FOK!forum / Politiek / Jezus alweer hoge benzine prijzen. (liever 25% accijns eraf)
zetalorewoensdag 14 april 2010 @ 11:36
Ten tijde van de lage prijs per oliestand hebben de nederlanders NIETS geprofiteerd, geen enkele benzineprijs ging noemenswaardig omlaag om nu dat de prijs weer omhoog gaat fors te stijgen, tijd voor een acute accijns verlaging dus van 25%

Want het is toch iedere keer weer hetzelfde liedje, terwijl de Amerikanen al zingend er voor hetzelfde geld 5 liter erin gooien krijgen wij voor 1,5 euro een schamel litertje waarvoor al pinnend een massaal bedrag van onze bankrekeningen wordt afgeschreven, aka bij mij 50 euro per keer. Nu rij ik puur voor het werk en boodschappen , maar het is gewoon schokkend als je bij de pomp staat en de teller voorbij ziet racen, en zo nog even een rekening van 340 voor WA ,en nog een apk keuringkie met een winterbeurtje erbij 400 euro. + huur + ziektekostenverzekering = blut aan het eind van de maand. Nou zal het niet bij iedereen zo zijn, maar ik geloof dat zat mensen het zat zijn om maar steeds aan het korste eind te trekken,
Netsplitterwoensdag 14 april 2010 @ 11:39
Vond 99cent voor een liter diesel best aangenaam.
Arceewoensdag 14 april 2010 @ 11:43
quote:
Op woensdag 14 april 2010 11:36 schreef zetalore het volgende:
Ten tijde van de lage prijs per oliestand hebben de nederlanders NIETS geprofiteerd, geen enkele benzineprijs ging noemenswaardig omlaag
Toch wel:

Biffkoffiewoensdag 14 april 2010 @ 11:43
Fuckers.. eerst nog dat kut-kwartje van kok.. reiskosten stijgen ook niet mee, terwijl de preijs van brandstof bijna de helft meer kost dan 5 jaar geleden.
JohnnyKnoxvillewoensdag 14 april 2010 @ 11:47
quote:
Op woensdag 14 april 2010 11:43 schreef Biffkoffie het volgende:
Fuckers.. eerst nog dat kut-kwartje van kok.. reiskosten stijgen ook niet mee, terwijl de preijs van brandstof bijna de helft meer kost dan 5 jaar geleden.
Als de reiskosten niet stijgen, terwijl de brandstof duurder wordt, welk onderdeel van die reiskosten wordt dan goedkoper?
AlphaOmegawoensdag 14 april 2010 @ 12:02
quote:
Op woensdag 14 april 2010 11:43 schreef Arcee het volgende:

[..]

Toch wel:

[ afbeelding ]
Kom eens niet met een plaatje van adviesprijzen? Want ik kan me serieus niet herinneren ooit ¤ 1,50 voor een liter diesel te hebben betaald...
Arceewoensdag 14 april 2010 @ 12:19
quote:
Op woensdag 14 april 2010 12:02 schreef AlphaOmega het volgende:
Kom eens niet met een plaatje van adviesprijzen? Want ik kan me serieus niet herinneren ooit ¤ 1,50 voor een liter diesel te hebben betaald...
Dat is een plaatje met adviesprijzen.

Die 1.50 voor diesel was ook maar even op het hoogtepunt, hè.
Daniel1976woensdag 14 april 2010 @ 12:20
Hoge benzine prijzen zijn goed.
Dat betekent einde van de crisis
Netsplitterwoensdag 14 april 2010 @ 12:22
quote:
Op woensdag 14 april 2010 12:20 schreef Daniel1976 het volgende:
Hoge benzine prijzen zijn goed.
Dat betekent einde van de crisis
Die mag je even uitleggen, want ik snap 'm niet.
AlphaOmegawoensdag 14 april 2010 @ 12:27
quote:
Op woensdag 14 april 2010 12:19 schreef Arcee het volgende:

[..]

Dat is een plaatje met adviesprijzen.

Die 1.50 voor diesel was ook maar even op het hoogtepunt, hè.
Nou, ik tank met zeer grote regelmaat, maar nogmaals, dat heb ik nog nooit voor een liter diesel betaald. Adviesprijs van een TV kan ook 2000 Euro zijn, maar bij de MediaMarkt is dat toestel 1200 Euro.

Kom dan gewoon met een leuk plaatje van bijvoorbeeld de laagste of hoogste consumentenprijzen. En leg je jou plaatje daar onder, dan zal je zien dat de consumenten prijs alleen stijgt als de adviesprijs stijgt, maar niet of nauwelijks daalt bij het dalen van de adviesprijs.
Arceewoensdag 14 april 2010 @ 12:29
quote:
Op woensdag 14 april 2010 12:27 schreef AlphaOmega het volgende:
Kom dan gewoon met een leuk plaatje van bijvoorbeeld de laagste of hoogste consumentenprijzen. En leg je jou plaatje daar onder, dan zal je zien dat de consumenten prijs alleen stijgt als de adviesprijs stijgt, maar niet of nauwelijks daalt bij het dalen van de adviesprijs.
Kom lekker zelf met zo'n plaatje.
JohnnyKnoxvillewoensdag 14 april 2010 @ 12:35
quote:
Op woensdag 14 april 2010 12:27 schreef AlphaOmega het volgende:
Nou, ik tank met zeer grote regelmaat, maar nogmaals, dat heb ik nog nooit voor een liter diesel betaald. Adviesprijs van een TV kan ook 2000 Euro zijn, maar bij de MediaMarkt is dat toestel 1200 Euro.

Kom dan gewoon met een leuk plaatje van bijvoorbeeld de laagste of hoogste consumentenprijzen. En leg je jou plaatje daar onder, dan zal je zien dat de consumenten prijs alleen stijgt als de adviesprijs stijgt, maar niet of nauwelijks daalt bij het dalen van de adviesprijs.
Volgens jouw logica zouden benzineprijzen dan nooit kunnen dalen. .
Dat is pertinente onzin.
AlphaOmegawoensdag 14 april 2010 @ 12:38
quote:
Op woensdag 14 april 2010 12:35 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Volgens jouw logica zouden benzineprijzen dan nooit kunnen dalen. .
Dat is pertinente onzin.
'Niet of nauwelijks'. Wat is daar alleen 'Niet' aan? Inderdaad, niets!
Revolution-NLwoensdag 14 april 2010 @ 12:46
Hoge benzine prijzen zijn goed. Wij zijn al gewend aan hoge prijzen en passen ons verbruik daarop ook aan.
De Amerikanen hebben met hun v8's zometeen ECHT een probleem als de benzine prijs door het dak gaat.

Voor burgers die spaarzaam met energie omgaan zal de klap dan ook minder hard aankomen.

Auto rijden is voor mij op dit moment goedkoper dan 10 jaar geleden, puur omdat ik nu een hybride rijd die 1:20 rijd.

Mijn gas en electra is goedkoper dan 10 jaar geleden door het gebruik van A(++) apparatuur en LED verlichting. Kortom mensen moeten niet zo janken, je hebt het verbruik en dus de kosten ZELF in de hand.
Arceewoensdag 14 april 2010 @ 12:48
quote:
Op woensdag 14 april 2010 12:35 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Volgens jouw logica zouden benzineprijzen dan nooit kunnen dalen. .
Dat is pertinente onzin.
Inderdaad, benzineprijzen daalden tweede helft 2008 enorm, aan welke pomp dan ook.
Northsidewoensdag 14 april 2010 @ 12:56
quote:
Op woensdag 14 april 2010 12:46 schreef Revolution-NL het volgende:
Hoge benzine prijzen zijn goed. Wij zijn al gewend aan hoge prijzen en passen ons verbruik daarop ook aan.
De Amerikanen hebben met hun v8's zometeen ECHT een probleem als de benzine prijs door het dak gaat.
Niet als de benzineprijzen daar kunstmatig laag worden gehouden.
Daniel1976woensdag 14 april 2010 @ 14:05
quote:
Op woensdag 14 april 2010 12:22 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Die mag je even uitleggen, want ik snap 'm niet.
Benzine prijzen stijgen alleen als er meer geconsumeerd wordt in de hele wereld.
(vraag / aanbod = markt). Door de crisis was er weinig markt genoeg aanbod dus lagere prijzen.
We weten allemaal uit 2008 wat er gebeurd als de crisis over is, dan schiet de bezine weer omhoog.
We hebben nu eenmaal een olie tekort.
We kunnen slechts china bombarderen om zo te zorgen dat wij nog een tijdje lang wat meer hebben,
Netsplitterwoensdag 14 april 2010 @ 14:10
quote:
Op woensdag 14 april 2010 14:05 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Benzine prijzen stijgen alleen als er meer geconsumeerd wordt in de hele wereld.
(vraag / aanbod = markt). Door de crisis was er weinig markt genoeg aanbod dus lagere prijzen.
We weten allemaal uit 2008 wat er gebeurd als de crisis over is, dan schiet de bezine weer omhoog.
We hebben nu eenmaal een olie tekort.
We kunnen slechts china bombarderen om zo te zorgen dat wij nog een tijdje lang wat meer hebben,
Gezien vanuit dat standpunt heb je gelijk.
Maar duurdere benzine kan ook betekenen dat men het door moet gaan berekenen naar de klant en dat producten duurder gaan worden.
Mensen kunnen dan minder snel geneigd zijn om geld uit te geven.
Geldt ook voor bedrijven natuurlijk.
Daniel1976woensdag 14 april 2010 @ 14:21
quote:
Op woensdag 14 april 2010 12:46 schreef Revolution-NL het volgende:
Hoge benzine prijzen zijn goed. Wij zijn al gewend aan hoge prijzen en passen ons verbruik daarop ook aan.
De Amerikanen hebben met hun v8's zometeen ECHT een probleem als de benzine prijs door het dak gaat.

Voor burgers die spaarzaam met energie omgaan zal de klap dan ook minder hard aankomen.

Auto rijden is voor mij op dit moment goedkoper dan 10 jaar geleden, puur omdat ik nu een hybride rijd die 1:20 rijd.

Mijn gas en electra is goedkoper dan 10 jaar geleden door het gebruik van A(++) apparatuur en LED verlichting. Kortom mensen moeten niet zo janken, je hebt het verbruik en dus de kosten ZELF in de hand.
Ik ben wel zo anti energie besparen.
Als men wil besparen moet men verbod maken op het maken van kinderen.

Tot die tijd moeten we opzoek naar betere energie bronnen ipv van besparen.
Alles om je heen is energie. Materie is een manifestatie van energie. Uiteindelijk bestaat heel het universum uit energie. Dankzij de dominante positie van de olie industrie en de auto fabrikanten zijn we 40 jaar te laat begonnen met het zoeken naar iets anders.


Je had 1 op 20 overigens ook kunnen halen met gewone benzine auto.
Zo'n nikkel cadmium uit de kluten gewassen radio grafisch bestuurbaar autootje is het nou ook niet echt.
Netsplitterwoensdag 14 april 2010 @ 14:22
quote:
Op woensdag 14 april 2010 12:46 schreef Revolution-NL het volgende:
Hoge benzine prijzen zijn goed. Wij zijn al gewend aan hoge prijzen en passen ons verbruik daarop ook aan.
De Amerikanen hebben met hun v8's zometeen ECHT een probleem als de benzine prijs door het dak gaat.

Voor burgers die spaarzaam met energie omgaan zal de klap dan ook minder hard aankomen.

Auto rijden is voor mij op dit moment goedkoper dan 10 jaar geleden, puur omdat ik nu een hybride rijd die 1:20 rijd.

Mijn gas en electra is goedkoper dan 10 jaar geleden door het gebruik van A(++) apparatuur en LED verlichting. Kortom mensen moeten niet zo janken, je hebt het verbruik en dus de kosten ZELF in de hand.
En hoe milieuvriendelijk afbreekbaar zijn die accu's ook alweer??
wahtwoensdag 14 april 2010 @ 14:26
quote:
Op woensdag 14 april 2010 12:02 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Kom eens niet met een plaatje van adviesprijzen? Want ik kan me serieus niet herinneren ooit ¤ 1,50 voor een liter diesel te hebben betaald...
Jammer. De daadwerkelijke benzineprijzen liggen steevast ONDER de adviesprijs.

De benzineprijs in Nederland is gedaald toen de olieprijs dit ook deed. Einde discussie.
wahtwoensdag 14 april 2010 @ 14:31
quote:
Op woensdag 14 april 2010 11:36 schreef zetalore het volgende:
Want het is toch iedere keer weer hetzelfde liedje, terwijl de Amerikanen al zingend er voor hetzelfde geld 5 liter erin gooien krijgen wij voor 1,5 euro een schamel litertje waarvoor al pinnend een massaal bedrag van onze bankrekeningen wordt afgeschreven, aka bij mij 50 euro per keer. Nu rij ik puur voor het werk en boodschappen , maar het is gewoon schokkend als je bij de pomp staat en de teller voorbij ziet racen, en zo nog even een rekening van 340 voor WA ,en nog een apk keuringkie met een winterbeurtje erbij 400 euro. + huur + ziektekostenverzekering = blut aan het eind van de maand. Nou zal het niet bij iedereen zo zijn, maar ik geloof dat zat mensen het zat zijn om maar steeds aan het korste eind te trekken,
Amerikanen zullen dus ook veel eerder en veel harder voelen als de benzineprijs stijgt. Waar hier de accijns een dempend effect heeft is de benzineprijs in de VS meer dan verdubbeld, vervolgens gehalveerd en inmiddels weer bijna verdubbeld.

En laten we alsjeblieft niet doen alsof het "duur" is. Het is een verdomd wonder dat je voor zo weinig inspanning zo veel energie kan kopen.
Metro2005woensdag 14 april 2010 @ 14:32
Altijd maar klagen over de benzineprijs en nooit eens bij jezelf te rade gaan of je niet zelf wat kan doen om minder autokilometers te maken.

* Metro2005 doet 2 maanden met een tank benzine omdat ik bijna altijd fiets
Netsplitterwoensdag 14 april 2010 @ 14:34
quote:
Op woensdag 14 april 2010 14:32 schreef Metro2005 het volgende:
Altijd maar klagen over de benzineprijs en nooit eens bij jezelf te rade gaan of je niet zelf wat kan doen om minder autokilometers te maken.

* Metro2005 doet 2 maanden met een tank benzine omdat ik bijna altijd fiets
Fijn dat dat bij jou kan.
Wil je nu een schouderklopje?
I.R.Baboonwoensdag 14 april 2010 @ 14:35
Dat die benzineprijs keihard is gestegen is overigens ook niet waar.
Daniel1976woensdag 14 april 2010 @ 14:51
quote:
Dat is al een redelijk gedateerd artikel van 13-10-2009.

Inmiddels geeft die mooie site aan waar sargassonaar verwijst dat de brandstof 1.59 is.
wahtwoensdag 14 april 2010 @ 14:53
quote:
Het gehuil over benzineprijzen is bijna altijd gebaseerd op gevoel. Als het aankomt op de portemonnee heeft niemand zin in nuance.

Feit blijft wel dat wij behoren tot de landen met de hoogste benzineprijzen, maar dat zie ik niet per definitie als iets slechts. Sowieso lijken de landen met de hoogste benzineprijzen bij de Noord/West-Europese elite te horen. (Plus natuurlijk wat mislukte staten die de bevolking geen basisbehoeften kan bieden.)
Metro2005woensdag 14 april 2010 @ 14:58
quote:
Op woensdag 14 april 2010 14:34 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Fijn dat dat bij jou kan.
Wil je nu een schouderklopje?
Als het kan

ontopic: Het kan bij veel meer mensen. Mensen zijn alleen vaak te beroerd om naar alternatieven te zoeken terwijl die er vaak genoeg zijn (OV, brommer / scooter, fiets, carpoolen etc)

overigens blijft een hoge benzineprijs natuurlijk wel kut als ik zelf moet tanken.
Daniel1976woensdag 14 april 2010 @ 15:03
quote:
Op woensdag 14 april 2010 11:36 schreef zetalore het volgende:
Ten tijde van de lage prijs per oliestand hebben de nederlanders NIETS geprofiteerd, geen enkele benzineprijs ging noemenswaardig omlaag om nu dat de prijs weer omhoog gaat fors te stijgen, tijd voor een acute accijns verlaging dus van 25%

Want het is toch iedere keer weer hetzelfde liedje, terwijl de Amerikanen al zingend er voor hetzelfde geld 5 liter erin gooien krijgen wij voor 1,5 euro een schamel litertje waarvoor al pinnend een massaal bedrag van onze bankrekeningen wordt afgeschreven, aka bij mij 50 euro per keer. Nu rij ik puur voor het werk en boodschappen , maar het is gewoon schokkend als je bij de pomp staat en de teller voorbij ziet racen, en zo nog even een rekening van 340 voor WA ,en nog een apk keuringkie met een winterbeurtje erbij 400 euro. + huur + ziektekostenverzekering = blut aan het eind van de maand. Nou zal het niet bij iedereen zo zijn, maar ik geloof dat zat mensen het zat zijn om maar steeds aan het kortste eind te trekken,
Misschien moet je gewoon stoppen met klagen, erkennen dat je te weinig verdient en creatief zijn in de manieren waarop je nog wat extra's kunt verdienen. Je kunt natuurlijk ook gewoon de kansen benutten van onze vrijemarkteconomie.
Netsplitterwoensdag 14 april 2010 @ 15:16
quote:
Op woensdag 14 april 2010 14:58 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Als het kan

ontopic: Het kan bij veel meer mensen. Mensen zijn alleen vaak te beroerd om naar alternatieven te zoeken terwijl die er vaak genoeg zijn (OV, brommer / scooter, fiets, carpoolen etc)

overigens blijft een hoge benzineprijs natuurlijk wel kut als ik zelf moet tanken.

Even een praktijkvoorbeeldje van mij.
Ik werk bij de Binckhorst in Den Haag.
Ik woon in Delft, vlakbij de A13.
Met de auto doe ik er ongeveer 10 a 12 min over in de ochtend.
7:15 ga ik de deur uit, 7:30 log ik in op m'n pc.
Dit is met het OV.
6:40 moet ik opstappen op bus.
Dan naar Z'meer CS.
bus pakken en dan ben ik rond 7:30 op werk.
Als alle aansluitingen kloppen.

Maw, OV geen optie.
LangeTabbetjewoensdag 14 april 2010 @ 15:19
quote:
Op woensdag 14 april 2010 15:16 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Even een praktijkvoorbeeldje van mij.
Ik werk bij de Binckhorst in Den Haag.
Ik woon in Delft, vlakbij de A13.
Met de auto doe ik er ongeveer 10 a 12 min over in de ochtend.
7:15 ga ik de deur uit, 7:30 log ik in op m'n pc.
Dit is met het OV.
6:40 moet ik opstappen op bus.
Dan naar Z'meer CS.
bus pakken en dan ben ik rond 7:30 op werk.
Als alle aansluitingen kloppen.

Maw, OV geen optie.
Oplossing ? Of in Den Haag gaan wonen, of een baan in Delft zoeken .
Netsplitterwoensdag 14 april 2010 @ 15:20
quote:
Op woensdag 14 april 2010 15:19 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Oplossing ? Of in Den Haag gaan wonen, of een baan in Delft zoeken .
Dat is geen oplossing aangezien ik volgende week zo maar in bv Utrecht kan werken of in A'dam.
Daniel1976woensdag 14 april 2010 @ 15:21
quote:
Op woensdag 14 april 2010 15:20 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Dat is geen oplossing aangezien ik volgende week zo maar in bv Utrecht kan werken of in A'dam.
Ik werk ook regelmatig buiten nederland.
Metro2005woensdag 14 april 2010 @ 15:29
quote:
Op woensdag 14 april 2010 15:16 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Even een praktijkvoorbeeldje van mij.
Ik werk bij de Binckhorst in Den Haag.
Ik woon in Delft, vlakbij de A13.
Met de auto doe ik er ongeveer 10 a 12 min over in de ochtend.
7:15 ga ik de deur uit, 7:30 log ik in op m'n pc.
Dit is met het OV.
6:40 moet ik opstappen op bus.
Dan naar Z'meer CS.
bus pakken en dan ben ik rond 7:30 op werk.
Als alle aansluitingen kloppen.

Maw, OV geen optie.
OV is geen optie nee maar voor die 8 kilometer die het is (bron: google maps ) kan je toch ook op de fiets stappen, als je een klein beetje rustig tempo aanhoudt ben je er in een half uurtje en als je een beetje doortrapt doe je het in 20 minuten.

Je bent het schitterende voorbeeld van iemand die 1 alternatief bekijkt, stelt dat dat geen optie is en dan gaat klagen dat er helemaal geen alternatieven zijn.
Netsplitterwoensdag 14 april 2010 @ 15:31
quote:
Op woensdag 14 april 2010 15:29 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

OV is geen optie nee maar voor die 8 kilometer die het is (bron: google maps ) kan je toch ook op de fiets stappen, als je een klein beetje rustig tempo aanhoudt ben je er in een half uurtje en als je een beetje doortrapt doe je het in 20 minuten.

Je bent het schitterende voorbeeld van iemand die 1 alternatief bekijkt, stelt dat dat geen optie is en dan gaat klagen dat er helemaal geen alternatieven zijn.
Mioet ik eerst een goede fiets gaan kopen.
Daarbij is het goed mogelijk dat ik naar een vestiging in bv Europort moet wanneer daar gezeik is.
Of naar Utrecht voor damage control.
Metro2005woensdag 14 april 2010 @ 15:52
quote:
Op woensdag 14 april 2010 15:31 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Mioet ik eerst een goede fiets gaan kopen.
Daarbij is het goed mogelijk dat ik naar een vestiging in bv Europort moet wanneer daar gezeik is.
Of naar Utrecht voor damage control.
Dan is het een ander verhaal natuurlijk maar je zou ze de kost moeten geven, al die mensen die beweren dat ze écht niet zonder hun auto kunnen en op < 10 km afstand van hun kantoorbaan wonen.

Het is echt een kwestie van gewenning en luiheid van veel mensen. Sommige mensen pakken nog de auto om hun kinderen 500 meter (!) verderop naar school te brengen en daarna doodleuk weer terug naar huis te rijden
Netsplitterwoensdag 14 april 2010 @ 15:54
quote:
Op woensdag 14 april 2010 15:52 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Dan is het een ander verhaal natuurlijk maar je zou ze de kost moeten geven, al die mensen die beweren dat ze écht niet zonder hun auto kunnen en op < 10 km afstand van hun kantoorbaan wonen.

Het is echt een kwestie van gewenning en luiheid van veel mensen. Sommige mensen pakken nog de auto om hun kinderen 500 meter (!) verderop naar school te brengen en daarna doodleuk weer terug naar huis te rijden
Ik zit je maar een beetje te stangen hoor.
Ben het helemaal met je eens dat mensen inderdaad vaker moeten kijken naar alternatieven qua vervoer.
ik heb zelf anderhalf jaar hier niet zo gek ver vandaan gewerkt en elke dag met de trein op en neer gegaan.
Auto bij Delft Z neer gezet en met de boemel naar DH HS.
Dat was goed te doen.
I.R.Baboonwoensdag 14 april 2010 @ 16:50
quote:
Op woensdag 14 april 2010 15:16 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Even een praktijkvoorbeeldje van mij.
Ik werk bij de Binckhorst in Den Haag.
Ik woon in Delft, vlakbij de A13.
Met de auto doe ik er ongeveer 10 a 12 min over in de ochtend.
7:15 ga ik de deur uit, 7:30 log ik in op m'n pc.
Dit is met het OV.
6:40 moet ik opstappen op bus.
Dan naar Z'meer CS.
bus pakken en dan ben ik rond 7:30 op werk.
Als alle aansluitingen kloppen.

Maw, OV geen optie.
Als het zo kort rijden is hoef je ook niet te zeuren over brandstofprijzen. .
Helderderwoensdag 14 april 2010 @ 17:36
Liever veel accijns betalen op benzine dan betalen aan de oliesjeiks/maatschappijen of aan hightech kilometerbetaalsystemen. Het accijnsgeld heeft namelijk nog de meeste kans om nuttig besteed te worden.
Netsplitterwoensdag 14 april 2010 @ 17:53
quote:
Op woensdag 14 april 2010 17:36 schreef Helderder het volgende:
Het accijnsgeld heeft namelijk nog de meeste kans om nuttig besteed te worden.
Met de huidige politieke kneuzen die er zitten bedoel je??
Helderderwoensdag 14 april 2010 @ 18:05
www.geenfilebelasting.nl : Die Emile Roemer lijkt me wel ok.
quote:
Op woensdag 14 april 2010 17:53 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Met de huidige politieke kneuzen die er zitten bedoel je??
kawotskiwoensdag 14 april 2010 @ 18:40
quote:
Op woensdag 14 april 2010 15:52 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Dan is het een ander verhaal natuurlijk maar je zou ze de kost moeten geven, al die mensen die beweren dat ze écht niet zonder hun auto kunnen en op < 10 km afstand van hun kantoorbaan wonen.

Het is echt een kwestie van gewenning en luiheid van veel mensen. Sommige mensen pakken nog de auto om hun kinderen 500 meter (!) verderop naar school te brengen en daarna doodleuk weer terug naar huis te rijden
Ja, maar de grap is dat m daar de pijn niet in zit. Die zit m precies bij die groep die geen alternatief heeft en een dikke 40km van het werk woont.

Maar goed, nogmaals wederom en voor de zoveelste keer, dit zijn prijzen waarbij je reeds een vergelijk kan maken met de voorgestelde kilometerheffing waar zoveel mensen voor zijn. De files zijn m.i.v. morgen dus opgelost.
Arceewoensdag 14 april 2010 @ 18:42
quote:
Op woensdag 14 april 2010 16:50 schreef I.R.Baboon het volgende:
Als het zo kort rijden is hoef je ook niet te zeuren over brandstofprijzen. .
10 a 12 minuten in de randstad, dan mag je überhaupt nergens over zeuren.
Metro2005woensdag 14 april 2010 @ 21:31
quote:
Op woensdag 14 april 2010 18:40 schreef kawotski het volgende:

[..]

Ja, maar de grap is dat m daar de pijn niet in zit. Die zit m precies bij die groep die geen alternatief heeft en een dikke 40km van het werk woont.

Maar goed, nogmaals wederom en voor de zoveelste keer, dit zijn prijzen waarbij je reeds een vergelijk kan maken met de voorgestelde kilometerheffing waar zoveel mensen voor zijn. De files zijn m.i.v. morgen dus opgelost.
Dan zou de prijs eerder richting de 2,50 of 3 euro moeten wil je dezelfde prijzen hebben als wanneer de kmheffing er zou zijn.
DS4donderdag 15 april 2010 @ 00:31
Ik vind benzine helemaal niet zo extreem duur als je het vergelijkt met de overige kosten van autorijden. Natuurlijk betaalt iedereen liever minder. Maar verder...
Kees22donderdag 15 april 2010 @ 01:01
quote:
Op woensdag 14 april 2010 11:36 schreef zetalore het volgende:
Ten tijde van de lage prijs per oliestand hebben de nederlanders NIETS geprofiteerd, geen enkele benzineprijs ging noemenswaardig omlaag om nu dat de prijs weer omhoog gaat fors te stijgen, tijd voor een acute accijns verlaging dus van 25%

Want het is toch iedere keer weer hetzelfde liedje, terwijl de Amerikanen al zingend er voor hetzelfde geld 5 liter erin gooien krijgen wij voor 1,5 euro een schamel litertje waarvoor al pinnend een massaal bedrag van onze bankrekeningen wordt afgeschreven, aka bij mij 50 euro per keer. Nu rij ik puur voor het werk en boodschappen , maar het is gewoon schokkend als je bij de pomp staat en de teller voorbij ziet racen, en zo nog even een rekening van 340 voor WA ,en nog een apk keuringkie met een winterbeurtje erbij 400 euro. + huur + ziektekostenverzekering = blut aan het eind van de maand. Nou zal het niet bij iedereen zo zijn, maar ik geloof dat zat mensen het zat zijn om maar steeds aan het korste eind te trekken,
Ik snap niet wat jezus met de benzineprijs te maken heeft. Misschien moet dit topis maar verplaatst worden naar F&L?

Ik snap niet wat de inwoners van de VSvA te maken hebben met onze benzineprijs.
Verder moet ik dan altijd denken aan een artikeltje in een olievakblad uit de VSvA, waarin enerzijds gesteld werd dat de VSvA de laagste belasting van de hele wereld hadden op olieproducten, maar anderzijds toch belastingverhoging ongewenst werd geacht vanwege concurrentievervalsing.

Koop een goede fiets met fietstassen, zou ik zeggen.
du_kedonderdag 15 april 2010 @ 08:34
quote:
Op woensdag 14 april 2010 11:36 schreef zetalore het volgende:
Ten tijde van de lage prijs per oliestand hebben de nederlanders NIETS geprofiteerd, geen enkele benzineprijs ging noemenswaardig omlaag om nu dat de prijs weer omhoog gaat fors te stijgen,
de prijs stijgt momenteel ongeveer tot de recordsniveaus van enkele jaren geleden.
Als dat een forse stijging is dan moet er eerst een forse daling plaatsgevonden hebben. Dus ik denk dat je jezelf in je eerste zin al flink tegenspreekt....
quote:
tijd voor een acute accijns verlaging dus van 25%
En dan gaan andere belastingen weer omhoog. Het geld is op in Nederland dus op lagere lasten hoef je niet te rekenen
du_kedonderdag 15 april 2010 @ 08:45
quote:
Op woensdag 14 april 2010 18:40 schreef kawotski het volgende:

[..]

Ja, maar de grap is dat m daar de pijn niet in zit. Die zit m precies bij die groep die geen alternatief heeft en een dikke 40km van het werk woont.

Maar goed, nogmaals wederom en voor de zoveelste keer, dit zijn prijzen waarbij je reeds een vergelijk kan maken met de voorgestelde kilometerheffing waar zoveel mensen voor zijn. De files zijn m.i.v. morgen dus opgelost.
Omdat al die automobilisten het zo leuk vinden om in de file te staan kan de spitsbelasting mooi een verdubbeling van de kosten gaan worden .

* du_ke stapt zo op z'n fietsje om fluitend binnen 5 minuten op kantoor aan te komen.
Netsplitterdonderdag 15 april 2010 @ 08:47
quote:
Op donderdag 15 april 2010 08:45 schreef du_ke het volgende:

[..]

Omdat al die automobilisten het zo leuk vinden om in de file te staan kan de spitsbelasting mooi een verdubbeling van de kosten gaan worden .

* du_ke stapt zo op z'n fietsje om fluitend binnen 5 minuten op kantoor aan te komen.
Jij schijnt niet helemaal te snappen wat er gaat gebeuren als er een spitsbelasting komt.
Okseldonderdag 15 april 2010 @ 08:49
Ik woon 33km van mijn werk en ga met de fiets.
Okseldonderdag 15 april 2010 @ 08:49
Soms.
JohnnyKnoxvilledonderdag 15 april 2010 @ 09:15
quote:
Op donderdag 15 april 2010 08:47 schreef Netsplitter het volgende:
Jij schijnt niet helemaal te snappen wat er gaat gebeuren als er een spitsbelasting komt.
Verlicht ons, waarde heer Splitter.
Netsplitterdonderdag 15 april 2010 @ 09:17
quote:
Op donderdag 15 april 2010 09:15 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Verlicht ons, waarde heer Splitter.
Volgens mij heb ik al eerder gepost wat de consequenties kunnen zijn als men een spitstarief gaat introduceren en wat voor gevolgen dat op de prijzen van goederen kunnen zijn.
Aw chips, heb ik het toch uitgelegd.....
JohnnyKnoxvilledonderdag 15 april 2010 @ 09:20
Ohzo, klinkt billijk an sich.
Het zou eventueel ook als positief bijeffect kunnen hebben dat meer mensen andere manieren van naar het werk reizen gaan proberen of andere werktijden aanhouden.
Bedrijven kunnen niet anders dan dat toestaan. Volgens mij werkt het overgrote deel van de Nederlandse beroepsbevolking die dagelijks in de file staat niet in een baan die perse van 8u48 - 17u06 uitgevoerd moet worden.
Netsplitterdonderdag 15 april 2010 @ 09:24
quote:
Op donderdag 15 april 2010 09:20 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ohzo, klinkt billijk an sich.
Het zou eventueel ook als positief bijeffect kunnen hebben dat meer mensen andere manieren van naar het werk reizen gaan proberen of andere werktijden aanhouden.
Bedrijven kunnen niet anders dan dat toestaan. Volgens mij werkt het overgrote deel van de Nederlandse beroepsbevolking die dagelijks in de file staat niet in een baan die perse van 8u48 - 17u06 uitgevoerd moet worden.
Het probleem zit 'm niet denk ik in de mensen die in de file staan omdat ze niet anders kunnen maar in het feit dat er geen goed alternatief is.
Het OV wordt al jaaaren steeds duurder maar van een leien dakje gaat het nog steeds niet.
De treinen mogen misschien wel aardig op tijd rijden, maar dat kan je van de connecties naar bussen enzo niet zeggen.
Dat moet veranderen wil je van het OV een waardig alternatief maken.
Ook het veel beter bereikbaar maken van bedrijfsterreinen moet beter.
Daniel1976donderdag 15 april 2010 @ 09:48
Kijk hierdoor gaat onze benzine prijs omhoog:

Chinese economie groeit 11,9% in eerste kwartaal
JohnnyKnoxvilledonderdag 15 april 2010 @ 09:52
quote:
Op donderdag 15 april 2010 09:24 schreef Netsplitter het volgende:
Het probleem zit 'm niet denk ik in de mensen die in de file staan omdat ze niet anders kunnen maar in het feit dat er geen goed alternatief is.
Het OV wordt al jaaaren steeds duurder maar van een leien dakje gaat het nog steeds niet.
De treinen mogen misschien wel aardig op tijd rijden, maar dat kan je van de connecties naar bussen enzo niet zeggen.
Dat moet veranderen wil je van het OV een waardig alternatief maken.
Ook het veel beter bereikbaar maken van bedrijfsterreinen moet beter.
De meeste bedrijventerreinen zijn volgens mij al prima bereikbaar. Het échte probleem is dat iedereen op precies dezelfde tijd van precies dezelfde Vinexwijk naar precies hetzelfde bedrijventerrein wil, allemaal in bijna precies dezelfde eigen leaseauto's, omdat ze allemaal om 9u voor hun PCtje willen zitten en om 17u weer naar huis (om aan te sluiten in precies dezelfde file).

Als bedrijven én werknemers wat flexibeler om zouden gaan met werktijden, zou dat me dunkt al een hele hoop filekilometers schelen.
Netsplitterdonderdag 15 april 2010 @ 09:58
quote:
Op donderdag 15 april 2010 09:52 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

De meeste bedrijventerreinen zijn volgens mij al prima bereikbaar. Het échte probleem is dat iedereen op precies dezelfde tijd van precies dezelfde Vinexwijk naar precies hetzelfde bedrijventerrein wil, allemaal in bijna precies dezelfde eigen leaseauto's, omdat ze allemaal om 9u voor hun PCtje willen zitten en om 17u weer naar huis (om aan te sluiten in precies dezelfde file).

Als bedrijven én werknemers wat flexibeler om zouden gaan met werktijden, zou dat me dunkt al een hele hoop filekilometers schelen.
Dan moeten bv helpdesken ook met andere tijden gaan werken en moeten daar de contracten van aangepast gaan worden.
En dan niet alleen die van de medewerkers maar ook de afgesproken SLA's moeten aangepast worden, waarschijnlijk zelfs opnieuw worden onderhandeld omdat de voorwaarden drastisch veranderen.
De systeembeheerders moeten op andere tijden gaan werken waardoor oa servicewindows moeten worden veranderd naar andere tijden.
JohnnyKnoxvilledonderdag 15 april 2010 @ 10:00
quote:
Op donderdag 15 april 2010 09:58 schreef Netsplitter het volgende:
Dan moeten bv helpdesken ook met andere tijden gaan werken en moeten daar de contracten van aangepast gaan worden.
En dan niet alleen die van de medewerkers maar ook de afgesproken SLA's moeten aangepast worden, waarschijnlijk zelfs opnieuw worden onderhandeld omdat de voorwaarden drastisch veranderen.
De systeembeheerders moeten op andere tijden gaan werken waardoor oa servicewindows moeten worden veranderd naar andere tijden.
Ja, klopt, wil Nederland écht vooruit dan zullen we misschien toch enigszins afmoeten van het idee dat de wereldeconomie stilligt in de 16 uur dat "wij" niet werken.
Revolution-NLdonderdag 15 april 2010 @ 10:02
quote:
Op donderdag 15 april 2010 09:58 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Dan moeten bv helpdesken ook met andere tijden gaan werken en moeten daar de contracten van aangepast gaan worden.
En dan niet alleen die van de medewerkers maar ook de afgesproken SLA's moeten aangepast worden, waarschijnlijk zelfs opnieuw worden onderhandeld omdat de voorwaarden drastisch veranderen.
De systeembeheerders moeten op andere tijden gaan werken waardoor oa servicewindows moeten worden veranderd naar andere tijden.
Helpdeskers kunnen gewoon thuiswerken, ik snap niet waarom deze mensen op kantoor moeten zitten 50km verderop.

Pas als de mobiliteitskosten dusdanig hogen worden voor bedrijven zal thuis werken ook steeds meer ingeburgerd raken.

Tot dusver dient er een mentaliteitsverandering plaats te vinden bij management / directie ten aanzien van thuis werken. Technische zijn er totaal geen belemmeringen om kantoor personeel thuis te laten werken.
Netsplitterdonderdag 15 april 2010 @ 10:03
quote:
Op donderdag 15 april 2010 10:02 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Helpdeskers kunnen gewoon thuiswerken, ik snap niet waarom deze mensen op kantoor moeten zitten 50km verderop.
Hier past maar 1 reactie op:
JohnnyKnoxvilledonderdag 15 april 2010 @ 10:04
quote:
Op donderdag 15 april 2010 10:02 schreef Revolution-NL het volgende:
Tot dusver dient er een mentaliteitsverandering plaats te vinden bij management / directie ten aanzien van thuis werken. Technische zijn er totaal geen belemmeringen om kantoor personeel thuis te laten werken.
Nou was er laatst wel zo'n knakker (ik dacht op Radio1) die zei dat veel bedrijven dat niet aandurven omdat ze niet kunnen garanderen dat hun werknemers thuis een Arbo-goedgekeurde werkplek hebben, net als op kantoor.
Revolution-NLdonderdag 15 april 2010 @ 10:10
quote:
Op donderdag 15 april 2010 10:03 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Hier past maar 1 reactie op:
Geniale onderbouwing. Vertel mij eens waarom dat niet zou kunnen?
Revolution-NLdonderdag 15 april 2010 @ 10:10
quote:
Op donderdag 15 april 2010 10:04 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Nou was er laatst wel zo'n knakker (ik dacht op Radio1) die zei dat veel bedrijven dat niet aandurven omdat ze niet kunnen garanderen dat hun werknemers thuis een Arbo-goedgekeurde werkplek hebben, net als op kantoor.
Dat is wel heel erg triest.
DS4donderdag 15 april 2010 @ 10:14
quote:
Op donderdag 15 april 2010 10:10 schreef Revolution-NL het volgende:
Dat is wel heel erg triest.
Nog triester is dat je als werkgever wel verantwoordelijk bent voor die thuiswerkplek...
fs180donderdag 15 april 2010 @ 12:59
quote:
Op donderdag 15 april 2010 08:49 schreef Oksel het volgende:
Ik woon 33km van mijn werk en ga met de fiets.
Bikkel, ik fiets gerust 50km voor mn lol, maar voor woon-werk verkeer pak ik dan toch liever iets snellers
fs180donderdag 15 april 2010 @ 13:00
quote:
Op donderdag 15 april 2010 09:58 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Dan moeten bv helpdesken ook met andere tijden gaan werken en moeten daar de contracten van aangepast gaan worden.
En dan niet alleen die van de medewerkers maar ook de afgesproken SLA's moeten aangepast worden, waarschijnlijk zelfs opnieuw worden onderhandeld omdat de voorwaarden drastisch veranderen.
De systeembeheerders moeten op andere tijden gaan werken waardoor oa servicewindows moeten worden veranderd naar andere tijden.
Dan zou je straks het fileprobleem oplossen, dat willen "we" niet hoor.
Netsplitterdonderdag 15 april 2010 @ 13:01
quote:
Op donderdag 15 april 2010 10:10 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Dat is wel heel erg triest.
Is wettelijk geregeld dat een werknemer een goede werkplek moet hebben om z'n werkzaamheden goed uit te kunnen voeren.
Zo niet, dan kan de arbo dienst worden ingeschakeld en dat kan aardig in de papieren gaan lopen waneer zeg de helft thuis wil/moet gaan werken.
Netsplitterdonderdag 15 april 2010 @ 13:01
quote:
Op donderdag 15 april 2010 13:00 schreef fs180 het volgende:

[..]

Dan zou je straks het fileprobleem oplossen, dat willen "we" niet hoor.
Dit is niet iets wat "even" is opgelost.
Dit kan jaren duren voordat het goed geregeld is.
du_kedonderdag 15 april 2010 @ 18:58
quote:
Op donderdag 15 april 2010 08:47 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Jij schijnt niet helemaal te snappen wat er gaat gebeuren als er een spitsbelasting komt.
Goed uitgevoerd neemt de drukte in de spits met een procent of 10 af en verdwijnt een aanzienlijk deel van de files.
du_kedonderdag 15 april 2010 @ 19:01
quote:
Op donderdag 15 april 2010 10:03 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Hier past maar 1 reactie op:
Waarom dan?

Het vergt wat creativiteit maar echt grote praktische bezwaren zie ik niet.
n3zdonderdag 15 april 2010 @ 19:45
Of je neemt een scooter

ik gooi hem vol voor 5 euro. En kan er dan een hele week mee doen.

Ik woon ongeveer 10km van me werk, en ben er in 15/20min.

Lekker de tussen weggetjes nemen
Martijn_77donderdag 15 april 2010 @ 20:04
He, de spilzucht van de politiek moet ergens van betaald worden en de auto is nu eenmaal de nationale melkkoe
draaijerdonderdag 15 april 2010 @ 20:44
quote:
Op woensdag 14 april 2010 11:39 schreef Netsplitter het volgende:
Vond 99cent voor een liter diesel best aangenaam.
Zo inderdaad. Hier nog iemand.
Ik rij 1 op 8 op diesel!!! Begint nu opeens wat duur te worden
zetalorevrijdag 16 april 2010 @ 02:31
quote:
Op woensdag 14 april 2010 11:43 schreef Arcee het volgende:

[..]

Toch wel:

[ afbeelding ]
niet ten opzichte van wat men heeft betaald per $ per vat voor olie, de stand is nog lang niet zo duur als de vorige keer maar toch zitten we al zowat tegen de record prijzen aan. Als je kijkt naar onze laagste prijs, dan is dat nog een stuk hoger dan wat ze in Spanje nu op wederom bijna het hoogst moment aan benzine betalen namelijk 1,18 euro , bespottelijk gewoon, het is toch gewoon dezelfde olie? Waarom moet dat nou zo duur?
zetalorevrijdag 16 april 2010 @ 02:32
quote:
Op woensdag 14 april 2010 12:20 schreef Daniel1976 het volgende:
Hoge benzine prijzen zijn goed.
Dat betekent einde van de crisis
Hoge benzine prijzen kunnen ook een crisis veroorzaken
zetalorevrijdag 16 april 2010 @ 02:35
quote:
Op woensdag 14 april 2010 14:26 schreef waht het volgende:

[..]

Jammer. De daadwerkelijke benzineprijzen liggen steevast ONDER de adviesprijs.

De benzineprijs in Nederland is gedaald toen de olieprijs dit ook deed. Einde discussie.
de stijging ging veel harder dan de daling,
MaskOfSanityvrijdag 16 april 2010 @ 02:42
Misschien kan hij water ook in benzine omtoveren.
du_kevrijdag 16 april 2010 @ 10:33
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 02:42 schreef MaskOfSanity het volgende:
Misschien kan hij water ook in benzine omtoveren.
Dat is al heel wat anders dan het schreeuwerige NIETS van jou in je OP.
tjoptjopvrijdag 16 april 2010 @ 13:20
Met dank aan Griekenland overigens
MaskOfSanityvrijdag 16 april 2010 @ 13:26
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 10:33 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat is al heel wat anders dan het schreeuwerige NIETS van jou in je OP.
Dit graftopic is niet van mij, cunt.
du_kevrijdag 16 april 2010 @ 14:54
Sorry probeerde zetalore te quoten .
RemcoDelftvrijdag 16 april 2010 @ 15:33
quote:
Op woensdag 14 april 2010 12:20 schreef Daniel1976 het volgende:
Hoge benzine prijzen zijn goed.
Dat betekent einde van de crisis
Het betekent dat er veel geld naar het Midden-Oosten gaat, m.a.w. wij houden minder geld over, niks goed aan dus.
JohnnyKnoxvillevrijdag 16 april 2010 @ 15:37
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 15:33 schreef RemcoDelft het volgende:
Het betekent dat er veel geld naar het Midden-Oosten gaat, m.a.w. wij houden minder geld over, niks goed aan dus.
Hogere benzineprijzen = hogere accijnsopbrengsten.
Hogere benzineprijs = hogere olieprijzen = hogere gasprijzen.

Hoe kan dat niet goed zijn voor NL?
RemcoDelftvrijdag 16 april 2010 @ 15:50
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 15:37 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Hogere benzineprijzen = hogere accijnsopbrengsten.
Hogere benzineprijs = hogere olieprijzen = hogere gasprijzen.

Hoe kan dat niet goed zijn voor NL?
Netto gaat er meer geld Nederland uit!
Op de piek van de olieprijs anderhalf jaar geleden, ging 8% van het BNP op aan olie-import. Vind ik veel!
tjoptjopvrijdag 16 april 2010 @ 16:11
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 15:37 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Hogere benzineprijzen = hogere accijnsopbrengsten.
Hogere benzineprijs = hogere olieprijzen = hogere gasprijzen.

Hoe kan dat niet goed zijn voor NL?
Omdat de huidige stijging voornamelijk te danken is aan een verzwakte Euro
draaijervrijdag 16 april 2010 @ 20:16
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 16:11 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Omdat de huidige stijging voornamelijk te danken is aan een verzwakte Euro
Het speculeren met olie is een veel en veel grotere boosdoener. Er is momenteel minder vraag, maar de prijs wordt opgedreven door handel
tjoptjopvrijdag 16 april 2010 @ 21:22
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 20:16 schreef draaijer het volgende:

[..]

Het speculeren met olie is een veel en veel grotere boosdoener. Er is momenteel minder vraag, maar de prijs wordt opgedreven door handel
Tja, bubbel is a bitch. Maar de grote stijging van de afgelopen weken komt toch echt omdat de olie in Euro duurder is geworden. De algehele uptrend is idd gevolg van een bubbel (Chinezen die tankers maar rondjes laten varen )

Zal eens kijken of ik een plaatje kan maken van de spot prijs vs EUR/USD. Al zijn er natuurlijk meer factoren in (raffinage/transport)
Kees22zaterdag 17 april 2010 @ 00:44
quote:
Op donderdag 15 april 2010 20:44 schreef draaijer het volgende:

[..]

Zo inderdaad. Hier nog iemand.
Ik rij 1 op 8 op diesel!!! Begint nu opeens wat duur te worden
Goed zo!
Kees22zaterdag 17 april 2010 @ 00:45
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 15:50 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Netto gaat er meer geld Nederland uit!
Op de piek van de olieprijs anderhalf jaar geleden, ging 8% van het BNP op aan olie-import. Vind ik veel!
Dan moet je wat zuiniger aan doen!
draaijerzaterdag 17 april 2010 @ 12:03
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 00:44 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Goed zo!
Ach het is weer een motivatie om harder te werken
TomLievensezaterdag 17 april 2010 @ 12:38
Belasting op benzine is terecht, vervuiler betaald en zo hoort het ook te zijn. Onze vooraad aan fossiele brandstoffen raken op, wie deze brandstoffen gebruikt moet daar flink voor betalen.
RemcoDelftzaterdag 17 april 2010 @ 13:13
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 12:38 schreef TomLievense het volgende:
Belasting op benzine is terecht, vervuiler betaald en zo hoort het ook te zijn. Onze vooraad aan fossiele brandstoffen raken op, wie deze brandstoffen gebruikt moet daar flink voor betalen.
Blablabla.
Leg dan eens uit hoe het kan dat 10% van het Nederlandse aardgas door een paar schatrijke tuinders wordt gebruikt om paprika's en tomaten te produceren, terwijl ze daar nauwelijks belasting over betalen?!
Face it: de overheid laat burgers het overgrote deel van de milieubelastingen betalen, terwijl het bedrijfsleven het overgrote deel van de vervuiling produceert.
tjoptjopzaterdag 17 april 2010 @ 17:09
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 12:38 schreef TomLievense het volgende:
Belasting op benzine is terecht, vervuiler betaald en zo hoort het ook te zijn. Onze vooraad aan fossiele brandstoffen raken op, wie deze brandstoffen gebruikt moet daar flink voor betalen.
Onze voorraad nog wel
EchtGaafzaterdag 17 april 2010 @ 18:35
quote:
Op donderdag 15 april 2010 00:31 schreef DS4 het volgende:
Ik vind benzine helemaal niet zo extreem duur als je het vergelijkt met de overige kosten van autorijden. Natuurlijk betaalt iedereen liever minder. Maar verder...
5 cm is voor een reus ook niks.
sjorsie1982zaterdag 17 april 2010 @ 22:38
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 13:13 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Blablabla.
Leg dan eens uit hoe het kan dat 10% van het Nederlandse aardgas door een paar schatrijke tuinders wordt gebruikt om paprika's en tomaten te produceren, terwijl ze daar nauwelijks belasting over betalen?!
Face it: de overheid laat burgers het overgrote deel van de milieubelastingen betalen, terwijl het bedrijfsleven het overgrote deel van de vervuiling produceert.
Klopt, omdat men bang is dat bedrijven weg gaan en burgers kan je uitknijpen. NLers laten het zowieso ook maar gebeuren en doen niks.
nikkzondag 18 april 2010 @ 12:52
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 13:13 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Blablabla.
Leg dan eens uit hoe het kan dat 10% van het Nederlandse aardgas door een paar schatrijke tuinders wordt gebruikt om paprika's en tomaten te produceren, terwijl ze daar nauwelijks belasting over betalen?!
Face it: de overheid laat burgers het overgrote deel van de milieubelastingen betalen, terwijl het bedrijfsleven het overgrote deel van de vervuiling produceert.
Dat dus. Burgers gebruiken maar een klein deel van de energievoorraad in Nederland maar betalen wel driekwart van de belastingen. Het zou de overheid sieren als ze die achterlijke energiebelasting zouden afschaffen. Maar dat zal natuurlijk nooit gebeuren.
Kees22maandag 19 april 2010 @ 00:56
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 12:03 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ach het is weer een motivatie om harder te werken
Dat vind ik vreemd: harder werken om meer geld te kunnen weggooien?
Heb jij je prioriteiten wel allemaal op een rijtje?
Revolution-NLdinsdag 20 april 2010 @ 09:59
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 13:13 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Blablabla.
Leg dan eens uit hoe het kan dat 10% van het Nederlandse aardgas door een paar schatrijke tuinders wordt gebruikt om paprika's en tomaten te produceren, terwijl ze daar nauwelijks belasting over betalen?!
Face it: de overheid laat burgers het overgrote deel van de milieubelastingen betalen, terwijl het bedrijfsleven het overgrote deel van de vervuiling produceert.
Wees blij. Het zou niet zo mooi zijn als het bedrijfsleven Nederland ontvlucht door het belasting klimaat. Dan zitten de burgers niet alleen met hoge belastingen maar ook zonder werk
geeveezondag 2 mei 2010 @ 16:46
Regel dit nu eens binnen europa zodat er een benzineprijs inclusief belastingen is en het niet uitmaakt of je in Nederland of Griekenland een litertje van het een of ander in je tank gooit.
Kees22maandag 3 mei 2010 @ 00:28
Iedere keer als ik dit topic voorbij zie komen vraag ik me af, wat Jezus nou in godsnaam met benzineprijzen te maken heeft. Met wijnprijzen, visprijzen of broodprijzen, ok. Maar benzineprijzen?
kawotskimaandag 3 mei 2010 @ 09:32
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 09:59 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Wees blij. Het zou niet zo mooi zijn als het bedrijfsleven Nederland ontvlucht door het belasting klimaat. Dan zitten de burgers niet alleen met hoge belastingen maar ook zonder werk
Volgens mij ontvlucht het bedrijfsleven Nederland al jaren en ook nog met steun van Nederlandse belastingcenten. Mijn buurman zit nu thuis doordat zijn bedrijf de productie in Polen is gaan doen. Dus we geven miljarden aan landen als Polen, Hongarije etc en vervolgens trekken Nederlandse bedrijven daarheen en wij blijven hier zitten met als gevolg dat we ook nog extra uitkeringen moeten betalen.
Red_85maandag 3 mei 2010 @ 09:40
quote:
Op donderdag 15 april 2010 08:49 schreef Oksel het volgende:
Ik woon 33km van mijn werk en ga met de fiets.
Lucky you. Zou ik ook graag willen. Niet alle mensen zijn in die mogelijkheid.
Metro2005maandag 3 mei 2010 @ 11:43
quote:
Op maandag 3 mei 2010 09:40 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Lucky you. Zou ik ook graag willen. Niet alle mensen zijn in die mogelijkheid.
Fysieke beperkingen?
Premium_Qualitymaandag 3 mei 2010 @ 15:54
quote:
Op woensdag 14 april 2010 17:36 schreef Helderder het volgende:
Liever veel accijns betalen op benzine dan betalen aan de oliesjeiks/maatschappijen of aan hightech kilometerbetaalsystemen. Het accijnsgeld heeft namelijk nog de meeste kans om nuttig besteed te worden.
Dat. Liever hogere accijnzen, terwijl de BPM en de wegenbelasting verdwijnt zodat er een eerlijk systeem is van kilometerheffing zonder megalomaan computersysteem en satellieten.

Het verlagen van accijnzen wat sommigen hier willen zal de vraag naar olie verhogen zodat de benzine weer duurder wordt en het Midden-Oosten rijker.
Kees22maandag 3 mei 2010 @ 19:26
Het voordeel van hoge accijnzen is ook dat de slurpers meer geld gaan kosten.