Ik denk dat ze je helemaal voor gek zouden verklarenquote:Op maandag 19 april 2010 12:19 schreef Rubber_Johnny het volgende:
We waren gisteren bij het broertje van een vriend. Hij vierde dat hij en vriendin net een nieuw huis hadden gekocht en ingericht.
We zaten buiten en de buren hadden een kinderwagentje buiten staan. De opmerkingen richting de nieuwe huiseigenaar waren niet van de lucht. Wat een mooie kinderwagen dat wel niet was. Dat die pri-ma in het halletje paste! En of er nog een klein kamertje over was...
Als ik toch rond zou lopen en dingen zeggen. ' Nou hier past pri-ma een krabpaal!. En dan nu klussen aan de kattenren he? Nou, volgend jaar deze tijd hoor ik het hier gemauw van twee kleine Siameesjes?'zonder ooit duidelijk gehoord te hebben dat men van plan is katten te nemen.
Dan zou men mij raar aankijken niet?
Ik... wat wil je ermee bereiken dan?quote:Op maandag 19 april 2010 14:58 schreef DE_krumpel het volgende:
wie durft zon topic als dit te openen in oud?
Waarschijnlijk word je daar dan gefileerd waar je bij staat, als ik afga op wat ik hier wel eens over OUD heb gelezen.quote:
Neuh, dat is wat users die nooit in OUD komen er graag van maken... net het Monster van Lochness, bestaat ook nietquote:Op maandag 19 april 2010 15:59 schreef Jumping-Skippy het volgende:
[..]
Waarschijnlijk word je daar dan gefileerd waar je bij staat, als ik afga op wat ik hier wel eens over OUD heb gelezen.
Ach, sommigen gingen erheen en zijn ook weer heel snel weggegaanquote:Op maandag 19 april 2010 16:00 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Neuh, dat is wat users die nooit in OUD komen er graag van maken... net het Monster van Lochness, bestaat ook niet
Je plaatst de menselijke beschaving toch echt op een te hoog voetstuk. Overigens een logisch gevolg van de arrogantie die gepaard gaat met de menselijke intelligentie. We hebben dan wat leuks bereikt, maar uiteindelijk zijn we slechts een van de vele soorten die op de planeet rondlopen die gewoon deelnemen aan de cirkel van het leven.quote:Op maandag 19 april 2010 01:37 schreef Gaurav het volgende:
Wat een naïef pseudo-intellectueel geblaat over waarheden uit een ver veleden.Er is veel meer aan de hand dan de biologische evolutie die plaats heeft gevonden. Sociale en technische evoluties zijn lang geleden in gang gezet. Deze zijn niet te stoppen en halen de waarde van biologische evolutie in. Voortplanting is al geen noodzaak meer voor het voortbestaan van de mensheid, noch voor de cognitieve ontwikkeling. Die tijd is voorbij. Sorry, jij draagt als individu nog 0,0 bij in de context van jouw romantische ideeën over de voortgang van het ras. Iemand die op deze manier uit zijn nek kletst en zich niet afvraagt waarom, draagt hooguit bij aan een achteruitgang in cognitieve ontwikkeling van ieder die hij aansteekt. Zoals je opgroeiende nageslacht.
Er is verder een onderscheid in typen oorzaken en doelen, en jij verwart het uiteindelijk biologisch doel met het persoonlijk waarde doel. Iemand kan zelf-actualisering hoger hebben staan, en daarmee een vol leven leiden. Tot aan het sterfbed, ongeacht wat jij projecteert op een ander. Uitingen daarvan leveren vaak ook bijdragen aan ideeën of vinden hun weg in geschriften, technologische vooruitgang, of iets anders waar een gemeenschap gebruik van maakt. Waar denk je dat huidige gemeenschappen op zijn gebouwd? Wat denk je wat de wegen die het Romeinse rijk heeft aangelegd voor invloed uitoefende? Hoe oud denk je dat veruit de meeste geschriften zijn die onze samenleving inspireren? Socrates schreef niet eens, maar Plato's beschrijvingen van zijn ideeën inspireren nu nog mensen om gelukkiger te leven. Socrates zelf werd ook geïnspireerd. Zullen we het hebben over wat voor invloed taal en ontwikkelingen in taal door individuen en groepen ons opgeleverd hebben? Je hebt geen idee wat vergankelijk betekent.
Een dergelijk topic zou daar door al die emotionele labiele vrouwtjes gekaapt worden en uitmonden in een "kinderen willen vs nemen vs krijgen" discussie met eindeloos gewauwel over wat die termen nu precies betekenen.quote:Op maandag 19 april 2010 14:58 schreef DE_krumpel het volgende:
wie durft zon topic als dit te openen in oud?
Deze discussie is daar al vaker gehouden hoor en op zich gaat dat prima. Afgezien van het willen versus nemen verhaal inderdaad. Dat wordt tot het uiterste uitgemolken in praktisch iedere discussie over kinderen en OUD is daarop geen uitzondering.quote:Op maandag 19 april 2010 16:23 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Een dergelijk topic zou daar door al die emotionele labiele vrouwtjes gekaapt worden en uitmonden in een "kinderen willen vs nemen vs krijgen" discussie met eindeloos gewauwel over wat die termen nu precies betekenen.
Jij gaat ook steeds harder achteruitquote:Op zaterdag 17 april 2010 13:29 schreef __Saviour__ het volgende:
Kinderen krijgen is je bijdrage aan het voortbestaan van de mensheid. De soort moet voortbestaan. Die drang tot voorplanting zit stevig verankerd in al het leven. Het is je biologische doel, je genen zullen na jou nog voortleven.
Alleen mensen zijn zo ver geëvolueerd dat er afwijkende exemplaren zijn die bewust de voortplantingsdrang kunnen negeren. Want dan hebben ze "meer geld en tijd". Nou, geweldig hoor. Tijdelijk materieel bezit gedurende je korte bestaan. Maar wat betekent dat allemaal als je op je sterfbed ligt? Wat heb je dan werkelijk bijgedragen aan de continuïteit van de mensheid? Helemaal niks. Je genen sterven met je. Je hebt een nutteloos leven geleid. Al enkele jaren na je dood zal er niks meer behalve een grafsteen zijn waaruit op te maken is dat je ooit bestaan hebt.
Ik heb het ook wel eens gehoord. Gelukkig heeft m'n zusje die aandacht overgenomen nu ze een vriend heeftquote:Op maandag 19 april 2010 12:06 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Graag Opa en Oma willen worden. Zeggen ze dat ook letterlijk tegen je?
Kinderen produceren met het oogpunt op een 'nuttige' status en de continuïteit van de mensheid? Bizarre reden. Bovendien kampen we met overbevolking; rondom 2050 telt de mensheid circa 9.000.000.000 zielen wat waarschijnlijk een zware wissel trekt op de natuurlijke reserves van deze planeet. De mensheid blijft voorlopig echt wel bestaan, tenzij d'r een uit de kluiten gewassen meteoriet op de aarde butst.quote:Op zaterdag 17 april 2010 13:29 schreef __Saviour__ het volgende:
Kinderen krijgen is je bijdrage aan het voortbestaan van de mensheid. De soort moet voortbestaan. Die drang tot voorplanting zit stevig verankerd in al het leven. Het is je biologische doel, je genen zullen na jou nog voortleven.
Alleen mensen zijn zo ver geëvolueerd dat er afwijkende exemplaren zijn die bewust de voortplantingsdrang kunnen negeren. Want dan hebben ze "meer geld en tijd". Nou, geweldig hoor. Tijdelijk materieel bezit gedurende je korte bestaan. Maar wat betekent dat allemaal als je op je sterfbed ligt? Wat heb je dan werkelijk bijgedragen aan de continuïteit van de mensheid? Helemaal niks. Je genen sterven met je. Je hebt een nutteloos leven geleid. Al enkele jaren na je dood zal er niks meer behalve een grafsteen zijn waaruit op te maken is dat je ooit bestaan hebt.
Onzin. De mensen in OUD kunnen geen neutrale opmerking geven. Logisch ook, daar niet van maar wat je zegt klopt gewoon niet.quote:Op maandag 19 april 2010 16:00 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Neuh, dat is wat users die nooit in OUD komen er graag van maken... net het Monster van Lochness, bestaat ook niet
In sommige gevallen leven kinderen meer op dan dat het kost!quote:Op maandag 19 april 2010 21:01 schreef Demarest het volgende:
[..]
Ikzelf ga geen kinderen produceren en zal daarmee beschikken over een bovengemiddelde hoeveelheid geld en vrije tijd. Dat mijn genen dan sterven met mij en sommige lieden mijn levensstijl dan als 'nutteloos' classificeren boeit me in het geheel niet.
Ik denk dat de ouders die op FOK zitten wel de meest relaxte ouders zijn die je tegenkomt. Ik heb niet eerder op een forum mensen zo 'gewoon' horen praten over ouderschap. Maar ik heb niet veel topics daar gelezen want ik ben niet zo into baby/kinderen gekeuvel.quote:Op maandag 19 april 2010 21:13 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Onzin. De mensen in OUD kunnen geen neutrale opmerking geven. Logisch ook, daar niet van maar wat je zegt klopt gewoon niet.
Laat staan al die foto's van het jonge kroost. Daar krijg je standaard reacties op, wat leuk! Oh, wat cute! Wat een leuke baby! ...![]()
Daarom is er ook een OUD forum
Mooi gezegd!quote:Op maandag 19 april 2010 18:19 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Deze discussie is daar al vaker gehouden hoor en op zich gaat dat prima. Afgezien van het willen versus nemen verhaal inderdaad. Dat wordt tot het uiterste uitgemolken in praktisch iedere discussie over kinderen en OUD is daarop geen uitzondering.
Het punt in deze discussie is denk ik dat veel mensen bewuste kinderloosheid zien als een gebrek aan een kinderwens terwijl het voor veel bewust kinderlozen juist een bewuste wens is om geen kinderen te nemen. Dat verschil lijkt klein maar is belangrijker dan het lijkt imho. Dat is denk ik ook de reden waarom bewust kinderlozen soms zo fel reageren op opmerkingen als "dat komt nog wel".
Ik wil niet geen kinderen omdat ik tot nu toe de wens nog niet heb ervaren om ze wel te krijgen en omdat ik er nog niet zo over nagedacht heb, mijn wens om geen kinderen te nemen is zowel een rationele als emotionele beslissing met (voor mij) goede argumenten en geen kinderen willen is daarvan de uitkomst. Zelfs al zou ik last krijgen van rammelende eierstokken (wat mij onzin lijkt om dezelfde redenen als sigme hierboven beschrijft) dan zou ik er nog niet aan beginnen omdat mijn redenen om geen kinderen te nemen voor mij zwaarder wegen dan de labiele toestand waarin ik dan zou verkeren door een eventuele tijdelijke hormonale schommeling.
Gelukkig denkt mijn partner er hetzelfde over.
Is dat zo? Mag jij mij even erop wijzen waar ik geen neutraal antwoord gegeven heb in dit topic... Ik kom immers ook in/uit OUD.quote:Op maandag 19 april 2010 21:13 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Onzin. De mensen in OUD kunnen geen neutrale opmerking geven. Logisch ook, daar niet van maar wat je zegt klopt gewoon niet.
Laat staan al die foto's van het jonge kroost. Daar krijg je standaard reacties op, wat leuk! Oh, wat cute! Wat een leuke baby! ...![]()
Daarom is er ook een OUD forum
Het eerste wat je zegt is al erg dat je het durft uit te spreken! : Kinderen krijgen is je bijdrage aan het voortbestaan van de mensheid.quote:Op zaterdag 17 april 2010 13:29 schreef __Saviour__ het volgende:
...quote:Op maandag 19 april 2010 23:02 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Is dat zo? Mag jij mij even erop wijzen waar ik geen neutraal antwoord gegeven heb in dit topic... Ik kom immers ook in/uit OUD.
Das hetzelfde als een Ajax shirt dragen in Rotterdam. Dat is gewoon vragen om problemen. En dus kun je daar door ook niet een normaal neutraal antwoord krijgen.quote:Op maandag 19 april 2010 16:00 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik niet maar dat komt omdat ik nog geen arts heb kunnen vinden die dit wil doen.quote:Op maandag 19 april 2010 23:07 schreef mgerben het volgende:
Hoeveel van de mensen die zeggen bewust kinderloos te zijn hebben een knipje of een knoopje laten leggen om het risico daadwerkelijk uit te sluiten?
Ik doe elke 2 a 3 maanden een test voor de zekerheid. Een collega van mij kwam er na 5 maanden achter dat ze zwanger was, beetje jammer is dat... (gewoon pil gebruikt en steeds ongesteld geworden).quote:Op dinsdag 20 april 2010 01:25 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik niet maar dat komt omdat ik nog geen arts heb kunnen vinden die dit wil doen.
Ik heb wel standaard morning-afterpillen en zwangerschapstesten in huis om zo snel mogelijk in te kunnen grijpen bij een eventuele misser.
Mja... dan stel ik weer de vraag of mijn antwoorden die op de OP ingingen in dit topic niet neutraal waren, ik kom immers ook in/uit OUD.quote:Op maandag 19 april 2010 23:14 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
...
[..]
Das hetzelfde als een Ajax shirt dragen in Rotterdam. Dat is gewoon vragen om problemen. En dus kun je daar door ook niet een normaal neutraal antwoord krijgen.
Dat zeg jij, misschien laten je kinderen je ook wel weg teren net zoals de velen in het bejaardentehuis.quote:Op maandag 19 april 2010 00:39 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Het is een keuze. Een groot deel van me salaris gaat naar mijn kinderen. En dat betaal ik met plezier![]()
Het plezier en genot wat ik van ze beleef is het me meer waard dan al het geld op de wereld. Ik vind het opmerkelijk dat mensen zo gigantisch materialistisch zijn geworden. Liever een mooie auto dan een kind. Totdat je wegkwijnt in de bejaardentehuis en er geen nageslacht is om je te bezoeken...
.quote:Op dinsdag 20 april 2010 12:18 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Dat zeg jij, misschien laten je kinderen je ook wel weg teren net zoals de velen in het bejaardentehuis.
Ik heb er gewerkt. Zoveel mensen komen er echt niet hun wegkwijnende ouders bezoeken hoorquote:Op maandag 19 april 2010 00:39 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Het is een keuze. Een groot deel van me salaris gaat naar mijn kinderen. En dat betaal ik met plezier![]()
Het plezier en genot wat ik van ze beleef is het me meer waard dan al het geld op de wereld. Ik vind het opmerkelijk dat mensen zo gigantisch materialistisch zijn geworden. Liever een mooie auto dan een kind. Totdat je wegkwijnt in de bejaardentehuis en er geen nageslacht is om je te bezoeken...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |