Na heel veel lurken hier, nu een eigen topic! Zelf keuken-klussen!
Mijn moeder baalt al zeven jaar van haar keuken maar dacht dat het een fortuin zou gaan kosten deze te vervangen. Toen ondekte ik de 'Zweeds design'-keukenplanner en het bleek best binnen budget te kunnen!!!
Na vele afgewezen ontwerpen (te open -dan zie je alle troep!-, niet genoeg kastruimte, ik wil een apothekerskast etc etc.) had ik eindelijk een ontwerp gemaakt dat mijn moeder beviel:
![]()
Het lijkt behoorlijk op wat er nu staat, alleen meer in mijn moeders smaak (strak, wit hoogglans) en met de apparatuur die ze graag wil. Combi oven op buikhoogte -niet meer bukken- en een echte vriezer met meerdere lades ipv zo'n vakje in de koelkast, een warmhoudlade, apothekerskast en veel kastruimte en geen barretje meer.
Als de keuken dan toch vervangen wordt, dan maar ook de ruimte vergroten (info volgt), en een andere vloer, nieuwe tafel... Dus maar gewoon een flinke verbouwing. En ik ga dat wel 'even doen'.
Ik ben behoorlijk handig maar heb nog nooit een keuken gemonteerd. Gaat dus een flinke uitdaging worden! Tips en truuks zijn dus meer dan welkom!!!
Dit is de keuken zoals hij was:
![]()
Inmiddels is al het een en ander gebeurd, hierover meer in volgende post!