Bij Vogelenzang was het afgelopen maandag zelfs twee maal raak. De eerste keer rond 8:30, is het eindelijk om 11 uur opgeruimd, springt er om 16:30 een tweede persoon voorquote:Op woensdag 14 april 2010 20:29 schreef Duvel het volgende:
Vogelenzang, Wolfheze, Santpoort...
Je kunt ook ff naar de bieb gaan en "Elektrische Treinen in Nederland", deel 2 lenen.quote:Op woensdag 14 april 2010 23:21 schreef greavy het volgende:
Die voor Plan T staat in de OP
Wanneer deze van DM90 klaar is, zet ik die ook in de OP. Daarna eens beginnen met ICM(m).
Binnenkort een aantal OdR kopen van 1964 (heel jaar) om daar alle in dienst stelling data uit te halen, en even later ook voor DM90 doen.
Inmiddels (23:17) is er alweer een wijziging doorgevoerd aan dit bestandje en geupload.
Ik wil ook graag een bestand waarin bijgehouden wordt wanneer welke cel van welk werkblad van welke sheet gewijzigd wordt, en een automatisch mailtje wanneer dat wijzigingenbestand gewijzigd is. Dank u welquote:Op woensdag 14 april 2010 23:21 schreef greavy het volgende:
Inmiddels (23:17) is er alweer een wijziging doorgevoerd aan dit bestandje en geupload.
Ze zijn ook gewoon te leen in de bibliotheek, open bijvoorbeeld vanavond maar ook speciaal op 25 april.quote:Op woensdag 14 april 2010 23:21 schreef greavy het volgende:
Binnenkort een aantal OdR kopen van 1964 (heel jaar) om daar alle in dienst stelling data uit te halen, en even later ook voor DM90 doen.
quote:Op donderdag 15 april 2010 18:47 schreef dennistd het volgende:
Rijtuig van Bea is al weer weg uit het spoorwegmuseum: ze heeft hem zelf nodig nu ze niet kan vliegen naar Denemarken
http://www.telegraaf.nl/b(...)emarken__.html?p=2,1
Zolang ie er volgend weekend maar weer staat. Wil de zaterdag of zondag er ff kijkenquote:Op donderdag 15 april 2010 18:47 schreef dennistd het volgende:
Rijtuig van Bea is al weer weg uit het spoorwegmuseum: ze heeft hem zelf nodig nu ze niet kan vliegen naar Denemarken
http://www.telegraaf.nl/b(...)emarken__.html?p=2,1
Dat scheelt weer infraheffingquote:Op donderdag 15 april 2010 18:58 schreef dennistd het volgende:
Helaas is ie achterop de CNL 447 gehangen samen met een EETC-slaaprijtuig en komt ze niet langs Bentheim
Ik dacht net hetzelfde.quote:Op donderdag 15 april 2010 18:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]jaaaaaaaaren niet gebruikt en net nu....
Ze hangt achterop de nachttreinquote:Op donderdag 15 april 2010 19:55 schreef Ascendancy het volgende:
Zou bea een eigen trein krijgen met haar gevolg, of mogen ze gewoon in de nachttrein naar kopenhagen?
Is dat nog een speciaal stel ofzo?quote:Op donderdag 15 april 2010 19:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze hangt achterop de nachttrein
Voorop zal je bedoelenquote:Op donderdag 15 april 2010 18:58 schreef dennistd het volgende:
Helaas is ie achterop de CNL 447 gehangen samen met een EETC-slaaprijtuig en komt ze niet langs Bentheim
Ja dat kan gebeuren.quote:Op donderdag 15 april 2010 20:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Voorop zal je bedoelenHalf uur voor Jan-met-de-korte-lul op Veenendaal-De Klomp staan wachten in de kou godverdomme
Kijk zonder vliegtuig komt de trein weer bovendrijven, al kan je natuurlijk ook met je auto een heel eind komen.quote:De NS bekijkt of er extra treinen naar Parijs, Brussel en Frankurt moeten worden ingezet. De Eurostar-treinen naar Londen zitten overvol.
Bron: Luchtruim boven Nederland vanavond dicht
Hij was een beetje dom.quote:Op donderdag 15 april 2010 22:33 schreef dennistd het volgende:
Vanaf Köln heeft het spul +10 vanwege "Techn. Störung an einem Wagen"
Zou Willem-Alexander weer niet van de knopjes af hebben kunnen blijven?
Met de auto rij je in een halve dag naar Kopenhagen. Geen probleem dus.quote:Op vrijdag 16 april 2010 10:15 schreef greavy het volgende:
De auto is ook niet een ideale oplossing helemaal naar Kopenhagen. Vliegtuig lukt niet. Je kan nog met de boot proberen
Maar nee, de trein is beter.
En dan stoppen bij een benzinestation, omdat even de benen gestrekt moeten worden en andere zaken gedaan moeten worden ...quote:Op vrijdag 16 april 2010 10:32 schreef Guppyfriend het volgende:
Precies, de Koningin zou in een convooi over de snelweg moeten. Nee, dat is handig
Een eigen wagon aan een trein hangen is natuurlijk niet helemaal 'gewoon met de trein gaan' maar het is wel grappig inderdaadquote:Op vrijdag 16 april 2010 10:09 schreef Guppyfriend het volgende:
Wel cool dat ze gewoon met de trein gaat. Zou ze vaker moeten doen.
Natuurlijk is het nog een hele operatie, maar ik kan me toch zo voorstellen dat het goedkoper is dan met de auto of het vliegtuig. Of in ieder geval milieuvriendelijker.quote:Op vrijdag 16 april 2010 11:50 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Een eigen wagon aan een trein hangen is natuurlijk niet helemaal 'gewoon met de trein gaan' maar het is wel grappig inderdaad
Knap, in die TWEE minuten dat het spul te laat uit Utrecht Centraal vertrokken was. Inclusief rangeren, aankoppelen, remproef. Lijkt me een baanrecordquote:Op vrijdag 16 april 2010 10:35 schreef greavy het volgende:
Nu is er ook erg veel politie meegegaan, met Bea.. Om die reden zijn er ook sowieso 2 extra rijtuigen(bea's rijtuig en nog een andere), waarbij in één rijtuig stuk of wat beveiliging zit (politie, marechaussee etc.). De trein is tevens ook doorzocht op 'explosieven'.
Dat boeit geen flikker in dit soort gevallen, al is het leuk meegenomen.quote:Op vrijdag 16 april 2010 12:27 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Natuurlijk is het nog een hele operatie, maar ik kan me toch zo voorstellen dat het goedkoper is dan met de auto of het vliegtuig. Of in ieder geval milieuvriendelijker.
Ehm, het rijtuig zat er in Amsterdam al aan vastquote:Op vrijdag 16 april 2010 12:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Knap, in die TWEE minuten dat het spul te laat uit Utrecht Centraal vertrokken was. Inclusief rangeren, aankoppelen, remproef. Lijkt me een baanrecord
Nee slimmerd, dat rijtuig is er op de Watergraafsmeer in de Euro Night ingerangeerd en de trein zal aldaar ook wel dubbel gechecked zijn.quote:Op vrijdag 16 april 2010 12:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Knap, in die TWEE minuten dat het spul te laat uit Utrecht Centraal vertrokken was. Inclusief rangeren, aankoppelen, remproef. Lijkt me een baanrecord
Ja, maar het is toch fijn om de illustie te hebben dat daar aan gedacht wordtquote:Op vrijdag 16 april 2010 12:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat boeit geen flikker in dit soort gevallen, al is het leuk meegenomen.
Vliegen op afstanden <500km moet sowieso verboden worden.quote:Op vrijdag 16 april 2010 12:27 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Natuurlijk is het nog een hele operatie, maar ik kan me toch zo voorstellen dat het goedkoper is dan met de auto of het vliegtuig. Of in ieder geval milieuvriendelijker.
Den Haag - Kopenhagen is honderden kilometers langer dan 500 km.quote:Op vrijdag 16 april 2010 12:47 schreef MREn het volgende:
Vliegen op afstanden <500km moet sowieso verboden worden.
Dat maakt voor mijn punt niet uitquote:Op vrijdag 16 april 2010 12:50 schreef Socios het volgende:
[..]
Den Haag - Kopenhagen is honderden kilometers langer dan 500 km.
FAILquote:Op vrijdag 16 april 2010 12:52 schreef dennistd het volgende:
In de tunnel van Best geldt een snelheidsbeperking van 80kmh vanwege openvliegende nooddeuren bij hogere snelheden
quote:Op vrijdag 16 april 2010 12:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ehm, het rijtuig zat er in Amsterdam al aan vast
Oh nou weet ineens iedereen er alles van hequote:Op vrijdag 16 april 2010 12:39 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Nee slimmerd, dat rijtuig is er op de Watergraafsmeer in de Euro Night ingerangeerd en de trein zal aldaar ook wel dubbel gechecked zijn.
Alles voorbij Frankrijk of Duitsland is per trein alleen interessant voor spoorhobbyisten.quote:Op vrijdag 16 april 2010 12:54 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat maakt voor mijn punt niet uit
Had ook net zo goed 'binnen Europa' kunnen schrijven, maar dan komen er vast reactie over IJsland en de Balearen.
lijkt me ook erg vervelend voor onze suicidale medemens. Wil jij je van kant maken maar rijden er geen treinen omdat iemand je net voor wasquote:Op donderdag 15 april 2010 00:44 schreef MetalMike het volgende:
[..]
Bij Vogelenzang was het afgelopen maandag zelfs twee maal raak. De eerste keer rond 8:30, is het eindelijk om 11 uur opgeruimd, springt er om 16:30 een tweede persoon voor![]()
Ik kijk vooral naar de mileubelasting. Het effect van CO2-uitstoot op grote hoogte is namelijk een factor 6-8 groter (uit mn hoofd, weet exacte cijfer niet) dan op maaiveldniveau waarmee het vliegverkeer een onevenredig grote milieubelasting geeft.quote:Op vrijdag 16 april 2010 13:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Alles voorbij Frankrijk of Duitsland is per trein alleen interessant voor spoorhobbyisten.
Ik heb eerder al een voorstel gedaan om hier speciale treinen voor te laten rijden. Bijvoorbeeld een radioloc na de reguliere dienst over de Lekbrug waar dan elke nacht of eens per week alle sucidalen kunnen gaan liggen. Geen getraumatiseerde machinist, geen verstoorde treindienst, iedereen tevreden.quote:Op vrijdag 16 april 2010 13:07 schreef computergirl het volgende:
[..]
lijkt me ook erg vervelend voor onze suicidale medemens. Wil jij van kant maken maar rijden er geen treinen omdat iemand je net voor was
Moet je 's middags weer terug
"welke" nooit ergens anders dan op dat traject gestaan hebben, en "welke" onder monumentenzorg staan.quote:Op vrijdag 16 april 2010 13:46 schreef Zug-Chef het volgende:
Uniek in Nederland zijn de nog altijd rechtovereind staande gotische bovenleidingsportalen, welke alleen nog tussen Hilversum en Utrecht te vinden zijn.
Heeft dat oude rijtuig erachter nu een 3e klasse?quote:Op vrijdag 16 april 2010 17:54 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Verslag van de Rail Carriere Dagen te Amersfoort
[ afbeelding ]
Plan U
Ja, volgens mij is dat die ´lege´ Muizeneus. Mat ´46.quote:Op vrijdag 16 april 2010 22:21 schreef Fixers het volgende:
Heeft dat oude rijtuig erachter nu een 3e klasse?
lijkt me een soort van postbusadres. ik heb het vermoeden dat er naast een binnenlandse partij met een spoorvergunning (xx??) een grote buitenlandse partij achter zitquote:Op vrijdag 16 april 2010 22:50 schreef greavy het volgende:
Weet iemand wie of wat of hoe en waarom Polaris Rail nergens te vinden is
Hun hebben hun offerte ook ingediend voor de concessie aanbesteding van Zwolle-Emmen en Almelo-Marienberg..
KvK kan ik niets vinden (zoek ik verkeerd ofzo?) en Google word je alles behalve wijs van..
[edit]Heb via KvK iets gevonden: http://www.kvk.nl/handelsregister/zoekenframeset.asp?url=https://server.db.kvk.nl/TST-BIN/ZS/ZSWWW01@&zk=1 en dan Pollarisrail
Eerder een oud Plan E rijtuig vermoed ik...quote:Op vrijdag 16 april 2010 22:23 schreef Socios het volgende:
[..]
Ja, volgens mij is dat die ´lege´ Muizeneus. Mat ´46.
op dat adres staat ook een of andere modelspoorclub gevestigd. Pollarisrail heeft volgens dat 1 werknemerquote:Op vrijdag 16 april 2010 23:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
lijkt me een soort van postbusadres. ik heb het vermoeden dat er naast een binnenlandse partij met een spoorvergunning (xx??) een grote buitenlandse partij achter zit
Zo kut.quote:Op vrijdag 16 april 2010 13:01 schreef Socios het volgende:
De Intercity´s stoppen inmiddels niet meer in Best.
Het is zijn cabine, hij mag helemaal zelf weten waar ie zijn jas ophangt, en het feit dat ie geen pottenkijkers wil is zijn goed recht en nog een valide reden ook. Als jij op deze manier die S&V-medewerkers benaderd hebt laatst dan snap ik wel dat je even mee mocht naar buiten.quote:Op zaterdag 17 april 2010 10:23 schreef greavy het volgende:
Arriva heeft soms wel irritante machinisten zeg, zoals nu in de stopper naar Leer.
Wilt ie zijn jas niet weghalen bij de deur "omdat ie geen pottekijkers wil".
De spurts zijn er toch echt voor gemaakt vind ik, om mee te kijken over de schouder.
ehm, ik heb deze mcn niet vreemd benaderd.. En die s&V medewerkers ook niet..quote:Op zaterdag 17 april 2010 10:27 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het is zijn cabine, hij mag helemaal zelf weten waar ie zijn jas ophangt, en het feit dat ie geen pottenkijkers wil is zijn goed recht en nog een valide reden ook. Als jij op deze manier die S&V-medewerkers benaderd hebt laatst dan snap ik wel dat je even mee mocht naar buiten.
Hoe gaat dat dan ongeveer? Jij klopt op het deurtje "Hee haal je jas eens weg, ik wil meekijken"?quote:Op zaterdag 17 april 2010 10:23 schreef greavy het volgende:
Arriva heeft soms wel irritante machinisten zeg, zoals nu in de stopper naar Leer.
Wilt ie zijn jas niet weghalen bij de deur "omdat ie geen pottekijkers wil".
De spurts zijn er toch echt voor gemaakt vind ik, om mee te kijken over de schouder.
misschien was dat een hint ......'zo is het wel weer genoeg'.quote:Op zaterdag 17 april 2010 11:03 schreef greavy het volgende:
En ja, het is zijn goed recht, maar het stomme is dat deze mcn eerst zijn jas op de haak had, ik met hem gesproken, hij vroeg wat ik met de fotocamera deed..
Na Europapark(of heet t daar niet zo?) verhing hij zijn jas pas.
Nee, zo ging het niet, maar maakt niet zoveel uit.quote:Op zaterdag 17 april 2010 11:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoe gaat dat dan ongeveer? Jij klopt op het deurtje "Hee haal je jas eens weg, ik wil meekijken"?
Mja
quote:Zes mensen zijn gewond geraakt doordat een hogesnelheidstrein in Duitsland tijdens de rit een deur verloor. In de buurt van Koblenz raakte de deur van de trein los. Het glas barstte waardoor zes passagiers verwondingen opliepen.
De deur knalde daarna op een tegemoetkomende trein en raakte nog een auto naast het spoor. Daarbij vielen geen gewonden.
De Duitse spoorwegen hebben nog geen idee waardoor de deur is losgeraakt. Het traject tussen Montabaur en Limburg werd afgesloten, omdat de autoriteiten de deur moesten zoeken. De dienstregeling op de hogesnelheidslijn tussen Keulen en Frankfurt is door het ongeluk ernstig verstoord.
Foutje bedanktquote:
Wel tof dat het dan wel mag, alleen moet de mcn geen controleur tegenkomen, want dan hangt hijquote:Op zaterdag 17 april 2010 15:45 schreef greavy het volgende:
[..]
Nee, zo ging het niet, maar maakt niet zoveel uit.
Zelfde mcn gehad tussen Groningen - Delfzijl en terug (waar ik tot sauwerd ging op de terugweg) bood hijzelf aan of ik in de cabine wou meerijden, zodat ik foto's kon maken. Wel tof van hem dat het nu ineens mocht, zelf in de cabine meerijden.
Mja, de Fyra niet, maar NS Internationaal verkleint dezer dagen wel haar verlies op deze manier.quote:Op zaterdag 17 april 2010 17:54 schreef TeringHenkie het volgende:
Wel grappig trouwens, die aswolk zorgt er wel voor dat de Fyra opeens winst gaat draaien
Ja, van AL die mensen die normaal van Schiphol naar Rotterdam Noord het vliegtuig zouden pakkenquote:Op zaterdag 17 april 2010 17:54 schreef TeringHenkie het volgende:
Wel grappig trouwens, die aswolk zorgt er wel voor dat de Fyra opeens winst gaat draaien
Ik bedoelde meer al die toeristen in Amsterdam die naar het zuiden willen bijvoorbeeldquote:Op zaterdag 17 april 2010 21:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, van AL die mensen die normaal van Schiphol naar Rotterdam Noord het vliegtuig zouden pakken![]()
T zal me een vetpot wezen daar
Polaris Rail nooit van gehoord. Hebben die uberhaubt al lijnen hier?quote:In totaal vier maatschappijen willen de treindiensten tussen Zwolle en Emmen uitvoeren.
De openbaarvervoerbedrijven Arriva, Syntus, Veolia en Polaris Rail hebben zich gemeld voor de aanbesteding. De lijn Emmen - Zwolle wordt aanbesteed samen met de lijn Almelo - Mariënberg. De provincies Overijssel en Drenthe willen dat beide lijnen worden verbonden, zodat er een goede verbinding ontstaat tussen Twente en Drenthe.
Het is Pollarisrail. Schijnt een eenmansbedrijfje te zijn, maar er moeten grote partijen achter zitten.quote:Op zondag 18 april 2010 00:16 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Polaris Rail nooit van gehoord. Hebben die uberhaubt al lijnen hier?
Die lijn wordt toch een tram als de hanzelijn er is?quote:Op zaterdag 17 april 2010 17:50 schreef greavy het volgende:
volgens een HC hier in de trein (NS) gaat de NS ook afzien van het Kamperlijntje, omdat ze het te duur vinden, en te weinig opbrengt.. Maar officieel heeft hij er nog niks over gehoord.
Dat werd ook wel eens tijdquote:Op zondag 18 april 2010 12:27 schreef SHERMAN het volgende:
In Geldermalsen is men begonnen met het afbreken van het emplacement.
Dit weekend wel op Beukenlaanquote:Op vrijdag 16 april 2010 13:01 schreef Socios het volgende:
De Intercity´s stoppen inmiddels niet meer in Best.
Je bedoelt dat ze de spoorstaven en bovenleiding er af halen en omsmelten tot trams? En van de dwarsliggers worden dan de bankjes gemaakt?quote:Op zondag 18 april 2010 10:35 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Die lijn wordt toch een tram als de hanzelijn er is?
Ontzettende faalactie als je 't mij vraagt.. veel mensen waren er erg positief over. Over de intercity stop dus, niet over het afschaffen daarvan.quote:Op vrijdag 16 april 2010 13:01 schreef Socios het volgende:
De Intercity´s stoppen inmiddels niet meer in Best.
Wat waren het ook weer? Iets van 200 in- en uitstappers per dag in die extra intercity's. Ik vind het redelijk logisch dat als een proef eindigt, je de IC weer door laat tuffen. Het is toch 3 minuten reistijd, er worden soms bakken met geld uitgegeven om zo'n rijtijdwinst te boeken.quote:Op zondag 18 april 2010 19:01 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ontzettende faalactie als je 't mij vraagt.. veel mensen waren er erg positief over. Over de intercity stop dus, niet over het afschaffen daarvan.
Precies, dit is eigenlijk het tegenovergestelde van Nimby-gedrag: 'ik heb er voordeel van dus hoe durven jullie het af te schaffen'. Er is geen enkel criterium waarop Best een permanente IC-stopplaats zou moeten zijn. Mensen in dit topic hadden al twijfels bij Meppel geloof ik, Best heeft er nog veel minder 'recht' op.quote:Op zondag 18 april 2010 19:05 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat waren het ook weer? Iets van 200 in- en uitstappers per dag in die extra intercity's. Ik vind het redelijk logisch dat als een proef eindigt, je de IC weer door laat tuffen. Het is toch 3 minuten reistijd, er worden soms bakken met geld uitgegeven om zo'n rijtijdwinst te boeken.
Zo weinig? Ik nam die trein wel eens vanuit Eindhoven terug naar A'dam (toen je nog kon overstappen op Utrecht) en de hele trein liep zo'n beetje leeg in Bestquote:Op zondag 18 april 2010 19:05 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat waren het ook weer? Iets van 200 in- en uitstappers per dag in die extra intercity's.
Dat is best bijzonder als je bedenkt dat hij tussen de 2 drukste stations buiten de randstad reedquote:Op zondag 18 april 2010 19:22 schreef computergirl het volgende:
[..]
Zo weinig? Ik nam die trein wel eens vanuit Eindhoven terug naar A'dam (toen je nog kon overstappen op Utrecht) en de hele trein liep zo'n beetje leeg in Best
't Was er geen Schipholdrukte, maar slechts 200 is wel erg overdreven. Kun je dat ergens terugvinden dan? 't Lijkt me in ieder erg onwaarschijnlijk want die reizigers kwamen niet alleen uit Best, maar ook uit de omliggende dorpen/steden (Son en Breugel, Oirschot, Veldhoven) reden mensen liever naar Best dan naar 't centrum van Eindhoven.quote:Op zondag 18 april 2010 19:05 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat waren het ook weer? Iets van 200 in- en uitstappers per dag in die extra intercity's. Ik vind het redelijk logisch dat als een proef eindigt, je de IC weer door laat tuffen. Het is toch 3 minuten reistijd, er worden soms bakken met geld uitgegeven om zo'n rijtijdwinst te boeken.
Dat is omdat die treinen veel minder potentieel hebben.quote:Op zondag 18 april 2010 19:36 schreef Ireyon het volgende:
[..]
't Was er geen Schipholdrukte, maar slechts 200 is wel erg overdreven. Kun je dat ergens terugvinden dan? 't Lijkt me in ieder erg onwaarschijnlijk want die reizigers kwamen niet alleen uit Best, maar ook uit de omliggende dorpen/steden (Son en Breugel, Oirschot, Veldhoven) reden mensen liever naar Best dan naar 't centrum van Eindhoven.
Verder is de reistijdwinst een triest argument, toevallig omdat zo'n trein naar de randstad gaat kunnen we die 2/3 minuten niet missen, maar zodra een intercity in de provincies komt, gooien ze er nog eventjes 10 stops in kutdorpen tussen.
In dit document http://www.locov.nl/Image(...)10_tcm311-275639.pdf lees je onder punt 10 meer over de stop in Best.quote:Op zondag 18 april 2010 19:22 schreef computergirl het volgende:
[..]
Zo weinig? Ik nam die trein wel eens vanuit Eindhoven terug naar A'dam (toen je nog kon overstappen op Utrecht) en de hele trein liep zo'n beetje leeg in Best
In de spits met de autoquote:Op zondag 18 april 2010 19:44 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Vanaf best is het trouwens al maar 10 minuten naar het centrum van eindhoven.
Dat had er ķķk mee te maken dat de vervoersvraag op de relatie Arnhem-Schiphol toenam en men verwachtte dat die vraag rond 2010 groter zou worden Arnhem-Den Haag. Ook zonder de verbouwing in Utrecht zou de rechtstreekse IC Gvc-Ah dus verdwenen zijn.quote:Op zondag 18 april 2010 20:19 schreef Duvel het volgende:
Die IC's zijn meestal gebaseerd op grote vervoersstromen. Dus de vervoersstroom Ut - Ht - Mt en Tb - Ht - Nm zal wel aanleiding geven tot het aanbieden van doorgaande treinen op die assen. Uitzondering is de IC Gvc - Ah die nu maar tot Ut rijdt. Het deel Ut - Ah rijdt nu vanaf Shl. Dat had te maken met spooropstelling op Ut die niet meer gerealiseerd kon worden door het buiten gebruik zijn van een deel van het station in verband met nieuwbouw.
Ja klopt, maar dan werd het helemaal zo'n lang theoretisch verhaal.quote:Op maandag 19 april 2010 10:38 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dat had er ķķk mee te maken dat de vervoersvraag op de relatie Arnhem-Schiphol toenam en men verwachtte dat die vraag rond 2010 groter zou worden Arnhem-Den Haag. Ook zonder de verbouwing in Utrecht zou de rechtstreekse IC Gvc-Ah dus verdwenen zijn.
Schitterende foto´s!quote:Op zondag 18 april 2010 13:12 schreef Zug-Chef het volgende:
Gisteren rond de bloembollenvelden
Dat is een eeuwige discussie. Mag je bewerken? Ja, je mag alles doen wat je wilt? Heeft de door jou geschetste nadelen. Ja, maar beperkt? Eindeloos gezeik over wat wel en niet "mag" en wie dat dat bepaalt etc. Nee? Nou ja, ik zal toch minstens wat moeten resizen, wat draaien, wat croppen... Als ik ergens een doodhekel aan heb is het aan mensen die gewoon 1:1 hun geheugenkaart omkeren boven het internet. Dus: Bewerk maar een eind raak wat mij betreftquote:Op maandag 19 april 2010 13:32 schreef Duvel het volgende:
Ik ben even benieuwd naar jullie mening: in hoeverre is fotograferen nog een kunst als je Photoshop hebt? Niet voor niets vond ik bijvoorbeeld die eerste foto van Zug-Chef lijken op een modelbaan: de egaal blauwe achtergrond en zo. Maar bij nader inzien ontbreekt er een bovenleidingpaal (te zien aan het feit dat er wel een Y-draad loopt en je nog net een zijwaartse ziet), en wellicht is er nog meer aan gesleuteld wat mij nou net niet opvalt.
Hoe kijkt de rest er tegenaan? Ja, het zijn mooie platen, maar waar houdt de werkelijkheid op en begint de fantasie van de bewerker?
Overveen is te klein als daar geen IC meer stopt!quote:Op maandag 19 april 2010 13:23 schreef Socios het volgende:
Over de Best discussie:
Serieus denken dat Best IC-waardig is.![]()
Laat een Intercity op een willekeurig ander klein station stoppen en ook daar zullen de reizigers ter plekke enthousiast zijn. Iedereen wil een Intercity stop, als hun trein maar niet op andere kleine stations stopt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Prima, iedereen mag bewerken wat ie wil, maar mag men dan ook de ruimte krijgen om die kunstmatige vertoningen af te wijzen? Dus "mooie foto" wordt dan "mooie fotobewerking". Dat soort dingen.quote:Op maandag 19 april 2010 13:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is een eeuwige discussie. Mag je bewerken? Ja, je mag alles doen wat je wilt? Heeft de door jou geschetste nadelen. Ja, maar beperkt? Eindeloos gezeik over wat wel en niet "mag" en wie dat dat bepaalt etc. Nee? Nou ja, ik zal toch minstens wat moeten resizen, wat draaien, wat croppen... Als ik ergens een doodhekel aan heb is het aan mensen die gewoon 1:1 hun geheugenkaart omkeren boven het internet. Dus: Bewerk maar een eind raak wat mij betreftBeauty is in the eye of the beholder.
Nu je het zegt, die bovenleidingspaal is inderdaad verdwenen. Vandaar dat die foto niet klopt.quote:Op maandag 19 april 2010 13:32 schreef Duvel het volgende:
Ik ben even benieuwd naar jullie mening: in hoeverre is fotograferen nog een kunst als je Photoshop hebt? Niet voor niets vond ik bijvoorbeeld die eerste foto van Zug-Chef lijken op een modelbaan: de egaal blauwe achtergrond en zo. Maar bij nader inzien ontbreekt er een bovenleidingpaal (te zien aan het feit dat er wel een Y-draad loopt en je nog net een zijwaartse ziet), en wellicht is er nog meer aan gesleuteld wat mij nou net niet opvalt.
Hoe kijkt de rest er tegenaan? Ja, het zijn mooie platen, maar waar houdt de werkelijkheid op en begint de fantasie van de bewerker?
Tuurlijk. Het is hier de fucking DDR nietquote:Op maandag 19 april 2010 13:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
Prima, iedereen mag bewerken wat ie wil, maar mag men dan ook de ruimte krijgen om die kunstmatige vertoningen af te wijzen? Dus "mooie foto" wordt dan "mooie fotobewerking". Dat soort dingen.
Dat is dan weer iets belachelijks. Een mooie foto wordt doorgaans niet verkregen door een egale lucht en dergelijke. Hoek, compositie, afstand en goede instellingen zijn nog steeds veel belangrijker. Want dit kan je allemaal niet aanpassen op de computer.quote:Op maandag 19 april 2010 13:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
Prima, iedereen mag bewerken wat ie wil, maar mag men dan ook de ruimte krijgen om die kunstmatige vertoningen af te wijzen? Dus "mooie foto" wordt dan "mooie fotobewerking". Dat soort dingen.
Dat is jouw mening dan ja. Er bestaat objectief niet zoiets als "een mooie foto" of "een lelijke foto". Al zul je op ongeveer elk fotografieforum vermoord worden om zo'n stellingquote:Op maandag 19 april 2010 13:47 schreef Ascendancy het volgende:
Dat is dan weer iets belachelijks. Een mooie foto wordt doorgaans niet verkregen door een egale lucht en dergelijke. Hoek, compositie, afstand en goede instellingen zijn nog steeds veel belangrijker.
Al krijg je natuurlijk wel weer gezeik van "WTF deze is helemaal niet bewerkt!quote:Op maandag 19 april 2010 13:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
Prima, iedereen mag bewerken wat ie wil, maar mag men dan ook de ruimte krijgen om die kunstmatige vertoningen af te wijzen? Dus "mooie foto" wordt dan "mooie fotobewerking". Dat soort dingen.
Dat begin ik me nu ook af te vragen ja.quote:
Dus jij suggereert nu dat bijna iedere fotograaf tegenwoordig een mooie blauwe lucht belangrijker vindt dan een goede compositie in zijn geheelquote:Op maandag 19 april 2010 13:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is jouw mening dan ja. Er bestaat objectief niet zoiets als "een mooie foto" of "een lelijke foto". Al zul je op ongeveer elk fotografieforum vermoord worden om zo'n stelling
Ik suggereer helemaal niets. Ik constateer dat jij jouw mening als feit presenteert. Maar het enkele feit dat ik dat constateer, is heel wat anders dan dat ik het tegenovergestelde zou suggereren.quote:Op maandag 19 april 2010 15:01 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dus jij suggereert nu dat bijna iedere fotograaf tegenwoordig een mooie blauwe lucht belangrijker vindt dan een goede compositie in zijn geheel
Onzin. Wie bepaalt wanneer "het klopt" dan?quote:Op maandag 19 april 2010 15:15 schreef greavy het volgende:
alhoewel het geheel weer wel goed moet kloppen.
Ik ben om exact dit soort gezeik al jaren weg uit FOT.quote:
Wat een verrassing.quote:Op maandag 19 april 2010 15:44 schreef Ofyles2 het volgende:
ALVAST EEN VOORWAARSCHUWING:
30-4 geen doorgaand treinverkeer mogelijk rondom Amsterdam Centraal, Internationale treinen vertrekken vanaf Schiphol, Utrecht Centraal of Amersfoort.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |