Communicatie- en informatiewetenschappen. En volgens mij kreeg ze er gewoon voor betaald. Maar ze deed niet alleen rondleidingen dacht ik, zat ook achter de kassa en dergelijke.quote:Op donderdag 15 april 2010 17:14 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ah, weet jij dan of het betaald werk is?
En wat voor studie deed je ook alweer? (Dan weet ik een beetje wat voor andere mensen daar voor aangenomen worden)
Mjam!!!quote:Op donderdag 15 april 2010 18:12 schreef ColdFeet het volgende:
ik ga zo chocomousse maken voor morgen - ik vrees dat er nog wat chocolade aan mijn lijst van vandaag wordt toegevoegd
Ah, dankje! Ik heb er nog over gedacht om in mn brief op meerdere paarden te wedden en te zeggen dat ik ook wel achter de kassa wilde zitten oid, maar dat leek me toch niet zo verstandig...quote:Op donderdag 15 april 2010 18:13 schreef de_nachtwacht het volgende:
[..]
Communicatie- en informatiewetenschappen. En volgens mij kreeg ze er gewoon voor betaald. Maar ze deed niet alleen rondleidingen dacht ik, zat ook achter de kassa en dergelijke.
Normaal wel, deze toevallig niet (is met caramel).quote:Op donderdag 15 april 2010 18:14 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Mjam!!!
Maak jij dat met rauw ei eigenlijk? Vroeger kon ik bij de Jumbo gepasteuriseerde eiwitten kopen, toen maakte ik ook wel eens chocomousse, maar ik durf mensen nooit zo goed rauw ei voor te zetten
Geeft niks johquote:Op donderdag 15 april 2010 18:16 schreef Merel het volgende:
Ja sorry, ik zit op m'n werk (kan me niet meer herinneren wanneer ik ooit vóór half zeven weg kon hier, veel te druk) en er kwam een belangrijk telefoontje tussendoor.
quote:
Eerst curry en dan ijs, vandaag mag hetquote:Op donderdag 15 april 2010 18:25 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
en
tegelijk! Stiekem ben ik jaloers
Al ruikt die curry ook best goed
Ik ga straks Zumba doen, en daarna mag ik van mezelfquote:Op donderdag 15 april 2010 18:28 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Eerst curry en dan ijs, vandaag mag het![]()
en dan straks op de stepper, ik tenminste
Dan skip je je D toch niet?quote:Op donderdag 15 april 2010 18:29 schreef LadyBlack het volgende:
Ik skip mijn D en ga zometeen uit eten met het vriendje en zijn collega's
Iets te vieren?quote:Op donderdag 15 april 2010 18:28 schreef Tinkepink het volgende:
Eerst curry en dan ijs, vandaag mag het![]()
Zo die is groot....quote:
quote:Op donderdag 15 april 2010 11:47 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ben je nog in de buurt?
Woon jij daar? Dan ben ik misschien al wel langs jouw huis gelopen zonder het te wetenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Wat leuk kwak. Ik hoop toch zo dat jij de baan krijgt!
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
Dan moet je er wat zout over strooien!quote:
Mehe! ik moest harder lachen om het tagje dan om de mop zelf!quote:Op donderdag 15 april 2010 18:36 schreef sigme het volgende:
[..]
Dan moet je er wat zout over strooien!
</mop met baard>
Dat ja!quote:Op donderdag 15 april 2010 18:37 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Mehe! ik moest harder lachen om het tagje dan om de mop zelf!
Inderdaad, waar zijn die dingen gebleven? AH heeft ze ook al niet meer. Nu durft mijn moeder geen spaghetti carbonara meer te maken.quote:Op donderdag 15 april 2010 18:14 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Mjam!!!
Maak jij dat met rauw ei eigenlijk? Vroeger kon ik bij de Jumbo gepasteuriseerde eiwitten kopen, toen maakte ik ook wel eens chocomousse, maar ik durf mensen nooit zo goed rauw ei voor te zetten
Juustem!quote:Op donderdag 15 april 2010 18:30 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
De íngeplande D wel, smartypants!
volgens mij werkt ze daar?quote:Op donderdag 15 april 2010 18:35 schreef Chicolate het volgende:
Anatomie in echte mensen is leuk, maar vond het toch wat minder dat het hoofd (een oude man) terugkeek, ondanks dat zijn ogen gesloten waren. Geboorteafwijkingen waren ook interessant! (voor de duidelijkheid: practica in het AMC gehad voor een neuroanatomie vak dat ik als 'extra' volg). Toch jammer dat een week maar 7 dagen heeft, ik zou eigenlijk best geneeskunde willen studeren (maar wil scheikunde er niet voor opgeven).
[..]
Woon jij daar? Dan ben ik misschien al wel langs jouw huis gelopen zonder het te weten.
Wat leuk kwak. Ik hoop toch zo dat jij de baan krijgt!
quote:Op donderdag 15 april 2010 18:36 schreef sigme het volgende:
[..]
Dan moet je er wat zout over strooien!
</mop met baard>
quote:Op donderdag 15 april 2010 18:49 schreef P.F het volgende:
Oh heel stom, maar hoezo is er een aswolk?
bij spaghetti carbonara garen de dooiers min of meer op de hete spaghetti, dat is niet echt rauw...quote:Op donderdag 15 april 2010 18:42 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Dat ja!
Mooi lijstje XM!
[..]
Inderdaad, waar zijn die dingen gebleven? AH heeft ze ook al niet meer. Nu durft mijn moeder geen spaghetti carbonara meer te maken.![]()
-edit- Dat was natuurlijk met dooiers, maar die zijn ook verdwenen.
Omdat er op IJsland een vulkaanuitbarsting bezig is (pas een maandje ofzoquote:Op donderdag 15 april 2010 18:49 schreef P.F het volgende:
Soms vraag ik me wel eens af in welke wereld jij leeftquote:Op donderdag 15 april 2010 18:49 schreef P.F het volgende:
Wel een vis woujezeggen? *winkwinknudgenudgeknowwhaddamean*quote:
Nou ja ik kijk iedere dag op teletekst en daar zie ik er nu pas iets over opstaan nu ik kijk..quote:Op donderdag 15 april 2010 18:53 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Soms vraag ik me wel eens af in welke wereld jij leeft![]()
Oh maar dat is toch niet zo heel interessant.. Tenzij er een stad op staat maar dan moet je daar niet gaan wonenquote:Op donderdag 15 april 2010 18:52 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Omdat er op IJsland een vulkaanuitbarsting bezig is (pas een maandje ofzo).
bron: http://eetschrijven.blogs(...)n-pasteuriseren.htmlquote:Even snuffelen in diverse boekjes en op internet leert mij het volgende: 1. dat salmonella zich bij eieren hoofdzakelijk (maar niet uitsluitend) aan de buitenkant van de schaal bevindt; 2. dat eiwit stolt bij 60 graden; 3. dat eierdooier stolt bij 66 graden; 4. dat de salmonellabacterie het loodje legt bij 55 graden. Hoera!
We hebben dus nodig: 1. een kookthermometer met alarm; 2. twee steelpannetjes met water; 3. een gasfornuis (op elektrische kookstellen wordt dit niets, vrees ik); 4. eieren. Aan de slag.
Eerst gaan we zorgen dat we niet te lang op kritische temperaturen hoeven te blijven hangen. Een ongeluk zit tenslotte in een klein hoekje, zelfs met een kookthermometer met alarm. We verwarmen dus water tot 60 graden, draaien het gas uit, wachten tot de temperatuur tot 57 graden gedaald is en leggen het benodigde aantal eieren in het water. Laat ze daar rustig een kwartier liggen: het water koelt wat af, maar de eieren worden door en door warm en hebben nog maar kort nodig om de kerntemperatuur van 55 graden te bereiken.
Intussen zetten we een tweede steelpannetje water op onze kleinste gaspit en brengen het op de gewenste temperatuur. Nu is het zaak even te spelen met de gasknop tot de temperatuur rond de 57 à 58 graden blijft--de ideale temperatuur gezien mogelijke kleine afwijkingen aan de thermometer: geeft hij twee graden te weinig aan, dan stolt er nog niets binnen in het ei; geeft hij twee graden te veel aan, dan gaat de salmonella er toch nog aan.
Is de temperatuur bereikt, dan de voorverwarmde eieren in het water. De temperatuur zal iets dalen, maar daar trekt u zich niets van aan: gewoon alles zo laten als het is en de temperatuur komt vanzelf weer op de waarde waar u vandaan kwam. Is de 57 graden bereikt, dan klokt u vijf minuten. Daarna de eieren uit het water vissen, laten afkoelen en daarna liefst meteen verwerken.
behalve dan dat er overstromingen dreigen door een smetlende gletsjer, er honderden mensen geevacueerd zijn en er een aswolk boven europa hangt die al het vliegverkeer onmogelijk maaktquote:Op donderdag 15 april 2010 18:57 schreef P.F het volgende:
[..]
Oh maar dat is toch niet zo heel interessant.. Tenzij er een stad op staat maar dan moet je daar niet gaan wonen
100en mensen evacuren valt wel mee. of is het nu opeens special omdat het in europa is..quote:Op donderdag 15 april 2010 19:02 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
behalve dan dat er overstromingen dreigen door een smetlende gletsjer, er honderden mensen geevacueerd zijn en er een aswolk boven europa hangt die al het vliegverkeer onmogelijk maakt(as in een hete motor wordt een soort glas. kaboem.)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |