus alles fantaseert. En mocht er iets bijzonders verteld worden, ontgaat het je compleet want ze vertellen dingen niet in de duidelijk taal die voor jou gangbaar is.
"Stil maar schatje, was helemaal niet echt, zo is het helemaal niet gegaan" *knuffie knuffie*
Je begint er een gewoonte van te maken om zaken voor mij in te vullenquote:Op donderdag 29 april 2010 11:48 schreef Bastard het volgende:
Maar jij laat in ieder geval duidelijk zien dat volgens jou een kind dus alles fantaseert. En mocht er iets bijzonders verteld worden, ontgaat het je compleet want ze vertellen dingen niet in de duidelijk taal die voor jou gangbaar is.
"Stil maar schatje, was helemaal niet echt, zo is het helemaal niet gegaan" *knuffie knuffie*
quote:Op woensdag 28 april 2010 22:40 schreef JoepiePoepie het volgende:
Nee, ik zou het ook geen onzin noemen, want ik vind een fantasie geen onzin. Ik zou wel vragen van:
"Goh, hoe kom je daar nou bij, waarom denk je dat, enzovoort."
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |