Inderdaad, ten eerste is er de reeele dreiging dat Iran wel degelijk van plan is iets te ondernemen, ten tweede laten ze zien agressieve en destructieve capaciteiten te hebben door aan te vallen.quote:Op woensdag 14 april 2010 18:23 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Euh, heh?
Iran vormt een bedreiging, we moeten ze nu aanvallen.
Oh denkt Iran, ze gaan ons aanvallen, wij salan als eerste toe.
Zie je wel, het is goed om Iran aan te vallen want ze vielen ons aan.
Ja. Echt. Logisch.
En als Iran dan een autobom bij een regeringsgebouw in Washington laat ontploffen dan is het natuurlijk terrorisme in plaats van een legitieme aanval op een militair/overheidsdoel..
[..]
Fijn dat jij het nut van kernwapens ziet in onderontwikkelde en agressieve landen.quote:Hey, dat is het enige waar ze goed voor zijn en zo worden ze ook volop gebruikt, al sinds hun bestaan.
Omdat daar niet genoeg te halen valt natuurlijk.quote:Op woensdag 14 april 2010 18:24 schreef DeParo het volgende:
En dan nogmaals, waarom zou de Westerse Wereld dan niet Noord-Korea aanvallen, of Wit-Rusland, waarom vallen ze dan niet niet Zimbabwe binnen, of Indonesie. Niet zo in een groot internationaal complot geloven jij.
Ah, eerst heb je het continu over de president en nu ga je het over iemand anders hebben.quote:Wie zegt dat hij de baas is in Iran.
De meeste doden zijn anders gevallen door de door het westen opgelegde sancties en aanvallen. Helemaal als je bedenkt dat de eerste golfoorlog ontstond omdat men vooraf tegen Irak zei dat de VS geen problemen zouden hebben bij een aanval op Koeweit omdat Koeweit illegaal Iraakse oliebronnen aan het leegpompen was en bij de onderhandelingen weg liep om het vreedzaam op te lossen. Zonder die impliciete toestemming had hij die oorlog nooit gestart.quote:En toch kan ik er niet om malen dat Sadam eindelijk weg is, hij heeft onnodig veel doden op z'n naam, inclusief door oorlogen en invasies
Omdat je geen bewijs hebt dat het zal gebeuren en je dus het risico loopt op heel veel doden puur gebaseerd op een mening. Je zal dus nooit weten of de oorlog die je startte terecht was om erger te voorkomen of dat je heel veel leed, schade en kwaad bloed hebt veroorzaakt zonder dat er enige aanleiding toe was.quote:en als je dat nu kan voorkomen waarom zou je dat dan niet doen.
Maar die aanval zou niet komen als je ze niet zou bedreigen met een aanval.quote:Op woensdag 14 april 2010 18:26 schreef DeParo het volgende:
Inderdaad, ten eerste is er de reeele dreiging dat Iran wel degelijk van plan is iets te ondernemen, ten tweede laten ze zien agressieve en destructieve capaciteiten te hebben door aan te vallen.
Ik denk dat Amerika liever heeft dat het diplomatiek kan worden opgelost omdat ze zich een nieuwe oorlog totaal niet kunnen veroorloven, het land is al zo goed als blut, heeft nog operaties in Irak en Afghanistan die vele miljarden kosten plus ettelijke mensenlevens aan hun zijde. Een nieuwe oorlog trekken ze niet, zowel in politiek opzicht niet (thuisfront) als niet in economisch opzicht.quote:Zeker logisch. Sterker nog, ik denk dat Amerika en Israel hopen dat Iran snel iets zal ondernemen, hoe eerder Iran is uitgeschakeld hoe beter voor zowel Iran als de wereld.
Ik zie het nut van kernwapens, that's it. Of het land nu onderontwikkeld is of niet (wat is onderontwikkeld trouwens? Elk land dat een kernwapen kan bouwen is per definitie niet onderontwikkeld).quote:Fijn dat jij het nut van kernwapens ziet in onderontwikkelde en agressieve landen.
Heel fijn.
Haha grapjurk.quote:Op woensdag 14 april 2010 18:34 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Omdat daar niet genoeg te halen valt natuurlijk.
[..]
Onzinnig, hij is slechts de woordvoerder van de echte leiders, niets meer.quote:Ah, eerst heb je het continu over de president en nu ga je het over iemand anders hebben.
[..]
Als ik jou was zou ik me toch nog maar iets beter inleren in de persoon Sadam en de politiek van Irak.quote:De meeste doden zijn anders gevallen door de door het westen opgelegde sancties en aanvallen. Helemaal als je bedenkt dat de eerste golfoorlog ontstond omdat men vooraf tegen Irak zei dat de VS geen problemen zouden hebben bij een aanval op Koeweit omdat Koeweit illegaal Iraakse oliebronnen aan het leegpompen was en bij de onderhandelingen weg liep om het vreedzaam op te lossen. Zonder die impliciete toestemming had hij die oorlog nooit gestart.
De Iran-Irak oorlog was een uitvloeisel van de Koude oorlog en werd aan beide kanten gesteund door de supermachten.
[..]
Ik zeg ook alleen, als er reeel bewijs is dan moeten ze niet treuzelen om Iran aan te vallen,quote:Omdat je geen bewijs hebt dat het zal gebeuren en je dus het risico loopt op heel veel doden puur gebaseerd op een mening. Je zal dus nooit weten of de oorlog die je startte terecht was om erger te voorkomen of dat je heel veel leed, schade en kwaad bloed hebt veroorzaakt zonder dat er enige aanleiding toe was.
Een aanval die weer voortkomt uit het feit dat Iran wil aanvallen.quote:Op woensdag 14 april 2010 18:39 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Maar die aanval zou niet komen als je ze niet zou bedreigen met een aanval.
[..]
Oorlog kan een land zomaar uit een economische crisis helpen dat weet Amerika maar al te goed.quote:Ik denk dat Amerika liever heeft dat het diplomatiek kan worden opgelost omdat ze zich een nieuwe oorlog totaal niet kunnen veroorloven, het land is al zo goed als blut, heeft nog operaties in Irak en Afghanistan die vele miljarden kosten plus ettelijke mensenlevens aan hun zijde. Een nieuwe oorlog trekken ze niet, zowel in politiek opzicht niet (thuisfront) als niet in economisch opzicht.
[..]
Daar heb je natuurlijk wel gelijk in, in het laatste, maar het is op een kwestie van mentaliteit en ideologie.quote:Ik zie het nut van kernwapens, that's it. Of het land nu onderontwikkeld is of niet (wat is onderontwikkeld trouwens? Elk land dat een kernwapen kan bouwen is per definitie niet onderontwikkeld).
quote:Op woensdag 14 april 2010 18:44 schreef DeParo het volgende:
Oorlog kan een land zomaar uit een economische crisis helpen dat weet Amerika maar al te goed.
Waar zit ik fout dan? Hij is in het zadel geholpen en gehouden door de VS totdat hij moeilijk ging doen over olie die hij nodig had om z'n land weer op te bouwen na de Iran-Irak oorlog. Koeweit haalde olie onder zijn grens vandaan en daarvoor eiste hij genoegdoening. Koeweit toonde hem de middelvinger en ging door, Irak verdedigde haar grondstoffen door Koeweit binnen te vallen. Opmerkingen van de Amerikaanse ambassadeur deden Saddam de conclusie trekken dat de VS zich er niet mee zouden bemoeien.quote:Op woensdag 14 april 2010 18:44 schreef DeParo het volgende:
Als ik jou was zou ik me toch nog maar iets beter inleren in de persoon Sadam en de politiek van Irak.
Het klopt dat men hem eerst zag juist als een soort bondgenoot in het MO maar dit veranderde al vrij snel.
En dat bewijs is er niet.quote:Ik zeg ook alleen, als er reeel bewijs is dan moeten ze niet treuzelen om Iran aan te vallen,
waarschuwingen hebben ze genoeg gehad.
Wat alleen gebaseerd is op een vermoeden.quote:Een aanval die weer voortkomt uit het feit dat Iran wil aanvallen.
Dat is onzin. Graag voorbeelden.quote:Oorlog kan een land zomaar uit een economische crisis helpen dat weet Amerika maar al te goed.
Het is maar net hoe je wordt ogevoed, veel Nederlanders denken ook dat de VS de beslissende factor was in WO1 & 2 door hun opvoeding, Amerikanen denken het helemaal omdat ze geen tegengeluid te horen krijgen die ze verteld hoe het wel in elkaar zit.quote:Daar heb je natuurlijk wel gelijk in, in het laatste, maar het is op een kwestie van mentaliteit en ideologie.
Veel Iraniers zijn goed opgeleid, desalniettemin, als je daaruit afleidt dat de Holocaust niet bestaat ben je onderontwikkeld
bv.
Tegenwoordig wel. Aangezien oorlog meer kost dan het oplevert en je de internationale handel verneukt.quote:
Amerika groeide omdat de totale economie werd gebruikt voor de oorlog, het economisch beleid van Roosevelt was een dwarreldveld, soms hielp het, dan weer niet, natuurlijk niet zijn schuld of onkunde maar eerder door de complexiteit van de crisis. WOII, en de grootschalige productie van grote bedrijven voor de oorlog, heeft wel degelijk de crisis opgelost en na de oorlog waren er genoeg banen.quote:Op woensdag 14 april 2010 18:56 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Tegenwoordig wel. Aangezien oorlog meer kost dan het oplevert en je de internationale handel verneukt.
En als je het hebt over het economische wonder van tijdens en na WO 2, dan heb je het ook over het beleid van Roosevelt en het openen van nieuwe markten.
Dus Amerika groeide niet alleen omdat ze bommen en tanks bouwden, maar er speelden veel meer factoren een rol.![]()
Nogmaals, moet ik echt op een dergelijke complottheorie ingaan, de expansiepolitiek van Sadam spreekt boekdelen en was al langer een conflictpunten voor de onderlinge verhoudingen.quote:Op woensdag 14 april 2010 18:56 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Waar zit ik fout dan? Hij is in het zadel geholpen en gehouden door de VS totdat hij moeilijk ging doen over olie die hij nodig had om z'n land weer op te bouwen na de Iran-Irak oorlog. Koeweit haalde olie onder zijn grens vandaan en daarvoor eiste hij genoegdoening. Koeweit toonde hem de middelvinger en ging door, Irak verdedigde haar grondstoffen door Koeweit binnen te vallen. Opmerkingen van de Amerikaanse ambassadeur deden Saddam de conclusie trekken dat de VS zich er niet mee zouden bemoeien.
[..]
Dat weten we niet.quote:En dat bewijs is er niet.
[..]
Net zo'n vermoeden als Iran dan de eerste slag zou slaan.quote:Wat alleen gebaseerd is op een vermoeden.
[..]
Bv de Tweede Wereldoorlog.quote:Dat is onzin. Graag voorbeelden.
[..]
In WOI waren ze ook de beslissende factor, en in WOII tsja, ze waren onomstotelijk belangrijk aangezien het niet alleen een Europese oorlog was maar ook bv in Azie.quote:Het is maar net hoe je wordt ogevoed, veel Nederlanders denken ook dat de VS de beslissende factor was in WO1 & 2 door hun opvoeding, Amerikanen denken het helemaal omdat ze geen tegengeluid te horen krijgen die ze verteld hoe het wel in elkaar zit.
De middenklasse werd gesubsidieerd, Amerika had toen relatief een recordhoge staatsschuld.quote:Op woensdag 14 april 2010 19:05 schreef DeParo het volgende:
[..]
Amerika groeide omdat de totale economie werd gebruikt voor de oorlog, het economisch beleid van Roosevelt was een dwarreldveld, soms hielp het, dan weer niet, natuurlijk niet zijn schuld of onkunde maar eerder door de complexiteit van de crisis. WOII, en de grootschalige productie van grote bedrijven voor de oorlog, heeft wel degelijk de crisis opgelost en na de oorlog waren er genoeg banen.
Nogmaals, een totale oorlog, die er voor zorgt dat veel geld veilig wordt geinvesteerd in het leger en zo de productie verhoogt en het werkeloosheidprobleem oplost is zeer gunstig.quote:Op woensdag 14 april 2010 19:10 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
De middenklasse werd gesubsidieerd, Amerika had toen relatief een recordhoge staatsschuld.
Die is later weer afbetaald dankzij de handel met de nieuwe "bevrijde" markten en de investeringen in innovatie van tijdens WO 2.
Dus niet alleen de bommen en de tanks.![]()
Je ziet nu dat de middenklasse overal krimpt (in het Westen) en dat men nu de banken subsidieerd. Tegelijk verplaatst de productie zich naar Azië en een deel van de innovatie ook.
Er is geen oorlog te bedenken die daar een oplossing voor biedt.
Jawel, maar niet alleen de "war economy" of "total war" transformatie van de Amerikaanse economie was de motor van de groei. Ook het openen van nieuwe markten en meer innovatie droegen bij aan de groei.quote:Op woensdag 14 april 2010 19:14 schreef DeParo het volgende:
[..]
Nogmaals, een totale oorlog, die er voor zorgt dat veel geld veilig wordt geinvesteerd in het leger en zo de productie verhoogt en het werkeloosheidprobleem oplost is zeer gunstig.
Hitler bijvoorbeeld werkte Duitsland in een enorme schuld, zoals jij zegt, door zijn opvoering van het leger, dit kon hij alleen stoppen, de economische teloorgang door oorlog te voeren waar hij natuurlijk al op uit was dus dat was geen probleem.
Kortom, alleen productie is niet genoeg. De oorlog zelf, lost het af.
Zonder oorlog is het niet handig om je leger enorm op te schroeven.quote:Op woensdag 14 april 2010 19:21 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Jawel, maar niet alleen de "war economy" of "total war" transformatie van de Amerikaanse economie was de motor van de groei. Ook het openen van nieuwe markten en meer innovatie droegen bij aan de groei.
Van oorlog zelf wordt je niet meer rijk, tenzij je goud en olie plundert, maar dat is ook nog maar een fractie van de waarde van je economie.
Uiteindelijk begon de economie van HItler ook al in te storten voordat de Amerikanen goed en wel in Normandië stonden. Dus zo'n enorme staatsschuld is al snel niet meer handig.
Innovatie en middenklasse subsidiëren dus.quote:Op woensdag 14 april 2010 19:28 schreef DeParo het volgende:
[..]
Zonder oorlog is het niet handig om je leger enorm op te schroeven.
Wanneer je in een oorlog verzeilt raakt, zeker in een economische crisis, kan dat de drijfveer zijn voor bv de bedrijven om de productie enorm op te schroeven. Je hebt het wel over internationale bedrijven en markten, maar de Amerikaanse bedrijven zoals Ford of GM, die profiteerden van de oorlog richtten zich natuurlijk tijdens, maar ook na de oorlog vooral op de binnenlandse markt van Amerika.
Dat is ook weer een beetje kort door de bocht: http://nl.wikipedia.org/wiki/Wirtschaftswunderquote:Dat andere landen uit het slop raakte dat kwam doordat Amerika zo ontzettend veel geld ging investeren in hun wederopbouw maar dat had natuurlijk meer met politieke redenen te maken.
Okee, dat wist ik niet.quote:Dat Hitler in de problemen kwam had er ten eerste mede mee te maken dat hij zonder oorlog enorm aan het investeren was, waardoor het leek alsof er een enorme economische en productieve macht onstond in Duitsland, maar in de woorden (en het aftreden eveneens) van Hjalmar Schacht, dit was slechts schijn.
De tweede reden was inderdaad dat Hitler een gebrek kreeg aan olie. De kwetsbare voorraden in alleen Roemenie waren niet voldoende, eveneens de voorraden die hij kreeg van Stalin, voor Barbarossa.
Ja, en niet te vergeten gestolen Duitse technologie dat kon worden ingezet voor de Koude Oorlog.quote:Dat Amerika het wel lukte had simpel weg te maken met een overheid die de oorlogsproductie steunde dmv dit soort toch particuliere bedrijven. Na de oorlog konden ze hier ook verder op borduren alleen dan ipv tanks gewoon
auto's haha.
Wat zonder twijfel ook van enorm belang is.quote:Op woensdag 14 april 2010 19:33 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Innovatie en middenklasse subsidiëren dus.
[..]
Ik doelde even vooral op de Amerikaanse invloed in het buitenland.quote:Dat is ook weer een beetje kort door de bocht: http://nl.wikipedia.org/wiki/Wirtschaftswunder
[..]
Bij deze dan haha.quote:Okee, dat wist ik niet.
[..]
Vroeger dacht ik ook altijd dat Amerika zo enorm bezig is met het buitenland.quote:Ja, en niet te vergeten gestolen Duitse technologie dat kon worden ingezet voor de Koude Oorlog.![]()
Ook waren ze wel zo slim om de Europeanen aan de Amerikaanse producten te helpen.
Met de Marshall hulp werden bijvoorbeeld weer Amerikaanse machines aangeschaft.
Ehm, nee? Als de VS zich er niet mee bemoeid had was de oorlog veel eerder beeindigd in een vrede omdat iedereen kapot gestreden was. De VS heeft de boel gerekt en zoals Churchill het al zei, zonder de VS in WO1 geen fascisme, geen nazisme, geen communisme.quote:Op woensdag 14 april 2010 19:10 schreef DeParo het volgende:
In WOI waren ze ook de beslissende factor,
We zijn zo moe, laten we er maar mee kappen, houd toch op man ze vochten daar al jaren in een soort van patstelling. Dankzij de Amerikaanse economische steun in eerste instantie en de blokkade, plus ambities van Duitsland in andere gebieden, konden de Engelsen en Fransen het volhouden. Maar ze stonden op breken. Omdat Amerika 250.000 verse troepen maandelijks aan kon leveren moest Duitsland buigen.quote:Op woensdag 14 april 2010 22:25 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ehm, nee? Als de VS zich er niet mee bemoeid had was de oorlog veel eerder beeindigd in een vrede omdat iedereen kapot gestreden was. De VS heeft de boel gerekt en zoals Churchill het al zei, zonder de VS in WO1 geen fascisme, geen nazisme, geen communisme.
En zelfs dan nog was het de Duitse stupiditeit die hen de oorlog deed verliezen, niet de komst van de VS die de geallieerden deed winnen.
Ben het op zich wel met je eens. Echter, de Duitsers waren ook wel verslagen zonder de hulp van de VS. Anders hadden de Russen de Duitsers wel in de pan gehakt. Uiteindelijk.quote:Op woensdag 14 april 2010 22:57 schreef DeParo het volgende:
[..]
We zijn zo moe, laten we er maar mee kappen, houd toch op man ze vochten daar al jaren in een soort van patstelling. Dankzij de Amerikaanse economische steun in eerste instantie en de blokkade, plus ambities van Duitsland in andere gebieden, konden de Engelsen en Fransen het volhouden. Maar ze stonden op breken. Omdat Amerika 250.000 verse troepen maandelijks aan kon leveren moest Duitsland buigen.
De Russen? Die werden vrij makkelijk in de pan gehakt zonder al te veel overdaad.quote:Op woensdag 14 april 2010 23:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ben het op zich wel met je eens. Echter, de Duitsers waren ook wel verslagen zonder de hulp van de VS. Anders hadden de Russen de Duitsers wel in de pan gehakt. Uiteindelijk.
quote:Op dinsdag 13 april 2010 23:04 schreef DeParo het volgende:
[..]
Iran heeft alle schijn, op dit moment, dat ze wel degelijk een aanval op Israel van plan zijn.
Dit wordt als waarheid gebracht. Je ontwijkt alle vragen naar onderbouwing en bewijs en komt slechts met cirkelredenaties.quote:Op dinsdag 13 april 2010 23:14 schreef DeParo het volgende:
[..]
Iran is dichtbij het eerste nucleaire wapen
Zie daar. Het bewijs is geleverd. Iran heeft vijandelijke intenties omdat ze bedreigd worden door het westen.quote:Op woensdag 14 april 2010 18:24 schreef DeParo het volgende:
[..]
Waarom zou het Westen Iran bedreigen als ze geen vijandige intenties hebben.
Nee, dan laten ze zien dat ze onder gigantische druk, sancties en oorlogsdreiging uiteindelijk door de knieën gaan en hun prestige project en soeverein recht op kernenergie en onderzoek opgeven.quote:Op woensdag 14 april 2010 18:00 schreef DeParo het volgende:
[..]
Als Iran gewoon stopt met het verrijken van uranium dan laten ze toch zien dat ze geen oorlog willen.
Dat zeg ik niet. Maar als dááruit alle dreiging blijkt dan is je argument bijzonder dunnetjes.quote:Op woensdag 14 april 2010 18:17 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dus die moeten we maar compleet negeren terwijl Iran vrolijk doorgaat met het aanleggen van een massaleger.
Nou, verdacht zeg! Zomaar open en bloot.quote:Lijkt me wel he ze maken er niet bepaald een geheim van.
Tsja... In casu Irak was het ook allemaal zo lekker betrouwbaar.quote:CIA, Mossad, en hoeveel, geen idee, dat heeft Obama me niet verteld gisteren toen ik bij hem op de koffie was.
Welk wezenlijk verschil doel je dan op? Tuurlijk, het ene land is democratisch en het ander heeft een onnavolgbaar politiek systeem dat niet bepaald uitblinkt in democratisch gehalte... Maar verder?quote:Er is nog altijd een wezenlijk verschil tussen een land als Frankrijk en een land als Iran.
Mbt Irak, ik sta ideologisch nog altijd liever naast Bush als m'n bondgenoot, dan naast Sadam.
Dus wanneer je het westen haar zin niet geeft dan ben je jezelf aan het isoleren. Eindelijk komen we tot de kern van dit hele verhaal. Ik ben blij dat je de harde waarheid onder ogen komt nu.quote:Iran isoleert zichzelf, het Westen zou maar al te graag willen profiteren van de olievoorraden daar, deze gaan echter in grote aantallen naar het Oosten richting bv China en Japan. Dat moeten ze natuurlijk zelf weten.
Het testen van raketten is vrij normaal. Het opbouwen van een leger ook, wanneer je aan alle kanten bedreigd wordt.quote:Alleen op een kernwapen zegt ie, misschien de testen, misschien het opbouwen en blijven vernieuwen van het leger, misschien de uitspraken, zelfs een land als Pakistan kan nog beter nucleaire wapens hebben.
Daar waren we toentertijd ook niet bepaald trots op maar het verzet was wat minder groot.
Haha tsja.
Daar zijn de meningen over verdeeld denk ik.quote:Israel een Westerse staat.
Wat is de relevantie van deze vraag?quote:En nogmaals, leef jij liever in een land als Irak (voor de oorlog dan), Iran of leef je liever hier in het Westen.
Het zal inderdaad niet genoeg zijn voor een nucleaire aanval op Iran. Maar dat zijn ze ook niet van plan.quote:Op donderdag 15 april 2010 12:52 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Maar als dááruit alle dreiging blijkt dan is je argument bijzonder dunnetjes.
[..]
Sterk argument, net zoals bij het vorige, heel sterk argument. Wat probeer je nu te bereiken.quote:Nou, verdacht zeg! Zomaar open en bloot.
[..]
Ik heb er geen dag minder om geslapen dat ze Sadam hebben afgezet.quote:Tsja... In casu Irak was het ook allemaal zo lekker betrouwbaar.
[..]
Dat de staat er voor jou is of jij voor de staat. Dat je bang moet zijn zo'n beetje bij elke stap die je doet zoiets.quote:Welk wezenlijk verschil doel je dan op? Tuurlijk, het ene land is democratisch en het ander heeft een onnavolgbaar politiek systeem dat niet bepaald uitblinkt in democratisch gehalte... Maar verder?
[..]
Nogmaals, ik vind het niet erg dat Iran zich isoleert, dat moeten ze zelf weten.quote:Dus wanneer je het westen haar zin niet geeft dan ben je jezelf aan het isoleren. Eindelijk komen we tot de kern van dit hele verhaal. Ik ben blij dat je de harde waarheid onder ogen komt nu.
[..]
Het testen van raketten is vrij normaal als je een land bent dat de wereldvrede feitelijk wil bewaren of tenminste enige stabiliteit wilt creeeren. Maar nogmaals, Iran is geen vergelijking met Frankrijk, Iran is geen vergelijking met GB en Iran is zelfs geen vergelijking met Turkije (vooralsnog tenminste). Als Iran vrede wilt dan moeten ze dat ook laten blijken. Als ze dan alsnog aangevallen worden dan zal de wereld dat echt niet zomaarquote:Het testen van raketten is vrij normaal. Het opbouwen van een leger ook, wanneer je aan alle kanten bedreigd wordt.
Op bepaalde groepen in Pakistan na is Pakistan best een betrouwbaar land.quote:Dat je een land als Pakistan betrouwbaar acht is op z'n zachtst gezegd lachwekkend.
[..]
Dan kunnen we over elk land gaan twisten of het westers is.quote:Daar zijn de meningen over verdeeld denk ik.
[..]
Ja, dat zegt voldoende, en ik weet vrij zeker dat je dat ook wel ziet anders zou je jezelf niet zo indekken.quote:Wat is de relevantie van deze vraag?
Als ik antwoord dat ik liever hier leef (om een breed scala aan redenen), zegt dat dan iets over een oorlog met Iran?
Nee, wat al bijna een jaar wordt geroepen verzin ik hier even ter plekke, het is aan jou om het tegendeel te bewijzen niet aan mij om de kernwapens aan te wijzen. Daarvoor hoef je maar een krant open te slaan.quote:Op donderdag 15 april 2010 06:25 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
[..]
Dit wordt als waarheid gebracht. Je ontwijkt alle vragen naar onderbouwing en bewijs en komt slechts met cirkelredenaties.
Iran is niet te vertrouwen, Iran heeft slechte bedoelingen, Iran wil oorlog, Iran wil kernwapens, enz. De ene gepresenteerde "waarheid" dient ter bevestiging van de andere, zonder ooit echte onderbouwing te geven.
Deze is nog de mooiste
[..]
Zie daar. Het bewijs is geleverd. Iran heeft vijandelijke intenties omdat ze bedreigd worden door het westen.
Iran moet zich niet eens indekken in jouw woorden.quote:En laten we de afsluiter niet vergeten:
[..]
Nee, dan laten ze zien dat ze onder gigantische druk, sancties en oorlogsdreiging uiteindelijk door de knieën gaan en hun prestige project en soeverein recht op kernenergie en onderzoek opgeven.
Het echte probleem zit hem in jou eerste twee quotes.
Het echte probleem is het zonder bewijs als waarheid aannemen dat Iran:
- een militaire aanval van plan is
- aan atoomwapens werkt
Je hele bewijs bestaat uit een handvol uit zijn verband getrokken en opzettelijk verkeerd vertaalde uitspraken van de Iraanse leiders en opgeklopt alarmisme zonder basis. Je hebt niks behalve lege handen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |