Een geloof waarbij je niet mag geven maar wel mag ontvangen? Ja grote hypocriete, egoïstische onzin natuurlijk.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 16:01 schreef DragonSoul het volgende:
Ik heb maar even snel 8 pagina's overgeslagen ik weet niet of dit er tussen zal zitten.
In het Islam bijvoorbeeld mag je niet geven en waarschijnlijk wel ontvangen. Hoe kijken jullie naar de mensen die niets mogen weggeven vanwege hun geloof dan?
mensen met geloof mogen sowieso opbokken.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 16:01 schreef DragonSoul het volgende:
Ik heb maar even snel 8 pagina's overgeslagen ik weet niet of dit er tussen zal zitten.
In het Islam bijvoorbeeld mag je niet geven en waarschijnlijk wel ontvangen. Hoe kijken jullie naar de mensen die niets mogen weggeven vanwege hun geloof dan?
Ik kan me moeilijk voorstellen dat ze wel een donororgaan mogen ontvangen als ze die niet mogen geven. Kan je misschien vertellen waar je dat vandaan hebt?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 16:01 schreef DragonSoul het volgende:
Dat zijn dan inderdaad kneusjes op zoek naar een schouderklopje. Maar zulke gasten heb je overal en daar heeft doneren op zich niets mee te maken.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 16:00 schreef tja77 het volgende:
Veel mensen die donor zijn doen het gewoon om zichzelf een gevoel te geven van "wauw, dat doe ik toch maar ff" maar feitelijk gezien hoeven ze er niks voor te doen tijdens hun leven, en is het enige nut dat ze hebben pas wanneer ze zijn overleden.
Ik kan meer respect opbrengen voor mensen die om de zoveel tijd bloed af laten tappen bij een bloedbank.
onzin dit natuurlijk, maar dat weet je zelf ook. Veel gelovigen hebben de overtuiging dat ze 'heel' het graf in willen gaan. Heeft niets te maken met lusten of lasten.quote:
Dan hebben ze een probleem als er geen donor is voor ze en ze met een kapot orgaan het graf in moeten.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 16:04 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
onzin dit natuurlijk, maar dat weet je zelf ook. Veel gelovigen hebben de overtuiging dat ze 'heel' het graf in willen gaan. Heeft niets te maken met lusten of lasten.
Dikke kans dat een hoop van die kneusjes op zeer agressieve manier mensen aanvalt die geen donor zijn. "ik ben lekker wel donor, waarom jij niet? Durf je nie"t? Heb je geen beter excuus?"quote:Op dinsdag 8 mei 2012 16:04 schreef DSS24 het volgende:
[..]
Dat zijn dan inderdaad kneusjes op zoek naar een schouderklopje. Maar zulke gasten heb je overal en daar heeft doneren op zich niets mee te maken.
Nee hoor. Doodgaan is geen 'probleem' voor gelovigenquote:Op dinsdag 8 mei 2012 16:06 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Dan hebben ze een probleem als er geen donor is voor ze en ze met een kapot orgaan het graf in moeten.
Tot ze bij de hemelpoort komen en het dan blijkt dat ze het verkeerde geloof hebben gekozen.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 16:08 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Nee hoor. Doodgaan is geen 'probleem' voor gelovigen
Vol met helium?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 16:09 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Tot ze bij de hemelpoort komen en het dan blijkt dat ze het verkeerde geloof hebben gekozen.
Whehe ja. Of als Allah op de echo's ziet dat je opeens een nier mist kan je ook mooi de biezen pakken.quote:
Ja dan sta je wel even vreemd te kijkenquote:Op dinsdag 8 mei 2012 16:09 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Tot ze bij de hemelpoort komen en het dan blijkt dat ze het verkeerde geloof hebben gekozen.
Jij maakt je volgens mij druk terwijl het vooroordelen zijn wat je uitroept. Donor zijn en een houding hebben tegenover niet-donoren zijn 2 verschillende dingen.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 16:07 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dikke kans dat een hoop van die kneusjes op zeer agressieve manier mensen aanvalt die geen donor zijn. "ik ben lekker wel donor, waarom jij niet? Durf je nie"t? Heb je geen beter excuus?"
Terwijl mensen die donor zijn met een gegronde reden, zich niet drukmaken om WAAROM een ander geen donor is.
Vooral afhankelijk van of je de discussie op FOK! voert of irl.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 16:13 schreef DSS24 het volgende:
[..]
Jij maakt je volgens mij druk terwijl het vooroordelen zijn wat je uitroept. Donor zijn en een houding hebben tegenover niet-donoren zijn 2 verschillende dingen.
Zijn geen vooroordelen. Het is gewoon zo dat als je aangeeft geen donor te zijn, dat je meteen moet zeggen waarom je geen donor bent. Tenminste dat is hier zo.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 16:13 schreef DSS24 het volgende:
[..]
Jij maakt je volgens mij druk terwijl het vooroordelen zijn wat je uitroept. Donor zijn en een houding hebben tegenover niet-donoren zijn 2 verschillende dingen.
Om hier nog aan toe te voegen dat ik die campagnes met BN'ers echt niet serieus neem. Zo'n zelf ingenomen soap acteur die daar staat te vertellen dat we toch echt donor moeten worden met z'n allenquote:Op dinsdag 8 mei 2012 15:59 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Heb gezien hoe er te werk gegaan wordt bij een donor na zijn/haar overlijden. De manier waarop zo iemand opengesneden en dichtgenaaid wordt daar schrok ik wel van.
Wat wou je dan? Dat jij Klaas de Vries uit Harlingen kan registreren? Of is inloggen op FOK! ook al een hel voor je?quote:Op donderdag 15 april 2010 09:43 schreef Drinky het volgende:
Wil ik het invullen, heb je weer zo'n kanker DigiD nodig. Je wil m'n organen of niet, blijkbaar dus niet
Goed, bestel een niet-reanimeren ketting en schrijf een ondertekende verklaring dat je voor niets geholpen wil worden, van ontstekingen tot kanker tot een interne bloedingen etc.quote:
Dit. Helemaal mee eens. Ben ook geen donor. Waarom niet? Daarom niet.quote:Op donderdag 15 april 2010 09:33 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Omdat die anderen ze zelf beschikbaar hebben gesteld. Dat was hun keuze toch? Dan neem je ze inderdaad aan en zeg je dank je wel.
Niets hypocriets aan. Mensen stellen hun organen beschikbaar, jij neemt ze aan. Wat jij ervan maakt is dat iemand verplicht is om ook maar donor te worden met het idee "als je iets krijgt moet je ook iets teruggeven". Maar zo werkt het niet. Als jij iets geeft dan moet je er niet per sé iets voor terugverwachten. Je geeft uit je eigen "goede wil" zeg maar, en om dan anderen de druk op te leggen om hetzelfde te doen is gewoon fout.
dit.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:37 schreef Catatafish het volgende:
Het blijft grappig (en tegelijkertijd onwijs vervelend), donoren die haten op niet-donoren, waarmee ze de hele filosofie van het doneren zelf onderuit schoffelen.
Lekker stoer doen, jezelf boven een ander mens achtten omdat jij wel doneert. Maar ondertussen, ondertussen kan jij het niet hebben dat iedereen een donor kan ontvangen.
Zal ik je dan maar even een geheimpje verklappen? Zo zit de zorg/medische wereld niet in elkaar. De werkloze krijgt een uitkering, een zieke krijgt een donor. Een mafkees die zeven mensen dood rijdt en zelf zwaar gewond raakt, wordt niet aan zijn lot over gelaten. En zo kan een niet-donor ook een orgaan ontvangen, lijkt mij niets mis mee, je doneert de organen toch vrijwillig? Maar wel zelf willen bepalen aan wie? Dan ben je in mijn optiek nog erger dan een niet-donor.
Dus, TS, waarom doneer jij terwijl jij er zoveel moeite mee hebt dat er straks iemand er met jou lever van door gaat die zelf niet doneert?
en dit. zo verschrikkelijk veel.quote:Op donderdag 15 april 2010 09:33 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Omdat die anderen ze zelf beschikbaar hebben gesteld. Dat was hun keuze toch? Dan neem je ze inderdaad aan en zeg je dank je wel.
Niets hypocriets aan. Mensen stellen hun organen beschikbaar, jij neemt ze aan. Wat jij ervan maakt is dat iemand verplicht is om ook maar donor te worden met het idee "als je iets krijgt moet je ook iets teruggeven". Maar zo werkt het niet. Als jij iets geeft dan moet je er niet per sé iets voor terugverwachten. Je geeft uit je eigen "goede wil" zeg maar, en om dan anderen de druk op te leggen om hetzelfde te doen is gewoon fout.
Dit hebben er al tientallen eerder aangegeven in dit topic.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 16:21 schreef padlarf het volgende:
Mijn organen, de rest crepeert maar lekker. Tevens is het een luxeprobleem. En als ik organen nodig heb ooit dan hou ik netjes mijn hand op. En raad eens? Het systeem legt mij geen strobreed in de weg
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |