abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80458515
quote:
Op zondag 18 april 2010 20:51 schreef Isdatzo het volgende:
In dit geval vindt deze uitbarsting plaats op / onder een ijskap en wanneer het ijskoude smeltwater in contact komt met de bloedhete lava koelt deze deze iedere keer een klein beetje lava af.
Alsof het wat uit maakt of het water nou 1 graad of 20 graden Celcius is.
  zondag 18 april 2010 @ 20:56:57 #182
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_80458564
quote:
Op zondag 18 april 2010 20:37 schreef vulli het volgende:

[..]

Vulkaanas is een simpelere benaming voor tefra en zijn eigenlijk alle kleine deeltjes die de lucht in geslingerd worden. Meestal zijn dit hele kleine steentjes (kleiner dan 2 mm) als ik het goed begrepen heb.
Dat dus. En uiteindelijk kan door de neerslag van dat materiaal een soort van vulkaan ontstaan, zoals De Hverfell in het noordoosten van IJsland. Ben er vorig jaar geweest:



Meer info @ http://nl.wikipedia.org/wiki/Hverfell
  zondag 18 april 2010 @ 20:58:43 #183
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_80458672
quote:
Op zondag 18 april 2010 20:55 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Alsof het wat uit maakt of het water nou 1 graad of 20 graden Celcius is.
Niet veel nee . Maar in vergelijking met het magma dat zo'n 1000 graden is, is water van 20 graden nog steeds ijskoud .

Overigens maakt de temperatuur van 't water niet zo heel veel uit, het afkoelende effect ontstaat vooral door het onttrekken van energie aan de lava die nodig is om het water te verdampen.

Natuurlijk is er wel meer energie nodig om water van 0 graden dan van 20 graden te verdampen, maar er is genoeg water aanwezig.
Huilen dan.
pi_80459247
tvp
  zondag 18 april 2010 @ 21:16:20 #185
176873 marcel-o
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_80459551
quote:
Op zondag 18 april 2010 21:09 schreef MarMar het volgende:
tvp
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
  zondag 18 april 2010 @ 21:18:44 #186
251588 JuiceJuice
What the fuck is this shit?
pi_80459665
quote:
Eurlings pleit voor versoepeling vliegverbod

HILVERSUM - Demissionair minister van Verkeer en Waterstaat Camiel Eurlings wil dat het Europese vliegverbod wordt versoepeld. Waar het kan moet het luchtruim weer open, zei de bewindsman zondag tegen de NOS.


Camiel Eurlings staat de pers te woord. ANP
Een aswolk ten gevolge van een vulkaanuitbarsting op IJsland is er de oorzaak van dat sinds donderdag vrijwel al het vliegverkeer boven Europa stil ligt.

Volgens de minister kan de luchtvaartsector een algehele sluiting niet langer aan. Hij zal maandag tijdens een videoconferentie met zijn Europese collega-ministers pleiten voor een versoepeling van het vliegverbod.

Eurlings vindt dat Europa zich te streng heeft opgesteld. In de Verenigde Staten kiezen luchtvaartautoriteiten bij een aswolk niet voor een algehele sluiting van het luchtruim, zei Eurlings. (ANP)
18-04-10 20:45
Eurlings snapt het
  zondag 18 april 2010 @ 21:19:28 #187
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_80459707
quote:
Op zondag 18 april 2010 21:18 schreef JuiceJuice het volgende:

[..]
Achjee, Eurlings weet 't weer beter .
  zondag 18 april 2010 @ 21:26:26 #188
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_80460083
Zie eurlings populair doen dan .

Goed, toegegeven.. als er gevlogen kan worden moet er ook gevlogen worden maar dat is nu nog helemaal niet aan de orde . Je kan van Nederland naar Duitsland vliegen maar daar houdt 't wel zo'n beetje mee op.
Huilen dan.
pi_80460136
Mijn zoons zouden over 3,5 uur vertrekken uit San Francisco.
Mij benieuwen wanneer ze daar weg komen. British Airways vliegt maandag ook niet.
woef
  zondag 18 april 2010 @ 21:29:51 #190
251588 JuiceJuice
What the fuck is this shit?
pi_80460241
quote:
Op zondag 18 april 2010 21:26 schreef Isdatzo het volgende:
Zie eurlings populair doen dan .

Goed, toegegeven.. als er gevlogen kan worden moet er ook gevlogen worden maar dat is nu nog helemaal niet aan de orde . Je kan van Nederland naar Duitsland vliegen maar daar houdt 't wel zo'n beetje mee op.
Volgens mij zijn die KLM toestellen van vanavond alweer een tijdje over Duitsland heen

Denk dat het prima kan
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 18 april 2010 @ 21:30:13 #191
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_80460256
quote:
Op zondag 18 april 2010 20:55 schreef mouzzer het volgende:

[..]

Luchtvracht ligt deels stil en dit is de meest recente service alert:

Service-update

Ten gevolge van de uitbarsting van een IJslandse vulkaan hebben verschillende Europese landen hun luchtruim gesloten. Hierdoor worden ook UPS-vluchten verstoord. Zendingen naar, van en binnen Europa zullen waarschijnlijk vertraging oplopen. UPS blijft echter alle pakketten gewoon afhalen bij haar klanten. We volgen deze snelwijzigende situatie op de voet en we passen ons netwerk waar nodig aan om onze klanten zo goed mogelijk te blijven bedienen.
Dat had ik idd, maargoed, dat zegt een beetje weinig, helaas.

Trackinfo kan ik niet opvragen Isdatzo, .
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  zondag 18 april 2010 @ 21:32:46 #192
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_80460388
quote:
Op zondag 18 april 2010 21:26 schreef Isdatzo het volgende:
Zie eurlings populair doen dan .

Goed, toegegeven.. als er gevlogen kan worden moet er ook gevlogen worden maar dat is nu nog helemaal niet aan de orde . Je kan van Nederland naar Duitsland vliegen maar daar houdt 't wel zo'n beetje mee op.
Duitsland is inmiddels ook weer dicht.
  zondag 18 april 2010 @ 21:35:05 #193
251588 JuiceJuice
What the fuck is this shit?
pi_80460506
quote:
Condor seems to have sent three jets out from Frankfurt to various points in the Caribbean, currently over northwest France.
5 minutes ago via TweetDeck
Condor stuurt gewoon de vliegtuigen weg Zie er 1 boven Spanje en 3 boven Frankrijk
  zondag 18 april 2010 @ 21:35:38 #194
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_80460530
http://twitter.com/eurocontrol
quote:
For clarification: we do not take decisions as to whether to open/close airspace. Decision made by national authorities in each country We're responsible for ensuring that all involved, including airlines and ANSPs are then aware of decisions made by national authorities.
re tests: they've taken place and ongoing work by all involved, including EUROCONTROL to see how/when traffic can be safely resumed
  zondag 18 april 2010 @ 21:36:24 #195
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_80460581
quote:
Op zondag 18 april 2010 21:32 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Duitsland is inmiddels ook weer dicht.
I know, maar in theorie kan 't want duitsland is nu redelijk as-vrij. Boven belgie, engeland en scandinavie zit nog wel genoeg.

Boven oost-europa ook trouwens.
Huilen dan.
  zondag 18 april 2010 @ 21:37:40 #196
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_80460651
quote:
Op zondag 18 april 2010 21:36 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

I know, maar in theorie kan 't want duitsland is nu redelijk as-vrij. Boven belgie, engeland en scandinavie zit nog wel genoeg.

Boven oost-europa ook trouwens.
Yup, maar het hangt logistiek natuurlijk wel allemaal met elkaar samen. En ik denk dat ze voor de zekerheid bij daglicht willen vliegen.
  zondag 18 april 2010 @ 21:39:59 #197
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_80460762
Ah, de vulkaan heeft tot nu toe ongeveer 140 mln kubieke meter as de lucht in geslingerd, nu zo'n 750 ton per seconde.
Huilen dan.
pi_80461142
quote:
Op zondag 18 april 2010 21:39 schreef Isdatzo het volgende:
Ah, de vulkaan heeft tot nu toe ongeveer 140 mln kubieke meter as de lucht in geslingerd, nu zo'n 750 ton per seconde.
Ik word pas enthousiast als de kubieke kilometers aan bod komen.
  zondag 18 april 2010 @ 21:50:59 #199
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_80461294
quote:
Op zondag 18 april 2010 21:47 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik word pas enthousiast als de kubieke kilometers aan bod komen.
Dan zitten we al op een goede 14%.
Huilen dan.
pi_80462687
quote:
Op zondag 18 april 2010 21:19 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Achjee, Eurlings weet 't weer beter .
Uiteraard. Een probleem is ook dat slecht voorspelbaar is wat de concentraties as zijn. Nu is het misschien niet gevaarlijk, maar er is ook een situatie bekend waar de concentraties wat hoger bleven. Bij een eruptie van de vulkaan Laki kwam een grote hoeveelheid SO2 vrij. Geen gezond spul. Dat is via Bergen (Noorwegen), Praag, Berlijn, Parijs en Le Havre naar Engeland en heeft zelfs daar nog voor veel slachtoffers gezorgd. Die gifwolk was zo dik dat boten in de haven bleven vanwege het slechte zicht.
  zondag 18 april 2010 @ 22:21:08 #201
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_80462948
Joah maar dat is nu helemaal niet aan de orde hè . Overigens is zwaveldioxide (SO2) zelf kleurloos, het slechte zicht kwam door de as op lage hoogte .
Huilen dan.
  zondag 18 april 2010 @ 22:25:32 #202
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_80463174
Ik moet op 5 mei naar Moskou.... beter schopt die vulkaan dat niet in de war
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  zondag 18 april 2010 @ 22:27:00 #203
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_80463257
Ik weet niet of dit al voorbij gekomen is en of julie het reeds gelezen hadden.
Maar een zweedse omroep heeft dit filmpje gemaakt van de vulkaan.

Mocht het al voorbij gekomen zijn dan excuses
  zondag 18 april 2010 @ 22:30:01 #204
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_80463434
quote:
Op zondag 18 april 2010 21:26 schreef Isdatzo het volgende:
Zie eurlings populair doen dan .

Goed, toegegeven.. als er gevlogen kan worden moet er ook gevlogen worden maar dat is nu nog helemaal niet aan de orde . Je kan van Nederland naar Duitsland vliegen maar daar houdt 't wel zo'n beetje mee op.
Eurlings is vriendjes aan het maken; er komen verkiezingen aan he

Ik snap sowieso al niet dat er in de gaten tussen de aswolken in geen vliegtuigen opstijgen die op een veilige vlieghoogte of desnoods met een detour met tussenstop om te tanken om- en over/onder de wolk doorvliegen. als ik het allemaal een beetje goed begrijp uit de tabelletjes die hier gepost worden zit er een minimum en maximum hoogte aan die wolk, en daaronder en boven kun je dus prima vliegen toch ??

Desnoods misbruiken ze AWACS en meetvliegtuigen ofzo om het verkeer in goede banen te leiden, spullen hebben we zat toch ?? of denk ik nou te makkelijk ?
ik vind dat ze het spul inderdaad wel heel makkelijk gewoon aan de grond houden.. veiligheid voor alles, maar dit wel een beeetje belachelijk natuurlijk.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_80463604
quote:
Op zondag 18 april 2010 22:30 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Eurlings is vriendjes aan het maken; er komen verkiezingen aan he

Ik snap sowieso al niet dat er in de gaten tussen de aswolken in geen vliegtuigen opstijgen die op een veilige vlieghoogte of desnoods met een detour met tussenstop om te tanken om- en over/onder de wolk doorvliegen. als ik het allemaal een beetje goed begrijp uit de tabelletjes die hier gepost worden zit er een minimum en maximum hoogte aan die wolk, en daaronder en boven kun je dus prima vliegen toch ??

Desnoods misbruiken ze AWACS en meetvliegtuigen ofzo om het verkeer in goede banen te leiden, spullen hebben we zat toch ?? of denk ik nou te makkelijk ?
ik vind dat ze het spul inderdaad wel heel makkelijk gewoon aan de grond houden.. veiligheid voor alles, maar dit wel een beeetje belachelijk natuurlijk.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Omdat dat gewoonweg niet veilig, niet efficient en heel onhandig is.
pi_80463639
quote:
Op zondag 18 april 2010 22:21 schreef Isdatzo het volgende:
Joah maar dat is nu helemaal niet aan de orde hè . Overigens is zwaveldioxide (SO2) zelf kleurloos, het slechte zicht kwam door de as op lage hoogte .
Het speelt nu niet, dat klopt. Het was alleen bedoeld om aan te geven dat een aswolk ook na grote afstand nog best compact kan zijn. Afhankelijk van weersomstandigheden dus. Denken dat het altijd wel zal uitwaaieren in de bijna 2000 km die we van de vulkaan verwijderd zijn, is niet juist.
pi_80464223
quote:
Op zondag 18 april 2010 22:30 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Eurlings is vriendjes aan het maken; er komen verkiezingen aan he

Ik snap sowieso al niet dat er in de gaten tussen de aswolken in geen vliegtuigen opstijgen die op een veilige vlieghoogte of desnoods met een detour met tussenstop om te tanken om- en over/onder de wolk doorvliegen. als ik het allemaal een beetje goed begrijp uit de tabelletjes die hier gepost worden zit er een minimum en maximum hoogte aan die wolk, en daaronder en boven kun je dus prima vliegen toch ??
Erboven kun je vliegen, dat klopt. En de bovenkant van de aslaag is ook wel vrij duidelijk. Probleem is wel dat je bij een noodsituatie niet meer zomaar naar beneden kunt als je boven een groot asveld zit, tenzij je alsnog door die as gaat vliegen.

Onder de aslaag door vliegen is wat lastiger, omdat de ondergrens niet zo duidelijk is. Daarbij komt die as uiteindelijk ook naar beneden, als je er dan onder vliegt krijg je nog vanalles op je.
quote:
Desnoods misbruiken ze AWACS en meetvliegtuigen ofzo om het verkeer in goede banen te leiden, spullen hebben we zat toch ?? of denk ik nou te makkelijk ?
ik vind dat ze het spul inderdaad wel heel makkelijk gewoon aan de grond houden.. veiligheid voor alles, maar dit wel een beeetje belachelijk natuurlijk.
Aan een AWACS heb je niets, de gewone verkeersleiding kan de vliegtuigen prima begeleiden. Probleem is wel dat de aswolk niet op radar te zien is, maar dan maakt het niet uit welke radar je gebruikt. Piloten moeten de as dus op zicht ontwijken. Meetvliegtuigen kunnen wel helpen.
pi_80464241
quote:
Op zondag 18 april 2010 22:33 schreef Light het volgende:

[..]

Het speelt nu niet, dat klopt. Het was alleen bedoeld om aan te geven dat een aswolk ook na grote afstand nog best compact kan zijn. Afhankelijk van weersomstandigheden dus. Denken dat het altijd wel zal uitwaaieren in de bijna 2000 km die we van de vulkaan verwijderd zijn, is niet juist.
Buiten dat staat de wind voorlopig nog richting Europa en gaat die vulkaan voorlopig vrolijk verder met nieuwe Aswolken maken.
  zondag 18 april 2010 @ 22:48:21 #209
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_80464348
quote:
Op zondag 18 april 2010 22:33 schreef TC_Artemis het volgende:

[..]

Omdat dat gewoonweg niet veilig, niet efficient en heel onhandig is.
Het is niet 100% veilig misschien, maar met 95% nemen een hoop mensen ook wel genoegen, en ze kunnen de eerste vluchten gewoon met postkoetsen doen toch ?? net zoals nu, of desnoods met een lege; die kosten wegen niet op tegen het verlies wat ze nu lijden..

Het is denk ik gewoon net als met alles tegenwoordig een aansprakelijkheids afschuifsysteem.. ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de verzekeringsmaatschappijen die dit moeten gaan betalen erover denken, nu betalen ze voor niets, en anders hebben ze een verhoogd risico op een ongeluk/schade. Ik weet niet wat er interessanter is..
De passagiers zou je dan kunnen laten kiezen of ze het extra risico nemen... verklarinkje tekenen ofzo..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_80464390
Mijn vlucht naar huis morgen is geannuleerd.

Ik kan per Eurolines + bus + pont thuis komen maar dan ben ik meer dan een dag bezig.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')