abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 april 2010 @ 21:13:21 #1
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80359749


Komend weekend staat de Grand Prix van China op het programma. Na de verregende kwalificatie in Maleisië willen de Ferrari's en de McLarens Red Bull Racing ditmaal meer partij geven, zodat Sebastian Vettel en Mark Webber niet zomaar de bovenste podiumplaatsen zullen bezetten. Daarachter wil Mercedes Grand Prix de sprong naar de topteams maken, maar de renstal wordt op haar hielen gezeten door Renault dat concurrentie heeft van Force India. Zal de slagvolgorde veranderd zijn? We weten het komende zondag.



De Grand Prix van China staat sinds 2004 op de Formule 1-kalender. De baan heeft met 1.175 meter het langste rechte stuk in de huidige Formule 1. Aan het einde ervan zit een hairpin, waar het goed inhalen is. Ook het rechte eind bij start/finish biedt inhaalmogelijkheden. De Grand Prix is met 305,066 kilometer op Monaco na de kortste van het jaar.


Bron: FIA.com

Circuitlengte: 5,451 km
Aantal Ronden: 56
Race afstand: 305,066 km
Ronde record: 1:32,238 (Michael Schumacher Ferrari F2004, 2004)



Coureus:
Pos. Naam Team Punten
1 F. Massa Ferrari 39
2 S. Vettel Red Bull 37
3 F. Alonso Ferrari 37
4 J. Button McLaren 35
5 N. Rosberg Mercedes 35
6 L. Hamilton McLaren 31
7 R. Kubica Renault 30
8 M. Webber Red Bull 24
9 A. Sutil Force India 10
10 M. Schumacher Mercedes 9
11 V. Liuzzi Force India 8
12 R. Barrichello Williams 5
13 J. Alguersuari Toro Rosso 2
14 N. Hülkenberg Williams 1
15 K. Kobayashi BMW Sauber 0
16 S. Buemi Toro Rosso 0
17 V. Petrov Renault 0
18 P. de la Rosa BMW Sauber 0
19 H. Kovalainen Lotus Racing 0
20 K. Chandhok HRT 0
21 T. Glock Virgin Racing 0
22 J. Trulli Lotus Racing 0
23 L. Di Grassi Virgin Racing 0
24 B. Senna HRT 0


Constructeurs:
Pos. Team Punten
1 Ferrari 76
2 McLaren 66
3 Red Bull 61
4 Mercedes 44
5 Renault 30
6 Force India 18
7 Williams 6
8 Toro Rosso 2
9 BMW Sauber 0
10 Lotus Racing 0
11 HRT 0
12 Virgin Racing 0




In 2004 stond de Grand Prix van China voor het eerst op het programma en het was verrassend dat zevenvoudig wereldkampioen Michael Schumacher moeite had met het circuit. Omdat hij in de kwalificatie spinde moest de Duitser vanuit de pits starten, maar door problemen kwam hij niet verder dan plaats twaalf op een ronde van racewinnaar en Ferrari-teamgenoot Rubens Barrichello. Jenson Button en Kimi Räikkönen completeerden het podium.

Een jaar later verging het Schumi niet veel beter. De Duitser reed zijn Ferrari voorafgaand aan de race rustig naar de grid, maar werd geraakt door Christijan Albers die op volle snelheid de Duitser zijdelings toucheerde. Beide coureurs moesten in hun reservebolide vanuit de pitstraat starten. Zowel Schumacher als Albers zagen door verschillende oorzaken uiteindelijk de finishvlag niet. Fernando Alonso domineerde de race en wist te winnen voor Kimi Räikkönen en Ralf Schumacher.



In 2006 was het dan eindelijk wel raak voor Schumacher. Hij moest vanaf plaats zes starten, maar kon dankzij enkele fraaie inhaalacties op een opdrogende baan uiteindelijk de leiding van beide Renaults overnemen. Het is zijn laatste overwinning in de Formule 1 tot nu toe.



Dat de baan garant staat voor actie bleek wel toen Lewis Hamilton in 2007 in leidende positie uitviel terwijl hij onderweg naar de pits was voor nieuwe banden. De Brit nam te veel risico en kwam vast in het grind te staan vlak voor de vochtige pitingang. Deze fout kostte hem uiteindelijk de wereldtitel in zijn debuutjaar.



Vorig jaar vond de Grand Prix van China voor het eerst in het voorjaar plaats. Sebastian Vettel wist de poleposition te pakken voor Fernando Alonso en Mark Webber. De race zelf begon achter de safety car, omdat het veel geregend had. Het veld werden pas na acht ronden vrijgegeven. Vettel en Webber gingen er in hun Red Bulls snel vandoor met daarachter Jenson Button die Rubens Barrichello ingehaald had. Alonso maakte al achter de safety car een stop en viel zo ver terug.

Button kon de leiding van de Red Bulls overnemen nadat deze een stop hadden gemaakt na veertien ronden. De Brit had er weinig plezier van, want enkele ronden later moest de safety car weer de baan op nadat Robert Kubica Jarno Trulli van achteren had aangetikt, waardoor veel brokstukken op de baan kwamen. Voor Felipe Massa betekende dit het einde van de race, omdat hij door een elektrisch probleem tot stilstand kwam midden op het lange rechte stuk.

Vooraan namen de Red Bulls de regie over en gaven de racewinst niet meer uit handen. Button werd achter Vettel en Webber derde, voor Barrichello, Heikki Kovalainen, Lewis Hamilton, Timo Glock en Sébastien Buemi. Adrian Sutil maakte vijf ronden voor het einde een heftige crash mee, waarbij hij zijn Force India afschreef. Nick Heidfeld moest uitwijken en verloor hierdoor zoveel tijd dat hij een puntenfinish in rook op zag gaan.



Vrijdag 16 april 2010
04:00 - 05:30 vrije training 1
08:00 - 09:30 vrije training 2

Zaterdag 17 april 2010
05:00 - 06:00 vrije training 3
08:00 - 09:00 kwalificatie

Zondag 18 april 2010
09:00 2010 Formula 1 Chinese Grand Prix

Nederlandse tijden



Datum Tijd Programma
Za 17 april 07.55-09.15 uur RTL GP: Formule 1 - China - Kwalificatie
Zo 18 april 08.00-08.55 uur RTL GP: Formule 1 - China - Pre-show
Zo 18 april 08.55-11.00 uur RTL GP: Formule 1 - China - Race
Zo 18 april 18.00-19.00 uur RTL GP: Formule 1 - China - Samenvatting


Datum Tijd Programma
Za 17 april 07.00-09.30 uur BBC1: Formule 1 - China - Kwalificatie
Zo 18 april 08.00-11.10 uur BBC1: Formule 1 - China - Race
Zo 18 april 20.00-21.00 uur BBC3: Formule 1 - China - Samenvatting

Nederlandse tijden



Dag Minimum Maximum Neerslagkans Weerbeeld
Vrijdag 9 °C 13 °C 0 % zonnig
Zaterdag 10 °C 16 °C 10 % zonnig
Zondag 13 °C 18 °C 60 % buien

Bron: The Weather Channel

[ Bericht 0% gewijzigd door Peterselieman op 16-04-2010 11:58:27 ]
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_80360422
tvp
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_80360738
Mogelijkheden voor een regenrace


Of de kwalificatie live zal worden meegepost, weet ik nog niet zeker, maar het raceverslag zal steeds tussendoor op FOK!sport geplaatst worden, zodat iedereen gezellig mee kan kletsen in de reacties over wat er gebeurt!
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_80360827
quote:
Op donderdag 15 april 2010 21:30 schreef Sally het volgende:
Mogelijkheden voor een regenrace


Of de kwalificatie live zal worden meegepost, weet ik nog niet zeker, maar het raceverslag zal steeds tussendoor op FOK!sport geplaatst worden, zodat iedereen gezellig mee kan kletsen in de reacties over wat er gebeurt!
is dit topic daar niet voor bedoeld?
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_80360923
quote:
Op donderdag 15 april 2010 21:32 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

is dit topic daar niet voor bedoeld?
Dit is het topic van de race, ik zie het probleem niet?
Edit: oh, je bedoelt het anders...
Niet iedereen komt op het forum En ik schrijf meteen wat er gebeurt, dus mensen die geen tv kunnen kijken weten dan ook wat er gebeurt /edit

En reclame maken voor een subsite van FOK! lijkt me ook niet misstaan...
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_80360946
Wederom een puike OP.
  donderdag 15 april 2010 @ 21:58:23 #7
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_80362559
Mooie OP Ik heb dit weekend eindelijk weer eens tijd om te kijken
pi_80362828
Top OP!

Forza Ferrari!
pi_80363842
TVP
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
  donderdag 15 april 2010 @ 22:21:04 #10
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_80364028
Te Vette openingsPost
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 april 2010 @ 22:21:08 #11
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80364035
Dank allen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_80364453
vettel heeft vet lang haar!
  donderdag 15 april 2010 @ 22:36:24 #13
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_80364901
Maar weer eens formule 1 kijken.
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 15 april 2010 @ 22:37:50 #14
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_80365000
Als ik wakker word zondag maar eens kijken .
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_80365452
PM, puike OP weer Vroege race wederom, eigenlijk wel lekker dit tijdstip.
Where facts are few, experts are many.
  donderdag 15 april 2010 @ 22:46:18 #16
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_80365489
Tribunes schijnen aardig leeg te zijn dit weekend.
  donderdag 15 april 2010 @ 22:47:36 #17
34586 kepler
No bounce, no play
pi_80365551
9 uur echt een vervelende tijd

Het toch vroeg opstaan en je kan daarna niet echt meer naar bed

Ik heb er wel weer zin in
The line is a dot to you!
pi_80366179
quote:
Op donderdag 15 april 2010 22:46 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Tribunes schijnen aardig leeg te zijn dit weekend.
Ooit vol geweest in china?
pi_80366232
2006 was echt briljant van schumi, helemaal als je in ogenschouw neemt dat de andere bridgestone runners toen enorme problemen hadden in de regen.
pi_80366535
quote:
Op donderdag 15 april 2010 23:00 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Ooit vol geweest in china?
nee

een mooi stukje hierover:
quote:

Special: De lege tribunes in Shanghai

15 april 2010

Komend weekend wordt nabij Shanghai de Grand Prix van China verreden. Het circuit van Shanghai behoort tot de meest moderne, vooruitstrevende banen ter wereld, maar de tribunes zitten zo leeg, dat het Bernie pijn aan de ogen doet. Gaat dat ooit veranderen?

In de laatste tien jaar heeft de Formule 1 een enorme vlucht genomen. Er zijn circuits uit de grond gestampt in Maleisië, Turkije, Bahrein, Abu Dhabi en dus ook in China. In een razend tempo werd een moeras daar omgetoverd tot het modernste complex waar tot dan toe ooit een Formule 1-auto doorheen had geraasd. Prachtige tribunes, een enorm veilige baan en zelfs aan de pers is gedacht. Ja, het is prima toeven in China.

Er ontbreekt echter nog wel wat op het Shanghai International Circuit. Sfeer. Het is het onvermijdelijke gevolg van het bouwen van een circuit in een land zonder racetraditie. Hoe groot China ook is, een succesvolle coureur hebben ze nog nooit voorgebracht. Ho-Pin Tung mag dan wel opereren onder de Chinese vlag, in China lopen ze nog niet echt warm voor hem. Dat kan je Tung niet echt kwalijk nemen, hij doet wat hij kan, maar China is gewoon niet echt een autosportland.

En het bouwen van een circuit in een land dat 'niet echt een autosportland' is, is een enorm risico. Zeker als je het moet hebben van de portemonnee van Jan Modaal. Dat in Bahrein genoeg geld stroomt is wel duidelijk, evenals Abu Dhabi, maar in China of Turkije is dat een heel ander verhaal. Formule 1-kaarten kosten nog altijd een godsvermogen en in die landen ligt dat bepaald niet op straat.

Geen autosportcultuur en geen geld voor een kaartje. En dus komen de fans niet in grote getale naar het circuit. En daar zit je dan met je mooie faciliteiten en je goeie gedrag. Zonde. Het is ook een beetje de zwakte van de Formule 1. Bernie kan heel erg zijn zinnen ergens op zetten, zonder direct te zien wat de gevolgen zijn. En die kaartjes, moeten die nou echt zo duur zijn? Veel oudere fans mijmeren nog met een traan op de wang over de tijd dat je voor drie kwartjes en een lolly de pits in mocht. Tijden veranderen, zeker, maar de sport zal zich wel moeten realiseren dat niet iedereen zo kapitaakrachtig is als zij.

En in China zullen we ook dit weekend weer lege tribunes zien die handig zijn afgedekt met een spandoek, zodat het een reclamebord lijkt. Geheel in de traditie van de volksrepubliek, die tegenvallers graag met de mantel der liefde bedekt. Nu is 'liefde' een rekbaar begrip, net als 'goedkoop', overigens, maar feit is wel dat de censuur in het land ook al door begint te dringen op het circuit.

Nu is het afdekken van de tribunes een relatief onschuldig voorbeeld, maar de Chinese staat is ook niet echt blij met het medium Twitter. En dat is een probleem, want de coureurs en hun persdames kwetteren er vrolijk op los. Nog even en we weten precies wanneer Rubens Barrichello naar het toilet gaat. In China ligt dat net even anders. Ook het internet ligt aan de ketting, iets waar journalisten die twee jaar geleden de Olympische Spelen versloegen over mee kunnen praten.

En toch blijft de Formule 1 er komen. Ondanks de desinteresse, ondanks de moeilijke verhouding met de overheid. Navelstaren, heet dat. Kop in het zand. Wie het zo bekijkt, zal zich ongetwijfeld afvragen wanneer Zandvoort weer een volwaardig circuit wordt. Want reken maar dat het vol zal zitten als Bernie en zijn kornuiten weer de duinen opzoeken...
blablablablablablablablablablablablablabla
  donderdag 15 april 2010 @ 23:11:38 #21
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_80366709
quote:
Op donderdag 15 april 2010 23:07 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

nee

een mooi stukje hierover:
[..]


Leuk stukje, alleen slaat dit als een tang op een varken:
"En in China zullen we ook dit weekend weer lege tribunes zien die handig zijn afgedekt met een spandoek, zodat het een reclamebord lijkt. Geheel in de traditie van de volksrepubliek, die tegenvallers graag met de mantel der liefde bedekt. "

Meerdere sportevenementen in het westen gebruiken reclamedoeken om lege tribunes te verhullen. Je ziet het ook bij de minder populaire ovals bij NASCAR en de GP van Turkije.
Ik vraag me af hoeveel dat met China te maken heeft, de FIA kan er voor mijn gevoel net zo goed achter zitten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kleffe_Dop op 15-04-2010 23:17:09 ]
pi_80366954
ja, tvp hoor
Calm down, please!
pi_80369143
tvp
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  vrijdag 16 april 2010 @ 00:49:25 #24
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_80369795
De uitzenddata in de OP kloppen niet, staan die van het paasweekend nog in .

Verder wel weer top, ga proberen te kijken dit weekend
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_80369805
quote:
Op donderdag 15 april 2010 22:45 schreef Atreidez het volgende:
PM, puike OP weer Vroege race wederom, eigenlijk wel lekker dit tijdstip.
Vind je dat echt? Ik blijf liever wakker voor een race die start om 2 uur of sta eerder op voor een race die start om 6 dan dat ik om 9 uur moet opstaan.

De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_80370441
Nu heb ik iig een reden om op tijd wakker te zijn. Maarja, ik ben dan ook niet zo'n zuipschuit als jij, die pas om 4 uur snachts naar ze nest gaat
Where facts are few, experts are many.
pi_80370448
Nouja zuipschuit zuipschuit. Waarom denkt iedereen toch dat ik zwaar alcoholist ben?

Dat is helemaal niet zo !

En ik ga soms ook gewoon om 2 uur naar bed in het weekend hoor
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_80370465
Ja, ik ga ook weleens om 4 uur naar bed moet ik je bekennen. Maar niet vanavond
Where facts are few, experts are many.
pi_80370473
Slaap lekker Atreidez
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 16 april 2010 @ 02:06:32 #30
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_80370618
Kuttijd inderdaad, ik moet zondagochtend altijd voetballen en heb nu bijna elke keer het einde van de race moeten missen.

Nu heb ik zaterdagavond een verjaardagsfeestje dus misschien wordt het wel een nachtje doortrekken .

[ Bericht 45% gewijzigd door Fir3fly op 16-04-2010 02:13:22 ]
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_80370637
tvp
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
  vrijdag 16 april 2010 @ 08:26:32 #32
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_80372045
iemand een stream?

Lijpe crash van Buemi trouwens in VT1...



[ Bericht 91% gewijzigd door caspervc op 16-04-2010 08:32:35 ]
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
  vrijdag 16 april 2010 @ 08:38:49 #33
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_80372246
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 08:26 schreef caspervc het volgende:
iemand een stream?

Lijpe crash van Buemi trouwens in VT1...


Net gezien idd.. lijkt wel alsof het ploft
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 16 april 2010 @ 08:40:11 #34
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_80372269
Vrije training is wel interessant.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_80372708
alle2 de wielen vanuit het niets
  vrijdag 16 april 2010 @ 09:01:05 #36
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_80372711
tvp
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  vrijdag 16 april 2010 @ 09:01:08 #37
131800 Tarado
capô de fusca
pi_80372712
tvp
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 16 april 2010 @ 09:04:02 #38
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_80372771
Leuke top 6 nu.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_80372875
Mogguh.
Calmer than you are
  vrijdag 16 april 2010 @ 09:12:49 #40
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_80372977
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 08:26 schreef caspervc het volgende:
iemand een stream?

Lijpe crash van Buemi trouwens in VT1...

Tegelijk gewoon
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_80373090
Bizarre crash inderdaad.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 april 2010 @ 09:26:21 #42
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80373349
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 00:49 schreef Mikkie het volgende:
De uitzenddata in de OP kloppen niet, staan die van het paasweekend nog in .
Oeps

Komt door andere bezigheden tussendoor dat ik het niet gemerkt heb

- Edit: ik pas het straks ff aan. Daarvoor moet het topic wel even naar achter de schermen en terug -
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 16 april 2010 @ 09:26:30 #43
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_80373354
WTF echt wazig. En verdomme Ferrari, ik dacht dat de situatie niet zorgwekkend was...
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 april 2010 @ 09:31:23 #44
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80373475
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 08:26 schreef caspervc het volgende:
iemand een stream?

Lijpe crash van Buemi trouwens in VT1...

WTF. lijkt me een ernstige constructiefout, want zoiets mag gewoon niet gebeuren.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_80374638
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 08:26 schreef caspervc het volgende:
iemand een stream?

Lijpe crash van Buemi trouwens in VT1...


Wheheh, ziet er wel heel grappig uit moet ik zeggen. 2 bandjes die er vrolijk vandoor gaan. Doei Boemi, wij gaan op vakantie! Boing...boing...boing.....
  vrijdag 16 april 2010 @ 10:16:30 #46
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_80374778
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 09:12 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Tegelijk gewoon
RTL 4?? huh.
Please, make yourself uncomfortable.
pi_80374785
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 10:12 schreef Ermanon het volgende:

[..]

Wheheh, ziet er wel heel grappig uit moet ik zeggen. 2 bandjes die er vrolijk vandoor gaan. Doei Boemi, wij gaan op vakantie! Boing...boing...boing.....
Nouja lach er maar mee. Voor hetzelfde geld was er weer een marshall geraakt en geloof maar als je zo een wiel in je nek krijgt dan is het gedaan met het lachen.

De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_80374889
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 10:16 schreef vosss het volgende:

[..]

Nouja lach er maar mee. Voor hetzelfde geld was er weer een marshall geraakt en geloof maar als je zo een wiel in je nek krijgt dan is het gedaan met het lachen.


Dat weet ik ook wel dondersgoed, dat het fout kan aflopen, was toen ook zo in Monza dat een Marshall doodging door zo'n los vliegend wiel. Ben allang blij dat er verder niemand geraakt is, maar vind het, omdat er verder niks gebeurt, wel een heel leuk gezicht om die banden er zo van tussen te zien gaan
pi_80374936
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 09:31 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

WTF. lijkt me een ernstige constructiefout, want zoiets mag gewoon niet gebeuren.
Ik hoorde dat ze een nieuwe voorwielophanging aan het testen waren.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 16 april 2010 @ 10:26:50 #50
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_80375169
quote:
Het Italiaanse team gaf naderhand als verklaring dat een wieldrager afbrak toen Buemi afremde. Het onderdeel werd dit weekeinde voor het eerst getest. De oorzaak van het knappen van de ophanging is nog niet bekend. De wielen vlogen door het ongeval over de omheining van het circuit, maar raakten niemand.
http://www.sportweek.nl/f(...)rash_Sebastien_Buemi
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
  vrijdag 16 april 2010 @ 10:34:58 #51
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_80375445
MOeten de wielen niet geborgd zijn met een staalkabel?

McLaren gaat wel lekker trouwens.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 16 april 2010 @ 10:36:17 #52
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_80375497
hoezo was dat van Buemi op rtl 4?
Please, make yourself uncomfortable.
pi_80375530
Hier ook nog wat gifjes van de wielen die afbreken.
  vrijdag 16 april 2010 @ 10:38:56 #54
299708 DeEckte
EckteEckte
pi_80375579
Ik hoop echt dat schumacher weer even wat succes boekt in China.
in iedergeval dat die boven Rosberg finisht.
pi_80375582
Hij heeft overigens nog wel geluk dat die auto redelijk rechtdoor blijft gaan imo.
Voor hetzelfde geld was hij bij het remmen ineens zijdelings gegaan en als je dan volle bak het gras/grind in gaat is een koprol meestal het gevolg.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_80375613
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 10:36 schreef bodylotion het volgende:
hoezo was dat van Buemi op rtl 4?
Is dat niet gewoon iets wat ze ergens in een of ander nieuws hebben laten zien en dat zodoende er het TRL4 logo bij staat?

Of was de hele training op RTL4 te zien vanochtend? En indien ja, waarom maken die sukkels daar dan geen reclame voor?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 16 april 2010 @ 10:41:53 #57
131800 Tarado
capô de fusca
pi_80375694
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 10:39 schreef vosss het volgende:

[..]

Is dat niet gewoon iets wat ze ergens in een of ander nieuws hebben laten zien en dat zodoende er het TRL4 logo bij staat?

Of was de hele training op RTL4 te zien vanochtend? En indien ja, waarom maken die sukkels daar dan geen reclame voor?
Het was alleen op RTL nieuws te zien vanochtend (dat stukje van Buemi)
  vrijdag 16 april 2010 @ 11:07:59 #58
131800 Tarado
capô de fusca
pi_80376695
China – Toro Rosso upright failure




In Free practice to day, Toro Rosso suffered a maasive front suspension failure. The team have put this down to the failure of the upright. An upright is the component that links the suspension wishbones to the axle and the wheel. It appears the upright was new and from a batch not previously used. Its not clear if the upright was a new specification or a newly manufactured batch of the existing spec.

Due the multitude of functions the upright has to accommadate, it is subject to enormous stress. This is particulalry found under braking as the upright has both the load from downforce, braking and suspension movement. An upright is joined to the suspension at three places; the upper wishbone mounts via a spherical bearing\camber plate bolted to the top of the upright, the steering arm via a sphercial joint\clevice bolted to the uprights front edge and the lower wishbone normally attaches with a spherical joint bolted directly to the bottom of the upright. Then the brake caliper bolts to the upright in two places, lastly the axle (hub) rotates in two large diameter bearings through the middle of the upright.

Uprights were commonly made from titanium or MMC up until this year, when the rules were changed to demand aluminium. The BBC TV sports broadcast wrongly suggested they were made from carbon fibre, No Carbon upright has raced in F1. The metal upright is cast\machined, rather than the previous practice of welding various parts together, this is due to the different layout of the modern F1 upright, which no longer places the hub in relatively small bearings inside a vaned mounting to pass cooling air to the brakes. Instead the bearings are larger and the upright wrapped more tightly around the hub, the cooling air now passing around the upright via the carbon fibre brake duct. Only BAR\Honda had a different solution, which routed the cooling air inside an oversized hub to the brake disc. This set up compromised the packaging for the Brawn BGP001, leading to its relatively low nose. For 2010 Mercedes (nee Brawn) have more conventional uprights.

In Toro Rossos case the point at which the upright failed is yet to be confirmed, if it wil be made public at all. Most likely the point at which suspension loads pass into the upright will be the area of highest stress and likely to cause the type of catastrophic failure we saw in Shanghai. Thus the failure could equally be attributed the wishbone ends or the camber plate, rather than the aluminium upright itself.

http://scarbsf1.wordpress(...)sso-upright-failure/
pi_80377567
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 10:34 schreef sanger het volgende:
MOeten de wielen niet geborgd zijn met een staalkabel?

McLaren gaat wel lekker trouwens.
de wielen niet. de wielophanging wel. het wiel zelf moet namelijk gewoon gewisseld kunnen worden wat vrij lastig is als ze met een staalkabel vast zitten
pi_80378601
Ecclestone bevestigt 20ste race, en wil uitbreiden naar 25 races.
Dit zal waarschijnlijk weer een proef-ballon zijn van Eikelstone, maar ik zie hem er wel voor aan om naar 25 races te gaan, zodat ie nog meer geld kan verdienen, en zich lekker continue er tegenaan kan bemoeien.....
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 april 2010 @ 11:58:59 #61
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80378708
Zo, de OP is iets bijgewerkt
Altijd onderweg naar het avontuur
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 16 april 2010 @ 12:00:43 #62
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_80378771
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 11:32 schreef Salatrel het volgende:

[..]

de wielen niet. de wielophanging wel. het wiel zelf moet namelijk gewoon gewisseld kunnen worden wat vrij lastig is als ze met een staalkabel vast zitten
Maar de complete ophanging is weggeslagen.
Dat zou dus niet mogen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  vrijdag 16 april 2010 @ 12:04:42 #63
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_80378930
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 11:32 schreef Salatrel het volgende:

[..]

de wielen niet. de wielophanging wel. het wiel zelf moet namelijk gewoon gewisseld kunnen worden wat vrij lastig is als ze met een staalkabel vast zitten
Daar zijn wel constructies voor met de wielmoeren, maar op zich is het best logisch
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_80379238
Het is precies op het rempunt dat het gebeurt.. Ik lees nu hier overal ophanging, ook van Red Bull zelf, maar die failde dan door het remmen? ...
Where facts are few, experts are many.
pi_80379346
Naast de raceregel 'niet remmen op een witte streep als het regent' nu ook maar de regel 'niet remmen als je over een hobbeltje gaat'...?
Calmer than you are
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 april 2010 @ 12:23:39 #66
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80379566
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 12:13 schreef Atreidez het volgende:
Het is precies op het rempunt dat het gebeurt.. Ik lees nu hier overal ophanging, ook van Red Bull zelf, maar die failde dan door het remmen? ...
Mja, er staan grote krachten op de onderdelen en als nu net een onderdeel een zwakke plek heeft, dan kan dit gebeuren. Opvallend is wel dat de stang bijna tegelijk rechts en links brak. Dat maakt het vreemd.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 16 april 2010 @ 12:26:46 #67
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_80379669
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 12:23 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Mja, er staan grote krachten op de onderdelen en als nu net een onderdeel een zwakke plek heeft, dan kan dit gebeuren. Opvallend is wel dat de stang bijna tegelijk rechts en links brak. Dat maakt het vreemd.
Spoorstang zou je haast denken

Aan de andere kant, als het onderdeel aan beide zijden exact gelijk is dan is het niet vreemd dat het bij dezelfde krachten breekt.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_80379994
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 10:20 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ik hoorde dat ze een nieuwe voorwielophanging aan het testen waren.
Dat gaat 'm dan niet worden

Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 april 2010 @ 12:40:18 #69
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80380120
In het artikel hierboven staat dat het de eerste uit een nieuwe batch betrof. Goed werk van die leverancier ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_80380261
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 12:00 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Maar de complete ophanging is weggeslagen.
Dat zou dus niet mogen.
volgens mij zie ik de wielophanging nog aan de auto zitten hoor?

kan het ook mis hebben natuurlijk
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 16 april 2010 @ 12:49:41 #71
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_80380410
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 12:44 schreef Salatrel het volgende:

[..]

volgens mij zie ik de wielophanging nog aan de auto zitten hoor?

kan het ook mis hebben natuurlijk
Groter beeld filmpje.


Ik heb het idee dat de ophanging aan de rechterkant compleet of bijna compleet weg is.
Maar ik kan er naast zitten natuurlijk.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_80380509
die stangen zitten nog gewoon aan de auto vast voor zover ik kan zien.

volgens mij is het bodywork wat je weg ziet vliegen.

die wielen rollen namelijk niet zo mooi door als er nog een ophanging aan vast zit
pi_80381892
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 12:49 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Groter beeld filmpje.


Ik heb het idee dat de ophanging aan de rechterkant compleet of bijna compleet weg is.
Maar ik kan er naast zitten natuurlijk.
TE vaag

grappige stuurbewegingen trouwens
Calm down, please!
pi_80381902
Ik snap eik niet waarom de wielen compleet los komen.

In 2005 met Kimi bleef het wiel ook gewoon "vast" zitten terwijl volgens mij ook de complete ophanging afbrak

De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_80381940
=edit=
Of hangt dat wiel nou nog half vast aan net 1 stukje ophanging wat niet helemaal afbreekt?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 16 april 2010 @ 13:41:22 #76
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_80382416
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 13:30 schreef vosss het volgende:
=edit=
Of hangt dat wiel nou nog half vast aan net 1 stukje ophanging wat niet helemaal afbreekt?
Nee, volgens mij is het één van die beveiligingskabels waar ie nog aan zit. De rest van de ophanging breekt af als een luciferhoutje namelijk.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_80382816
Ja dat dacht ik ook eik
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 16 april 2010 @ 14:00:21 #78
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_80383223
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 10:36 schreef bodylotion het volgende:
hoezo was dat van Buemi op rtl 4?
Jan de Hoop moet z'n ontbijtnieuws nou eenmaal ergens mee vullen hè.
  vrijdag 16 april 2010 @ 14:03:20 #79
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_80383334
Die cameraman wordt ook maar net gemist door dat wiel zeg Ik heb een wat hogere kwaliteit filmpje online gezet:

http://vimeo.com/10977638

[ Bericht 21% gewijzigd door Gebraden_Wombat op 16-04-2010 14:48:24 ]
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 16 april 2010 @ 14:04:11 #80
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_80383369
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:03 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Die cameraman wordt ook maar net gemist door dat wiel zeg Ik heb een wat hogere kwaliteit filmpje online gezet:

Bekijk deze YouTube-video
Deze video bevat inhoud van Formula One Management, die deze wegens auteursrechtschending heeft geblokkeerd.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  vrijdag 16 april 2010 @ 14:05:32 #81
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_80383415
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:04 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Deze video bevat inhoud van Formula One Management, die deze wegens auteursrechtschending heeft geblokkeerd.
Damn dat is snel, hij staat er pas net een paar minuten op. Ik kan hem trouwens nog wel zien Iemand een betere host?
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_80383586
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:05 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Damn dat is snel, hij staat er pas net een paar minuten op. Ik kan hem trouwens nog wel zien Iemand een betere host?
dumpert?
Calmer than you are
pi_80383627
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:05 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Damn dat is snel, hij staat er pas net een paar minuten op. Ik kan hem trouwens nog wel zien Iemand een betere host?
Vimeo?
  vrijdag 16 april 2010 @ 14:14:01 #84
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_80383757
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:10 schreef Trystar het volgende:

[..]

Vimeo?
Moet een half uurtje wachten totdat hij daarop komt. In de tussentijd:
[knip]

hier issie:
http://vimeo.com/10977638

[ Bericht 8% gewijzigd door Gebraden_Wombat op 16-04-2010 14:43:23 ]
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 16 april 2010 @ 14:17:22 #85
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_80383893
Super.

Je kan op 0:15 goed zien dat het stuk waar het wiel aan vastzit compleet van de auto wordt gerukt.
Dat stuk zou toch vast moeten blijven zitten dmv een kabel?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_80384047
het lijkt erop alsof die banden sneller gaan als de auto eraf is. Ik zie een nieuw concept F1 auto ontstaan.
Calmer than you are
pi_80384086
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:21 schreef Walter_Sobchak het volgende:
het lijkt erop alsof die banden sneller gaan als de auto eraf is. Ik zie een nieuw concept F1 auto ontstaan.
En met dit systeem kan je ook een stuk makkelijker inhalen. Gewoon je banden erlangs sturen.
  vrijdag 16 april 2010 @ 14:22:49 #88
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_80384123
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:17 schreef Netsplitter het volgende:
Super.

Je kan op 0:15 goed zien dat het stuk waar het wiel aan vastzit compleet van de auto wordt gerukt.
Dat stuk zou toch vast moeten blijven zitten dmv een kabel?
Een klein jaar geleden hebben we hier een keer opgezocht hoe dat ook alweer zat met die kabels. Ik weet dat ze in '99 zijn ingevoerd.
Maar of ze er nog zijn of wat ze wel en niet aan moeten kunnen (kwa krachten) is me alweer ontschoten.

Het is wel terug te vinden iig.
  vrijdag 16 april 2010 @ 14:23:02 #89
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_80384132
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:21 schreef Walter_Sobchak het volgende:
het lijkt erop alsof die banden sneller gaan als de auto eraf is. Ik zie een nieuw concept F1 auto ontstaan.
Geen open wheel, maar excluding wheel (of excluding car).
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 16 april 2010 @ 14:29:54 #90
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_80384443
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:22 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Een klein jaar geleden hebben we hier een keer opgezocht hoe dat ook alweer zat met die kabels. Ik weet dat ze in '99 zijn ingevoerd.
Maar of ze er nog zijn of wat ze wel en niet aan moeten kunnen (kwa krachten) is me alweer ontschoten.

Het is wel terug te vinden iig.
Wheel tethers
Since 1998, F1 cars have had to fit wheel tethers connecting the wheels to the chassis. This rule was introduced to try to stop wheels coming free and bouncing around dangerously during an accident. Unfortunately, wheels still do come off the cars during crashes, tragically killing a marshall at the Italian GP in 2000. The FIA have introduced an extra tether to each wheel for the 2001 season to try to stop the wheels coming off and causing injury to other drivers, marshals or spectators. The tether must attach to the chassis at one end, with the other end connecting to the wheel hub.

The wheel tethers are made by one of three companies in the UK, Future Fibres in London being one of them, and take the form of a rope. The tethers used in F1 are a derivative of high performance marine ropes, made especially for each car. They are made from a special polymer called polybenzoaoxide (PBO) which is often called Zylon. This Zylon material has a very high strength and stiffness characteristic (around 280GPa) much like carbon, but the advantage of Zylon is that it can be used as a pure fibre unlike carbon which has to be in composite form to gain its strength. The drawback of Zylon is that is must be protected from light, so it is covered in a shrink wrapped protective cover. The tethers are designed to withstand about 5000 kg of load, but often they can break quite easily during an accident, especially if the cable gets twisted by the broken suspension members. The teams normally replace the tethers every two or three races to ensure that they can withstand the loads put on them during an accident.

http://www.f1technical.net/articles/64
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_80384998
Ik denk dat ze toch wel een dikke boete gaan krijgen hoor. Of in ieder geval een hele hele fikse waarschuwing.

En terecht. Er had makkelijk iemand dood kunnen blijven als je het mij vraagt.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 16 april 2010 @ 14:45:19 #92
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_80385114
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 08:26 schreef caspervc het volgende:
iemand een stream?

Lijpe crash van Buemi trouwens in VT1...


Dit is toch wel heel bizar
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  vrijdag 16 april 2010 @ 14:55:45 #93
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_80385538
Dus had ik toch gelijk dat wielen niet los mogen komen
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_80385784
echt heel raar die crash!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 16 april 2010 @ 15:05:23 #95
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_80385912
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:55 schreef sanger het volgende:
Dus had ik toch gelijk dat wielen niet los mogen komen
Niet helemaal.
Het wiel op zich kan niet vast gezet worden omdat die ook los moet kunnen.
De hub waar het wiel aan vast zit mag niet los komen.


Dat ding dus.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_80388912
Wat is de kans dat VT3 ergens online te zien is in een fatsoenlijke stream?

Ik wil namelijk misschien vroeg op staan en VT3 pakken, even wat gamen en dan om 8 de quali meteen kijken.

Zou alleen lullig zijn als ik om 5 uur op sta en er is niks te zien of alleen wat livetiming enzo, dan ben ik mooi 3 uur tevroeg

Iemand?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 16 april 2010 @ 17:33:51 #97
34586 kepler
No bounce, no play
pi_80392028
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:29 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Wheel tethers
Since 1998, F1 cars have had to fit wheel tethers connecting the wheels to the chassis. This rule was introduced to try to stop wheels coming free and bouncing around dangerously during an accident. Unfortunately, wheels still do come off the cars during crashes, tragically killing a marshall at the Italian GP in 2000. The FIA have introduced an extra tether to each wheel for the 2001 season to try to stop the wheels coming off and causing injury to other drivers, marshals or spectators. The tether must attach to the chassis at one end, with the other end connecting to the wheel hub.

The wheel tethers are made by one of three companies in the UK, Future Fibres in London being one of them, and take the form of a rope. The tethers used in F1 are a derivative of high performance marine ropes, made especially for each car. They are made from a special polymer called polybenzoaoxide (PBO) which is often called Zylon. This Zylon material has a very high strength and stiffness characteristic (around 280GPa) much like carbon, but the advantage of Zylon is that it can be used as a pure fibre unlike carbon which has to be in composite form to gain its strength. The drawback of Zylon is that is must be protected from light, so it is covered in a shrink wrapped protective cover. The tethers are designed to withstand about 5000 kg of load, but often they can break quite easily during an accident, especially if the cable gets twisted by the broken suspension members. The teams normally replace the tethers every two or three races to ensure that they can withstand the loads put on them during an accident.

http://www.f1technical.net/articles/64
Tegen een ongeluk als dit kan geen kabel op
The line is a dot to you!
pi_80393051
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 08:26 schreef caspervc het volgende:
iemand een stream?

Lijpe crash van Buemi trouwens in VT1...


wtf
blablablablablablablablablablablablablabla
  vrijdag 16 april 2010 @ 19:17:59 #99
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_80395306
tvp
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_80400346
W.T.F.!! Wat een raar ongeluk man. Ik zit echt met verbazing te kijken hoe allebei de wielen eraf knappen, maar dat de rest gewoon blijft zitten. Echt ongelooflijk hoe fragiel zo'n auto is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')