Geen zin om een dergelijke discussie te starten, maar ik kan nagenoeg dezelfde foto's over een land als Israel posten - met uitzondering van die eerste twee foto's, maar die worden wel gecompenseerd door andere gruwelijke foto's. Het land niet verwarren met de regering.quote:Op dinsdag 13 april 2010 16:19 schreef DeParo het volgende:
Iran.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De laatste twee foto's los van de eerste dan was het ok.quote:Op dinsdag 13 april 2010 16:21 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Geen zin om een dergelijke discussie te starten, maar ik kan nagenoeg dezelfde foto's over een land als Israel posten - met uitzondering van die eerste twee foto's, maar die worden wel gecompenseerd door andere gruwelijke foto's. Het land niet verwarren met de regering.
Ik zeg toch dat de regering niet representatief is voor de bevolking. Iran is wel degelijk open en vrij voor iedereen, zolang men zich niet politiek afzijdig houdt.quote:Op dinsdag 13 april 2010 16:25 schreef DeParo het volgende:
[..]
De laatste twee foto's los van de eerste dan was het ok.
Maar de eerste twee foto's spreken boekdelen en dat is genoeg.
Israel vervolgt niemand en kleineert niemand hoe hoog en laag je het tegendeel zal beweren.
Iran, bijna de zogenaamd aardigste mensen uit de wereld, is niet open en vrij voor iedereen.
Is de regering niet representatief voor de bevolking AR.quote:Op dinsdag 13 april 2010 16:28 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ik zeg toch dat de regering niet representatief is voor de bevolking. Iran is wel degelijk open en vrij voor iedereen, zolang men zich niet politiek afzijdig houdt.
Nonsense. Nogmaals: lees de scala aan reisverslagen er maar eens op na. Heb je dit gedaan? Hoe kom je er dan bij dat de bevolking representatief is voor de regering, terwijl het tegenovergestelde het geval is.quote:Op dinsdag 13 april 2010 16:30 schreef DeParo het volgende:
[..]
Is de regering niet representatief voor de bevolking AR.
Uhm, foutje, de regering is niet representief voor degene die verbannen zijn zoals jij dat is correct.
Maar de bevolking staat nog steeds volledig achter de regering. Ongeacht wat er hierboven gebeurd, en hetzelfde geldt voor Nazi-Duitsland toentertijd, de uitzondering na gelaten.
Als ik bij de Iraanse president voor staatszaken een gesprek heb, een gezellig onderonsje, dan is het misschien ook wel de aardigste man die ik ooit heb ontmoet. Waarom ze representatief zijn voor de regering, simpelweg omdat ze het hebben gesteund en nog steeds in volle overtuiging steunen, en misschien zijn ze wel gehersenspoeld maar dan zijn ze representatief gemaakt.quote:Op dinsdag 13 april 2010 17:19 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Nonsense. Nogmaals: lees de scala aan reisverslagen er maar eens op na. Heb je dit gedaan? Hoe kom je er dan bij dat de bevolking representatief is voor de regering, terwijl het tegenovergestelde het geval is.
Hoezo niet.quote:Op dinsdag 13 april 2010 18:00 schreef Dagonet het volgende:
Een bevolking hoeft ook niet representatief voor de regering te zijn. De regering moet representatief voor de bevolking zijn en dat is in Iran echt niet het geval.
Al keek je alleen naar de mensen die in opstand kwamen. Die kwamen alleen vanwege hun stem, niet om de leiding omver te werpen, ze staan er nog steeds achter, zelfs de meeste opstandelingen.quote:Op dinsdag 13 april 2010 18:15 schreef Dagonet het volgende:
Omdat alle documentaires, reisverslagen en andere zaken mij anders doen vermoeden.
Dat ze niet allemaal in opstand komen wil niet zeggen dat ze achter de regering staan, meeste mensen willen gewoon hun dagelijkse leven leiden.
quote:Op dinsdag 13 april 2010 19:11 schreef Dagonet het volgende:
En wat is jouw bewijs precies dat de mening die wereldwijd door veel opinieleiders en politici gehanteerd wordt de verkeerde is?
Zoals ik hierboven ook al stelde, omdat ik het combineer met hoe er eerder in Iran op bepaalde zaken is gereageerd, op historische feiten en gebeurtenissen mbt Iran, niets staat op zichzelf, dat is duidelijk.quote:Op dinsdag 13 april 2010 19:20 schreef Dagonet het volgende:
Ah, dus jouw mening is gebaseerd op hetzelfde als mijn mening, namelijk wat anderen in de media ons vertellen en wat wij aan individuele verhalen horen.
Dus waarom acht jij jouw beeld superieur?
Dat denk ik ook wel, dat als je ze met rust laat, (zonder kernwapens !!!!) dat er vast wel vanzelf een nieuwe soort van revolutie komt. Alleen nog niet de eerste pak weg 6-10 jaar, dat zal nog wel duren, misschien is dit een eerste stapquote:Op dinsdag 13 april 2010 19:27 schreef Dagonet het volgende:
En toch ben ik een ander beeld toegedaan gebaseerd op dezelfde methode.
Vandaar dat ik ook altijd heb gezegd dat je Iran met rust moet laten omdat het dan vanzelf goed komt. De steeds slechter wordende relatie met de rest van de wereld en de acties die daartoe leidden kwamen voornamelijk na 2001's nieuwe axis of evil.
De reden dat we ons wel bemoeien met Iran is omdat zij zich agressief opstellen jegens het Westen en voornamelijk Israel en de VS. Noord-Korea doet dit al sinds de Korea-oorlog, maar zijn al die tijd beschermd door hun grote broer China, het conflict leek zich daar toch niet veel verder te kunnen verspreiden dan Zuid-Korea en ze hielden elkaar aardig in balans, op de grens, met een geheel geisoleerd Noord-Korea. Iran is ook wel geisoleerd maar bij lange na niet zoals bv Noord-Korea.quote:Op dinsdag 13 april 2010 19:32 schreef Dagonet het volgende:
So what, laat het lekker nog een decennium duren, komt vanzelf wel goed.
En inderdaad, zonder kernwapens. Al is het natuurlijk wel frappant dat Iran zoveel shit over zich heen krijgt en Noord Korea niet...
Inderdaad.quote:Op dinsdag 13 april 2010 19:11 schreef Dagonet het volgende:
En wat is jouw bewijs precies dat de mening die wereldwijd door veel opinieleiders en politici gehanteerd wordt de verkeerde is?
Je bedoelt dat de reden is dat Iran de olietoevoer kan bedreigen.quote:Op dinsdag 13 april 2010 19:51 schreef DeParo het volgende:
De reden dat we ons wel bemoeien met Iran is omdat zij zich agressief opstellen jegens het Westen en voornamelijk Israel en de VS. Noord-Korea doet dit al sinds de Korea-oorlog, maar zijn al die tijd beschermd door hun grote broer China, het conflict leek zich daar toch niet veel verder te kunnen verspreiden dan Zuid-Korea en ze hielden elkaar aardig in balans, op de grens, met een geheel geisoleerd Noord-Korea. Iran is ook wel geisoleerd maar bij lange na niet zoals bv Noord-Korea.
Noord-Korea 'bedreigt' de wereld al sinds het einde van de Korea-oorlog, en weet je waarom ze weten dat er nooit iets zal gebeuren, omdat de leider daar het als propaganda gebruikt tegenover de eigen bevolking.quote:Op dinsdag 13 april 2010 22:37 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Je bedoelt dat de reden is dat Iran de olietoevoer kan bedreigen.
Noord Korea bedreigt Japan en ik acht die bedreiging een stukje reëler dan die van Iran en Israel.
Men zou er goed aan doen om onze huisjood niet zo serieus te nemen wanneer het onderwerp Iran aan bod komt. Alsof men iemand als Duisenburg zou uitnodigen om een relaas over Israel te houden.quote:Op dinsdag 13 april 2010 22:55 schreef Dagonet het volgende:
En jij denkt dat Iran meent een oorlog te kunnen winnen? Een oorlog met wie? Irak konden ze met moeite van het lijf houden en die oorlog duurde tien jaar. Ze zijn omsingeld door landen die gesteund worden door het Westen en ze hebben geen schijn van kans en dat weten ze dondersgoed.
Ze zouden jou moeten vragen, maar goed, dan zou de inhoud niet zo veel veranderen.quote:Op dinsdag 13 april 2010 22:56 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Men zou er goed aan doen om onze huisjood niet zo serieus te nemen wanneer het onderwerp Iran aan bod komt. Alsof men iemand als Duisenburg zou uitnodigen om een relaas over Israel te houden.
Noord-Korea is zo slim geweest om behalve met grensconflicten nooit een echte stap buiten de regio te zetten. Iran heeft alle schijn, op dit moment, dat ze wel degelijk een aanval op Israel van plan zijn.quote:Op dinsdag 13 april 2010 22:55 schreef Dagonet het volgende:
En jij denkt dat Iran meent een oorlog te kunnen winnen? Een oorlog met wie? Irak konden ze met moeite van het lijf houden en die oorlog duurde tien jaar. Ze zijn omsingeld door landen die gesteund worden door het Westen en ze hebben geen schijn van kans en dat weten ze dondersgoed.
Dat eerste is dus juist wat ze willen voorkomen. Moeten ze wachten tot de raketten daadwerkelijk afgevuurd zijn op Israel.quote:Op dinsdag 13 april 2010 23:09 schreef Dagonet het volgende:
Schijn van? Hoezo, zijn de legers gemobiliseerd? Staan ze al klaar om door duizend kilometer vijandelijk grondgebied te trekken naar Israel? Hebben ze raketten die die afstand kunnen overbruggen? En vergeet kernwapens, 1 kernwapen op een ander land en Iran is weg, dat weten ze zelf ook dondersgoed.
En ja, als Noord Korea Japan aanvalt is het meer dan Iran ooit heeft gedaan, wat is je punt? Die speculatie heeft geen enkele waarde verder.
Ehm ja? Zo'n preemptive strike klinkt leuk maar dat geeft Iran wel hetzelfde recht om als eerste te slaan wanneer ze zich bedreigd voelen. Dat recht ken je jezelf immers ook toe.quote:Op dinsdag 13 april 2010 23:14 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat eerste is dus juist wat ze willen voorkomen. Moeten ze wachten tot de raketten daadwerkelijk afgevuurd zijn op Israel.
Is er dan al onomstotelijk bewijs dat Iran bezig is met een kernwapen? Dat heb ik dan even gemist.quote:Daarom verwachten we ook geen aanval tot de katalysator in Iran in werking gaat. Dat kan snel gaan, Iran is dichtbij het eerste nucleaire wapen, daarom die drang om steun te zoeken in bijvoorbeeld China.
Noord Korea zou dolgraag het zuiden er weer bij hebben anders.quote:Noord-Korea heeft geen enkele intentie om buiten z'n eigen grenzen te treden en Iran wel.
Als er reeele bewijzen zijn dat een land, als Iran, daadwerkelijk het idee heeft om toe te slaan dan mag je dat gebruiken. Zolang Iran die plannen niet heeft zal het ook in de internationale politiek bij woorden blijven.quote:Op woensdag 14 april 2010 17:39 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ehm ja? Zo'n preemptive strike klinkt leuk maar dat geeft Iran wel hetzelfde recht om als eerste te slaan wanneer ze zich bedreigd voelen. Dat recht ken je jezelf immers ook toe.
Iemand aanvallen omdat hij wellicht misschien in de toekomst wel eens jou zou kunnen gaan aanvallen is een heel rare redenering erop gericht om de huidige situatie te handhaven en mogelijke concurrentie vooraf al uit te schakelen. De leeuw die de welpjes van z'n voorganger vermoordt. Augustus die Caesarion liet ombrengen om zijn positie te verstevigen.
[..]
Dat kunnen we niet zeker weten natuurlijk, jij niet, en ik niet.quote:Is er dan al onomstotelijk bewijs dat Iran bezig is met een kernwapen? Dat heb ik dan even gemist.
[..]
Maar het ligt niet in hun ambitie om dit binnen nu en pak weg tien jaar te voltrekken.quote:Noord Korea zou dolgraag het zuiden er weer bij hebben anders.
Welke schijn heeft het er dan van dat Iran een aanval van plan is op Israel? Ik kan weinig bedenken.quote:Op dinsdag 13 april 2010 23:04 schreef DeParo het volgende:
[..]
Noord-Korea is zo slim geweest om behalve met grensconflicten nooit een echte stap buiten de regio te zetten. Iran heeft alle schijn, op dit moment, dat ze wel degelijk een aanval op Israel van plan zijn.
Maar zelfs al zou het buurland Irak aangevallen worden, als dadelijk alle Amerikaanse troepen weg zijn, dat is meer dan Noord-Korea ooit heeft gedaan. Nogmaals, Iran zoekt bondgenoten, en dat doen ze niet voor niets.
quote:Op dinsdag 13 april 2010 23:04 schreef DeParo het volgende:
[..]
Iran heeft alle schijn, op dit moment, dat ze wel degelijk een aanval op Israel van plan zijn.
Bijvoorbeeld alleen al de uitspraken van hun zo geliefde president.quote:Op woensdag 14 april 2010 17:51 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Welke schijn heeft het er dan van dat Iran een aanval van plan is op Israel? Ik kan weinig bedenken.
Denk dat Iran meer te vrezen heeft van agressie op dit moment dan enig ander land. Dat Iran bondgenoten zoekt hangt o.a. daar mee samen.
Als die Amerikanen het slim spelen positioneren ze zichzelf als sterke bondgenoot van Iran. Wat Iran nodig heeft is geld. Het land heeft veel meer potentie dan de meeste (Arabische) landen in de omgeving.
En de VS kunnen een fatsoenlijke bondgenoot ook best gebruiken. Dus dan levert iedereen wat in en geeft iedereen de ander wat hij wil. Hele kernwapen probleem ook meteen opgelost.
Maar ja, dan had de toon al een tijd geleden anders gemoeten. Zoals de zaken er nu voor staan wordt het erg lastig om nader tot elkaar te komen.
Het is véél te makkelijk om dan alleen te wijzen naar Iran. Maar zo simpel is dit forum nu eenmaal.
Dit komt wel aardig overeen waarom de Westerse mogendheden Iran als een gevaar zien.quote:
Die uit hun verband gerukte uitspraken waar nu al 100.000 keer over gediscussieerd is, bedoel je?quote:Op woensdag 14 april 2010 18:00 schreef DeParo het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld alleen al de uitspraken van hun zo geliefde president.
Is dat zo?quote:Bijvoorbeeld dat ze wel degelijk nucleair materiaal aan het verwerken zijn.
Welke inlichtingendiensten? Wat voor wapens dan en hoeveel?quote:Dat inlichtingendiensten zeggen dat Iran bezig is met het produceren van wapens.
Rakettesten lijken me geen argument. Toen Frankrijk een kernproef deed was iedereen boos, maar niemand die dacht dat ze op oorlog uit waren. Daarnaast hebben ze te maken met een VS die zich de afgelopen jaren vrij agressief hebben opgesteld, getuige onder meer de invasie van Irak en het feit dat men bewust heeft gelogen om de boel in gang te krijgen (oftewel: die invasie moest en zou doorgang vinden).quote:De vele rakettesten en het verdere isoleren van Iran tov de Westerse Wereld.
Dus wat jou betreft wil Iran niet alleen een oorlog beginnen, maar willen ze die ook echt beginnen met kernwapens? Want je hele "iran is uit op oorlog" verhaal is gebaseerd op een kernwapen dat Iran mogelijk wil bouwen.quote:Als Iran gewoon stopt met het verrijken van uranium dan laten ze toch zien dat ze geen oorlog willen.
Wie stelt zich nu vijandig op? Stelt het Westen zich nooit vijandig op? Oproep tot terreuracties? Israel een Westerse staat?quote:Soms heeft een land recht om net zo goed dit te maken, maar niet, wanneer je je zo vijandig opstelt.
Wanneer je oproept tot de vernietiging van Westerse staten en terreuracties.
En zodra Iran die bewijzen heeft dat er een aanval op komst is dan mogen zij dus ook een aanval op de VS uitvoeren, als eerste.quote:Op woensdag 14 april 2010 17:44 schreef DeParo het volgende:
Als er reeele bewijzen zijn dat een land, als Iran, daadwerkelijk het idee heeft om toe te slaan dan mag je dat gebruiken. Zolang Iran die plannen niet heeft zal het ook in de internationale politiek bij woorden blijven.
Kernwapens zijn alleen geschikt voor een land om mee te dreigen of bedreigingen te verminderen. Ieder gebruik zou namelijk door de internationale gemeenschap keihard afgestraft worden.quote:Dat kunnen we niet zeker weten natuurlijk, jij niet, en ik niet.
Maar als dat bewijs er wel is zie ik geen reden om het niet te voorkomen dat er iets mee wordt gedaan.
En Iran heeft volgens jou wel de illusie dat ze het hele midden oosten onder de voet kunnen lopen?quote:Maar het ligt niet in hun ambitie om dit binnen nu en pak weg tien jaar te voltrekken.
Ze zijn als de dood voor een oorlog, zelfs met alleen Zuid-Korea (veel sterker), want die verliezen ze toch.
Wie zegt dat Ahmedinedjad geliefd is?quote:Op woensdag 14 april 2010 18:00 schreef DeParo het volgende:
Bijvoorbeeld alleen al de uitspraken van hun zo geliefde president.
Jah, en de inlichtingendiensten zeiden ook dat Irak massavernietigingswapens had, de geloofwaardigheid van die diensten is wat mij betreft nihil.quote:Bijvoorbeeld dat ze wel degelijk nucleair materiaal aan het verwerken zijn.
Dat inlichtingendiensten zeggen dat Iran bezig is met het produceren van wapens.
Als je continu bedreigd wordt door het Westen? Ja, heel raar dat je dan je verdediging op orde wil hebben.quote:De vele rakettesten en het verdere isoleren van Iran tov de Westerse Wereld.
Het is hun goed recht om dat te doen zolang er geen bewijs is dat ze kernwapens aan het bouwen zijn (en dan nog zou een simpele terugtrekking uit het NPV afdoende zijn om dat ook legitiem te maken).quote:Als Iran gewoon stopt met het verrijken van uranium dan laten ze toch zien dat ze geen oorlog willen.
Zo simpel is het maar ze gaan gewoon door en dan vraag je om problemen.
Israel en de VS bedreigen Iran zo ongeveer op dagelijkse basis met een aanval. Wat heb jij? Een enkele uit zijn verband getrokken uitspraak en eindeloos geouwehoer over uranium voor reactorstaven terwijl het land onder de meest kritische inspecties staat. Het is een verkooppraatje dat niemand die geinformeerd is serieus neemt. Net doen of je gek bent en het stug blijven brengen als dè waarheid, ben je er wellicht zelf in gaan geloven oid?quote:Op woensdag 14 april 2010 18:02 schreef DeParo het volgende:
[..]
Heb je er een zinnetje uitgepakt, nou nou,
nu heb je het weer volledig onderuit gehaald zeg.![]()
Dus die moeten we maar compleet negeren terwijl Iran vrolijk doorgaat met het aanleggen van een massaleger.quote:Op woensdag 14 april 2010 18:09 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Die uit hun verband gerukte uitspraken waar nu al 100.000 keer over gediscussieerd is, bedoel je?
Okee.
[..]
Lijkt me wel he ze maken er niet bepaald een geheim van.quote:Is dat zo?
Nou, okee.
[..]
CIA, Mossad, en hoeveel, geen idee, dat heeft Obama me niet verteld gisteren toen ik bij hem op de koffie was.quote:Welke inlichtingendiensten? Wat voor wapens dan en hoeveel?
[..]
Er is nog altijd een wezenlijk verschil tussen een land als Frankrijk en een land als Iran.quote:Rakettesten lijken me geen argument. Toen Frankrijk een kernproef deed was iedereen boos, maar niemand die dacht dat ze op oorlog uit waren. Daarnaast hebben ze te maken met een VS die zich de afgelopen jaren vrij agressief hebben opgesteld, getuige onder meer de invasie van Irak en het feit dat men bewust heeft gelogen om de boel in gang te krijgen (oftewel: die invasie moest en zou doorgang vinden).
Iran isoleert zichzelf, het Westen zou maar al te graag willen profiteren van de olievoorraden daar, deze gaan echter in grote aantallen naar het Oosten richting bv China en Japan. Dat moeten ze natuurlijk zelf weten.quote:Isoleert Iran zich? Of isoleert het Westen Iran?
[..]
Alleen op een kernwapen zegt ie, misschien de testen, misschien het opbouwen en blijven vernieuwen van het leger, misschien de uitspraken, zelfs een land als Pakistan kan nog beter nucleaire wapens hebben.quote:Dus wat jou betreft wil Iran niet alleen een oorlog beginnen, maar willen ze die ook echt beginnen met kernwapens? Want je hele "iran is uit op oorlog" verhaal is gebaseerd op een kernwapen dat Iran mogelijk wil bouwen.
[..]
Israel een Westerse staat.quote:Wie stelt zich nu vijandig op? Stelt het Westen zich nooit vijandig op? Oproep tot terreuracties? Israel een Westerse staat?
Waarom niet.quote:Op woensdag 14 april 2010 18:11 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En zodra Iran die bewijzen heeft dat er een aanval op komst is dan mogen zij dus ook een aanval op de VS uitvoeren, als eerste.
[..]
Dreigen met kernwapens, ach moet toch kunnen, komquote:Kernwapens zijn alleen geschikt voor een land om mee te dreigen of bedreigingen te verminderen. Ieder gebruik zou namelijk door de internationale gemeenschap keihard afgestraft worden.
[..]
Uh, ja,quote:En Iran heeft volgens jou wel de illusie dat ze het hele midden oosten onder de voet kunnen lopen?.
Euh, heh?quote:Op woensdag 14 april 2010 18:19 schreef DeParo het volgende:
Waarom niet.
Zal ze niets opleveren en het zal alleen maar bevestigen dat het goed is om Iran aan te vallen.
Hey, dat is het enige waar ze goed voor zijn en zo worden ze ook volop gebruikt, al sinds hun bestaan.quote:Dreigen met kernwapens, ach moet toch kunnen, kom
op zeg.
En dan nogmaals, waarom zou de Westerse Wereld dan niet Noord-Korea aanvallen, of Wit-Rusland, waarom vallen ze dan niet niet Zimbabwe binnen, of Indonesie. Niet zo in een groot internationaal complot geloven jij.quote:Op woensdag 14 april 2010 18:17 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Israel en de VS bedreigen Iran zo ongeveer op dagelijkse basis met een aanval. Wat heb jij? Een enkele uit zijn verband getrokken uitspraak en eindeloos geouwehoer over uranium voor reactorstaven terwijl het land onder de meest kritische inspecties staat. Het is een verkooppraatje dat niemand die geinformeerd is serieus neemt. Net doen of je gek bent en het stug blijven brengen als dè waarheid, ben je er wellicht zelf in gaan geloven oid?
Wie zegt dat hij de baas is in Iran.quote:Op woensdag 14 april 2010 18:14 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Wie zegt dat Ahmedinedjad geliefd is?.
[..]
En toch kan ik er niet om malen dat Sadam eindelijk weg is, hij heeft onnodig veel doden op z'n naam, inclusief door oorlogen en invasiesquote:Jah, en de inlichtingendiensten zeiden ook dat Irak massavernietigingswapens had, de geloofwaardigheid van die diensten is wat mij betreft nihil.
[..]
Waarom zou het Westen Iran bedreigen als ze geen vijandige intenties hebben.quote:Als je continu bedreigd wordt door het Westen? Ja, heel raar dat je dan je verdediging op orde wil hebben..
[..]
Iedereen kent de gevaren van dit soort materiaal, iemand die dreigt een pistool te kopen en iedereen dood te schieten in het openbaar, die zal ook niet zo snel een wapenvergunning krijgen.quote:Het is hun goed recht om dat te doen zolang er geen bewijs is dat ze kernwapens aan het bouwen zijn (en dan nog zou een simpele terugtrekking uit het NPV afdoende zijn om dat ook legitiem te maken).
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |