Voor een klein kindje is het erg sneu, dat zeker.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:48 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Optimaal is anders, begrijp me vooral niet verkeerd. Maar als er mensen overlijden omdat ze ergens achteraan de wachtlijst staan, dan is het mij volkomen worst of iemand dat niet wil omdat het 'griezelig is'.
Ik ken een een klein opdondertje dat nu nog had kunnen leven als de wachtlijst iets korter was geweest. Die ongein moet voorkomen worden, onder andere door mensen gode te laten motiveren hoezo ze het NIET willen.
Ik wil bijna geen donor worden omdat ik bang ben dat jij mijn orgaan krijgt.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 15:03 schreef Trannellius het volgende:
Ik ben geen donor omdat het mij vrij weinig uitmaakt of een wildvreemde er beter van kan worden. Als ik kon aangeven voor familie en vrienden donor te worden zou ik er over nadenken.
Als ik de wereld te vol vind pleeg ik wel zelfmoord. Ik ga niet bepalen dat iemand die had kunnen leven dood moet, omdat het natuurlijke selectie is.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 15:02 schreef DSS24 het volgende:
[..]
Voor een klein kindje is het erg sneu, dat zeker.
Maar wat sommige users ook aangeven is dat er meer dan genoeg volk op aarde leeft en dat doodgaan een natuurlijke selectie is. De medische wereld kan dat behoorlijk lang rekken. Het gevolg hiervan is dat bejaardentehuizen vol zitten met lichamelijk redelijke gezonde mensen die geestelijk helemaal gesloopt zijn.
Prima hoor. Ik kan er niet echt mee zitten.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 15:04 schreef dustbrain het volgende:
[..]
Ik wil bijna geen donor worden omdat ik bang ben dat jij mijn orgaan krijgt.
1. je trolltquote:Op dinsdag 8 mei 2012 15:06 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Prima hoor. Ik kan er niet echt mee zitten.
Iemand die donor is is natuurlijk per definitie beter dan een niet-donor!quote:Op donderdag 15 april 2010 09:48 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Dat het aardig is en je anderen helpt als donor ben ik met je eens.
Maar de "WORDT DONOR, ANDERS BEN JE HYPOCRIET" roepers maken er van dat een niet-donor per definitie niet aardig is en geen anderen wil helpen. Dat slaat nergens op want dat is niet zo.
Hoe wil je daar in de praktijk invulling aangeven dan?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 15:10 schreef bobbernaut het volgende:
Mwah mijn longen afstaan aan een kettingroker of lever aan een alcoholist..
Ik wil kunnen kiezen aan wat voor mensen ik m geef.
Eigenlijk zouden die mensen niks mogen.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 15:10 schreef bobbernaut het volgende:
Nee hoor. Ik troll vaak, maar hier niet.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 15:08 schreef Paul het volgende:
[..]
1. je trollt
2. je piept wel anders als je er 1 nodig hebt
Ik ook niet. Als er geen donor op dat moment aanwezig is en er dus niets gedaan kan worden. Dan is dat naar mijn mening natuurlijke selectie.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 15:04 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Als ik de wereld te vol vind pleeg ik wel zelfmoord. Ik ga niet bepalen dat iemand die had kunnen leven dood moet, omdat het natuurlijke selectie is.
Eigenlijk zouden die mensen niks mogen.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 15:10 schreef bobbernaut het volgende:
Gewoon als dokters concluderen dat leverschade door alcohol alleen komt wordt hij van te voren gewaarschuwd.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 15:12 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Hoe wil je daar in de praktijk invulling aangeven dan?
spijker op den kopquote:Op dinsdag 8 mei 2012 15:29 schreef Desunoto het volgende:
Dat je nu kan aangeven op Facebook of je donor bent of niet, is te sneu voor woorden. Nog een reden om ver weg te blijven van dat soort social media onzin. Hiermee wordt gesuggereerd dat niet-donoren per definitie slechtere mensen zijn dan wel-donoren. Walgelijk.![]()
Uiteindelijk gaat het niet eens om het eventueel "redden" van iemands leven (de meesten boeit het toch geen flikker of een vreemde aan de andere kant van het land blijft leven of niet), maar om de bizarre drang van de mens om zichzelf als een goed persoon neer te zetten, het liefst nog ten koste van anderen.
Sterker nog, mensen die aan dit soort onzin meedoen zijn maar wat blij dat er nog niet-donoren rondlopen! Als de hele wereld donor zou zijn, verliezen ze weer een maatstaf die ze anders konden gebruiken om aan te geven dat ze zulke goede mensen zijn. Je krijgt immers geen erkenning voor iets dat als vanzelfsprekend of "gewoon" gevonden wordt.
Goed dat je donor bent hoor, maar ik verlies een hoop respect voor wie daarmee te koop gaat lopen en nog veel meer voor wie anderen gaat pushen ook donor te worden.
Ach ik zie het zo he, als je het op facebook zet, geef je het aandacht en gaan mensen denken van.. laat ik ook donor worden? Dus het is alleen maar positief juist dat het nu ook op facebook staat net als vroeger op hyves.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 15:29 schreef Desunoto het volgende:
Dat je nu kan aangeven op Facebook of je donor bent of niet, is te sneu voor woorden. Nog een reden om ver weg te blijven van dat soort social media onzin. Hiermee wordt gesuggereerd dat niet-donoren per definitie slechtere mensen zijn dan wel-donoren. Walgelijk.![]()
Uiteindelijk gaat het niet eens om het eventueel "redden" van iemands leven (de meesten boeit het toch geen flikker of een vreemde aan de andere kant van het land blijft leven of niet), maar om de bizarre drang van de mens om zichzelf als een goed persoon neer te zetten, het liefst nog ten koste van anderen.
Sterker nog, mensen die aan dit soort onzin meedoen zijn maar wat blij dat er nog niet-donoren rondlopen! Als de hele wereld donor zou zijn, verliezen ze weer een maatstaf die ze anders konden gebruiken om aan te geven dat ze zulke goede mensen zijn. Je krijgt immers geen erkenning voor iets dat als vanzelfsprekend of "gewoon" gevonden wordt.
Goed dat je donor bent hoor, maar ik verlies een hoop respect voor wie daarmee te koop gaat lopen en nog veel meer voor wie anderen gaat pushen ook donor te worden.
Oneens, zo werken social media gewoon. Je kan ook aangeven of je rookt.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 15:29 schreef Desunoto het volgende:
Ja inderdaad, Facebook is sowieso een grote ballon die knapt zodra je degene in het echte leven tegenkomtquote:Op dinsdag 8 mei 2012 15:58 schreef sinepedraap het volgende:
Gaan we nou Facebook in een serieuze discussie trekken?
Is het niet zo dat er in de praktijk vaak geen tijd is om de donor te waarschuwen aangezien deze net op het punt staat te overlijden enzo?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 15:13 schreef dustbrain het volgende:
[..]
Eigenlijk zouden die mensen niks mogen.
[..]
Gewoon als dokters concluderen dat leverschade door alcohol alleen komt wordt hij van te voren gewaarschuwd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |