Yep, sorryquote:Op zondag 18 april 2010 23:48 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ehhh.. voor leken (ikke dus ) FlightLevel 310 is dan ?? 31.000 foot ofzo ??
Er is nooit een lijn geweest voor hoogtes boven FL350. Ze hebben wel een keer de rode lijn (SFL/FL200) gesplitst naar SFL/FL100 en FL100/FL200. Maar dat voegde eigenlijk niets toe, dus daar zijn ze maar weer mee gestopt. Nu zijn er twee asgebieden FL200/FL350, die worden met verschillende kleuren aangegeven.quote:Op zondag 18 april 2010 23:33 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ah oké, had ik vandaag nog niet naar gekeken maar gister was er wel een gebied met blauwe lijn te vinden dacht ik .
Ik ben op het hoogte van het princiepe van step climbs jaquote:Op zondag 18 april 2010 23:43 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Kan ook niet altijd. De lift die de vleugels produceren is proportioneel met de luchtdichtheid en een vliegtuig zwaar is, dus als er veel lift nodig is, is het niet mogelijk om heel hoog te vliegen. Pas als er brandstof verbrand is, kan een vliegtuig vaak weer verder klimmen. Vandaar dat vliegtuigen bij lange vluchten vaak beginnen op FL310 en in stapjes van 2000ft verder klimmen naar mate ze meer brandstof verbruikt hebben. Het maximum van de meeste vliegtuigen is FL410.
Ik vind dat een typerende denkwijze voor 2010; als ze zo ook hadden gedacht een pak-hem-beet 500 jaar geleden hadden we nu nog steeds de illusie dat de aarde plat was, was de US nog van de indianen, en wasten we onze was nog steeds in de rivier op een steenquote:Op zondag 18 april 2010 23:47 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, omdat die troep tijdens het uitvoeren van die testvluchten niet boven nederland aanwezig was .
[..]
Dus dan maar vliegen in een situatie waarvan je niet weet hoe veilig het is?
[..]
Zo'n piloot heeft tijdens z'n opleiding natuurlijk wel meteorologie gekregen maar wat weet hij van die as?
Conclusie: zolang 't niet zeker is dat het veilig is gewoon geen risico's gaan nemen.
Wel oppassen, want er worden veel dingen geroepen die niet kloppen.quote:Op zondag 18 april 2010 23:53 schreef kwiwi het volgende:
Ik vind dit topic wel leuk, je leert gelijk ook wat dingen over vliegen e.d.
Het ziet er minder extreem uit in amplitude... maar i.t.t. vorige stijgingen in activiteit, ziet het er niet uit als een piek.quote:Op zondag 18 april 2010 23:13 schreef GasProblem het volgende:
[..]
Zo ziet het er wat minder extreem uit. Volgens mij is die afbeelding gewoon ingezoomd op het laatste stuk.
http://hraun.vedur.is/ja/Katla2009/gosplott.html
Zo ver als mijn aardijkskunde gaat, is dit het type vulkaan wat uit elkaar kan knallen toch? en is de trend die je nu ziet niet gewoon het opbouwen van druk?quote:Op zondag 18 april 2010 23:59 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Het ziet er minder extreem uit in amplitude... maar i.t.t. vorige stijgingen in activiteit, ziet het er niet uit als een piek.
Wat is onheilspellender: een knal of een continu gerommel.
Het lijkt mij juist een kenmerk van intelligentie om niet alles domweg uit te proberen (hey, deze paddenstoel ken ik niet, laat ik hem eens proberen. Ooh kut, nu ga ik dood ) maar eerst eens rustig te bekijken hoe groot het risico is en wat de eventuele gevolgen kunnen zijn voordat je allemaal vliegtuigen de lucht instuurt.quote:Op zondag 18 april 2010 23:56 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik vind dat een typerende denkwijze voor 2010; als ze zo ook hadden gedacht een pak-hem-beet 500 jaar geleden hadden we nu nog steeds de illusie dat de aarde plat was, was de US nog van de indianen, en wasten we onze was nog steeds in de rivier op een steen
Hey, waarom denk je dat ik een rsv rijd .quote:Komop, je hebt toch wel een béétje lemmingbloed in je ?? het leven is al veel te veilig en 'geregeld'
En als je je afvraagt waarom ze stappen van 2000 foot gebruiken, da's omdat een slim figuur bedacht heeft dat het handig is dat vliegtuigen in tegengestelde richtingen op verschillende hoogtes vliegen. Voorkomt botsingen. Dus heb je bijvoorbeeld FL250 en FL270 voor vluchten naar het oosten (VS naar Europa) en FL260 en FL280 voor vluchten naar het westen (Europa naar VS). Dan hoef je je niet meer druk te maken over tegenliggers. (Bij grotere hoogten kan een iets ander systeem worden gehanteerd, met grotere tussenruimtes. Het princinpe blijft gelijk.)quote:Op zondag 18 april 2010 23:48 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ehhh.. voor leken (ikke dus ) FlightLevel 310 is dan ?? 31.000 foot ofzo ??
Deze grafiek is wel degelijk van de Katlaquote:Op zondag 18 april 2010 23:38 schreef barthol het volgende:
[..]
Dat is de activiteit van de huidige eruptie. De drieletterige codes geven de meetpunten aan, en waar die zich bevinden kan je ergens anders op die site opzoeken. Maar sowieso staat er bij deze serie grafiekjes dat het om de Eyjafjallajökull gaat. Om te zeggen dat het "Katla bevingen" zijn is denk ik niet juist.
Met mooi droog weerquote:Op maandag 19 april 2010 00:03 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Het lijkt mij juist een kenmerk van intelligentie om niet alles domweg uit te proberen (hey, deze paddenstoel ken ik niet, laat ik hem eens proberen. Ooh kut, nu ga ik dood ) maar eerst eens rustig te bekijken hoe groot het risico is en wat de eventuele gevolgen kunnen zijn voordat je allemaal vliegtuigen de lucht instuurt.
[..]
Hey, waarom denk je dat ik een rsv rijd .
Betekenen die gitzwarte stukken ook dat er veel as is? Want het ziet er wat vreemd uit, lijkt nu net alsof het niet minder geconcentreerd wordt zeg maar terwijl het zich wel verspreid.quote:Op maandag 19 april 2010 00:11 schreef horned_reaper het volgende:
Even een mooie gifje over de verspreiding van de as!
[ afbeelding ]
Klopt. En da's ook de angst. Dan ontstaan er wat meer problemen...quote:Op maandag 19 april 2010 00:17 schreef wimbaens het volgende:
Is het niet dat elke keer deze vulkaan uitbarstte, de Katla niet lang op zich liet wachten?
Ik meen dat ik dit gelezen heb dat dit de 3 laatste uitbarstingen het geval was.
Nou, 't zit er tussenin.quote:Op maandag 19 april 2010 00:09 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Deze grafiek is wel degelijk van de Katla
http://ashalerts.com/
Kijk één naar dat ene punt in IJslandquote:Op maandag 19 april 2010 00:20 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Betekenen die gitzwarte stukken ook dat er veel as is? Want het ziet er wat vreemd uit, lijkt nu net alsof het niet minder geconcentreerd wordt zeg maar terwijl het zich wel verspreid.
Lijkt me niet. Die site heeft het bestand hernoemd...quote:Op maandag 19 april 2010 00:09 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Deze grafiek is wel degelijk van de Katla
http://ashalerts.com/
O, dom Het is al laatquote:Op maandag 19 april 2010 00:22 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Kijk één naar dat ene punt in IJsland
Daar blijft naar een nieuwe stroom dikke zwarte as uitkomen!
Het verspreid dus wel.... maar er komt steeds meer bij!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |