Ik ben het zowaar eensch met deze rustige jongenquote:
Dan zitten jullie dus samen in dezelfde zielengroepquote:Op vrijdag 16 april 2010 12:05 schreef jpg97 het volgende:
Ik ben het zowaar eensch met deze rustige jongen![]()
![]()
Nee hoor, jullie zitten duidelijk in dezelfde zielengroep. Ik ben namelijk een nieuwetijdskind, dus ik heb dat soort dingen heel snel doorquote:Op zondag 18 april 2010 18:59 schreef FP128 het volgende:
Nee, want dat geeft eerder aan dat wij (ik dus ook) te nuchter zijn om
hier enige waarde aan te schenken.
Oe.. vertel!quote:Op vrijdag 23 april 2010 11:03 schreef Flammie het volgende:
Mensen die blijven volhouden dat het echte powerrangers met superkrachten zijn
Ja joh, t'is gewoon zielig.. Hoe kan je nou verkopen dat je een universitaire opleiding hebt, maar niet opmerken dat er iets niet klopt.quote:Op vrijdag 23 april 2010 11:06 schreef Bastard het volgende:
Om het dan maar meteen weer te ridiculiseren met 'powerrangers'
Er is genoeg bewijs in de gesprekken die niet te verklaren is op een manier dat het trucage zou zijn... maar dat vergeten we gemakshalve gewoon en vegen het allemaal onder de mat 'trucendoos'.
Nee ben er van overtuigd dat het fenomeen helderziende en readen gewoon bestaat ook al zou je de dingen kunnen nabootsen.
Dat is er nietquote:Op vrijdag 23 april 2010 11:06 schreef Bastard het volgende:
Om het dan maar meteen weer te ridiculiseren met 'powerrangers'
Er is genoeg bewijs in de gesprekken die niet te verklaren is op een manier dat het trucage zou zijn... maar dat vergeten we gemakshalve gewoon en vegen het allemaal onder de mat 'trucendoos'.
Nee ben er van overtuigd dat het fenomeen helderziende en readen gewoon bestaat ook al zou je de dingen kunnen nabootsen.
Komt de domste van ze allemaal ook weerquote:Op vrijdag 23 april 2010 11:08 schreef Ticker het volgende:
[..]
Ja joh, t'is gewoon zielig.. Hoe kan je nou verkopen dat je een universitaire opleiding hebt, maar niet opmerken dat er iets niet klopt.
Kom nou
Is het elke week nep dan? Wat wil je nu eigenlijk beweren, ik ben eigenlijk weleens benieuwd naar een duidelijke uitspraak over wat nou wel en niet echt is.quote:
Power rangers..quote:Op vrijdag 23 april 2010 11:09 schreef Flammie het volgende:
[..]
Komt de domste van ze allemaal ook weer
Nog niet eens de deur op een kier zetten zelfs.. mogelijkheden open laten. Nee vingers in de oren en heel hard lalala zingen en alles afdoen als 'ja.. dat kan met deze truc, of dat zit psychologisch zo en zo in elkaar' .quote:Op vrijdag 23 april 2010 11:08 schreef Ticker het volgende:
[..]
Ja joh, t'is gewoon zielig.. Hoe kan je nou verkopen dat je een universitaire opleiding hebt, maar niet opmerken dat er iets niet klopt.
Kom nou
Ja maar bekrompen zou het zijn als het over iets piet luttigs is. Maar deze personen zitten hier op het forum note benen met een grote mond zichzelf te verdedigen dat ze hier zitten om 'te leren' en 'kennis op te doen'.quote:Op vrijdag 23 april 2010 11:12 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nog niet eens de deur op een kier zetten zelfs.. mogelijkheden open laten. Nee vingers in de oren en heel hard lalala zingen en alles afdoen als 'ja.. dat kan met deze truc, of dat zit psychologisch zo en zo in elkaar' .
Tis niet dat ik het zielig vind maar bekrompen.
Ooooh vertel. Welke onderzoeken heb jij allemaal al verricht en welke mogelijkheden heb jij allemaal al bekeken.quote:Op vrijdag 23 april 2010 11:12 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nog niet eens de deur op een kier zetten zelfs.. mogelijkheden open laten. Nee vingers in de oren en heel hard lalala zingen en alles afdoen als 'ja.. dat kan met deze truc, of dat zit psychologisch zo en zo in elkaar' .
Tis niet dat ik het zielig vind maar bekrompen.
Waar heb je het nou weer over, moet je kijken wat je verdedigings techniek is..quote:Op vrijdag 23 april 2010 11:14 schreef Flammie het volgende:
[..]
Ooooh vertel. Welke onderzoeken heb jij allemaal al verricht en welke mogelijkheden heb jij allemaal al bekeken.
Ik kan het alvast verklappen: de enige mogelijkheid die je hebt bekeken is het eerste dat in je opkwam (en ook het eerste dat sbs6 aan je wil verkopen)
Deze mensen hebben speciale gaven en alles in dit programma is echt.
Erg openminded ja
Alsof hij zoveel mogelijkheden doorgelopen heeft, deurtjes op een kiertje laat etc..quote:Op vrijdag 23 april 2010 11:15 schreef Ticker het volgende:
[..]
Waar heb je het nou weer over, moet je kijken wat je verdedigings techniek is..
WAAR IS JE ONDERZOEK??
JIJ VIND DIT EN DAT..
Kom op zeg.
Draai er nou eens niet om heen..quote:Op vrijdag 23 april 2010 11:16 schreef Flammie het volgende:
[..]
Alsof hij zoveel mogelijkheden doorgelopen heeft, deurtjes op een kiertje laat etc..
daar gaat het toch om
Waar draai ik omheen?quote:Op vrijdag 23 april 2010 11:18 schreef Ticker het volgende:
[..]
Draai er nou eens niet om heen..
Wat vind jij van het programma en waarom vind je dat?
Als ik naar het 6e zintuig kijk en zie hoe deze gave werkt, is het niet zoiets als een goeie rechter die je lekker kan trainen.quote:Op vrijdag 23 april 2010 11:16 schreef Michielos het volgende:
Tja, anderzijds kan dat toch ook van "believers" kant gesteld worden.
Het is nu eenmaal zo dat de meeste psychologen het er roerend over eens zijn dat het mediumschap niet meer is dan waarmakerij, gesprekspsychologie en cold reading (waar soms een beetje fraude bij komt kijken). Over 100den verifieerbare onderzoeken bevestigen dit.
Nu zou je kunnen zeggen dat ik bekrompen ben, maar ben jij dat niet net zo goed? Na 100+ bewijzen wil je namelijk nog niet zien dat het niet meer is dan dit. De programma's zijn al tot in den treure gedebunked (niet alleen door mij, je hoeft het niet aan te nemen. Graag verwijs ik door naar de tig andere sites die het hier over hebben).
Als ik dan kijk naar het bewijs dat dit soort programma's ondersteunt, is er amper iets te vinden. Nu heb ik de deur wel degelijk op een kier staan. Laat maar zien dat bewijs.
Ik vind het , van wat ik tot dusver gezien heb, niet meer dan het gebruiken van gesprekstechnieken waarvan mediums, psychologen en mentalisten al 100+ jaar weet van hebben. Het is bedoelt om leken te foppen (bedoel, anders doorzag iedereen het meteen) en ik ben van mening dat na het kijken van dit programma (en alle andere soortgelijke programma's) ik tot DUSVERRE niks gezien heb dat mijn stelling aan het wankelen gebracht heeft, Ik kijk het tot zover dan ook enkel om lines te stelen en zelf te gebruiken.quote:Op vrijdag 23 april 2010 11:18 schreef Ticker het volgende:
[..]
Draai er nou eens niet om heen..
Wat vind jij van het programma en waarom vind je dat?
Doe je het weerquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
quote:Op vrijdag 23 april 2010 11:20 schreef Ticker het volgende:
[..]
Doe je het weer
Is dit jou niveau? Een vraag ontwijken door een weder vraag te stellen..?Mag ik even de tijd hebben voordat je over niveau begint...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
sjezus man.. stelletje brullende bouwvakkers hier![]()
Ow, maar dat kan wel degelijk. Het heeft wel oefening nodig (bewuste oefening of onbewuste oefening), sommigen hebben het van nature, maar het is zeker trainbaar.quote:Op vrijdag 23 april 2010 11:19 schreef Ticker het volgende:
[..]
Als ik naar het 6e zintuig kijk en zie hoe deze gave werkt, is het niet zoiets als een goeie rechter die je lekker kan trainen.
In dat geval kan ik concluderen dat jij nooit serieus hebt gekeken.quote:Op vrijdag 23 april 2010 11:20 schreef Michielos het volgende:
[..]
Ik vind het , van wat ik tot dusver gezien heb, niet meer dan het gebruiken van gesprekstechnieken waarvan mediums, psychologen en mentalisten al 100+ jaar weet van hebben. Het is bedoelt om leken te foppen (bedoel, anders doorzag iedereen het meteen) en ik ben van mening dat na het kijken van dit programma (en alle andere soortgelijke programma's) ik tot DUSVERRE niks gezien heb dat mijn stelling aan het wankelen gebracht heeft, Ik kijk het tot zover dan ook enkel om lines te stelen en zelf te gebruiken.
Dat kan ook idd. Erg knap imoquote:Op vrijdag 23 april 2010 11:21 schreef JoepiePoepie het volgende:
Maar waarom kan een cold/hot/warm reader dan net zoveel 'voorspellen' als iemand die zichzelf paragnost noemt?
Je hebt het nu over mensen die zich 'voordoen' als paragnosten. Derek Ogilvie etc.quote:Op vrijdag 23 april 2010 11:21 schreef JoepiePoepie het volgende:
Maar waarom kan een cold/hot/warm reader dan net zoveel 'voorspellen' als iemand die zichzelf paragnost noemt?
Hoeft niet, is al 1000 keer gedaan. Ik vind het zesde zintuig zelf minder dan bijvoorbeeld Derek Ogilvie. Verder dan hot reading, barnum statements en obvious zaken komt het mijns inziens niet.quote:Op vrijdag 23 april 2010 11:22 schreef Ticker het volgende:
[..]
In dat geval kan ik concluderen dat jij nooit serieus hebt gekeken.
Het 6e zintuig gaat wel iets verder dan je broer heeft een snoor..
Pak maar een willenkeurige uitzending, dan gaan we hem desnoods samen ontleden.
Het leuke is dat ze dit wel kondenquote:Op vrijdag 23 april 2010 11:22 schreef Ticker het volgende:
[..]
Je hebt het nu over mensen die zich 'voordoen' als paragnosten. Derek Ogilvie etc.
In het 6e zintuig wordt wekenlang gekeken naar mensen die informatie kunnen verstrekken die zij nooit konden weten. Iets wat met cold reading wel kan.
Dan denk ik dat we een serieus probleem hebben.quote:Op vrijdag 23 april 2010 11:24 schreef Michielos het volgende:
[..]
Hoeft niet, is al 1000 keer gedaan. Ik vind het zesde zintuig zelf minder dan bijvoorbeeld Derek Ogilvie.
Ze..?quote:Op vrijdag 23 april 2010 11:24 schreef Flammie het volgende:
[..]
Het leuke is dat ze dit wel kondenMaar dan moet je verder kijken dan wat JIJ denkt dat coldreading is.
Cold reading is namelijk meer dan alleen "je vader heeft een snor"
Een probleem denk ik niet, een verschil van mening welquote:Op vrijdag 23 april 2010 11:25 schreef Ticker het volgende:
[..]
Dan denk ik dat we een serieus probleem hebben.
Ik denk eerder een manier van interpretatie, de mening vormt zich daardoor.quote:Op vrijdag 23 april 2010 11:26 schreef Michielos het volgende:
[..]
Een probleem denk ik niet, een verschil van mening wel
Ook dat kan, inderdaadquote:Op vrijdag 23 april 2010 11:26 schreef Ticker het volgende:
[..]
Ik denk eerder een manier van interpretatie, de mening vormt zich daardoor.
Maargoed ik ben serieus, laten we een willekeurige uitzending pakken en eens kijken wat 'vreemd' is, en wat pure cold reading is.quote:
Met cold reading kan genoeg. Bovendien is cold reading niet het enige.quote:Op vrijdag 23 april 2010 11:22 schreef Ticker het volgende:
Je hebt het nu over mensen die zich 'voordoen' als paragnosten. Derek Ogilvie etc.
In het 6e zintuig wordt wekenlang gekeken naar mensen die informatie kunnen verstrekken die zij nooit konden weten. Iets wat met cold reading wel kan.
Eeehm nee hoor, ik van de 'jullie' niet. Maar de dingen die 'ze' wel goed hebben zijn vaak erg algemeen en soms een toevalstreffer. Bovendien wordt er erg veel in geknipt, dus weet je ook niet wat er nog meer voor informatie bekend is.quote:Ik kan me ook een beetje voorstellen dat jullie telkens focussen op de mensen die het fout hebben.
Dus iemand die de ene week wel goed mee kan, en de volgende week er finaal naast zit.
Dat hebben we in het verleden gedaan in deze topics. Na de uitzending hier uitpluizen hoe het toch allemaal mogelijk is, er waren verbluffende resultaten door de mediums gedaan.. maar het gaat er gewoon niet in dat het iets anders is als hun 'ruis' ofzo.quote:Op vrijdag 23 april 2010 11:30 schreef Ticker het volgende:
[..]
Maargoed ik ben serieus, laten we een willekeurige uitzending pakken en eens kijken wat 'vreemd' is, en wat pure cold reading is.
Ik zal er later op terug komen.
heb je popcorn ?quote:Op vrijdag 23 april 2010 11:30 schreef Bastard het volgende:
Ik lijk wel op Led nu.. ik geef een zetje en de rest is achterover leunen naar de show
Inderdaad. Ik heb hier ook erg veel moeite voor gedaan destijds. En ieder zijn mening, at the end blijft het menignsverschil toch bestaan.quote:Op vrijdag 23 april 2010 11:32 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dat hebben we in het verleden gedaan in deze topics. Na de uitzending hier uitpluizen hoe het toch allemaal mogelijk is, er waren verbluffende resultaten door de mediums gedaan.. maar het gaat er gewoon niet in dat het iets anders is als hun 'ruis' ofzo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |