abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80330131
quote:
Op woensdag 14 april 2010 20:29 schreef Duvel het volgende:
Vogelenzang, Wolfheze, Santpoort...
Bij Vogelenzang was het afgelopen maandag zelfs twee maal raak. De eerste keer rond 8:30, is het eindelijk om 11 uur opgeruimd, springt er om 16:30 een tweede persoon voor

Maandagen...
* Whatever floats your goat!
  donderdag 15 april 2010 @ 08:07:26 #153
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80331885
quote:
Op woensdag 14 april 2010 23:21 schreef greavy het volgende:
Die voor Plan T staat in de OP
Wanneer deze van DM90 klaar is, zet ik die ook in de OP. Daarna eens beginnen met ICM(m).

Binnenkort een aantal OdR kopen van 1964 (heel jaar) om daar alle in dienst stelling data uit te halen, en even later ook voor DM90 doen.
Inmiddels (23:17) is er alweer een wijziging doorgevoerd aan dit bestandje en geupload.
Je kunt ook ff naar de bieb gaan en "Elektrische Treinen in Nederland", deel 2 lenen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 15 april 2010 @ 10:01:38 #154
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80334034
quote:
Op woensdag 14 april 2010 23:21 schreef greavy het volgende:
Inmiddels (23:17) is er alweer een wijziging doorgevoerd aan dit bestandje en geupload.
Ik wil ook graag een bestand waarin bijgehouden wordt wanneer welke cel van welk werkblad van welke sheet gewijzigd wordt, en een automatisch mailtje wanneer dat wijzigingenbestand gewijzigd is. Dank u wel
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_80337035
werkblad = sheet
  Redactie Sport donderdag 15 april 2010 @ 14:27:50 #156
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_80344171
Syntus heeft het beroep tegen de aanbesteding van de Achterhoek verloren, waardoor deze nu definitief aan Arriva gegund is. Vanaf december Arriva-bussen, vanaf december 2012 ook Arriva-treinen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 15 april 2010 @ 14:53:52 #157
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_80345218
quote:
Op woensdag 14 april 2010 23:21 schreef greavy het volgende:

Binnenkort een aantal OdR kopen van 1964 (heel jaar) om daar alle in dienst stelling data uit te halen, en even later ook voor DM90 doen.
Ze zijn ook gewoon te leen in de bibliotheek, open bijvoorbeeld vanavond maar ook speciaal op 25 april.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Sport donderdag 15 april 2010 @ 18:47:21 #158
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_80353679
Rijtuig van Bea is al weer weg uit het spoorwegmuseum: ze heeft hem zelf nodig nu ze niet kan vliegen naar Denemarken
http://www.telegraaf.nl/b(...)emarken__.html?p=2,1
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 15 april 2010 @ 18:49:17 #159
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80353733
quote:
Op donderdag 15 april 2010 18:47 schreef dennistd het volgende:
Rijtuig van Bea is al weer weg uit het spoorwegmuseum: ze heeft hem zelf nodig nu ze niet kan vliegen naar Denemarken
http://www.telegraaf.nl/b(...)emarken__.html?p=2,1
jaaaaaaaaren niet gebruikt en net nu....
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 april 2010 @ 18:50:18 #160
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80353766
quote:
Op donderdag 15 april 2010 18:47 schreef dennistd het volgende:
Rijtuig van Bea is al weer weg uit het spoorwegmuseum: ze heeft hem zelf nodig nu ze niet kan vliegen naar Denemarken
http://www.telegraaf.nl/b(...)emarken__.html?p=2,1
Zolang ie er volgend weekend maar weer staat. Wil de zaterdag of zondag er ff kijken
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport donderdag 15 april 2010 @ 18:58:53 #161
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_80354006
Helaas is ie achterop de CNL 447 gehangen samen met een EETC-slaaprijtuig en komt ze niet langs Bentheim
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 15 april 2010 @ 19:00:10 #162
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80354040
quote:
Op donderdag 15 april 2010 18:58 schreef dennistd het volgende:
Helaas is ie achterop de CNL 447 gehangen samen met een EETC-slaaprijtuig en komt ze niet langs Bentheim
Dat scheelt weer infraheffing
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 15 april 2010 @ 19:08:05 #163
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_80354272
quote:
Op donderdag 15 april 2010 18:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

jaaaaaaaaren niet gebruikt en net nu....
Ik dacht net hetzelfde.

Ergens is het jammer datie niet los rijdt, dat waren wel leuke foto's geweest met loc+één rijtuig. Of twee dan wellicht.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  Redactie Sport donderdag 15 april 2010 @ 19:10:32 #164
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_80354334
Ik denk dat het niet mogelijk was op op zo'n korte termijn nog een pad en loc door Duitsland en Denemarken te krijgen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 15 april 2010 @ 19:26:15 #165
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_80354886
Hoe ironisch.
  donderdag 15 april 2010 @ 19:33:52 #166
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80355182
Geinig!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 15 april 2010 @ 19:46:54 #167
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80355758
Vet dat ze het zo kunnen oplossen. Mag Beatrix ook eens met der treintje.. Na jaren niet gebruikt te hebben ofzo..

Vandaag heb ik een dagje Rotterdam Centraal gedaan. Veel foto's kunnen maken, maar moet ze nog uploaden.
Een opvallend geval van vanavond/vanmiddag: Benelux naar Brussel welke onder nummer 9256 (v= 17.55 te Rotterdam C.) rijdt, en met ongeveer +10 aangekomen, heeft extra lang in Rotterdam gestaan in verband met een probleem. Dit ging om een zwartreizigers (die weliswaar ķķk nog zwart was) en een HC. De HC was nogal kwaad, en er kwamen meerdere S&V medewerkers, en daarna nog 6 agenten.. Er werd door die zwartreiziger ook gescholden omdat hij het ergens niet eens mee was (zijn pinpas werkte niet, en daarom ging hij maar zonder kaartje de trein in).
Hij vond dat het niet zijn probleem was, en daar dacht het NS personeel anders over..

Toen kwam de stoptrein richting Roosendaal (weliswaar ook met vertraging), waar ik in stapte. Tot aan Zwijndrecht geen enkele benelux gezien die ons passeerde..
pi_80356143
Zou bea een eigen trein krijgen met haar gevolg, of mogen ze gewoon in de nachttrein naar kopenhagen?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 april 2010 @ 19:56:22 #169
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80356167
quote:
Op donderdag 15 april 2010 19:55 schreef Ascendancy het volgende:
Zou bea een eigen trein krijgen met haar gevolg, of mogen ze gewoon in de nachttrein naar kopenhagen?
Ze hangt achterop de nachttrein
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_80356248
quote:
Op donderdag 15 april 2010 19:56 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ze hangt achterop de nachttrein
Is dat nog een speciaal stel ofzo?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Sport donderdag 15 april 2010 @ 19:59:30 #171
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_80356274
De nachttrein bestaat uit getrokken rijtuigen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 15 april 2010 @ 20:06:03 #172
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80356562
quote:
Op donderdag 15 april 2010 18:58 schreef dennistd het volgende:
Helaas is ie achterop de CNL 447 gehangen samen met een EETC-slaaprijtuig en komt ze niet langs Bentheim
Voorop zal je bedoelen Half uur voor Jan-met-de-korte-lul op Veenendaal-De Klomp staan wachten in de kou godverdomme

Maar goed, ik heb m gezien Zelfs al werd-ie gemaskeerd door de net vertrekkende 3068. Maar geen foto dus
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport donderdag 15 april 2010 @ 20:11:06 #173
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_80356783
Mja, op somda werd gemeldt dat ie achterop hing, dus vandaar dat ik dat ook hier meldde
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 15 april 2010 @ 20:14:19 #174
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80356969
quote:
Op donderdag 15 april 2010 20:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Voorop zal je bedoelen Half uur voor Jan-met-de-korte-lul op Veenendaal-De Klomp staan wachten in de kou godverdomme
Ja dat kan gebeuren. Maar je hebt wel naar Bea kunnen zwaaien.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 15 april 2010 @ 20:31:45 #175
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80357789
Gelukkig ging het niet om een bordje, doch slechts om de koningin

Vet balen wel hoor, magoe, kan gebeuren idd. Bedacht me nu net dat ik de IC naar Arnhem van 5 minuten eerder had moeten nemen, daar had ik alle tijd gehad....
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_80358257
quote:
De NS bekijkt of er extra treinen naar Parijs, Brussel en Frankurt moeten worden ingezet. De Eurostar-treinen naar Londen zitten overvol.
Bron: Luchtruim boven Nederland vanavond dicht
Kijk zonder vliegtuig komt de trein weer bovendrijven, al kan je natuurlijk ook met je auto een heel eind komen.
............................
  Redactie Sport donderdag 15 april 2010 @ 22:33:01 #177
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_80364706
Vanaf Köln heeft het spul +10 vanwege "Techn. Störung an einem Wagen"
Zou Willem-Alexander weer niet van de knopjes af hebben kunnen blijven?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_80370543
quote:
Op donderdag 15 april 2010 22:33 schreef dennistd het volgende:
Vanaf Köln heeft het spul +10 vanwege "Techn. Störung an einem Wagen"
Zou Willem-Alexander weer niet van de knopjes af hebben kunnen blijven?
Hij was een beetje dom.
  vrijdag 16 april 2010 @ 09:20:26 #179
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80373193
Weinig vertraging voor Bea nu, ze zitten in Denemarken in een tunnel (Störebelt) en rijden met (ongeveer) +12.
http://www.bane.dk/visStation.asp?W=FJRN&S=RG&artikelId=4275&statnavn=Ringsted
En dan trein EC 482

Oja, in de Störebelttunnel mag Bea met aanhang wss niet gebruik maken van sanitaire behoeften, omdat de koninklijke rijtuig geen gesloten toiletsysteem heeft, wat in die tunnel verplicht is

(bron = somda)
  Moderator vrijdag 16 april 2010 @ 10:09:40 #180
155227 crew  Guppy
dus
pi_80374542
Wel cool dat ze gewoon met de trein gaat. Zou ze vaker moeten doen.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Sport vrijdag 16 april 2010 @ 10:10:36 #181
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_80374580
Ik vraag me wel af of ze ook met de trein waren gegaan als die tentoonstelling er niet was geweest... volgens mij had men er dan niet eens aan gedacht om met de trein te gaan...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator vrijdag 16 april 2010 @ 10:12:13 #182
155227 crew  Guppy
dus
pi_80374624
Tuurlijk wel. Dat ding is er toch voor. Met de auto is ook niet je van het. Als Bea zijnde.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 16 april 2010 @ 10:15:27 #183
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80374731
De auto is ook niet een ideale oplossing helemaal naar Kopenhagen. Vliegtuig lukt niet. Je kan nog met de boot proberen
Maar nee, de trein is beter.
  vrijdag 16 april 2010 @ 10:19:04 #184
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80374881
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 10:15 schreef greavy het volgende:
De auto is ook niet een ideale oplossing helemaal naar Kopenhagen. Vliegtuig lukt niet. Je kan nog met de boot proberen
Maar nee, de trein is beter.
Met de auto rij je in een halve dag naar Kopenhagen. Geen probleem dus.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_80375050
En dan de snelweg en alles afzetten, ik denk dat de trein veel minder problemen oplevert qua beveiliging
  Moderator vrijdag 16 april 2010 @ 10:32:52 #186
155227 crew  Guppy
dus
pi_80375375
Precies, de Koningin zou in een convooi over de snelweg moeten. Nee, dat is handig
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 16 april 2010 @ 10:35:43 #187
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80375477
Nu is er ook erg veel politie meegegaan, met Bea.. Om die reden zijn er ook sowieso 2 extra rijtuigen(bea's rijtuig en nog een andere), waarbij in één rijtuig stuk of wat beveiliging zit (politie, marechaussee etc.). De trein is tevens ook doorzocht op 'explosieven'.

Dit levert veel minder gedoe op dan dat ze over de snelweg gaan. Dan hebben ze stuk of wat auto's rijden, en nu kan ze (eindelijk) van haar rijtuig genieten.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 april 2010 @ 10:36:03 #188
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80375491
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 10:32 schreef Guppyfriend het volgende:
Precies, de Koningin zou in een convooi over de snelweg moeten. Nee, dat is handig
En dan stoppen bij een benzinestation, omdat even de benen gestrekt moeten worden en andere zaken gedaan moeten worden ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 16 april 2010 @ 11:50:33 #189
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_80378325
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 10:09 schreef Guppyfriend het volgende:
Wel cool dat ze gewoon met de trein gaat. Zou ze vaker moeten doen.
Een eigen wagon aan een trein hangen is natuurlijk niet helemaal 'gewoon met de trein gaan' maar het is wel grappig inderdaad
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 april 2010 @ 11:55:40 #190
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80378561
Wanneer heeft Bea het rijtuig voor gisteren voor het laatst gebruikt? Volgens mij was dat Koninginnedag 2004 toen ze met de trein van Warffum naar Groningen reed.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator vrijdag 16 april 2010 @ 12:27:02 #191
155227 crew  Guppy
dus
pi_80379684
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 11:50 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Een eigen wagon aan een trein hangen is natuurlijk niet helemaal 'gewoon met de trein gaan' maar het is wel grappig inderdaad
Natuurlijk is het nog een hele operatie, maar ik kan me toch zo voorstellen dat het goedkoper is dan met de auto of het vliegtuig. Of in ieder geval milieuvriendelijker.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 16 april 2010 @ 12:35:52 #192
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80379975
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 10:35 schreef greavy het volgende:
Nu is er ook erg veel politie meegegaan, met Bea.. Om die reden zijn er ook sowieso 2 extra rijtuigen(bea's rijtuig en nog een andere), waarbij in één rijtuig stuk of wat beveiliging zit (politie, marechaussee etc.). De trein is tevens ook doorzocht op 'explosieven'.
Knap, in die TWEE minuten dat het spul te laat uit Utrecht Centraal vertrokken was. Inclusief rangeren, aankoppelen, remproef. Lijkt me een baanrecord
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 16 april 2010 @ 12:36:28 #193
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80379996
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 12:27 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Natuurlijk is het nog een hele operatie, maar ik kan me toch zo voorstellen dat het goedkoper is dan met de auto of het vliegtuig. Of in ieder geval milieuvriendelijker.
Dat boeit geen flikker in dit soort gevallen, al is het leuk meegenomen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 april 2010 @ 12:39:10 #194
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80380078
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 12:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Knap, in die TWEE minuten dat het spul te laat uit Utrecht Centraal vertrokken was. Inclusief rangeren, aankoppelen, remproef. Lijkt me een baanrecord
Ehm, het rijtuig zat er in Amsterdam al aan vast
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_80380097
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 12:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Knap, in die TWEE minuten dat het spul te laat uit Utrecht Centraal vertrokken was. Inclusief rangeren, aankoppelen, remproef. Lijkt me een baanrecord
Nee slimmerd, dat rijtuig is er op de Watergraafsmeer in de Euro Night ingerangeerd en de trein zal aldaar ook wel dubbel gechecked zijn.
pi_80380129
t tee stel nja de 2 stuurstanden dan staan er mooi bij
jammer dat de 2 tussenbakken nog niet zo mooi zijn om te zien
pi_80380179
Volgens een woordvoerster is onze vorstin op tijd aangekomen in Kopenhagen, mooi kunnen we weer rustig slapen
  Moderator vrijdag 16 april 2010 @ 12:44:26 #198
155227 crew  Guppy
dus
pi_80380248
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 12:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat boeit geen flikker in dit soort gevallen, al is het leuk meegenomen.
Ja, maar het is toch fijn om de illustie te hebben dat daar aan gedacht wordt
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 16 april 2010 @ 12:47:08 #199
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_80380333
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 12:27 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Natuurlijk is het nog een hele operatie, maar ik kan me toch zo voorstellen dat het goedkoper is dan met de auto of het vliegtuig. Of in ieder geval milieuvriendelijker.
Vliegen op afstanden <500km moet sowieso verboden worden.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_80380423
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 12:47 schreef MREn het volgende:
Vliegen op afstanden <500km moet sowieso verboden worden.
Den Haag - Kopenhagen is honderden kilometers langer dan 500 km.
  Redactie Sport vrijdag 16 april 2010 @ 12:52:20 #201
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_80380506
In de tunnel van Best geldt een snelheidsbeperking van 80kmh vanwege openvliegende nooddeuren bij hogere snelheden
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 16 april 2010 @ 12:54:13 #202
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_80380567
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 12:50 schreef Socios het volgende:

[..]

Den Haag - Kopenhagen is honderden kilometers langer dan 500 km.
Dat maakt voor mijn punt niet uit
Had ook net zo goed 'binnen Europa' kunnen schrijven, maar dan komen er vast reactie over IJsland en de Balearen.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_80380585
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 12:54 schreef MREn het volgende:
Dat maakt voor mijn punt niet uit
Dat is waar. Sterker nog, ik ben het zelfs geheel eens met je punt.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 april 2010 @ 12:55:48 #204
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80380626
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 12:52 schreef dennistd het volgende:
In de tunnel van Best geldt een snelheidsbeperking van 80kmh vanwege openvliegende nooddeuren bij hogere snelheden
FAIL
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_80380826
De Intercity´s stoppen inmiddels niet meer in Best.
  vrijdag 16 april 2010 @ 13:05:37 #206
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80380931
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 12:39 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ehm, het rijtuig zat er in Amsterdam al aan vast
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 12:39 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Nee slimmerd, dat rijtuig is er op de Watergraafsmeer in de Euro Night ingerangeerd en de trein zal aldaar ook wel dubbel gechecked zijn.
Oh nou weet ineens iedereen er alles van he
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 16 april 2010 @ 13:06:39 #207
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80380965
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 12:54 schreef MREn het volgende:

[..]

Dat maakt voor mijn punt niet uit
Had ook net zo goed 'binnen Europa' kunnen schrijven, maar dan komen er vast reactie over IJsland en de Balearen.
Alles voorbij Frankrijk of Duitsland is per trein alleen interessant voor spoorhobbyisten.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_80380996
quote:
Op donderdag 15 april 2010 00:44 schreef MetalMike het volgende:

[..]

Bij Vogelenzang was het afgelopen maandag zelfs twee maal raak. De eerste keer rond 8:30, is het eindelijk om 11 uur opgeruimd, springt er om 16:30 een tweede persoon voor
lijkt me ook erg vervelend voor onze suicidale medemens. Wil jij je van kant maken maar rijden er geen treinen omdat iemand je net voor was

Moet je 's middags weer terug

[ Bericht 1% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 16-04-2010 13:24:28 ]
  vrijdag 16 april 2010 @ 13:18:59 #209
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_80381453
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 13:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Alles voorbij Frankrijk of Duitsland is per trein alleen interessant voor spoorhobbyisten.
Ik kijk vooral naar de mileubelasting. Het effect van CO2-uitstoot op grote hoogte is namelijk een factor 6-8 groter (uit mn hoofd, weet exacte cijfer niet) dan op maaiveldniveau waarmee het vliegverkeer een onevenredig grote milieubelasting geeft.

En juist op korte afstanden kan je prima met de trein uit de voeten. En op het moment dat vliegen op korte afstanden verboden wordt, zullen alternatieven zich vanzelf ontwikkelen. Nu moeten alleen die achterlijke Fransen (en de Duiters in mindere mate) fatsoenlijk aangesproken worden over de openstellen van hun spoorwegnet.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 16 april 2010 @ 13:20:35 #210
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_80381530
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 13:07 schreef computergirl het volgende:

[..]

lijkt me ook erg vervelend voor onze suicidale medemens. Wil jij van kant maken maar rijden er geen treinen omdat iemand je net voor was

Moet je 's middags weer terug
Ik heb eerder al een voorstel gedaan om hier speciale treinen voor te laten rijden. Bijvoorbeeld een radioloc na de reguliere dienst over de Lekbrug waar dan elke nacht of eens per week alle sucidalen kunnen gaan liggen. Geen getraumatiseerde machinist, geen verstoorde treindienst, iedereen tevreden.

Voor de echte perverselingen zou je nog een tribune kunnen bouwen, er staan nu al bankjes maar die staan richting rivier gericht. 5 euro entree per persoon, hotdogkraam er bij enzo, gat in de markt.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 16 april 2010 @ 13:39:31 #211
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_80382337
Mja, dat werkt niet. Dat soort mensen willen wel een beetje impact ( sorry) creeeren natuurlijk.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_80382628
Uniek in Nederland zijn de nog altijd rechtovereind staande gotische bovenleidingsportalen, welke alleen nog tussen Hilversum en Utrecht te vinden zijn. Op een zonnige donderdag middag 15 april 2010 is er een klein bezoek gebracht aan de bebosde omgeving tussen Hilversum en Hollandsche Rading, ter hoogte van Laapersheide.


NSR 1736 heeft vanuit het Spoorwegmuseum het koninklijk rijtuig SR10 opgehaald en is op weg naar de Watergraafsmeer. De koningin zal namelijk per trein naar Kopenhagen afreizen, in plaats van met het vliegtuig. Vanwege een aswolk is er namelijk geen enkel vliegverkeer in een groot deel van Europa mogelijk.


Tot december nog standaard, maar ondertussen vrij zeldzaam. Mat 64 onder de Gotische Bogen tussen Hilversum en Utrecht. Sinds december rijden de meeste treinen hier met DD-AR materieel. De 932, 906 en 919 zijn als stoptrein 5753 onderweg van Dordrecht via Rotterdam, Den Haag, Leiden en Schiphol naar Utrecht.


Nadat afgelopen maandag er weer een set Sfnps'n beladen met longrails is afgeleverd te Crailoo, mocht de RTB V155 op de nog zonnige middag van 15 april 2010 de lege set komen ophalen en naar Emmerich rijden. Kort na vertrek passeert de trein de bebosde omgeving ten zuiden van Hilversum ter hoogte van Laapersheide.
pi_80392658
Verslag van de Rail Carriere Dagen te Amersfoort

Op donderdag en vrijdag waren de rail carričre dagen. Als je later (of nu) een job in de spoorbouw wou, dan was dit de mogelijkheid om te oriënteren.

Ik ben er vandaag heen geweest en er was veel info te verkrijgen over de spoorbouw van vroeger en van heden. Ook heb ik een rondleiding gevolgd in een opleidingscentrum,


De trein paste net niet op het perron van Apeldoorn, omdat er nog een trein voorzat die weggerangeerd moest worden


SLT te Amersfoort


Uitgebreide informatie hoe de wissels werken.






Plan U


Die een paar weken terug ook in Hengelo was


Mat 54

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2010 17:54:31 ]
  vrijdag 16 april 2010 @ 18:02:34 #214
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80392880
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 13:46 schreef Zug-Chef het volgende:
Uniek in Nederland zijn de nog altijd rechtovereind staande gotische bovenleidingsportalen, welke alleen nog tussen Hilversum en Utrecht te vinden zijn.
"welke" nooit ergens anders dan op dat traject gestaan hebben, en "welke" onder monumentenzorg staan.

Nou baal ik trouwens nog harder van die fail in Klp gisteravond Goeie platen wel.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 16 april 2010 @ 19:58:30 #215
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80396854
die die die die die die die die die die die die
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 16 april 2010 @ 20:09:58 #216
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80397250
hou je snavel jij

Ow ik dacht dat het Engels was

[ Bericht 80% gewijzigd door Dr_Flash op 16-04-2010 20:51:41 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_80397297
dat dat dat dat dat dat dat dat dat dat dat dat
pi_80403243
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 17:54 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Verslag van de Rail Carriere Dagen te Amersfoort


[ afbeelding ]
Plan U
Heeft dat oude rijtuig erachter nu een 3e klasse?
pi_80403336
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 22:21 schreef Fixers het volgende:
Heeft dat oude rijtuig erachter nu een 3e klasse?
Ja, volgens mij is dat die ´lege´ Muizeneus. Mat ´46.
  vrijdag 16 april 2010 @ 22:50:47 #220
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80404356
Weet iemand wie of wat of hoe en waarom Polaris Rail nergens te vinden is
Hun hebben hun offerte ook ingediend voor de concessie aanbesteding van Zwolle-Emmen en Almelo-Marienberg..
KvK kan ik niets vinden (zoek ik verkeerd ofzo?) en Google word je alles behalve wijs van..
[edit]Heb via KvK iets gevonden: http://www.kvk.nl/handelsregister/zoekenframeset.asp?url=https://server.db.kvk.nl/TST-BIN/ZS/ZSWWW01@&zk=1 en dan Pollarisrail
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 april 2010 @ 23:23:30 #221
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80405950
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 22:50 schreef greavy het volgende:
Weet iemand wie of wat of hoe en waarom Polaris Rail nergens te vinden is
Hun hebben hun offerte ook ingediend voor de concessie aanbesteding van Zwolle-Emmen en Almelo-Marienberg..
KvK kan ik niets vinden (zoek ik verkeerd ofzo?) en Google word je alles behalve wijs van..
[edit]Heb via KvK iets gevonden: http://www.kvk.nl/handelsregister/zoekenframeset.asp?url=https://server.db.kvk.nl/TST-BIN/ZS/ZSWWW01@&zk=1 en dan Pollarisrail
lijkt me een soort van postbusadres. ik heb het vermoeden dat er naast een binnenlandse partij met een spoorvergunning (xx??) een grote buitenlandse partij achter zit
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 17 april 2010 @ 07:36:46 #222
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80411324
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 22:23 schreef Socios het volgende:

[..]

Ja, volgens mij is dat die ´lege´ Muizeneus. Mat ´46.
Eerder een oud Plan E rijtuig vermoed ik...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 17 april 2010 @ 07:43:12 #223
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80411344
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 23:23 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

lijkt me een soort van postbusadres. ik heb het vermoeden dat er naast een binnenlandse partij met een spoorvergunning (xx??) een grote buitenlandse partij achter zit
op dat adres staat ook een of andere modelspoorclub gevestigd. Pollarisrail heeft volgens dat 1 werknemer
  zaterdag 17 april 2010 @ 10:23:59 #224
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80412969
Arriva heeft soms wel irritante machinisten zeg, zoals nu in de stopper naar Leer.
Wilt ie zijn jas niet weghalen bij de deur "omdat ie geen pottekijkers wil".
De spurts zijn er toch echt voor gemaakt vind ik, om mee te kijken over de schouder.
  zaterdag 17 april 2010 @ 10:27:12 #225
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_80413022
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 13:01 schreef Socios het volgende:
De Intercity´s stoppen inmiddels niet meer in Best.
Zo kut.
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
  zaterdag 17 april 2010 @ 10:27:25 #226
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80413027
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 10:23 schreef greavy het volgende:
Arriva heeft soms wel irritante machinisten zeg, zoals nu in de stopper naar Leer.
Wilt ie zijn jas niet weghalen bij de deur "omdat ie geen pottekijkers wil".
De spurts zijn er toch echt voor gemaakt vind ik, om mee te kijken over de schouder.
Het is zijn cabine, hij mag helemaal zelf weten waar ie zijn jas ophangt, en het feit dat ie geen pottenkijkers wil is zijn goed recht en nog een valide reden ook. Als jij op deze manier die S&V-medewerkers benaderd hebt laatst dan snap ik wel dat je even mee mocht naar buiten.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport zaterdag 17 april 2010 @ 10:36:30 #227
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_80413224
Bij Syntus doet ook 99,9% van de machinisten het gordijntje dicht
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 17 april 2010 @ 11:03:55 #228
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80413761
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 10:27 schreef Duvel het volgende:

[..]

Het is zijn cabine, hij mag helemaal zelf weten waar ie zijn jas ophangt, en het feit dat ie geen pottenkijkers wil is zijn goed recht en nog een valide reden ook. Als jij op deze manier die S&V-medewerkers benaderd hebt laatst dan snap ik wel dat je even mee mocht naar buiten.
ehm, ik heb deze mcn niet vreemd benaderd.. En die s&V medewerkers ook niet..

En ja, het is zijn goed recht, maar het stomme is dat deze mcn eerst zijn jas op de haak had, ik met hem gesproken, hij vroeg wat ik met de fotocamera deed..
Na Europapark(of heet t daar niet zo?) verhing hij zijn jas pas.
  zaterdag 17 april 2010 @ 11:43:00 #229
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80414625
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 10:23 schreef greavy het volgende:
Arriva heeft soms wel irritante machinisten zeg, zoals nu in de stopper naar Leer.
Wilt ie zijn jas niet weghalen bij de deur "omdat ie geen pottekijkers wil".
De spurts zijn er toch echt voor gemaakt vind ik, om mee te kijken over de schouder.
Hoe gaat dat dan ongeveer? Jij klopt op het deurtje "Hee haal je jas eens weg, ik wil meekijken"?

Mja
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_80418744
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 11:03 schreef greavy het volgende:
En ja, het is zijn goed recht, maar het stomme is dat deze mcn eerst zijn jas op de haak had, ik met hem gesproken, hij vroeg wat ik met de fotocamera deed..
Na Europapark(of heet t daar niet zo?) verhing hij zijn jas pas.
misschien was dat een hint ......'zo is het wel weer genoeg'.
Eventjes iemand die mee kijkt is niet zo erg maar op een gegeven moment wordt het misschien een beetje creepy
pi_80419559
Ik zou het ook irritant vinden als er continu van die autisten met hun zweethandjes aan je cabine zitten

VIRMs hadden trouwens altijd zo'n mooi kijkgaatje bij de scharnieren van de cabinedeuren, maar in de nieuwe is dat hendig sjiek weggewerkt
pi_80419890
ow wacht,verkeerde topic
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  zaterdag 17 april 2010 @ 15:45:25 #233
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80420981
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 11:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hoe gaat dat dan ongeveer? Jij klopt op het deurtje "Hee haal je jas eens weg, ik wil meekijken"?

Mja
Nee, zo ging het niet, maar maakt niet zoveel uit.
Zelfde mcn gehad tussen Groningen - Delfzijl en terug (waar ik tot sauwerd ging op de terugweg) bood hijzelf aan of ik in de cabine wou meerijden, zodat ik foto's kon maken. Wel tof van hem dat het nu ineens mocht, zelf in de cabine meerijden.
pi_80422737
Rijdende trein verliest deur
quote:
Zes mensen zijn gewond geraakt doordat een hogesnelheidstrein in Duitsland tijdens de rit een deur verloor. In de buurt van Koblenz raakte de deur van de trein los. Het glas barstte waardoor zes passagiers verwondingen opliepen.

De deur knalde daarna op een tegemoetkomende trein en raakte nog een auto naast het spoor. Daarbij vielen geen gewonden.

De Duitse spoorwegen hebben nog geen idee waardoor de deur is losgeraakt. Het traject tussen Montabaur en Limburg werd afgesloten, omdat de autoriteiten de deur moesten zoeken. De dienstregeling op de hogesnelheidslijn tussen Keulen en Frankfurt is door het ongeluk ernstig verstoord.
  zaterdag 17 april 2010 @ 17:17:54 #235
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80423115
whaha, dat is nog eens iets ongewoonss!

Oja, ik heb weer wat kijkplezier thuis; Kreeg zojuist een berichtje dat er 4x dvd RailAway zijn afgeleverd.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 17 april 2010 @ 17:25:59 #236
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80423312
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 17:02 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Rijdende trein verliest deur
[..]

Foutje bedankt
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 15:45 schreef greavy het volgende:

[..]

Nee, zo ging het niet, maar maakt niet zoveel uit.
Zelfde mcn gehad tussen Groningen - Delfzijl en terug (waar ik tot sauwerd ging op de terugweg) bood hijzelf aan of ik in de cabine wou meerijden, zodat ik foto's kon maken. Wel tof van hem dat het nu ineens mocht, zelf in de cabine meerijden.
Wel tof dat het dan wel mag, alleen moet de mcn geen controleur tegenkomen, want dan hangt hij
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 17 april 2010 @ 17:50:23 #237
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80423919
volgens een HC hier in de trein (NS) gaat de NS ook afzien van het Kamperlijntje, omdat ze het te duur vinden, en te weinig opbrengt.. Maar officieel heeft hij er nog niks over gehoord.
pi_80424020
Wel grappig trouwens, die aswolk zorgt er wel voor dat de Fyra opeens winst gaat draaien
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 17 april 2010 @ 17:55:45 #239
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80424063
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 17:54 schreef TeringHenkie het volgende:
Wel grappig trouwens, die aswolk zorgt er wel voor dat de Fyra opeens winst gaat draaien
Mja, de Fyra niet, maar NS Internationaal verkleint dezer dagen wel haar verlies op deze manier.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 17 april 2010 @ 18:36:48 #240
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_80425149
In de Fyra schijnt het tegenwoordig wel drukker te zijn... dit door al die abonnementshouders die toeslagvrij mogen reizen. NS Hispeed doet nu goede zaken met Thalys, Eurostar en ICE.
  zaterdag 17 april 2010 @ 21:47:38 #241
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80430440
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 17:54 schreef TeringHenkie het volgende:
Wel grappig trouwens, die aswolk zorgt er wel voor dat de Fyra opeens winst gaat draaien
Ja, van AL die mensen die normaal van Schiphol naar Rotterdam Noord het vliegtuig zouden pakken

T zal me een vetpot wezen daar
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_80431160
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 21:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, van AL die mensen die normaal van Schiphol naar Rotterdam Noord het vliegtuig zouden pakken

T zal me een vetpot wezen daar
Ik bedoelde meer al die toeristen in Amsterdam die naar het zuiden willen bijvoorbeeld
pi_80434465
quote:
In totaal vier maatschappijen willen de treindiensten tussen Zwolle en Emmen uitvoeren.

De openbaarvervoerbedrijven Arriva, Syntus, Veolia en Polaris Rail hebben zich gemeld voor de aanbesteding. De lijn Emmen - Zwolle wordt aanbesteed samen met de lijn Almelo - Mariënberg. De provincies Overijssel en Drenthe willen dat beide lijnen worden verbonden, zodat er een goede verbinding ontstaat tussen Twente en Drenthe.
Polaris Rail nooit van gehoord. Hebben die uberhaubt al lijnen hier?

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 18-04-2010 00:17:55 ]
  zondag 18 april 2010 @ 00:53:11 #244
100476 Parkinson_XTC
Ripper is a gangster
pi_80435270
gekke chinezen met hun trein die nooit stopt bij een station:

http://www.wimp.com/chinatrain/

zou aardig wat tijd schelen, invoeren die handel!
-= http://moontroop.tumblr.com =-
Monkey on the car
  Redactie Frontpage / Sport zondag 18 april 2010 @ 09:09:46 #245
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80437898
quote:
Op zondag 18 april 2010 00:16 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Polaris Rail nooit van gehoord. Hebben die uberhaubt al lijnen hier?
Het is Pollarisrail. Schijnt een eenmansbedrijfje te zijn, maar er moeten grote partijen achter zitten.

Overigens wil xx zich ook inschrijven, maar heeft om 2 weken uitstel gevraagd.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_80439210
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 17:50 schreef greavy het volgende:
volgens een HC hier in de trein (NS) gaat de NS ook afzien van het Kamperlijntje, omdat ze het te duur vinden, en te weinig opbrengt.. Maar officieel heeft hij er nog niks over gehoord.
Die lijn wordt toch een tram als de hanzelijn er is?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  zondag 18 april 2010 @ 11:20:40 #247
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80440164
Op Rotterdam Centraal waren ze gisteravond druk bezig met het (tijdelijk) klaarmaken van sp 3 / 4 (of één van de 2).
Er stonden al banken, er werden TL-lampen opgehangen, het perron werd schoongemaakt en er waren geen gaten meer te zien.. Daarnaast zag ik nog wel aan de zijde van sp 3 houten wanden wat mij doet denken dat ze sp4 alleen in gebruik stellen binnenkort.. Iemand meer info?
pi_80441752
In Geldermalsen is men begonnen met het afbreken van het emplacement.
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_80441889
quote:
Op zondag 18 april 2010 12:27 schreef SHERMAN het volgende:
In Geldermalsen is men begonnen met het afbreken van het emplacement.
Dat werd ook wel eens tijd
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  zondag 18 april 2010 @ 12:50:05 #250
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80442309
Oja, gister nog (in aller haast) uit Utrecht Centraal de trein gepakt naar Amersfoort, wat ook maar goed was. Nog geen 10 minuten na aankomst kwam de koninklijke trein (20:06) met o.a. Beatrix door Amersfoort zetten met E-loc 1736v - SR10 - Begeleidingsrijtuig van EETC - E-loc 1754a.

Foto's en video blijf ik jullie nog verschuldigd (ben nu bezig met uploaden enzo)
pi_80442904
Gisteren rond de bloembollenvelden:


Het is lente! En niet alleen vanwege de temperatuur en het weer vandaag, maar ook dankzij de gele narcissen (helaas al wel weer bijna uitgebloeid). Door werkzaamheden rond Schiphol werd de Benelux trein omgeleid via Haarlem en zo passeert de NMBS 2839 met een I10-stam als trein 9232 ter hoogte van Vogelenzang, op weg naar Brussel Zuid.


NMBS 2838 passeert met een Bs in de nog oude kleurstelling en 6 Prio rijtuigen als Benelux trein 9240 van Amsterdam naar Brussel Zuid ten zuiden van Heemstede een nog in opkomst zijnd bollenveld.


Door werkzaamheden rond Schiphol werden de Benelux-treinen omgeleid via Haarlem. In een totaal andere omloop als normaal passeert pas rond 14:25 de vertraagde NMBS 2836 met de 2e stam I10-rijtuigen als trein 9244 naar Brussel Zuid ter hoogte van Amsterdam Geuzenveld.


NSR 1715 is met DDAR-stam 7452 onderweg als stoptrein 6365 vanuti Haarlem naar Den Haag Centraal en passeert het momenteel mooiste bloembollenveld, in dit geval vol met hyacinten, ter hoogte van Vogelenzang, enkele kilometers voor Hillegom.


Aangezien de andere velden langs het spoor in de Bollenstreek nog niet volop in bloei stonden, moest de knaller van de dag in de late middag opgezocht worden ter hoogte van Vogelenzang. NMBS 2842 passeert met omgeleide Beneluxtrein 9256 naar Antwerpen en Brussel. Geheel links op de achtergrond het voormalige stationsgebouw van Vogelenzang.

Meer foto's vanavond laat op mijn www
  zondag 18 april 2010 @ 17:50:22 #252
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80451352
Dat ziet er gaaf uit, die eerste lijkt wel gemaakt op een modelbaantje.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 18 april 2010 @ 18:54:35 #253
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_80453392
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 13:01 schreef Socios het volgende:
De Intercity´s stoppen inmiddels niet meer in Best.
Dit weekend wel op Beukenlaan
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  zondag 18 april 2010 @ 18:55:50 #254
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_80453434
quote:
Op zondag 18 april 2010 10:35 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Die lijn wordt toch een tram als de hanzelijn er is?
Je bedoelt dat ze de spoorstaven en bovenleiding er af halen en omsmelten tot trams? En van de dwarsliggers worden dan de bankjes gemaakt?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  zondag 18 april 2010 @ 18:58:39 #255
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80453536
Ja, en trainkill langs de lijn wordt verkocht als kroketten op station Kampen Zuid.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_80453654
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 13:01 schreef Socios het volgende:
De Intercity´s stoppen inmiddels niet meer in Best.
Ontzettende faalactie als je 't mij vraagt.. veel mensen waren er erg positief over. Over de intercity stop dus, niet over het afschaffen daarvan.
  zondag 18 april 2010 @ 19:05:17 #257
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80453771
quote:
Op zondag 18 april 2010 19:01 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Ontzettende faalactie als je 't mij vraagt.. veel mensen waren er erg positief over. Over de intercity stop dus, niet over het afschaffen daarvan.
Wat waren het ook weer? Iets van 200 in- en uitstappers per dag in die extra intercity's. Ik vind het redelijk logisch dat als een proef eindigt, je de IC weer door laat tuffen. Het is toch 3 minuten reistijd, er worden soms bakken met geld uitgegeven om zo'n rijtijdwinst te boeken.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 18 april 2010 @ 19:13:56 #258
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_80454056
quote:
Op zondag 18 april 2010 19:05 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wat waren het ook weer? Iets van 200 in- en uitstappers per dag in die extra intercity's. Ik vind het redelijk logisch dat als een proef eindigt, je de IC weer door laat tuffen. Het is toch 3 minuten reistijd, er worden soms bakken met geld uitgegeven om zo'n rijtijdwinst te boeken.
Precies, dit is eigenlijk het tegenovergestelde van Nimby-gedrag: 'ik heb er voordeel van dus hoe durven jullie het af te schaffen'. Er is geen enkel criterium waarop Best een permanente IC-stopplaats zou moeten zijn. Mensen in dit topic hadden al twijfels bij Meppel geloof ik, Best heeft er nog veel minder 'recht' op.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_80454349
quote:
Op zondag 18 april 2010 19:05 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wat waren het ook weer? Iets van 200 in- en uitstappers per dag in die extra intercity's.
Zo weinig? Ik nam die trein wel eens vanuit Eindhoven terug naar A'dam (toen je nog kon overstappen op Utrecht) en de hele trein liep zo'n beetje leeg in Best
pi_80454413
quote:
Op zondag 18 april 2010 19:22 schreef computergirl het volgende:

[..]

Zo weinig? Ik nam die trein wel eens vanuit Eindhoven terug naar A'dam (toen je nog kon overstappen op Utrecht) en de hele trein liep zo'n beetje leeg in Best
Dat is best bijzonder als je bedenkt dat hij tussen de 2 drukste stations buiten de randstad reed
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_80454875
quote:
Op zondag 18 april 2010 19:05 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wat waren het ook weer? Iets van 200 in- en uitstappers per dag in die extra intercity's. Ik vind het redelijk logisch dat als een proef eindigt, je de IC weer door laat tuffen. Het is toch 3 minuten reistijd, er worden soms bakken met geld uitgegeven om zo'n rijtijdwinst te boeken.
't Was er geen Schipholdrukte, maar slechts 200 is wel erg overdreven. Kun je dat ergens terugvinden dan? 't Lijkt me in ieder erg onwaarschijnlijk want die reizigers kwamen niet alleen uit Best, maar ook uit de omliggende dorpen/steden (Son en Breugel, Oirschot, Veldhoven) reden mensen liever naar Best dan naar 't centrum van Eindhoven.

Verder is de reistijdwinst een triest argument, toevallig omdat zo'n trein naar de randstad gaat kunnen we die 2/3 minuten niet missen, maar zodra een intercity in de provincies komt, gooien ze er nog eventjes 10 stops in kutdorpen tussen.
pi_80455191
quote:
Op zondag 18 april 2010 19:36 schreef Ireyon het volgende:

[..]

't Was er geen Schipholdrukte, maar slechts 200 is wel erg overdreven. Kun je dat ergens terugvinden dan? 't Lijkt me in ieder erg onwaarschijnlijk want die reizigers kwamen niet alleen uit Best, maar ook uit de omliggende dorpen/steden (Son en Breugel, Oirschot, Veldhoven) reden mensen liever naar Best dan naar 't centrum van Eindhoven.

Verder is de reistijdwinst een triest argument, toevallig omdat zo'n trein naar de randstad gaat kunnen we die 2/3 minuten niet missen, maar zodra een intercity in de provincies komt, gooien ze er nog eventjes 10 stops in kutdorpen tussen.
Dat is omdat die treinen veel minder potentieel hebben.
Er rijden niet voor niet 4 ic's per uur tussen eindhoven en den bosch. Er is op dat traject gewoon erg veel vraag. Dan moet je je gaan afvragen waarom voor het ene station wel een uitzondering gemaakt moet worden en voor het andere niet.
Boxtel bijvoorbeeld, ligt veel meer in het midden, kan een veel groter deel van de A2 onlasten en een grotere regio bedienen. Tevens is dit station drukker.
Vanaf best is het trouwens al maar 10 minuten naar het centrum van eindhoven.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Lieve Belg zondag 18 april 2010 @ 19:50:38 #263
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_80455445
Eloks in Albanië

Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; Ģshmoop|dingenģ jawel, jij bent Superjump
  zondag 18 april 2010 @ 20:00:33 #264
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80455896
quote:
Op zondag 18 april 2010 19:22 schreef computergirl het volgende:

[..]

Zo weinig? Ik nam die trein wel eens vanuit Eindhoven terug naar A'dam (toen je nog kon overstappen op Utrecht) en de hele trein liep zo'n beetje leeg in Best
In dit document http://www.locov.nl/Image(...)10_tcm311-275639.pdf lees je onder punt 10 meer over de stop in Best.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 18 april 2010 @ 20:13:32 #265
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_80456463
Best was handig voor bestemming airport eindhoven, met de bus korter en rustiger dan vanaf Eindhoven CS.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_80456501
quote:
Op zondag 18 april 2010 19:44 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Vanaf best is het trouwens al maar 10 minuten naar het centrum van eindhoven.
In de spits met de auto ?

Hoe dan ook, ik snap de beslissing van de NS best hoor, maar het blijft gewoon enorm hypocriet. Tussen Tilburg en Eindhoven is 2 treinen per uur in de spits ook niet genoeg, maar dat boeit ze niks. Treinen tussen Nijmegen en Arnhem die richting Utrecht gaan, die rijden daar gewoon flink door maar de IC die in de provincie blijft kan wel even in Nijmegen-Lent stoppen voor de 3 mensen die daar moeten zijn.

Soweiso, waarom moet alles altijd naar de Randstad? Vlissingen -> Amsterdam, Venlo -> Den Haag, Maastricht -> Amsterdam. Het is echt een illusie dat iedereen daar naar z'n werk moet en 't is volkomen geschift dat iemand uit Bergen op Zoom 2x moet overstappen om nog geen 100km verderop in Eindhoven aan te kunnen komen. Een intercity die het zuiden met zichzelf verbindt, dat zou nog eens een fatsoenlijk traject zijn. Vlissingen - Maastricht ofzo. Of in ieder geval een lijn waardoor Tilburg - Eindhoven ook 4 IC's per uur krijgt. Want niet alleen tussen Ehv - Ht is daar behoefte aan, maar tussen Tb - Ehv boeit het de NS dus volgens mij niet zoveel.
  zondag 18 april 2010 @ 20:19:36 #267
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80456735
Die IC's zijn meestal gebaseerd op grote vervoersstromen. Dus de vervoersstroom Ut - Ht - Mt en Tb - Ht - Nm zal wel aanleiding geven tot het aanbieden van doorgaande treinen op die assen. Uitzondering is de IC Gvc - Ah die nu maar tot Ut rijdt. Het deel Ut - Ah rijdt nu vanaf Shl. Dat had te maken met spooropstelling op Ut die niet meer gerealiseerd kon worden door het buiten gebruik zijn van een deel van het station in verband met nieuwbouw.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_80468698

DD-AR Als extra trein richting Enschede, ivm het thuis voetballende Fc Twente..


Hier door werd ook de 7900 serie verlegd tot 3stellen DM´90.. We zien hier de 3424 met daar achter de 3423 en 3422..
Helemaal aan het eind van de spoorlijn (voor zo ver je het op de foto kunt zien).. bevind zicht het station van Wierden


De rode Twentse Lint is zojuist vertrokken uit Almelo onderweg naar Mariemberg, terwijl de Sprinter rechts nog even voor een rood sein staat te wachten.


Ook kwam SBB Cargo nog even langs met de DBM-trein..


Ondertussen is het voetballen alweer afgelopen, en dus worden de supporters weer richting huis vervoerd..
We zien hier een onbekende DD-AR als extra stoptrein 28760 onderweg na Rijssen..

Meer foto´s staan hier
  maandag 19 april 2010 @ 09:47:34 #269
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80471442
Het is dan toch eindelijk gelukt, het filmpje van de koninklijke trein door Amersfoort te uploaden @ YouTube:

Bekijk deze YouTube-video

Het is dan wel niet de beste kwaliteit, maar beter iets als niets.
  maandag 19 april 2010 @ 10:09:34 #270
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_80472011
Weer fijne plaatjes, bedankt allemaal!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  maandag 19 april 2010 @ 10:38:06 #271
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_80472802
quote:
Op zondag 18 april 2010 20:19 schreef Duvel het volgende:
Die IC's zijn meestal gebaseerd op grote vervoersstromen. Dus de vervoersstroom Ut - Ht - Mt en Tb - Ht - Nm zal wel aanleiding geven tot het aanbieden van doorgaande treinen op die assen. Uitzondering is de IC Gvc - Ah die nu maar tot Ut rijdt. Het deel Ut - Ah rijdt nu vanaf Shl. Dat had te maken met spooropstelling op Ut die niet meer gerealiseerd kon worden door het buiten gebruik zijn van een deel van het station in verband met nieuwbouw.
Dat had er ķķk mee te maken dat de vervoersvraag op de relatie Arnhem-Schiphol toenam en men verwachtte dat die vraag rond 2010 groter zou worden Arnhem-Den Haag. Ook zonder de verbouwing in Utrecht zou de rechtstreekse IC Gvc-Ah dus verdwenen zijn.
(afgelopen weekend was 'ie er overigens weer even, zij het met een omweg via Schiphol)
pi_80474155
Prachtige situatie weer die overstap die momenteel bestaat in Kaldenkirchen. Ook leuk voor de DB, 2x 4 minuten rijden en dan de meeste tijd wachten te Kaldenkirchen...

Ook prachtig die dubbele tunnel daar, wie heeft dat nou weer bedacht?
  maandag 19 april 2010 @ 11:32:10 #273
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80474787
quote:
Op maandag 19 april 2010 10:38 schreef ReisT het volgende:

[..]

Dat had er ķķk mee te maken dat de vervoersvraag op de relatie Arnhem-Schiphol toenam en men verwachtte dat die vraag rond 2010 groter zou worden Arnhem-Den Haag. Ook zonder de verbouwing in Utrecht zou de rechtstreekse IC Gvc-Ah dus verdwenen zijn.
Ja klopt, maar dan werd het helemaal zo'n lang theoretisch verhaal.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport maandag 19 april 2010 @ 11:57:01 #274
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_80475729
Op Zwolle Rangeer is men aan het slepen met het mat'64 wat daar staat. Normaal zou je zoiets met een loc doen, maarja, wanneer je toch zoveel Buffeltjes aan de kant heb staan, dan doe je het toch gewoon met 2 Buffeltjes? (melding op somda)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 19 april 2010 @ 12:39:20 #275
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80477328
Ja, ik las het. De stellen 3444 en 3443 zijn aan het slepen. De afvoer richting Katwolde zal toch op gaan schieten, want eerder lukte het niet vanwege de winterse omstandigheden.
  maandag 19 april 2010 @ 12:55:52 #276
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_80478018
Over Best: had idd genoeg reizigers volgens mij. Maar als het daar veranderd moet worden, had dan Boxtel IC-stop gemaakt. Denk dat daar nog meer mensen zouden in en uitstappen, zeker als er, zoals het geval was in Best, een overstap van maar vijf minuten op de stoptrein Tilburg-weert zou zijn.
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
pi_80478746
quote:
Op zondag 18 april 2010 13:12 schreef Zug-Chef het volgende:
Gisteren rond de bloembollenvelden
Schitterende foto´s!
pi_80478892
Over de Best discussie:

Serieus denken dat Best IC-waardig is.

Laat een Intercity op een willekeurig ander klein station stoppen en ook daar zullen de reizigers ter plekke enthousiast zijn. Iedereen wil een Intercity stop, als hun trein maar niet op andere kleine stations stopt.
  maandag 19 april 2010 @ 13:32:54 #279
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80479219
Ik ben even benieuwd naar jullie mening: in hoeverre is fotograferen nog een kunst als je Photoshop hebt? Niet voor niets vond ik bijvoorbeeld die eerste foto van Zug-Chef lijken op een modelbaan: de egaal blauwe achtergrond en zo. Maar bij nader inzien ontbreekt er een bovenleidingpaal (te zien aan het feit dat er wel een Y-draad loopt en je nog net een zijwaartse ziet), en wellicht is er nog meer aan gesleuteld wat mij nou net niet opvalt.

Hoe kijkt de rest er tegenaan? Ja, het zijn mooie platen, maar waar houdt de werkelijkheid op en begint de fantasie van de bewerker?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 19 april 2010 @ 13:38:50 #280
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80479454
quote:
Op maandag 19 april 2010 13:32 schreef Duvel het volgende:
Ik ben even benieuwd naar jullie mening: in hoeverre is fotograferen nog een kunst als je Photoshop hebt? Niet voor niets vond ik bijvoorbeeld die eerste foto van Zug-Chef lijken op een modelbaan: de egaal blauwe achtergrond en zo. Maar bij nader inzien ontbreekt er een bovenleidingpaal (te zien aan het feit dat er wel een Y-draad loopt en je nog net een zijwaartse ziet), en wellicht is er nog meer aan gesleuteld wat mij nou net niet opvalt.

Hoe kijkt de rest er tegenaan? Ja, het zijn mooie platen, maar waar houdt de werkelijkheid op en begint de fantasie van de bewerker?
Dat is een eeuwige discussie. Mag je bewerken? Ja, je mag alles doen wat je wilt? Heeft de door jou geschetste nadelen. Ja, maar beperkt? Eindeloos gezeik over wat wel en niet "mag" en wie dat dat bepaalt etc. Nee? Nou ja, ik zal toch minstens wat moeten resizen, wat draaien, wat croppen... Als ik ergens een doodhekel aan heb is het aan mensen die gewoon 1:1 hun geheugenkaart omkeren boven het internet. Dus: Bewerk maar een eind raak wat mij betreft Beauty is in the eye of the beholder.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 19 april 2010 @ 13:40:21 #281
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80479507
quote:
Op maandag 19 april 2010 13:23 schreef Socios het volgende:
Over de Best discussie:

Serieus denken dat Best IC-waardig is.

Laat een Intercity op een willekeurig ander klein station stoppen en ook daar zullen de reizigers ter plekke enthousiast zijn. Iedereen wil een Intercity stop, als hun trein maar niet op andere kleine stations stopt.
Overveen is te klein als daar geen IC meer stopt!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 19 april 2010 @ 13:43:47 #282
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80479651
quote:
Op maandag 19 april 2010 13:38 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat is een eeuwige discussie. Mag je bewerken? Ja, je mag alles doen wat je wilt? Heeft de door jou geschetste nadelen. Ja, maar beperkt? Eindeloos gezeik over wat wel en niet "mag" en wie dat dat bepaalt etc. Nee? Nou ja, ik zal toch minstens wat moeten resizen, wat draaien, wat croppen... Als ik ergens een doodhekel aan heb is het aan mensen die gewoon 1:1 hun geheugenkaart omkeren boven het internet. Dus: Bewerk maar een eind raak wat mij betreft Beauty is in the eye of the beholder.
Prima, iedereen mag bewerken wat ie wil, maar mag men dan ook de ruimte krijgen om die kunstmatige vertoningen af te wijzen? Dus "mooie foto" wordt dan "mooie fotobewerking". Dat soort dingen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_80479661
quote:
Op maandag 19 april 2010 13:32 schreef Duvel het volgende:
Ik ben even benieuwd naar jullie mening: in hoeverre is fotograferen nog een kunst als je Photoshop hebt? Niet voor niets vond ik bijvoorbeeld die eerste foto van Zug-Chef lijken op een modelbaan: de egaal blauwe achtergrond en zo. Maar bij nader inzien ontbreekt er een bovenleidingpaal (te zien aan het feit dat er wel een Y-draad loopt en je nog net een zijwaartse ziet), en wellicht is er nog meer aan gesleuteld wat mij nou net niet opvalt.

Hoe kijkt de rest er tegenaan? Ja, het zijn mooie platen, maar waar houdt de werkelijkheid op en begint de fantasie van de bewerker?
Nu je het zegt, die bovenleidingspaal is inderdaad verdwenen. Vandaar dat die foto niet klopt.
Dat vind ik wel te ver gaan, want de bovenleiding ed is net zo goed onderdeel van treinen.

Als de blauwe lucht bewerkt is, dat is er gefaald, want er zit nog een wolkje
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 19 april 2010 @ 13:46:52 #284
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80479784
quote:
Op maandag 19 april 2010 13:43 schreef Duvel het volgende:

[..]

Prima, iedereen mag bewerken wat ie wil, maar mag men dan ook de ruimte krijgen om die kunstmatige vertoningen af te wijzen? Dus "mooie foto" wordt dan "mooie fotobewerking". Dat soort dingen.
Tuurlijk. Het is hier de fucking DDR niet Iedereen mag een mening hebben. Ik maak dan ook geen foto's omdat ze mooi zijn, maar meer om iets te documenteren. Sowieso maakt iedereen foto's voor zichzelf denk ik. Je maakt geen foto's "in de hoop dat iemand anders ze mooi vindt". Toch?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_80479796
quote:
Op maandag 19 april 2010 13:43 schreef Duvel het volgende:

[..]

Prima, iedereen mag bewerken wat ie wil, maar mag men dan ook de ruimte krijgen om die kunstmatige vertoningen af te wijzen? Dus "mooie foto" wordt dan "mooie fotobewerking". Dat soort dingen.
Dat is dan weer iets belachelijks. Een mooie foto wordt doorgaans niet verkregen door een egale lucht en dergelijke. Hoek, compositie, afstand en goede instellingen zijn nog steeds veel belangrijker. Want dit kan je allemaal niet aanpassen op de computer.
En vaak wordt bijvoorbeeld een lucht met rommelige wolken als mooier ervaren dan een egaal blauwe lucht.
Ik vind persoonlijk een egaal blauwe lucht op foto's het ergste wat je kan hebben. De foto wordt saaier en oogt nepper. Ongeacht of er met het contrast is gespeeld.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 19 april 2010 @ 13:52:58 #286
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80480029
quote:
Op maandag 19 april 2010 13:47 schreef Ascendancy het volgende:
Dat is dan weer iets belachelijks. Een mooie foto wordt doorgaans niet verkregen door een egale lucht en dergelijke. Hoek, compositie, afstand en goede instellingen zijn nog steeds veel belangrijker.
Dat is jouw mening dan ja. Er bestaat objectief niet zoiets als "een mooie foto" of "een lelijke foto". Al zul je op ongeveer elk fotografieforum vermoord worden om zo'n stelling
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 19 april 2010 @ 14:00:55 #287
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80480308
quote:
Op maandag 19 april 2010 13:43 schreef Duvel het volgende:

[..]

Prima, iedereen mag bewerken wat ie wil, maar mag men dan ook de ruimte krijgen om die kunstmatige vertoningen af te wijzen? Dus "mooie foto" wordt dan "mooie fotobewerking". Dat soort dingen.
Al krijg je natuurlijk wel weer gezeik van "WTF deze is helemaal niet bewerkt! ZO gemaakt! Echt waar " etc.

Tering, waarom begin je erover?!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 19 april 2010 @ 14:12:10 #288
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80480663
quote:
Op maandag 19 april 2010 14:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Tering, waarom begin je erover?!
Dat begin ik me nu ook af te vragen ja.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_80480824
Haha, af en toe komt deze discussie weer even langs.

Zelf zou ik niet eens weten hoe een fotobewerkingsprogramma werkt... Ook geen behoefte aan.

Het enige wat ik doe is (om te voorkomen wat Dr_Flash al schetste) de foto´s kleiner maken in MS Paint.
  maandag 19 april 2010 @ 14:59:27 #290
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80482546
De enige bewerkingen die ik doe aan mijn foto's is het resizen en een watermerk plaatsen. Dit doe ik dan met Faststone Photo Resizer.
Ik vind dat ik de foto's maak, zoals ik ze maak, en daar moet je tevreden mee zijn. Een foto die bewerkt is, om het geheel netter/mooier te maken, is dan wel mooi, maar de echtheid gaat er af. De werkelijkheid vind ik om te tonen.

Oja, vanavond of morgen mijn verslagje van de trip richting de Groningse Noorderlijke Nevenlijnen, met een uitwijking naar Leer (Duitsland)
pi_80482599
quote:
Op maandag 19 april 2010 13:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat is jouw mening dan ja. Er bestaat objectief niet zoiets als "een mooie foto" of "een lelijke foto". Al zul je op ongeveer elk fotografieforum vermoord worden om zo'n stelling
Dus jij suggereert nu dat bijna iedere fotograaf tegenwoordig een mooie blauwe lucht belangrijker vindt dan een goede compositie in zijn geheel
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 19 april 2010 @ 15:15:11 #292
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80483122
En dit gaat toch echt over treinen, dus die lucht is minder belangrijk als die trein lijkt mij dan ook weer, alhoewel het geheel weer wel goed moet kloppen.
  Moderator maandag 19 april 2010 @ 15:39:53 #293
155227 crew  Guppy
dus
pi_80484059
Ik ben in FOT
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 19 april 2010 @ 15:41:56 #294
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80484149
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:01 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Dus jij suggereert nu dat bijna iedere fotograaf tegenwoordig een mooie blauwe lucht belangrijker vindt dan een goede compositie in zijn geheel
Ik suggereer helemaal niets. Ik constateer dat jij jouw mening als feit presenteert. Maar het enkele feit dat ik dat constateer, is heel wat anders dan dat ik het tegenovergestelde zou suggereren.

Ik weet alleen wel hoe mensen de grond in getrapt worden op sites als DPZ als ze een foto durven plaatsen waar een horizon een graad scheef staat of iets anders niet volgens "de norm" is. EN niet alleen fotografiesites, er zijn ook massa's treinensites waar dat gebeurt. Post op Rolandrail eens een foto met sluitseinen op een trein ipv frontseinen. Kan je lachen

Mensen weten allemaal ZOOOO goed hoe het moet, voor een ander. Om te kotsen gewoon.

Ik heb helemaal geen zin in deze discussie op zich, maar je moet me geen woorden in de mond leggen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 19 april 2010 @ 15:42:54 #295
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80484190
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:15 schreef greavy het volgende:
alhoewel het geheel weer wel goed moet kloppen.
Onzin. Wie bepaalt wanneer "het klopt" dan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 19 april 2010 @ 15:44:01 #296
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80484235
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:39 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik ben in FOT
Ik ben om exact dit soort gezeik al jaren weg uit FOT.

En nou ff topic voltrappen want dan maak ik gauw ff een leuk verslagje van afgelopen weekend
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 19 april 2010 @ 15:44:37 #297
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_80484266
ALVAST EEN VOORWAARSCHUWING:

30-4 geen doorgaand treinverkeer mogelijk rondom Amsterdam Centraal, Internationale treinen vertrekken vanaf Schiphol, Utrecht Centraal of Amersfoort.
  maandag 19 april 2010 @ 15:46:00 #298
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_80484328
Overigens ben ik de Vrijheidstrein nog niet tegengekomen, de OV-chipkaarttrein helaas meermaals.
  maandag 19 april 2010 @ 15:46:34 #299
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_80484352
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:39 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik ben in FOT
Welk topic?
  maandag 19 april 2010 @ 15:46:51 #300
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80484360
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:44 schreef Ofyles2 het volgende:
ALVAST EEN VOORWAARSCHUWING:

30-4 geen doorgaand treinverkeer mogelijk rondom Amsterdam Centraal, Internationale treinen vertrekken vanaf Schiphol, Utrecht Centraal of Amersfoort.
Wat een verrassing.

Tevens: VOORWAARSCHUWING: 20 JUNI RUIMING BOM NABIJ STATION GOUDA.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 19 april 2010 @ 15:47:35 #301
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80484385
BOEM!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')