Geen zin om een dergelijke discussie te starten, maar ik kan nagenoeg dezelfde foto's over een land als Israel posten - met uitzondering van die eerste twee foto's, maar die worden wel gecompenseerd door andere gruwelijke foto's. Het land niet verwarren met de regering.quote:Op dinsdag 13 april 2010 16:19 schreef DeParo het volgende:
Iran.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De laatste twee foto's los van de eerste dan was het ok.quote:Op dinsdag 13 april 2010 16:21 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Geen zin om een dergelijke discussie te starten, maar ik kan nagenoeg dezelfde foto's over een land als Israel posten - met uitzondering van die eerste twee foto's, maar die worden wel gecompenseerd door andere gruwelijke foto's. Het land niet verwarren met de regering.
Ik zeg toch dat de regering niet representatief is voor de bevolking. Iran is wel degelijk open en vrij voor iedereen, zolang men zich niet politiek afzijdig houdt.quote:Op dinsdag 13 april 2010 16:25 schreef DeParo het volgende:
[..]
De laatste twee foto's los van de eerste dan was het ok.
Maar de eerste twee foto's spreken boekdelen en dat is genoeg.
Israel vervolgt niemand en kleineert niemand hoe hoog en laag je het tegendeel zal beweren.
Iran, bijna de zogenaamd aardigste mensen uit de wereld, is niet open en vrij voor iedereen.
Is de regering niet representatief voor de bevolking AR.quote:Op dinsdag 13 april 2010 16:28 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ik zeg toch dat de regering niet representatief is voor de bevolking. Iran is wel degelijk open en vrij voor iedereen, zolang men zich niet politiek afzijdig houdt.
Nonsense. Nogmaals: lees de scala aan reisverslagen er maar eens op na. Heb je dit gedaan? Hoe kom je er dan bij dat de bevolking representatief is voor de regering, terwijl het tegenovergestelde het geval is.quote:Op dinsdag 13 april 2010 16:30 schreef DeParo het volgende:
[..]
Is de regering niet representatief voor de bevolking AR.
Uhm, foutje, de regering is niet representief voor degene die verbannen zijn zoals jij dat is correct.
Maar de bevolking staat nog steeds volledig achter de regering. Ongeacht wat er hierboven gebeurd, en hetzelfde geldt voor Nazi-Duitsland toentertijd, de uitzondering na gelaten.
Als ik bij de Iraanse president voor staatszaken een gesprek heb, een gezellig onderonsje, dan is het misschien ook wel de aardigste man die ik ooit heb ontmoet. Waarom ze representatief zijn voor de regering, simpelweg omdat ze het hebben gesteund en nog steeds in volle overtuiging steunen, en misschien zijn ze wel gehersenspoeld maar dan zijn ze representatief gemaakt.quote:Op dinsdag 13 april 2010 17:19 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Nonsense. Nogmaals: lees de scala aan reisverslagen er maar eens op na. Heb je dit gedaan? Hoe kom je er dan bij dat de bevolking representatief is voor de regering, terwijl het tegenovergestelde het geval is.
Hoezo niet.quote:Op dinsdag 13 april 2010 18:00 schreef Dagonet het volgende:
Een bevolking hoeft ook niet representatief voor de regering te zijn. De regering moet representatief voor de bevolking zijn en dat is in Iran echt niet het geval.
Al keek je alleen naar de mensen die in opstand kwamen. Die kwamen alleen vanwege hun stem, niet om de leiding omver te werpen, ze staan er nog steeds achter, zelfs de meeste opstandelingen.quote:Op dinsdag 13 april 2010 18:15 schreef Dagonet het volgende:
Omdat alle documentaires, reisverslagen en andere zaken mij anders doen vermoeden.
Dat ze niet allemaal in opstand komen wil niet zeggen dat ze achter de regering staan, meeste mensen willen gewoon hun dagelijkse leven leiden.
quote:Op dinsdag 13 april 2010 19:11 schreef Dagonet het volgende:
En wat is jouw bewijs precies dat de mening die wereldwijd door veel opinieleiders en politici gehanteerd wordt de verkeerde is?
Zoals ik hierboven ook al stelde, omdat ik het combineer met hoe er eerder in Iran op bepaalde zaken is gereageerd, op historische feiten en gebeurtenissen mbt Iran, niets staat op zichzelf, dat is duidelijk.quote:Op dinsdag 13 april 2010 19:20 schreef Dagonet het volgende:
Ah, dus jouw mening is gebaseerd op hetzelfde als mijn mening, namelijk wat anderen in de media ons vertellen en wat wij aan individuele verhalen horen.
Dus waarom acht jij jouw beeld superieur?
Dat denk ik ook wel, dat als je ze met rust laat, (zonder kernwapens !!!!) dat er vast wel vanzelf een nieuwe soort van revolutie komt. Alleen nog niet de eerste pak weg 6-10 jaar, dat zal nog wel duren, misschien is dit een eerste stapquote:Op dinsdag 13 april 2010 19:27 schreef Dagonet het volgende:
En toch ben ik een ander beeld toegedaan gebaseerd op dezelfde methode.
Vandaar dat ik ook altijd heb gezegd dat je Iran met rust moet laten omdat het dan vanzelf goed komt. De steeds slechter wordende relatie met de rest van de wereld en de acties die daartoe leidden kwamen voornamelijk na 2001's nieuwe axis of evil.
De reden dat we ons wel bemoeien met Iran is omdat zij zich agressief opstellen jegens het Westen en voornamelijk Israel en de VS. Noord-Korea doet dit al sinds de Korea-oorlog, maar zijn al die tijd beschermd door hun grote broer China, het conflict leek zich daar toch niet veel verder te kunnen verspreiden dan Zuid-Korea en ze hielden elkaar aardig in balans, op de grens, met een geheel geisoleerd Noord-Korea. Iran is ook wel geisoleerd maar bij lange na niet zoals bv Noord-Korea.quote:Op dinsdag 13 april 2010 19:32 schreef Dagonet het volgende:
So what, laat het lekker nog een decennium duren, komt vanzelf wel goed.
En inderdaad, zonder kernwapens. Al is het natuurlijk wel frappant dat Iran zoveel shit over zich heen krijgt en Noord Korea niet...
Inderdaad.quote:Op dinsdag 13 april 2010 19:11 schreef Dagonet het volgende:
En wat is jouw bewijs precies dat de mening die wereldwijd door veel opinieleiders en politici gehanteerd wordt de verkeerde is?
Je bedoelt dat de reden is dat Iran de olietoevoer kan bedreigen.quote:Op dinsdag 13 april 2010 19:51 schreef DeParo het volgende:
De reden dat we ons wel bemoeien met Iran is omdat zij zich agressief opstellen jegens het Westen en voornamelijk Israel en de VS. Noord-Korea doet dit al sinds de Korea-oorlog, maar zijn al die tijd beschermd door hun grote broer China, het conflict leek zich daar toch niet veel verder te kunnen verspreiden dan Zuid-Korea en ze hielden elkaar aardig in balans, op de grens, met een geheel geisoleerd Noord-Korea. Iran is ook wel geisoleerd maar bij lange na niet zoals bv Noord-Korea.
Noord-Korea 'bedreigt' de wereld al sinds het einde van de Korea-oorlog, en weet je waarom ze weten dat er nooit iets zal gebeuren, omdat de leider daar het als propaganda gebruikt tegenover de eigen bevolking.quote:Op dinsdag 13 april 2010 22:37 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Je bedoelt dat de reden is dat Iran de olietoevoer kan bedreigen.
Noord Korea bedreigt Japan en ik acht die bedreiging een stukje reëler dan die van Iran en Israel.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |