Is dat niet gewoon iets wat ze ergens in een of ander nieuws hebben laten zien en dat zodoende er het TRL4 logo bij staat?quote:Op vrijdag 16 april 2010 10:36 schreef bodylotion het volgende:
hoezo was dat van Buemi op rtl 4?
Het was alleen op RTL nieuws te zien vanochtend (dat stukje van Buemi)quote:Op vrijdag 16 april 2010 10:39 schreef vosss het volgende:
[..]
Is dat niet gewoon iets wat ze ergens in een of ander nieuws hebben laten zien en dat zodoende er het TRL4 logo bij staat?
Of was de hele training op RTL4 te zien vanochtend? En indien ja, waarom maken die sukkels daar dan geen reclame voor?
de wielen niet. de wielophanging wel. het wiel zelf moet namelijk gewoon gewisseld kunnen worden wat vrij lastig is als ze met een staalkabel vast zittenquote:Op vrijdag 16 april 2010 10:34 schreef sanger het volgende:
MOeten de wielen niet geborgd zijn met een staalkabel?
McLaren gaat wel lekker trouwens.
Maar de complete ophanging is weggeslagen.quote:Op vrijdag 16 april 2010 11:32 schreef Salatrel het volgende:
[..]
de wielen niet. de wielophanging wel. het wiel zelf moet namelijk gewoon gewisseld kunnen worden wat vrij lastig is als ze met een staalkabel vast zitten
Daar zijn wel constructies voor met de wielmoeren, maar op zich is het best logischquote:Op vrijdag 16 april 2010 11:32 schreef Salatrel het volgende:
[..]
de wielen niet. de wielophanging wel. het wiel zelf moet namelijk gewoon gewisseld kunnen worden wat vrij lastig is als ze met een staalkabel vast zitten
Mja, er staan grote krachten op de onderdelen en als nu net een onderdeel een zwakke plek heeft, dan kan dit gebeuren. Opvallend is wel dat de stang bijna tegelijk rechts en links brak. Dat maakt het vreemd.quote:Op vrijdag 16 april 2010 12:13 schreef Atreidez het volgende:
Het is precies op het rempunt dat het gebeurt.. Ik lees nu hier overal ophanging, ook van Red Bull zelf, maar die failde dan door het remmen? ...
Spoorstang zou je haast denkenquote:Op vrijdag 16 april 2010 12:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, er staan grote krachten op de onderdelen en als nu net een onderdeel een zwakke plek heeft, dan kan dit gebeuren. Opvallend is wel dat de stang bijna tegelijk rechts en links brak. Dat maakt het vreemd.
Dat gaat 'm dan niet wordenquote:Op vrijdag 16 april 2010 10:20 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik hoorde dat ze een nieuwe voorwielophanging aan het testen waren.
volgens mij zie ik de wielophanging nog aan de auto zitten hoor?quote:Op vrijdag 16 april 2010 12:00 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Maar de complete ophanging is weggeslagen.
Dat zou dus niet mogen.
Groter beeld filmpje.quote:Op vrijdag 16 april 2010 12:44 schreef Salatrel het volgende:
[..]
volgens mij zie ik de wielophanging nog aan de auto zitten hoor?
kan het ook mis hebben natuurlijk
TE vaagquote:Op vrijdag 16 april 2010 12:49 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Groter beeld filmpje.
Ik heb het idee dat de ophanging aan de rechterkant compleet of bijna compleet weg is.
Maar ik kan er naast zitten natuurlijk.
Nee, volgens mij is het één van die beveiligingskabels waar ie nog aan zit. De rest van de ophanging breekt af als een luciferhoutje namelijk.quote:Op vrijdag 16 april 2010 13:30 schreef vosss het volgende:
=edit=
Of hangt dat wiel nou nog half vast aan net 1 stukje ophanging wat niet helemaal afbreekt?
Deze video bevat inhoud van Formula One Management, die deze wegens auteursrechtschending heeft geblokkeerd.quote:Op vrijdag 16 april 2010 14:03 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Die cameraman wordt ook maar net gemist door dat wiel zegIk heb een wat hogere kwaliteit filmpje online gezet:
Bekijk deze YouTube-video
Damn dat is snel, hij staat er pas net een paar minuten op. Ik kan hem trouwens nog wel zienquote:Op vrijdag 16 april 2010 14:04 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Deze video bevat inhoud van Formula One Management, die deze wegens auteursrechtschending heeft geblokkeerd.
dumpert?quote:Op vrijdag 16 april 2010 14:05 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Damn dat is snel, hij staat er pas net een paar minuten op. Ik kan hem trouwens nog wel zienIemand een betere host?
Vimeo?quote:Op vrijdag 16 april 2010 14:05 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Damn dat is snel, hij staat er pas net een paar minuten op. Ik kan hem trouwens nog wel zienIemand een betere host?
Moet een half uurtje wachten totdat hij daarop komt. In de tussentijd:quote:
En met dit systeem kan je ook een stuk makkelijker inhalen. Gewoon je banden erlangs sturen.quote:Op vrijdag 16 april 2010 14:21 schreef Walter_Sobchak het volgende:
het lijkt erop alsof die banden sneller gaan als de auto eraf is. Ik zie een nieuw concept F1 auto ontstaan.
Een klein jaar geleden hebben we hier een keer opgezocht hoe dat ook alweer zat met die kabels. Ik weet dat ze in '99 zijn ingevoerd.quote:Op vrijdag 16 april 2010 14:17 schreef Netsplitter het volgende:
Super.
Je kan op 0:15 goed zien dat het stuk waar het wiel aan vastzit compleet van de auto wordt gerukt.
Dat stuk zou toch vast moeten blijven zitten dmv een kabel?
Geen open wheel, maar excluding wheelquote:Op vrijdag 16 april 2010 14:21 schreef Walter_Sobchak het volgende:
het lijkt erop alsof die banden sneller gaan als de auto eraf is. Ik zie een nieuw concept F1 auto ontstaan.
Wheel tethersquote:Op vrijdag 16 april 2010 14:22 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Een klein jaar geleden hebben we hier een keer opgezocht hoe dat ook alweer zat met die kabels. Ik weet dat ze in '99 zijn ingevoerd.
Maar of ze er nog zijn of wat ze wel en niet aan moeten kunnen (kwa krachten) is me alweer ontschoten.
Het is wel terug te vinden iig.
Dit is toch wel heel bizarquote:Op vrijdag 16 april 2010 08:26 schreef caspervc het volgende:
iemand een stream?
Lijpe crash van Buemi trouwens in VT1...
Niet helemaal.quote:Op vrijdag 16 april 2010 14:55 schreef sanger het volgende:
Dus had ik toch gelijk dat wielen niet los mogen komen
Tegen een ongeluk als dit kan geen kabel opquote:Op vrijdag 16 april 2010 14:29 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Wheel tethers
Since 1998, F1 cars have had to fit wheel tethers connecting the wheels to the chassis. This rule was introduced to try to stop wheels coming free and bouncing around dangerously during an accident. Unfortunately, wheels still do come off the cars during crashes, tragically killing a marshall at the Italian GP in 2000. The FIA have introduced an extra tether to each wheel for the 2001 season to try to stop the wheels coming off and causing injury to other drivers, marshals or spectators. The tether must attach to the chassis at one end, with the other end connecting to the wheel hub.
The wheel tethers are made by one of three companies in the UK, Future Fibres in London being one of them, and take the form of a rope. The tethers used in F1 are a derivative of high performance marine ropes, made especially for each car. They are made from a special polymer called polybenzoaoxide (PBO) which is often called Zylon. This Zylon material has a very high strength and stiffness characteristic (around 280GPa) much like carbon, but the advantage of Zylon is that it can be used as a pure fibre unlike carbon which has to be in composite form to gain its strength. The drawback of Zylon is that is must be protected from light, so it is covered in a shrink wrapped protective cover. The tethers are designed to withstand about 5000 kg of load, but often they can break quite easily during an accident, especially if the cable gets twisted by the broken suspension members. The teams normally replace the tethers every two or three races to ensure that they can withstand the loads put on them during an accident.
http://www.f1technical.net/articles/64
wtfquote:Op vrijdag 16 april 2010 08:26 schreef caspervc het volgende:
iemand een stream?
Lijpe crash van Buemi trouwens in VT1...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |