Dan zou de lucht komende nacht helemaal schoon worden boven Nederland, en in de loop van morgenmiddag komt de nieuwe lading aan, rechtstreeks vanuit IJsland.quote:Op zondag 18 april 2010 17:37 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
http://db.eurad.uni-koeln.de/promote/RLAQS/volcano.html
GA ( general avation, non-commerciele sportvliegtuigjes ed ) morgen op own descretion vliegenquote:Op zondag 18 april 2010 17:44 schreef Prowl het volgende:
Ik zag net een propellervliegtuig en een helikopter vliegen
Yup, daar schieten ze dus nog niks mee op..quote:Op zondag 18 april 2010 17:47 schreef Light het volgende:
[..]
Dan zou de lucht komende nacht helemaal schoon worden boven Nederland, en in de loop van morgenmiddag komt de nieuwe lading aan, rechtstreeks vanuit IJsland.
Jawel, je kunt het luchtruim tot bijvoorbeeld 16:00 openstellen. En in andere landen kan alles ook weer open, iig voorlopig.quote:Op zondag 18 april 2010 17:51 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Yup, daar schieten ze dus nog niks mee op..
Zie het maar alsof je water in een vlammende frituurketel mikt.quote:Op zondag 18 april 2010 17:52 schreef Carmw het volgende:
Dit is vast wel eens voorbij gekomen, maar ik ben te lui om alle 8 delen door te lezen. Ik vroeg me af, op het nieuws staat dat er asexplosies ontstaan omdat de vulkaan onder een ijskap zit, en dan koelt de magma af. Maar ik snap niet hoe dat dan in z'n werking gaat, iemand die dat mij kan uitleggen? Ben wel benieuwd
Het zou inderdaad wat verlichting kunnene geven voor een hoop wachtenden. Maar voorlopig zijn we nog niet van die as af dus?quote:Op zondag 18 april 2010 17:57 schreef Light het volgende:
[..]
Jawel, je kunt het luchtruim tot bijvoorbeeld 16:00 openstellen. En in andere landen kan alles ook weer open, iig voorlopig.
Dan zit je weer met het punt dat je crew + kist in het buitenland staat als de turnaround niet snel genoeg gaat. Da's leuk hoor, een paar uurtjes het luchtruim open gooien maar of die operatie zin heeft vraag ik me af, ze vliegen niet voor niets vliegtuigen vanuit Duitsland terug.. zolang die vulkaan blijft doorspuwen kan je het best gewoon je materieel aan de ground houden. Better safe then sorry, en de schade aan een vliegtuig kan enorm zijn ( afschuren verf door 'zandstraling' pitotbuiten die vol lopen, lucht in het vliegtuig die vol zit met fijnstof, of zelfs uitvallende motoren ).quote:Op zondag 18 april 2010 17:57 schreef Light het volgende:
[..]
Jawel, je kunt het luchtruim tot bijvoorbeeld 16:00 openstellen. En in andere landen kan alles ook weer open, iig voorlopig.
Mooie plaatjes, waar heb je die vandaan?quote:Op zondag 18 april 2010 18:04 schreef TC_Artemis het volgende:
[ afbeelding ]
voorspelling voor vannacht etc
http://met.no/quote:Op zondag 18 april 2010 18:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mooie plaatjes, waar heb je die vandaan?
die as zit nog niet op grondniveau volgens mij. Ik ben ook nergens allergisch voor (nou ja, voor katalpa's, dat is het enige) en heb geen klachten nu.quote:Op zondag 18 april 2010 18:08 schreef TC_Artemis het volgende:
[..]
http://met.no/
Gespot op atcbox, het zijn voorspellingen van een noorse site
Ik weet trouwens niet veel af van die zooi die daadwerkelijk in de lucht zit, ik heb geen hooikoorts, ben nergens allergisch op getest maar heb echt gruwelijk brandende ogen, kan dat eventueel verband hebben met??
Die vulkaan kan nog wel even bezig blijven. De vorige uitbarsting begon in 1821 en hield pas echt op in 1823... Maar KLM heeft verschillende toestellen in het buitenland, die kunnen ze wel binnenhalen natuurlijk. En er staan ongetwijfeld ook verschillende buitenlandse toestellen op Schiphol, die kunnen dan weer weg. Doe dat met passagiers, dan heb je meteen weer een aantal passagiers op de goede plek. Dan zou ik beginnen met het vervoeren van mensen die hun retourvlucht willen maken, en dus huiswaards willen. Mensen die een heenvlucht willen make, moeten dan nog maar even wachten...quote:Op zondag 18 april 2010 18:03 schreef TC_Artemis het volgende:
[..]
Dan zit je weer met het punt dat je crew + kist in het buitenland staat als de turnaround niet snel genoeg gaat. Da's leuk hoor, een paar uurtjes het luchtruim open gooien maar of die operatie zin heeft vraag ik me af, ze vliegen niet voor niets vliegtuigen vanuit Duitsland terug.. zolang die vulkaan blijft doorspuwen kan je het best gewoon je materieel aan de ground houden.
True, daar zit ook niemand op te wachten.quote:Better safe then sorry, en de schade aan een vliegtuig kan enorm zijn ( afschuren verf door 'zandstraling' pitotbuiten die vol lopen, lucht in het vliegtuig die vol zit met fijnstof, of zelfs uitvallende motoren ).
2 jaar geen vluchten zie ik niet voor me eigenlijkquote:Op zondag 18 april 2010 18:16 schreef Light het volgende:
[..]
Die vulkaan kan nog wel even bezig blijven. De vorige uitbarsting begon in 1821 en hield pas echt op in 1823... Maar KLM heeft verschillende toestellen in het buitenland, die kunnen ze wel binnenhalen natuurlijk. En er staan ongetwijfeld ook verschillende buitenlandse toestellen op Schiphol, die kunnen dan weer weg. Doe dat met passagiers, dan heb je meteen weer een aantal passagiers op de goede plek. Dan zou ik beginnen met het vervoeren van mensen die hun retourvlucht willen maken, en dus huiswaards willen. Mensen die een heenvlucht willen make, moeten dan nog maar even wachten...
[..]
True, daar zit ook niemand op te wachten.
Gaat iedereen met de auto op vakantie, wat een drukte zou dat dan zijn op de wegenquote:Op zondag 18 april 2010 18:21 schreef MissHobje het volgende:
[..]
2 jaar geen vluchten zie ik niet voor me eigenlijk
Ja ik vat het ook niet hoor.quote:Op zondag 18 april 2010 18:28 schreef Caesu het volgende:
ik begrijp niet dat we zo'n strakblauwe lucht hebben.
niets te zien van dat as.
Heilige poep, dat lijkt wel een scene uit een SF filmquote:Op zondag 18 april 2010 18:30 schreef Caesu het volgende:
http://www.swisseduc.ch/s(...)ull_20100417-en.html
hier een hoop indrukwekkende foto's
[ afbeelding ]
http://travel.blog.nl/luc(...)mt-in-activiteit-toequote:Nieuwe grotere aswolk onderweg naar Europa. Ook grotere Katla vulkaan neemt in activiteit toe.
Het Belgische KMI (Koninklijk Meteorologisch Instituut) zegt dat er vanaf maandag mogelijk een nieuwe aswolk aankomt. De aswolk die momenteel boven Europa ligt, zou door de weinige wind daar nog tot minstens zondag blijven liggen.
Volgens Francis Bauwens, weersvoorspeller van het KMI, hangt de aswolk momenteel boven Zuid-België, Noord-Frankrijk, Duitsland en Oostenrijk. “Door de weinige wind beweegt de wolk bijna niks.” Ze zou tot minstens zondag daar blijven liggen. Bauwens wees erop dat de IJslandse vulkaan nog actief is en nieuw stof in de atmosfeer stuwt. “In de eerste uren komt die niet naar onze streken. Later, vanaf maandag, is het goed mogelijk dat er opnieuw stof naar Groot-Brittannië en delen van Noord-Europa drijft”.
IJslandse geologen meldden dat de veel grotere en hogere Katla vulkaar onrustig wordt en mogelijk tot eruptie komt.
quote:Op zondag 18 april 2010 18:30 schreef Caesu het volgende:
http://www.swisseduc.ch/s(...)ull_20100417-en.html
hier een hoop indrukwekkende foto's
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb een fototopic gemaakt voor de foto's van deze vulkaan:quote:Op zondag 18 april 2010 18:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heilige poep, dat lijkt wel een scene uit een SF film
De laatste uitbarsting was in 1918, da's iets ruim 90 jaar geleden. Hoogste tijd dus dat die vulkaan weer eens wat laat zien.quote:Op zondag 18 april 2010 19:14 schreef DemonRage het volgende:
Volgens wikipedia barst Katla eens in de 40 tot 80 jaar wel een keer uit en da's toch best wel regelmatig dan.
De drie bekende eerdere uitbarstingen van Eyjafjallajokull werden gevolgd door een uitbarsting van Katla. Best mogelijk dat dat nu weer het geval gaat zijn.quote:Dus ik denk dat de uitbarsting van Eyjakjalla een voorbode is van een hele heftige uitbarsting van Katla. Dus het kan zijn dat Katla iets te goed dichtgegroeid is na de laatste uitbarsting(en) en de druk nu zo groot kan worden dat de buurvulkaan van te voren begint te spugen.
nosquote:Vrachttoestellen KLM naar Azië
Drie vrachttoestellen van de KLM vertrekken vanavond naar Azië, heeft KLM-directeur Hartman gezegd. Hartman hoopt dat de vrachtvluchten spoedig worden gevolgd door passagiersvluchten.
De testvluchten die boven Europa zijn uitgevoerd, tonen aan dat het veilig is om te vliegen, zegt Hartman. De KLM heeft daarom toestemming gekregen voor de vrachtvluchten. De vluchten moeten wel bij daglicht plaatsvinden.
Hartman zei dat de beslissing om het luchtruim gesloten te houden gebaseerd is op Britse luchtkaarten, terwijl grote delen van het Europese luchtruim wel degelijk veilig zijn. "Alleen een band in het noorden tussen IJsland en Rusland is nog niet veilig", zegt hij.
De KLM hoopt dat de Europese ministers van Verkeer snel toestemming geven voor een hervatting van het vliegverkeer. Als dat gebeurt zal de KLM meteen vliegtuigen naar de zogenaamde hubs in de VS en het Verre Oosten vliegen om passagiers op te halen.
Minister Eurlings van Verkeer steunt het voorstel van de KLM om weer voorzichtig te gaan vliegen. Hij heeft beloofd zich in Europa hard te gaan maken voor hervatting van de vluchten.
Precies. De vraag is alleen hoeveel tijd er telkens tussen zit. Barst Katla binnen een paar dagen uit nadat deze van nu uit is gebarsten of duurt dat een paar maanden.quote:Op zondag 18 april 2010 19:21 schreef Light het volgende:
[..]
De laatste uitbarsting was in 1918, da's iets ruim 90 jaar geleden. Hoogste tijd dus dat die vulkaan weer eens wat laat zien.
[..]
De drie bekende eerdere uitbarstingen van Eyjafjallajokull werden gevolgd door een uitbarsting van Katla. Best mogelijk dat dat nu weer het geval gaat zijn.
quote:
quote:KL809 AMS-KUL will leave tonight. No passengers, only cargo !
KL877 AMS-BKK will leave tonight. No passengers, only cargo ! >> PH-BFD
KL835 AMS-SIN-CGK will leave tonight. No passengers, only cargo !
quote:BreakingNews
Update: Eurocontrol says it hopes to have at least 50 percent of flights in Europe operating Monday - NBC
less than a minute ago via BreakingNews Headquarters
nu worden de luchtvaartautoriteiten wel erg onder druk gezet om de boel weer open te gooien.quote:Minister Eurlings van Verkeer steunt het voorstel van de KLM om weer voorzichtig te gaan vliegen. Hij heeft beloofd zich in Europa hard te gaan maken voor hervatting van de vluchten
Maanden, als je geluk hebt. Dan is iedereen allang weer vergeten dat die vulkaan er ook nog is, en dan wordt Katla ineens wakker. Paniek!quote:Op zondag 18 april 2010 19:27 schreef Luchtje het volgende:
[..]
Precies. De vraag is alleen hoeveel tijd er telkens tussen zit. Barst Katla binnen een paar dagen uit nadat deze van nu uit is gebarsten of duurt dat een paar maanden.
Eerste cargovlucht is net wegquote:Op zondag 18 april 2010 19:49 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik zie hier (Amersfoort) nu eens 4 motorige Boeing over vliegen richting het OOZ.
quote:AshAlerts
Ash cloud to hit Canadian shores within next 3-4 days, UK meteo office projects
Als in UK en Frankrijk al nauwelijks gevlogen wordt, hoe willen ze dan morgen in godsnaam 50% van de vluchten laten doorgaan?quote:AshAlerts
Most French airports including Paris to remain closed until Tuesday morning at least, French prime minister says #ashtag #getmehome
Kan heel goed kloppenquote:Op zondag 18 april 2010 19:49 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik zie hier (Amersfoort) nu eens 4 motorige Boeing over vliegen richting het OOZ.
Ik denk dat de hoop de vader van de gedachte is.quote:Op zondag 18 april 2010 19:51 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
[..]
Als in UK en Frankrijk al nauwelijks gevlogen wordt, hoe willen ze dan morgen in godsnaam 50% van de vluchten laten doorgaan?
Ze zijn onder geasdquote:Op zondag 18 april 2010 19:53 schreef kahaarin het volgende:
Hoe doen de webcams het bij jullie? Hier krijg ik niets....
Deze werkt:quote:Op zondag 18 april 2010 19:53 schreef kahaarin het volgende:
Hoe doen de webcams het bij jullie? Hier krijg ik niets....
Haha, mogelijk... Ik was alleen te snel, laden duurde even, ook thnx @Roel_Jewel.quote:
quote:ICELAND - Eyjafjallajökull volcano ( Fimmvörduhals)
April 18th, 2010
As of the 18th of April in the morning, latest news reported that the eruptive activity is continuing. During the night the volcanic tremor increasing. According to our icelandic colleague, they have a rough estimate of now much that pocket shrank based on very simple modeling in the first two days of current eruption about 4 million m3. During the first phase of the eruption outflow was estimated at the rate of about 15 m3/s.(pers.com). The quantity of fluor is approximately 25-35 mg/kg according to chemical analysis carried out by the Institute of Earth Sciences, University of Iceland. Regarding any speculation on the climate impacts of this eruption to date, measurements by the Ozone Monitoring Instrument (OMI) on April 15 revealed only ~ 4 kilotons of SO2 in the volcanic cloud. Data from April 16 show reduced amounts. As of the 17 of April, in the morning eruptive activity was still continuing. Yesterday, April 16 some variability occurs in seismic tremor and tephra generation, but overall the eruptive activity remains stable. Pulsating eruptive plume reaches above 8 km, with overall height of 5 km. Large closures of airspace continue. Chemical analyses of ash samples reveal fluorine rich intermediate eruptive products with silica content of 58%, more evolved than in the initial lava producing phase of the eruptive activity. The magma composition may reflect evolution from alkali-olivine basalt by crystal fractionation as erupted in the initial phase. As of the 16th of April, newspaper reported that last night it was decided that flights would be banned in the greater part of northern Europe, at least for the first half of today because of drifting ash ejected from the Eyjafjallajökull volcano.
Bij mij doet deze site het niet, in geen enkele browserquote:Op zondag 18 april 2010 19:56 schreef Caesu het volgende:
dat vliegtuig naar Bangkok is van de radar verdwenen.
is ie neergestort?
http://www.radarvirtuel.com/
ik zie hem weer![]()
Bij mij ook niet.quote:Op zondag 18 april 2010 20:02 schreef JuiceJuice het volgende:
[..]
Bij mij doet deze site het niet, in geen enkele browser
hehe dan zie ik die zo weerquote:Op zondag 18 april 2010 20:07 schreef Bolkesteijn het volgende:
Weer een vliegtuig te Amersfoort. Wederom OOZ richting.
Blijven refreshen.quote:Op zondag 18 april 2010 20:02 schreef JuiceJuice het volgende:
[..]
Bij mij doet deze site het niet, in geen enkele browser
Ja, er gaan er 3 747's richting azië.quote:Op zondag 18 april 2010 20:07 schreef Bolkesteijn het volgende:
Weer een vliegtuig te Amersfoort. Wederom OOZ richting.
Ah, dan komt er dus nog eentje zometeen.quote:Op zondag 18 april 2010 20:09 schreef TC_Artemis het volgende:
[..]
Ja, er gaan er 3 747's richting azië.
Klopt. Martinair vliegt met het callsign van hun eigen, maar met KLM vrachtkistenquote:Op zondag 18 april 2010 20:17 schreef Skaai het volgende:
Ik zag op die casper.frontier site een vliegtuigje gaan met vluchtnummer MPH97, dat klopt volgens mij niet helemaal. Of ik ben kippig of hij ziet een Martinair kist vliegen. Het plaatje bij de info is wel een KLM Cargo kist.
Flight Number : MPH97quote:Op zondag 18 april 2010 20:17 schreef Skaai het volgende:
Ik zag op die casper.frontier site een vliegtuigje gaan met vluchtnummer MPH97, dat klopt volgens mij niet helemaal. Of ik ben kippig of hij ziet een Martinair kist vliegen. Het plaatje bij de info is wel een KLM Cargo kist.
Ah thanks, dat verklaart een hoop. Ik heb nog zoveel te lerenquote:Op zondag 18 april 2010 20:20 schreef JuiceJuice het volgende:
[..]
Klopt. Martinair vliegt met het callsign van hun eigen, maar met KLM vrachtkisten
Deze klm kist wordt door een martinair crew gevlogenquote:Op zondag 18 april 2010 20:17 schreef Skaai het volgende:
Ik zag op die casper.frontier site een vliegtuigje gaan met vluchtnummer MPH97, dat klopt volgens mij niet helemaal. Of ik ben kippig of hij ziet een Martinair kist vliegen. Het plaatje bij de info is wel een KLM Cargo kist.
Dat mag wel, daar is ontheffing voorquote:Op zondag 18 april 2010 20:26 schreef frame-saw het volgende:
Heb hier vanmiddag helikopter en nog een klein vliegtuigje langs zien vliegen. Niet hoog natuurlijk, maar dacht dat dat ook niet mocht.
Maar TVP
Zit wel in Engeland hèquote:Op zondag 18 april 2010 20:27 schreef vulli het volgende:
[..]
Dat mag wel, daar is ontheffing voorOok zweefvliegtuigen en dergelijke mogen weer laag vliegen.
Tevens een TVPtje
Vulkaanas is een simpelere benaming voor tefra en zijn eigenlijk alle kleine deeltjes die de lucht in geslingerd worden. Meestal zijn dit hele kleine steentjes (kleiner dan 2 mm) als ik het goed begrepen heb.quote:Op zondag 18 april 2010 20:32 schreef frame-saw het volgende:
[..]
Zit wel in Engeland hèMaar zal hier ook wel zijn.
Maar wat ik me ineens afvroeg: waar komt dat as nou vandaan? Misschien een heel stomme vraag, maar dat ding lijkt alleen maar as en dan nog een beetje lava te spuwen. Zit dat as er gewoon onder, is het as verbrande steen, of wat is het?
Die vliegen ook nietquote:Op zondag 18 april 2010 20:36 schreef ChipsZak. het volgende:
Weet iemand trouwens misschien iets over UPS airlines,?
De website maakt me niet veel wijzer eigenlijk, en omdat het vrachtvluchten zijn is er sowieso vrijwel niets erover in het nieuws, maargoed. Ik kan hier altijd een gokje wagen,.
Oké dan begrijp ik het alweer een beetje beter.quote:Op zondag 18 april 2010 20:37 schreef vulli het volgende:
[..]
Vulkaanas is een simpelere benaming voor tefra en zijn eigenlijk alle kleine deeltjes die de lucht in geslingerd worden. Meestal zijn dit hele kleine steentjes (kleiner dan 2 mm) als ik het goed begrepen heb.
quote:Op zondag 18 april 2010 20:32 schreef frame-saw het volgende:
[..]
Zit wel in Engeland hèMaar zal hier ook wel zijn.
Maar wat ik me ineens afvroeg: waar komt dat as nou vandaan? Misschien een heel stomme vraag, maar dat ding lijkt alleen maar as en dan nog een beetje lava te spuwen. Zit dat as er gewoon onder, is het as verbrande steen, of wat is het?
Als er geen water bij een vulkaanuitbarsting aanwezig is wordt er normaal gesproken amper as uitgestoten. In dit geval vindt deze uitbarsting plaats op / onder een ijskap en wanneer het ijskoude smeltwater in contact komt met de bloedhete lava koelt deze deze iedere keer een klein beetje lava af. Hierdoor wordt de lava eerst verhard en wordt 't een soort glas, daarna breekt 't in kleine stukjes uiteen (denk aan een baksteen te heet bakken). Voila: as.quote:Op zondag 18 april 2010 20:45 schreef frame-saw het volgende:
[..]
Oké dan begrijp ik het alweer een beetje beter.
Luchtvracht ligt deels stil en dit is de meest recente service alert:quote:Op zondag 18 april 2010 20:36 schreef ChipsZak. het volgende:
Weet iemand trouwens misschien iets over UPS airlines,?
De website maakt me niet veel wijzer eigenlijk, en omdat het vrachtvluchten zijn is er sowieso vrijwel niets erover in het nieuws, maargoed. Ik kan hier altijd een gokje wagen,.
Alsof het wat uit maakt of het water nou 1 graad of 20 graden Celcius is.quote:Op zondag 18 april 2010 20:51 schreef Isdatzo het volgende:
In dit geval vindt deze uitbarsting plaats op / onder een ijskap en wanneer het ijskoude smeltwater in contact komt met de bloedhete lava koelt deze deze iedere keer een klein beetje lava af.
Dat dus. En uiteindelijk kan door de neerslag van dat materiaal een soort van vulkaan ontstaan, zoals De Hverfell in het noordoosten van IJsland. Ben er vorig jaar geweest:quote:Op zondag 18 april 2010 20:37 schreef vulli het volgende:
[..]
Vulkaanas is een simpelere benaming voor tefra en zijn eigenlijk alle kleine deeltjes die de lucht in geslingerd worden. Meestal zijn dit hele kleine steentjes (kleiner dan 2 mm) als ik het goed begrepen heb.
Niet veel neequote:Op zondag 18 april 2010 20:55 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Alsof het wat uit maakt of het water nou 1 graad of 20 graden Celcius is.
Eurlings snapt hetquote:Eurlings pleit voor versoepeling vliegverbod
HILVERSUM - Demissionair minister van Verkeer en Waterstaat Camiel Eurlings wil dat het Europese vliegverbod wordt versoepeld. Waar het kan moet het luchtruim weer open, zei de bewindsman zondag tegen de NOS.
Camiel Eurlings staat de pers te woord. ANP
Een aswolk ten gevolge van een vulkaanuitbarsting op IJsland is er de oorzaak van dat sinds donderdag vrijwel al het vliegverkeer boven Europa stil ligt.
Volgens de minister kan de luchtvaartsector een algehele sluiting niet langer aan. Hij zal maandag tijdens een videoconferentie met zijn Europese collega-ministers pleiten voor een versoepeling van het vliegverbod.
Eurlings vindt dat Europa zich te streng heeft opgesteld. In de Verenigde Staten kiezen luchtvaartautoriteiten bij een aswolk niet voor een algehele sluiting van het luchtruim, zei Eurlings. (ANP)
18-04-10 20:45
Volgens mij zijn die KLM toestellen van vanavond alweer een tijdje over Duitsland heenquote:Op zondag 18 april 2010 21:26 schreef Isdatzo het volgende:
Zie eurlings populair doen dan.
Goed, toegegeven.. als er gevlogen kan worden moet er ook gevlogen worden maar dat is nu nog helemaal niet aan de orde. Je kan van Nederland naar Duitsland vliegen maar daar houdt 't wel zo'n beetje mee op.
Dat had ik idd, maargoed, dat zegt een beetje weinig, helaas.quote:Op zondag 18 april 2010 20:55 schreef mouzzer het volgende:
[..]
Luchtvracht ligt deels stil en dit is de meest recente service alert:
Service-update
Ten gevolge van de uitbarsting van een IJslandse vulkaan hebben verschillende Europese landen hun luchtruim gesloten. Hierdoor worden ook UPS-vluchten verstoord. Zendingen naar, van en binnen Europa zullen waarschijnlijk vertraging oplopen. UPS blijft echter alle pakketten gewoon afhalen bij haar klanten. We volgen deze snelwijzigende situatie op de voet en we passen ons netwerk waar nodig aan om onze klanten zo goed mogelijk te blijven bedienen.
Duitsland is inmiddels ook weer dicht.quote:Op zondag 18 april 2010 21:26 schreef Isdatzo het volgende:
Zie eurlings populair doen dan.
Goed, toegegeven.. als er gevlogen kan worden moet er ook gevlogen worden maar dat is nu nog helemaal niet aan de orde. Je kan van Nederland naar Duitsland vliegen maar daar houdt 't wel zo'n beetje mee op.
Condor stuurt gewoon de vliegtuigen wegquote:Condor seems to have sent three jets out from Frankfurt to various points in the Caribbean, currently over northwest France.
5 minutes ago via TweetDeck
quote:For clarification: we do not take decisions as to whether to open/close airspace. Decision made by national authorities in each country We're responsible for ensuring that all involved, including airlines and ANSPs are then aware of decisions made by national authorities.
re tests: they've taken place and ongoing work by all involved, including EUROCONTROL to see how/when traffic can be safely resumed
I know, maar in theorie kan 't want duitsland is nu redelijk as-vrij. Boven belgie, engeland en scandinavie zit nog wel genoeg.quote:Op zondag 18 april 2010 21:32 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Duitsland is inmiddels ook weer dicht.
Yup, maar het hangt logistiek natuurlijk wel allemaal met elkaar samen. En ik denk dat ze voor de zekerheid bij daglicht willen vliegen.quote:Op zondag 18 april 2010 21:36 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
I know, maar in theorie kan 't want duitsland is nu redelijk as-vrij. Boven belgie, engeland en scandinavie zit nog wel genoeg.
Boven oost-europa ook trouwens.
Ik word pas enthousiast als de kubieke kilometers aan bod komen.quote:Op zondag 18 april 2010 21:39 schreef Isdatzo het volgende:
Ah, de vulkaan heeft tot nu toe ongeveer 140 mln kubieke meter as de lucht in geslingerd, nu zo'n 750 ton per seconde.
Dan zitten we al op een goede 14%.quote:Op zondag 18 april 2010 21:47 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik word pas enthousiast als de kubieke kilometers aan bod komen.
Uiteraard. Een probleem is ook dat slecht voorspelbaar is wat de concentraties as zijn. Nu is het misschien niet gevaarlijk, maar er is ook een situatie bekend waar de concentraties wat hoger bleven. Bij een eruptie van de vulkaan Laki kwam een grote hoeveelheid SO2 vrij. Geen gezond spul. Dat is via Bergen (Noorwegen), Praag, Berlijn, Parijs en Le Havre naar Engeland en heeft zelfs daar nog voor veel slachtoffers gezorgd. Die gifwolk was zo dik dat boten in de haven bleven vanwege het slechte zicht.quote:Op zondag 18 april 2010 21:19 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Achjee, Eurlings weet 't weer beter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |