Ik giet altijd mijn gehakt afquote:Op woensdag 14 april 2010 12:09 schreef BrandX het volgende:
het gehakt van de C1000 is prima!![]()
AH gehakt (en kipfilet) is inderdaad drama. Zowat meer water dan vlees. Geweldig als je gehakt wil rullen met al die waterzooi![]()
Later heb je waarschijnlijk minder geld over dan nu... kids, hypotheek, auto etc... , ik haal voor 4 personen vlees elke dag en dat doe ik niet bij de slager, dan ben ik te duur uit. Maar het is wel stukken beter, maar na een dag werken maakt me dat niet veel uit en wil ik gewoon een warme hap en klaar.quote:Op woensdag 14 april 2010 12:12 schreef motorbloempje het volgende:
maar 'later als ik groot ben' haal ik 't bij de 'echte' slager.
doe ik ook jaquote:Op woensdag 14 april 2010 12:16 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
Ik giet altijd mijn gehakt afdus even wachten tot het meeste vocht/vet eruit is en dan even in een vergiet, pan droogmaken en weer in de pan gooien.
Zolang er geen kids in de planning zijn heb je geen auto nodig en dan kan je elke dag prima etenquote:Op woensdag 14 april 2010 12:22 schreef motorbloempje het volgende:
kinderen staan niet op de planning, beide doen we een WO opleiding en we rijden op relatief goedkope motoren, de auto kost al helemaal geen drol.
het vlees (en ook gehakt) bij de turkse slager hier in Hatert (Nijmegen) is echtquote:Op woensdag 14 april 2010 12:24 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Zolang er geen kids in de planning zijn heb je geen auto nodig en dan kan je elke dag prima eten
Ik haal wel vlees bij de slager, maar dan als ik uitgebreider ga koken en in de zomer haal ik mijn barbeque dingetjes daar omdat ik die in de supermarkt echt niks vind.
Maar bij de slager zijn veel lekkerdere dingen dan gehakt...
Relevantie ontgaat mij compleetquote:Op woensdag 14 april 2010 12:22 schreef motorbloempje het volgende:
beide doen we een WO opleiding
Met baan na opleiding zou vlees halen bij een echte slager toch zeker tot de opties binnen het budget moeten behoren. Zoiets?quote:
overigens wel alleen de 'verse', en niet de ingevroren blokken.. die zijn echt bagger (vind ikquote:Op woensdag 14 april 2010 12:28 schreef Isabeau het volgende:
Gehakt van de Lidl is prima gehaktSinds ik dat ontdekt heb haal ik het niet meer bij AH of andere grote supermarkten.
Maar boodschappen doen bij een echte slager is toch wel het leukst zoals Moblo al zegt
Ik wist niet eens dat de Lidl ingevroren gehakt had. Die van de Aldi zijn echt verschrikkelijk. Een keer gehaald en echt nooit weer.quote:Op woensdag 14 april 2010 12:30 schreef motorbloempje het volgende:
overigens wel alleen de 'verse', en niet de ingevroren blokken.. die zijn echt bagger (vind iken totaal niet rulbaar.. ) alhoewel er ook mensen zijn die daar bij zweren geloof ik
Volgens mij zegt een opleiding niet alles over je uiteindelijke salaris.quote:Op woensdag 14 april 2010 12:29 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Met baan na opleiding zou vlees halen bij een echte slager toch zeker tot de opties binnen het budget moeten behoren. Zoiets?
Uiteraard niet. Neemt niet weg dat ik Lidl gehakt wel het lekkerste vind tot nu toequote:Op woensdag 14 april 2010 13:14 schreef dabadbass het volgende:
Volgens mij zegt een opleiding niet alles over je uiteindelijke salaris.
quote:Op woensdag 14 april 2010 12:37 schreef HugoBaas het volgende:
Al het vlees bij de Deen is super goed![]()
Wel eens gehakt gemaakt, maar toen werkte ik bij een supermarktslager. Telt dat ook?quote:Op woensdag 14 april 2010 14:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Uiteraard niet. Neemt niet weg dat ik Lidl gehakt wel het lekkerste vind tot nu toe
Zeg, iemand hier zelf wel eens gehakt gemaakt met een gehaktmolen oid? En wat voor vlees gaat daar dan eigenlijk in?
Kleurzout. Het spul dat de ham roze laat zijn. Het verandert de kleur niet.quote:
Tenzij biologisch gehakt van de Jumbo.quote:Op woensdag 14 april 2010 19:34 schreef McGilles het volgende:
Ik maak regelmatig zelfgemaakte hamburgers. Laatst geprobeerd met 4 soorten gehakt, van de AH, Lidl, C1000 en keurslager.
De hamburger van de AH had een zeer slechte structuur, viel te makkelijk uit elkaar en smaakte nergens naar.
De c1000 en Lidl waren beetje gelijk, maar nogsteeds lang niet super.
De hamburger gemaakt met het gehakt van de slager was echt zeer lekker, goede structuur, lekkere smaak.
Oftewel, koop je gehakt niet in de supermarkt
Dat kon bij ons ook altijd Piet. Maar de klanten vonden het zo gek dat er een ons in de molen bleef zitten....quote:Op woensdag 14 april 2010 20:49 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik wijs een stuk Riblap aan in de vleesvitrine en vraag of ze het 1 keer door de gehaktmolen willen draaien.
Tja, maar het smaakverschil is wel erg groot, de structuur is zoveel beter als het maar 1 keer door de machine gaat.quote:Op woensdag 14 april 2010 20:55 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Dat kon bij ons ook altijd Piet. Maar de klanten vonden het zo gek dat er een ons in de molen bleef zitten....
Gehakt van de slager kan ook best beroerd zijn hoor.quote:Op woensdag 14 april 2010 20:58 schreef fespo het volgende:
zo duur is gehakt van de slager toch niet?
Als je weinig geld hebt is alles duur. En gehakt van de slager is dan wel duur.quote:Op woensdag 14 april 2010 20:58 schreef fespo het volgende:
zo duur is gehakt van de slager toch niet?
Als ze bij de AH het uitlek-gewicht erbij zouden zetten, kom je volgens mij op ongeveer het zelfde uitquote:Op woensdag 14 april 2010 21:03 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Als je weinig geld hebt is alles duur. En gehakt van de slager is dan wel duur.
Maar het grootste probleem is nog dat de slager om 18:00 dicht is (en de winkel al wordt schoongemaakt om 17:00). Ik ben pas om 18:30 van het werk thuis en dan is de slager al dicht. Dus dan wordt het gewoon op zaterdag bij de supermarkt inslaan voor een hele week.quote:Op woensdag 14 april 2010 21:03 schreef krakkemieke het volgende:
Als je weinig geld hebt is alles duur. En gehakt van de slager is dan wel duur.
Ik weet niet waar je woont en hoelaat je op de zaak moet zijn , maar hier gaat de slager al om 07:00 open .quote:Op woensdag 14 april 2010 21:19 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Maar het grootste probleem is nog dat de slager om 18:00 dicht is (en de winkel al wordt schoongemaakt om 17:00). Ik ben pas om 18:30 van het werk thuis en dan is de slager al dicht. Dus dan wordt het gewoon op zaterdag bij de supermarkt inslaan voor een hele week.
Ingevroren gehakt van de aldi is trouwens wel aardig, niet zo handig als "vers" (of laat ik maar ontdooit zeggen in het geval van gehakt uit de supermarkt). Heb het wel altijd in huis voor noodgevallen.
Weet iemand hoe het lidl gehakt uit de test komt? Niet al het vlees vind ik van de lidl super, de boomstronkjes zijn heel matig en bakken vast aan mijn pan. Dat heb ik niet met boomstronkjes van andere supermarkten.
Ik woon in Friesland... de slagers gaan hier om 09:00 open denk ik, vanochtend moest ik er toevallig omstreeks 07:00 pinnen (zit een pinautomaat naast de keurslager) en de winkel was leeg.quote:Op woensdag 14 april 2010 21:27 schreef Winner_Taco het volgende:
Ik weet niet waar je woont en hoelaat je op de zaak moet zijn , maar hier gaat de slager al om 07:00 open .
Als je op zaterdag naar de slager gaat, kan je vast van tevoren wel bestellen.quote:Op woensdag 14 april 2010 21:19 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Maar het grootste probleem is nog dat de slager om 18:00 dicht is (en de winkel al wordt schoongemaakt om 17:00). Ik ben pas om 18:30 van het werk thuis en dan is de slager al dicht. Dus dan wordt het gewoon op zaterdag bij de supermarkt inslaan voor een hele week.
Ingevroren gehakt van de aldi is trouwens wel aardig, niet zo handig als "vers" (of laat ik maar ontdooit zeggen in het geval van gehakt uit de supermarkt). Heb het wel altijd in huis voor noodgevallen.
Weet iemand hoe het lidl gehakt uit de test komt? Niet al het vlees vind ik van de lidl super, de boomstronkjes zijn heel matig en bakken vast aan mijn pan. Dat heb ik niet met boomstronkjes van andere supermarkten.
Ik had een keer een heel diner gekookt voor een ontmoeting met de hele schoonfamilie van een ex. Iets van 20 man.quote:Op woensdag 14 april 2010 21:37 schreef Repeat het volgende:
Prima gehakt van de AH. Alleen dat maandverbandje
Als je het Gehakt van AH prima vind, denk ik dat je nog nooit goed gehakt hebt gehad.quote:Op woensdag 14 april 2010 21:37 schreef Repeat het volgende:
Gehakt met onderin de verpakking zo'n papiertje
Hoe kan je die vieze stinkende drab lekker vinden? Echtquote:Op woensdag 14 april 2010 21:37 schreef Repeat het volgende:
Gehakt met onderin de verpakking zo'n papiertje
Euh ja, overdrijven is ook een vak!quote:Op woensdag 14 april 2010 21:49 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Hoe kan je die vieze stinkende drab lekker vinden? Echt
Hoor dan, onze eigen gastronoom hoorquote:Op woensdag 14 april 2010 21:49 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Hoe kan je die vieze stinkende drab lekker vinden? Echt
Integendeel. Alleen AH gehakt stinkt zo gigantisch, dat ik niet snap dat mensen dat 'prima te eten vinden'quote:Op woensdag 14 april 2010 22:02 schreef Repeat het volgende:
[..]
Hoor dan, onze eigen gastronoom hoor
Ja, want door macaroni is vies stinkend gehakt wel lekkerquote:Op woensdag 14 april 2010 22:24 schreef KomtTijd... het volgende:
Nounou, 't is inderdaad matige gehakt, maar voor door de macaronie is het prima hoor!
De zeikerds (met alle respect) weten niet wat er in gehakt zit!quote:Op woensdag 14 april 2010 22:34 schreef RobinOok het volgende:
Voor alle zeikerds: koop een porkert and make your own!
[ afbeelding ]
Bij mijn slager weet ik dat wel hoorquote:Op woensdag 14 april 2010 23:54 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
De zeikerds (met alle respect) weten niet wat er in gehakt zit!
Waarom niet? Veel producten van de Aldi en Lidl zijn vele malen beter dan wat je bij een AH of Super de Boer kan kopen. Blijkt ook bijna wekelijks uit tests van tvprogramma's als Kassa.quote:
Ik koop ongekruid gehakt bij Super de Boer..dat ligt aan je eigen je kunt daar ook gekruid gehakt kopen maar dat lust ik ook niet..Nee Aldi koop ik geen vlees.. Wel gerookte zalm en gefileerde paling en gerookte makreel dat vind ik bij de aldi lekker..quote:Op donderdag 15 april 2010 21:19 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Waarom niet? Veel producten van de Aldi en Lidl zijn vele malen beter dan wat je bij een AH of Super de Boer kan kopen. Blijkt ook bijna wekelijks uit tests van tvprogramma's als Kassa.
Super de Boer is trouwens helemaal af te raden, je mag geluk hebben als er ongekruid gehakt is en meestal is er alleen gekruid gehakt te koop en dat is zoooo goor, zo veel zout, je mag draait er van om. En gekruid gehakt is langer houdbaar kennelijk, dat wordt mij althans altijd verteld door die nepslager die daar werkt als ik klaag dat er geen ongekruid gehakt ligt.
Ik vind het helemaal niet stinken.quote:Op woensdag 14 april 2010 22:03 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Integendeel. Alleen AH gehakt stinkt zo gigantisch, dat ik niet snap dat mensen dat 'prima te eten vinden'
Heb je wel eens versgedraaid gehakt gegeten?quote:Op zaterdag 17 april 2010 09:30 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Ik vind het helemaal niet stinken.
Ik maak er gehaktballen van en ik heb nooit van die stink en waterzooi.
Prima gehakt bij de AH.
Ja.quote:Op zaterdag 17 april 2010 09:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb je wel eens versgedraaid gehakt gegeten?
en je merkt geen aanmerkelijk verschil met die zuut van AH?quote:Op zaterdag 17 april 2010 09:53 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Ja.
Mijn schoonvader draaide het altijd zelf.
Vers gedraaid vind ik droger.quote:Op zaterdag 17 april 2010 09:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
en je merkt geen aanmerkelijk verschil met die zuut van AH?
Ik weet even niet meer welk vlees hij gebruikte.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |