Starve on.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 11:42 schreef Mirjam het volgende:
Het verspreidt zich als een inktvlek door een ander deel van FOK dus maar een eigen topic-je gemaakt om ervaringen en tips en trucs uit te wisselen.
Waar gaat het om?
Het Heller Programma
In dit dieet van Rachael en Richard Heller mag je 2 keer per dag vezelrijke, magere, koolhydraatarme maaltijden eten. Daarnaast mag je 1 keer per dag (een uur lang) onbeperkt koolhydraten eten.
Hoewatwaar?
Je vindt uitleg over het programma in het boek "Het Heller Programma" - ISBN 90-274-6948-2
Alleen nog 2e hands verkrijgbaar, bij oa Bol.
De Engelstalige versie is wel nog gewoon verkrijgbaar.
Ik vond een mooie samenvatting op Gezondheidsnet.nl
[..]
Wat goed! Beetje te eten, die low carb-pasta?quote:Op woensdag 14 april 2010 19:10 schreef progje het volgende:
Nu met link:
Hier hebben ze ook wel veel handige low-carb dingen..
http://www.dieetwebshop.nl/shop/Low-Carb-Dieet-c-4.html
Ik bestel er zelf altijd de low-carb pasta
Natuurlijk lang niet zo lekker als echte pasta, maar een prima vervanger
Méid! Look no furrrthurrr!quote:Op woensdag 14 april 2010 19:12 schreef Esmerallda17 het volgende:
al die zooi met afvallen zonder hongergevoel
al prop ik me vol met tig koolhydraat rijke voeding dan nog heb ik een honger gevoel ?
ik eet de laatste tijd net normaal veel.
![]()
moet eens proberen een uur zonder eten te zitten, dat gaat niet goed
yep..quote:Op woensdag 14 april 2010 19:13 schreef Duderella het volgende:
[..]
Wat goed! Beetje te eten, die low carb-pasta?
Wow, ideaal die site! Ga het zeker even onthouden. Ik zie ook afbakbroodjesquote:Op woensdag 14 april 2010 19:10 schreef progje het volgende:
Nu met link:
Is dit serieus waar het dieet om draait?quote:Het Heller Programma
In dit dieet van Rachael en Richard Heller mag je 2 keer per dag vezelrijke, magere, koolhydraatarme maaltijden eten. Daarnaast mag je 1 keer per dag (een uur lang) onbeperkt koolhydraten eten.
Yes Mike, it is amááázing!quote:Op zaterdag 17 april 2010 16:03 schreef Diabox het volgende:
[..]
Is dit serieus waar het dieet om draait?
Ik vraag me af in hoe verre dit voor veel mensen werkt, maar goed, ik heb geen cijfers hierover. Voor mij zou het in ieder geval voor geen meter werken, in een uur kan ik echt heel veel kcal buitmaken en reken maar dat ik honger heb als ik de rest van de dag maar 2! maaltijden mag eten...quote:Op zaterdag 17 april 2010 16:16 schreef Duderella het volgende:
[..]
Yes Mike, it is amááázing!
En nee, ik neem aan dat geen hond die Hellert een uur lang gaat lopen schransen. Sterker nog: volgens de Hellertjes in hun boek, moet de schransmaaltijd 'evenwichtig' zijn en 'ingrediënten uit alle belangrijke voedselgroepen bevatten'. De slimmerikken! Je dénkt dat je 's avonds uit je bol mag gaan, maar als het eenmaal zo ver is, doe je dat niet. Het is allemaal psychologie, bij die twee.![]()
En als dat nou voor veel mensen werkt... prima toch?
Als het voor jou niet werkt, moet je het niet doen.quote:Op zaterdag 17 april 2010 16:20 schreef Diabox het volgende:
[..]
Ik vraag me af in hoe verre dit voor veel mensen werkt, maar goed, ik heb geen cijfers hierover. Voor mij zou het in ieder geval voor geen meter werken, in een uur kan ik echt heel veel kcal buitmaken en reken maar dat ik honger heb als ik de rest van de dag maar 2! maaltijden mag eten...
Ik doe het ook niet, ik stel altijd zelf 'n voedingsschema op, en als ik echt diep wil gaan in vetpercentage doe ik dat volgens het keto principe.quote:Op zaterdag 17 april 2010 17:42 schreef Duderella het volgende:
[..]
Als het voor jou niet werkt, moet je het niet doen.
Het leven kan enorm simpel zijn soms.
Ik ben inderdaad wel benieuwd waarom dit bij veel mensen werkt, zo op papier lijkt het mij echt triple niks.quote:Op zaterdag 17 april 2010 17:48 schreef Bluezz het volgende:
Ik lees hier ook even mee, wat een geinig concept
Als ik jou was, zou ik hier helemaal niet meeposten. Dit is heel iets anders dan jij doet en ik denk dat je dan alleen maar de neiging hebt te corrigeren. Zou ik althans hebben. En dat heeft geen nut, aangezien je en wij uit verschillende werelden komen en verschillende (sub)doelen hebben.quote:Op zaterdag 17 april 2010 17:49 schreef Diabox het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad wel benieuwd waarom dit bij veel mensen werkt, zo op papier lijkt het mij echt triple niks.
Volgens mij is dit gewoon Dr.Frank (of South Beach) tweede fase.quote:Op zaterdag 17 april 2010 17:57 schreef Bluezz het volgende:
Ik doe het dr. Frank, wat prima werkt en dit bijt elkaar natuurlijk niet, ben gewoon benieuwd naar andere vormen van je eetgewoonten veranderen
Succes voor iedereen die hieraan meedoet trouwens
Neiging om te corrigeren zal ik zeker hebben, maar zal ik niet doen, mijn post is dan ook eerder een verkapte TVP om te lezen wat mensen aan 'ervaringen' hebben met dit soort dieet. De makkelijkheid van 3 maaltijden spreekt mij namelijk wel aan, ben dus benieuwd naar ervaringen, zodat ik het misschien zelf (aangepast) kan uitproberen.quote:Op zaterdag 17 april 2010 17:58 schreef Duderella het volgende:
[..]
