abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80370765
zou het vooral sober houden, geen witte rozen meenemen, dat doe je imo pas als iemand overleden is - eerder een frisse lentebos tulpen ofzo of blauwe hiancintjes die ruiken lekker naar buiten

als je in de namiddag gaat misschien een specialiteit van een winkel in de buurt, een lekkere snijkoek ofzo bij de koffie, of een goede ossenworst

[ Bericht 1% gewijzigd door Manono op 16-04-2010 03:10:43 ]
Jusqu'ici tout va bien...
pi_80371447
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 02:40 schreef Manono het volgende:
zou het vooral sober houden, geen witte rozen meenemen, dat doe je imo pas als iemand overleden is - eerder een frisse lentebos tulpen ofzo of blauwe hiancintjes die ruiken lekker naar buiten

als je in de namiddag gaat misschien een specialiteit van een winkel in de buurt, een lekkere snijkoek ofzo bij de koffie, of een goede ossenworst
Ik ga inderdaad later vanmiddag. Goeie tip van die bloemen, dat ga ik doen
  vrijdag 16 april 2010 @ 08:36:15 #28
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_80372207
Geen eten of snoep meenemen. Vaak zijn de mensen zo ziek dat ze dat niet kunnen eten of niet mogen eten. Het beste kun je het natuurlijk aan die vriend vragen, maar een boeket (niet perse rozen) die fleurig is doet altijd goed, mijn (stief)moeder werd er altijd happy van dus 2 keer in de week haalde ik een bosje.
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
  Vis een optie? vrijdag 16 april 2010 @ 08:48:22 #29
70532 loveli
N
pi_80372441
Aan die vriend vragen, want wij kennen die moeder niet. Witte rozen zijn niet uit den boze, lelies en aronskelken wel. Als je haar een beetje kent kun je een leuk/lief kaartje meenemen. Als het een goede vriend van je is kun je erop zetten dat je 'em gaat steunen in een moeilijke tijd. Ligt allemaal aan de personen om wie het gaat, dat kun jij het beste inschatten.

En die tulpen vind ik best een goed idee.
crap in = crap out
  vrijdag 16 april 2010 @ 09:04:00 #30
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_80372770
mijn zus vond t heeerlijk om hyacinthen te krijgen die nog in de knop zaten en moesten groeien,dan kon ze die iedere dag zien groeien en langzaam beginnen te ruiken,heeft haar heel veel plezier gegeven de laatste weken. En vooral normaal doen en over normale dingen praten,veel pre terminale patienten krijgen juist n apart gevoel voor humor,dus goede kans dat je juist erg veel zal lachen .
  vrijdag 16 april 2010 @ 11:56:06 #31
156462 JX
Alba gu Brath!
pi_80378578
Ik zou een fleurige bos bloemen laten samenstellen met vrolijke kleurtjes Een bos witte of rode rozen lijkt mij net iets te formeel en deprimerend. Voor mijn oma heb ik toen een boekje met gedichtjes meegenomen.

Het volgende is niet echt voor deze situatie geschikt, maar voor mijn oma heb ik toendertijd ook een soort "gastenboekje" gemaakt waarin iedereen die haar bezocht die laatste weken, iets kon schrijven. Op de eerste pagina had ik zelf wat geschreven en een mooi gedicht toegevoegd. Ze vond het erg fijn om in de laatste weken telkens door dat boekje heen te kunnen bladeren en ze bewaarde er ook alle kaarten in die ze kreeg. Het gaf haar een hoop steun Misschien een idee voor je vriend om zoiets voor zijn moeder te regelen?
Life is a waste of time, time is a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life!
pi_80379305
Als je ze hebt, een paar foto's van mooie gezamelijke momenten.
Ja, ik generaliseer.
pi_80382012
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 08:36 schreef Mickeys het volgende:
Geen eten meenemen
uiteraard niet voor de stervende maar voor de mensen er om heen die aan het zorgen zijn
Jusqu'ici tout va bien...
  vrijdag 16 april 2010 @ 13:38:22 #34
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_80382283
Een potplantje lijkt me leuker.
pi_80385003
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 00:56 schreef Adames het volgende:
witte rozen is dan gepaster dacht ik

ze is nog niet dood man

mn moeder kon niet veel eten op het laatst maar had nog het meeste plezier van wat lekkers.
In de KSC-soap is Bos81 mijn man en heb ik een kind met Dr_Flash.
RockNijntje is mn KSC-soap dochter.
Lid van de MamaSquad
pi_80385125
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:42 schreef Ladylike het volgende:

[..]

ze is nog niet dood man

mn moeder kon niet veel eten op het laatst maar had nog het meeste plezier van wat lekkers.
Daarom zou ik ook geen doos vol bonbons meenemen maar misschien een doosje met 4 poepdure bonbons ofzo.
pi_80385223
eehh... is het dan niet standaard dat de smaak totaal veranderd / (half) weg is?

Wat smaak geeft / als aangenaam wordt beschouwd, is persoonlijk
pi_80385228
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:45 schreef ParanoidEv het volgende:

[..]

Daarom zou ik ook geen doos vol bonbons meenemen maar misschien een doosje met 4 poepdure bonbons ofzo.
ja

die van die fleurige bloemen is natuurlijk ook meestal wel goed bij vrouwen (of ze nou stervende zijn of niet).
Lid van de MamaSquad
  vrijdag 16 april 2010 @ 14:50:00 #39
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_80385319
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 00:55 schreef Papabear het volgende:
Ik ben serieus bang om een flater te slaan bij een dergelijk bezoek
Het fijne van de dood is (bij de meesten althans) dat het zo lekker helpt relativeren. Denk dat je bezoekje al gewaardeerd wordt. Wanneer je iets meeneemt ook.

Maak je daar niet druk om.
Intelligent, but fucked up.
pi_80385350
oh en de opmerking "je ziet er goed uit" natuurlijk achterwege laten...
ook al ziet iemand er voor zijn ziekte nog goed uit, toch even niet doen
Lid van de MamaSquad
pi_80385374
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:50 schreef Ladylike het volgende:
oh en de opmerking "je ziet er goed uit" natuurlijk achterwege laten...
ook al ziet iemand er voor zijn ziekte nog goed uit, toch even niet doen
wat een onzin alweer, serieus
  vrijdag 16 april 2010 @ 14:52:37 #42
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_80385411
Al die adviezen hier zijn onzin van wereldvreemden.

Maar dat is slechts mijn persoonlijke mening. Wie de neuk interesseert het wat voor bloemen die meeneemt?
Intelligent, but fucked up.
pi_80385418
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:51 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

wat een onzin alweer, serieus
ja joh, wat zie je dr goed uit, zonder haren en met die wallen, maar hey je bent nog net geen lijk dus vind ik je er goed uitzien..

je hebt gelijk, klinkt geweldig
Lid van de MamaSquad
pi_80385466
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:52 schreef Ladylike het volgende:

[..]

ja joh, wat zie je dr goed uit, zonder haren en met die wallen, maar hey je bent nog net geen lijk dus vind ik je er goed uitzien..

je hebt gelijk, klinkt geweldig
ow omdat iemand binnen een maand sterft kan die ineens niet meer relativeren of kan je een gemeend compliment niet eens normaal uit je strot krijgen?
pi_80385468
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:52 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Al die adviezen hier zijn onzin van wereldvreemden.

Maar dat is slechts mijn persoonlijke mening. Wie de neuk interesseert het wat voor bloemen die meeneemt?
witte rozen staan voor dood hoor
net als gele voor ruzie staan en rode voor liefde

al ben ik net zo blij met roze als met gele bloemen hoor... dat maakt MIJ persoonlijk geen reet uit, echter zijn er mensen die daar echt waarde aan hechten
Lid van de MamaSquad
pi_80385494
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:53 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

ow omdat iemand binnen een maand sterft kan die ineens niet meer relativeren of kan je een gemeend compliment niet eens normaal uit je strot krijgen?
duidelijk dat jij nog nooit een terminale patient eerlijk hebt horen zeggen wat diegene echt voelt
Lid van de MamaSquad
pi_80385527
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:54 schreef Ladylike het volgende:

[..]

duidelijk dat jij nog nooit een terminale patient eerlijk hebt horen zeggen wat diegene echt voelt
Lol vast, 100% zeker meeeeeeeeeer en veeeeeeeeel meeeeeeeeeeer ervaring mee dan jij
en alsof iemand er niet beter uit kan zien dan een week ervoor. Altijd afhankelijk natuurlijk maar je moet een patient persoonlijk benaderen en niet als een ding
pi_80385560
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:55 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Lol vast, 100% zeker meeeeeeeeeer en veeeeeeeeel meeeeeeeeeeer ervaring mee dan jij
persoonlijk of als verzorger?
mijn moeder en oma zeiden namelijk heel wat anders tegen ons als tegen de verplegers in het sterfhuis

edit: er was een verzorger die dat iedere dag tegen mn moeder zei... die heeft ze gehaat
"kreeg hij het maar, dan wist hij hoe erg je doorhebt dat je er juist niet meer goed uitziet" zei ze
Lid van de MamaSquad
pi_80385631
toffe fleurige bloempjes. je vriend vragen of ze nog wat eet en wat ze echt heul lekker vindt. klaar.
pi_80385777
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:56 schreef Ladylike het volgende:

[..]

persoonlijk of als verzorger?
mijn moeder en oma zeiden namelijk heel wat anders tegen ons als tegen de verplegers in het sterfhuis

edit: er was een verzorger die dat iedere dag tegen mn moeder zei... die heeft ze gehaat
"kreeg hij het maar, dan wist hij hoe erg je doorhebt dat je er juist niet meer goed uitziet" zei ze
ja het kan echt kut zijn met die verzorgers, hoewel ze het goed bedoelen. Net zoals familie, omdat het natuurlijk een een zeer rare en moeilijke situatie is.

en geen zorgen, ben geen arrogante nitwit of wat dan ook. Wil mijn persoonlijke verhaal niet kwijt en excuses voor mijn debiele reactie, het is nooit te vergelijken of erger dan. Voelde me misschien onterecht behandeld als een nobody en mijn ervaringen zijn totaal anders dan die van jou. En er is intensief gepraat hier

Maar mijn ervaring is dat smaak / eet lust gigantisch veranderen en blijven veranderen tijdens het proces. Bijvoorbeeld mijn pa begon ineens dingen die hij nooit at, meerdere keren per dag te eten. Dus vandaar, alles is persoonlijk en dus ook emt cadeaus, het is niet in te schatten. En je bent de ene week beter dan de andere week etc, en je kan er naar omstandigheden toch goed uit zien / levensvreugd etc, de patient kan nog wel nadenken en relativeren? Op die fiets
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')