Waarom zeggen sommigen dan dat een tweede studie wel extra kost?quote:Op woensdag 7 juli 2010 21:28 schreef Compatibel het volgende:
Dat mag en kost geen geld. Sterker nog, je mag een volledige tweede studie volgen zonder extra te betalen.
Als ik het goed begrepen heb is een tweede bachelor (nog) gratis. Een tweede master gaat je wel veel extra kosten.quote:Op woensdag 7 juli 2010 21:34 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Waarom zeggen sommigen dan dat een tweede studie wel extra kost?Wanneer wordt het veranderd?
Hmm ok. Zal in deze vakantie even beslissen wat ik ga doen. Alleen het vak wat ik wil of de hele studie. Als t uitkomt optie B. Bedankt.quote:Op donderdag 8 juli 2010 16:26 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Als ik het goed begrepen heb is een tweede bachelor (nog) gratis. Een tweede master gaat je wel veel extra kosten.
Yep!quote:Op maandag 26 juli 2010 12:24 schreef LWD-Godius het volgende:
Weet iemand ook in welke week het nieuwe studiejaar begint? Week 36 toch?
Mwah, ben in 2006 begonnen. Een jaar is 60 ECTS.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 16:39 schreef One_conundrum het volgende:
Hoe oud is oud?
uit hoeveel punten bestaat een jaar?
Volgens mij staan daar gewoon goeie stoelen, iig niet die klapdingen die eerst in de tennishal stonden.quote:Op zondag 1 augustus 2010 16:45 schreef Eerin het volgende:
Hee, ik heb een (beetje vreemde xD) vraag: Wat voor stoelen zijn er als je tentamen doet in de tentamenhal? Ik ga volgend jaar beginnen met Geschiedenis, en tijdens het examen op het VWO zaten we op van die brakke uitklapstoelen, en ik vroeg me net even af of ik volgend jaar weer op die krakkemikkige klapdingen moet zitten? Het lijkt vreemd, maar het houd me toch bezig xD
Gaat je meer kosten inderdaad.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 12:31 schreef Outlined het volgende:
Ik heb al een volledige studie afgerond maar wil misschien weer gaan studeren. Wat kost dat dan?
Ik heb even snel gezocht maar kwam (tot nu toe) nog niet verder dan 1620 euro.
http://www.rug.nl/studenten/studiebegeleiding/geld/studiekosten
verbaasd me, hoor altijd verhalen over hele hoge studiekosten voor mensen die een 2e studie willen gaan doen.
Bedankt, ik zie de regelbrei staan. Ik was geïnteresseerd in een bachelor, wordt dan waarschijnlijk 6.800 euro lappen.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 13:26 schreef pieter_R het volgende:
[..]
Gaat je meer kosten inderdaad.
http://www.rug.nl/student(...)ven/bachelor20102011
Links in het menu kun je ook de tarieven voor de master opleidingen bekijken.
Nog steeds, maar nog geen zin om ze op marktplaats te zetten.quote:Op vrijdag 23 april 2010 16:34 schreef One_conundrum het volgende:
Te koop
Modern Corporate Finance:Theory and Practice
Voor 2e jaars finance vak bij bedrijfskunde en IBM.
http://www.hmpublishing.c(...)es/lacey-sampler.pdf
Volgens mij gebruiken ze voor IB&M aankomend jaar een ander boek, ben alleen niet 100% zeker (moet je ff ocasys checken).quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 09:16 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Nog steeds, maar nog geen zin om ze op marktplaats te zetten.
In dat geval zou ik bedrijfseconomie gaan doen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 15:27 schreef Viper86 het volgende:
Ik wil een 2e opleiding gaan volgen naast m'n huidige geografische opleiding. ( ga nu naar het 2e jaar )
Het moet een opleiding worden zonder veel verplichte contacturen en veel zelfstudie.Ik zat te denken aan bedrijfskunde of bedrijfseconomie. Heeft een van jullie met een van deze opleidingen ervaring? Zijn het zware studies? ( wiskunde / werken met cijfers enzo ligt me wel, dus dat vind ik niet zo lastig.
)
Oke, thanks.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 21:05 schreef pieter_R het volgende:
In dat geval zou ik bedrijfseconomie gaan doen.Bedrijfskunde heeft zover ik weet amper tot geen wiskunde en weinig cijfers. Bedrijfseconomie is meer met cijfers, maar wordt over het algemeen wel beschouwd als moeilijker. Als je voor de uitdaging en interesse wil gaan zou ik dus voor bedrijfseconomie kiezen, maar als je een makkelijke studie 'puur voor het papiertje' erbij wil doen dan zou ik bedrijfskunde kiezen.
Haha.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 21:28 schreef One_conundrum het volgende:
Daarna kun je alsnog richting Finance, mag je dan écht met cijfertjes spelen.
1 Jaar schakelen.. (pre-msc)quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:15 schreef Sokz het volgende:
Jungs help eensch. :$
Master A&C
Toelatingseisen
•bachelor accountancy & controlling
•HBO instroommogelijkheid
je kan toch ook met bv. Bedrijfseconomie + enkele vakken een master AC doen?
Bij IB&M kun je kiezen tussen Frans & Spaans in ieder geval.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:54 schreef Sokz het volgende:
En met international economics and business (IE&B) moet je in het 2e jaar een 2e taal kiezen. Is dit gewoon standaard duits/frans/spaans of is er ook een mogelijk dat je (mandarijn)chinees zou kunnen leren?
Hoe zeker is 'vrij zeker'?quote:Op donderdag 19 augustus 2010 09:25 schreef Tangarine het volgende:
Ik weet vrij zeker dat er geen Chinees wordt gegeven aan de RuG.
Die zijn al aan het studeren wrsquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 12:02 schreef Alxander het volgende:
Ik zie hier (pdf) dat er zich 68 mensen in Groningen voor econometrie hebben ingeschreven!
Waar zijn jullie dan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
Dat is een boekwerk wat door de docent van de cursus is samengesteld en omvat materiaal dat gebruikt gaat worden tijdens de colleges.quote:Op maandag 23 augustus 2010 16:09 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Ik ga dit jaar een minor doen aan de faculteit rechten. Ik krijg allemaal mailtjes over klappers bestellen, maar wat is een klapper?
Ja, die doet het wel!quote:Op maandag 23 augustus 2010 18:09 schreef Compatibel het volgende:
Doet progress het wel?
http://progresswww.nl/rug/default.asp
Dit wordt een drama...quote:Op maandag 23 augustus 2010 18:15 schreef Compatibel het volgende:
Kun je iig intekenen voor colleges..
Aha, een syllabus dus.quote:Op maandag 23 augustus 2010 16:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is een boekwerk wat door de docent van de cursus is samengesteld en omvat materiaal dat gebruikt gaat worden tijdens de colleges.
Oke kut...morgen is de eerste dag.quote:Op zondag 5 september 2010 22:58 schreef LWD-Godius het volgende:
Je kan het beste een dagje voordat je colleges hebt wat rondlopen in de campus en je oriënteren. Wanneer je denkt dat je in een keer alles kan vinden dan ben je een half uur te laat, dat overkwam mij vorig jaar
Daar zat ik ook nog wel mee. Ik heb morgen ongeveer 10 minuten om die zaal te vinden (moet ruim te doen zijn als je weet waar je heen moet). We zien wel, ik heb ook geen zin om een trein eerder te nemenquote:Op zondag 5 september 2010 22:53 schreef -Strawberry- het volgende:
Dus ehh...die zalen hè, zijn die nog een beetje makkelijk te vinden?
Wat een Bull. Routes staan op internet, en anders trek je gewoon je mond open. Zo lang je het niet aan een chinees vraagt ben je zo op de goede plaatsquote:Op zondag 5 september 2010 22:58 schreef LWD-Godius het volgende:
Je kan het beste een dagje voordat je colleges hebt wat rondlopen in de campus en je oriënteren. Wanneer je denkt dat je in een keer alles kan vinden dan ben je een half uur te laat, dat overkwam mij vorig jaar
Routes naar de zalen?...waar dan?quote:Op zondag 5 september 2010 23:23 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Wat een Bull. Routes staan op internet, en anders trek je gewoon je mond open. Zo lang je het niet aan een chinees vraagt ben je zo op de goede plaats
Ik vond het niet saai, maar zooo lang...en mijn rooster wordt volgende week alleen maar ergerquote:Op maandag 6 september 2010 20:54 schreef KeizerKuzco het volgende:
En hoe was de eerste dag van de eerstejaars?
Ik vond de colleges al vrij saai, dat belooft wat
Sinds dit jaar staan er zelfs bordjes op de faculteit GMW, met richtingaanwijzers naar de collegezalen enzo.quote:Op zondag 5 september 2010 23:23 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Wat een Bull. Routes staan op internet, en anders trek je gewoon je mond open. Zo lang je het niet aan een chinees vraagt ben je zo op de goede plaats
Prima colleges. Een beetje het zelfde als m'n vorige studie, maar nu wel een interessant onderwerp.quote:Op maandag 6 september 2010 20:54 schreef KeizerKuzco het volgende:
En hoe was de eerste dag van de eerstejaars?
Ik vond de colleges al vrij saai, dat belooft wat
Ik snap echt niets van het zernikequote:Op maandag 6 september 2010 08:58 schreef One_conundrum het volgende:
Mjaa, van zernike wel, maar dat is minder ingewikkeld dan de binnenstad
Daar had ik ook vandaag alleen maarquote:Op maandag 6 september 2010 21:13 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Ik snap echt niets van het zernikeBen altijd blij wanneer ik die lelijke oranje tentamenhal heb gevonden.
Het is ook niet echt in de buurt...nogal irritant om daar telkens heen te fietsenquote:Op maandag 6 september 2010 21:13 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Ik snap echt niets van het zernikeBen altijd blij wanneer ik die lelijke oranje tentamenhal heb gevonden.
Gelukkig maar vier keer per jaarquote:Op maandag 6 september 2010 21:16 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het is ook niet echt in de buurt...nogal irritant om daar telkens heen te fietsen
Ik zit 4 dagen per week in dat hokquote:Op maandag 6 september 2010 21:18 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Gelukkig maar vier keer per jaar![]()
Je zult maar elke dag college hebben in die leerfabriek, in plaats van in een historisch pand.
prestigieuzequote:Op dinsdag 7 september 2010 09:22 schreef Tangarine het volgende:
Gister de intro van mijn master (Euroculture) gehad... Kregen een luxe lunch, en 's middags een Djembé workshop aangeboden van de universiteit... en zelf het hoofd van onderwijs van letteren kwam ons even welkom heten! Het is tof om een presticieuze master te doen
Dat merk ik ook ja, ik ben al nooit al te best in nederlandse spelling geweest, maar na 3 jaar alles in het engels te moeten schrijven is het echt vrij dramatisch geworden.quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:35 schreef One_conundrum het volgende:
Dat krijg je met al dat Engels. Ik ben ook een beetje angstig om mijn Bachelor Thesis in het NL's te doen, maar het is op zich ook wel weer een goede oefening. Krijg steeds meer moeite met dtdtdtdt's op het einde enzo...
Je studentnummer staat ook op je collegepas of heb je die nog niet gekregen?quote:Op woensdag 8 september 2010 00:07 schreef klaasdj het volgende:
Hoe kom ik er achter wat m'n studentnummer is als ik die eerste brief kwijt ben? Zou namelijk graag inloggen.
Knol is echt een baas hoorquote:Op dinsdag 7 september 2010 23:46 schreef -Strawberry- het volgende:
Wat is die wiskunde docent vervelend. Telkens hele grote pauzes tussen de uitspraak van woorden en vervolgens is de uitleg ook niet heel duidelijk. Door hem lijkt basiswiskunde nog rocketscience...
Ben z'n naam even kwijt though.
Nope, maar ik heb op mijn prive e-mail m'n nummer ook ontvangen hoorde ik vandaag.quote:Op woensdag 8 september 2010 00:24 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Je studentnummer staat ook op je collegepas of heb je die nog niet gekregen?
Ik zal het nog even afwachten.quote:Op woensdag 8 september 2010 07:56 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Knol is echt een baas hoorWacht maar tot statistiek twee, dat is helemaal feest.
Dit blijft ook een prachtig bericht...quote:Studenten halen massaal onvoldoende
GRONINGEN - Van de vijfhonderd studenten aan de Rijksuniversiteit Groningen die zich eind augustus inschreven voor een hertentamen Europees recht, hebben slechts dertig een voldoende gehaald.
Nog nooit eerder waren de resultaten van een hertentamen Europees recht in Groningen zo slecht. Dat bevestigde donderdag een medewerker van de Rijksuniversiteit Groningen. Volgens de woordvoerder schreven zich eind augustus vijfhonderd studenten in voor het hertentamen. Daarvan kwamen er bijna tweehonderd niet opdagen, of ze lieten hun tentamen niet nakijken en kregen een nul. In totaal leverden 315 studenten hun tentamen in. Van hen haalden er 270 een onvoldoende, bijna 90 procent. De gemiddelde score bedroeg 3,9.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |