Oké, snoepjes in de vorm van bonbons is wel een goed idee iddquote:Op vrijdag 16 april 2010 00:56 schreef Adames het volgende:
witte rozen is dan gepaster dacht ik
verder is een taart met kaarsjes iets wat je niet mee wilt nemen.
iets anders zoets wel. lekkere chocola misschien.
Ook weer een dilemma, want ze eet niet of nauwelijks meer. Bonbons was ze wel gek op en ze krijgt al enkele weken geen bestraling meer.quote:Op vrijdag 16 april 2010 01:02 schreef trovey het volgende:
Bloemen zijn inderdaad wel geschikt. Voedsel is nog maar de vraag....ligt er maar net aan wat voor soort kanker het is (bv bij maag- en slokdarmkanker is eten in die fase vaak niet meer mogelijk) en of die persoon nog wel eetlust heeft door de kanker en/of de behandeling. Verder is natuurlijk een kaart/brief met een lief woord altijd goed maar dat ligt ook een beetje welke relatie je met die persoon hebt.
las over de kanker heen. dat is idd wel een goede.quote:Op vrijdag 16 april 2010 01:02 schreef trovey het volgende:
Bloemen zijn inderdaad wel geschikt. Voedsel is nog maar de vraag....ligt er maar net aan wat voor soort kanker het is (bv bij maag- en slokdarmkanker is eten in die fase vaak niet meer mogelijk) en of die persoon nog wel eetlust heeft door de kanker en/of de behandeling. Verder is natuurlijk een kaart/brief met een lief woord altijd goed maar dat ligt ook een beetje welke relatie je met die persoon hebt.
Ze is wel een nuchtere Noord-Hollandse, mja... Toch spookt er op zo'n moment van alles door je heen. Maar je hebt wel gelijk. Ik zou zelf ook zo'n instelling hebbenquote:Op vrijdag 16 april 2010 01:03 schreef mstx het volgende:
Ik zou iets normaals meenemen wat je anders ook zou geven. Mensen hebben er meestal een hekel aan als je iets anders/aparts geeft omdat ze ziek zijn.
Hey rudedinges!quote:Op vrijdag 16 april 2010 01:06 schreef rudedeltadude het volgende:
Ik denk dat je bezoek zo ontzettend op prijs gesteld wordt, dat je niet per se iets mee hoeft te nemen.
De mensen bij wie je op bezoek komt, zijn je bij voorbaat al ontzettend dankbaar dat je de moeite neemt om te komen.
En ik wil ook even zeggen dat je een pluim verdient om je hoofd nu juist niet af te wenden, maar juist wel op bezoek gaat. Je hebt er geen idee van hoeveel mensen hun hoofd afkeren in moeilijke situaties als deze, alleen je bezoek is juist de steun waarop ze hopen.
Dit is wel een erg goede tipquote:Op vrijdag 16 april 2010 01:18 schreef drunk_on_shadows het volgende:
Als je toch van plan bent bloemen te kopen voor haar, kunnen ze je daar in de bloemenwinkel natuurlijk wel over adviseren.
Verder....heel veel sterkte.
Mooie woorden, dank je welquote:Op vrijdag 16 april 2010 01:45 schreef Paginabeheerder het volgende:
Zelf zou ik denk ik een DVD' tje mee nemen, liefst een grappige.
Want veel valt er niet te lachen op het sterfbed, de mensen die komen komen met een lang gezicht en dezelfde clichés. Als je toch zo aan je einde moet komen dat in die laatste levensdagen of weken iedereen om je heen bedrukt is... Nee, juist dan hebben mensen vaak behoefte om te lachen.
En natuurlijk kun je moeilijk de hele tijd de pias uit hangen, maar als je haar een paar keer lekker doet lachen... man dat is echt wat waard.![]()
O' ja, en voor moeders zijn de vrienden en vriendinnen van hun zoon vaak meer dan kennissen. Die moeders hebben je zien opgroeien, voor hun is die band vaak sterker dan inderdaad andersom. Voor ons zijn het gewoon de moeders van die vrienden.
omdat het lichaam er nog slechter tegen kan dan normaal en die medicijnen hè.quote:Op vrijdag 16 april 2010 02:08 schreef childintime het volgende:
Misschien vindt zij het wel heel leuk als je een patatje, ijsje, colaatje of wijntje meebrengt. Toen mijn vader terminaal lag, namen wij als we kwamen een blikje bier of een ijsje voor hem mee; hij mocht dat van het verplegend personeel absoluut niet hebben; maar die man ging dood en wel 4 weken later, wat maakt dat ene biertje of ijsje dan nog uit![]()
Als ik hoor dat ik kanker heb en nog 1 maand te leven heb pin ik al me geld en ga ik nog ff flink de bloemetjes buiten zetten. Dood ga ik toch wel.quote:Op vrijdag 16 april 2010 02:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
omdat het lichaam er nog slechter tegen kan dan normaal en die medicijnen hè.
Je moet wel bedenken btw dat patienten in de laatste fase van hun leven vrij weinig meemaken en dus wat minder gespreksstof hebben en aangezien de ziekte al tig keer aan bod is geweest, hier bijv. geen behoefte aan is.
Goh!quote:Op vrijdag 16 april 2010 02:22 schreef Equites het volgende:
[..]
Als ik hoor dat ik kanker heb en nog 1 maand te leven heb pin ik al me geld en ga ik nog ff flink de bloemetjes buiten zetten. Dood ga ik toch wel.
Maar hoeveel waarde heeft dat 'feestvieren' dan eigenlijk nog, wanneer je toch weet dat je snel sterft?quote:Op vrijdag 16 april 2010 02:22 schreef Equites het volgende:
[..]
Als ik hoor dat ik kanker heb en nog 1 maand te leven heb pin ik al me geld en ga ik nog ff flink de bloemetjes buiten zetten. Dood ga ik toch wel.
Ik ga inderdaad later vanmiddag. Goeie tip van die bloemen, dat ga ik doenquote:Op vrijdag 16 april 2010 02:40 schreef Manono het volgende:
zou het vooral sober houden, geen witte rozen meenemen, dat doe je imo pas als iemand overleden is - eerder een frisse lentebos tulpen ofzo of blauwe hiancintjes die ruiken lekker naar buiten
als je in de namiddag gaat misschien een specialiteit van een winkel in de buurt, een lekkere snijkoek ofzo bij de koffie, of een goede ossenworst
uiteraard niet voor de stervende maar voor de mensen er om heen die aan het zorgen zijnquote:Op vrijdag 16 april 2010 08:36 schreef Mickeys het volgende:
Geen eten meenemen
quote:
Daarom zou ik ook geen doos vol bonbons meenemen maar misschien een doosje met 4 poepdure bonbons ofzo.quote:Op vrijdag 16 april 2010 14:42 schreef Ladylike het volgende:
[..]
ze is nog niet dood man
mn moeder kon niet veel eten op het laatst maar had nog het meeste plezier van wat lekkers.
jaquote:Op vrijdag 16 april 2010 14:45 schreef ParanoidEv het volgende:
[..]
Daarom zou ik ook geen doos vol bonbons meenemen maar misschien een doosje met 4 poepdure bonbons ofzo.
Het fijne van de dood is (bij de meesten althans) dat het zo lekker helpt relativeren. Denk dat je bezoekje al gewaardeerd wordt. Wanneer je iets meeneemt ook.quote:Op vrijdag 16 april 2010 00:55 schreef Papabear het volgende:
Ik ben serieus bang om een flater te slaan bij een dergelijk bezoek
wat een onzin alweer, serieusquote:Op vrijdag 16 april 2010 14:50 schreef Ladylike het volgende:
oh en de opmerking "je ziet er goed uit" natuurlijk achterwege laten...
ook al ziet iemand er voor zijn ziekte nog goed uit, toch even niet doen
ja joh, wat zie je dr goed uit, zonder haren en met die wallen, maar hey je bent nog net geen lijk dus vind ik je er goed uitzien..quote:
ow omdat iemand binnen een maand sterft kan die ineens niet meer relativeren of kan je een gemeend compliment niet eens normaal uit je strot krijgen?quote:Op vrijdag 16 april 2010 14:52 schreef Ladylike het volgende:
[..]
ja joh, wat zie je dr goed uit, zonder haren en met die wallen, maar hey je bent nog net geen lijk dus vind ik je er goed uitzien..
je hebt gelijk, klinkt geweldig
witte rozen staan voor dood hoorquote:Op vrijdag 16 april 2010 14:52 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Al die adviezen hier zijn onzin van wereldvreemden.
Maar dat is slechts mijn persoonlijke mening. Wie de neuk interesseert het wat voor bloemen die meeneemt?
duidelijk dat jij nog nooit een terminale patient eerlijk hebt horen zeggen wat diegene echt voeltquote:Op vrijdag 16 april 2010 14:53 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
ow omdat iemand binnen een maand sterft kan die ineens niet meer relativeren of kan je een gemeend compliment niet eens normaal uit je strot krijgen?
Lol vast, 100% zeker meeeeeeeeeer en veeeeeeeeel meeeeeeeeeeer ervaring mee dan jijquote:Op vrijdag 16 april 2010 14:54 schreef Ladylike het volgende:
[..]
duidelijk dat jij nog nooit een terminale patient eerlijk hebt horen zeggen wat diegene echt voelt
persoonlijk of als verzorger?quote:Op vrijdag 16 april 2010 14:55 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Lol vast, 100% zeker meeeeeeeeeer en veeeeeeeeel meeeeeeeeeeer ervaring mee dan jij
ja het kan echt kut zijn met die verzorgers, hoewel ze het goed bedoelen. Net zoals familie, omdat het natuurlijk een een zeer rare en moeilijke situatie is.quote:Op vrijdag 16 april 2010 14:56 schreef Ladylike het volgende:
[..]
persoonlijk of als verzorger?
mijn moeder en oma zeiden namelijk heel wat anders tegen ons als tegen de verplegers in het sterfhuis
edit: er was een verzorger die dat iedere dag tegen mn moeder zei... die heeft ze gehaat
"kreeg hij het maar, dan wist hij hoe erg je doorhebt dat je er juist niet meer goed uitziet" zei ze
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |