Nee ipho(ne) wel 3 blonde broertjes.quote:Op dinsdag 13 april 2010 16:06 schreef Ipho het volgende:
had ik gvd de laatste post helemaal niet gezien!
Klasse tt klasse op!
No1 heeft dus een geile zus
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'wat niet rekt, dat scheurt'
quote:Op dinsdag 13 april 2010 20:22 schreef BaasD het volgende:
Tomos![]()
Koop een Puch, Puch is tenmisnte voor die eckte
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
tomos haters![]()
Kijk daar kun je tenminste mee op school of thuis komenquote:
Ik had hem nooit moeten verkopen dat monsterquote:
Goede oudetijd zoek die mayo fles eens manquote:Op dinsdag 13 april 2010 19:36 schreef no1uknow het volgende:
Kijk wat ik tegenkom in Brommers SC #126 Waar de brommerts gefixt worden.
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb een half uur lopen zoeken maar niet gevonden, en ja dimi leeft nog, heb 'm op hyvesquote:Op dinsdag 13 april 2010 22:08 schreef Ipho het volgende:
[..]
Goede oudetijd zoek die mayo fles eens manen leeft dimitri nog?
Wat een idioten waren we, ik lees die oude SC van pub ook door maar werkelijk iedereen mocht ons!quote:
Gare vriendenquote:Op dinsdag 13 april 2010 22:46 schreef tong80 het volgende:
Ik had een Tomos. Wat zeg ik ? Ik heb er drie gehad. Met verlengt stuur.
Ik lachtte ze uit met hun Kreidler en Zundapp.
Dit zijn vrienden van me. Speelden in The Nozems. Alweer 20 jaar geleden.
http://www.popinstituut.nl/biografie/the_nozems.5577.html
Nee, allemaal Tomosrijders.quote:
quote:Op dinsdag 13 april 2010 22:46 schreef Ipho het volgende:
[..]
Wat een idioten waren we, ik lees die oude SC van pub ook door maar werkelijk iedereen mocht ons!
De gemiddelde Tomosrijder tegenwoordig heeft een bontkraag en een wit petje.quote:Op dinsdag 13 april 2010 23:58 schreef tong80 het volgende:
Hadden jullie ook leren jassen aan ?
Ik en mijn maten waren alternatief. Hoort dat bij een Tomos rijder ?
En 25 jaar geleden ?quote:Op woensdag 14 april 2010 00:00 schreef no1uknow het volgende:
[..]
De gemiddelde Tomosrijder tegenwoordig heeft een bontkraag en een wit petje.
You bet they're wasquote:Op woensdag 14 april 2010 00:04 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Toen waren er nog geen culturele verschillen en generatie-kloven.
Ja, het grootste verschil waren de gerechten zoals bami van de chinees en stamppot van de hollander.quote:
En een frietje met voor één gulden 25quote:Op woensdag 14 april 2010 00:08 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Ja, het grootste verschil waren de gerechten zoals bami van de chinees en stamppot van de hollander.
Mijn teller gaat verder dan 80quote:Op dinsdag 13 april 2010 21:45 schreef FP128 het volgende:
[..]
Kijk daar kun je tenminste mee op school of thuis komen
Je laat al die puch of scooterrijders je achterkant zien
roddels!quote:Op dinsdag 13 april 2010 22:46 schreef Ipho het volgende:
[..]
Wat een idioten waren we, ik lees die oude SC van pub ook door maar werkelijk iedereen mocht ons!
Whoehoeequote:
herhaal nog eens dan skeet?quote:Op woensdag 14 april 2010 16:45 schreef no1uknow het volgende:
maar zal ik die puch kopen jongens lees verdamt m'n post eens
denkjedatquote:Op woensdag 14 april 2010 18:43 schreef denkjedat het volgende:
tomos is gewoon voor de elite
Een hele goede keus.quote:Op woensdag 14 april 2010 20:36 schreef no1uknow het volgende:
Jongens, ik ben er denk ik over uit, ik ga een Puch kopen.
Een vriend van mij heeft samen met zijn pa (die motoren opknapt, onlangs nog een echte oldskool Vespa opgeknapt) een Puch Maxi helemaal opgeknapt, in de verf gezet, nieuwe bekabeling (rem/gas/elektriciteit), blok helemaal gereviseerd (door z'n broer, heeft autotechniek gedaan), spaakvelgen in het zwart met een zo'n rode streep.
150 euro wilt hij er voor, volgens mij zelfs incl. kenteken. Ik krijg waarschijnlijk toch 500 euro terug van de belastingdienst.
Een bijzonder goede keus!quote:Op woensdag 14 april 2010 20:36 schreef no1uknow het volgende:
Jongens, ik ben er denk ik over uit, ik ga een Puch kopen.
Een vriend van mij heeft samen met zijn pa (die motoren opknapt, onlangs nog een echte oldskool Vespa opgeknapt) een Puch Maxi helemaal opgeknapt, in de verf gezet, nieuwe bekabeling (rem/gas/elektriciteit), blok helemaal gereviseerd (door z'n broer, heeft autotechniek gedaan), spaakvelgen in het zwart met een zo'n rode streep.
150 euro wilt hij er voor, volgens mij zelfs incl. kenteken. Ik krijg waarschijnlijk toch 500 euro terug van de belastingdienst.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik heb werkelijk geen ideequote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:13 schreef fs180 het volgende:
Oh, dan heeft ie de connecties vast ook wel zelf ja..
Waar is die andere baggeraar?
MX1 is gewoon 250 tweetakt en 450 viertakt. Kun je zo snel of traag in zijn als je wilt, dikke stront door een trechter kan ook MX1 hetenquote:Op vrijdag 7 mei 2010 08:14 schreef denkjedat het volgende:
hij reed ook mx1
schijnt het hoogste van het hoogste te zijn
oh nou in ieder geval racete hij voor vlaar dus misschien bekend bij jou:)quote:Op maandag 10 mei 2010 12:25 schreef oshiro het volgende:
[..]
MX1 is gewoon 250 tweetakt en 450 viertakt. Kun je zo snel of traag in zijn als je wilt, dikke stront door een trechter kan ook MX1 heten.
Ik rij zelf in de top van de MX1/MX3 Junioren. Als je daar in de top zit word je gepromoveerd naar de Promotieklasse of de Superklasse. Superklasse is regionaal wel snel, soms zitten er gasten bij die nationaal rijden. Bij de superklasse zou ik een beetje achterin hangen, op 2/3 a 3/4 van het veld.
Tevens ben ik dus hier.
nope:(quote:Op maandag 31 mei 2010 14:29 schreef Jotcha het volgende:
Heeft iemand héél toevallig een kappenset voor een Yamaha TZR over?
Gozer haal snel dat stuk tupperware weg, nu begint het de verkeerde kant op te gaan.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 23:02 schreef Zuunigerd het volgende:
[ afbeelding ]
Vroeger heb ik ook een Tomos gehad en een Honda MT5. Ik had de Tomos nooit weg moeten doen
quote:Op zondag 6 juni 2010 16:14 schreef mtchel112 het volgende:
jonguuu ik speel gangstur op mijn roxxx
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 16:43 schreef x3ro het volgende:
Voor deze zomer weer mijn gare snorscooter terug gehaald. (Peugeot Zenith die echt letterlijk ghetto isBaksteen als standaard, loshangende kappen etc
)
Alleen omdat mn carb gaar is en de tapeinden @ de cilinder, maar een nieuwe setup gekozen
Cil: Stage 6 Pro 70cc
Carb: 19mm met 19mm spruitstukje, of bewerkt origineel.
Vario: Polini Speedcontrol
Koppeling: Hebo race verstelbaar
Wel voorderest met de standaard uitlaat en niks qua uiterlijke veranderingen.. Kan nog leuke taferelen op gaan leveren op n snor
Nog dingen die te veranderen zijn en niet al te veel opvallen? Moet wel de performance ten goede komen![]()
Zorgen dat de koppeling/vario al laag in toeren oppakt, trekt wat minder weg, maar als je altijd als een sjoniie wegrijd trek je wel de aandacht naar jezelf toequote:Op dinsdag 8 juni 2010 16:43 schreef x3ro het volgende:
Voor deze zomer weer mijn gare snorscooter terug gehaald. (Peugeot Zenith die echt letterlijk ghetto isBaksteen als standaard, loshangende kappen etc
)
Alleen omdat mn carb gaar is en de tapeinden @ de cilinder, maar een nieuwe setup gekozen
Cil: Stage 6 Pro 70cc
Carb: 19mm met 19mm spruitstukje, of bewerkt origineel.
Vario: Polini Speedcontrol
Wel voorderest met de standaard uitlaat en niks qua uiterlijke veranderingen.. Kan nog leuke taferelen op gaan leveren op n snor
Nog dingen die te veranderen zijn en niet al te veel opvallen? Moet wel de performance ten goede komen![]()
Het blok draait, thats itquote:Op zondag 6 juni 2010 18:49 schreef Dutchlike het volgende:
Nog andere puberts hier die Kreidler rijden?
Even een fotootje van de mijne:
[ afbeelding ]
(hij gaat wel 49 kilometer per uur op de rollerbank)
Vroegah een Peugeot Fox gehad die n eindje over de 100 echte km/h's liepquote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:36 schreef denkjedat het volgende:
[..]
gezien je proffesionele praat denk ik zomaar dat jij dat beter kan weten dan ik
Dat met die toeren zal wel meevallen, is maar n 70 gietijzer, maken niet zo gek veel toeren. Dat valt wel mee, die sjonnie-ik-trek-met-autowheelie-weg, is alleen grappig met van die Marocjes op een zipje naast je die zich erggggg snel vindenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:34 schreef fs180 het volgende:
[..]
Zorgen dat de koppeling/vario al laag in toeren oppakt, trekt wat minder weg, maar als je altijd als een sjoniie wegrijd trek je wel de aandacht naar jezelf toe
Carb zou ik klein houden, trekt beter weg en op een snorfiets wil je toch niet hard
Ontsteking wellicht vervangen, weet niet wat dat normaal heeft, of ze een curve hebben enzo![]()
Dat valt wel mee, en terug krijgen doe ik m hier in Maastricht toch(hoewel met boete) Maar ben vaker aangehouden, maar is altijd papiercontrole geweest, en gezien dat altijd netjes klopte bij mn spullen, nooit problemen gehadquote:
Marokkaantjes pesten kan op met een bijgewerkte 50cc op een puchquote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:42 schreef x3ro het volgende:
[..]
Dat met die toeren zal wel meevallen, is maar n 70 gietijzer, maken niet zo gek veel toeren. Dat valt wel mee, die sjonnie-ik-trek-met-autowheelie-weg, is alleen grappig met van die Marocjes op een zipje naast je die zich erggggg snel vindenEn met die carb, het gaat me niet om de top van het ding, maar een 19 rijd ook lekkerder op 70cc met lage snelheid
(mn fox was n 21mm en was destijds ervoor op zoek naar n 24
) Goed plan trouwens van de ontsteking
HPI binnenrotor
zonde om het onder zoon lelijk ding te hangenquote:Op maandag 14 juni 2010 23:52 schreef x3ro het volgende:
Nieuwe cilinder voor de snor Zenith besteld
Aluminium 70CC Athena lucht gekoeld
Nu opzoek naar de restLeek me een ietwat betere keuze dan die Stage 6 pro
Dat is nou net de grap. Afgaande op het uiterlijk zou je er nog geen 50 Euro voor gevenquote:Op maandag 14 juni 2010 23:53 schreef Yreal het volgende:
[..]
zonde om het onder zoon lelijk ding te hangen
Alles om dat vespa tuig te focken, niet waar?quote:Op maandag 14 juni 2010 23:55 schreef x3ro het volgende:
[..]
Dat is nou net de grap. Afgaande op het uiterlijk zou je er nog geen 50 Euro voor gevenKappen zitten met maximaal 2 schoeven vast. Alles staat in de primer op 2 kappen na
Zo lang het motorisch maar goed werkt
Dat petjes volk op Vespa's en Zipjes jaquote:Op maandag 14 juni 2010 23:59 schreef Yreal het volgende:
[..]
Alles om dat vespa tuig te focken, niet waar?
Mij is t meer te doen om wat rond rijd op Vespa's en Zipjesquote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:19 schreef Yreal het volgende:
Ik heb sinds een paar dagen nu een oneindig veel grotere grafhekel aan de Mio dan dat ik ooit tegen vespa's en zipjes heb gehad.
Dat ding is LELIJK, KLEIN en zo FUCKING GAAAAAY
Tering dat is 160 km, hoelang deed je er over?quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:37 schreef Yreal het volgende:
ik heb wel eens een tsx gekocht in weert en die toen naar zoetermeer gereden
Waar haal je dat nou weer vandaanquote:
Omdat mensenkennisquote:Op dinsdag 15 juni 2010 11:54 schreef x3ro het volgende:
[..]
Waar haal je dat nou weer vandaan(en ja, omdat ik geen 19 vind zat ik wel gewoon te denken een 21spruit en 21mm carb te halen
)
Heb de rest van de setup wel al helemaal uitgedokterd
Cilinder: 70cc Athena met ovale uitlaatpoort(luchtgekoeld)
Cil kop: Polini 70cc hogedrukkop
Vario: Hebo race
Krukas: Hebo race met volle wangen
Naaldlager: Hebo race
Spruitstuk: Motoforce 21mm
Carb: Dell'orto 21mm PHBG
Uitlaat: Cito+ zonder prop
Moet de 100 op de teller van mn snorscootertje daar wel mee kunnen halenHeb overigens nog een Yasuni C16 liggen die ik wel om kan lassen, maar dat trekt die mensen in het blauw meteen zoveel erger aan
En de wettelijk toegestane snelheid maar 25 is, heb ik die extra aandacht liever niet
Gaat hooguit 1 keer op top worden gereden met mn crosshelm op, puur om de top te checken. Verder gaat het me alleen om de trekkracht in combinatie met een uiterlijk van niksquote:Op dinsdag 15 juni 2010 18:29 schreef Yreal het volgende:
Ik zou het persoonlijk niet durven, 100 op een snor
Dat is dus van de Athena 70quote:het pakje gaat morgen gelijk op de post.
Als t is wat ik denk dat het is, is dat wel leukquote:Op woensdag 16 juni 2010 23:51 schreef Yreal het volgende:
[..]
Maar wat zijn de meningen nou over deze schoonheid ?
Dat loopt leuk, ook zijn dr voor veel 4takters 80cc blokjes uit te halenquote:
Waarom is 4takt in gods naam een eis?quote:Op vrijdag 18 juni 2010 17:48 schreef ThePianoMan het volgende:
Brommerreis 2010 gaat naar Geneve hier!
Als je ook meewilt, PM me. Eisen: 4-takt en moet 70 km/u kunnen lopen (60 km/u is ook welkom, mits lage toeren).
Wanneer ik een echt 4takt geluid wil pak ik de 250'er welquote:Op zaterdag 19 juni 2010 20:13 schreef ThePianoMan het volgende:
[..]
Omdat ik dat poepgeluid niet wil aanhoren gedurende de kilometers.
quote:Op zaterdag 19 juni 2010 20:20 schreef x3ro het volgende:
[..]
Wanneer ik een echt 4takt geluid wil pak ik de 250'er welTevens maken niet alle hard lopende 2takt een kudtgeluid, dat komt pas wanneer je met n kudtpijp rijd en een 21mm carb o.i.d waar je standaard luchtfilter niet op past.
Meh, hangt beetje af van t domme antwoordquote:Op zaterdag 19 juni 2010 21:32 schreef ThePianoMan het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Je draait helemaal van mijn opmerking weg, maar goed dat je het zelf ook doorhebt dat je een domme vraag hebt gesteld.
quote:Op zaterdag 19 juni 2010 21:30 schreef fs180 het volgende:
Ga hier vragen stellen over scootertimingen![]()
Opbokken! En waarom ga je nu al je timingen willen kloten, je hebt nog geen meter gereden.. Netjes maken en inrijden, ga dan pas denken aan je timingen..
En natuurlijk wil je niet met een 2t paar honderd km tuffen, verbruikte olie, maakt pleurisherrie, en meestal is het kwalitatief ook wat minder
Ik had bij mijn brommert het filter in het frame zitten, maar met mechanische demper mèt demperwol erbij! ging ik al preventief aan de kant als je politie langskwam![]()
zonder richtprijs bied ik bij deze 100 euro!quote:Op zondag 20 juni 2010 22:42 schreef Vinniiee het volgende:
Iemand 4takt schakelbrommer kopen?
[TK] 4takt schakelbrommer 3400km!
Doet allemaal niet zo toe. Je moet uiteindelijk een in en uitlaat hebben die overweg met de powerband van de cilinder kunnen, niet andersom. Zo zal een hoekige uitlaatpoort zorgen voor een smalle powerband, het verhogen van de uitlaatpoort zorgt voor een hoger max toerental, de breedte van de poort zorgt weer voor koppel. Zijn zat dingen aan te doen zonder uberhaupt te moeten weten wat de rest van de setup is.quote:Op zondag 20 juni 2010 13:56 schreef fs180 het volgende:
Wat jij wil
Maar, zonder soort inlaat, uitlaat en koppeling en vermogenscurve kanniemand er iets over zeggen; ga er mee rijden en beslis dan of je 1mm af wilt draaien, 1mm is aardig wat, en met het beperkte toerengebied van een scootah kan dat slecht uitpakken..
200 geboden.quote:Op zondag 20 juni 2010 22:48 schreef denkjedat het volgende:
[..]
zonder richtprijs bied ik bij deze 100 euro!
30-04-1994quote:Op zondag 20 juni 2010 22:52 schreef timkoenderink het volgende:
Had een tomos, helemaal gestript, zag er niet uit dat ding. Maar liep wel 75 met een 50cc d'ronder
Mijn neven en vrienden die allemaal ietsie ouder warenquote:Op maandag 21 juni 2010 20:02 schreef Yreal het volgende:
Hoe heeft iedereen nou dat sleutelen geleerd trouwens? Ik zie iedereen het allemaal wel leuk doen enzo, maar iedereen schijnt feiloos hele motorblokken te verbouwen op zijn 12de.
Hoe de FUCK hebben jullie het geleerd?
Ik zie een zuiger, cilinder, kop, krukas, maar wat dat nou allemaal nog meer is weet ik nietquote:Op zaterdag 26 juni 2010 11:13 schreef x3ro het volgende:
Nieuw pakketje binnen![]()
[ afbeelding ]
Zo even naar EPC met oto voor nog wat klein grut
Dat ding rechts naast de cilinder is de carburateur, weer rechts daarvan, is de vario en dat ding schuin onder de vario is de koppelingquote:Op zaterdag 26 juni 2010 11:51 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik zie een zuiger, cilinder, kop, krukas, maar wat dat nou allemaal nog meer is weet ik niet
Leer je vanzelf, weet niet hoe het met scooters zit, maar het zit allemaal vrij logisch in elkaar op de Kreidler en op mijn vorige brommer (Solex) al helemaal.quote:Op maandag 21 juni 2010 20:02 schreef Yreal het volgende:
Hoe heeft iedereen nou dat sleutelen geleerd trouwens? Ik zie iedereen het allemaal wel leuk doen enzo, maar iedereen schijnt feiloos hele motorblokken te verbouwen op zijn 12de.
Hoe de FUCK hebben jullie het geleerd?
quote:Op donderdag 17 januari 2013 12:00 schreef dondersniet het volgende:
dat bedoel ik maar, anti tomos!! je kunt veel beter een puch hebben, tomos is dikke troep. Alle tomossjes ik dikke kut sooi. Je kunt nog beter een afgetrapte klikko hebben dan een tomos.
quote:Op donderdag 17 januari 2013 12:00 schreef dondersniet het volgende:
dat bedoel ik maar, anti tomos!! je kunt veel beter een puch hebben, tomos is dikke troep. Alle tomossjes ik dikke kut sooi. Je kunt nog beter een afgetrapte klikko hebben dan een tomos.
hierquote:
haha eindbaas pallo is er ook weer, mooie dingquote:Op zondag 14 juli 2013 21:25 schreef PallominnoXIII het volgende:
[..]
Geweldigalweer 6 jaar geleden dat we hier heersten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |