abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 april 2010 @ 00:55:49 #1
150967 Papabear
Bona diagnosis, bona curatio
pi_80369890
Zojuist heb ik contact gehad met een goede vriend van me. Zijn moeder ligt op sterven (kanker, uitbehandeld en nog hooguit enkele weken te leven) en ik kwam daar voorheen zo af en toe es met hem op de koffie.
Hij vertelde me vanavond dat het erg slecht gaat en ik heb daarom met hem afgesproken dat we morgenmiddag samen even naar haar toe gaan (ze vroeg af en toe hoe het met mij gaat).

Nu ben ik nog nooit bij iemand op bezoek geweest die nog slechts enkele weken te leven heeft en ik heb haar al een poosje niet meer gezien. Het zou dus ook heel goed de laatste keer kunnen zijn, dus wat doe je in zo'n situatie?
Ik zat te denken aan een mooie grote bos rode rozen, maar is dat wel gepast? Ik ben serieus bang om een flater te slaan bij een dergelijk bezoek
Bona valetudo melior est quam maximae divitiae
pi_80369904
witte rozen is dan gepaster dacht ik

verder is een taart met kaarsjes iets wat je niet mee wilt nemen.
iets anders zoets wel. lekkere chocola misschien.
  vrijdag 16 april 2010 @ 00:58:57 #3
150967 Papabear
pi_80369946
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 00:56 schreef Adames het volgende:

verder is een taart met kaarsjes iets wat je niet mee wilt nemen.
iets anders zoets wel. lekkere chocola misschien.
Oké, snoepjes in de vorm van bonbons is wel een goed idee idd

Witte rozen... weet je dat heel zeker? Ze is nog niet overleden...
pi_80369987
Bloemen zijn inderdaad wel geschikt. Voedsel is nog maar de vraag....ligt er maar net aan wat voor soort kanker het is (bv bij maag- en slokdarmkanker is eten in die fase vaak niet meer mogelijk) en of die persoon nog wel eetlust heeft door de kanker en/of de behandeling. Verder is natuurlijk een kaart/brief met een lief woord altijd goed maar dat ligt ook een beetje welke relatie je met die persoon hebt.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  vrijdag 16 april 2010 @ 01:03:22 #5
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_80370001
Ik zou iets normaals meenemen wat je anders ook zou geven. Mensen hebben er meestal een hekel aan als je iets anders/aparts geeft omdat ze ziek zijn.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  vrijdag 16 april 2010 @ 01:06:39 #6
150967 Papabear
pi_80370043
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 01:02 schreef trovey het volgende:
Bloemen zijn inderdaad wel geschikt. Voedsel is nog maar de vraag....ligt er maar net aan wat voor soort kanker het is (bv bij maag- en slokdarmkanker is eten in die fase vaak niet meer mogelijk) en of die persoon nog wel eetlust heeft door de kanker en/of de behandeling. Verder is natuurlijk een kaart/brief met een lief woord altijd goed maar dat ligt ook een beetje welke relatie je met die persoon hebt.
Ook weer een dilemma, want ze eet niet of nauwelijks meer. Bonbons was ze wel gek op en ze krijgt al enkele weken geen bestraling meer.

Een kaart met een lief woord zal ik zeer zeker meenemen, maar dan de bloemen nog.... Witte rozen, rode rozen, of toch een ander soort bloemen?
Best raar dat je bij zoiets moet stilstaan trouwens
pi_80370047
Ik denk dat je bezoek zo ontzettend op prijs gesteld wordt, dat je niet per se iets mee hoeft te nemen.
De mensen bij wie je op bezoek komt, zijn je bij voorbaat al ontzettend dankbaar dat je de moeite neemt om te komen.

En ik wil ook even zeggen dat je een pluim verdient om je hoofd nu juist niet af te wenden, maar juist wel op bezoek gaat. Je hebt er geen idee van hoeveel mensen hun hoofd afkeren in moeilijke situaties als deze, alleen je bezoek is juist de steun waarop ze hopen.
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
pi_80370061
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 01:02 schreef trovey het volgende:
las over de kanker heen. dat is idd wel een goede.
maar vaak houden zieke en oudere mensen wel erg van zoetigheid.
zelfs als ze ze niet eet zijn die bonbons toch leuk om te geven. vaak worden ze uitgedeeld aan volgend bezoek.
  vrijdag 16 april 2010 @ 01:08:55 #9
150967 Papabear
pi_80370082
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 01:03 schreef mstx het volgende:
Ik zou iets normaals meenemen wat je anders ook zou geven. Mensen hebben er meestal een hekel aan als je iets anders/aparts geeft omdat ze ziek zijn.
Ze is wel een nuchtere Noord-Hollandse, mja... Toch spookt er op zo'n moment van alles door je heen. Maar je hebt wel gelijk. Ik zou zelf ook zo'n instelling hebben
  vrijdag 16 april 2010 @ 01:13:42 #10
150967 Papabear
pi_80370165
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 01:06 schreef rudedeltadude het volgende:
Ik denk dat je bezoek zo ontzettend op prijs gesteld wordt, dat je niet per se iets mee hoeft te nemen.
De mensen bij wie je op bezoek komt, zijn je bij voorbaat al ontzettend dankbaar dat je de moeite neemt om te komen.

En ik wil ook even zeggen dat je een pluim verdient om je hoofd nu juist niet af te wenden, maar juist wel op bezoek gaat. Je hebt er geen idee van hoeveel mensen hun hoofd afkeren in moeilijke situaties als deze, alleen je bezoek is juist de steun waarop ze hopen.
Hey rudedinges!

Ze verwacht inderdaad misschien niet echt iets van me, maar hoe zou je zelf zijn.... Je wilt gewoon niet met lege handen komen.
Misschien dat een mooie doos chocolaatjes toch wel het beste is, b.v. voor de overige visite idd, zoals Adames al aangaf

En het was een ontzettend leuk mens en ik heb haar al een hele poos niet meer gezien, dus dit wil ik zelf ook heel graag
pi_80370198
Gewoon je gezicht laten zien lijkt me al mooi genoeg toch?
Er is nog een boekenplank actief op ons mooie forum, dat is boekenplank. jawel deze creatieve geest jat mijn naam en zet er een punt achter. Deed hij dat laatste maar.
pi_80370224
Als je toch van plan bent bloemen te kopen voor haar, kunnen ze je daar in de bloemenwinkel natuurlijk wel over adviseren.

Verder....heel veel sterkte.
pi_80370261
Sterkte met het bezoek ......blijft altijd moeilijk zulke dingen maar voor de mensen die terminaal zijn is het altijd fijn om te weten dat mensen ook op dat moment er nog voor ze zijn.
Optimist tot in de kist
  vrijdag 16 april 2010 @ 01:26:18 #14
150967 Papabear
pi_80370330
Voor mij is ze eigenlijk niet meer dan 'gewoon' een kennis (moeder van een goede vriend), maar ze nodigt me nu dus inderdaad min of meer uit om aan haar sterfbed te komen.
Dank voor de goede tips allemaal. Als ik eraan denk zal ik morgenavond laten weten hoe het is gegaan
pi_80370490
Misschien gewoon haar lievelingsbloemen, wit lijkt me idd pas voor als ze al overleden is.
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 01:18 schreef drunk_on_shadows het volgende:
Als je toch van plan bent bloemen te kopen voor haar, kunnen ze je daar in de bloemenwinkel natuurlijk wel over adviseren.

Verder....heel veel sterkte.
Dit is wel een erg goede tip .

Verder sterkte.
  vrijdag 16 april 2010 @ 01:45:10 #16
127522 Paginabeheerder
De meest gekopieerde
pi_80370495
Zelf zou ik denk ik een DVD' tje mee nemen, liefst een grappige.
Want veel valt er niet te lachen op het sterfbed, de mensen die komen komen met een lang gezicht en dezelfde clichés. Als je toch zo aan je einde moet komen dat in die laatste levensdagen of weken iedereen om je heen bedrukt is... Nee, juist dan hebben mensen vaak behoefte om te lachen.
En natuurlijk kun je moeilijk de hele tijd de pias uit hangen, maar als je haar een paar keer lekker doet lachen... man dat is echt wat waard.

O' ja, en voor moeders zijn de vrienden en vriendinnen van hun zoon vaak meer dan kennissen. Die moeders hebben je zien opgroeien, voor hun is die band vaak sterker dan inderdaad andersom. Voor ons zijn het gewoon de moeders van die vrienden.
Liever goed bedacht dan slecht gejat.
  vrijdag 16 april 2010 @ 01:52:05 #17
150967 Papabear
pi_80370535
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 01:45 schreef Paginabeheerder het volgende:
Zelf zou ik denk ik een DVD' tje mee nemen, liefst een grappige.
Want veel valt er niet te lachen op het sterfbed, de mensen die komen komen met een lang gezicht en dezelfde clichés. Als je toch zo aan je einde moet komen dat in die laatste levensdagen of weken iedereen om je heen bedrukt is... Nee, juist dan hebben mensen vaak behoefte om te lachen.
En natuurlijk kun je moeilijk de hele tijd de pias uit hangen, maar als je haar een paar keer lekker doet lachen... man dat is echt wat waard.

O' ja, en voor moeders zijn de vrienden en vriendinnen van hun zoon vaak meer dan kennissen. Die moeders hebben je zien opgroeien, voor hun is die band vaak sterker dan inderdaad andersom. Voor ons zijn het gewoon de moeders van die vrienden.
Mooie woorden, dank je wel
Zelf zit ik niet echt in die positie, maar ik zie het wel voor me
Ik ben erg blij met de reacties tot nu toe en daar kan ik wel iets mee, dus ik ga nu slapen

Thnx iedereen!
pi_80370548
Je moet vooral algemene dingen vertellen, over jou, jullie vrienden etc en er niet als een dood musje bij gaan zitten en haar aankijken zo van"jeetje wat bent u zielig en jeetje kanker wat vervelend hè". Als een patient (familie) wel ergens een hekel aan heeft is als men het alleen over de ziekte kan hebben of ongelofelijk zielig gaat lopen kijken en zijn kop houdt.

Mbt een geschenk, denk dat je die vriend het beste kan vragen
  vrijdag 16 april 2010 @ 02:08:54 #19
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_80370628
Vraag je vriend waar zij van houdt. Een bos bloemen die heerlijk geurt en haar misschien aan voorjaar doet denken lijkt me aangenamer dan een bos rozen die misschien nergens naar ruikt. Maar misschien wordt zij alleen maar verdrietiger daarvan.....Misschien vindt zij het wel heel leuk als je een patatje, ijsje, colaatje of wijntje meebrengt. Toen mijn vader terminaal lag, namen wij als we kwamen een blikje bier of een ijsje voor hem mee; hij mocht dat van het verplegend personeel absoluut niet hebben; maar die man ging dood en wel 4 weken later, wat maakt dat ene biertje of ijsje dan nog uit

Hoe ziek is ze? Als je bij haar op bezoek gaat en zij best heel goed aanspreekbaar is dan kun je van haar laten afhangen wat het gespreksonderwerp zal zijn. Ga haar niet overladen met quasi vrolijke dingen, maar laat haar aan het woord. Daar kun jij dan verder op in gaan. Schroom ook niet om te zeggen dat je het erg vind/ geschrokken bent; dat is zij ook en heeft er geen behoefte aan om anderen te moeten gaan troosten.
pi_80370631
Breaker, het tussendoortje dat altijd kan.
pi_80370645
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 02:08 schreef childintime het volgende:
Misschien vindt zij het wel heel leuk als je een patatje, ijsje, colaatje of wijntje meebrengt. Toen mijn vader terminaal lag, namen wij als we kwamen een blikje bier of een ijsje voor hem mee; hij mocht dat van het verplegend personeel absoluut niet hebben; maar die man ging dood en wel 4 weken later, wat maakt dat ene biertje of ijsje dan nog uit
omdat het lichaam er nog slechter tegen kan dan normaal en die medicijnen hè.

Je moet wel bedenken btw dat patienten in de laatste fase van hun leven vrij weinig meemaken en dus wat minder gespreksstof hebben en aangezien de ziekte al tig keer aan bod is geweest, hier bijv. geen behoefte aan is.
  vrijdag 16 april 2010 @ 02:17:36 #22
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_80370666
Ja, maar wat maakt het op dat moment nog uit? Als iemand enorme zin heeft in een patatje, loempia of wijntje? Moet je dat zo iemand nog ontzeggen omdat zijn lichaam het slechter verwerkt? Als je weet dat die persoon er binnen korte tijd niet meer zal zijn, dan zou ik het denk ik het belangrijkst vinden wat die persoon graag zou willen.
  vrijdag 16 april 2010 @ 02:22:52 #23
198371 Equites
Im going fucking oldschool!
pi_80370692
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 02:13 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

omdat het lichaam er nog slechter tegen kan dan normaal en die medicijnen hè.

Je moet wel bedenken btw dat patienten in de laatste fase van hun leven vrij weinig meemaken en dus wat minder gespreksstof hebben en aangezien de ziekte al tig keer aan bod is geweest, hier bijv. geen behoefte aan is.
Als ik hoor dat ik kanker heb en nog 1 maand te leven heb pin ik al me geld en ga ik nog ff flink de bloemetjes buiten zetten. Dood ga ik toch wel.
------- House was our believe, House was our sanctuary, And the beating of the drum, The bottom of the bass, The pump and the snare, Made you throw your hands in the air, House was a way of life-------
pi_80370704
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 02:22 schreef Equites het volgende:

[..]

Als ik hoor dat ik kanker heb en nog 1 maand te leven heb pin ik al me geld en ga ik nog ff flink de bloemetjes buiten zetten. Dood ga ik toch wel.
Goh!
net zoals mijn tante met de domme opmerking aankwam of mijn pa niet moest stoppen met roken

Het kan tot de nodige zeer onaangename complicaties leiden, welke allemaal weet ik niet meer. En geen zorgen, mijn pa kreeg gewoon nog steeds zijn biertje als hij wilde
  vrijdag 16 april 2010 @ 02:31:24 #25
127522 Paginabeheerder
De meest gekopieerde
pi_80370737
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 02:22 schreef Equites het volgende:

[..]

Maar hoeveel waarde heeft dat 'feestvieren' dan eigenlijk nog, wanneer je toch weet dat je snel sterft?
Als je echt beseft dat je de volgende maand er niet meer bent... zou je dat feesten echt nog als belangrijkste beschouwen?
Zou kunnen natuurlijk, maar zelf zou ik denk ik nog een keer de mini reis van mijn leven willen maken... de belangrijkste plekjes uit mijn leven nog een keer willen bezoeken, en dat met de belangrijkste mensen uit mijn leven. Maar dan niet met een hele alcohol kegel, waardoor ik de helft van de dag met een kater in bed lig....
pi_80370765
zou het vooral sober houden, geen witte rozen meenemen, dat doe je imo pas als iemand overleden is - eerder een frisse lentebos tulpen ofzo of blauwe hiancintjes die ruiken lekker naar buiten

als je in de namiddag gaat misschien een specialiteit van een winkel in de buurt, een lekkere snijkoek ofzo bij de koffie, of een goede ossenworst

[ Bericht 1% gewijzigd door Manono op 16-04-2010 03:10:43 ]
Jusqu'ici tout va bien...
  vrijdag 16 april 2010 @ 07:40:03 #27
150967 Papabear
pi_80371447
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 02:40 schreef Manono het volgende:
zou het vooral sober houden, geen witte rozen meenemen, dat doe je imo pas als iemand overleden is - eerder een frisse lentebos tulpen ofzo of blauwe hiancintjes die ruiken lekker naar buiten

als je in de namiddag gaat misschien een specialiteit van een winkel in de buurt, een lekkere snijkoek ofzo bij de koffie, of een goede ossenworst
Ik ga inderdaad later vanmiddag. Goeie tip van die bloemen, dat ga ik doen
  vrijdag 16 april 2010 @ 08:36:15 #28
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_80372207
Geen eten of snoep meenemen. Vaak zijn de mensen zo ziek dat ze dat niet kunnen eten of niet mogen eten. Het beste kun je het natuurlijk aan die vriend vragen, maar een boeket (niet perse rozen) die fleurig is doet altijd goed, mijn (stief)moeder werd er altijd happy van dus 2 keer in de week haalde ik een bosje.
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
  Vis een optie? vrijdag 16 april 2010 @ 08:48:22 #29
70532 loveli
N
pi_80372441
Aan die vriend vragen, want wij kennen die moeder niet. Witte rozen zijn niet uit den boze, lelies en aronskelken wel. Als je haar een beetje kent kun je een leuk/lief kaartje meenemen. Als het een goede vriend van je is kun je erop zetten dat je 'em gaat steunen in een moeilijke tijd. Ligt allemaal aan de personen om wie het gaat, dat kun jij het beste inschatten.

En die tulpen vind ik best een goed idee.
crap in = crap out
  vrijdag 16 april 2010 @ 09:04:00 #30
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_80372770
mijn zus vond t heeerlijk om hyacinthen te krijgen die nog in de knop zaten en moesten groeien,dan kon ze die iedere dag zien groeien en langzaam beginnen te ruiken,heeft haar heel veel plezier gegeven de laatste weken. En vooral normaal doen en over normale dingen praten,veel pre terminale patienten krijgen juist n apart gevoel voor humor,dus goede kans dat je juist erg veel zal lachen .
  vrijdag 16 april 2010 @ 11:56:06 #31
156462 JX
Alba gu Brath!
pi_80378578
Ik zou een fleurige bos bloemen laten samenstellen met vrolijke kleurtjes Een bos witte of rode rozen lijkt mij net iets te formeel en deprimerend. Voor mijn oma heb ik toen een boekje met gedichtjes meegenomen.

Het volgende is niet echt voor deze situatie geschikt, maar voor mijn oma heb ik toendertijd ook een soort "gastenboekje" gemaakt waarin iedereen die haar bezocht die laatste weken, iets kon schrijven. Op de eerste pagina had ik zelf wat geschreven en een mooi gedicht toegevoegd. Ze vond het erg fijn om in de laatste weken telkens door dat boekje heen te kunnen bladeren en ze bewaarde er ook alle kaarten in die ze kreeg. Het gaf haar een hoop steun Misschien een idee voor je vriend om zoiets voor zijn moeder te regelen?
Life is a waste of time, time is a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life!
pi_80379305
Als je ze hebt, een paar foto's van mooie gezamelijke momenten.
Ja, ik generaliseer.
pi_80382012
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 08:36 schreef Mickeys het volgende:
Geen eten meenemen
uiteraard niet voor de stervende maar voor de mensen er om heen die aan het zorgen zijn
Jusqu'ici tout va bien...
  vrijdag 16 april 2010 @ 13:38:22 #34
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_80382283
Een potplantje lijkt me leuker.
pi_80385003
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 00:56 schreef Adames het volgende:

ze is nog niet dood man

mn moeder kon niet veel eten op het laatst maar had nog het meeste plezier van wat lekkers.
In de KSC-soap is Bos81 mijn man en heb ik een kind met Dr_Flash.
RockNijntje is mn KSC-soap dochter.
Lid van de MamaSquad
pi_80385125
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:42 schreef Ladylike het volgende:

[..]

ze is nog niet dood man

mn moeder kon niet veel eten op het laatst maar had nog het meeste plezier van wat lekkers.
Daarom zou ik ook geen doos vol bonbons meenemen maar misschien een doosje met 4 poepdure bonbons ofzo.
pi_80385223
eehh... is het dan niet standaard dat de smaak totaal veranderd / (half) weg is?

Wat smaak geeft / als aangenaam wordt beschouwd, is persoonlijk
pi_80385228
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:45 schreef ParanoidEv het volgende:

[..]

Daarom zou ik ook geen doos vol bonbons meenemen maar misschien een doosje met 4 poepdure bonbons ofzo.
ja

die van die fleurige bloemen is natuurlijk ook meestal wel goed bij vrouwen (of ze nou stervende zijn of niet).
Lid van de MamaSquad
  vrijdag 16 april 2010 @ 14:50:00 #39
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_80385319
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 00:55 schreef Papabear het volgende:
Ik ben serieus bang om een flater te slaan bij een dergelijk bezoek
Het fijne van de dood is (bij de meesten althans) dat het zo lekker helpt relativeren. Denk dat je bezoekje al gewaardeerd wordt. Wanneer je iets meeneemt ook.

Maak je daar niet druk om.
Intelligent, but fucked up.
pi_80385350
oh en de opmerking "je ziet er goed uit" natuurlijk achterwege laten...
ook al ziet iemand er voor zijn ziekte nog goed uit, toch even niet doen
Lid van de MamaSquad
pi_80385374
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:50 schreef Ladylike het volgende:
oh en de opmerking "je ziet er goed uit" natuurlijk achterwege laten...
ook al ziet iemand er voor zijn ziekte nog goed uit, toch even niet doen
wat een onzin alweer, serieus
  vrijdag 16 april 2010 @ 14:52:37 #42
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_80385411
Al die adviezen hier zijn onzin van wereldvreemden.

Maar dat is slechts mijn persoonlijke mening. Wie de neuk interesseert het wat voor bloemen die meeneemt?
Intelligent, but fucked up.
pi_80385418
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:51 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

wat een onzin alweer, serieus
ja joh, wat zie je dr goed uit, zonder haren en met die wallen, maar hey je bent nog net geen lijk dus vind ik je er goed uitzien..

je hebt gelijk, klinkt geweldig
Lid van de MamaSquad
pi_80385466
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:52 schreef Ladylike het volgende:

[..]

ja joh, wat zie je dr goed uit, zonder haren en met die wallen, maar hey je bent nog net geen lijk dus vind ik je er goed uitzien..

je hebt gelijk, klinkt geweldig
ow omdat iemand binnen een maand sterft kan die ineens niet meer relativeren of kan je een gemeend compliment niet eens normaal uit je strot krijgen?
pi_80385468
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:52 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Al die adviezen hier zijn onzin van wereldvreemden.

Maar dat is slechts mijn persoonlijke mening. Wie de neuk interesseert het wat voor bloemen die meeneemt?
witte rozen staan voor dood hoor
net als gele voor ruzie staan en rode voor liefde

al ben ik net zo blij met roze als met gele bloemen hoor... dat maakt MIJ persoonlijk geen reet uit, echter zijn er mensen die daar echt waarde aan hechten
Lid van de MamaSquad
pi_80385494
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:53 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

ow omdat iemand binnen een maand sterft kan die ineens niet meer relativeren of kan je een gemeend compliment niet eens normaal uit je strot krijgen?
duidelijk dat jij nog nooit een terminale patient eerlijk hebt horen zeggen wat diegene echt voelt
Lid van de MamaSquad
pi_80385527
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:54 schreef Ladylike het volgende:

[..]

duidelijk dat jij nog nooit een terminale patient eerlijk hebt horen zeggen wat diegene echt voelt
Lol vast, 100% zeker meeeeeeeeeer en veeeeeeeeel meeeeeeeeeeer ervaring mee dan jij
en alsof iemand er niet beter uit kan zien dan een week ervoor. Altijd afhankelijk natuurlijk maar je moet een patient persoonlijk benaderen en niet als een ding
pi_80385560
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:55 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Lol vast, 100% zeker meeeeeeeeeer en veeeeeeeeel meeeeeeeeeeer ervaring mee dan jij
persoonlijk of als verzorger?
mijn moeder en oma zeiden namelijk heel wat anders tegen ons als tegen de verplegers in het sterfhuis

edit: er was een verzorger die dat iedere dag tegen mn moeder zei... die heeft ze gehaat
"kreeg hij het maar, dan wist hij hoe erg je doorhebt dat je er juist niet meer goed uitziet" zei ze
Lid van de MamaSquad
pi_80385631
toffe fleurige bloempjes. je vriend vragen of ze nog wat eet en wat ze echt heul lekker vindt. klaar.
pi_80385777
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:56 schreef Ladylike het volgende:

[..]

persoonlijk of als verzorger?
mijn moeder en oma zeiden namelijk heel wat anders tegen ons als tegen de verplegers in het sterfhuis

edit: er was een verzorger die dat iedere dag tegen mn moeder zei... die heeft ze gehaat
"kreeg hij het maar, dan wist hij hoe erg je doorhebt dat je er juist niet meer goed uitziet" zei ze
ja het kan echt kut zijn met die verzorgers, hoewel ze het goed bedoelen. Net zoals familie, omdat het natuurlijk een een zeer rare en moeilijke situatie is.

en geen zorgen, ben geen arrogante nitwit of wat dan ook. Wil mijn persoonlijke verhaal niet kwijt en excuses voor mijn debiele reactie, het is nooit te vergelijken of erger dan. Voelde me misschien onterecht behandeld als een nobody en mijn ervaringen zijn totaal anders dan die van jou. En er is intensief gepraat hier

Maar mijn ervaring is dat smaak / eet lust gigantisch veranderen en blijven veranderen tijdens het proces. Bijvoorbeeld mijn pa begon ineens dingen die hij nooit at, meerdere keren per dag te eten. Dus vandaar, alles is persoonlijk en dus ook emt cadeaus, het is niet in te schatten. En je bent de ene week beter dan de andere week etc, en je kan er naar omstandigheden toch goed uit zien / levensvreugd etc, de patient kan nog wel nadenken en relativeren? Op die fiets
pi_80385919
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 15:01 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

ja het kan echt kut zijn met die verzorgers, hoewel ze het goed bedoelen. Net zoals familie, omdat het natuurlijk een een zeer rare en moeilijke situatie is.

en geen zorgen, ben geen arrogante nitwit of wat dan ook. Wil mijn persoonlijke verhaal niet kwijt en excuses voor mijn debiele reactie, het is nooit te vergelijken of erger dan. Voelde me misschien onterecht behandeld als een nobody en mijn ervaringen zijn totaal anders dan die van jou. En er is intensief gepraat hier

Maar mijn ervaring is dat smaak / eet lust gigantisch veranderen en blijven veranderen tijdens het proces. Bijvoorbeeld mijn pa begon ineens dingen die hij nooit at, meerdere keren per dag te eten. Dus vandaar, alles is persoonlijk en dus ook emt cadeaus, het is niet in te schatten. En je bent de ene week beter dan de andere week etc, en je kan er naar omstandigheden toch goed uit zien / levensvreugd etc? Op die fiets
bedankt voor je nuancering.
En ja, iedere mens (stervende of niet) reageert anders op opmerkingen en cadeautjes.
alleen denk je er niet zo bij na dat mensen negatief kunnen reageren op een simpel compliment als: wat zie je er goed uit (ook al is dat oprecht gemeend) en daarom haalde ik het aan.
Mijn moeder werd er iig nog repressiever van
Lid van de MamaSquad
  vrijdag 16 april 2010 @ 15:08:30 #52
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_80386040
Doe gewoon een mooi fleurig gemengd boeket. Dat is altijd fijn om naar te kijken, ziek of niet.

Verder gewoon vragen hoe ze zich voelt.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_80386825
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 00:55 schreef Papabear het volgende:
Zojuist heb ik contact gehad met een goede vriend van me. Zijn moeder ligt op sterven (kanker, uitbehandeld en nog hooguit enkele weken te leven) en ik kwam daar voorheen zo af en toe es met hem op de koffie.
Hij vertelde me vanavond dat het erg slecht gaat en ik heb daarom met hem afgesproken dat we morgenmiddag samen even naar haar toe gaan (ze vroeg af en toe hoe het met mij gaat).

Nu ben ik nog nooit bij iemand op bezoek geweest die nog slechts enkele weken te leven heeft en ik heb haar al een poosje niet meer gezien. Het zou dus ook heel goed de laatste keer kunnen zijn, dus wat doe je in zo'n situatie?
Ik zat te denken aan een mooie grote bos rode rozen, maar is dat wel gepast? Ik ben serieus bang om een flater te slaan bij een dergelijk bezoek
Zonder het topic gelezen te hebben adviseer ik het vooral luchtig en gezellig te houden. Niet teveel doen alsof ze zielig is of dat er iets dramatisch staat te gebeuren. Vaak willen deze mensen vooral nog even normaal zijn voor zolang dat kan.

En wat betreft het cadeau zou ik gewoon iets kiezen dat je leuk lijkt. Er zijn geen 'ze is binnenkort dood'-cadeaus.
pi_80391587
tvp
Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.
  vrijdag 16 april 2010 @ 22:01:33 #55
150967 Papabear
pi_80402335
Ik ben vanmiddag dus geweest en bij de lokale bloemist een mooi lenteboeket laten maken. Daarna m'n kameraad opgehaald en samen naar zijn moeder gegaan.
Bij binnenkomst begon ze gelijk te glunderen, maar ze kon niet zo goed meer praten (beetje fluisterend, hees) en ze was erg slaperig van de zware medicatie waardoor ze af en toe even wegzakte.
Wel had ze weer redelijk wat haar terug gekregen, omdat ze al een tijd geen chemo meer heeft gehad.

Verder een hele gezellige middag gehad en ook best wel veel gelachen. Ze is wat dat betreft ook wel een echte nuchtere West-Fries
Maar zoals ik al zei, ze is verder heel erg zwak en broodmager. De familie en vrienden waken dag en nacht, er is altijd wel iemand aanwezig en 4 x per dag iemand van thuiszorg. Ook komt er iedere avond een nachtzuster langs.
Na een paar uur heb ik haar nog een knuffel gegeven en gedag gezegd en beloofd dat ik komende week nog even langs kom. Daarop vroeg ze me om haar eerst even te bellen om te vragen of ze wel thuis is

Iedereen nogmaals bedankt voor alle tips en goede raad
  vrijdag 16 april 2010 @ 22:05:10 #56
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_80402504
Goed gedaan !
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  vrijdag 16 april 2010 @ 22:26:22 #57
150967 Papabear
pi_80403440
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 22:05 schreef ondeugend het volgende:
Goed gedaan !
Het viel me achteraf ook heel erg mee en ik hoop van harte dat ik de komende week nog een bezoekje kan brengen. Iemand vroeg hier in dit topic hoe ziek ze is, maar dat leek me wel duidelijk genoeg. Waarschijnlijk een kwestie van dagen, misschien een week, hooguit 2. Net hoe lang haar lichaam nog mee wil werken.
Wel geniet ze nog heel duidelijk van alles om haar heen en grapt er nog lustig op los als ze een helder moment heeft
pi_80407880
Fijn om te horen dat het voor beiden een prettig bezoek was en zo te lezen heeft ze haar gevoel voor humor nog niet verloren....hopelijk krijg je nog eens de kans om haar te bezoeken.
Optimist tot in de kist
  zaterdag 17 april 2010 @ 01:14:22 #59
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_80409449
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 22:26 schreef Papabear het volgende:

[..]

Het viel me achteraf ook heel erg mee en ik hoop van harte dat ik de komende week nog een bezoekje kan brengen. Iemand vroeg hier in dit topic hoe ziek ze is, maar dat leek me wel duidelijk genoeg. Waarschijnlijk een kwestie van dagen, misschien een week, hooguit 2. Net hoe lang haar lichaam nog mee wil werken.
Wel geniet ze nog heel duidelijk van alles om haar heen en grapt er nog lustig op los als ze een helder moment heeft
Dat was ik. Met de vraag " hoe ziek is ze" , bedoelde ik hoe ziek zij zich voelt (lichamelijk). Je had nl al geschreven dat ze dood gaat, dus dat ze heel ziek is, is wel duidelijk. Maar mijn vader vond niets heerlijker dan bv een softijsje eten. Terwijl hij een week later dood was. Die dingen werden dus voor ons heel belangrijk. Wat wil hij, wat vindt hij leuk, waar heeft hij trek in. Op een gegevn moment vroeg hij dus om een biertje. Het personeel begon te stuiteren Terwijl wij, zij en mijn vader wisten dat dit geen weken meer ging duren. Wij hebben dus een biertje voor hem meegenomen. Hij heeft dat niet opgedronken, maar meer het idee dat hij kreeg waar hij zin in had, dat hij dat als zieke nog " mocht". Ik zou zelf heel blij worden van een bos geurende voorjaarsbloemen, maar misschien kan iemand anders daar heel verdrietig van worden (met je neus op het feit gedrukt worden dat je dat nooit meer mee zult maken).

TS, prima , dit zijn moeilijke dingen in het leven, maar alleen al het feit dat je er naartoe gaat, er bent voor je vriend zegt meer dan 1000 woorden. Je wilt niet weten hoeveel mensen het laten afweten in zo'n situatie omdat ze het zelf niet aandurven/ er niet mee om kunnen gaan. Praat er met haar ook met humor over, maar laat haar ook de kans om verdrietig te zijn als ze dat wil (ga het niet dwangmatig uit de weg). Dat is voor jou moeilijk, maar maakt ws haar laatste tijd hier draagzaam, zij zal het niet gek vinden als je misschien moet huilen of laat zien dat je verdrietig bent. Zwaarder is het voor haar als zij een masker op moet zetten om haar bezoek niet te zwaar te belasten.
  zaterdag 17 april 2010 @ 01:31:49 #60
150967 Papabear
pi_80409668
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 01:14 schreef childintime het volgende:

[..]

Dat was ik. Met de vraag " hoe ziek is ze" , bedoelde ik hoe ziek zij zich voelt (lichamelijk). Je had nl al geschreven dat ze dood gaat, dus dat ze heel ziek is, is wel duidelijk. Maar mijn vader vond niets heerlijker dan bv een softijsje eten. Terwijl hij een week later dood was. Die dingen werden dus voor ons heel belangrijk. Wat wil hij, wat vindt hij leuk, waar heeft hij trek in. Op een gegevn moment vroeg hij dus om een biertje. Het personeel begon te stuiteren Terwijl wij, zij en mijn vader wisten dat dit geen weken meer ging duren. Wij hebben dus een biertje voor hem meegenomen. Hij heeft dat niet opgedronken, maar meer het idee dat hij kreeg waar hij zin in had, dat hij dat als zieke nog " mocht". Ik zou zelf heel blij worden van een bos geurende voorjaarsbloemen, maar misschien kan iemand anders daar heel verdrietig van worden (met je neus op het feit gedrukt worden dat je dat nooit meer mee zult maken).

TS, prima , dit zijn moeilijke dingen in het leven, maar alleen al het feit dat je er naartoe gaat, er bent voor je vriend zegt meer dan 1000 woorden. Je wilt niet weten hoeveel mensen het laten afweten in zo'n situatie omdat ze het zelf niet aandurven/ er niet mee om kunnen gaan. Praat er met haar ook met humor over, maar laat haar ook de kans om verdrietig te zijn als ze dat wil (ga het niet dwangmatig uit de weg). Dat is voor jou moeilijk, maar maakt ws haar laatste tijd hier draagzaam, zij zal het niet gek vinden als je misschien moet huilen of laat zien dat je verdrietig bent. Zwaarder is het voor haar als zij een masker op moet zetten om haar bezoek niet te zwaar te belasten.
Ik zie dat ook helemaal voor me, zo'n man die dan intens kan genieten van een ijsje en een biertje. Heerlijk toch
Fysiek huilen doe ik eigenlijk nooit. Niet dat ik een gevoelloze zak ben, maar het komt er simpelweg nooit uit. Maar goed, daar gaat het hier niet over Zondagavond breng ik de jongens weer naar huis en wellicht dat ik dan nog een bezoekje breng

En dank je wel, childintime
  zaterdag 17 april 2010 @ 01:37:52 #61
286493 raebyddet
teddybear maar dan omgedraaid
pi_80409734
Ts, ik vind het héél goed van je dat je er mee om kunt gaan.
"Nothing astonishes people so much as common-sense and plain dealing."
  zaterdag 17 april 2010 @ 01:44:58 #62
150967 Papabear
pi_80409810
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 01:37 schreef raebyddet het volgende:
Ts, ik vind het héél goed van je dat je er mee om kunt gaan.
Ik zou dat graag willen omdraaien, namelijk dat de lieve dame in kwestie hier zo ontzettend goed mee om kan gaan. Zij moet namelijk al het werk doen
Daar moest ik vanmiddag ook nog aan denken.... Dat ik me druk heb gemaakt om een boeketje bloemen en dan sta je daar... Who cares about die bloemen....
  zaterdag 17 april 2010 @ 01:57:03 #63
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_80409932
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 01:31 schreef Papabear het volgende:

[..]

Ik zie dat ook helemaal voor me, zo'n man die dan intens kan genieten van een ijsje en een biertje. Heerlijk toch
Fysiek huilen doe ik eigenlijk nooit. Niet dat ik een gevoelloze zak ben, maar het komt er simpelweg nooit uit. Maar goed, daar gaat het hier niet over Zondagavond breng ik de jongens weer naar huis en wellicht dat ik dan nog een bezoekje breng

En dank je wel, childintime
Graag gedaan Ik geef je een virtuele zoen. Ook al ben ik geen 20ger meer; dit zijn dingen die je als 20/30/40/50 jarige meemaakt en die nooit wennen. Dingen waar je verdrietig van wordt en nooit leert (gelukkig maar) hoe ermee om te gaan, maar dingen die wel heel erg bij het leven horen (helaas heb ik het zelf al te vaak meegemaakt). Dat je zelf nooit huilt zegt niets over je gevoelens, dat je hier vraagt wat je het beste doet en helemaal dat je bij haar bent geweest en nogmaals gaat zegt 10 keer meer iets over jou en wie jij bent dat dat je een traan laat zien.

Heel veel sterkte TS!
  zaterdag 17 april 2010 @ 01:59:02 #64
286493 raebyddet
teddybear maar dan omgedraaid
pi_80409947
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 01:44 schreef Papabear het volgende:

[..]

Ik zou dat graag willen omdraaien, namelijk dat de lieve dame in kwestie hier zo ontzettend goed mee om kan gaan. Zij moet namelijk al het werk doen
Daar moest ik vanmiddag ook nog aan denken.... Dat ik me druk heb gemaakt om een boeketje bloemen en dan sta je daar... Who cares about die bloemen....

Daar heb je groot gelijk in. Maar ik vind het knap van je dat je er op deze manier mee omgaat, weinig mensen die je steunen in goede én slechte tijden.
"Nothing astonishes people so much as common-sense and plain dealing."
  zaterdag 17 april 2010 @ 02:00:34 #65
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_80409962
..ah nee dat ga ik niet typen hier nu..
Snollebolt
  zaterdag 17 april 2010 @ 02:03:56 #66
150967 Papabear
pi_80409986
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 01:57 schreef childintime het volgende:

[..]

Graag gedaan Ik geef je een virtuele zoen. Ook al ben ik geen 20ger meer; dit zijn dingen die je als 20/30/40/50 jarige meemaakt en die nooit wennen. Dingen waar je verdrietig van wordt en nooit leert (gelukkig maar) hoe ermee om te gaan, maar dingen die wel heel erg bij het leven horen (helaas heb ik het zelf al te vaak meegemaakt). Dat je zelf nooit huilt zegt niets over je gevoelens, dat je hier vraagt wat je het beste doet en helemaal dat je bij haar bent geweest en nogmaals gaat zegt 10 keer meer iets over jou en wie jij bent dat dat je een traan laat zien.

Heel veel sterkte TS!
Lief, dank je
En nu hoogste bedtijd
pi_80410096
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 22:01 schreef Papabear het volgende:
Ik ben vanmiddag dus geweest en bij de lokale bloemist een mooi lenteboeket laten maken. Daarna m'n kameraad opgehaald en samen naar zijn moeder gegaan.
Bij binnenkomst begon ze gelijk te glunderen, maar ze kon niet zo goed meer praten (beetje fluisterend, hees) en ze was erg slaperig van de zware medicatie waardoor ze af en toe even wegzakte.
Wel had ze weer redelijk wat haar terug gekregen, omdat ze al een tijd geen chemo meer heeft gehad.

Verder een hele gezellige middag gehad en ook best wel veel gelachen. Ze is wat dat betreft ook wel een echte nuchtere West-Fries
Maar zoals ik al zei, ze is verder heel erg zwak en broodmager. De familie en vrienden waken dag en nacht, er is altijd wel iemand aanwezig en 4 x per dag iemand van thuiszorg. Ook komt er iedere avond een nachtzuster langs.
Na een paar uur heb ik haar nog een knuffel gegeven en gedag gezegd en beloofd dat ik komende week nog even langs kom. Daarop vroeg ze me om haar eerst even te bellen om te vragen of ze wel thuis is

Wow! Dat heb je goed gedaan, en dat heeft haar ook goed gedaan! Klasse!
Meen het, er zijn echt mensen die dan wegblijven, en weet je, dat doet pas echt pijn bij iemand die zo ziek is.
Ook al zou je er tegen over haar eerlijk voor uit komen dat je niet weet waar je over moet praten, dan nog!
Ze zijn allang blij dat je er bent, en een gesprek "plan" je niet, dat ontstaat gewoon, dus daar hoef je je niet druk over te maken. Top gedaan.
Neeeee! Sinterklaas wil bier!
  zaterdag 17 april 2010 @ 02:43:50 #68
127522 Paginabeheerder
De meest gekopieerde
pi_80410283
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 22:01 schreef Papabear het volgende:

En jij ook bedankt dat je de moeite hebt genomen om nog even de afloop van dat bezoekje te vertellen.
Fijn dat jullie ook nog gewoon lekker hebben kunnen lachen.
Goed gedaan man!
  zaterdag 17 april 2010 @ 07:40:33 #69
131066 scrub_nurse
pi_80411335
ik zei toch dat het waarschijnlijk erg gezellig zou zijn sterkte voor jou en je vriend voor de komende tijd
  maandag 19 april 2010 @ 09:14:48 #70
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_80470808
erg fijn om je "verslag" te lezen. sterkte idd! top dat je een mooi lenteboeket hebt laten maken.
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
  maandag 19 april 2010 @ 10:41:33 #71
206337 aychelle
stop the hating, bietch!!!
pi_80472901
had ze geen laatste wens? zoals renee froger zien ofzo, of misschien naar de ardennen

dát zou ze ook leuk vinden ....

dus ga nog even die laatste wens regelen met die familie
¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O
  maandag 19 april 2010 @ 15:25:36 #72
150967 Papabear
pi_80483522
quote:
Op maandag 19 april 2010 10:41 schreef aychelle het volgende:
had ze geen laatste wens? zoals renee froger zien ofzo, of misschien naar de ardennen

dát zou ze ook leuk vinden ....

dus ga nog even die laatste wens regelen met die familie
Nee, die fase is ze al voorbij en kan haar bed ook niet meer uit. Ze is 'op'. Ik ga van de week nog even langs
pi_80483701
miss iets van een mooi boek ofzo? Ze verkopen ook cadeauboekjes met bemoedigende teksten bijvoorbeeld. Koop n mooi plantje, boekje erbij, schrijf voorin wat liefs en klaar ben je.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 19 april 2010 @ 16:01:16 #74
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_80484970
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:25 schreef Papabear het volgende:

[..]

-knip-. Ze is 'op'. Ik ga van de week nog even langs
Wel doen he? Zal ze zeker leuk vinden gezien jouw "verslag"!!!
  maandag 19 april 2010 @ 16:04:50 #75
206337 aychelle
stop the hating, bietch!!!
pi_80485090
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:25 schreef Papabear het volgende:

[..]

Nee, die fase is ze al voorbij en kan haar bed ook niet meer uit. Ze is 'op'. Ik ga van de week nog even langs
sorrie , in iedergeval heel triest allemaal. Kanker is een naar iets

ze zal gezelschap wel leuk vinden op haar laatste dagen
¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O
  dinsdag 20 april 2010 @ 00:46:09 #76
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_80506527
quote:
Op maandag 19 april 2010 16:04 schreef aychelle het volgende:

[..]

sorrie , in iedergeval heel triest allemaal. Kanker is een naar iets

ze zal gezelschap wel leuk vinden op haar laatste dagen
Vooral van degenen die blijven komen (want 80% haakt af in zo'n geval); de mensen dus die in haar leven toch belangrijk zijn geweest en die er voor haar zijn nu ze het zo nodig heeft
  woensdag 21 april 2010 @ 20:36:20 #77
150967 Papabear
pi_80573212
quote:
Op maandag 19 april 2010 16:01 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Wel doen he? Zal ze zeker leuk vinden gezien jouw "verslag"!!!
M'n bezoekje bleek toch inderdaad de laatste te zijn. Ze is vanmorgen overleden
pi_80573311
edit
  woensdag 21 april 2010 @ 20:39:14 #79
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_80573329
quote:
Op woensdag 21 april 2010 20:36 schreef Papabear het volgende:

[..]

M'n bezoekje bleek toch inderdaad de laatste te zijn. Ze is vanmorgen overleden
Gecondoleerd!!!!. 1 ding en onthou dat: Ze heeft je nog gezien, met je gelachen en een mooie bos bloemen gehad waar ze zeker van genoten heeft.

Heel veel sterkte
  woensdag 21 april 2010 @ 21:08:03 #80
131066 scrub_nurse
pi_80574481
hehe ik ben blij dat je toch nog bij haar langs bent kunnen gaan. Veel sterkte
  woensdag 21 april 2010 @ 22:22:18 #81
150967 Papabear
pi_80578241
quote:
Op woensdag 21 april 2010 20:39 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Gecondoleerd!!!!. 1 ding en onthou dat: Ze heeft je nog gezien, met je gelachen en een mooie bos bloemen gehad waar ze zeker van genoten heeft.

Heel veel sterkte
Die momenten hou ik ook in gedachten. Dank je wel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')