abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81360386
Na heel veel lurken hier, nu een eigen topic! Zelf keuken-klussen!
Mijn moeder baalt al zeven jaar van haar keuken maar dacht dat het een fortuin zou gaan kosten deze te vervangen. Toen ondekte ik de 'Zweeds design'-keukenplanner en het bleek best binnen budget te kunnen!!!
Na vele afgewezen ontwerpen (te open -dan zie je alle troep!-, niet genoeg kastruimte, ik wil een apothekerskast etc etc.) had ik eindelijk een ontwerp gemaakt dat mijn moeder beviel:

Het lijkt behoorlijk op wat er nu staat, alleen meer in mijn moeders smaak (strak, wit hoogglans) en met de apparatuur die ze graag wil. Combi oven op buikhoogte -niet meer bukken- en een echte vriezer met meerdere lades ipv zo'n vakje in de koelkast, een warmhoudlade, apothekerskast en veel kastruimte en geen barretje meer.
Als de keuken dan toch vervangen wordt, dan maar ook de ruimte vergroten (info volgt), en een andere vloer, nieuwe tafel... Dus maar gewoon een flinke verbouwing. En ik ga dat wel 'even doen'.
Ik ben behoorlijk handig maar heb nog nooit een keuken gemonteerd. Gaat dus een flinke uitdaging worden! Tips en truuks zijn dus meer dan welkom!!!
Dit is de keuken zoals hij was:

Inmiddels is al het een en ander gebeurd, hierover meer in volgende post!
  woensdag 12 mei 2010 @ 22:05:02 #2
115062 onderjas
Eigenlijk een trui
pi_81360820
De schets ziet er leuk uit. Ik heb verder geen ervaring ermee maar ben wel benieuwd hoe het eruit komt te zien.
pi_81361099
Let op, het blijft niet alleen bij de kosten van de keuken.
Ik geloof dat wij zeker de helft van de kosten van de keuken er bij op hebben moeten tellen.
Tegels, verf, schroefje hier, kit randje daar, leidinkje zus, koppelingetje zo.
Veel succes
pi_81361480
Zoals je ziet zit er een vide in de keuken, met daar beneden de woonkamer (je komt het appartement binnen op niveau van de keuken)
Een klein deel van de vide was overbrugd door een rooster:

Super mooi maar daardoor zat je in de keuken niet lekker aan het raam met geweldig uitzicht:

Na heel veel piekeren, toch besloten de vide dicht te gooien, maar dan wel met hetzelfde rooster als ook op het meest rechter stuk lag! Dus je kan nog wel naar beneden kijken!
Hiervan volgen nog foto's... Nu niet bij de hand.
Dat heeft m'n moeder allemaal laten doen. Nu is de keuken zo'n 7m2 groter!

Eergisteren was het dan zo ver: Het blauw-gele designteam kwam de keuken brengen.
1000 kilo aan kastjes en apparatuur! Van tevoren hadden we het rooster afgeplakt met plastic,
zodat de troep zoveel mogelijk beperkt blijft tot de keuken boven.
Zo ziet het er nu uit:

Foto van Iphone, mindere kwaliteit dus...

Morgen gaat het grote sloop-inelkaarzet-opbouw-feest beginnen!
Dan weer updates!
pi_81361849
leuk, is ligt er nog iets op dat rooster of kan je erin wegzakken met je stoelpoot?
Don't trust anyone else!
Trust me!
pi_81362288
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 22:25 schreef groggy het volgende:
leuk, is ligt er nog iets op dat rooster of kan je erin wegzakken met je stoelpoot?
Er moet inderdaad nog plexiglas oid op komen, maar dat is superduur! zoeken dus nog naar goedkopere (transparante) oplossing!

Krijg net nog foto's van mijn moeder binnen van de keuken zoals hij nu nog staat:

En van de heren van "DEJO" die het rooster aan het plaatsen zijn:

En van de dichte vide, zonder hek er omheen:
(Zie ook hier de IKEA-vloerbeschermer die dienst doet als anti-doorzakker)

En deze met fout-dierenprint-bankje (de buurvrouw vertelde ooit dat ze vlak nadat m'n moeder er was komen wonen, dacht dat ze een hoerenmadam oid was... ) op de tekenladekast die inmiddels de deur uit is. (Bankje staat nu op afgezaagde Zweedse poten)

woensdag 12 mei 2010 @ 22:43:10 #7
248266 heartwork
Works of heart bleeding dark
pi_81362915
succes met de verbouwing!
Plexiglas lijkt mij behoorlijk krassen als vloerbedekking.
Is daar niets beters voor te vinden?
Big mouth strikes again
pi_81363557
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 22:43 schreef heartwork het volgende:
Plexiglas lijkt mij behoorlijk krassen als vloerbedekking.
Is daar niets beters voor te vinden?
Als iemand een betaalbaar en goed materiaal weet, hou ik me natuurlijk aanbevolen!
Op de rest van de vloer komt het volgende:

Kliklaminaat dat er uitziet als tegels dus. De antracietkleurige. Er ligt nu een houten vloer (dat lag er bij de koop al in) maar m'n moeder is niet van het 'onderhoud' en die vloer ziet er dus echt niet meer uit!
Echte tegels wil ze niet omdat dat koud is aan je voeten en omdat als je dan iets laat vallen, het zeker meteen stuk is. Dus voor deze oplossing gekozen. Ik vind het gaaf! Ben benieuwd hoe het er uit gaat zien als alles ligt! (Na installatie van de keuken en al het schilderwerk, ga ik aan de vloer beginnen!)

[ Bericht 45% gewijzigd door Leonietje83 op 12-05-2010 23:00:41 ]
pi_81363665
Wat leuk!
Enne keihard plastic is denk ik niet doorzichtig genoeg euhm ga verder denken.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_81372150
wat komt er in die kastjes die bij het spoelgedeelte op de kopse kant komen?

ben ik de enige die dat er raar uit vind zien?

verder wel mooi verbouwingske
  Moderator donderdag 13 mei 2010 @ 09:32:31 #11
155227 crew  Guppy
dus
pi_81372231
Wat een bijzonder appartement
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_81377409
We zijn begonnen met het 'afbreken' van de keuken. Deze wordt hergebruikt dus moet het wel voorzichtig... Nu lunch, en het staat er zo bij:

pi_81379179
Leuk!!!
Ik ga dit volgen! Ik heb een kleinere versie onlangs ook in elkaar gezet, dus voor vragen mag je altijd pm-en hoor!
Gaat je moeder ook helpen of doe je het allemaal alleen?
pi_81379355
Inderdaad een leuke topic weer. Succes en ik kijk mee . Helaas geen nuttige bijdrage.
Ik vind dat rooster wel een beetje eng, maar dat is persoonlijk denk ik.
  donderdag 13 mei 2010 @ 14:03:12 #15
3185 Adelante
To let it go now
pi_81379441
Leuk, benieuwd naar het eindresultaat.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_81379754
Ik blijf het zeggen en herhalen: Altijd bewondering gehad voor hen die zelf aan
de slag gaan en niet iemand inschakelen zoals ik.
75 topics = FIN
  donderdag 13 mei 2010 @ 14:28:34 #17
284205 Sulley02
Top schrikker
pi_81380289
Leuk, ik lurk mee! Ben wel benieuwd hoe de keuken gaat worden. Succes TS!
pi_81384847
Zoooooo, weer even een update:

Tegels allemaal verwijderd, (bijna allemaal door m'n beste vriendin Sophie, die eigenlijk alleen lunch kwam brengen) hoge kasten weg, kozijn van binnen-raam weggebeiteld, (steken nu niet meer uit, want hier komen nog hogere kasten voor), deel van blad en ladekastje verwijderd, afzuigkap weggehaald.
Alles is nu klaar om de hoge kastjes te verwijderen. Gaat nog wat worden, hier zitten allemaal inbouwspots in...

en hier hing dus de afzuigkap en zaten helmaal tegeltjes:

Heb hier alleen een probleem mee... Die kastjes en die plank er tussen (met spotjes) zitten bovenop met een verbindingsstukje aan elkaar geschroefd. Die ga ik dus nooit los kunnen schroeven zo lang die kastjes nog hangen... HELP?!
pi_81385370
maybe is het een oplossing om een bitje vast te pakken met een tang en dan de schroeven losdraaien
Don't trust anyone else!
Trust me!
pi_81387311
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 17:03 schreef groggy het volgende:
maybe is het een oplossing om een bitje vast te pakken met een tang en dan de schroeven losdraaien
Jaaaa! heel zwaar maar het is gelukt! bedankt voor de tip!
pi_81388380
gaat goed!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_81388711
Dit wil ik volgen. Supertof
Let me be the cherry on your chocolate carrot cheesecake
pi_81395665
En weer een update:

Bovenkastjes, hoekkast, gasfornuis en oven verwijderd.
Nu te laat om nog herrie te maken dus morgen weer verder...

donderdag 13 mei 2010 @ 22:04:13 #24
67385 ROG
Go on, say it.
pi_81396966
Tvp
  donderdag 13 mei 2010 @ 22:31:43 #25
52191 DABAMaster