Als ik jou was, zou ik hier helemaal niet meeposten. Dit is heel iets anders dan jij doet en ik denk dat je dan alleen maar de neiging hebt te corrigeren. Zou ik althans hebben. En dat heeft geen nut, aangezien je en wij uit verschillende werelden komen en verschillende (sub)doelen hebben.
Maar terug naar Heller: Ik wil volgende week streng het concept uitproberen van twee low carb + één normaal. Ik vind het oprecht echt lastig om zowel ontbijt als lunch zonder bijvoorbeeld zuivel te doen. Ik wil ook niet almaar eieren eten, want dierlijk vet lijkt me ook niet je-van-het heel de dag. Hoe doen jullie dat?
Maar 'aangepast' is niet langer Heller, zo staat in het boek. Het is strikt, of níet. Dat is ongeveer Hellerwet #1.quote:Op zaterdag 17 april 2010 18:55 schreef Belana het volgende:
Ik geloof dat een aantal mensen hier "aangepast" doen, ik bijvoorbeeld.
Ik eet 3 maaltijden per dag, maar neem daarbij gerust zuivel als ik zin heb (optimel) en eigenlijk doe ik vooral bij ontbijt en lunch geen brood e.d. maar groente/ei/kaas e.d.
de 3e maaltijd eet ik gewoon mee. Soms heb ik wel eens honger tussendoor en dan neem ik iets wat low carb is zoals een ei of rauwkost.
Ik vind het een prettige basis om mee te werken en om gezonder te eten.
Voorheen vrat ik 's avonds na het eten gewoon nog best veel en dat doe ik nu dus helemaal niet meer en dat scheelt al enorm denk ik. het is een bewustwording en daarnaast de regelmaat die mij helpt
O jee, kijvende dieetwijven?quote:Op donderdag 6 mei 2010 22:04 schreef Brighteyes het volgende:
Het gaat hier nog steeds heel goed.
Ik heb alleen geen zin om her en der in andere topics dingen uit dit topic terug te vinden op een minder prettige manier, vandaar dat ik het maar gewoon voor me hou.
Wel fijn op zich dat je een soort van nieuwe basis lijkt te hebben bereikt.
Uiteindelijk, daadwerkelijk = blijvend. Zo bedoelde ik dat.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 11:47 schreef Brighteyes het volgende:Dude!
Behalve dan je laatste zin, de key is denk op gewicht blijven, afvallen kan iedereen.![]()
We zullen zien.
Je moet eigenlijk een vorm vinden waarin je blijvend je voedingspatroon kan veranderen.quote:Op donderdag 6 mei 2010 22:50 schreef Sunnythesun het volgende:volgens mij is dit iets waar ik veel aan kan gaan hebben!! ben nu bezig met helemaal no-carben maar straks wil ik uiteraard wel weer gewoon 's avonds wat pasta of rijst eten. Ik ben nu na 7 weken op 1/3 van mijn streven om af te vallen. Ik hou dit nog even vol, wat gelukkig erg gemakkelijk is, maar ben wel heel benieuwd naar de ervaringen hier mee.
Waar ik dan altijd weer intuin is dat ik dan denk: Ik kan dus weer risotto eten!quote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:17 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Je moet eigenlijk een vorm vinden waarin je blijvend je voedingspatroon kan veranderen.
Dus na het op gewicht zijn spelen met koolhydraten.
Ik heb het weekend een risotto gegeten en ik val toch gewoon af
Ja, maar ik bedoel dan dus ook dat ik als way of life iets soortgelijks kan doen. Alleen dan dus niet een uur lang onbeperkt, dat lijkt me in mijn geval echt niet verstandig. Maar meer 1x per dag iets met snelle kh's en verder niet!quote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:17 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Je moet eigenlijk een vorm vinden waarin je blijvend je voedingspatroon kan veranderen.
Dus na het op gewicht zijn spelen met koolhydraten.
Ik heb het weekend een risotto gegeten en ik val toch gewoon af
Heller vind ik iets om af te vallen maar niet om je way of life van te maken.
Lekker zelf soepies maken!quote:Op donderdag 20 mei 2010 07:12 schreef Belana het volgende:
dat is misschien wel een goed idee Dude
Ik begin vandaag in ieder geval weer met frisse moed, alleen het posten hier helpt dan al ofzo. (beetje als het stoppen met roken topic, daar hielp posten me ook)
Maar een eetplan maken is wel een goeie, want ik zit nog wel eens met mijn lunches. Ik ben sinds kort gestopt met werken en daar had ik een goeie kantine tot mijn beschikking met altijd verse soep en een saladebar. Nu moet ik het zelf doen he, dat vind ik toch ff lastiger. Maar ik heb ook alle tijd voor boodschappers, dus ik ga eens even aan een goed boodschappenlijstje werken.
De motivatie is wel weer terug, het streven is om voordat we op vakantie gaan (11 juli) iig iets kwijt te zijn weer, een kilo zou al prettig zijn
Ik bestel vaak op deze sitequote:Op woensdag 14 april 2010 19:10 schreef progje het volgende:
Nu met link:
ja zeker! en ik vind koken ook nog es harstikke leuk, dus ik heb er helemaal zin in gekregen nuquote:Op donderdag 20 mei 2010 07:18 schreef Duderella het volgende:
[..]
Lekker zelf soepies maken!![]()
Maak er dagelijkse (of om de dag) routine van dat je een uur vrijhoudt om je lunches te maken of voor te bereiden. De markt op, soepjes brouwen, (low carb) brood bakken, alvast garnalen of champignons marineren voor salades, kip marineren en in de oven garen voor bij de lunch (ik noem maar wat hoor). En dan hup de koelkast/vriezer in.
Is nog leuk ook, even voor jezelf lopen hannesen in de keuken. Geeft altijd veel voldoening, vind ik.
Zou toch heerlijk zijn als je op 11 juli hartstikke tevreden op vakantie vertrekt?
Heb je het boek via Bol.com tweedehands besteld, toevallig?quote:Op donderdag 20 mei 2010 09:40 schreef Benthe22 het volgende:
Hallo allemaal,
ik ben sinds een paar dagen in het bezit van het boek over het Heller programma.
Oh!quote:Op donderdag 20 mei 2010 10:52 schreef Benthe22 het volgende:
nee via marktplaats.. daar wastie goedkoper
Ow nog een vraagje![]()
Atkins crackers, mogen die ook? Zijn ook low carb en 2 zouden als lunch (met wat groenten) ook wel moeten kunnen toch? Is iets makkelijker op m'n werk..
Degene die de 'hype' onder FOKkers gestart is eet Atkins brood tussen de middag en viel wel af. Dus die crackers mogen wrsch idd ook wel.quote:Op donderdag 20 mei 2010 10:52 schreef Benthe22 het volgende:
nee via marktplaats.. daar wastie goedkoper
Ow nog een vraagje![]()
Atkins crackers, mogen die ook? Zijn ook low carb en 2 zouden als lunch (met wat groenten) ook wel moeten kunnen toch? Is iets makkelijker op m'n werk..
quote:Op woensdag 9 juni 2010 09:31 schreef k_i_m het volgende:
Fruit mag (door de suikers) toch helemaal niet bij de aanvullende maaltijden?
quote:Op donderdag 17 juni 2010 11:50 schreef V1z0R het volgende:
Gekke vraag maar de mensen die dit volgen, dieeten jullie alleen of sporten jullie er ook bij?
quote:Op donderdag 17 juni 2010 12:46 schreef gelly het volgende:
Je hoeft helemaal geen dieet te volgen als je een normaal voedingspatroon hebt en voldoende beweegt. Dat is ook het probleem met dit soort programma's, het resultaat is maar van korte duur.
Wat ik bedoel te zeggen is dat je helemaal niet een strikt schema hoeft aan te houden maar gewoon je voedsel met mate en afwisseling moet nemen. Dan kun je gewoon alles eten. Het is onzin een koolhydraten of Sonja Bakker dieet te volgen. Dat is enkel marketing, de werking op langere duur is nooit bewezen. Een dieet zet mensen enkel aan na te denken over hun eetpatroon, in die zin werkt het ja.quote:Op donderdag 17 juni 2010 12:51 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Als ik een normaal voedingspatroon had, had ik ook niet een heel hoog overgewicht.
Bedankt voor deze open deur!
Dat het toch al die tijd zo simpel was zeg...
Oh, dat moet je ook zeker doen. Probleem is echter dat veel mensen zo'n dieet nooit lang volhouden en dat is ook niet zo gek want zo'n dieet geeft je het idee dat je iets niet mag. En meestal komen mensen daarna meer aan dan dat ze afgevallen zijn, het jojo effect... Ik denk dat de meeste mensen wel in staat zijn zelf te bedenken wat een goed eetpatroon is en voldoende beweging. Maar op de 1 of andere manier verwachten ze dat zo'n dieet een magische werking heeft waar ze zelf nooit op zouden komen.quote:Op donderdag 17 juni 2010 23:20 schreef Brighteyes het volgende:
We zullen het gaan zien over een tijdje. Vooralsnog ga ik hier nog even mee door. Het bevalt me prima.
Ja, maar dat is nou de lol van dit dieet. Je mag juist wel alles, alleen niet altijd!quote:Op donderdag 17 juni 2010 23:28 schreef gelly het volgende:
[..]
Oh, dat moet je ook zeker doen. Probleem is echter dat veel mensen zo'n dieet nooit lang volhouden en dat is ook niet zo gek want zo'n dieet geeft je het idee dat je iets niet mag.
Dat jaquote:Op zaterdag 17 april 2010 16:20 schreef Diabox het volgende:
[..]
Ik vraag me af in hoe verre dit voor veel mensen werkt, maar goed, ik heb geen cijfers hierover. Voor mij zou het in ieder geval voor geen meter werken, in een uur kan ik echt heel veel kcal buitmaken en reken maar dat ik honger heb als ik de rest van de dag maar 2! maaltijden mag eten...
quote:Op donderdag 17 juni 2010 12:43 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik sport me op dit moment helemaal suf.
2 uur softbal training, anderhalf uur inspelen met daarna anderhalf uur wedstrijd en daarnaast nog 3 keer hardlopen 's avonds!
Beetje veel mss, moet ik nog even aankijken, anders terug naar 2 keer hardlopen.
quote:Op dinsdag 22 juni 2010 08:20 schreef Brighteyes het volgende:
Lees jij wel, als ik vragen mag?
12 reacties boven je
[..]
heb m'n voornemen maar aangepast.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 08:11 schreef Brighteyes het volgende:
Klinkt wmb prima in de oren hoewel de lunch wat weinig klinkt, maar dat hangt er vanaf hoeveel die 'wat sla' is.
Perfectquote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:07 schreef Brighteyes het volgende:
Dan zou dit helemaal fan-tas-tisch voor je zijn want juist bij dat avondeten mag je eten wat je wilt.
Nee, zonder dollen. Helemaal korten op kh's zie ik ook niet zitten, hoewel een collega nu een no-carb/low-carb dieet heeft gekregen van een dietiste ivm suiker en hoge bloeddruk en dat mag ze 1 jaar lang volhouden van de dietiste.
Ochtend en lunch zijn voor bij no of low carb en bij het avondeten kom ik qua carbs ruimschoots aan mijn trekken.
Vanavond ga ik voor een heerlijke curry met kip en groente met pita's.
(Ontbijt was komkommer met huttenkase en lunch was een salade met Xkalkoen en een eitje.)
Sorry hoor, maar na een halve week kan je echt nog niet merken of een dieet resultaat heeftquote:Op donderdag 24 juni 2010 15:29 schreef Benthe22 het volgende:
Ik wil het wel van de daken schreeuwen; HET WERKT ECHT!!!
Onvoorstelbaar zeg.. ben nu een halve week bezig en inmiddels 1,5 kilo kwijt (was er al 2 kwijt door iets minder snoepen).
En ik heb gewoon echt geen honger tussen de maaltijden door. Ik werk in de zorg en was vooral benieuwd hoe dan een dag zou gaan. Ontbeten om 6 uur met een gebakken eitje met kaas, en geluncht om 12 uur (gewoon 6!!! uur later), en nergens last van...
Gisterenavond genoten van gebakken aardappels met een lekker sausje, en een stuk vlees, met flink salade. En daarna een half monatoetjeen nog 2 koeken..
![]()
Ik wist zeker dat ik vanochtend aangekomen moest zijn, want met zo'n bunker-maaltijd kan dat toch niet anders?? Nou, mooi -1 kilo!!![]()
onvoorstelbaar! zal vast niet zo snel blijven gaan, maar ben allang blij dat ik niet meer aankom en gestaag de weegschaal omlaag zie gaanzit nu op 68 kilo bij een lengte van 1.69. Voor het mooie zouden er zeker nog 8 af moeten, maar ik voel me al stukken lekkerder in m'n vel dan toen ik 70+ woog.
Hoe gaat het verder hier met iedereen?
Ik geloof heus dat het werkt, want elk dieet waarbji je minder binnenkrijgt dan verbrandt helpt. Maar om na 3,5 dag al halleluja te roepen vind ik wel wat snel.quote:Op donderdag 24 juni 2010 15:49 schreef Benthe22 het volgende:
edit; laat maar![]()
Leuk altijd, die mensen die nooit geloven dat zo'n dieet werkt![]()
Ik ken m'n eigen lichaam inmiddels wel een beetje![]()
Een echte koolhydraatverslaafde roept na een halve dag al halleluja, maar dat zul je tochquote:Op donderdag 24 juni 2010 16:02 schreef Razztwizzle het volgende:
.......Maar om na 3,5 dag al halleluja te roepen vind ik wel wat snel.
Ik start morgen, een dagje. Update later in de avond over of het inderdaad wel zo halleluja is als dat je zegtquote:Op zondag 8 augustus 2010 23:29 schreef Faat het volgende:
[..]
Een echte koolhydraatverslaafde roept na een halve dag al halleluja, maar dat zul je toch
echt alleen maar kunnen voelen als je in die positie zit en het daadwerkelijk meemaakt.
Ben nu ruim 2 maanden bezig en er is 10 kilo vanaf. En om nou te zeggen dat ik waanzinnig
veel moeite ervoor moet doen. Eigenlijk niet. Het blijft natuurlijk een kwestie van doorzetten,
maar als ik 's ochtends op het station koffie haal vragen ze me elke keer weer of ik daar
"whipped cream" op wil en ik kan het gewoon niet laten om te zeggen:"yes, pleassssse"
Ik heb mijn huisarts vertelt over dit dieet. Ze had enige scepsis en wilde mijn bloed eens goed
nagekeken hebben op tekorten. Uitslag: alle vitamines (op eentje na) en mineralen voldoen aan
de juiste waarden, cholesterol en suiker waren zelfs aan de lage kant.
Wie nog twijfelt aan Heller en ook maar het minste idee heeft dat hij of zij ook weleens een
koolhydraatverslaving heeft raad ik aan het gewoon eens 1 dagje te proberen. Gaan we
daarna samen heel hard halleluja roepen. Gewoon lekker na 1 dag al, dat mag je echt
Wat een goed idee! Ik heb daar nl. wel zelf ook af en toe mijn twijfels over, hoe het zit met de balans van het eea in mijn lichaam. Ik zal het ook eens gaan checken.quote:Op zondag 8 augustus 2010 23:29 schreef Faat het volgende:
[..]
Een echte koolhydraatverslaafde roept na een halve dag al halleluja, maar dat zul je toch
echt alleen maar kunnen voelen als je in die positie zit en het daadwerkelijk meemaakt.
Ben nu ruim 2 maanden bezig en er is 10 kilo vanaf. En om nou te zeggen dat ik waanzinnig
veel moeite ervoor moet doen. Eigenlijk niet. Het blijft natuurlijk een kwestie van doorzetten,
maar als ik 's ochtends op het station koffie haal vragen ze me elke keer weer of ik daar
"whipped cream" op wil en ik kan het gewoon niet laten om te zeggen:"yes, pleassssse"
Ik heb mijn huisarts vertelt over dit dieet. Ze had enige scepsis en wilde mijn bloed eens goed
nagekeken hebben op tekorten. Uitslag: alle vitamines (op eentje na) en mineralen voldoen aan
de juiste waarden, cholesterol en suiker waren zelfs aan de lage kant.
Wie nog twijfelt aan Heller en ook maar het minste idee heeft dat hij of zij ook weleens een
koolhydraatverslaving heeft raad ik aan het gewoon eens 1 dagje te proberen. Gaan we
daarna samen heel hard halleluja roepen. Gewoon lekker na 1 dag al, dat mag je echt
Dat is wat ik weet, want ik heb nooit Atkins gedaan, dus ik ken de details niet.quote:Het Heller Programma
Hoi Fiorellino, ik ben hartstikke benieuwd wat ervan gekomen is. Ik lees nu pas jouw post,quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 00:19 schreef Fiorellino het volgende:
Ik start morgen, een dagje. Update later in de avond over of het inderdaad wel zo halleluja is als dat je zegt. Ben hierop gekomen door een familielid die al 11kg kwijt is hiermee.
Die huil-smiley is best wel ongepast in een topic waar iedereen zo zijn best moet doen om datquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 13:23 schreef Chung het volgende:
175cm en 55kg. Wie helpt mij aankomen? Nu ik ook erbij fitness moet ik wel goed eten. Maar 2500 kcal is zoveel!
Die Atkins crackers doen me een beetje denken aan Rivita crackers waarvan het pak alquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 10:12 schreef Brighteyes het volgende:
....... en ik heb Atkins crackers bij me om zeker te zijn dat ik echt wel genoeg vezels binnen krijg.....
Hoe kan het dat de kg er weer aanvliegen??quote:Op vrijdag 17 december 2010 08:02 schreef Belana het volgende:
zow, sinds een week weer begonnen, want de kilo's vlogen er aan en nee ik ben niet zwanger![]()
Nu een week bezig ofzo denk ik, maar vlak voor mijn menstruatie, dus het schiet nog niet erg op.
Maar ik hou vol, en net als de vorige keer vind ik dat ook niet echt moeilijk.
Ik heb alleen even inspiratie nodig voor de low carb dingen weer, vooral ontbijt.
komkommer met huttenkase begint te vervelen.
Te veel snoepen, dat kan niet anders dan nog meer snoepen.. Heel normaal en heel moeilijk om dat weer om te draaien.quote:Op vrijdag 17 december 2010 16:51 schreef Belana het volgende:
tja, ik vind dat zo'n utopie.
Over het algemeen eet ik gezond en blijf ik netjes op gewicht, ik had alleen de laatste tijd heel veel gesnoept, kon niet stoppen en dit helpt me om weer te normaliseren.
tuurlijk is een gezonde levensstijl aannemen het beste en dat doe ik ver het algemeen ook
Ik wil er nu gewoon een paar kilo af hebben.
Het Heller principe wist ik, dat is nou juist wat me aanspreekt, die strohalm van "dat uurtje"quote:Op zondag 30 januari 2011 18:54 schreef Brighteyes het volgende:
Er zijn geen linkjes, iig niet naar Heller-info.
Waar je wel naar kan kijken zijn Atkins sites.
Het idee van Heller is 2 maaltijden low carb, en dan eentje maaltijd 60 minuten mag je wel koolhydraten.
En low carb is alles dat minder dan 5g koolhydraten per 100 gram heeft.
Porties zijn 'normale hoeveelheden'.
Kan dat ook? Dat je niet afvalt?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 12:01 schreef Belana het volgende:
ik zit even aan mijn lunch met zelfgemaakte broccoli soepje met geitenkaaslekker hoor
ik val niet echt af nog, maar ben wel energieker door minder suiker gedoe
Ik heb even geprobeerd of ik ze kon lezen (na printen), maar dat lukt nét niet.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:08 schreef Brighteyes het volgende:
Ow, ik zie dat Photobucket de boel geresized heeft.
PM me anders even je mailadres, dan mail ik het door naar je.
tja, het is geen snel dieet, en het gaat bij mij om een paar hardnekkige kilo's die er al een paar jaartjes zitten, das gewoon lastig denk ik.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:02 schreef phluphy het volgende:
[..]
Kan dat ook? Dat je niet afvalt?Mijn hoop, wat doe je!
Jij had eerder toch ook al ge"Hellerd", met succes, toch?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 15:52 schreef Belana het volgende:
[..]
tja, het is geen snel dieet, en het gaat bij mij om een paar hardnekkige kilo's die er al een paar jaartjes zitten, das gewoon lastig denk ik.
maar het komt wel goed hoor.
Ik Heller niet, maar in het algemeen: die gewichtsschommelingen zijn 9 van de 10 keer vocht-schommelingen. Een veranderend voedingspatroon en metabolisme, kunnen heel gemakkelijk je vochthuishouding beïnvloeden. Tel daarbij op dat je een vrouw bent, en het is bal, vocht-gewijs. Ik kan gerust anderhalve kilo schommelen, van dag tot dag. Dagelijks wegen zegt niet zo veel over je vet-afname. Daarvoor zou je naar je gemiddelde gewicht per week kunnen kijken. Dan heb je al een iets betere indicatie.quote:Op zondag 6 februari 2011 17:24 schreef phluphy het volgende:
Korte samenvatting van de eerste week Heller:
• Op de werkdagen ging het makkelijker dan in het weekend.
• Soms heb ik wel een hongergevoel, maar 't went en ik kan 't negeren.
• Na de 6e dag dacht ik 1,5 kg afgevallen te zijn, vanmorgen zat er opeens weer 0,5 kg bij![]()
• Ik vind dat ik in het beloningsuurtje nog te veel eet, uit angst dat ik na het uur weer trek krijg.
Ik ga dus met goede moed verder, en ga alleen het beloningsuurtje wat bijstellen.
Vanochtend heb ik de vorige topics nog eens doorgelezen, en ik vraag me af hoe het met de andere dames is vergaan / vergaat! Heller-en ze nog?
Ja helaas wel.. 1 kilo .. maar het is vooral vocht volgens mij.. ben ook helemaal opgeblazenquote:Op maandag 7 februari 2011 19:16 schreef phluphy het volgende:
Succes, progje!
Heb je nog enige "schade" opgelopen in die 2 weken?
Als je je aan de Heller houdt moet je wel opletten met de cruesli, ivm met toegestane melkproducten. Verder ben ik erg benieuwd hoe hij smaakt, ik ben dol op cruesliquote:Op maandag 7 februari 2011 19:10 schreef phluphy het volgende:
Vandaag ingekocht (allemaal verkrijgbaar bij de Jumbo in Arnhem):
2 koolhydraat-arme broden. Uit diepvries, nog 10 min zelf afbakken.
Atkins-crackers
Atkins-cruesli
Atkins-broodbakmeel
Normaal at ik cruesli (met noten, mmmm) met yoghurt.quote:Op maandag 7 februari 2011 19:37 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Als je je aan de Heller houdt moet je wel opletten met de cruesli, ivm met toegestane melkproducten. Verder ben ik erg benieuwd hoe hij smaakt, ik ben dol op cruesli.
thnxquote:Op maandag 7 februari 2011 19:32 schreef phluphy het volgende:
Bummer inderdaad, maar dat valt toch eigenlijk best mee, dan.
Nogmaals succes, het gaat je lukken!
Ik bakte het zelf eerst in een cakeblik, dan werd het een soort roggebrood. Best lekker, trouwensquote:Op dinsdag 8 februari 2011 19:40 schreef phluphy het volgende:
Dit was uit de diepvries. Zelf bakken ga ik dit weekend doen. Nog onmisbare tips?
Atkins-meel staat als het goed is bij de ah en oa Jumbo in het schap met dieetvoer.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 20:15 schreef Belana het volgende:
ik moet het ook eens proberen, valt het zelf te bakken in een broodbakmachine? waar haal je dat spul?
O.k.! Ik heb inderdaad geen broodbakmachine, dus zal 'm zo lang mogelijk laten rijzen.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 20:14 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ik bakte het zelf eerst in een cakeblik, dan werd het een soort roggebrood. Best lekker, trouwens. Maar in de broodbakker maakt hij er pas echt brood van. Als je die niet hebt, heel lang mixen, en goed laten rijzen, minimaal een half uur, anders wordt ie echt té klein
.
Ja, die heb ik dus ook nu. Vandaag een (magere) kaas/salami tosti gegeten van dit brood.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 19:46 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb de semi versgebakken van de Jumbo en die vind ik best goed te eten, zelf bakken is er nog niet van gekomen.
quote:Op donderdag 10 februari 2011 08:03 schreef seasushi het volgende:
Ik kan een wandelende reclame worden voor het south beach dieet. IN 2 DAGEN 2,5 KILO ERAF!!
als dit op dit tempo door zou gaan..Wel 2 dagen veel op de wc gezeten. Het opgeblazen gevoel kwijt. Het lijkt wel of al die vezels en granen het helemaal niet zo goed deden voor mij.
De Atkins cruesli (krokante muesli eigenlijk) is b.r.i.l.j.a.n.t. !!! Een absolute aanrader !quote:Op maandag 7 februari 2011 19:37 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Als je je aan de Heller houdt moet je wel opletten met de cruesli, ivm met toegestane melkproducten. Verder ben ik erg benieuwd hoe hij smaakt, ik ben dol op cruesli.
Ik was van de zomer in Frankrijk ook echt blij verrast door de kwark daar!quote:Op vrijdag 11 februari 2011 13:53 schreef phluphy het volgende:
[..]
De Atkins cruesli (krokante muesli eigenlijk) is b.r.i.l.j.a.n.t. !!! Een absolute aanrader !
Ik eet 'm met kwark, hier in Duitsland vind ik de kwart 10 x lekkerder dan in NL. Veel voller van smaak, meer "vulling" ook, maar niet meer vet of koolhydraten. De combi met de cruesli was zo lekker dat ik me nu al verheug op morgen!
Je hebt helemaal gelijk. En de goede eigenschappen van het wandelen moet je ook niet onderschatten inderdaad!quote:Op vrijdag 11 februari 2011 14:32 schreef Belana het volgende:
dank je! het gaat wel weer over. ik heb besloten me er niet al te druk om te maken, het is niet alsof ik nou zooooooooo verschrikkelijk dik ben en ik heb vandaag een uur gewandeld met de hond
Moet je echt even doen. Ik vind 'm wel duur, maar je hoeft er niet veel van te gebruiken per keer, dus je doet er lang mee.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 14:35 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik was van de zomer in Frankrijk ook echt blij verrast door de kwark daar!![]()
ik heb bij de Hoogvliet iets gevonden dat een beetje in de buurt komt.
Ik eet het eig altijd alleen met zoetstof, maar mss toch cruesli ook eens proberen.
ga morgen gelijk even kijkenquote:Op vrijdag 11 februari 2011 18:13 schreef Brighteyes het volgende:
Groentechips?Daar moet ik naar op zoek!
ah, zo ver was ik nig niet.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 21:26 schreef k_i_m het volgende:
Volgens mij is het ook gemaakt van niet Heller groenten, dus da's een mooie meevaller.
Wat zijn niet heller groente?quote:Op vrijdag 11 februari 2011 21:26 schreef k_i_m het volgende:
Volgens mij is het ook gemaakt van niet Heller groenten, dus da's een mooie meevaller.
Het is niet een heel uur lang alleen maar koolhydraten eten hoor!quote:Op zondag 13 februari 2011 18:35 schreef Burdie het volgende:
Oh wat heerlijk, een low-carb topic op fok.
Ik volg niet het Heller-programma (ik snap het nut van die ene uur koolhydraten eten niet), maar doe een koolhydraat arm en eiwitrijk dieet, samen met sporten, en ik val gemiddeld een halve kilo per week af (kan iets meer zijn, maar ik heb onlangs geen betrouwbare meting meer gedaan).
Ik voel me heerlijk fit, energiek, minder moe en heb minder last van hoofdpijn en buikpijn (ik had hiervoor altijd buikpijn en nu vrijwel nooit meer). Als ik weer eens koolhydraten eet, dan merk ik dat gelijk aan een verstopt gevoel en pijn in mijn darmen.
Het is hier een groot successtory dus
I know, maar het fijne van mijn dieet (ik heb dit gewoon van de sportschool gekregen, en ik eet bijv. wel ontbijtkoek en crackers, maar geen aardappels) is dat je bloedsuikerspiegel redelijk constant blijft. Dat lijkt me met zo'n 'koolhydratenuurtje' (zoals ik ook in het 'op gewicht' dieet gelezen heb) weer minder van toepassing.quote:Op zondag 13 februari 2011 18:42 schreef phluphy het volgende:
[..]
Het is niet een heel uur lang alleen maar koolhydraten eten hoor!![]()
Wat jij doet klinkt als Atkins? Fijn dat het goed bevalt in ieder geval!
Die vraag speel ik even door aan onze specialist, maar die is nét even hardlopen (zie paar posts terug).quote:Op zondag 13 februari 2011 18:47 schreef Burdie het volgende:
[..]
I know, maar het fijne van mijn dieet (ik heb dit gewoon van de sportschool gekregen, en ik eet bijv. wel ontbijtkoek en crackers, maar geen aardappels) is dat je bloedsuikerspiegel redelijk constant blijft. Dat lijkt me met zo'n 'koolhydratenuurtje' (zoals ik ook in het 'op gewicht' dieet gelezen heb) weer minder van toepassing.
Of zie ik dat verkeerd?
Probeer eens wat extra eiwtten, dat werkt bij mij heel goed. Ik zorg echt dat ik óf zuivel eet (hüttenkäse of kwark), óf iets waar ei bij zit.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:55 schreef Brighteyes het volgende:
Ok, ik moet weer even heel erg terug naar een Heller basis.
Nu net weer soep met boterhammen op en ik heb me toch een craving...
En dat gebeurde me gisteren dus ook na soep met brood...
Mss wel als ik er een eitje op doe.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:59 schreef Belana het volgende:
ik ben vanmorgen begonnen met huttenkase en dat is voor mij idd een goed ontbijt, dan heb ik geen honger en ook geen zoete trek.
's middags eet ik vaak soep, dat werkt voor mij ook en dan als het even kan met wat salade met een eitje ja.
(ongetwijfeld ga ik vandaag of morgen ongesteld worden, want die enorme trek is weer weg)
anyways, ik ben weer, of nog steeds gemotiveerd.
Ik zat vanmorgen op 71,5 ik kwam van 72,3 geloof ik en als ik dan ongesteld wordt gaat er vaak weer wat af. dus er is wel wat af evengoed. Mijn streven is 68/69. (ik ben 1.76 m)
jammer dat het atkins brood dus niet werkt voor je BE!
gaat goed phluphy!!![]()
Dat ga ik vanavond op de iPad eens lezen, beetje klein op de telefoon, maar wel interessant!quote:Op woensdag 16 februari 2011 13:22 schreef progje het volgende:
tips voor hormoon problemen, PMS, de juiste voeding:
http://dehormoonfactor.nl/forum/hormonale-disbalans-forum
Ik heb bij AH nog niet gekeken, maar bij veel andere winkels heb ik ze inderdaad niet gezien.quote:Op woensdag 16 februari 2011 13:13 schreef k_i_m het volgende:
Ik ben al dagen op zoek naar de Atkins cruesli, zou dat echt alleen bij de jumbo verkocht worden?.
Geen dank!quote:Op woensdag 16 februari 2011 15:18 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat ga ik vanavond op de iPad eens lezen, beetje klein op de telefoon, maar wel interessant!
Phluph, eiwit lijkt idd de truc te doen, vandaag een shake, een eitje, een hamburger en een bak sla op en geen centje pijn!Niks trek!
Dankdank voor je suggestie!
quote:Op woensdag 16 februari 2011 19:33 schreef phluphy het volgende:
[..]
Geen dank!Je hebt het me min of meer zelf verteld.
Dit is toch zo'n beetje het principe van alle low-carb diets?
Ik hoorde laatst van mijn collega (wetenschapper, deels afgestudeerd op het onderwerp "afvallen en diëten") dat afvallen door sport zwaar overrated is. Sport is goed voor conditie, maar niet echt om vet te verbranden. Hij had er wel interessante theorieën over.quote:Op donderdag 17 februari 2011 15:23 schreef Burdie het volgende:
Ik ben de afgelopen week nauwelijks nog afgevallen.
Omdat ik ziek was, heb ik niet gesport, denk dat het daardoor komt.
Maar wel stom om te merken dat ik zonder dat sporten kennelijk veel minder afval.
Zijn die proteïneshakes een beetje te doen? Waar smaakt zoiets naar? Wat is het effect? Vult het?
Ik heb al twee weken zin in een milkshake![]()
.
Och, ik was ziek. Vanaf volgende week de routine er weer terug in, want ik vind het stiekem toch ook wel heel erg lekker om zo veel te sportenquote:Op donderdag 17 februari 2011 16:13 schreef phluphy het volgende:
[..]
Ik hoorde laatst van mijn collega (wetenschapper, deels afgestudeerd op het onderwerp "afvallen en diëten") dat afvallen door sport zwaar overrated is. Sport is goed voor conditie, maar niet echt om vet te verbranden. Hij had er wel interessante theorieën over.
Ik beweer niet dat hij gelijk heeft, maar misschien voel je je nu wat minder rot over het niet gesport hebben deze week.
Ik maak ze zelf:quote:Op donderdag 17 februari 2011 15:23 schreef Burdie het volgende:
Ik ben de afgelopen week nauwelijks nog afgevallen.
Omdat ik ziek was, heb ik niet gesport, denk dat het daardoor komt.
Maar wel stom om te merken dat ik zonder dat sporten kennelijk veel minder afval.
Zijn die proteïneshakes een beetje te doen? Waar smaakt zoiets naar? Wat is het effect? Vult het?
Ik heb al twee weken zin in een milkshake![]()
.
Ja, maar is het lekker? En vult het een beetje?quote:Op donderdag 17 februari 2011 18:01 schreef seasushi het volgende:
[..]
Ik maak ze zelf:
proteinepoeder, half soyamelk, half water, zoetstof, en dan een schepje cacao, of citroen of amandel of vanille essence. (de rum essence heb ik nog niet uitgeprobeerd) Als ik erg gezond wil doen gaat er nog een lepel gebroken lijnzaad doorheen. Dan heel hard shaken in een shakebeker
Ik vind ze lekker, zeker met hele koude soyamelk Ze vullen behoorlijk. Ook zonder lijnzaad. Ben nog een hartige variant aan het proberen, maar dat lukt nog niet zoquote:Op donderdag 17 februari 2011 18:12 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ja, maar is het lekker? En vult het een beetje?
Nee ik laat niet alle koolhydraten staan. Strikt gezien ook niet alle 'suikers' (ik eet wel fruit nl). Maar ik heb in die periode geen suiker of zoetstof toegevoegd aan dingen. Geen zoet beleg, snoep, koekjes, chocolade. Ik eet wel gewoon mee met avondeten, dus wat de pot schaft. Ook pasta en aardappelen eet ik gewoon, zij het dat ik wel de hoeveelheid in de gaten houdt. Dus niet twee keer opscheppen oid. 's Avonds na het avondeten laat ik koolhydraten wel staan, tenzij ik voel dat het echt nodig is (bijv na intensief sporten), maar dat komt weinig voor.quote:Op donderdag 17 februari 2011 17:29 schreef phluphy het volgende:
Ik denk dat je inderdaad wel kan wennen, als je maar doorzet. Lustte ik vroeger alleen koffie met melk en suiker, nu drink ik 'm al jaren zwart, veel lekkerder!
Laat je overigens alle koolhydraten (overdag) staan? Of alleen suikers?
En ben je overigens ook afgevallen? (Als het je daar al om te doen was).
Idem hier, ik voel me ook heerlijk!quote:Op donderdag 17 februari 2011 19:30 schreef progje het volgende:
ik denk dat ik de rest van mijn leven redelijk koolhydraat arm blijf eten met af en toe een keer wel lekker rijst / pasta of een wit stokbroodje of zo...
Het bevalt me gewoon te goed
Yup en dan tijdens het eten al gaan praten over de volgende maaltijd. Vriendje wordt er soms gestoord vanquote:Op vrijdag 18 februari 2011 12:48 schreef Nouk het volgende:
Ik herken me zo erg in het dr. heller boek. Als ik m'n eten nog niet eens op heb, ben ik al aan het bedenken wat ik daarna weer kan gaan eten. Als ik ga slapen, ben ik aan het bedenken wat ik de volgende ochtend ga eten, dat gaat de hele dag zo door.
Dus vanaf zondag ga ik beginnen, omdat ik morgenavond een 5 gangendiner heb, dat lijkt me niet zo handig. Lijkt me zo fantastisch als die eeuwige trek weg is! Ben benieuwd
Goed nieuws ontdekte ik gisteren, ze zijn de Super aan het ombouwen naar een Jumboquote:Op woensdag 16 februari 2011 19:31 schreef phluphy het volgende:
[..]
Ik heb bij AH nog niet gekeken, maar bij veel andere winkels heb ik ze inderdaad niet gezien.
De Jumbo in Arnhem had een aktie : alle Atkins producten 2e voor de halve prijs.
Veel succes! Tip: zorg dat je voldoende (Heller-proof) ingrediënten op je boodschappenlijstje zet. Ik begon ook op een zondag/maandag, en had het knap zwaar die eerste dag omdat ik eigenlijk niet de "goede" dingen at.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 12:48 schreef Nouk het volgende:
Ik herken me zo erg in het dr. heller boek. Als ik m'n eten nog niet eens op heb, ben ik al aan het bedenken wat ik daarna weer kan gaan eten. Als ik ga slapen, ben ik aan het bedenken wat ik de volgende ochtend ga eten, dat gaat de hele dag zo door.
Dus vanaf zondag ga ik beginnen, omdat ik morgenavond een 5 gangendiner heb, dat lijkt me niet zo handig. Lijkt me zo fantastisch als die eeuwige trek weg is! Ben benieuwd
quote:Op vrijdag 18 februari 2011 13:11 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Goed nieuws ontdekte ik gisteren, ze zijn de Super aan het ombouwen naar een Jumbo. Nog even geduld dus
.
Dat had ik dus een paar weken terug weer he, toen ik even van het padje was, constant maar denken aan wat te eten en wanneer, en nu is dat weg. Het is echt bijna net zo'n bevrijding als toen ik stopte met roken.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 12:48 schreef Nouk het volgende:
Oh lief! Maar als het goed is gaan ze 23 februari open, daar kan ik nog wel op wachtenquote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:51 schreef phluphy het volgende:
[..]
Laat ze een beetje doorbouwen daar!!
Moet ik anders een keer extra inslaan en een pakketje aan je opsturen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |