Weet ik, daarom wacht ik rustig op de release.quote:
Deels wel ja en ik zal me ook gerust weleens online wagen tegen die tijd. En dan maar hopen dat de automatch een beetje goed werkt.quote:en SC2 is overduidelijk helemaal gebouwd rond de multiplayer
Nja op zich is het wel mooi gemaakt. Je speelt eerst 5 matches, en aan de hand van de uitslag word je in een competitie van jouw niveau geplaatst. Als je veel wint kan je promoveren en dergelijke. Alleen zolang er nog veel nieuwe spelers bijkomen zitten goede en slechte spelers nog steeds een beetje door elkaar.quote:Op donderdag 15 april 2010 08:36 schreef Frollo het volgende:
[..]
Deels wel ja en ik zal me ook gerust weleens online wagen tegen die tijd. En dan maar hopen dat de automatch een beetje goed werkt.
Nou, ik heb zwaar gefaald met m'n placement matches tot zover. Ook raar trouwens, ik had 5 practice matches gedaan, toen aan m'n 4e placement match toe, en bam. Geresetquote:Op donderdag 15 april 2010 11:42 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Nja op zich is het wel mooi gemaakt. Je speelt eerst 5 matches, en aan de hand van de uitslag word je in een competitie van jouw niveau geplaatst. Als je veel wint kan je promoveren en dergelijke. Alleen zolang er nog veel nieuwe spelers bijkomen zitten goede en slechte spelers nog steeds een beetje door elkaar.
Ik heb gisteren m'n eerste game gewonnen! (als in, de rest had ik verloren, m'n score is nu 1-7quote:Op vrijdag 16 april 2010 09:53 schreef Dennis_enzo het volgende:
Whehe ik heb al m'n placement matches verlorenResets zullen wel blijven gebeuren af en toe, het is iet voor niets een beta.
Tsja, da's Blizzard he. Daar staan ze om bekendquote:Op zondag 18 april 2010 21:48 schreef Symn het volgende:
foookking veel zin in die singleplayer campaign!! Maar het duurt nog zoooo lang voor dat dat ding uitkomt. Belachelijke Blizzard...
Ik hoop zelf ook dat ze nog heel wat balance changes gaan doen. Sommige rushes zijn gewoon onmogelijk te counteren. En da's niet alleen mijn mening, er zijn flink wat top spelers die dat ook roepen.quote:Op donderdag 22 april 2010 23:01 schreef koffiegast het volgende:
Ow hier in moet ik gepost hebben. Inmiddels ben ik enkel op fora nog beetje actief omtrent sc2, me vrienden hebben het wel weer gehad. Ze missen de diversiteit en snappen niet helemaal waar blizz ermee heen wilt. Uiteraard is het maar beta en natuurlijk is niet alles uitgegoocheld, maar de prevalentie van strategieen die om 1 of 2 units draaien is wel groot...
Ik ga zelf lekker knoeien met de map editor.
Ik hoop dat ze niet maar beetje balans fixjes doen en dit over een maand of 2 willen uitbrengen, want ik heb het gevoel dat Z heel wat tekort komt.
Volgensmij zou deze game enkel terran campaign hebben en daarna de uitbreiding met zerg units en daarop toss.quote:Op vrijdag 23 april 2010 15:41 schreef Symn het volgende:
Iedereen de shitload aan campaign clips al gezien op gametrailers??
Heel interessant, namelijk:
- Veel oude units te zien zoals corsairs, reapers, goliaths en structures die niet in de multiplayer voorkomen!
- Een interview met Dustin Browder waaruit blijkt dat de campaigns voor Zerg en Protoss nog niet erg ver gevorderd zijn (slecht zeg!) , ik denk dat we daar gerust een paar jaar op kunnen wachten!
ja, weet ik. Maar als ze de basale dynamiek nog niet eens weten voor de Zerg en Protoss campaigns kunnen die 2 vervolgen nog erg lang op zich laten wachten volgens mij.quote:Op vrijdag 23 april 2010 17:31 schreef koffiegast het volgende:
[..]
Volgensmij zou deze game enkel terran campaign hebben en daarna de uitbreiding met zerg units en daarop toss.
Ja, want CNC4 is gewoon een RPG en niet een RTS.quote:Op zaterdag 24 april 2010 13:59 schreef FP128 het volgende:
Vinden jullie dit spel nou echt zoveel leuker en beter (ondanks de beta versie) dan
bijvoorbeeld het pas uitgebrachte C&C 4?
C&C reeks heeft in zn hele bestaan nog niet eens starcraft 1's positie kunnen aanvallen als standaard.quote:Op zaterdag 24 april 2010 13:59 schreef FP128 het volgende:
Vinden jullie dit spel nou echt zoveel leuker en beter (ondanks de beta versie) dan
Wou je zeggen dat je C&C 4 een goed spel vond dan?quote:Op zaterdag 24 april 2010 13:59 schreef FP128 het volgende:
Bedankt, meteen gebruik van gemaakt!quote:Op woensdag 28 april 2010 16:32 schreef Pritt het volgende:
Je kan bji 12game.com de preorder bestellen en krijg je een beta key, heb ik zojuist gedaan en nu de beta aan het downloaden.
Toch zijn er nogsteeds zergling rushes die HEEL moeilijk te counteren zijn.quote:Op vrijdag 23 april 2010 07:27 schreef Prometheus4096 het volgende:
Rushes zijn altijd te counteren.
Probleem is imbalance die zich laat zien door timing attacks. Bijvoorbeeld 4 warpgate met 1 robo bay en veel immortals en dan een bepaalde timing tegen de FE van de tegenstander. Daarom worden nog steeds dingen generfed. En dan vooral op tijd ipv kosten.
Zelf de mensen in top 10 platinum hebben nog bijna geen idee hoe het spel te spelen.
Net besteld daar en ben hem nu aan het binnenhalen. Bedankt voor de tipquote:Op woensdag 28 april 2010 16:32 schreef Pritt het volgende:
Je kan bji 12game.com de preorder bestellen en krijg je een beta key, heb ik zojuist gedaan en nu de beta aan het downloaden.
De pressreleasequote:STARCRAFT® II: WINGS OF LIBERTY™
IN STORES STARTING JULY 27, 2010
IRVINE, Calif. – May 3, 2010 – Blizzard Entertainment, Inc. announced today that its highly anticipated real-time strategy game, StarCraft® II: Wings of Liberty™, will arrive in stores throughout the United States, Canada, Europe, South Korea, Australia, New Zealand, Russia, Mexico, Singapore, Indonesia, Malaysia, Thailand, the Philippines, and the regions of Taiwan, Hong Kong, and Macau starting on July 27, 2010. Players will also be able to purchase StarCraft II: Wings of Liberty directly from Blizzard Entertainment shortly after the retail launch.
"We've been looking forward to revisiting the StarCraft universe for many years, and we're excited that the time for that is almost here," said Mike Morhaime, CEO and cofounder of Blizzard Entertainment. "Thanks to our beta testers, we're making great progress on the final stages of development, and we'll be ready to welcome players all over the world to StarCraft II and the new Battle.net® in just a few months."
StarCraft II: Wings of Liberty is the sequel to Blizzard Entertainment’s 1998 hit StarCraft, which has been hailed by players and critics worldwide as one of the top real-time strategy games of all time. Sporting a vibrant 3D-graphics engine, StarCraft II will once again center on the clash between the protoss, terrans, and zerg, with each side deploying legions of veteran, upgraded, and new unit types. Unparalleled online play for StarCraft II will be available through a new version of Battle.net, Blizzard Entertainment's world-renowned gaming service. Battle.net has been redesigned from the ground up to be the premier online gaming destination for Blizzard gamers, with several enhancements and new features, such as voice communication, cloud file storage, leagues and ladders, achievements, stat-tracking, and more.
The solo campaign for StarCraft II: Wings of Liberty will continue the epic saga where it left off in StarCraft: Brood War®. The story line chronicles the exploits of marshal-turned-rebel-leader Jim Raynor and features both familiar faces and new heroes. Players will be able to tailor the experience, choosing their own mission path and selecting technology and research upgrades to suit their playing style throughout the 29-mission campaign. Several challenge-mode mini-games will also be included, with focused goals designed to ease players into the basics of multiplayer strategies.
Ja, alles gebeurt via Battle.net.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 19:46 schreef .aeon het volgende:
Hoe zit het nou met LAN? Wel ondersteund? Niet ondersteund? Moet je dadelijk het internet op om te kunnen spelen tegen iemand die een meter van je af zit?
speelde SC altijd veel in skirmish, toch wel het leukst. lekker mooie grote basissen maken en aanvallen maarquote:Op dinsdag 4 mei 2010 19:33 schreef Evertjan het volgende:
zag vorige week een stukje erover in Gamekings. Daar in zeiden ze ook dat als je echt online speelt het supersnel gaat, dus je hebt niet echt de tijd om een grote basis te bouwen en te expanden. Dat lijkt voor mij toch persoonlijk een dikke min punt. Gelukkig zit er ook een skirmish mode in en een goede single player mode
Ach ja, gewoon standaard in elke RTS, slome spelers winnen niet.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 19:33 schreef Evertjan het volgende:
zag vorige week een stukje erover in Gamekings. Daar in zeiden ze ook dat als je echt online speelt het supersnel gaat, dus je hebt niet echt de tijd om een grote basis te bouwen en te expanden. Dat lijkt voor mij toch persoonlijk een dikke min punt. Gelukkig zit er ook een skirmish mode in en een goede single player mode
Inderdaadquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:05 schreef Pritt het volgende:
[..]
Ach ja, gewoon standaard in elke RTS, slome spelers winnen niet.
Ok, ik hoop echt dat ze dat nog gaan veranderen. Wat een gezeik zeg. Lag je dalijk nog terwijl je met je maten aan tafel zit te spelen.quote:
Neuh, gaat alleen maar om connectie maken via BN, verder speel je gewoon direct.quote:Op woensdag 5 mei 2010 00:27 schreef .aeon het volgende:
[..]
Ok, ik hoop echt dat ze dat nog gaan veranderen. Wat een gezeik zeg. Lag je dalijk nog terwijl je met je maten aan tafel zit te spelen.
Nee, ik faal ook nog steeds 9 van de 10 potjesquote:Op woensdag 5 mei 2010 01:18 schreef Dibble het volgende:
Ik wordt keer op keer zo gigantisch afgemaakt in dit spel he. Ben ik de enige hier die dat heeft?
Hehe, dat had ik dus ook. Zonder te willen opscheppen ben (was) ik in Warcraft 3 online best goed, een stuk beter dan het gemiddelde zeg maar. Maar bij Starcraft bak ik er op de een of andere manier vrij weinig van.quote:Op donderdag 6 mei 2010 11:53 schreef Thormodo het volgende:
Ik vond vanmorgen een Beta Key in mijn mailbox, dus maar even een TVP.
Overigens zoog ik volgens mij destijds nogal in Starcraft 1. Warcraft 3 ging me dan wel een stuk beter af. (Hoewel die twee niet echt vergelijkbaar zijn.)
in warcraft 3 vallen ook niet al je workers dood door 1 unit, ze kunnen nog wat terugdoenquote:Op donderdag 6 mei 2010 14:27 schreef Maisnon het volgende:
Ja maar Warcraft is ook iets minder snel, misschien moet je daar aan wennen
In SC kunnen je workers ook best goed verdedigen, zolang het niet tegen... Hellions of Reapers ofzo isquote:Op donderdag 6 mei 2010 14:32 schreef Salamando het volgende:
[..]
in warcraft 3 vallen ook niet al je workers dood door 1 unit, ze kunnen nog wat terugdoen
En het is makkelijker verdedigen omdat je teleport scrolls hebt
ik random vaak, maar speel denk ik het best met Terran in SC, en Orcs in WCquote:Op donderdag 6 mei 2010 14:44 schreef Maisnon het volgende:
[..]
In SC kunnen je workers ook best goed verdedigen, zolang het niet tegen... Hellions of Reapers ofzo is
Als welk ras speel je eigenlijk in SC? en welke in WC?
quote:Op donderdag 6 mei 2010 15:02 schreef Pritt het volgende:
Ik vind dat het spel toch niet heel soepeltjes loopt op mijn systeem, hogere systeemeisen dan ik had verwacht.
Core2Duo @ 2.26Ghz
4 GB RAM
HD 3450
Zal wel de GFX zijn die hem killt qua performence.
Ik hoop maar dat het aan de beta ligt dan, of dat jij met te hoge settings speelt.quote:Op donderdag 6 mei 2010 15:17 schreef Pritt het volgende:
Ja, daarom was ik ook verbaast over hoe het loopt.
Nieuwe Windows installatie laat hem niet soepeler lopen.
Ik durf niet, want dan word ik ingemaakt door een meisjequote:Op donderdag 6 mei 2010 15:49 schreef Maisnon het volgende:
Zijn er mensen die een keer AT willen doen? eigenlijk moeten we gewoon onze namen hier neer zetten![]()
Dan krijg je van een meisje te horen dat je er geen reet van kan en jij degene bent die zorgde voor een loss.quote:Op donderdag 6 mei 2010 16:05 schreef tedkees2 het volgende:
[..]
Overheen gelezenMaar dan nog steeds!
Inderdaad! Alhoewel ik wel 1 placement match heb gewonnen laatstquote:Op donderdag 6 mei 2010 16:06 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Dan krijg je van een meisje te horen dat je er geen reet van kan en jij degene bent die zorgde voor een loss.
en echte gamers hebben een ego als een wolkenkrabber, en dat kan niet hequote:Op donderdag 6 mei 2010 16:06 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Dan krijg je van een meisje te horen dat je er geen reet van kan en jij degene bent die zorgde voor een loss.
Aan de andere kant is het wel goed voor je motivatie. "Ik laat me toch potdomme niet outgamen door een meisje?!" *train train train train*quote:Op donderdag 6 mei 2010 16:16 schreef Salamando het volgende:
[..]
en echte gamers hebben een ego als een wolkenkrabber, en dat kan niet he
maar mijn naam is hetzelfde als hier
dat is waarquote:Op donderdag 6 mei 2010 16:17 schreef tedkees2 het volgende:
[..]
Aan de andere kant is het wel goed voor je motivatie. "Ik laat me toch potdomme niet outgamen door een meisje?!" *train train train train*
taartquote:Op donderdag 6 mei 2010 21:43 schreef Thormodo het volgende:
Net mijn eerste potje gespeeld. 1vs1 met de Terran. In het begin viel ik hem aan met wat marines. Toen had hij al veel meer/sterkere units, dus ik dacht dat ik ingemaakt zou worden (daar ging ik sowieso wel van uit).
Op een gegeven moment wilde ik een command center bij gouden mineralen bouwen. Hier kwam hij op af met wat Thors etc. Ik had echter een sterker/gevarieerder leger in de buurt staan, daarmee schoot ik die van hem aan hoop. Toen stuurde hij blijkbaar zonder te kijken zijn luchtvloot op mijn basis af (3 cruisers+20 banshee's o.i.d.). Ik had even daarvoor echter al gezien dat hij veel vliegtuigen had, dus ik had de rand van mijn basis volgebouwd met AA. Die schoten zijn vliegtuigen dus helemaal aan gort.
Toen viel ik zijn basis aan en gaf hij het op.
Dit is echt slecht want een Thor kon je eerst heel fijn bij iemands minerals droppen enzo, en dat gaat nu niet zo makkelijk meer hahaquote:Thor
* Ground damage decreased from 45 to 30.
* Ground rate of fire improved from 1.93 to 1.28.
* Air damage changed from 8 (+4 Light) to 6 (+6 Light).
* 250mm Strike Cannons are now an upgrade at the Factory Tech Lab.
* 250mm Strike Cannons research now costs 150/150 and 110 seconds.
* 250mm Strike Cannons energy cost increased from 100 to 150.
Zelfde met collossi.. Misschien in 'echte' battles wel okee, maar er valt een stuk minder mee te hit 'n runnenquote:Op vrijdag 7 mei 2010 01:17 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Dit is echt slecht want een Thor kon je eerst heel fijn bij iemands minerals droppen enzo, en dat gaat nu niet zo makkelijk meer haha
Wat is jouw account? Bij mij sta je er in ieder geval niet tussen...quote:Op donderdag 6 mei 2010 17:58 schreef Maisnon het volgende:
Ik heb iedereen die hier zn naam heeft gepost toegevoegd iig
Misschien later vandaag, moet eerst nog wat nuttige dingen doenquote:Op vrijdag 7 mei 2010 11:35 schreef Maisnon het volgende:
Aureole.aureole
Maar dat zie je ook niet heals ik jou heb toegevoegd. Want ik heb thoraxx.thoraxx wel
Wil je zo een potje spelen? ik kan heel even
Mijn standaard build order is: Tot 8 supply workers maken - dan met de 8e pylon maken. Vervolgens weer workers queuen en blijven chrono boosten tot 12 supply en dan gateway maken. Meestal scout ik met de probe die de pylon maakt om te kijken of de tegenstander meerdere barracks/gateway gaat of early spawning pool heeft. Zo ja kun je zelf ook het beste een tweede gateway maken.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:40 schreef tedkees2 het volgende:
Argh. Net weer een placement match gedaan. Verloren natuurlijkIk weet gewoon niet wat ik moet doen na m'n eerste paar acties
Meestal pylon @ 9 ofzo, dan een gateway op 11 of 12 supply. Nu wist ik dattie snel zeals ging bouwen, dus ik had een forge gebouwd en wat cannons staan. Maar ik was te schijterig om een expansion te bouwen, als ik dat had gedaan had ik denk ik vrij snel de upperhand. Dom dom dom...
Ga ik onthouden! Maar liefst wil ik toch al m'n placement matches verliezen, wil wel kunnen spelen tegen spelers die net zo slecht zijn als ikquote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:52 schreef Aibmi het volgende:
[..]
Mijn standaard build order is: Tot 8 supply workers maken - dan met de 8e pylon maken. Vervolgens weer workers queuen en blijven chrono boosten tot 12 supply en dan gateway maken. Meestal scout ik met de probe die de pylon maakt om te kijken of de tegenstander meerdere barracks/gateway gaat of early spawning pool heeft. Zo ja kun je zelf ook het beste een tweede gateway maken.
Ik zou *erg* graag met een goede vriend van mij willen spelen. Hij is jammergenoeg echt een arme student en kan de game dus niet pre-orderenquote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:00 schreef Tain het volgende:
Ik heb van Blizzard mijn 2e Invite a Friend mailtje gehad voor de SC2 Beta. Iemand hier geintresseerd in een key? Staan er 2 in het mailtje
Je hebt PMquote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:05 schreef Aibmi het volgende:
[..]
Ik zou *erg* graag met een goede vriend van mij willen spelen. Hij is jammergenoeg echt een arme student en kan de game dus niet pre-orderenIk denk dat je hem er erg blij mee zou maken
Dus je hebt er nog 1 over ? Die wil ik wel.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:00 schreef Tain het volgende:
Ik heb van Blizzard mijn 2e Invite a Friend mailtje gehad voor de SC2 Beta. Iemand hier geintresseerd in een key? Staan er 2 in het mailtje
Je hebt ook pmquote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:10 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Dus je hebt er nog 1 over ? Die wil ik wel.
Ja, ik moet gerichter oefenen. Ik speel nu eigenlijk altijd om te winnen, maar misschien moet ik gewoon wat potjes gaan spelen en focussen op bijv. macro, of gewoon tactisch spelen. En niet proberen te winnenquote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:23 schreef Maisnon het volgende:2 keer tegen tedkees
maar volgens mij ging het niet goed omdat het, nouja daarvoor ook niet goed ging en je het opgaf
Ben nog aan het denken of ik een gewone of CE wilquote:Op vrijdag 7 mei 2010 17:58 schreef Aibmi het volgende:
Als je het spel toch gaat spelen - je kunt preorderen bij bol en een beta key krijgen!
Die bug heb ik ook sinds deze patch. Wat bij mij helpt (windows 7) is ctrl+alt+del, dan task manager starten. Dan kan je 't proces killen en weer verder met je PC.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 18:31 schreef koffiegast het volgende:
Ze mogen die 'sc2 hangt vast en pc hangt zowat zo goed als vast' als je uit de game gaat, wel es oplossen. Pas sinds deze patch erbij gekregen.
Wat ik tot nu toe vindt:
zerg mag wel eens een ander optie dan hydra als anti air hebbe, spore is niet nuttig en hydra is t2, elk andere race heeft t1/t1.5 units die air kunnen raken :/
Colossus met mass stalker is gewoon niet te kloppe, ook al heb je een grote eco, je mass roach/hydra met full upgrades melten alsnog weg :/
wow, daar gaat mn vooroordeel dat alle vrouwelijke gamers niet te doen zijn. ( tijdje in CS-clan gezeten en we kwamen de paar vrouwelijke clans in die scene wel eens tegen vandaar.)quote:
Ooit wel eens die Zweeds CS-clan gezien? Zijn gewoon modellen, lijkt 't wel.quote:Op zondag 9 mei 2010 11:04 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
wow, daar gaat mn vooroordeel dat alle vrouwelijke gamers niet te doen zijn. ( tijdje in CS-clan gezeten en we kwamen de paar vrouwelijke clans in die scene wel eens tegen vandaar.)
Nee, maar je kan wel custom game doen tegen een very easy AI om alvast een beetje een idee te krijgen van de units. Je leert er alleen vrij weinig van.quote:Op zondag 9 mei 2010 11:17 schreef Evertjan het volgende:
zit er in de beta ook een skirmisher optie?
In Korea gamed bijna iedereen. Komt ook vanwege de leeftijddemografie. Gamende bejaarden blijven ook daar nog achter op de rest van de bevolking. Dus ja, ook die andere 50% van de bevolking.quote:Op zondag 9 mei 2010 11:04 schreef Donderkonijn het volgende:
wow, daar gaat mn vooroordeel dat alle vrouwelijke gamers niet te doen zijn. ( tijdje in CS-clan gezeten en we kwamen de paar vrouwelijke clans in die scene wel eens tegen vandaar.)
kan de AI dan hoger dan 'Very easy'?quote:Op maandag 10 mei 2010 10:28 schreef Keffo het volgende:
Heb hem dit weekend ook geinstalleerd en via de nieuwsgroepen aan de praat gekregen. Tot nu toe 3 potjes tegen AI gespeeld. Die is op standaard goed te doen.
Zou een key wel erg waarderen trouwens. Dus mocht iemand een key over hebben, heeel graag!
Kan iemand me kort uitleggen hoe ik replays kan bekijken en waar ik ze kan vinden?
Als je een gepatchte versie gebruikt wel volgens mij. Maar ik vermoed dat je dan weer niet op Battle.Net kan komen. Zelf nog niet geprobeerd.quote:Op maandag 10 mei 2010 10:41 schreef Salamando het volgende:
[..]
kan de AI dan hoger dan 'Very easy'?
Da's lame. Ik had er net eentje op scrap station die een expo had gemaakt op dat eilandje. Gelukkig had ie niet de tegenwoordigheid van geest om de boel vol te plempen met turretsquote:Op maandag 10 mei 2010 11:18 schreef Pritt het volgende:
lol, net een gast me ge'GG'ed. Dus ik let niet meer op, gaat ie gewoon doorspelen met een sneaky attack.
Nou dan word ik echt boos. Gelukkig ingemaakt.
Ja, dat had ik ook al gemerkt. In copper dat wel. Leuke van copper is dat je wel leert om je te verdedigen tegen allerlei cheese tactieken. Eigenlijk vooral omdat dat 't enige is wat de meesten kunnenquote:Op maandag 10 mei 2010 12:23 schreef Pritt het volgende:
Op scrap station kan je prima de gold patch bemachtigen op silver hier wordt die bijna nooit goed gescout.
Ja ok, ik zat ook te kloten en maakte daardoor te weinig units, maar had pas te laat door dat hij met 16 Void Rays m'n expansion in kwam stormenquote:
quote:Op maandag 10 mei 2010 21:24 schreef Maisnon het volgende:Ik kan nu wel even, we moeten dan toch eerst als 2v2 placement matches doen
Ja, daar was ik dus naar aan 't zoekenquote:Op dinsdag 11 mei 2010 00:30 schreef Maisnon het volgende:
Hey ted, nog wat adviesik had de replay van de laatste game gekeken.
Misschien kan je meer die ability van de phoenix gebruikendie optildinges, want af en toe hangen je phoenix boven een paar stalkers of een queen en worden ze langzaam neergeschoten... terwijl je ze ondertussen met die graviton dinges ze op had kunnen tillen en dan meteen neer kunnen schieten.
En ook tegen die mutas, gewoon blijven wegvliegen en schieten in plaats van stilhangendan blijven ze allemaal wat langer leven
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een paar algemene tips:quote:Op dinsdag 11 mei 2010 08:35 schreef Keffo het volgende:
gisteravond ook weer even zitten spelen. Denk zn 5 matches tegen de AI op hard. Allemaal verloren
Ik ben inmiddesl wel zover dat ik de eerste aanvallen weet af te slaan maar vervolgens lukt het me niet om zelf iets terug te doen. op een gegeven moment zijn mn minerals op en zit ik dus vast. Als ik probeer een expansie te doen kom ik gewoon units te kort om hun aanval af te slaan....
Mn build volgorde in het begin is meestal:
4x harvester
1x supply
1x barracks
2x gas
1x supply
1x engenering bay
1x factory
Waarbij na de eerste supply ik zoveel mogelijk harvesters bouw en na de bay meestal mn basis upgrade zodat ik supply upgrades en mules in kan zetten.
iemand tips?
bij mij is het andersom, zo veel resources, zo weinig unitsquote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:07 schreef =HellFire= het volgende:
Engi bay heb je niet nodig, die resources moet je in SCV's pompen inderdaad. Ik ben zo iemand die altijd de minste resources heeft, terwijl ik wel genoeg units heb.Maar maat van mij staat altijd bovenaan, soms ook met 1 expansion minder. Echt hoeveel SCV's heeft ie dan wel niet? Tsja, 6 op gas, 24 op min. Dat werkt het effectiefst.
Orbital Command ook ASAP doen trouwens. Mules zijn uitkomst. En altijd scouten he.
Volgens de graphs dan he. In End-game moet ik ook nog leren door te bouwen tijdens een aanval. Op die manier kun je blijven pushen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 13:03 schreef Salamando het volgende:
[..]
bij mij is het andersom, zo veel resources, zo weinig units
ja ik heb het over mijn average unspent resources, dat is echt belachelijk hoog (4-5 keer zo hoog als mijn tegenstander ofzoquote:Op dinsdag 11 mei 2010 13:12 schreef =HellFire= het volgende:
[..]
Volgens de graphs dan he. In End-game moet ik ook nog leren door te bouwen tijdens een aanval. Op die manier kun je blijven pushen.
deze?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 14:48 schreef ASSpirine het volgende:
Hmm, weet niet meer welke site ik precies had bekeken. Daar kon ik de land uitkiezen bij welke site ik starcraft 2 kon pre-orderen waarbij ik een beta key zou krijgen. Ik weet dat ik uitkwam bij Bart Smit en E-plaza. Maar daar kan je alleen maar inschrijven om te reserveren. Je bestelt het nog niet, dat betekent nog geen key...
Ik heb al bij 12game.com gekeken. Heb je wel 12,50 aan verzendkosten (Belgie). Ik wil dus even wat vergelijken waar ik het beste kan bestellen waar ik een key bij krijg.
Ik dacht dat het een blizzard website is, daar stond bij dat ik kon pre-orderen bij de volgende winkels (eerst land selecteren) en dat er dan een key wordt gemaild
Doe's een replay posten?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 17:30 schreef Pritt het volgende:
Op die Kurast map is het echt te easy voor protoss om een pylon te verstoppen en in te warpen. Ik was halverwege de map met mijn army en opeens staat ie voor mijn deur. Replay bekeken en ja hoor, pylon net buiten de basis over het hoofd gezien. Praktisch niet te scouten.
Is dat officiele AI? Want met de echte beta kan je alleen op very easy spelen, dan doen ze praktisch niks en dat is dus ook niet leukquote:Op dinsdag 11 mei 2010 17:34 schreef Keffo het volgende:
Net 2x van de AI op medium gewonnen. Daarna vol goede moed op hard nog een keer, maar weer een loss.
Ik had 3 marines in zn base toen had hij er al 7 ofzo.
Daarna nog een keer tegen de protoss, die had ik bijna op de knieen maar helaas was mn leger net dood. Hij meteen al zn 5 resterende poppen naar mijn basis en toen was het voorbij
Haha, jaquote:Op dinsdag 11 mei 2010 20:00 schreef Pritt het volgende:
Aibmi, heb jij toevallig vroeger ge'DOTA'ed? Je naam komt me bekend voor.
Campzone oid.
Inderdaad,quote:Op dinsdag 11 mei 2010 21:02 schreef Maisnon het volgende:
FFA speelt toch niet zo heel fijn. Zoals Aibmi zei, als je de ene speler countert maakt de andere je afof 1 iemand krijgt de kans om... bijvoorbeeld he... 20 carriers te maken
In FFA is ook alles wazig, dat is vooral het probleem. Je kunt niet van 3 spelers dingen gaan counteren, schiet niet echt opquote:Op dinsdag 11 mei 2010 21:14 schreef Maisnon het volgende:
ja maar koffie die phoenix zijn ook niet t1, moet ze gewoon scouten en dan spore crawler of extra queen gebruiken
Pre order gewoon het spel en ga met het echte werk aan de slag, je leert niets van spelen tegen AI.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 22:22 schreef Keffo het volgende:
Net nog even wat AI gespeeld. 3x verloren. Was er 1x weer dichtbij....mja net een paar units tekort.
Uhm, nee. Als je met phoenix aan komt is 't gewoon beide queens optillen, dan kunnen ze niets meer. En dan simpelweg opblazenquote:Op dinsdag 11 mei 2010 22:09 schreef =HellFire= het volgende:
2 Queens en dan Transfusion doen op elkaar en je pwnt elke air (mits niet te groot leger). Vergt wel wat micro.
Zat ik ook net aan te denken. Maar ik denk nog van vóór patch 11.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 22:34 schreef tedkees2 het volgende:
[..]
Uhm, nee. Als je met phoenix aan komt is 't gewoon beide queens optillen, dan kunnen ze niets meer. En dan simpelweg opblazen
Je score wordt niet compleet gereset als je van league wisselt. Weet ook niet precies wat er wel mee gebeurt.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 23:33 schreef Jantehs het volgende:
wtf? Ik zat in de Bronze League, won een potje en wordt in de Copper League geplaatst, met een score van 700nogwat. Net weer wat potjes gedaan en ik heb het uitgerekend via m'n match history, ik zou op 1053 moeten staan, maar sta op 810? Ik vind die interface sowieso erg onduidelijk met betrekking tot je profile en de ladders enzo. Maar mis ik wat of is dit normaal?
Maar waarom zou ik een league omlaag worden gezet nadat ik een game win EN met een enorm lage score onderin die league beginnen? Makes no sense to me.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 23:37 schreef Aibmi het volgende:
[..]
Je score wordt niet compleet gereset als je van league wisselt. Weet ook niet precies wat er wel mee gebeurt.
opzich goed plan, waar kan ik dat het goedkoopst regelen?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 22:24 schreef Pritt het volgende:
[..]
Pre order gewoon het spel en ga met het echte werk aan de slag, je leert niets van spelen tegen AI.
Tuurlijk wel. maar t blijft een gescripte tegenstander. Je kan 't niet vergelijken met spelen tegen een echt persoon. Das ook spannender vind ik.quote:Op woensdag 12 mei 2010 08:51 schreef Keffo het volgende:
[..]
opzich goed plan, waar kan ik dat het goedkoopst regelen?
overigens, die AI op hard is echt pittig. Denk dat ik daar zeker wel wat van leer....
Preorder bij Bol.com, moet je wel tot vrijdag wachten voor je key (geen idee waarom). Ik kreeg hem vrijdag 17:00 in m'n mailbox.quote:Op woensdag 12 mei 2010 11:41 schreef Keffo het volgende:
Helemaal mee eens! Dus snel een key regelen!
Dan is de volgende stap natuurlijk verbeteren van dat niveau! ;-)quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:42 schreef Pritt het volgende:
Mijn winst/verlies ratio begint 50/50 te worden, nog iets meer wins dan losses.
Ziet er naar uit dat silver dus nu mijn niveau is.
Ik zit in copper en verlies nog steeds meer dan de helftquote:Op woensdag 12 mei 2010 16:43 schreef Pritt het volgende:
Frustrerend is het wel omdat ik via die placement in copper was geplaatst, wat niet geheel klopte. Sinds die tijd meeste gewonnen en dan opeens nu valt het even tegen.
Eigenlijk is een headset wel super handig voor 2v2. Maar daar zijn twee bezwaren tegen:quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:00 schreef Maisnon het volgende:
En je moet ook tijdens het spel meer aankondigen wat voor units je maakt, ik ook waarschijnlijk maarja
Dan weten we meer van elkaar wat we hebben
Oh, maar da's juist grappigquote:Op woensdag 12 mei 2010 22:08 schreef Maisnon het volgende:
En ik scheld nogal veel als het niet goed gaat
Jij welquote:Op woensdag 12 mei 2010 22:18 schreef Keffo het volgende:
Net mn eerste 2 matches gespeeld...beide gewonnen!
nouja, als je terran bent, met 3 marines kan je volgens mij al een void ray neerschietenquote:Op woensdag 12 mei 2010 23:41 schreef Donderkonijn het volgende:
vanavond mn betakey gehad, gelijk spelen natuurlijk. tegen zerg gaat nog wel als terran, maar wat is toss moeilijk te counteren zeg. sommige gasten techen echt veel te snel naar voids oid.
Tenzij hij een bak void rays heeft gaan ze best wel heel snel ten onder aan marines. En die zijn toch niet zo duur?quote:Op woensdag 12 mei 2010 23:41 schreef Donderkonijn het volgende:
vanavond mn betakey gehad, gelijk spelen natuurlijk. tegen zerg gaat nog wel als terran, maar wat is toss moeilijk te counteren zeg. sommige gasten techen echt veel te snel naar voids oid.
Zo, weer een beetje over de frustratie heen?quote:Op woensdag 12 mei 2010 23:43 schreef Maisnon het volgende:
Keffo en Donderkonijn wat zijn jullie namen.identiefier op Starcraft
Ik denk dat daar best wel eens een kern van waarheid in zit (iets over op eigen houtje aanvallenquote:Op donderdag 13 mei 2010 00:23 schreef Maisnon het volgende:
mijn 1v1 gaat ook beter
Misschien speelden we als 1v1ers 2v2. Dus dat we niet goed samen iets doen
Void Raysquote:Op donderdag 13 mei 2010 01:09 schreef tedkees2 het volgende:
Arg. Daar gaat m'n win streak. 6e game verloren, stomme eikel had zich helemaal ingebouwd met cannons en is toen battlecruisers gaan maken. Wat doe je daar in godesnaam tegen als toss?
Ik bedoelde carriers waar ik battle cruisers zeiquote:Op donderdag 13 mei 2010 01:15 schreef Maisnon het volgende:
cannons = siege tanks?
dan had je ook veel phoenix erbij kunnen doen (tankje optillen) of gewoon hard tegen hard carriers
Als ie zich inbouwt moet je hem gewoon out-eco'en. Neem meer expensions dan hem en ga hard tegen hard.quote:Op donderdag 13 mei 2010 01:09 schreef tedkees2 het volgende:
Arg. Daar gaat m'n win streak. 6e game verloren, stomme eikel had zich helemaal ingebouwd met cannons en is toen battlecruisers gaan maken. Wat doe je daar in godesnaam tegen als toss?
Ja, inderdaad. Nu je 't zo zegt moet ik eerlijk bekennen dat ik dat al tig keer eerder heb gelezen/gezien. Als je tegenstander zich inbouwt => static defense. Dus gelijk aggressief expanden en een beetje z'n defense bezig houden. Dan veel resources binnenkrijgen en hard tegen hard spelen.quote:Op donderdag 13 mei 2010 01:48 schreef Pritt het volgende:
[..]
Als ie zich inbouwt moet je hem gewoon out-eco'en. Neem meer expensions dan hem en ga hard tegen hard.
Mwaoh, niet mee eens. Om bijv. sentries te gebruiken moet je toch wel aardig micro-en. En ook de standaard goon (of nu stalker) macro is lang zo effectief niet. Ik vind dat je een stuk beter na moet denken over de compositie van je leger. Je krijgt met een goede mix én een strakke micro meer voor elkaar dan in SC1..quote:Op donderdag 13 mei 2010 11:40 schreef Pritt het volgende:
Tsja ik vind persoonlijk protoss erg sterk, vereist zowel macro als micro niet het meeste skill en toch enorm sterk. Toch zelf ook maar wat beter worden in toss, alleen dan moet ik even iemand vinden om tegen te oefenen zodat mijn rating niet kapot gaat.
Owja, over paar dagen trouwens full reset van stats.
Tjah, vooral bij 1v1 is dat zo. Daarom vind ik 2v2 leuker. En die reapers, daar kun je gewoon op wachten bij wijze van spreke. Als je je daardoor laat verassen..quote:Op donderdag 13 mei 2010 12:25 schreef Donderkonijn het volgende:
wat wel jammer is dat 99% van de matches gewoon gaan over wie het eerste kan rushen. tegen terran wordt ik standaard gereaper rushed, tegen toss double zeals en zerg ben ik pas 1 keer tegengekomen.
bunker bij je minerals werkt trouwens erg goed tegen reapers
nah ik vind het juist wel fijn als ik weet wat er komt. standaard die 1e reaper bij mn scv's, makkelijk te counteren.quote:Op donderdag 13 mei 2010 12:49 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Tjah, vooral bij 1v1 is dat zo. Daarom vind ik 2v2 leuker. En die reapers, daar kun je gewoon op wachten bij wijze van spreke. Als je je daardoor laat verassen..
Wat is in jouw ogen een zeal rush? In early game zou ik nl. zeggen een gedegen wall. En anders maken Hellions echt gehakt van zeals..quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:09 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
nah ik vind het juist wel fijn als ik weet wat er komt. standaard die 1e reaper bij mn scv's, makkelijk te counteren.
net wel verloren van een toss die een cannon in mn base had gebouwd omdat ik zat te slapen.
( wel zn probe vernield maar niet verder gekeken). Op zich wel grappig, die had ik nog niet gezien.
van zeal rush winnen lukt me nog niet, geen idee waar je mee moet counteren, en mn stims komen net te laat eigenlijk.
Dit is al vrij laat in de game, niet? Zijn allemaal tier 3 units. De fout die je maakt is je vijand überhaupt de mogelijkheid geven zo'n leger op te bouwen. Je zou zelf ook tier 3 units in de strijd kunnen gooien, gecombineerd met marines ofzo BC's/Viking/Rine? Ik weet het niet. Ik speel veel toss.quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:20 schreef Simsfan88 het volgende:
Heb inmiddels 4 potjes van 2 vs 2 gespeeld en alle 4 verloren. Leuk spel, maar ik ga steeds dood door vogels/vliegen en andere vijanden uit de lucht. Ik speel nu steeds met die man, weet niet precies hoe die heet, maar wat kan ik het beste doen om me te beschermen tegen aanvallen uit de lucht? Die missile units zijn ook zo kapot als er een hele groep aan komt, dus dat schiet niet op...
[ afbeelding ]
ben nog te noob, soms verneuk ik mn wall inquote:Op donderdag 13 mei 2010 15:46 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Wat is in jouw ogen een zeal rush? In early game zou ik nl. zeggen een gedegen wall. En anders maken Hellions echt gehakt van zeals..
Tjah, die moet je dus pertinent niet verneuken. Dat kan ook bijna niet trouwens? Wat is je build? Sup dep op 9, rax op 12 en dan op 13 of 14 weer een sup dep? Dan heb je je wall dicht voordat er een zeal binnen staat. Of hij moet rushen met chrono boost en 2 probes ofzo..quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:48 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
ben nog te noob, soms verneuk ik mn wall in.
enne zeal rush is als die gast echt al met zeals komt als mn baracks net staat en ik 2 tot 4 rines heb ofzo.
ik kan ook niet echt snel bouwen. Hellions weet ik maar voordat ik die heb ben ik al gehakt
nou dat lukt me wel, alleen als ik ga microen heb ik de neiging om de rest te vergeten.quote:Op donderdag 13 mei 2010 17:04 schreef Pritt het volgende:
Hellions vereisen veel micro tegen zeals om effectief te zijn, dat is niet eenvoudig voor beginner. Ik zou gewoon flink marines pompen met 2 raxxen te gelijk.
Lame, patch 11. Hij knalt weer in een catch22 oid, net als de vorige keer..quote:
Pff, ik ga lekker slapen, morgen vrijgenomen om deze vrije dag lekker aan het weekend te koppelen, en kijken of er dan wat gespeeld kan worden.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 00:06 schreef Pritt het volgende:
Maken we hier even een afkick-topicje van?
WIIILLLL SPELEN!!
"Sometimes"? ALL THE FUCKING TIME!!quote:Balance Changes
* PROTOSS
o Forge
+ Build time increased from 35 to 45.
+ Life and shield values decreased from 550/550 to 400/400.
o Mothership
+ Vortex now removes Force Fields within its area of effect.
* TERRAN
o Thor
+ Radius decreased from 1.375 to 0.8125.
+ Model size reduced to match new radius.
* ZERG
o Roach
+ Supply count increased from 1 to 2.
User Interface
* Several Hotkey changes have been made (German client only).
Bug Fixes
* Fixed a crash which sometimes occurred when quitting the program
Wat betreft die roach: fijn. Armor eraf, sup erbij. Die unit is OP´ed als een malle..quote:Op donderdag 13 mei 2010 23:48 schreef Maisnon het volgende:
Woah Roach supply count van 1 naar 2! dit is vast heel experimenteel...
De Thor is kleiner geworden
Zerg? ik zou t niet weten alle zerg die ik tegenkom win ik van. Nog nooit mid/late game units van zerg gezienquote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:02 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Wat betreft die roach: fijn. Armor eraf, sup erbij. Die unit is OP´ed als een malle..
Marauders werken beter! Reapers doen dubbele damage tegen light units - onder andere workers en marinesquote:Op donderdag 13 mei 2010 20:27 schreef Maisnon het volgende:
marines op de klif rand zetten waar reapers komen helpt, kan al genoeg zijn, ik maak vaak een bunker bij mn minerals voor de zekerheid
Ja ze werken wel beter, maar als je niet op tijd door krijgt dat de andere reaper rushed is het best lastig om die marauders te krijgen, plus je kan die meerdere marines ook zo uitspreiden dat je zeg maar minder kans geeft voor die reapers om te ontsnappenquote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:47 schreef Aibmi het volgende:
[..]
Marauders werken beter! Reapers doen dubbele damage tegen light units - onder andere workers en marines
Een paar is wel okee tegen de eerste reaper, maar het is niet echt een counterquote:Op vrijdag 14 mei 2010 14:34 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Ja ze werken wel beter, maar als je niet op tijd door krijgt dat de andere reaper rushed is het best lastig om die marauders te krijgen, plus je kan die meerdere marines ook zo uitspreiden dat je zeg maar minder kans geeft voor die reapers om te ontsnappen
Ik wel, nick? (Bij mij draait 'ie niet heel soepel).quote:Op vrijdag 14 mei 2010 15:30 schreef Maisnon het volgende:
Iemand die nu een game wil doen? Ik kan snel op de pc van mn broertjedaar draait ie het heel goed op haha
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |