Oooh, ze krijgen hun miljoentjes weer niet snel genoeg binnen hoor, treurig dat soort bedrijven. Maar goed IJsland heeft weer genoeg vruchtbrache bodem tot 2012 wanneer Yellowstone ontploft en het landquote:The two airline bodies, ACI Europe & AEA, said: "The eruption of the Icelandic volcano is not an unprecedented event and the procedures applied in other parts of the world for volcanic eruptions do not appear to require the kind of restrictions that are presently being imposed in Europe."
Dutch carrier KLM said it had flown a Boeing 737-800 up to the usual maximum altitude of 13km (8 miles) on Saturday.
KLM chief executive Peter Hartman, who was on board, said there was "nothing unusual" about the flight.
"If the technical examination confirms this... we then hope to get permission as soon as possible to partially restart our operations," he added.
Steven Verhagen, vice-president of the Dutch Airline Pilots Association, told the Associated Press news agency: "In our opinion there is absolutely no reason to worry about resuming flights."
Germany's two biggest airlines, Lufthansa and Air Berlin, also said they had carried out test flights without apparent damage, as did Air France.
Air Berlin spokeswoman Diana Daedelow told the BBC: "It is astonishing that these findings... have seemingly been ignored in the decision-making process of the aviation safety authorities."
Ja eh, of het is zo dat het luchtruim dagen dicht gooien eigenlijk een totaal zinloze actie was. één organisatie heeft gezegd dat het niet handig is om te laten vliegen en half Europa gooit zonder er verder zelf naar te kijken de lucht dicht.quote:Op zondag 18 april 2010 18:01 schreef DeParo het volgende:
Bron BBC
A AA.
[..]
Oooh, ze krijgen hun miljoentjes weer niet snel genoeg binnen hoor, treurig dat soort bedrijven. Maar goed IJsland heeft weer genoeg vruchtbrache bodem tot 2012 wanneer Yellowstone ontploft en het land
zal
overstromen.
Is de trein niet relaxter?quote:Op zondag 18 april 2010 17:57 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Thanks! Zat al de hele tijd te wachten op informatie, maar kennelijk overheen gekeken. Met de auto naar Milaan![]()
Stel dat nu van die 100 vliegtuigen er twee inderdaad daardoor neerstorten.quote:Op zondag 18 april 2010 18:07 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ja eh, of het is zo dat het luchtruim dagen dicht gooien eigenlijk een totaal zinloze actie was. één organisatie heeft gezegd dat het niet handig is om te laten vliegen en half Europa gooit zonder er verder zelf naar te kijken de lucht dicht.
ja, ik zag hem op http://www.radarvirtuel.comquote:Op zondag 18 april 2010 18:02 schreef easy-going het volgende:
Er vliegt hier (ten zuiden van Rotterdam) net een Transavia vliegtuig (laag) over, we keken alledrie verrast naar de lucht
Hoi APKquote:
Er zijn helemaal geen tekenen dat die twee neerstorten. één organisatie denkt dat. Verschillende vliegtuigmaatschappijen hebben geen enkel probleem geconstateerd bij vele testvluchten.quote:Op zondag 18 april 2010 18:09 schreef DeParo het volgende:
[..]
Stel dat nu van die 100 vliegtuigen er twee inderdaad daardoor neerstorten.
Heb je 98 vliegtuigen die inderdaad zonder problemen aankomen maar toch 400 doden minstens.
Neem daarvoor maar de verantwoordelijkheid op je door te zeggen dat ze gewoon moeten vliegen.
Dat is het risico.
Ze hebben niet getest in een gigantische aswolk...quote:Op zondag 18 april 2010 18:13 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Er zijn helemaal geen tekenen dat die twee neerstorten. één organisatie denkt dat. Verschillende vliegtuigmaatschappijen hebben geen enkel probleem geconstateerd bij vele testvluchten.
Dan ga je toch gewoon staan?quote:Op zondag 18 april 2010 18:13 schreef Omnifacer het volgende:
BOvendien weet ik niet of je uberhaupt nog een treinticket had kunnen vinden
Tot vrijdag lijkt alles volgeboekt...quote:Op zondag 18 april 2010 18:13 schreef Omnifacer het volgende:
BOvendien weet ik niet of je uberhaupt nog een treinticket had kunnen vinden
Daarom, lekker met de auto. Morgenavond paar uur rijden, onderweg hotelletje, volgende dag nog een uurtje of 4 en we zijn erquote:
Zeker indrukwekkend.quote:Op zondag 18 april 2010 18:24 schreef Caesu het volgende:
http://www.swisseduc.ch/s(...)ull_20100417-en.html
[ afbeelding ]
indrukwekkende foto's van die vulkaan.
Pro.quote:Op zondag 18 april 2010 18:41 schreef Roel_Jewel het volgende:
KLM vliegt vanavond met drie vrachtvliegtuigen richting Azië.
Nee, waarom zouden ze ook, als ze er grotendeels omheen of onder/bovenlangs kunnen.quote:Op zondag 18 april 2010 18:15 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ze hebben niet getest in een gigantische aswolk...
Moet wel het luchtruim opengesteld worden natuurlijk.quote:Op zondag 18 april 2010 18:41 schreef Roel_Jewel het volgende:
KLM vliegt vanavond met drie vrachtvliegtuigen richting Azië.
Ze hebben toestemming van autoriteiten.quote:Op zondag 18 april 2010 18:45 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Moet wel het luchtruim opengesteld worden natuurlijk.
Grotendeels is niet genoeg. Als je om wat voor reden dan ook op lagere hoogte moet gasn vliegen en daardoor in die aswolk terechtkomt, heb je mogelijk nog problemen... Het probleem is dat die wolk niet op exact dezelfde plek blijft hangen en niet overal dezelfde intensiteit heeft.quote:Op zondag 18 april 2010 18:44 schreef matthijst het volgende:
[..]
Nee, waarom zouden ze ook, als ze er grotendeels omheen of onder/bovenlangs kunnen.
Dat is idd wel het meest logische.quote:Op zondag 18 april 2010 18:53 schreef Bart884 het volgende:
Wat ik me afvraag: al zal het luchtruim hier vrijgegeven worden en open gaan, als het in de landen waar je overheen MOET vliegen nog gesloten is, hebben ze er toch nog niets aan? Dit zal toch overal tegelijk dan weer open moeten gaan? Toch?
http://www.flightglobal.c(...)cts-of-volcanic.htmlquote:Op zondag 18 april 2010 18:13 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Er zijn helemaal geen tekenen dat die twee neerstorten. één organisatie denkt dat. Verschillende vliegtuigmaatschappijen hebben geen enkel probleem geconstateerd bij vele testvluchten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |