2 bonnen op 1 IKEA Family nummer?quote:Op maandag 3 mei 2010 22:35 schreef Syytön het volgende:
Flauw, ik kreeg twee van die IKEA family bonnen, maar ik kan er dus maar 1 gebruiken.![]()
Nog circa 3,5 week wachten op mijn nieuwe Bemz hoes voor mijn vintage STRÖMSTAD.
Zijn dit artikelen die voor je verzameld zijn?quote:Op maandag 3 mei 2010 22:31 schreef pascalheister het volgende:
Vanavond de Karlstad 2 zits met chaise lounge gehaald, verder nog een Freden/Höllviken wastafel,kast en losse stelling kast.
Ging er dus vanuit dat de bestelling compleet op de wagen stond, spul ingeladen, kom ik thuis en zit ik te kijken, mis ik het pakket van de wastafelkast en de stellingkast
Wat kan ik het beste doen, gewoon bellen morgenvroeg of langsgaan?
ja aparte order, dus zou klaar moeten staan.quote:Op maandag 3 mei 2010 22:48 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Zijn dit artikelen die voor je verzameld zijn?
Grote kans dat die artikelen op een tweede kar hebben gestaan, die dus nu nog klaar staat in de vestiging. Ik denk dat het handiger is wanneer je morgenvroeg gelijk even langs gaat... (wel even je kassabon meenemen)
Aan de onderzijde, bij de ladegeleider zitten aan de beide kant een witte 'knop'. Die moet je indrukken en dan schiet de ladegeleider los van de lade.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 08:16 schreef lady-wrb het volgende:
wij zijn zo'n mooie keuken aan het bouwen, maar nu krijgen we met geen mogelijkheid de laden meer uit de kastjes?
weet iemand de truuk?
die deed het bij onsquote:Op dinsdag 4 mei 2010 09:37 schreef Beijtje het volgende:
Bij mij werkt het zo: lade zo min mogelijk uittrekken, dan zo ver mogelijk omhoog duwen en terwijl je 'm hoog houdt kan je 'm er zo uit trekken... (Kwam geen rukje aan te pas bij mij)
Welke hoes heb je gekocht voor je Stromstad¿? Ik zit nl ook al tijden te dubben of ik een nieuwe hoes zal bestellen. Zou je hier kunnen laten weten of hij goed is qua pasvorm e.d. Misschien word ik daardoor over de streep getrokkenquote:Op maandag 3 mei 2010 22:35 schreef Syytön het volgende:
Flauw, ik kreeg twee van die IKEA family bonnen, maar ik kan er dus maar 1 gebruiken.![]()
Nog circa 3,5 week wachten op mijn nieuwe Bemz hoes voor mijn vintage STRÖMSTAD.
Zinc Grey Belgian Linen Blend. Ben erg benieuwd hoe de kleur staat, want ik heb nu de crèmekleurige originele hoes (helemaal vol katten halen). Ik maak wel een foto als de nieuwe hoes er op zit.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 15:43 schreef sjaakspark het volgende:
[..]
Welke hoes heb je gekocht voor je Stromstad¿? Ik zit nl ook al tijden te dubben of ik een nieuwe hoes zal bestellen. Zou je hier kunnen laten weten of hij goed is qua pasvorm e.d. Misschien word ik daardoor over de streep getrokken
Ik kreeg mijn Ikea bon pas vandaag Koninginnedag is allang geweest
die bon is nog steeds geldig hoor!quote:Op dinsdag 4 mei 2010 15:43 schreef sjaakspark het volgende:
[..]
Ik kreeg mijn Ikea bon pas vandaag Koninginnedag is allang geweest
Beide nummers beginnen met 627598015?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 16:15 schreef Syytön het volgende:
[..]
Ik heb idd twee verschillende nummers op die bon, waar ik echt helemaal niets van begrijp, want ik heb me maar 1 keer aangemeld, ik ben 100% zeker nooit mijn pas of wat dan ook kwijt geraakt. Bovendien ben ik in de tussentijd verhuisd.
Nee, heb maar 1 kaart, krijg ook maar 1 tijdschrift en ook maar 1 mailing.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 16:48 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Beide nummers beginnen met 627598015?
Dan zou je ook 2 IKEA Family kaarten moeten hebben....
Vanmiddag dus nagevraagd bij de klantenservice, bleek dat ik de ontbrekende pakketen aan de overkant van de parkeerplaats (vestiging Duiven) moest afhalen. Handig als ze dat ook even zeggen van te vorenquote:Op maandag 3 mei 2010 22:51 schreef pascalheister het volgende:
[..]
ja aparte order, dus zou klaar moeten staan.
morgen maar even langsgaan dan, bedankt iig
quote:Op dinsdag 4 mei 2010 16:31 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
die bon is nog steeds geldig hoor!
(je wil toch niet echt zeggen dat je met koninginnedag in de ikea had willen lopen ?
Jij krijgt tenminste een kaart, tijdschrift en mailingquote:Op dinsdag 4 mei 2010 17:46 schreef Syytön het volgende:
[..]
Nee, heb maar 1 kaart, krijg ook maar 1 tijdschrift en ook maar 1 mailing.
1 keer per maand een mail en 2 of 3 keer per jaar een tijdschrift, vind het wel een leuk blad op zich.quote:Op woensdag 5 mei 2010 15:21 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Jij krijgt tenminste een kaart, tijdschrift en mailing![]()
Heeft het nut om IKEA te mailen omdat ik niks ontvang? Of gaat dat op een grote stapel en heeft dat geen zin?
1) Geen stelwig, maar aan de voorkant zitten draaibare schroefpootje-dingen waarmee je de kast kan stellen. En die zijn weer netjes weggewerkt door het plintje van de kast dus je ziet er niks van.quote:Op donderdag 6 mei 2010 08:20 schreef Marsepein het volgende:
Ik heb voor de IKEA profi's 2 vraagjes![]()
Zitter er in de verpakking van de PAX kasten een stelwigje om de kasten exact waterpas te kunnen stellen?
Is de zijsteun zoals op het Kritter kinderbed los verkrijgbaar? [ afbeelding ]
Ik kan geen enkele losse zijsteun op de website vinden.
(Ik ben blijkbaar niet de enige met deze vraag: http://www.zwangerschapspagina.nl/peuter-kleuter/193863-zijsteun-kritter-bed-ikea.html)
quote:Op zondag 9 mei 2010 21:06 schreef Snarf het volgende:
[..]
1) Geen stelwig, maar aan de voorkant zitten draaibare schroefpootje-dingen waarmee je de kast kan stellen. En die zijn weer netjes weggewerkt door het plintje van de kast dus je ziet er niks van.
2) Zie hieronder
Beide bedankt, maar vrijdag en zaterdag zijn kast en bed al geplaatst. De zijsteun heb ik inderdaad in het magazijn kunnen vinden (Amsterdam) maar ben er niet erg kapot van. Monteren volgens de tekening klemt helemaal niet op 18 mm, de beugels verdraaien klemt wel, totdat je er per ongeluk tegen stoot, dan is de handel weer los, waarschijnlijk omdat de beugels verbuigen.quote:Op zondag 9 mei 2010 21:07 schreef Memento-Mori het volgende:
Oja daar zou ik nog op reageren, in Utrecht staan die zijsteunen (Vikare) nog op 27 op voorraad hoewel je m op internet dus niet kan vinden
Je bedoelt gewoon de vertaalde versie van de Deense kitchenplanner v2, die niet Opera-compatible is?quote:Op maandag 10 mei 2010 23:09 schreef Bartjebart het volgende:
Binnenkort een hatstke handige en hippe IKEA Homeplanner speciaal voor de keuken
Wat ik probeer te voorkomen is dat mensen "op internet" een nieuwe planner hebben gevonden, vervolgens dát design meenemen naar de winkel en bij een montage-aanvraag opnieuw moeten tekenen. En vervolgens uit hun panty gaan. Dat kan nu dus nog fout gaan, over een paar weken niet meer.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 02:44 schreef Bartjebart het volgende:
Het is sowieso niet handig om je keuken in de Deense versie te plannen.
Maar vanaf volgende week is deze planner gewoon werkzaam in de meeste Nederlandse vestigingen hoor.
Edit: Waarmee ik probeer te zeggen dat deze potentiële klanten gewoon rustig hier hun keuken in kunnen plannen behalve als ze deze bij IKEA Delft willen kopen blijkbaar.
De nieuwe homeplanner gaat eerst in de winkels live. En pas als we daar zeker van weten dat het werkt komt deze op internet.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 09:15 schreef Snarf het volgende:
[..]
Wat ik probeer te voorkomen is dat mensen "op internet" een nieuwe planner hebben gevonden, vervolgens dát design meenemen naar de winkel en bij een montage-aanvraag opnieuw moeten tekenen. En vervolgens uit hun panty gaan. Dat kan nu dus nog fout gaan, over een paar weken niet meer.
Heeft verder niks metIKEA Delft
te maken...
Met de nieuwe planner wel, merkte ik net. Zowaar een .dmg filequote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:21 schreef Guppyfriend het volgende:
Met een mac kan je je keuken sowieso niet plannen
Ja klopt! Maar het werkt dan weer niet zo goed met Firefox bijvoorbeeldquote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:23 schreef Adelante het volgende:
[..]
Met de nieuwe planner wel, merkte ik net. Zowaar een .dmg file
Delft toch?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 09:16 schreef Snarf het volgende:
Had ik al verteld dat onze keukenafdeling op dit moment wordt verbouwd en we over een paar weken een hagelnieuwe, schitterende afdeling hebben?
No way! Eindelijkquote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:23 schreef Adelante het volgende:
[..]
Met de nieuwe planner wel, merkte ik net. Zowaar een .dmg file
Klopt, klopt en kloptquote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:19 schreef Syytön het volgende:
[..]
Delft toch?
Dat duurt lang, ik was er twee maanden geleden, toen zag ik dat de showroommodellen gedemonteerd werden, zag er naar uit dat de mensen die zo'n showroommodel hadden gekocht ze zelf moesten demonteren.
iemand?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:55 schreef willempjewever het volgende:
Maar voor nu een vraagje: ik heb de Norden eettafel en ben benieuwd of ik die kan verven en zo ja, waarmee. Volgens de site zit er acrylverf op.
En er zitten gaatjes in de tafel vanwege het knutselen van de kids. Kan ik dat met mdf plaatvuller dichtmaken voor het opnieuw verven?
Welke was het dan?quote:Op zondag 16 mei 2010 21:28 schreef Black-Hole het volgende:
Wie weet waar ik de specificaties kan vinden van oude modellen die IKEA nu niet meer in de verkoop heeft?
Ik wil namelijk van een glazen bureau weten wat het maximale draagvermogen is van de glasplaat. Ik heb alleen geen idee meer hoe dit bureau heet. Het betreft een model uit 2004.
Edit: al gevonden![]()
Nja dat komt ook omdat BILLY niet gelakt is, maar een folielaag heeft. Maar wel vervelend. Waar zitten de beschadigingen?quote:Op maandag 17 mei 2010 10:31 schreef willempjewever het volgende:
De Vika tafelbladen zijn van minimale kwaliteit zeg. Heb er nu al beschadigingen op na 3 dagen gebruik en doe er niets vreemds mee. Kan hem trouwens wel retourneren, maar dan moet ik weer een karretje huren en ben ik veel te veel geld kwijt (blad is 2 meter lang namelijk). Toch maar weer eens klantenservice bellen met deze klacht.
Valt me trouwens wel vaker op de afgelopen jaren dat die witte verflaag snel beschadigingen oploopt. Dat was vroeger nooit het geval. Heb hier bijvoorbeeld Billy boekenkasten van jaren oud die er beter uitzien dan 3 maanden oude ikea meubels... heel jammer.'
bovenop het blad, maar het is niet te erg om te gaan ruilen. Snap alleen niet dat het zo snel eraf gaat. Ik heb ook wat kasten die deze laag hebben en als je dan wat schuift met dingen heb je ook snel de verf van de randen af.quote:Op maandag 17 mei 2010 11:11 schreef Bartjebart het volgende:
Nja dat komt ook omdat BILLY niet gelakt is, maar een folielaag heeft. Maar wel vervelend. Waar zitten de beschadigingen?
waar zie jij paginanummers?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 20:53 schreef willempjewever het volgende:
paginanummer is wel handig: 79
ja dat zijn zequote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:05 schreef willempjewever het volgende:
Gevonden![]()
http://www.ikea.com/nl/nl/search/?query=format
Kan je hem dan niet een keertje een beetje heet wassen?quote:Op woensdag 19 mei 2010 19:43 schreef Syytön het volgende:
M'n Bemz hoes is er nu al!ongeveer 1,5 week eerder dan verwacht.
Voor:
[ afbeelding ]
Na:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Rest van de inrichting is ook niet van IKEA ofzo...
Hij is alleen nog wat kreukelig (vanavond even insprayen met lauwwarm water) en ik kan 'm niet strakker krijgen, dat is wel irritant. De vorige (originele) hoes zat veel strakker (beetje te eigenlijk).
Zit er nou aan de linkerarmleuning een BEMZ merklabel?quote:Op woensdag 19 mei 2010 19:43 schreef Syytön het volgende:
M'n Bemz hoes is er nu al!ongeveer 1,5 week eerder dan verwacht.
Voor:
[ afbeelding ]
Na:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Rest van de inrichting is ook niet van IKEA ofzo...
Hij is alleen nog wat kreukelig (vanavond even insprayen met lauwwarm water) en ik kan 'm niet strakker krijgen, dat is wel irritant. De vorige (originele) hoes zat veel strakker (beetje te eigenlijk).
Ja, misschien wel. Maar ben daar een beetje voorzichtig mee, want dan krimpt ie natuurlijk weer net teveel.quote:Op woensdag 19 mei 2010 22:01 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Kan je hem dan niet een keertje een beetje heet wassen?
Ja, beetje jammer.quote:Op woensdag 19 mei 2010 22:05 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Zit er nou aan de linkerarmleuning een BEMZ merklabel?
omdat deze versie van KRAMFORS uit het assortiment is...quote:Op donderdag 20 mei 2010 10:36 schreef styliste het volgende:
waarom kan ik op de website de kramfors niet meer vinden met een stoffen bekleding?
Oh serieus? Ook alle hoezen?quote:Op donderdag 20 mei 2010 10:40 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
omdat deze versie van KRAMFORS uit het assortiment is...
Volgens mij welquote:
Ja helaas wel...quote:
maatje 6 voor de pluggen is prima, niet te groot (makkelijk boren) en niet te klein. Heb hier alle billy's met maatje 6 vastgezet en zitten muurvast.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 19:49 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Van de week een paar Billy's en Benno's gescoord, staan inmiddels al in elkaar te wachten tot ze zondag verankerd gaan worden in een betonnen muur. Doet een vriend van me, en die belde dat ik even moest kijken hoe breed die beugels waren en daar dan de juiste maat slagpluggen voor kopen... Nou ben ik tot zondag niet thuis dus meten wordt lastig, dus iemand een idee wat voor maat pluggen ik nodig heb zodat ik die voor zondag nog even kan scoren?
Hier ook gewoon gedaan een geen enkel probleem mee gehad!quote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:21 schreef willempjewever het volgende:
Klopt het dat je de Enje rolgordjinen niet kan inkorten?
Ik heb voor het hele huis die dingen gehaald, maar las net op internet dat je die niet kan inkorten omdat ze gaan rafelen??? Kan ik weer terug met alles als dit klopt
quote:
Volgens mij issie te laag daarvoor?quote:
Mijn antwoorden via PM zijn ook onbevredigend geweest blijkbaarquote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:30 schreef Leonietje83 het volgende:
Hallo beste Ikea-medewerkers of Ikea-gebruikers!
Vanmiddag heb ik Ikea gebeld met twee vragen maar kreeg zeer onbevredigende antwoorden.
Graag zou ik antwoord krijgen op onderstaande vragen, naar aanleiding van mijn keuken-bouwen.
(Zie mijn topic)
De bedekkingspanelen voor boven de oven en bovenin het aanrecht-kastje zijn voorgeboord maar ik kan niets vinden waarmee ik ze ook daadwerkelijk aan het kastje kan monteren. (L-beugeltje, schroefjes?)
Moet je die bij de bouwmarkt gaan kopen? (En waarom zijn ze dan voorgeboord? Heel kleine kans dat je iets vindt met precies de juiste afstanden toch?)
Daarnaast heb ik een probleem met de vaatwasser, daar past echt geen plint van 21 cm onder, en hij zit nu zeker 12 cm onder de plaats waar het aanrechtblad gaat komen. Hij moet dus op een verhoging...
Ik had verwacht dat er wel een plaat met stel-poten meegeleverd zou zijn, anders had ik die van de oude keuken niet weggedaan... Moet ik zo'n plaat nu zelf gaan fabriceren of heeft Ikea wél een oplossing voor dit (lijkt me toch veel voorkomende) probleem?
Ik hoor het graag! Alvast bedankt!
Die had ik nog niet gelezen toen ik dit postte!quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:59 schreef Bartjebart het volgende: Mijn antwoorden via PM zijn ook onbevredigend geweest blijkbaar![]()
Het is een 60x13 voor bovenaan in het aanrechtkastje. Morgen langs de bouwmarkt dus. Wel heel raar dat daar niet iets voor bijgeleverd zit, het is wel zo bedoeld. (Staat op paklijst bij aanrechtkastje en past ook)quote:Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dacht dat je de PERFEKT panelen bedoelde. Wanneer je een ladefront (60x13 of 80x13) wilt vast maken dan moet je daarvoor stoelhoekjes kopen bij de bouwmarkt. Normaal gesproken worden er bij de panelen van 9,4cm driehoekige kunststof 'houders' meegeleverd, deze klem je aan 2 metalen pinnen die je in de kast drukt.
Het WAT?!?! Je wilt toch niet zeggen dat er een handleiding is voor de hele keuken he? Nu ik bijna klaar ben...quote:Wat staat er in het 'zo-bouw-je-het-op-boekje' beschreven?
Waarom heeft die MUTS die ons in de winkel geholpen heeft dat niet gezegd? Wel zeggen dat de koelkast ergens niet kan (waar hij wel kan) en dit detail maar even vergeten? GRRRRquote:Wat betreft je vaatwasser heeft IKEA normaliter 1 alternatief; de RENLIG DWTI60. Dit is de enige vaatwasser die op 21cm af te stellen is. Mocht je de andere vaatwasser (gekozen) hebben, dan moet je deze inderdaad op een verhoging zetten.
(er zitten trouwens wel stelpoten onder je vaatwasser, hoe je deze kunt verhogen staat beschreven in 1 van de boekjes die je bij je vaatwasser hebt gekregen)
Ik ga het eens proberen met de kleinste, die was maar iets van 10 euro meen ik en dat kan ik wel even testen. Vind ze namelijk wel leuk. En Ikea zit hier minimaal 100 km rijden vandaan, dus dat kost me een halve dag die ik beter kan besteden aan het ophangen van die rolgordijnen ipv ze om te ruilen.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:29 schreef Syytön het volgende:
IKEA raadt af om ze smaller te maken (neem aan dat je dat bedoelt?) maar ik heb het gedaan en ging prima hoor. Gewoon heel netjes met een scherpe schaar knippen. Sterker nog, volgens mij stond zelfs in de instructies hoe je het moest doen. De bewoner na mij heeft ze laten hangen, dus die zal er ook wel tevreden over zijn.![]()
Zou het gewoon proberen met een van je rolgordijnen, met de goedkoopste.
niet echtquote:
Er is een periode dat artikelen "uitgaand" zijn; er komt geen voorraad meer binnen maar de huidige voorraad kan gewoon nog worden verkocht. Of dat met of zonder korting gaat (en dus extra hard of normaal) dat verschilt per winkel. Online is dat niet na te gaan helaas.quote:Op donderdag 27 mei 2010 22:36 schreef Lolaatje het volgende:
Ik wilde zaterdag nog een paar Iris vouwgordijnen halen, maar ik neem aan dat deze ook uit het assortiment zijn gezien ze niet meer op de site staan.
Bestaat er een kans dat ze nog in de winkel zijn te vinden of wordt iets direct uit de winkels gehaald als het uit de collectie is?
Met de FIXA 2D gereedschapsset of een willekeurige metaalpons kun je een gat maken in de spoelbak. IKEA keukenkranen hebben een uitsparing van 35mm nodig. Of jouw kraan daarop past weet ik niet. Ziet er nogal oud uit. Kun je niet beter voor een tientje de LAGAN kraan kopen, of voor 25 euro de SUNDSVIK o.i.d.?quote:Op zondag 30 mei 2010 18:11 schreef Leonietje83 het volgende:
HELP! Hoe maak ik een gat in het achterstuk van de Boholmen wasbak voor de kraan?!?!
En hoe krijg ik dan deze kraan er op?
HELP!
En bedoel je dan dat je van die wanden wilt overnemen?quote:Op zondag 30 mei 2010 19:24 schreef LadyDanae het volgende:
Weet iemand hoe ze die wandjes maken in die "ik woon op 50m2" woonideeën? Ik woon op 50m2 maar dan zonder binnenmuren..Doen ze die dingen ook wel 's weg misschien?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |