Haha, mogelijk... Ik was alleen te snel, laden duurde even, ook thnx @Roel_Jewel.quote:
quote:ICELAND - Eyjafjallajökull volcano ( Fimmvörduhals)
April 18th, 2010
As of the 18th of April in the morning, latest news reported that the eruptive activity is continuing. During the night the volcanic tremor increasing. According to our icelandic colleague, they have a rough estimate of now much that pocket shrank based on very simple modeling in the first two days of current eruption about 4 million m3. During the first phase of the eruption outflow was estimated at the rate of about 15 m3/s.(pers.com). The quantity of fluor is approximately 25-35 mg/kg according to chemical analysis carried out by the Institute of Earth Sciences, University of Iceland. Regarding any speculation on the climate impacts of this eruption to date, measurements by the Ozone Monitoring Instrument (OMI) on April 15 revealed only ~ 4 kilotons of SO2 in the volcanic cloud. Data from April 16 show reduced amounts. As of the 17 of April, in the morning eruptive activity was still continuing. Yesterday, April 16 some variability occurs in seismic tremor and tephra generation, but overall the eruptive activity remains stable. Pulsating eruptive plume reaches above 8 km, with overall height of 5 km. Large closures of airspace continue. Chemical analyses of ash samples reveal fluorine rich intermediate eruptive products with silica content of 58%, more evolved than in the initial lava producing phase of the eruptive activity. The magma composition may reflect evolution from alkali-olivine basalt by crystal fractionation as erupted in the initial phase. As of the 16th of April, newspaper reported that last night it was decided that flights would be banned in the greater part of northern Europe, at least for the first half of today because of drifting ash ejected from the Eyjafjallajökull volcano.
Bij mij doet deze site het niet, in geen enkele browserquote:Op zondag 18 april 2010 19:56 schreef Caesu het volgende:
dat vliegtuig naar Bangkok is van de radar verdwenen.
is ie neergestort?
http://www.radarvirtuel.com/
ik zie hem weer![]()
Bij mij ook niet.quote:Op zondag 18 april 2010 20:02 schreef JuiceJuice het volgende:
[..]
Bij mij doet deze site het niet, in geen enkele browser
hehe dan zie ik die zo weerquote:Op zondag 18 april 2010 20:07 schreef Bolkesteijn het volgende:
Weer een vliegtuig te Amersfoort. Wederom OOZ richting.
Blijven refreshen.quote:Op zondag 18 april 2010 20:02 schreef JuiceJuice het volgende:
[..]
Bij mij doet deze site het niet, in geen enkele browser
Ja, er gaan er 3 747's richting azië.quote:Op zondag 18 april 2010 20:07 schreef Bolkesteijn het volgende:
Weer een vliegtuig te Amersfoort. Wederom OOZ richting.
Ah, dan komt er dus nog eentje zometeen.quote:Op zondag 18 april 2010 20:09 schreef TC_Artemis het volgende:
[..]
Ja, er gaan er 3 747's richting azië.
Klopt. Martinair vliegt met het callsign van hun eigen, maar met KLM vrachtkistenquote:Op zondag 18 april 2010 20:17 schreef Skaai het volgende:
Ik zag op die casper.frontier site een vliegtuigje gaan met vluchtnummer MPH97, dat klopt volgens mij niet helemaal. Of ik ben kippig of hij ziet een Martinair kist vliegen. Het plaatje bij de info is wel een KLM Cargo kist.
Flight Number : MPH97quote:Op zondag 18 april 2010 20:17 schreef Skaai het volgende:
Ik zag op die casper.frontier site een vliegtuigje gaan met vluchtnummer MPH97, dat klopt volgens mij niet helemaal. Of ik ben kippig of hij ziet een Martinair kist vliegen. Het plaatje bij de info is wel een KLM Cargo kist.
Ah thanks, dat verklaart een hoop. Ik heb nog zoveel te lerenquote:Op zondag 18 april 2010 20:20 schreef JuiceJuice het volgende:
[..]
Klopt. Martinair vliegt met het callsign van hun eigen, maar met KLM vrachtkisten
Deze klm kist wordt door een martinair crew gevlogenquote:Op zondag 18 april 2010 20:17 schreef Skaai het volgende:
Ik zag op die casper.frontier site een vliegtuigje gaan met vluchtnummer MPH97, dat klopt volgens mij niet helemaal. Of ik ben kippig of hij ziet een Martinair kist vliegen. Het plaatje bij de info is wel een KLM Cargo kist.
Dat mag wel, daar is ontheffing voorquote:Op zondag 18 april 2010 20:26 schreef frame-saw het volgende:
Heb hier vanmiddag helikopter en nog een klein vliegtuigje langs zien vliegen. Niet hoog natuurlijk, maar dacht dat dat ook niet mocht.
Maar TVP
Zit wel in Engeland hèquote:Op zondag 18 april 2010 20:27 schreef vulli het volgende:
[..]
Dat mag wel, daar is ontheffing voorOok zweefvliegtuigen en dergelijke mogen weer laag vliegen.
Tevens een TVPtje
Vulkaanas is een simpelere benaming voor tefra en zijn eigenlijk alle kleine deeltjes die de lucht in geslingerd worden. Meestal zijn dit hele kleine steentjes (kleiner dan 2 mm) als ik het goed begrepen heb.quote:Op zondag 18 april 2010 20:32 schreef frame-saw het volgende:
[..]
Zit wel in Engeland hèMaar zal hier ook wel zijn.
Maar wat ik me ineens afvroeg: waar komt dat as nou vandaan? Misschien een heel stomme vraag, maar dat ding lijkt alleen maar as en dan nog een beetje lava te spuwen. Zit dat as er gewoon onder, is het as verbrande steen, of wat is het?
Die vliegen ook nietquote:Op zondag 18 april 2010 20:36 schreef ChipsZak. het volgende:
Weet iemand trouwens misschien iets over UPS airlines,?
De website maakt me niet veel wijzer eigenlijk, en omdat het vrachtvluchten zijn is er sowieso vrijwel niets erover in het nieuws, maargoed. Ik kan hier altijd een gokje wagen,.
Oké dan begrijp ik het alweer een beetje beter.quote:Op zondag 18 april 2010 20:37 schreef vulli het volgende:
[..]
Vulkaanas is een simpelere benaming voor tefra en zijn eigenlijk alle kleine deeltjes die de lucht in geslingerd worden. Meestal zijn dit hele kleine steentjes (kleiner dan 2 mm) als ik het goed begrepen heb.
quote:Op zondag 18 april 2010 20:32 schreef frame-saw het volgende:
[..]
Zit wel in Engeland hèMaar zal hier ook wel zijn.
Maar wat ik me ineens afvroeg: waar komt dat as nou vandaan? Misschien een heel stomme vraag, maar dat ding lijkt alleen maar as en dan nog een beetje lava te spuwen. Zit dat as er gewoon onder, is het as verbrande steen, of wat is het?
Als er geen water bij een vulkaanuitbarsting aanwezig is wordt er normaal gesproken amper as uitgestoten. In dit geval vindt deze uitbarsting plaats op / onder een ijskap en wanneer het ijskoude smeltwater in contact komt met de bloedhete lava koelt deze deze iedere keer een klein beetje lava af. Hierdoor wordt de lava eerst verhard en wordt 't een soort glas, daarna breekt 't in kleine stukjes uiteen (denk aan een baksteen te heet bakken). Voila: as.quote:Op zondag 18 april 2010 20:45 schreef frame-saw het volgende:
[..]
Oké dan begrijp ik het alweer een beetje beter.
Luchtvracht ligt deels stil en dit is de meest recente service alert:quote:Op zondag 18 april 2010 20:36 schreef ChipsZak. het volgende:
Weet iemand trouwens misschien iets over UPS airlines,?
De website maakt me niet veel wijzer eigenlijk, en omdat het vrachtvluchten zijn is er sowieso vrijwel niets erover in het nieuws, maargoed. Ik kan hier altijd een gokje wagen,.
Alsof het wat uit maakt of het water nou 1 graad of 20 graden Celcius is.quote:Op zondag 18 april 2010 20:51 schreef Isdatzo het volgende:
In dit geval vindt deze uitbarsting plaats op / onder een ijskap en wanneer het ijskoude smeltwater in contact komt met de bloedhete lava koelt deze deze iedere keer een klein beetje lava af.
Dat dus. En uiteindelijk kan door de neerslag van dat materiaal een soort van vulkaan ontstaan, zoals De Hverfell in het noordoosten van IJsland. Ben er vorig jaar geweest:quote:Op zondag 18 april 2010 20:37 schreef vulli het volgende:
[..]
Vulkaanas is een simpelere benaming voor tefra en zijn eigenlijk alle kleine deeltjes die de lucht in geslingerd worden. Meestal zijn dit hele kleine steentjes (kleiner dan 2 mm) als ik het goed begrepen heb.
Niet veel neequote:Op zondag 18 april 2010 20:55 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Alsof het wat uit maakt of het water nou 1 graad of 20 graden Celcius is.
Eurlings snapt hetquote:Eurlings pleit voor versoepeling vliegverbod
HILVERSUM - Demissionair minister van Verkeer en Waterstaat Camiel Eurlings wil dat het Europese vliegverbod wordt versoepeld. Waar het kan moet het luchtruim weer open, zei de bewindsman zondag tegen de NOS.
Camiel Eurlings staat de pers te woord. ANP
Een aswolk ten gevolge van een vulkaanuitbarsting op IJsland is er de oorzaak van dat sinds donderdag vrijwel al het vliegverkeer boven Europa stil ligt.
Volgens de minister kan de luchtvaartsector een algehele sluiting niet langer aan. Hij zal maandag tijdens een videoconferentie met zijn Europese collega-ministers pleiten voor een versoepeling van het vliegverbod.
Eurlings vindt dat Europa zich te streng heeft opgesteld. In de Verenigde Staten kiezen luchtvaartautoriteiten bij een aswolk niet voor een algehele sluiting van het luchtruim, zei Eurlings. (ANP)
18-04-10 20:45
Volgens mij zijn die KLM toestellen van vanavond alweer een tijdje over Duitsland heenquote:Op zondag 18 april 2010 21:26 schreef Isdatzo het volgende:
Zie eurlings populair doen dan.
Goed, toegegeven.. als er gevlogen kan worden moet er ook gevlogen worden maar dat is nu nog helemaal niet aan de orde. Je kan van Nederland naar Duitsland vliegen maar daar houdt 't wel zo'n beetje mee op.
Dat had ik idd, maargoed, dat zegt een beetje weinig, helaas.quote:Op zondag 18 april 2010 20:55 schreef mouzzer het volgende:
[..]
Luchtvracht ligt deels stil en dit is de meest recente service alert:
Service-update
Ten gevolge van de uitbarsting van een IJslandse vulkaan hebben verschillende Europese landen hun luchtruim gesloten. Hierdoor worden ook UPS-vluchten verstoord. Zendingen naar, van en binnen Europa zullen waarschijnlijk vertraging oplopen. UPS blijft echter alle pakketten gewoon afhalen bij haar klanten. We volgen deze snelwijzigende situatie op de voet en we passen ons netwerk waar nodig aan om onze klanten zo goed mogelijk te blijven bedienen.
Duitsland is inmiddels ook weer dicht.quote:Op zondag 18 april 2010 21:26 schreef Isdatzo het volgende:
Zie eurlings populair doen dan.
Goed, toegegeven.. als er gevlogen kan worden moet er ook gevlogen worden maar dat is nu nog helemaal niet aan de orde. Je kan van Nederland naar Duitsland vliegen maar daar houdt 't wel zo'n beetje mee op.
Condor stuurt gewoon de vliegtuigen wegquote:Condor seems to have sent three jets out from Frankfurt to various points in the Caribbean, currently over northwest France.
5 minutes ago via TweetDeck
quote:For clarification: we do not take decisions as to whether to open/close airspace. Decision made by national authorities in each country We're responsible for ensuring that all involved, including airlines and ANSPs are then aware of decisions made by national authorities.
re tests: they've taken place and ongoing work by all involved, including EUROCONTROL to see how/when traffic can be safely resumed
I know, maar in theorie kan 't want duitsland is nu redelijk as-vrij. Boven belgie, engeland en scandinavie zit nog wel genoeg.quote:Op zondag 18 april 2010 21:32 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Duitsland is inmiddels ook weer dicht.
Yup, maar het hangt logistiek natuurlijk wel allemaal met elkaar samen. En ik denk dat ze voor de zekerheid bij daglicht willen vliegen.quote:Op zondag 18 april 2010 21:36 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
I know, maar in theorie kan 't want duitsland is nu redelijk as-vrij. Boven belgie, engeland en scandinavie zit nog wel genoeg.
Boven oost-europa ook trouwens.
Ik word pas enthousiast als de kubieke kilometers aan bod komen.quote:Op zondag 18 april 2010 21:39 schreef Isdatzo het volgende:
Ah, de vulkaan heeft tot nu toe ongeveer 140 mln kubieke meter as de lucht in geslingerd, nu zo'n 750 ton per seconde.
Dan zitten we al op een goede 14%.quote:Op zondag 18 april 2010 21:47 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik word pas enthousiast als de kubieke kilometers aan bod komen.
Uiteraard. Een probleem is ook dat slecht voorspelbaar is wat de concentraties as zijn. Nu is het misschien niet gevaarlijk, maar er is ook een situatie bekend waar de concentraties wat hoger bleven. Bij een eruptie van de vulkaan Laki kwam een grote hoeveelheid SO2 vrij. Geen gezond spul. Dat is via Bergen (Noorwegen), Praag, Berlijn, Parijs en Le Havre naar Engeland en heeft zelfs daar nog voor veel slachtoffers gezorgd. Die gifwolk was zo dik dat boten in de haven bleven vanwege het slechte zicht.quote:Op zondag 18 april 2010 21:19 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Achjee, Eurlings weet 't weer beter.
Eurlings is vriendjes aan het maken; er komen verkiezingen aan hequote:Op zondag 18 april 2010 21:26 schreef Isdatzo het volgende:
Zie eurlings populair doen dan.
Goed, toegegeven.. als er gevlogen kan worden moet er ook gevlogen worden maar dat is nu nog helemaal niet aan de orde. Je kan van Nederland naar Duitsland vliegen maar daar houdt 't wel zo'n beetje mee op.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
quote:Op zondag 18 april 2010 22:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Eurlings is vriendjes aan het maken; er komen verkiezingen aan he![]()
Ik snap sowieso al niet dat er in de gaten tussen de aswolken in geen vliegtuigen opstijgen die op een veilige vlieghoogte of desnoods met een detour met tussenstop om te tanken om- en over/onder de wolk doorvliegen. als ik het allemaal een beetje goed begrijp uit de tabelletjes die hier gepost worden zit er een minimum en maximum hoogte aan die wolk, en daaronder en boven kun je dus prima vliegen toch ??
Desnoods misbruiken ze AWACS en meetvliegtuigen ofzo om het verkeer in goede banen te leiden, spullen hebben we zat toch ?? of denk ik nou te makkelijk ?![]()
ik vind dat ze het spul inderdaad wel heel makkelijk gewoon aan de grond houden.. veiligheid voor alles, maar dit wel een beeetje belachelijk natuurlijk.Omdat dat gewoonweg niet veilig, niet efficient en heel onhandig is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het speelt nu niet, dat klopt. Het was alleen bedoeld om aan te geven dat een aswolk ook na grote afstand nog best compact kan zijn. Afhankelijk van weersomstandigheden dus. Denken dat het altijd wel zal uitwaaieren in de bijna 2000 km die we van de vulkaan verwijderd zijn, is niet juist.quote:Op zondag 18 april 2010 22:21 schreef Isdatzo het volgende:
Joah maar dat is nu helemaal niet aan de orde hè. Overigens is zwaveldioxide (SO2) zelf kleurloos, het slechte zicht kwam door de as op lage hoogte
.
Erboven kun je vliegen, dat klopt. En de bovenkant van de aslaag is ook wel vrij duidelijk. Probleem is wel dat je bij een noodsituatie niet meer zomaar naar beneden kunt als je boven een groot asveld zit, tenzij je alsnog door die as gaat vliegen.quote:Op zondag 18 april 2010 22:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Eurlings is vriendjes aan het maken; er komen verkiezingen aan he![]()
Ik snap sowieso al niet dat er in de gaten tussen de aswolken in geen vliegtuigen opstijgen die op een veilige vlieghoogte of desnoods met een detour met tussenstop om te tanken om- en over/onder de wolk doorvliegen. als ik het allemaal een beetje goed begrijp uit de tabelletjes die hier gepost worden zit er een minimum en maximum hoogte aan die wolk, en daaronder en boven kun je dus prima vliegen toch ??
Aan een AWACS heb je niets, de gewone verkeersleiding kan de vliegtuigen prima begeleiden. Probleem is wel dat de aswolk niet op radar te zien is, maar dan maakt het niet uit welke radar je gebruikt. Piloten moeten de as dus op zicht ontwijken. Meetvliegtuigen kunnen wel helpen.quote:Desnoods misbruiken ze AWACS en meetvliegtuigen ofzo om het verkeer in goede banen te leiden, spullen hebben we zat toch ?? of denk ik nou te makkelijk ?![]()
ik vind dat ze het spul inderdaad wel heel makkelijk gewoon aan de grond houden.. veiligheid voor alles, maar dit wel een beeetje belachelijk natuurlijk.
Buiten dat staat de wind voorlopig nog richting Europa en gaat die vulkaan voorlopig vrolijk verder met nieuwe Aswolken maken.quote:Op zondag 18 april 2010 22:33 schreef Light het volgende:
[..]
Het speelt nu niet, dat klopt. Het was alleen bedoeld om aan te geven dat een aswolk ook na grote afstand nog best compact kan zijn. Afhankelijk van weersomstandigheden dus. Denken dat het altijd wel zal uitwaaieren in de bijna 2000 km die we van de vulkaan verwijderd zijn, is niet juist.
Het is niet 100% veilig misschien, maar met 95% nemen een hoop mensen ook wel genoegen, en ze kunnen de eerste vluchten gewoon met postkoetsen doen toch ?? net zoals nu, of desnoods met een lege; die kosten wegen niet op tegen het verlies wat ze nu lijden..quote:Op zondag 18 april 2010 22:33 schreef TC_Artemis het volgende:
[..]
Omdat dat gewoonweg niet veilig, niet efficient en heel onhandig is.
quote:Op zondag 18 april 2010 22:48 schreef Sounddragon het volgende:
Het is denk ik gewoon net als met alles tegenwoordig een aansprakelijkheids afschuifsysteem.. ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de verzekeringsmaatschappijen die dit moeten gaan betalen erover denken, nu betalen ze voor niets, en anders hebben ze een verhoogd risico op een ongeluk/schade. Ik weet niet wat er interessanter is..
De passagiers zou je dan kunnen laten kiezen of ze het extra risico nemen... verklarinkje tekenen ofzo..
Bronquote:Quite apart from the safety consideration, volcanic ash has caused very expensive damage to aircraft; most estimates cite costs to aviation of over $250 million since 1982. International airlines are willing to undergo extensive and very expensive re-routing if there is any possibility of ash contact on their regular routes.
De andere optie is daar blijven en wachten... misschien nog wel een week of langer.. en dan moet je alsnogquote:Op zondag 18 april 2010 22:49 schreef LintuxCx het volgende:
Mijn vlucht naar huis morgen is geannuleerd.
Ik kan per Eurolines + bus + pont thuis komen maar dan ben ik meer dan een dag bezig.![]()
Waar zit je?quote:Op zondag 18 april 2010 22:49 schreef LintuxCx het volgende:
Mijn vlucht naar huis morgen is geannuleerd.
Ik kan per Eurolines + bus + pont thuis komen maar dan ben ik meer dan een dag bezig.![]()
De luchtvaart gaan zijn veiligheid-voor-alles imago daar echt niet voor op het spel zetten, dat is veel te risicovol.quote:Op zondag 18 april 2010 22:48 schreef Sounddragon het volgende:
Het is niet 100% veilig misschien, maar met 95% nemen een hoop mensen ook wel genoegen, en ze kunnen de eerste vluchten gewoon met postkoetsen doen toch ?? net zoals nu, of desnoods met een lege; die kosten wegen niet op tegen het verlies wat ze nu lijden..
Nee, je moet de veiligheid van passagiers niet ondergeschikt maken aan de economische belangen van luchtvaartmaatschappijen. En dat willen ze zelf ook niet, denk alleen al eens aan de imagoschade die de hele branche kan oplopen.quote:Op zondag 18 april 2010 22:48 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Het is niet 100% veilig misschien, maar met 95% nemen een hoop mensen ook wel genoegen, en ze kunnen de eerste vluchten gewoon met postkoetsen doen toch ?? net zoals nu, of desnoods met een lege; die kosten wegen niet op tegen het verlies wat ze nu lijden..
Het is denk ik gewoon net als met alles tegenwoordig een aansprakelijkheids afschuifsysteem.. ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de verzekeringsmaatschappijen die dit moeten gaan betalen erover denken, nu betalen ze voor niets, en anders hebben ze een verhoogd risico op een ongeluk/schade. Ik weet niet wat er interessanter is..
De passagiers zou je dan kunnen laten kiezen of ze het extra risico nemen... verklarinkje tekenen ofzo..
Niet drammen. Gewoon doen. Er zijn mensen die helemaal niet thuis kunnen komen. Ik ben zo ziek als een hond en ik zit vast in een hostel in mexico city. Het ligt VER buiten mijn comfortzone om elk uur met veel kabaal te zitten schijten op een badkamer die gedeeld wordt met 7 wildvreemde jongens. Normaal zou ik nu lekker mijn eigen pot volschijten en in mijn eigen comfortabele boxspring liggen. Maar ik kan d'r wel om lachen eigenlijk.quote:Op zondag 18 april 2010 22:49 schreef LintuxCx het volgende:
Mijn vlucht naar huis morgen is geannuleerd.
Ik kan per Eurolines + bus + pont thuis komen maar dan ben ik meer dan een dag bezig.![]()
Ze zitten dus vast.quote:Op zondag 18 april 2010 22:56 schreef Isdatzo het volgende:
Overigens kan je niet onder de as doorvliegen omdat je dan veel teveel brandstof kwijt bent. Dat willen de luchtvaartmaatschappijen zelf ook niet omdat de vluchten dan helemaal niet meer rendabel zijn. En hoger dan 11km vliegen gaat niet omdat er te weinig zuurstof in de lucht zit.
Tenzij jouw kennis een heel nieuw ticket boekt, zal dat niet lukken. Bovendien zijn veel Spaanse vliegvelden momenteel gesloten.quote:Op zondag 18 april 2010 22:55 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
De andere optie is daar blijven en wachten... misschien nog wel een week of langer.. en dan moet je alsnog![]()
ik heb ook een kennis in Mexico die morgen terug zou komen... dat zal nog even duren denk ik.. of naar Spanje en dan met de zoeftrein naar hier. Ik zou het wel een mooi excuus vinden om de thalys een keertje te testen
Waar zit je ??
Da's best stevig inderdaad, maar vanaf de US zou de enige weg dan 'the long way round' zijn, dat is ook watquote:Op zondag 18 april 2010 22:55 schreef Light het volgende:
[..]
[..]
Bron
Ik weet niet of die 250 miljoen in Amerikaanse of Australische dollars is.
Ziet er inderdaad heftig uit!quote:Op zondag 18 april 2010 22:57 schreef marcel-o het volgende:
Katla bevingen
[ afbeelding ]
Is dit slecht?
De vlucht van mijn mannetje was ook geannuleerd (zou vanmiddag vliegen) maar hij is inmiddels begonnen aan de reis van Cannes (Frankrijk) naar huis met de auto. Hij heeft vandaag al zo'n 600 km achter de rug, morgen de rest.quote:Op zondag 18 april 2010 22:49 schreef LintuxCx het volgende:
Mijn vlucht naar huis morgen is geannuleerd.
Ik kan per Eurolines + bus + pont thuis komen maar dan ben ik meer dan een dag bezig.![]()
quote:Op zondag 18 april 2010 22:58 schreef Seven. het volgende:
[..]
Niet drammen. Gewoon doen. Er zijn mensen die helemaal niet thuis kunnen komen. Ik ben zo ziek als een hond en ik zit vast in een hostel in mexico city. Het ligt VER buiten mijn comfortzone om elk uur met veel kabaal te zitten schijten op een badkamer die gedeeld wordt met 7 wildvreemde jongens. Normaal zou ik nu lekker mijn eigen pot volschijten en in mijn eigen comfortabele boxspring liggen. Maar ik kan d'r wel om lachen eigenlijk.
Zo ziet het er wat minder extreem uit. Volgens mij is die afbeelding gewoon ingezoomd op het laatste stuk.quote:Op zondag 18 april 2010 22:57 schreef marcel-o het volgende:
Katla bevingen
[ afbeelding ]
Is dit slecht?
Daarom snap ik die uitspraken van die pipo van de KLM ook niet. Ryanair doet 't wat dat betreft een stuk beter door al dagen te annuleren (terwijl ik daar juist anders van had verwacht).quote:Op zondag 18 april 2010 22:56 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
De luchtvaart gaan zijn veiligheid-voor-alles imago daar echt niet voor op het spel zetten, dat is veel te risicovol.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |