abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80988901
quote:
Op maandag 3 mei 2010 22:35 schreef Syytön het volgende:
Flauw, ik kreeg twee van die IKEA family bonnen, maar ik kan er dus maar 1 gebruiken.

Nog circa 3,5 week wachten op mijn nieuwe Bemz hoes voor mijn vintage STRÖMSTAD.
2 bonnen op 1 IKEA Family nummer?
(nummer staat links van je adres heel klein geprint)...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_80988996
quote:
Op maandag 3 mei 2010 22:31 schreef pascalheister het volgende:
Vanavond de Karlstad 2 zits met chaise lounge gehaald, verder nog een Freden/Höllviken wastafel,kast en losse stelling kast.
Ging er dus vanuit dat de bestelling compleet op de wagen stond, spul ingeladen, kom ik thuis en zit ik te kijken, mis ik het pakket van de wastafelkast en de stellingkast
Wat kan ik het beste doen, gewoon bellen morgenvroeg of langsgaan?
Zijn dit artikelen die voor je verzameld zijn?
Grote kans dat die artikelen op een tweede kar hebben gestaan, die dus nu nog klaar staat in de vestiging. Ik denk dat het handiger is wanneer je morgenvroeg gelijk even langs gaat... (wel even je kassabon meenemen)
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_80989129
quote:
Op maandag 3 mei 2010 22:48 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Zijn dit artikelen die voor je verzameld zijn?
Grote kans dat die artikelen op een tweede kar hebben gestaan, die dus nu nog klaar staat in de vestiging. Ik denk dat het handiger is wanneer je morgenvroeg gelijk even langs gaat... (wel even je kassabon meenemen)
ja aparte order, dus zou klaar moeten staan.
morgen maar even langsgaan dan, bedankt iig
  † In Memoriam † dinsdag 4 mei 2010 @ 08:16:53 #104
37843 lady-wrb
kortaf
pi_80996074
wij zijn zo'n mooie keuken aan het bouwen, maar nu krijgen we met geen mogelijkheid de laden meer uit de kastjes?
weet iemand de truuk?
pi_80996616
Bij de meeste keukenlades die ik in mijn handen heb gehad gaat dat door de lade tot kort voor de aanslag er uit te trekken, iets te liften en dan met een klein rukje door de eindstop te trekken. Maar of dat bij IKEA keukens ook zo is weet ik niet.
pi_80997387
Bij mij werkt het zo: lade zo min mogelijk uittrekken, dan zo ver mogelijk omhoog duwen en terwijl je 'm hoog houdt kan je 'm er zo uit trekken... (Kwam geen rukje aan te pas bij mij)
pi_81000711
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 08:16 schreef lady-wrb het volgende:
wij zijn zo'n mooie keuken aan het bouwen, maar nu krijgen we met geen mogelijkheid de laden meer uit de kastjes?
weet iemand de truuk?
Aan de onderzijde, bij de ladegeleider zitten aan de beide kant een witte 'knop'. Die moet je indrukken en dan schiet de ladegeleider los van de lade.
  † In Memoriam † dinsdag 4 mei 2010 @ 14:30:47 #108
37843 lady-wrb
kortaf
pi_81007716
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 09:37 schreef Beijtje het volgende:
Bij mij werkt het zo: lade zo min mogelijk uittrekken, dan zo ver mogelijk omhoog duwen en terwijl je 'm hoog houdt kan je 'm er zo uit trekken... (Kwam geen rukje aan te pas bij mij)
die deed het bij ons
  † In Memoriam † dinsdag 4 mei 2010 @ 14:50:49 #109
37843 lady-wrb
kortaf
pi_81008479

wij hebben trouwens nog een geintje.
we hebben de keuken in februari gekocht en zijn nu een maand bezig met de verbouwing van de keuken. nu blijkt de carroussel van de hoekkast te ontbreken.
na dagen bellen en een standaardbandje krijgen dat we later nog maar eens moeten proberen en een berichtje dat we niet kunnen mailen eindelijk contact gehad.
ze gaan 14 dagen nadenken wat ze eraan zullen gaan doen.
met een beetje pech moeten we het ding nog een keer betalen
terwijl we pas geleden nog aan de balie waren en ze ons toen al gratis een wilden leveren, wat we toen geweigerd hebben onder het mom van: we gaan thuis eerst nog even goed zoeken
pi_81010371
quote:
Op maandag 3 mei 2010 22:35 schreef Syytön het volgende:
Flauw, ik kreeg twee van die IKEA family bonnen, maar ik kan er dus maar 1 gebruiken.

Nog circa 3,5 week wachten op mijn nieuwe Bemz hoes voor mijn vintage STRÖMSTAD.
Welke hoes heb je gekocht voor je Stromstad¿? Ik zit nl ook al tijden te dubben of ik een nieuwe hoes zal bestellen. Zou je hier kunnen laten weten of hij goed is qua pasvorm e.d. Misschien word ik daardoor over de streep getrokken

Ik kreeg mijn Ikea bon pas vandaag Koninginnedag is allang geweest
pi_81011588
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 15:43 schreef sjaakspark het volgende:

[..]

Welke hoes heb je gekocht voor je Stromstad¿? Ik zit nl ook al tijden te dubben of ik een nieuwe hoes zal bestellen. Zou je hier kunnen laten weten of hij goed is qua pasvorm e.d. Misschien word ik daardoor over de streep getrokken

Zinc Grey Belgian Linen Blend. Ben erg benieuwd hoe de kleur staat, want ik heb nu de crèmekleurige originele hoes (helemaal vol katten halen). Ik maak wel een foto als de nieuwe hoes er op zit.
De pasvorm schijnt heel goed te zijn. Je kon een tijdje terug gratis 10 sample stofjes bestellen, dit heb ik toen gedaan en dat heeft me over de streep getrokken.

Ik heb idd twee verschillende nummers op die bon, waar ik echt helemaal niets van begrijp, want ik heb me maar 1 keer aangemeld, ik ben 100% zeker nooit mijn pas of wat dan ook kwijt geraakt. Bovendien ben ik in de tussentijd verhuisd.
  † In Memoriam † dinsdag 4 mei 2010 @ 16:31:49 #112
37843 lady-wrb
kortaf
pi_81012159
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 15:43 schreef sjaakspark het volgende:

[..]

die bon is nog steeds geldig hoor!

(je wil toch niet echt zeggen dat je met koninginnedag in de ikea had willen lopen ?
pi_81012873
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 16:15 schreef Syytön het volgende:

[..]

Ik heb idd twee verschillende nummers op die bon, waar ik echt helemaal niets van begrijp, want ik heb me maar 1 keer aangemeld, ik ben 100% zeker nooit mijn pas of wat dan ook kwijt geraakt. Bovendien ben ik in de tussentijd verhuisd.
Beide nummers beginnen met 627598015?
Dan zou je ook 2 IKEA Family kaarten moeten hebben....
pi_81015303
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 16:48 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Beide nummers beginnen met 627598015?
Dan zou je ook 2 IKEA Family kaarten moeten hebben....
Nee, heb maar 1 kaart, krijg ook maar 1 tijdschrift en ook maar 1 mailing.
pi_81030089
quote:
Op maandag 3 mei 2010 22:51 schreef pascalheister het volgende:

[..]

ja aparte order, dus zou klaar moeten staan.
morgen maar even langsgaan dan, bedankt iig
Vanmiddag dus nagevraagd bij de klantenservice, bleek dat ik de ontbrekende pakketen aan de overkant van de parkeerplaats (vestiging Duiven) moest afhalen. Handig als ze dat ook even zeggen van te voren Maargoed ik heb het nu.
pi_81042997
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 16:31 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

die bon is nog steeds geldig hoor!

(je wil toch niet echt zeggen dat je met koninginnedag in de ikea had willen lopen ?

Wou prima hoor. Gewoon vroeg er zijn, wij waren er om half 11 en zijn tegen de stroom in vanuit het restaurant naar de kookafdeling gegaan (moesten we zijn) boodschappenlijst afgewerkt en weggegaan. Binnen een uur klaar!
  † In Memoriam † woensdag 5 mei 2010 @ 12:05:54 #117
37843 lady-wrb
kortaf
  woensdag 5 mei 2010 @ 15:21:44 #118
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_81051055
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 17:46 schreef Syytön het volgende:

[..]

Nee, heb maar 1 kaart, krijg ook maar 1 tijdschrift en ook maar 1 mailing.
Jij krijgt tenminste een kaart, tijdschrift en mailing

Heeft het nut om IKEA te mailen omdat ik niks ontvang? Of gaat dat op een grote stapel en heeft dat geen zin?
pi_81075517
Ik heb voor de IKEA profi's 2 vraagjes

Zitter er in de verpakking van de PAX kasten een stelwigje om de kasten exact waterpas te kunnen stellen?
Is de zijsteun zoals op het Kritter kinderbed los verkrijgbaar?

Ik kan geen enkele losse zijsteun op de website vinden.
(Ik ben blijkbaar niet de enige met deze vraag: http://www.zwangerschapspagina.nl/peuter-kleuter/193863-zijsteun-kritter-bed-ikea.html)
pi_81085025
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 15:21 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Jij krijgt tenminste een kaart, tijdschrift en mailing

Heeft het nut om IKEA te mailen omdat ik niks ontvang? Of gaat dat op een grote stapel en heeft dat geen zin?
1 keer per maand een mail en 2 of 3 keer per jaar een tijdschrift, vind het wel een leuk blad op zich.
pi_81090382
Vandaag met de kaart van mn moeder met 10 euro korting een mooi tv meubel gehaald voor 30 euro .
Geen referral hier.
  † In Memoriam † donderdag 6 mei 2010 @ 22:39:25 #122
37843 lady-wrb
kortaf
pi_81109425
ik heb met die kaart korting gehad op een mooie pan
* lady-wrb blij is
  † In Memoriam † donderdag 6 mei 2010 @ 22:40:16 #123
37843 lady-wrb
kortaf
pi_81109473
en mag ik even juichen voor de goede service van ikea?
  zaterdag 8 mei 2010 @ 16:14:26 #124
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_81179842
Ik heb een paar weken geleden een Engan bed gekocht met daarbij een Sultan Lillaker lattenbodem. Maar nu valt de hele tijd die lattenbodem er af in het midden aan één van de twee kanten. Weet iemand daar een oplossing voor? Zonder dat ik aan de slag hoef met tiewraps of ducktape.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 22:17:41 #125
100412 mefke79
komt goed!
pi_81193824
Wij hebben hier de bemz hoes voor onze mysinge bank en die passen perfect. Omdat we het niet zeker wisten hebben we eerst hoes 1 gekocht en later pas hoes twee, maar helaas is er wel kleurverschil. Tja, eigen schuld, hadden we het maar in 1 keer moeten kopen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  † In Memoriam † zaterdag 8 mei 2010 @ 22:31:05 #126
37843 lady-wrb
kortaf
pi_81194337
wat zonde mefke.

kan je die ene niet meer ruilen en dan twee nieuwe nemen?

mijn vorige bankhoezen waren knalrood. die waren binnen 3 maanden gigantisch verkleurd door de zon

nu heb ik zwarte en die blijven mooi (en als ze vaal worden verf ik ze in de wasmachine weer mooi zwart )
  zaterdag 8 mei 2010 @ 22:48:10 #127
100412 mefke79
komt goed!
pi_81194958
@lady-wrb dat zou een optie zijn, maar eigenlijk heb ik het er niet voor over...ik gooi ze wel een keer samen in de was, kijken of dat wat uithaald
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zondag 9 mei 2010 @ 21:06:03 #128
37582 Snarf
Het is friet, geen patat.
pi_81227228
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 08:20 schreef Marsepein het volgende:
Ik heb voor de IKEA profi's 2 vraagjes

Zitter er in de verpakking van de PAX kasten een stelwigje om de kasten exact waterpas te kunnen stellen?
Is de zijsteun zoals op het Kritter kinderbed los verkrijgbaar? [ afbeelding ]

Ik kan geen enkele losse zijsteun op de website vinden.
(Ik ben blijkbaar niet de enige met deze vraag: http://www.zwangerschapspagina.nl/peuter-kleuter/193863-zijsteun-kritter-bed-ikea.html)
1) Geen stelwig, maar aan de voorkant zitten draaibare schroefpootje-dingen waarmee je de kast kan stellen. En die zijn weer netjes weggewerkt door het plintje van de kast dus je ziet er niks van.

2) Zie hieronder

[ Bericht 3% gewijzigd door Snarf op 09-05-2010 21:29:20 ]
:-D I am Willem-Alexander Claus George Ferdinand van Oranje-Nassau and I approve this message.
  zondag 9 mei 2010 @ 21:07:06 #129
148903 Memento-Mori
Carpe Diem
pi_81227287
Oja daar zou ik nog op reageren, in Utrecht staan die zijsteunen (Vikare) nog op 27 op voorraad hoewel je m op internet dus niet kan vinden
pi_81228457
Heeft iemand hier ervaring met het gebruiken van een verstelbare lattenbodem zonder ombouw?

Ik bedoel dus dat je gewoon de latenbodem op poten zet: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10075660 en daar je matras oplegt.
Geen referral hier.
pi_81230515
quote:
Op zondag 9 mei 2010 21:06 schreef Snarf het volgende:

[..]

1) Geen stelwig, maar aan de voorkant zitten draaibare schroefpootje-dingen waarmee je de kast kan stellen. En die zijn weer netjes weggewerkt door het plintje van de kast dus je ziet er niks van.

2) Zie hieronder
quote:
Op zondag 9 mei 2010 21:07 schreef Memento-Mori het volgende:
Oja daar zou ik nog op reageren, in Utrecht staan die zijsteunen (Vikare) nog op 27 op voorraad hoewel je m op internet dus niet kan vinden
Beide bedankt, maar vrijdag en zaterdag zijn kast en bed al geplaatst. De zijsteun heb ik inderdaad in het magazijn kunnen vinden (Amsterdam) maar ben er niet erg kapot van. Monteren volgens de tekening klemt helemaal niet op 18 mm, de beugels verdraaien klemt wel, totdat je er per ongeluk tegen stoot, dan is de handel weer los, waarschijnlijk omdat de beugels verbuigen.

Maar eens kijken hoe dat met onze kleine (b)engel gaat, anders maar eens zonder proberen.

De stelpoten heb ik inderdaad gevonden en wat kunnen stellen, maar dat is voor op tapijt toch wel ietwat weinig stelruimte omdat je ze min of meer in het tapijt draait. Het staat wel waterpas, maar na 1 dag is het weer ingezakt en zit ik bijna op het eind van de draad. Dus wellicht dat ik er nog wigjes onder maak.

Verder ben ik verliefd op PAX, wat een ruimte en makkelijk op te bouwen. Zelfs alleen, en rechtop opbouwen is goed te doen. De paketten zijn alleen allemachtig zwaar om alleen de trap op te tillen, zeker de kasten van 236 hoog. Dus maar plank voor plank gedaan.
  † In Memoriam † maandag 10 mei 2010 @ 13:20:06 #132
37843 lady-wrb
kortaf
pi_81250030
pax is echt een hele fijne kast
we hebben er nu 3 in huis 2 bij de oudste en 1 in mijn hobbyhok) heerlijk zo veel bergruimte!
in de hobbykamer moet een hele wand van paxkasten komen ideaal
pi_81277202
Binnenkort een hatstke handige en hippe IKEA Homeplanner speciaal voor de keuken
  dinsdag 11 mei 2010 @ 01:04:55 #134
37582 Snarf
pi_81281440
quote:
Op maandag 10 mei 2010 23:09 schreef Bartjebart het volgende:
Binnenkort een hatstke handige en hippe IKEA Homeplanner speciaal voor de keuken
Je bedoelt gewoon de vertaalde versie van de Deense kitchenplanner v2, die niet Opera-compatible is?

Edit: die nog niet werkt in de meeste IKEA vestigingen, waarmee ik probeer te zeggen dat potentiële keukenklanten hun Nederlandse IKEA keuken nog niet hierin moeten plannen
:-D I am Willem-Alexander Claus George Ferdinand van Oranje-Nassau and I approve this message.
pi_81282924
Het is sowieso niet handig om je keuken in de Deense versie te plannen.
Maar vanaf volgende week is deze planner gewoon werkzaam in de meeste Nederlandse vestigingen hoor.

Edit: Waarmee ik probeer te zeggen dat deze potentiële klanten gewoon rustig hier hun keuken in kunnen plannen behalve als ze deze bij IKEA Delft willen kopen blijkbaar.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 09:15:04 #136
37582 Snarf
pi_81284988
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 02:44 schreef Bartjebart het volgende:
Het is sowieso niet handig om je keuken in de Deense versie te plannen.
Maar vanaf volgende week is deze planner gewoon werkzaam in de meeste Nederlandse vestigingen hoor.

Edit: Waarmee ik probeer te zeggen dat deze potentiële klanten gewoon rustig hier hun keuken in kunnen plannen behalve als ze deze bij IKEA Delft willen kopen blijkbaar.
Wat ik probeer te voorkomen is dat mensen "op internet" een nieuwe planner hebben gevonden, vervolgens dát design meenemen naar de winkel en bij een montage-aanvraag opnieuw moeten tekenen. En vervolgens uit hun panty gaan. Dat kan nu dus nog fout gaan, over een paar weken niet meer.

Heeft verder niks met IKEA Delft te maken...
  dinsdag 11 mei 2010 @ 09:16:18 #137
37582 Snarf
pi_81285012
Had ik al verteld dat onze keukenafdeling op dit moment wordt verbouwd en we over een paar weken een hagelnieuwe, schitterende afdeling hebben?
pi_81288079
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 09:15 schreef Snarf het volgende:

[..]

Wat ik probeer te voorkomen is dat mensen "op internet" een nieuwe planner hebben gevonden, vervolgens dát design meenemen naar de winkel en bij een montage-aanvraag opnieuw moeten tekenen. En vervolgens uit hun panty gaan. Dat kan nu dus nog fout gaan, over een paar weken niet meer.

Heeft verder niks met IKEA Delft te maken...
De nieuwe homeplanner gaat eerst in de winkels live. En pas als we daar zeker van weten dat het werkt komt deze op internet.

Daarbij gaan we er wel vanuit dat mensen niet gaan zoeken naar een niet-Nederlandse versie en daarmee hun keuken gaan plannen...
  Moderator dinsdag 11 mei 2010 @ 11:21:54 #139
155227 crew  Guppy
dus
pi_81288243
Met een mac kan je je keuken sowieso niet plannen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 11 mei 2010 @ 11:23:37 #140
3185 Adelante
To let it go now
pi_81288312
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 11:21 schreef Guppyfriend het volgende:
Met een mac kan je je keuken sowieso niet plannen
Met de nieuwe planner wel, merkte ik net. Zowaar een .dmg file
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_81289600
Gisteren een Ikea waardebon van 25 euro gekregen en heb nog een cadeaucheque van 15 euro , binnenkort weer shoppen

Maar voor nu een vraagje: ik heb de Norden eettafel en ben benieuwd of ik die kan verven en zo ja, waarmee. Volgens de site zit er acrylverf op.

En er zitten gaatjes in de tafel vanwege het knutselen van de kids. Kan ik dat met mdf plaatvuller dichtmaken voor het opnieuw verven?
pi_81290423
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 11:23 schreef Adelante het volgende:

[..]

Ja klopt! Maar het werkt dan weer niet zo goed met Firefox bijvoorbeeld
pi_81290557
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 09:16 schreef Snarf het volgende:
Had ik al verteld dat onze keukenafdeling op dit moment wordt verbouwd en we over een paar weken een hagelnieuwe, schitterende afdeling hebben?
Delft toch?
Dat duurt lang, ik was er twee maanden geleden, toen zag ik dat de showroommodellen gedemonteerd werden, zag er naar uit dat de mensen die zo'n showroommodel hadden gekocht ze zelf moesten demonteren.
  Moderator dinsdag 11 mei 2010 @ 12:44:54 #144
155227 crew  Guppy
dus
pi_81291521
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 11:23 schreef Adelante het volgende:

[..]

No way! Eindelijk
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 11 mei 2010 @ 12:50:04 #145
37582 Snarf
pi_81291732
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 12:19 schreef Syytön het volgende:

[..]

Delft toch?
Dat duurt lang, ik was er twee maanden geleden, toen zag ik dat de showroommodellen gedemonteerd werden, zag er naar uit dat de mensen die zo'n showroommodel hadden gekocht ze zelf moesten demonteren.
Klopt, klopt en klopt
Klanten moeten zelf demonteren met eigen gereedschap. We willen niet het risico lopen dat iets naar beneden dondert en dat we de volle prijs moeten betalen om de klant iets gelijkwaardigs mee te kunnen geven. Bovendien hebben we geen personeel om mee te helpen.
pi_81310249
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 11:55 schreef willempjewever het volgende:
Maar voor nu een vraagje: ik heb de Norden eettafel en ben benieuwd of ik die kan verven en zo ja, waarmee. Volgens de site zit er acrylverf op.

En er zitten gaatjes in de tafel vanwege het knutselen van de kids. Kan ik dat met mdf plaatvuller dichtmaken voor het opnieuw verven?
iemand?
pi_81319101
Ik hoop dat ik je hiermee een handje kan helpen:

http://www.alabastine.nl/houtreparatie.html

Ik neem aan dat je de wit geverfde versie hebt?

Die heeft een tafelblad van spaanplaat, die andere is van massief berken...
pi_81367392
Weet iemand toevallig van het bestaan van 220cm bedden bij de ikea? De lattenbodem hebben ze ook dus dan zou een bed van 220 x 90 cm ook moeten kunnen toch?
Geen referral hier.
  donderdag 13 mei 2010 @ 12:38:33 #149
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_81376562
Ja, die bestaan. Ik ga er over 3 maanden ook 1 (2) halen. 2x90 breed en 220 lang. Ik haal hem dan i.c.m. de boxspring (of dat onderstel iig), geen lattenbodem.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  zondag 16 mei 2010 @ 21:28:27 #150
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_81508678
Wie weet waar ik de specificaties kan vinden van oude modellen die IKEA nu niet meer in de verkoop heeft?

Ik wil namelijk van een glazen bureau weten wat het maximale draagvermogen is van de glasplaat. Ik heb alleen geen idee meer hoe dit bureau heet. Het betreft een model uit 2004.

Edit: al gevonden

[ Bericht 17% gewijzigd door Black-Hole op 16-05-2010 21:37:46 ]
pi_81511961
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:28 schreef Black-Hole het volgende:
Wie weet waar ik de specificaties kan vinden van oude modellen die IKEA nu niet meer in de verkoop heeft?

Ik wil namelijk van een glazen bureau weten wat het maximale draagvermogen is van de glasplaat. Ik heb alleen geen idee meer hoe dit bureau heet. Het betreft een model uit 2004.

Edit: al gevonden
Welke was het dan?
  maandag 17 mei 2010 @ 06:53:59 #152
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_81525526
De Vika tafelbladen zijn van minimale kwaliteit zeg. Heb er nu al beschadigingen op na 3 dagen gebruik en doe er niets vreemds mee. Kan hem trouwens wel retourneren, maar dan moet ik weer een karretje huren en ben ik veel te veel geld kwijt (blad is 2 meter lang namelijk). Toch maar weer eens klantenservice bellen met deze klacht.

Valt me trouwens wel vaker op de afgelopen jaren dat die witte verflaag snel beschadigingen oploopt. Dat was vroeger nooit het geval. Heb hier bijvoorbeeld Billy boekenkasten van jaren oud die er beter uitzien dan 3 maanden oude ikea meubels... heel jammer.'
pi_81526662
quote:
Op maandag 17 mei 2010 10:31 schreef willempjewever het volgende:
De Vika tafelbladen zijn van minimale kwaliteit zeg. Heb er nu al beschadigingen op na 3 dagen gebruik en doe er niets vreemds mee. Kan hem trouwens wel retourneren, maar dan moet ik weer een karretje huren en ben ik veel te veel geld kwijt (blad is 2 meter lang namelijk). Toch maar weer eens klantenservice bellen met deze klacht.

Valt me trouwens wel vaker op de afgelopen jaren dat die witte verflaag snel beschadigingen oploopt. Dat was vroeger nooit het geval. Heb hier bijvoorbeeld Billy boekenkasten van jaren oud die er beter uitzien dan 3 maanden oude ikea meubels... heel jammer.'

Nja dat komt ook omdat BILLY niet gelakt is, maar een folielaag heeft. Maar wel vervelend. Waar zitten de beschadigingen?
pi_81531608
quote:
Op maandag 17 mei 2010 11:11 schreef Bartjebart het volgende:
Nja dat komt ook omdat BILLY niet gelakt is, maar een folielaag heeft. Maar wel vervelend. Waar zitten de beschadigingen?
bovenop het blad, maar het is niet te erg om te gaan ruilen. Snap alleen niet dat het zo snel eraf gaat. Ik heb ook wat kasten die deze laag hebben en als je dan wat schuift met dingen heb je ook snel de verf van de randen af.

Ruilen kan trouwens sowieso niet bedenk ik me nu omdat ik het blad heb vastgezet met schroefjes aan de kasten en het wat aangepast heb (extra achterplaat erin gezet zodat je de computerkabels en stekkerdozen niet ziet achter het bureau). Dat is trouwens wel ideaal aan dit bureau, je kan er aanpassingen aan maken.
  † In Memoriam † dinsdag 18 mei 2010 @ 20:36:07 #156
37843 lady-wrb
kortaf
pi_81593875
ik zit net in de ikea family live te kijken en ik nu zie ik hele leuke lampjes, maar er staat niet bij welke het zijn wie kan me helpen?
het is op de bladzij waar dat jochie in die blauwe doek opstaat (en een blauwe stoel enzo)
en het gaat om de lampjes die op het hoofdeind van het bed staan.
pi_81594892
paginanummer is wel handig: 79
  † In Memoriam † dinsdag 18 mei 2010 @ 22:07:31 #159
37843 lady-wrb
kortaf
pi_81599715
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 20:53 schreef willempjewever het volgende:
paginanummer is wel handig: 79
waar zie jij paginanummers?
  † In Memoriam † dinsdag 18 mei 2010 @ 22:08:18 #160
37843 lady-wrb
kortaf
pi_81599775
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 21:05 schreef willempjewever het volgende:
Gevonden

http://www.ikea.com/nl/nl/search/?query=format
ja dat zijn ze bedankt!

* lady-wrb noteert: format bureaulampen
pi_81640143
M'n Bemz hoes is er nu al! ongeveer 1,5 week eerder dan verwacht.

Voor:

Na:

Rest van de inrichting is ook niet van IKEA ofzo...

Hij is alleen nog wat kreukelig (vanavond even insprayen met lauwwarm water) en ik kan 'm niet strakker krijgen, dat is wel irritant. De vorige (originele) hoes zat veel strakker (beetje te eigenlijk).
pi_81648715
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 19:43 schreef Syytön het volgende:

Voor:
[ afbeelding ]

Na:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Hij is alleen nog wat kreukelig (vanavond even insprayen met lauwwarm water) en ik kan 'm niet strakker krijgen, dat is wel irritant. De vorige (originele) hoes zat veel strakker (beetje te eigenlijk).
Kan je hem dan niet een keertje een beetje heet wassen?
Geen referral hier.
pi_81648947
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 19:43 schreef Syytön het volgende:

Voor:
[ afbeelding ]

Na:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Zit er nou aan de linkerarmleuning een BEMZ merklabel?
pi_81650402
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 22:01 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Kan je hem dan niet een keertje een beetje heet wassen?
Ja, misschien wel. Maar ben daar een beetje voorzichtig mee, want dan krimpt ie natuurlijk weer net teveel.
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 22:05 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Zit er nou aan de linkerarmleuning een BEMZ merklabel?
Ja, beetje jammer.

De kleur lijkt trouwens een beetje blauwig, maar is grijs (Belgian linnen zinc-grey).
Ach ja, als ik 'm zat ben bestel ik wel een nieuwe hoes.
pi_81654665
Wauw mooie kleur heeft je nieuwe hoes! Kun je die hoes gewoon wassen?
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_81662650
Ja, die hoes is gewoon machine wasbaar op 40 graden.
pi_81664604
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 10:36 schreef styliste het volgende:
waarom kan ik op de website de kramfors niet meer vinden met een stoffen bekleding?
omdat deze versie van KRAMFORS uit het assortiment is...
pi_81667979
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 10:40 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

omdat deze versie van KRAMFORS uit het assortiment is...
Oh serieus? Ook alle hoezen?
pi_81675495
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 12:10 schreef styliste het volgende:

[..]

Volgens mij wel

Daarom was ik zo blij om te zien dat Bemz nu wel Kramfors hoezen in de collectie heeft. Maar de prijs valt tegen
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_81687586
Die hoezen voor de Kramfors zijn idd aardig duur! Ik betaalde maar 164 euro incl. verzending.
pi_81693649
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 12:10 schreef styliste het volgende:

[..]

Ja helaas wel...
  Redactie Frontpage vrijdag 21 mei 2010 @ 19:49:28 #173
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_81733781
Van de week een paar Billy's en Benno's gescoord, staan inmiddels al in elkaar te wachten tot ze zondag verankerd gaan worden in een betonnen muur. Doet een vriend van me, en die belde dat ik even moest kijken hoe breed die beugels waren en daar dan de juiste maat slagpluggen voor kopen... Nou ben ik tot zondag niet thuis dus meten wordt lastig, dus iemand een idee wat voor maat pluggen ik nodig heb zodat ik die voor zondag nog even kan scoren?
pi_81734632
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 19:49 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Van de week een paar Billy's en Benno's gescoord, staan inmiddels al in elkaar te wachten tot ze zondag verankerd gaan worden in een betonnen muur. Doet een vriend van me, en die belde dat ik even moest kijken hoe breed die beugels waren en daar dan de juiste maat slagpluggen voor kopen... Nou ben ik tot zondag niet thuis dus meten wordt lastig, dus iemand een idee wat voor maat pluggen ik nodig heb zodat ik die voor zondag nog even kan scoren?
maatje 6 voor de pluggen is prima, niet te groot (makkelijk boren) en niet te klein. Heb hier alle billy's met maatje 6 vastgezet en zitten muurvast.

Ga ik er trouwens welvanuit dat die vriend van je boortje 6 niet kwijt is, 5 of 8 kan dan natuurlijk ook (al kan je mt maat 8 er in principe een halve olifant erbij hangen omdat die nogal groot zijn).
  Redactie Frontpage vrijdag 21 mei 2010 @ 20:17:37 #175
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_81734904
Ik ga er maar van uit dat hij zijn zaakjes op orde heeft. Morgen hier eens de schuur van mijn schoonmoeder overhoop halen op zoek naar die pluggen en anders ff naar de lokale bouwmarkt

Thanks voor je reactie
pi_81783243
Wanneer warren de fineerbekleedde Billydeuren uit de collectie gehaald? Nu zijn er alleen glazen deuren te koop?
pi_81865256
Klopt het dat je de Enje rolgordjinen niet kan inkorten?

Ik heb voor het hele huis die dingen gehaald, maar las net op internet dat je die niet kan inkorten omdat ze gaan rafelen??? Kan ik weer terug met alles als dit klopt
pi_81865550
IKEA raadt af om ze smaller te maken (neem aan dat je dat bedoelt?) maar ik heb het gedaan en ging prima hoor. Gewoon heel netjes met een scherpe schaar knippen. Sterker nog, volgens mij stond zelfs in de instructies hoe je het moest doen. De bewoner na mij heeft ze laten hangen, dus die zal er ook wel tevreden over zijn.
Zou het gewoon proberen met een van je rolgordijnen, met de goedkoopste.
pi_81890954
Kunnen er boeken in dit kastje?
pi_81894151
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 12:21 schreef willempjewever het volgende:
Klopt het dat je de Enje rolgordjinen niet kan inkorten?

Ik heb voor het hele huis die dingen gehaald, maar las net op internet dat je die niet kan inkorten omdat ze gaan rafelen??? Kan ik weer terug met alles als dit klopt
Hier ook gewoon gedaan een geen enkel probleem mee gehad!
pi_81894775
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 21:26 schreef P.F het volgende:
[ afbeelding ]
wat een schatje!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_81895589
quote:
[ afbeelding ]
Volgens mij issie te laag daarvoor?
pi_81896961
Hallo beste Ikea-medewerkers of Ikea-gebruikers!

Vanmiddag heb ik Ikea gebeld met twee vragen maar kreeg zeer onbevredigende antwoorden.
Graag zou ik antwoord krijgen op onderstaande vragen, naar aanleiding van mijn keuken-bouwen.
(Zie mijn topic)
De bedekkingspanelen voor boven de oven en bovenin het aanrecht-kastje zijn voorgeboord maar ik kan niets vinden waarmee ik ze ook daadwerkelijk aan het kastje kan monteren. (L-beugeltje, schroefjes?)
Moet je die bij de bouwmarkt gaan kopen? (En waarom zijn ze dan voorgeboord? Heel kleine kans dat je iets vindt met precies de juiste afstanden toch?)

Daarnaast heb ik een probleem met de vaatwasser, daar past echt geen plint van 21 cm onder, en hij zit nu zeker 12 cm onder de plaats waar het aanrechtblad gaat komen. Hij moet dus op een verhoging...
Ik had verwacht dat er wel een plaat met stel-poten meegeleverd zou zijn, anders had ik die van de oude keuken niet weggedaan... Moet ik zo'n plaat nu zelf gaan fabriceren of heeft Ikea wél een oplossing voor dit (lijkt me toch veel voorkomende) probleem?

Ik hoor het graag! Alvast bedankt!
pi_81899265
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 22:30 schreef Leonietje83 het volgende:
Hallo beste Ikea-medewerkers of Ikea-gebruikers!

Vanmiddag heb ik Ikea gebeld met twee vragen maar kreeg zeer onbevredigende antwoorden.
Graag zou ik antwoord krijgen op onderstaande vragen, naar aanleiding van mijn keuken-bouwen.
(Zie mijn topic)
De bedekkingspanelen voor boven de oven en bovenin het aanrecht-kastje zijn voorgeboord maar ik kan niets vinden waarmee ik ze ook daadwerkelijk aan het kastje kan monteren. (L-beugeltje, schroefjes?)
Moet je die bij de bouwmarkt gaan kopen? (En waarom zijn ze dan voorgeboord? Heel kleine kans dat je iets vindt met precies de juiste afstanden toch?)

Daarnaast heb ik een probleem met de vaatwasser, daar past echt geen plint van 21 cm onder, en hij zit nu zeker 12 cm onder de plaats waar het aanrechtblad gaat komen. Hij moet dus op een verhoging...
Ik had verwacht dat er wel een plaat met stel-poten meegeleverd zou zijn, anders had ik die van de oude keuken niet weggedaan... Moet ik zo'n plaat nu zelf gaan fabriceren of heeft Ikea wél een oplossing voor dit (lijkt me toch veel voorkomende) probleem?

Ik hoor het graag! Alvast bedankt!
Mijn antwoorden via PM zijn ook onbevredigend geweest blijkbaar

Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dacht dat je de PERFEKT panelen bedoelde. Wanneer je een ladefront (60x13 of 80x13) wilt vast maken dan moet je daarvoor stoelhoekjes kopen bij de bouwmarkt. Normaal gesproken worden er bij de panelen van 9,4cm driehoekige kunststof 'houders' meegeleverd, deze klem je aan 2 metalen pinnen die je in de kast drukt. Wat staat er in het 'zo-bouw-je-het-op-boekje' beschreven?

Wat betreft je vaatwasser heeft IKEA normaliter 1 alternatief; de RENLIG DWTI60. Dit is de enige vaatwasser die op 21cm af te stellen is. Mocht je de andere vaatwasser (gekozen) hebben, dan moet je deze inderdaad op een verhoging zetten.
(er zitten trouwens wel stelpoten onder je vaatwasser, hoe je deze kunt verhogen staat beschreven in 1 van de boekjes die je bij je vaatwasser hebt gekregen)
pi_81899916
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 22:59 schreef Bartjebart het volgende: Mijn antwoorden via PM zijn ook onbevredigend geweest blijkbaar
Die had ik nog niet gelezen toen ik dit postte!
quote:
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dacht dat je de PERFEKT panelen bedoelde. Wanneer je een ladefront (60x13 of 80x13) wilt vast maken dan moet je daarvoor stoelhoekjes kopen bij de bouwmarkt. Normaal gesproken worden er bij de panelen van 9,4cm driehoekige kunststof 'houders' meegeleverd, deze klem je aan 2 metalen pinnen die je in de kast drukt.
Het is een 60x13 voor bovenaan in het aanrechtkastje. Morgen langs de bouwmarkt dus. Wel heel raar dat daar niet iets voor bijgeleverd zit, het is wel zo bedoeld. (Staat op paklijst bij aanrechtkastje en past ook)
quote:
Wat staat er in het 'zo-bouw-je-het-op-boekje' beschreven?
Het WAT?!?! Je wilt toch niet zeggen dat er een handleiding is voor de hele keuken he? Nu ik bijna klaar ben...
quote:
Wat betreft je vaatwasser heeft IKEA normaliter 1 alternatief; de RENLIG DWTI60. Dit is de enige vaatwasser die op 21cm af te stellen is. Mocht je de andere vaatwasser (gekozen) hebben, dan moet je deze inderdaad op een verhoging zetten.
(er zitten trouwens wel stelpoten onder je vaatwasser, hoe je deze kunt verhogen staat beschreven in 1 van de boekjes die je bij je vaatwasser hebt gekregen)
Waarom heeft die MUTS die ons in de winkel geholpen heeft dat niet gezegd? Wel zeggen dat de koelkast ergens niet kan (waar hij wel kan) en dit detail maar even vergeten? GRRRR Die poten kunnen die vaatwasser niet 5 cm optillen denk ik...
Maargoed. Ook daarvoor langs de bouwmarkt dus... denk je een complete keuken te kopen... zucht...

EDIT: Hoeveel ruimte zit er normaal tussen vaatwasser en aanrechtblad? Nu 12 cm... ?!
pi_81930567
Nja er waren vroegah gidsen waarin beschreven stond hoe je in basis je keuken het beste kon plaatsen.
Maar bedoelde het boekje dat bij het 9,4cm hoge paneel geleverd werd.
pi_81930745
Daar zit geen boekje bij... Alleen een papiertje waarop staat hoe je het oppervlak moet behandelen na het afhalen van de blauwe folie... Maargoed,heb inmiddels m'n benodigdheden gehaald bij de ijzerwarenwinkel. Bedankt voor ja antwoorden!
pi_81944341
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 12:29 schreef Syytön het volgende:
IKEA raadt af om ze smaller te maken (neem aan dat je dat bedoelt?) maar ik heb het gedaan en ging prima hoor. Gewoon heel netjes met een scherpe schaar knippen. Sterker nog, volgens mij stond zelfs in de instructies hoe je het moest doen. De bewoner na mij heeft ze laten hangen, dus die zal er ook wel tevreden over zijn.
Zou het gewoon proberen met een van je rolgordijnen, met de goedkoopste.
Ik ga het eens proberen met de kleinste, die was maar iets van 10 euro meen ik en dat kan ik wel even testen. Vind ze namelijk wel leuk. En Ikea zit hier minimaal 100 km rijden vandaan, dus dat kost me een halve dag die ik beter kan besteden aan het ophangen van die rolgordijnen ipv ze om te ruilen.
  woensdag 26 mei 2010 @ 22:10:38 #189
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_81945150
quote:
[ afbeelding ]
niet echt
Hij hangt bij m'n dochter op d'r kamer maar de vakken zijn niet hoog en diep genoeg voor normale boeken
(die crocs zijn maatje klein.. voor een meisje van 3 )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_81961614
Oh, die crocks moet ik ook weer kopen, ik wil ook weer die blauwe kleur! Waar een Ikea topic niet handig voor is, was het bijna vergeten dat ik langs de schoenenwinkel hier moet.
pi_81961651
Ik heb hem toch maar niet genomen, heb een schilderijlijst genomen

pi_81996723
Ik wilde zaterdag nog een paar Iris vouwgordijnen halen, maar ik neem aan dat deze ook uit het assortiment zijn gezien ze niet meer op de site staan.

Bestaat er een kans dat ze nog in de winkel zijn te vinden of wordt iets direct uit de winkels gehaald als het uit de collectie is?
"The problem with common sense is that most people are morons."
  vrijdag 28 mei 2010 @ 00:07:55 #193
37582 Snarf
pi_82003737
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 22:36 schreef Lolaatje het volgende:
Ik wilde zaterdag nog een paar Iris vouwgordijnen halen, maar ik neem aan dat deze ook uit het assortiment zijn gezien ze niet meer op de site staan.

Bestaat er een kans dat ze nog in de winkel zijn te vinden of wordt iets direct uit de winkels gehaald als het uit de collectie is?
Er is een periode dat artikelen "uitgaand" zijn; er komt geen voorraad meer binnen maar de huidige voorraad kan gewoon nog worden verkocht. Of dat met of zonder korting gaat (en dus extra hard of normaal) dat verschilt per winkel. Online is dat niet na te gaan helaas.

Edit: zo te zien zijn de IRIS gordijnen officieel pas vanaf augustus "uitgaand". Ik zou gewoon nog een poging wagen.
pi_82012228
Super, dan ga ik morgen gewoon heen. Bedankt voor de informatie!
"The problem with common sense is that most people are morons."
pi_82089694
Ik wil morgen (zondag) naar ikea Delft, dus ging ik nog ff voorraadcheck doen, zijn ALLE tuinmeubelen uitverkocht.... Lijkt me toch wel een foutje, of zou echt alles op zijn?
pi_82097809
Ik heb een probleempje met mijn Tromsobed. Althans, met de plank voor eronder. Ik heb de metallicversie van het bed, en nu het bureau + plank in het wit gekocht, want die was er niet in metallic. Het bureau past wel prima, de plank echter niet. Hij hangt op vier beugels, en moet in het midden nog bevestigd worden aan een metalen ding dat aan m'n bed vast zit.. Echter het verschil in hoogte is zo'n 5 cm. Dus; als de plank in de beugels ligt, ligt hij 5 cm onder hetgeen hij in het midden aan bevestigd moet worden.

Heeft iemand enig idee hoe dit kan? Of is er een verschil tussen wit/metallic? Dat zou overigens nogal kut zijn want ik heb nog in de winkel gevraagd of dit zo was..
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_82108795
HELP! Hoe maak ik een gat in het achterstuk van de Boholmen wasbak voor de kraan?!?!
En hoe krijg ik dan deze kraan er op?

HELP!
  zondag 30 mei 2010 @ 18:19:32 #198
37582 Snarf
pi_82109078
quote:
Op zondag 30 mei 2010 18:11 schreef Leonietje83 het volgende:
HELP! Hoe maak ik een gat in het achterstuk van de Boholmen wasbak voor de kraan?!?!
En hoe krijg ik dan deze kraan er op?

HELP!
Met de FIXA 2D gereedschapsset of een willekeurige metaalpons kun je een gat maken in de spoelbak. IKEA keukenkranen hebben een uitsparing van 35mm nodig. Of jouw kraan daarop past weet ik niet. Ziet er nogal oud uit. Kun je niet beter voor een tientje de LAGAN kraan kopen, of voor 25 euro de SUNDSVIK o.i.d.?
pi_82111662
Weet iemand hoe ze die wandjes maken in die "ik woon op 50m2" woonideeën? Ik woon op 50m2 maar dan zonder binnenmuren.. Doen ze die dingen ook wel 's weg misschien?
pi_82111798
quote:
Op zondag 30 mei 2010 19:24 schreef LadyDanae het volgende:
Weet iemand hoe ze die wandjes maken in die "ik woon op 50m2" woonideeën? Ik woon op 50m2 maar dan zonder binnenmuren.. Doen ze die dingen ook wel 's weg misschien?
En bedoel je dan dat je van die wanden wilt overnemen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')