En net boven Utrecht.quote:Op zondag 18 april 2010 16:25 schreef Roel_Jewel het volgende:
Toestel van Transavia boven Duitsland.
Als-ie niet even in een middagje heen en weer kan is het 'm blijkbaar niet waard.quote:Op zondag 18 april 2010 17:06 schreef Vijver1 het volgende:
Jammer dat Prins Willem Alexander zich door dat as laat weerhouden naar Krakow te gaan maar gaat hardlopen in Amsterdam. Bij de begravenis van de poolse president is bijna heel europa. Prioriteiten.
http://www.ryanair.com/nl/notices/gops/100414-ICELAND_ASH-GBquote:Op zondag 18 april 2010 17:31 schreef Omnifacer het volgende:
Hmmz OK... Nu nog effe bevestiging over Holland/Italy/etc plz
En niet alleen van/naar de UK:quote:Op zondag 18 april 2010 17:28 schreef Roel_Jewel het volgende:
@SkyNewsBreak
Ryanair cancels all scheduled flights to and from the UK until 1pm on Wednesday.
http://www.ryanair.com/nl/notices/gops/100414-ICELAND_ASH-GBquote:Flights Cancelled until 13:00hrs Wednesday 21 April
All flights to/from the UK are cancelled.
All flights to/from Ireland are cancelled
All flights to/from Denmark and Finland are cancelled.
All flights to/from Norway and Sweden are cancelled.
All flights to/from Belgium and Holland are cancelled.
All flights to/from France are cancelled.
All flights to/from Germany are cancelled.
All flights to /from Poland, Lithuania, Latvia are cancelled.
All flights to/from Northern Italy (Milan Bergamo, Turin, Verona Brescia, Treviso Venice, Trieste, Genoa, Bologna) are cancelled.
Alleen de gecancelde vluchten van Ryanair voor vandaag is al echt een debiele waslijst...quote:Op zondag 18 april 2010 17:33 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
http://www.ryanair.com/nl/notices/gops/100414-ICELAND_ASH-GB
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Denk dat dingen die uit exotische landen komen en vers dienen te zijn, vooral vis, fruit en bloemen e.d., komende week al op kunnen gaan raken.quote:Op zondag 18 april 2010 17:38 schreef Aether het volgende:
Benieuwd of en wanneer we er wat van gaan merken in de supermarkten...
Die zien het dus somber in.quote:Op zondag 18 april 2010 17:28 schreef Roel_Jewel het volgende:
@SkyNewsBreak
Ryanair cancels all scheduled flights to and from the UK until 1pm on Wednesday.
Yup. En het is dus niet alleen UK wat ze cancellen: http://www.ryanair.com/nl/notices/gops/100414-ICELAND_ASH-GBquote:
Waarom zien we die niet @ http://www.radarvirtuel.com/quote:Grootste vliegveld Duitsland weer open
LANGEN - Er mag weer gevlogen worden vanaf de luchthaven van Frankfurt am Main, het grootste vliegveld van Duitsland. Dat maakte de Duitse luchtvaartautoriteit DFL zondag bekend.
Er mag tot 20.00 uur zondagavond naar het noorden worden gevlogen, aldus een zegsvrouw van DFL. Eerder op de dag gingen al vijf andere Duitse luchthavens weer open. Wat er na dat tijdstip gebeurt, is nog onduidelijk.
Voor een paar uurtjes, dat schiet ook niet veel op natuurlijk.quote:Op zondag 18 april 2010 17:46 schreef Roel_Jewel het volgende:
Vanaf Frankfurt wordt blijkbaar weer gevlogen: http://www.telegraaf.nl/b(...)and_weer_open__.html
[..]
Denk dat we dat meer gaan zien de komende dagen - kleine periodes van een paar uur waarin naar bepaalde bestemmingen gevlogen kan worden.quote:Op zondag 18 april 2010 17:46 schreef Roel_Jewel het volgende:
Vanaf Frankfurt wordt blijkbaar weer gevlogen: http://www.telegraaf.nl/b(...)and_weer_open__.html
[..]
quote:Op zondag 18 april 2010 17:46 schreef Shoombak het volgende:
Relaxed al die testvluchten, krijg je straks een vliegtuig op je dak
Thanks! Zat al de hele tijd te wachten op informatie, maar kennelijk overheen gekeken. Met de auto naar Milaanquote:Op zondag 18 april 2010 17:33 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
http://www.ryanair.com/nl/notices/gops/100414-ICELAND_ASH-GB
vind je dat relaxed?...quote:Op zondag 18 april 2010 17:46 schreef Shoombak het volgende:
Relaxed al die testvluchten, krijg je straks een vliegtuig op je dak
Oooh, ze krijgen hun miljoentjes weer niet snel genoeg binnen hoor, treurig dat soort bedrijven. Maar goed IJsland heeft weer genoeg vruchtbrache bodem tot 2012 wanneer Yellowstone ontploft en het landquote:The two airline bodies, ACI Europe & AEA, said: "The eruption of the Icelandic volcano is not an unprecedented event and the procedures applied in other parts of the world for volcanic eruptions do not appear to require the kind of restrictions that are presently being imposed in Europe."
Dutch carrier KLM said it had flown a Boeing 737-800 up to the usual maximum altitude of 13km (8 miles) on Saturday.
KLM chief executive Peter Hartman, who was on board, said there was "nothing unusual" about the flight.
"If the technical examination confirms this... we then hope to get permission as soon as possible to partially restart our operations," he added.
Steven Verhagen, vice-president of the Dutch Airline Pilots Association, told the Associated Press news agency: "In our opinion there is absolutely no reason to worry about resuming flights."
Germany's two biggest airlines, Lufthansa and Air Berlin, also said they had carried out test flights without apparent damage, as did Air France.
Air Berlin spokeswoman Diana Daedelow told the BBC: "It is astonishing that these findings... have seemingly been ignored in the decision-making process of the aviation safety authorities."
Ja eh, of het is zo dat het luchtruim dagen dicht gooien eigenlijk een totaal zinloze actie was. één organisatie heeft gezegd dat het niet handig is om te laten vliegen en half Europa gooit zonder er verder zelf naar te kijken de lucht dicht.quote:Op zondag 18 april 2010 18:01 schreef DeParo het volgende:
Bron BBC
A AA.
[..]
Oooh, ze krijgen hun miljoentjes weer niet snel genoeg binnen hoor, treurig dat soort bedrijven. Maar goed IJsland heeft weer genoeg vruchtbrache bodem tot 2012 wanneer Yellowstone ontploft en het land
zal
overstromen.
Is de trein niet relaxter?quote:Op zondag 18 april 2010 17:57 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Thanks! Zat al de hele tijd te wachten op informatie, maar kennelijk overheen gekeken. Met de auto naar Milaan![]()
Stel dat nu van die 100 vliegtuigen er twee inderdaad daardoor neerstorten.quote:Op zondag 18 april 2010 18:07 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ja eh, of het is zo dat het luchtruim dagen dicht gooien eigenlijk een totaal zinloze actie was. één organisatie heeft gezegd dat het niet handig is om te laten vliegen en half Europa gooit zonder er verder zelf naar te kijken de lucht dicht.
ja, ik zag hem op http://www.radarvirtuel.comquote:Op zondag 18 april 2010 18:02 schreef easy-going het volgende:
Er vliegt hier (ten zuiden van Rotterdam) net een Transavia vliegtuig (laag) over, we keken alledrie verrast naar de lucht
Hoi APKquote:
Er zijn helemaal geen tekenen dat die twee neerstorten. één organisatie denkt dat. Verschillende vliegtuigmaatschappijen hebben geen enkel probleem geconstateerd bij vele testvluchten.quote:Op zondag 18 april 2010 18:09 schreef DeParo het volgende:
[..]
Stel dat nu van die 100 vliegtuigen er twee inderdaad daardoor neerstorten.
Heb je 98 vliegtuigen die inderdaad zonder problemen aankomen maar toch 400 doden minstens.
Neem daarvoor maar de verantwoordelijkheid op je door te zeggen dat ze gewoon moeten vliegen.
Dat is het risico.
Ze hebben niet getest in een gigantische aswolk...quote:Op zondag 18 april 2010 18:13 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Er zijn helemaal geen tekenen dat die twee neerstorten. één organisatie denkt dat. Verschillende vliegtuigmaatschappijen hebben geen enkel probleem geconstateerd bij vele testvluchten.
Dan ga je toch gewoon staan?quote:Op zondag 18 april 2010 18:13 schreef Omnifacer het volgende:
BOvendien weet ik niet of je uberhaupt nog een treinticket had kunnen vinden
Tot vrijdag lijkt alles volgeboekt...quote:Op zondag 18 april 2010 18:13 schreef Omnifacer het volgende:
BOvendien weet ik niet of je uberhaupt nog een treinticket had kunnen vinden
Daarom, lekker met de auto. Morgenavond paar uur rijden, onderweg hotelletje, volgende dag nog een uurtje of 4 en we zijn erquote:
Zeker indrukwekkend.quote:Op zondag 18 april 2010 18:24 schreef Caesu het volgende:
http://www.swisseduc.ch/s(...)ull_20100417-en.html
[ afbeelding ]
indrukwekkende foto's van die vulkaan.
Pro.quote:Op zondag 18 april 2010 18:41 schreef Roel_Jewel het volgende:
KLM vliegt vanavond met drie vrachtvliegtuigen richting Azië.
Nee, waarom zouden ze ook, als ze er grotendeels omheen of onder/bovenlangs kunnen.quote:Op zondag 18 april 2010 18:15 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ze hebben niet getest in een gigantische aswolk...
Moet wel het luchtruim opengesteld worden natuurlijk.quote:Op zondag 18 april 2010 18:41 schreef Roel_Jewel het volgende:
KLM vliegt vanavond met drie vrachtvliegtuigen richting Azië.
Ze hebben toestemming van autoriteiten.quote:Op zondag 18 april 2010 18:45 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Moet wel het luchtruim opengesteld worden natuurlijk.
Grotendeels is niet genoeg. Als je om wat voor reden dan ook op lagere hoogte moet gasn vliegen en daardoor in die aswolk terechtkomt, heb je mogelijk nog problemen... Het probleem is dat die wolk niet op exact dezelfde plek blijft hangen en niet overal dezelfde intensiteit heeft.quote:Op zondag 18 april 2010 18:44 schreef matthijst het volgende:
[..]
Nee, waarom zouden ze ook, als ze er grotendeels omheen of onder/bovenlangs kunnen.
Dat is idd wel het meest logische.quote:Op zondag 18 april 2010 18:53 schreef Bart884 het volgende:
Wat ik me afvraag: al zal het luchtruim hier vrijgegeven worden en open gaan, als het in de landen waar je overheen MOET vliegen nog gesloten is, hebben ze er toch nog niets aan? Dit zal toch overal tegelijk dan weer open moeten gaan? Toch?
http://www.flightglobal.c(...)cts-of-volcanic.htmlquote:Op zondag 18 april 2010 18:13 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Er zijn helemaal geen tekenen dat die twee neerstorten. één organisatie denkt dat. Verschillende vliegtuigmaatschappijen hebben geen enkel probleem geconstateerd bij vele testvluchten.
http://www.haarlemmermeer(...)_gestrande_reizigersquote:Op zondag 18 april 2010 19:06 schreef superworm het volgende:
Is het eigenlijk mogelijk om vastzittende toeristen/reizigers te helpen? Ik zou d'r best 1 of 2 een paar dagen kunnen huizen.
In haarlemmermeer zijn ze daar toch mee bezig dacht ik.. Stond volgens mij op nu.nlquote:Op zondag 18 april 2010 19:06 schreef superworm het volgende:
Is het eigenlijk mogelijk om vastzittende toeristen/reizigers te helpen? Ik zou d'r best 1 of 2 een paar dagen kunnen huizen.
Heb Schiphol gebeld en die zeiden dat idd, inmiddels hebben ze 't telefoonnummer gesloten omdat er genoeg aanmeldingen waren - voor alle reizigers die dit willen, is er nu plek bij mensen thuis.quote:Op zondag 18 april 2010 19:08 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
In haarlemmermeer zijn ze daar toch mee bezig dacht ik.. Stond volgens mij op nu.nl
Dan heb je het over 0-3 km hoog. Dat lijkt me toch knap lastig hoor, met bergen, hoge gebouwen, luchtballonnen, zweefvliegtuigen en dergelijke.quote:Op zondag 18 april 2010 19:13 schreef netolk het volgende:
tss... gewoon onder de wolk door vliegen moeten ze kan makkelijk
Ja dus.quote:Op zondag 18 april 2010 19:16 schreef Coelho het volgende:
Waarom heeft iedereen het hier over neerstorten? Een 737 heeft een zweefgetal van 15 of zo, dus op 10km hoogte kan deze bij het uitvallen van alle motoren nog 10x15km = 150km zweven. Zeker bij Europese vluchten is dit voldoende om nog bij een vliegveld te komen.
Kom geen geld meer in het laatje he.quote:Op zondag 18 april 2010 19:17 schreef TeenWolf het volgende:
Peter Hartman: Europees luchtruim veilig voor vliegverkeer.
Gaat deze man zijn kop nog een keer houden, dat gezeur van hem begint nu ontzettend irritant te worden.
Misschien moet iemand 'mquote:Op zondag 18 april 2010 19:17 schreef TeenWolf het volgende:
Peter Hartman: Europees luchtruim veilig voor vliegverkeer.
Gaat deze man zijn kop nog een keer houden, dat gezeur van hem begint nu ontzettend irritant te worden.
quote:Op zondag 18 april 2010 19:18 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Ja dus.
Waarom hebben vliegtuigen eigenlijk uberhaupt hun motoren aan bij het landen. Ze gaan toch naar beneden?
Er moet wel personeel en materieel beschikbaar zijn en op logische plekken aanwezig zijn zodra alles weer open gaat... Denk dat het daarmee ook te maken heeft.quote:Op zondag 18 april 2010 19:16 schreef J0ycie88 het volgende:
Sommige dingen snap ik niet.. Mijn vriend zit nu in egypte.. En die kan nog naar barcelona vliegen.. Maar op de een of andere manier gebeurd dat niet.. Das toch niet logisch.. Je wilt toch zoveel mogelijk mensen die alternatief kunnen reizen dat ook laten doen?
Anders loopt de schade maar op lijkt mij.. Zeker met die nog grote aswolk op komst..
Idd, je wil niet als Barcelona opeens weer dichtgegooid wordt door een nieuwe wolk as, je crew in Abu Dhabi vast hebben zitten of zo. Liever op de thuisbasis houden.quote:Op zondag 18 april 2010 19:24 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Er moet wel personeel en materieel beschikbaar zijn en op logische plekken aanwezig zijn zodra alles weer open gaat... Denk dat het daarmee ook te maken heeft.
Idd en wat denk je van de luchtweerstand en geluidsoverlast.quote:Op zondag 18 april 2010 19:14 schreef superworm het volgende:
[..]
Dan heb je het over 0-3 km hoog. Dat lijkt me toch knap lastig hoor, met bergen, hoge gebouwen, luchtballonnen, zweefvliegtuigen en dergelijke.
Er zijn dus transavia vliegtuigen geland daar vanmiddag, dus neem aan dat er dan wel personeel aanwezig is.. En er dus de mogelijkheid is om te vliegen..quote:Op zondag 18 april 2010 19:24 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Er moet wel personeel en materieel beschikbaar zijn en op logische plekken aanwezig zijn zodra alles weer open gaat... Denk dat het daarmee ook te maken heeft.
Omdat er dmv de motoren geremd wordt. Na de landing kun je een vliegtuig niet op alleen de remmen tot stilstand brengen. Ten eerste is de baan daarvoor te kort, en ten tweede verbrand je al je remmen en klappen je banden.quote:Op zondag 18 april 2010 19:18 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Ja dus.
Waarom hebben vliegtuigen eigenlijk uberhaupt hun motoren aan bij het landen. Ze gaan toch naar beneden?
En de kosten...quote:Op zondag 18 april 2010 19:27 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Idd en wat denk je van de luchtweerstand en geluidsoverlast.
Zal hier boven Maastricht de lucht weer es in de gaten houdenquote:Maastricht Upper Area Control centre has begun accepting IFR flights above 25,000ft #ashtag #getmehome
Nou is er mij geen enkel geval bekend van een vliegtuig dat is neergestort door vulkanische as. Wel van situaties waarbij een vliegtuig zwaar beschadigd werd, en dat wil je ook niet. Zo is het wel handig als de piloot gewoon naar buiten kan kijken bij het opstijgen, en dat gaat lastig als de ruiten zijn gezandstraald zodat ze mat zijn. En om voor iedere vlucht de ruiten te vervangen kost veel tijd en geld, dus is niet handig.quote:Op zondag 18 april 2010 18:09 schreef DeParo het volgende:
[..]
Stel dat nu van die 100 vliegtuigen er twee inderdaad daardoor neerstorten.
Heb je 98 vliegtuigen die inderdaad zonder problemen aankomen maar toch 400 doden minstens.
Neem daarvoor maar de verantwoordelijkheid op je door te zeggen dat ze gewoon moeten vliegen.
Dat is het risico.
Tevens wil je direct een doorstart kunnen maken als de landing niet lukt.quote:Op zondag 18 april 2010 19:28 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Omdat er dmv de motoren geremd wordt. Na de landing kun je een vliegtuig niet op alleen de remmen tot stilstand brengen. Ten eerste is de baan daarvoor te kort, en ten tweede verbrand je al je remmen en klappen je banden.
Persbericht van Eurocontrol zal zo wel online staan.quote:Update: Eurocontrol says it hopes to have at least 50 percent of flights in Europe operating Monday - NBC
Joh, echt?quote:Op zondag 18 april 2010 19:28 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Omdat er dmv de motoren geremd wordt. Na de landing kun je een vliegtuig niet op alleen de remmen tot stilstand brengen. Ten eerste is de baan daarvoor te kort, en ten tweede verbrand je al je remmen en klappen je banden.
Voorlopig heeft ie met zijn gezeur voor elkaar dat er vanavond commerciële vluchten gaan plaatsvinden.quote:Op zondag 18 april 2010 19:17 schreef TeenWolf het volgende:
Peter Hartman: Europees luchtruim veilig voor vliegverkeer.
Gaat deze man zijn kop nog een keer houden, dat gezeur van hem begint nu ontzettend irritant te worden.
Maar die wolk die er nog aan zit te komen is veel dichter en heftiger. Ik snap er niks meer van. Misschien komen ze er nog op terug.quote:Op zondag 18 april 2010 19:40 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://twitter.com/BreakingNews/status/12408485571
[..]
Persbericht van Eurocontrol zal zo wel online staan.
Je weet waar ONZ is?quote:
Yup, zal wellicht tijdelijk zijn totdat die volgende wolk binnendrijft. Maar kan me niet voorstellen dat de huidige as al helemaal weg is.... Met zulk stabiel weer.quote:Op zondag 18 april 2010 19:41 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Maar die wolk die er nog aan zit te komen is veel dichter en heftiger. Ik snap er niks meer van. Misschien komen ze er nog op terug.
Het lijkt er op dat ze juist terugkomen op hun eerdere voorzichtigheid.quote:Op zondag 18 april 2010 19:41 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Maar die wolk die er nog aan zit te komen is veel dichter en heftiger. Ik snap er niks meer van. Misschien komen ze er nog op terug.
Ja met dit weer is die as niet zo maar weg, op de laatste satbeelden is de as ook weer duidelijk te zien. Er ontstaan daarin nu ook wat wolken maar de as is duidelijk te zien.quote:Op zondag 18 april 2010 19:42 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Yup, zal wellicht tijdelijk zijn totdat die volgende wolk binnendrijft. Maar kan me niet voorstellen dat de huidige as al helemaal weg is.... Met zulk stabiel weer.
Of ze verwachten dat die wolk meer richting Canada gaat. Daar lijkt het VAAC wel op in te zetten nu.quote:Op zondag 18 april 2010 19:41 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Maar die wolk die er nog aan zit te komen is veel dichter en heftiger. Ik snap er niks meer van. Misschien komen ze er nog op terug.
Je reageert op een posting van mij die bol stond van het sarcasme, ga je me vertellen dat je dat niet doorhad?quote:
Traumaheli's zijn zo'n beetje de enige die wel mogen vliegen.quote:Op zondag 18 april 2010 19:36 schreef Oom_Agent het volgende:
Er vliegt hier in Nijmegen een Cessna richting Kleve Duitsland. Is het luchtruim al open?
De traumaheli van de Radboud heb ik wel al een paar keer zien vliegen afgelopen dagen.
VFR mag weer sinds vanmiddag.quote:Op zondag 18 april 2010 19:47 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Traumaheli's zijn zo'n beetje de enige die wel mogen vliegen.
quote:REF: A0463/10
From: 2010-Apr-18 Sun 13:24 To: 2010-Apr-18 Sun 23:59 EST
ICAO: EHAA
DUE TO VOLCANIC ACTIVITY IN ICELAND AND THE RESULTING ASHCLOUDS IN THE AMSTERDAM FIR, ALL CIVIL IFR OPERATIONS ARE PROHIBITED. VFR FLIGHTS ARE ALLOWED AT OWN DISCRETION. AFTER COMPLETING EACH VFR FLIGHT A PILOT REPORT SHOULD BE FILED IMMEDIATLY TO VULKAAN(AT)KNMI.NL CONTAINING FOLLOWING INFORMATION: ROUTE, ALTITUDE, DATE AND TIME OF FLIGHT IN LOCAL TIME, OBSERVATIONS REGARDING (ASH)CLOUDS. EVEN WHEN NO OBSERVATIONS HAVE BEEN MADE A PILOT REPORT IS MANDATORY. WHEN EMAIL IS NOT AVBL A PILOT REPORT CAN BE MADE TO LOCAL ATC BY RADIO OR AIRPORT AUTHORITY. ALSO, CAA-NL STATES THE PITOT TUBE SHOULD BE CHECKED CAREFULLY BEFORE AND AFTER EACH FLIGHT AND ALSO INCREASED MONITORING OF FLIGHT SPEED AND HEIGHT INDICATION AND WINDSCREEN TRANSPARENCY DURING FLIGHT IN THE RISK AREA. POLICE, SAR AND HEMS FLIGHTS ARE EXEMPTED. SFC/FL245.)
quote:AshAlerts
Ash cloud to hit Canadian shores within next 3-4 days, UK meteo office projects
Als in UK en Frankrijk al nauwelijks gevlogen wordt, hoe willen ze dan morgen in godsnaam 50% van de vluchten laten doorgaan?quote:AshAlerts
Most French airports including Paris to remain closed until Tuesday morning at least, French prime minister says #ashtag #getmehome
Waarom zouden ze de boel oplichten door niet te vliegen als ze daarmee miljoenen verliezen lijden.quote:Op zondag 18 april 2010 19:48 schreef matthijst het volgende:
Of, of, of: er was helemaal niks aan de hand en as is alleen 'gevaarlijk' als je recht door een wolk vlakbij de vulkaan heen vliegt
Hoe zijn anders die 15+ onbschadigde KLM, Lufthansa etc vliegtuigen te verklaren.
Of zijn die maarschappijen de boel aan het oplichten?
Ben ook wel benieuwd hoe de motor van een Finse straaljager die niet door de as gevlogen is eruit ziet...
Misschien 1 van de KLM vrachtvliegtuigjes.quote:Op zondag 18 april 2010 19:50 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik zie hier (Amersfoort) nu eens 4 motorige Boeing over vliegen richting het OOZ.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |