quote:Op zondag 11 april 2010 20:40 schreef Spoortie het volgende:
Ik had 't al eerder over of ik 't aan een vriendin van me moest vertellen, maar ik ben haar ondertussen nog niet tegengekomen en op MSN blijft 't eigenlijk maar terugkomen dat ik af en toe 'een beetje raar' doe..
Moet ik 't nu maar gewoon op MSN vertellen of wachten tot ik haar weer zie..?
Pas weer een vriendschap kwijtgeraakt, omdat ik gevoelens kreeg. Nu moet ik tijdelijk harder werken voor hetzelfde geluk. It’s all in the gamequote:Op zondag 11 april 2010 20:52 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Als je zo negatief blijft zal je altijd vrijgezel blijven.
Dat is erg gelukkig en je van harte gegund.quote:Op zondag 11 april 2010 20:30 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Deze passende baan draagt zeker veel bij aan mijn geluksbeleving.
Impliciet merkte ik inderdaad een sterke behoefte bij je. Ik hoop ook voor je dat je een goede en leuke vrouw zal vinden. Net zo goed als die baan, die je zo'n 8 later toch hebt gevonden. Dankzij dat je bleef volharden en zelfs je studie op peil bleef houden is dat toch gelukt. Dat is knap, want wie houdt dat 8 jaar vol.....quote:Maar ik zou ook nog een partner willen.
Hhmm, dat hoeft niet perse hoor. Echte vriendschap staat of valt niet met een goed baan. Echte liefde is onvoorwaardelijk. Jij bent zonder baan niet minder dan een ander. Natuurlijk heb je meer kans op een partner als je een dik betaalde baan hebt. Maar nogmaals =- als echte liefde speelt - dan zou die baan niet moeten meetellen. Tenminste dat is mijn mening.quote:Die baan is daarvoor een noodzaak (welke vrouw wil er nu een man met een Wajong).
Alleen is maar eenzaam. Maar pas op: het gras bij een ander is altijd groener. Ook alleen zijn heeft grote voordelen. Je moet het denk ik niet doen om ene beter status, maar omdat je om elkaar geeft....quote:Alleen is maar alleen, en samen sta je toch weer wat beter in de maatschappij.
Mooi, ik hoop dat het voor jou ook eens gaat gebeuren.quote:Meerdere jongeren in de kerk gaan trouwen.
Wat jammer. Maar lijkt je een reisgezelschap niets? Met vrijgezellen? Zo vinden mensen ook vaak een partnerquote:Ik heb nu ook niemand om mee op vliegreis te gaan.
Serieus, je hebt helemaal gelijk en ik begrijp je dondersgoed.. Maar nogmaals,quote:Op zondag 11 april 2010 20:46 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Dit is eerder realistisch dan negatief. Financieel is het ook veel aantrekkelijker, alleenstaanden zijn relatief duurder uit. Ik heb nog nooit een vriendin gehad. Nu is Nederland wel het land met de meeste vrijgezellen. Vooral vrouwen die geen man willen.
Ik had antwoord gegevenquote:Op zondag 11 april 2010 21:00 schreef Spoortie het volgende:
Dan de vraag ook nog maar een keer in 't nieuwe topic:
[..]
Kijk dit klinkt al stuk positieverquote:Op zondag 11 april 2010 21:01 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Pas weer een vriendschap kwijtgeraakt, omdat ik gevoelens kreeg. Nu moet ik tijdelijk harder werken voor hetzelfde geluk. It’s all in the game
Wel durf ik, dankzij deze baan, nu gemakkelijker contact te maken met vrouwen (ook buiten het werk). Maar ik blijf met vragen zitten: moet ik vertellen over Asperger of juist niet. Zo'n diagnose is niet bepaald hip. Ik zou het ook veel liever anders verwoorden. In andere landen spelen ze ook veel minder open kaart op dit gebied dan in Nederland, verwachten ze die directheid ook niet.
Wat jammer. De moed niet opgeven. Je hebt echt je kwaliteiten die je als persoon aantrekkelijk makenquote:Op zondag 11 april 2010 21:01 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Pas weer een vriendschap kwijtgeraakt, omdat ik gevoelens kreeg. Nu moet ik tijdelijk harder werken voor hetzelfde geluk. It’s all in the game
Zeker waar je nu werkt. Veel mensen, vooral ook op jouw niveau. Dat was als postbesteller wel anders...quote:Wel durf ik, dankzij deze baan, nu gemakkelijker contact te maken met vrouwen (ook buiten het werk).
Dat is lastig. Het bekende dilemma: wie vertel je het en wie niet. En als je het verteld:wanneer dan?quote:Maar ik blijf met vragen zitten: moet ik vertellen over Asperger of juist niet. Zo'n diagnose is niet bepaald hip. Ik zou het ook veel liever anders verwoorden. In andere landen spelen ze ook veel minder open kaart op dit gebied dan in Nederland, verwachten ze die directheid ook niet.
Dat ligt er aan hoe goed jij om kan gaan met Real Life contact en confronterende vragen...quote:Op zondag 11 april 2010 21:00 schreef Spoortie het volgende:
[..]
Ja maar die is dus niet doorgegaanquote:Op zondag 11 april 2010 21:11 schreef EchtGaaf het volgende:
Maar Tijn, je had dit weekend toch een date?
Wat jammerquote:Op zondag 11 april 2010 21:14 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ja maar die is dus niet doorgegaanTsja ik weet eigenlijk niet wat ik hier mee moet.
Hmm nee.quote:Op zondag 11 april 2010 21:15 schreef Stupendous76 het volgende:
Was deze al langs gekomen?
Welke symptomen van autisme heb jij?
Je moet het gewoon goed en duidelijk brengen/zeggen.. gewoon precies zoals jij bent of zoals jij het voelt.quote:Op zondag 11 april 2010 21:13 schreef Spoortie het volgende:
Ja oke, ik zal 't haar wel vertellen als ik haar weer zie, beter dan over MSN als ik jullie zo hoor.
Ze is niet komen opdagen.quote:
Ik sluit niet uit dat ik om via mijn werk iemand ontmoet waarmee het klikt. Hier staan ze sowieso al heel open voor mensen die niet standaard zijn zeg maar. Ik ben trouwens vijf jaar op zoek geweest, want ik was al postbezorger (toen nog postbode) in mijn studententijd.quote:Op zondag 11 april 2010 21:09 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Wat jammer. De moed niet opgeven. Je hebt echt je kwaliteiten die je als persoon aantrekkelijk maken![]()
[..]
Zeker waar je nu werkt. Veel mensen, vooral ook op jouw niveau. Dat was als postbesteller wel anders...
[..]
Dat is lastig. Het bekende dilemma: wie vertel je het en wie niet. En als je het verteld:wanneer dan?
Verder: vroeg of laat komt het denk ik toch op de proppen. Je hebt wajong. Die kan weer eens in beeld komen als je zonder werk komt.
Dat bedoel ik dus... zo gemakkelijk kunnen mannen voor blok worden gezet in NL. Waar zijn de normen en waarden gebleven?quote:Op zondag 11 april 2010 21:19 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ze is niet komen opdagen.En ik realiseer mij dat ik best veel voor haar voel maar altijd The other men zal blijven.
Het zit toch iets anders in elkaar. Maar dat ga ik hier niet vertellen.quote:Op zondag 11 april 2010 21:29 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus... zo gemakkelijk kunnen mannen voor blok worden gezet in NL. Waar zijn de normen en waarden gebleven?
Dat is echt balen.quote:Op zondag 11 april 2010 21:19 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ze is niet komen opdagen.En ik realiseer mij dat ik best veel voor haar voel maar altijd The other men zal blijven.
Succes.quote:Op zondag 11 april 2010 22:19 schreef DeHovenier het volgende:
Overnorgen theorie-examen, benieuwd hoe dat gaat.
Die tekst is baas.. of het is misschien individueel, en generalisatie bestaat niet, ik heb ook geen zin om de tekst te copy pasten en te highlighten.. maar fuck.. die man is autistisch, of niet? Of is het een overgevoelig mietje? Ik vind het autypisch, of iig herkenbaar.. En het heeft mij ook steun gegeven een tijd terug.quote:
Voor wat? Succes iigquote:Op zondag 11 april 2010 22:19 schreef DeHovenier het volgende:
Dat is één van meest klote gevoelens die er is. Om van te huiveren.quote:Op zondag 11 april 2010 21:19 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Cliché; niet druk maken.. het is echt makkelijkquote:Op zondag 11 april 2010 22:30 schreef DeHovenier het volgende:
Voor autorijden
Heb veel vragen gemaakt, maar wel steeds 4/5/6 fout
Welterusten en beterschapquote:Op zondag 11 april 2010 22:21 schreef Demise het volgende:
[..]
Succes.
Ik ga naar bed, trouwens. Ja, ik mocht om 23:00 vandaag, hoef morgen pas om 11:00 weg, maar ik voel me niet zo lekker.
Hbo doe ik met twee vingers in mijn neus, theorie heb ik nog altijd nachtmerries vanquote:Op zondag 11 april 2010 22:39 schreef Autidude het volgende:
[..]
Cliché; niet druk maken.. het is echt makkelijk![]()
Juist door al die verhalen en stress is het moeilijk, is een soort van hectische verkeerssituatie simulatie
![]()
Het is geen HBO
Ja precies, ik ook wel, maar voor mij is die afstand wel doorslaggevend.quote:Op zondag 11 april 2010 22:48 schreef ikke043 het volgende:
Hoe serieus is die meet? Ik ben namelijk wel geinteresseerd
Aah kom op, Demise komt uit groningen en ik uit Maastrichtquote:Op zondag 11 april 2010 22:51 schreef Spoortie het volgende:
[..]
Ja precies, ik ook wel, maar voor mij is die afstand wel doorslaggevend.
Tja, als ik een eigen auto had had 't geen probleem geweest maar ik ben pas 16 hequote:Op zondag 11 april 2010 22:53 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Aah kom op, Demise komt uit groningen en ik uit Maastricht
Dus verder weg als een van ons kun je niet wonen
Ik heb ook geen auto(of rijbewijs) ben alleen iets dichter bij de doodquote:Op zondag 11 april 2010 22:56 schreef Spoortie het volgende:
[..]
Tja, als ik een eigen auto had had 't geen probleem geweest maar ik ben pas 16 he
40 minuten, ik moet 2 uur en 20 minuten, valt me nog meequote:Op zondag 11 april 2010 23:38 schreef francis998 het volgende:
ik heb dat mooie rode pasje als bijna 3 jaar..maar niet gebruiktin nederland.
Verder tja..die meet lijkt me wel leuk..hoewel..ik toch ertegen op zit..helemaal naar utrecht te moeten...
maar als dat de beste optie is..heb ik er die 40 min. trein wel voor overzolang het weer een beetje meewerkt
ja maar voor zijn 40 min. net als bijna 5 uur..aangezien ik alles binnen loopafstand heb..zelfs Rotterdam CSquote:Op zondag 11 april 2010 23:40 schreef ikke043 het volgende:
[..]
40 minuten, ik moet 2 uur en 20 minuten, valt me nog mee
Nouja zeg.quote:Op zondag 11 april 2010 23:05 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Ik heb ook geen auto(of rijbewijs) ben alleen iets dichter bij de dood
En Demise is geloof ik ook 16
Maar ik ben dus ook pas 17. Met de trein reizen is helemaal niet moeilijk (vind ik). Als je op mijn traject woont (lees: ergens tussen Utrecht en Grunning'nquote:Op zondag 11 april 2010 22:56 schreef Spoortie het volgende:
[..]
Tja, als ik een eigen auto had had 't geen probleem geweest maar ik ben pas 16 he
Volgens mij best wel serieus. In ieder geval, ik was serieus.quote:Op zondag 11 april 2010 22:48 schreef ikke043 het volgende:
quote:Op zaterdag 10 april 2010 17:28 schreef Demise het volgende:
[..]
Toch, wie weet. Mensen gaan rare dingen doen als ze oud zijn en beseffen dat ze nog maar weinig tijd over hebben om dingen recht te zetten.
[..]
Iemand die tegen me praat is net een soort vlieg die om mijn hoofd zoemt. Ben ik chagrijnig, moe of geïrriteerd, dan erger ik me aan die vlieg. Als ik me goed voel, kan ik het ontzettend interessant vinden hoe dat beest vliegt, hoe het zijn pootjes houdt en hoe vaak zijn vleugels slaan. Zodra de vlieg op mij gaat zitten, komt 'ie te dichtbij. Dan wil ik dat het beest opflikkert, weg gaat en dan moet het dood. Die vlieg die op mij zit is dan te vergelijken met een mens dat een conversatie met me wil beginnen, waarin ik ook moet reageren. Dan voel ik me altijd ergens bedreigd, iemand komt te dichtbij.
Kun je iets meer vertellen hoe het er bij jou toe gekomen is dat je gediagnoticeerd bent?quote:
Ik vind bij nader inzien de tekst in die spoiler niet mijn sterkste bijdrage aan deze topicreeks.quote:Op zaterdag 10 april 2010 23:37 schreef Demise het volgende:
[..]
Wanneer ben jij grof geweest wat betreft taalgebruik?
Ik heb al best wat ervaring met IQ testen, met name tijdens assessments voor nieuwe banen. Voor mijn vorige werkgever heb ik op vier banen gesolliciteerd en vier assessments waar IQ testen onderdeel van waren gedaan.quote:Op zaterdag 10 april 2010 23:39 schreef Demise het volgende:
[..]
Zo'n IQtest is een ramp. Tenminste, dat vond ik (zonder ritalin, dus was erg onrustig). Ik moest drie dagen lang, elke dag vier/vijf uur allerlei stompzinnige testjes doen en vragen beantwoorden.
Nu weet ik niks en blijf ik maar zemelen. Of ik weet straks dat ik Asperger of een andere Autistische stoornis heb en dan kan ik daar gerichter mee om proberen te gaan, of ik weet zeker dat ik heb niet heb en dat ik “gewoon” gek ben.quote:Op zaterdag 10 april 2010 23:44 schreef francis998 het volgende:
[..]
Als je er zeker van wilt zijn zou ik dit doen.
Maar wees ook zeker dat dit alles in positief als negatief kan zijn..wees er dus zeker van dat je dit wilt.
Mijn suggestie: houd regelmatige slaaptijden vast: grote kans dat je er beter door functioneert.quote:Op zondag 11 april 2010 10:42 schreef Demise het volgende:
[..]
Ouderlijk duo woont nog steeds thuis, bedtijden zijn nog van kracht tot mijn 18e.![]()
Met Groningen is niks mis!quote:Op zondag 11 april 2010 15:15 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Wie gaat er dan ook in Groningen wonen![]()
[..]
Hmm: ik vind het niet handig/netjes dat ze dat pas zo kort van te voren van je vragen.quote:Op zondag 11 april 2010 15:53 schreef tijnbrein het volgende:
Even iets anders. Ik ga vanaf volgende week maandag een cursus omgaan met autisme doen.
Staat er in die brief dat als je wilt iemand mag meenemen die je gedurende die cursus ondersteund.
Dat een partner, huisgenoot of goeie kennis zijn. Etc.
Dat wordt leuk.Aangezien ik de eerste 2 sowieso al niet heb
En die laatste zou ik niet weten wie ik daarvoor zou kunnen vragen.
Vrienden heb ik niet echt en die ik heb weten het eigenlijk niet eens. Volgens mij eentje wel maar daar heb ik de laatste tijd totaal geen contact meer mee![]()
Familie is ook uitgesloten. Ouders willen het niet weten. Zusjes en broertje weten het niet.
Collega's ook eigenlijk niemand van mijn collega's zou ik het durven te vertellen dat ik PDD-NOS heb.
Maar gelukkig hoeft het niet. Alhoewel het eigenlijk wel min of meer vereist wordt![]()
Het lijkt mij wel interresant die cursus ik hoop dat ik er iets van leer.
We hebben in ieder geval één ding gemeen…quote:Op zondag 11 april 2010 18:07 schreef Spoortie het volgende:
Weet niet of ik zal komen op zo'n meet maar is 't niet redelijk moeilijk om met mensen te praten van verschillende leeftijden/hobby's&interesse's enzo..?
Ik heb het niet zo op tattoo’s: ik vind het zelden mooi. Daarnaast is het tegenwoordig een zeldzaamheid als iemand geen tatoo’s en/of piercings heeft.quote:Op zondag 11 april 2010 19:07 schreef Demise het volgende:
[..]
Hm. Ik kan me één punt bedenken waarop het (voor mij) gemakkelijker zou zijn een jongen te zijn, en dat is bij het nemen van een tattoo. Bijna elke plek op het lichaam waar ik zou overwegen een tattoo te laten zetten, kan problemen opleveren met een latere baan. In de nek met een knotje, op de schouder met een jurk met een open rug, op de arm sowieso met een jurk, op de kuit met een mantelpak... Niet dat ik mezelf in mantelpak zie rondlopen, maar dat is nú. Wie weet hoe ik daar later over denk. Terwijl als man de schouder niet zoveel problemen oplevert.
[..]
Absoluut IRL.quote:Op zondag 11 april 2010 21:00 schreef Spoortie het volgende:
[..]
Af en toe mag het best, hoor. Heb ik in ieder geval geen problemen mee.quote:Op maandag 12 april 2010 09:25 schreef Ferrobarr het volgende:
[..]
Ik vind bij nader inzien de tekst in die spoiler niet mijn sterkste bijdrage aan deze topicreeks.
Tja. Ik denk dat ik zelf ook enigszins de hand in die lengte heb gehad. Ik vergat de tijd in de pauze, waardoor we een uur misliepen, etc.quote:[..]
Ik heb al best wat ervaring met IQ testen, met name tijdens assessments voor nieuwe banen. Voor mijn vorige werkgever heb ik op vier banen gesolliciteerd en vier assessments waar IQ testen onderdeel van waren gedaan.
Dat ging erg goed: ik scoorde altijd erg hoog. Voor mij was dat nogal een openbaring, want na een miserabele school en studietijd vond ik mezelf eerder gek dan slim. Maar dat bleek dus erg mee te vallen.
Gedurende drie dagen vier/vijf uur per dag testen doen lijkt mij wel heel erg veel. Ik vraag me ook af wat daar de toegevoegde waarde van is. Heb je het idee dat je de testen minder goed gemaakt hebt omdat je onrustig was?
Denk het ook, dus het zal wel niet zo veel veranderen, volgend jaar.quote:[..]
Mijn suggestie: houd regelmatige slaaptijden vast: grote kans dat je er beter door functioneert.
Dan laatste vind ik eigenlijk wel een erg goed idee.quote:[..]
We hebben in ieder geval één ding gemeen;
En verder over een meeting:
- In een niet te drukke kroeg of een park (mooi weer) heeft mijn voorkeur (dan kun je ook wegrennen als je niet meer wilt).
- Beetje centraal in NL heeft mijn voorkeur
- Om te voorkomen dat saboterende lurkers (zoals laatst die KLB posters) ook komen stel ik voor details per PM aan de frequente posters bekend te maken.
Ik heb al een wenkbrauwpiercing en een piercing bovenin mijn oor.quote:[..]
Ik heb het niet zo op tattoo's: ik vind het zelden mooi. Daarnaast is het tegenwoordig een zeldzaamheid als iemand geen tatoo's en/of piercings heeft.
Het is op z'n zachts gezegd niet netjes als ze wel een afspraak maakt en vervolgens niet komt opdagen. Ik weet niet of je contact had via de mail oidquote:Op zondag 11 april 2010 21:19 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Succesquote:Op zondag 11 april 2010 22:19 schreef DeHovenier het volgende:
Dus als ik het goed begrijp, ben je 5 jaar lang fulltime postbezorger geweest? En je huidige baan de eerste baan die studierelevant is? Dan vind ik het ongelofelijk knap dat je zo lang de moed niet opgegeven hebt. Die vijf jaar is zo ongeveer net zolang als heel je studiequote:Op zondag 11 april 2010 21:21 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Ik sluit niet uit dat ik om via mijn werk iemand ontmoet waarmee het klikt. Hier staan ze sowieso al heel open voor mensen die niet standaard zijn zeg maar. Ik ben trouwens vijf jaar op zoek geweest, want ik was al postbezorger (toen nog postbode) in mijn studententijd.
Ik denk dat eerlijk gewoon het langste duurt. Ik denk dat het een zware last is om met het geheim rond te lopen, dat alleen is al niet prettig.quote:Is het een voordeel als je geen diagnose hebt? Dan kun je namelijk ook niet de morele verplichting hebben om er over te vertellen. Een diagnose kun je verzwijgen, maar als de partner er later om vraagt is het moeilijk om te zeggen: ik ga me wel laten testen (terwijl de diagnose er al ligt).
Ze moeten zeker met oplossingen komen. Heb je affiniteit met computers?quote:Als ik zonder werk kom, ga ik misschien wel software tester worden. De overheid wil de arbeidsparticipatie toch al bevorderen (ook vanwege de vergrijzing), dus ze zullen sowieso wel met een oplossing ‘moeten’ komen tegen werkloosheid.
Dank. Ik vraag me af waarom ¤125,- (!!) aan intree dan weer goed voor moet zijn.quote:Op maandag 12 april 2010 07:05 schreef femmeChantal het volgende:
Gisteravond was ik wat aan het zappen en kwam ik terecht bij een uitzending van Kruispunt over volwassenen met autisme. Jullie kunnen hem online bekijken, zie http://www.katholiekneder(...)objectID707423.html.
Hierboven lees ik dat het lastig is om werk te vinden / houden. Misschien kan de onderstaande link helpen : http://www.ggze.nl/html/n(...)details-op-16-april.
Succes!
Het is mij even ontgaan, maar waarom zou je het niet bijzettenquote:Op maandag 12 april 2010 11:45 schreef ScarFace- het volgende:
Bezig met cv/solliticatiebrief![]()
Weet niet of ik het rea college er nou bij moet zetten of niet..doe het liever niet maar dan ontstaat er zo`n "gat"
Hm...
Goedemorgen fokkers trouwens![]()
Omdat ik ermee ben gestopt. Het was veel te simpel en ik bereikte er niets mee.quote:Op maandag 12 april 2010 11:48 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het is mij even ontgaan, maar waarom zou je het niet bijzetten
Haha oke.quote:Op maandag 12 april 2010 11:55 schreef EchtGaaf het volgende:
ik denk dat het gat vallen nadeliger is...Gaan ze toch over vragen. (ze zijn toch al zo achterdochtig, ze denken anders al gauw dat je of werkloos bent geweest of erger nog: in de gevangenis hebt gezeten
)
OK, nou begrijp ik het.....Dat is heel lastig, jaquote:Op maandag 12 april 2010 11:58 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Haha oke.
Maar dan moet ik dus ook meteen uitleggen dat dat via het UWV is?
En dat ik een Wajong heb? En Asperger heb.. Het is geen geheim, ik vertel het ook wel als ik dat nodig achtmaar meteen vertellen is weliswaar erg open maar roept toch erg veel vooroordelen op
Want ze vragen ook naar het REA college..als ze het niet al googlen en mij niet eens uitnodigen voor een gesprek
Ik hou het nog heel even voor me allemaal als je het niet erg vind.quote:Op maandag 12 april 2010 12:01 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
OK, nou begrijp ik het.....Dat is heel lastig, jaErg lastig...
Maaruh, kan je niet iemand om advies vragen? Bijvoorbeeld bij het REA college zelf?
Mag ik vragen, wat is het voor een vacature? Bedrijf?
Succes ermee. Hopelijk wordt het wat.quote:Op maandag 12 april 2010 12:12 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Ik hou het nog heel even voor me allemaal als je het niet erg vind.
Ik heb wel iemand om advies aan te vragen dat gaat vanmiddag misschien nog wel lukken.
Gaat goed komen
Ik post nog wel een andere keer hoe het is gelopen
Tja, een stage-ervaring kan natuurlijk wel degelijk relevant zijn. Niks mis mee zou ik zeggenquote:Op maandag 12 april 2010 12:19 schreef ScarFace- het volgende:
Ik heb bijvoorbeeld allerlei stages gelopen, en vroeger een erg korte tijd een krantenwijk gelopen.
Ik ken mensen die dat er ook allemaal op zullen zetten, tja, tis ook niet zo relevant
En als antwoord op deze vraag, zou ik zeggen stages moet je er altijd bij zetten, en tja..ik ben iemand die alle baantjes op mijn cv zet, ook zijn het flutbaantjes..maar ze kunnen toch van pas komen om te laten zien dat je een actief iemand bent, die niet altijd stil blijft zitten niksen..want een bedrijf zoekt een actief iemand meestal.quote:Op maandag 12 april 2010 12:19 schreef ScarFace- het volgende:
Ik heb bijvoorbeeld allerlei stages gelopen, en vroeger een erg korte tijd een krantenwijk gelopen.
Ik ken mensen die dat er ook allemaal op zullen zetten, tja, tis ook niet zo relevant
Oh oke. Ik denk er even over na allemaal.quote:Op maandag 12 april 2010 12:22 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Tja, een stage-ervaring kan natuurlijk wel degelijk relevant zijn. Niks mis mee zou ik zeggen
Dat hoge bedrag komt denk ik doordat het in principe geen bijeenkomst voor mensen met autisme is, maar voor psychologen en andere zorgverleners. Maar misschien kunnen mensen met autisme er ook wel iets uit leren, bijvoorbeeld doordat hier staat welke positieve kenmerken er met autisme samenhangen en hoe je daar gebruik van kunt maken. Je kunt eventueel bij die instantie meer info opvragen of eens nagaan welke bedrijven kandidaat waren voor die autisme award. Misschien kom je bij die bedrijven makkelijker binnen. Kortom: doe er je voordeel mee.quote:Op maandag 12 april 2010 11:37 schreef EchtGaaf het volgende:
Dank. Ik vraag me af waarom ¤125,- (!!) aan intree dan weer goed voor moet zijn.
Ja, dat denk ik ookquote:Op maandag 12 april 2010 15:53 schreef femmeChantal het volgende:
[..]
Dat hoge bedrag komt denk ik doordat het in principe geen bijeenkomst voor mensen met autisme is, maar voor psychologen en andere zorgverleners.
Tja, het zal tijd worden dat bedrijven inderdaad eens een keer het licht gaan zien. Al was het maar dat het niet om geld alleen moet gaanquote:Maar misschien kunnen mensen met autisme er ook wel iets uit leren, bijvoorbeeld doordat hier staat welke positieve kenmerken er met autisme samenhangen en hoe je daar gebruik van kunt maken. Je kunt eventueel bij die instantie meer info opvragen of eens nagaan welke bedrijven kandidaat waren voor die autisme award. Misschien kom je bij die bedrijven makkelijker binnen. Kortom: doe er je voordeel mee.
De grote MeetSmurfquote:Op maandag 12 april 2010 18:00 schreef francis998 het volgende:
een ding is wel handig te weten...wie gaat de meet een beetje coordineren..want nu gooien we er allemaal wat in..maar blijft het onduidelijk...
quote:
Stugge lui, ontoegankelijk. Jammer dat die provincie bij Nederland hoort, wmb afscheiden die handel. Nog erger met Friesland en Limburg....quote:Op maandag 12 april 2010 09:25 schreef Ferrobarr het volgende:
Met Groningen is niks mis!
(Ferrobarr heeft in Groningen gestudeerd).
[..]
Waarom zou je het willen doenquote:Ik ben zelf ook eind dertig en denk erover me te laten testen.
Stugge mensenquote:Op maandag 12 april 2010 18:25 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Stugge lui, ontoegankelijk. Jammer dat die provincie bij Nederland hoort, wmb afscheiden die handel. Nog erger met Friesland en Limburg....
[..]
Duidelijkheid, het antwoord op een vraag die hij al lang heeft.quote:Waarom zou je het willen doenWaarom zo die hang naar een etiket?
![]()
Ik heb niet het idee dat je vast gelopen bent, of heb ik het mis?
Ik heb er een bloedhekel aan dat soort lui. Ik kan met dat soort eigengereide lui absoluut niet overweg. Het is of je met stenen praat.; ik begrijp werkelijk niet wat ze bewegen. En humor is hen helemaal vreemd, dat merk ik ook hier weerquote:
Ja, en dan? Hij heeft kennelijk geen enkel besef wat het etiket met je doet. De dynamiek met de omgeving met die wetenschap kan devastating zijn.quote:Duidelijkheid, het antwoord op een vraag die hij al lang heeft.
En ook de vraag: wie ga je het allemaal vertellen. Tip: als je problemen relatief licht zijn of goed te overzien, dan kom je al een heel eind met internet en bibliotheek. Vooral die dilemma's kunnen slopend zijn. Er zijn ook mensen die na een diagnose ineens problemen zien die er eerst niet waren. Of radicaal van leefstijl veranderen.quote:Op maandag 12 april 2010 18:25 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Stugge lui, ontoegankelijk. Jammer dat die provincie bij Nederland hoort, wmb afscheiden die handel. Nog erger met Friesland en Limburg....
[..]
Waarom zou je het willen doenWaarom zo die hang naar een etiket?
Het kan je slopen. Of nog erger: het duivelse dillemma waar je voor komt te staan als je ooit van werk verandert? Wat sempron hiervoor heeft gezegd.
Ik heb niet het idee dat je vast gelopen bent, of heb ik het mis?
ps.
Wat de meeting betreft: ik kom zeker niet.
Zeker maar ik had er eigenlijk al rekening mee gehouden dat ze niet zou komen.quote:
Succesquote:Op zondag 11 april 2010 22:19 schreef DeHovenier het volgende:
Inderdaad. Jammer genoeg kan ik dat niet veranderenquote:Op zondag 11 april 2010 22:36 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Dat is één van meest klote gevoelens die er is. Om van te huiveren.
Totaal niet serieusquote:Op zondag 11 april 2010 22:48 schreef ikke043 het volgende:
Via mail. Tsja ik weet het niet. Misschien is het maar beter zo.quote:Op maandag 12 april 2010 10:38 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het is op z'n zachts gezegd niet netjes als ze wel een afspraak maakt en vervolgens niet komt opdagen. Ik weet niet of je contact had via de mail oid![]()
Maar goed, aan de andere kant moet je misschien blij zijn, want met laffe mensen moet je niet in zee willen gaan.
Dus jij gaat die rol niet op je nemenquote:
Misschien kunnen meerder mensen de organisatie op zich nemenquote:Op maandag 12 april 2010 19:18 schreef francis998 het volgende:
en wie mag die grote meetsmurf dan zijn. Ik wil best helpen..maar ik ben meer een ideen mens ipv. organisator..jiji.
En als utrech de plek is ik ken het niet daar dus geen idee waar dan heen te gaan..
Verder..hier een saai dagje...thuis heel veel opruimen en meubeltjes verplaatsen
Ik maak me er meer zorgen over of ik wel op tijd kom en het juiste lokaal weet te vinden dan dat ik zakquote:Op zondag 11 april 2010 22:39 schreef Autidude het volgende:
[..]
Cliché; niet druk maken.. het is echt makkelijk![]()
Juist door al die verhalen en stress is het moeilijk, is een soort van hectische verkeerssituatie simulatie
![]()
Het is geen HBO
6/7 keer niet geleerd? Zonde van al dat geld!quote:Op zondag 11 april 2010 22:46 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Hbo doe ik met twee vingers in mijn neus, theorie heb ik nog altijd nachtmerries van
Nee grapje hovenierDe theorie is niet zo lastig als je je voorbereid. Ik heb dat alleen 6 of 7 keer niet gedaan
![]()
Daarna ging het opeens goed, verbazingwekkend niet
Hoever ben je al?quote:
Opgelostquote:
Ik zou 't prima vinden, zolang ik geen witte muts op hoef en een blauw blik verf over me heen krijg.quote:Op maandag 12 april 2010 19:11 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dus jij gaat die rol niet op je nemen
Grote smurf heeft een rooie mutsquote:Op maandag 12 april 2010 19:47 schreef Demise het volgende:
[..]
Ik zou 't prima vinden, zolang ik geen witte muts op hoef en een blauw blik verf over me heen krijg.
Het ligt er ook aan welke mensen je treft, hoor. Ik denk dat contact al snel moeilijk wordt als je elkaar niet verstaat (verwijzende naar het Grunning'r dialect), en dat mensen daardoor stugger overkomen. Persoonlijk versta ik dus echt geen woord van plat Gronings, maar in het Twents kan ik iemand prima volgen.quote:Op maandag 12 april 2010 18:25 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Waarom niet?quote:[..]
ps.
Wat de meeting betreft: ik kom zeker niet.
Ik heb al rood haar.quote:Op maandag 12 april 2010 19:50 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Grote smurf heeft een rooie mutsStiekum zou ik dat best willen zien.
Jij met een rooie muts op en blauw geverft.
Je hoeft het ook niet alleen te doen die meet regelen.
Geverfd of naturel?quote:Op maandag 12 april 2010 19:51 schreef Demise het volgende:
[..]
Ik heb al rood haar.En ik wil best een blauw shirt aan doen.
Anders regelen robuust89 en ik het samen, als hij dat ook goed vindt?
Geverfd, soms rood, soms paars, soms zwartrood, soms paarsrood, soms zwartpaars... Ik vergeet steeds welke kleuring ik ook alweer had.quote:Op maandag 12 april 2010 19:54 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Geverfd of naturel?
Dat klinkt als een idee.
Hè bah, ik zie het, ze hebben de uitzending verplaatst.quote:Op maandag 12 april 2010 19:39 schreef DeHovenier het volgende:
En die link van femmeChantal is dood. R.I.P.
Leukquote:Op maandag 12 april 2010 19:56 schreef Demise het volgende:
[..]
Geverfd, soms rood, soms paars, soms zwartrood, soms paarsrood, soms zwartpaars... Ik vergeet steeds welke kleuring ik ook alweer had.Van nature ben ik blond, maar dat staat me niet. Ik heb een beetje krul, dus dan ziet het er heel schattig uit, totdat je de piercing ziet en ik m'n mond opendoe of enthousiast op en neer spring.
Dit past gewoon beter, en mams wil het wel voor me verven dus ik ben ook nog niet zo heel duur uit.
Als je onder schattig druk, enthousiast, fladderend, af en toe zeer gepikeerd (en dan dus ook echt armen over elkaar en neus in de lucht), klein en vreemd verstaat, dan wel.quote:Op maandag 12 april 2010 20:11 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Leuk![]()
Dus jij bent eigenlijk een lief schattig meisje?
Ja dat klinkt wel schattigquote:Op maandag 12 april 2010 20:16 schreef Demise het volgende:
[..]
Als je onder schattig druk, enthousiast, fladderend, af en toe zeer gepikeerd (en dan dus ook echt armen over elkaar en neus in de lucht), klein en vreemd verstaat, dan wel.
En nu de hamvraag: Is dat goed of slecht?quote:
Ja jouw humor, dat is de humor waar iedereen in dit land van genietquote:Op maandag 12 april 2010 18:38 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik heb er een bloedhekel aan dat soort lui. Ik kan met dat soort eigengereide lui absoluut niet overweg. Het is of je met stenen praat.; ik begrijp werkelijk niet wat ze bewegen. En humor is hen helemaal vreemd, dat merk ik ook hier weer
[..]
Het heeft voor jou slecht uitgepakt, dus dan pakt het voor hem ook verkeerd uit.quote:Ja, en dan? Hij heeft kennelijk geen enkel besef wat het etiket met je doet. De dynamiek met de omgeving met die wetenschap kan devastating zijn.
Als je leven redelijk loopt, dan vraag ik mij af of het verstandig is om een diagnose te willen. Of hij loopt hartstikke vast en heeft hulp/uitkering nodig. Dan wordt het een ander verhaal.![]()
Café, wordt het vanzelf lachu.quote:Op maandag 12 april 2010 17:49 schreef Satsuma het volgende:
Vwb de meeting: ik wil wel komen. Ik vind bijna iedere plek wel ok, als het enigszins centraal is. Mijn voorkeur is gewoon ergens in een park picknicken of zo, en anders een rustig terras of cafe.
Ferrobarr: genialiteit en gekte...
Dat laat ik geheel aan jou overquote:Op maandag 12 april 2010 20:23 schreef Demise het volgende:
[..]
En nu de hamvraag: Is dat goed of slecht?
Schattig is cute, je weet toch.quote:Op maandag 12 april 2010 20:23 schreef Demise het volgende:
[..]
quote:Op maandag 12 april 2010 20:28 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Schattig is cute, je weet toch.![]()
En regel het via PM a.u.b. , dan heb je geen ongewenste gasten.quote:Op maandag 12 april 2010 20:49 schreef francis998 het volgende:
oke, maar e..demise en robuust moeten dan ff de details uitwerken..denk ik..aangezien zij het graag zouden o.a. met de rode muts en blauwe shirtjes enzo..![]()
En als er geholpen moet worden..na ja..dan hoor ik het wel
juist goed idee!!quote:Op maandag 12 april 2010 20:51 schreef ikke043 het volgende:
[..]
En regel het via PM a.u.b. , dan heb je geen ongewenste gasten.
Dialect helpt inderdaad niet echt. Ik weet niet of het stugge puur door het dialect komt, ik denk dat het toch meer met de algehele cultuur te maken heeft.quote:Op maandag 12 april 2010 19:50 schreef Demise het volgende:
[..]
Het ligt er ook aan welke mensen je treft, hoor. Ik denk dat contact al snel moeilijk wordt als je elkaar niet verstaat (verwijzende naar het Grunning'r dialect), en dat mensen daardoor stugger overkomen. Persoonlijk versta ik dus echt geen woord van plat Gronings, maar in het Twents kan ik iemand prima volgen.Ik kan zelfs beter Fries dan Gronings.
![]()
[..]
Omdat dan alles vreemd is. Ik hou niet van nieuwe dingen. Veel te stresgevend e.d.quote:Waarom niet?Gewoon een interessevraag, geen verwijt ofzo.
De impact van een diagnose moet allesbehalve onderschat worden. Met positieve en negatieve kanten. Het grootste dilemma is vooral: wie vertel je het ?quote:Op maandag 12 april 2010 18:51 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
En ook de vraag: wie ga je het allemaal vertellen. Tip: als je problemen relatief licht zijn of goed te overzien, dan kom je al een heel eind met internet en bibliotheek. Vooral die dilemma's kunnen slopend zijn. Er zijn ook mensen die na een diagnose ineens problemen zien die er eerst niet waren. Of radicaal van leefstijl veranderen.
Uiteraard.quote:Op maandag 12 april 2010 20:24 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Ja jouw humor, dat is de humor waar iedereen in dit land van genietJouw opvattingen daar draait het in dit land om, en als het iemand niet aanstaat dan rot die maar op.
Het eerste heb ik nergens beschreven; de conclusie die je eraan verbindt is derhalve kut op Dirk.quote:Het heeft voor jou slecht uitgepakt, dus dan pakt het voor hem ook verkeerd uit.
Ik weet niet of je hier iets mee wilde duidelijk maken, maar als dat het geval is snap ik het niet.quote:Op maandag 12 april 2010 17:49 schreef Satsuma het volgende:
Vwb de meeting: ik wil wel komen. Ik vind bijna iedere plek wel ok, als het enigszins centraal is. Mijn voorkeur is gewoon ergens in een park picknicken of zo, en anders een rustig terras of cafe.
Ferrobarr: genialiteit en gekte...
Nee, jij bent het zonnetje in huis.quote:Op maandag 12 april 2010 18:38 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik heb er een bloedhekel aan dat soort lui. Ik kan met dat soort eigengereide lui absoluut niet overweg. Het is of je met stenen praat.; ik begrijp werkelijk niet wat ze bewegen. En humor is hen helemaal vreemd, dat merk ik ook hier weer
[..]
Mijn leven loopt best redelijk, ja. Alleen zie ik niet wat er zoal mis kan gaan als je gediagnoticeerd bent. Kun je voorbeelden geven?quote:Ja, en dan? Hij heeft kennelijk geen enkel besef wat het etiket met je doet. De dynamiek met de omgeving met die wetenschap kan devastating zijn.
Als je leven redelijk loopt, dan vraag ik mij af of het verstandig is om een diagnose te willen. Of hij loopt hartstikke vast en heeft hulp/uitkering nodig. Dan wordt het een ander verhaal.![]()
Ach, wat schattig: ze is onzeker...quote:Op maandag 12 april 2010 20:23 schreef Demise het volgende:
[..]
quote:Op maandag 12 april 2010 20:53 schreef francis998 het volgende:
[..]
juist goed idee!!
Weten de stamgasten hier allemaal wel hoe pm werkt??
Tja, dat helpt dus niet, hè?quote:Op maandag 12 april 2010 21:26 schreef Ferrobarr het volgende:
[..]
Ach, wat schattig: ze is onzeker...
Ik denk dat ze bedoelde: de grens tussen gek en genialiteit is flinterdunquote:Op maandag 12 april 2010 21:26 schreef Ferrobarr het volgende:
[..]
Ik weet niet of je hier iets mee wilde duidelijk maken, maar als dat het geval is snap ik het niet.![]()
(of bedoel je genialiteit + gekte = autist?)
[..]
De beste cabaretiers zijn vaak van huis toch toch ietwat depri?quote:Nee, jij bent het zonnetje in huis.![]()
[..]
Laat ik voorop stellen dat het altijd een persoonlijke keuze is.quote:Mijn leven loopt best redelijk, ja. Alleen zie ik niet wat er zoal mis kan gaan als je gediagnoticeerd bent. Kun je voorbeelden geven?
[..]
Kan ik me ook wel voorstellen, ja. Waarschijnlijk flip ik ook op de dag zelf en verander ik mijn besluit die ochtend wel vijftig keer voordat ik mezelf voor m'n hoofd sla en de trein nét haal.quote:Op maandag 12 april 2010 21:10 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Omdat dan alles vreemd is. Ik hou niet van nieuwe dingen. Veel te stresgevend e.d.
Hoe herkennen we elkaar: we zijn verkleed als smurf.quote:Op maandag 12 april 2010 20:49 schreef francis998 het volgende:
oke, maar e..demise en robuust moeten dan ff de details uitwerken..denk ik..aangezien zij het graag zouden o.a. met de rode muts en blauwe shirtjes enzo..![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op maandag 12 april 2010 20:53 schreef francis998 het volgende:
[..]
juist goed idee!!
"Hell is other people." - Jean-Paul Sartre
"A first sign of the beginning of understanding is the wish to die." - Franz Kafka
"Never memorize what you can look up in books." - Albert Einstein
Ik wil ook wel meehelpen.quote:Op maandag 12 april 2010 20:49 schreef francis998 het volgende:
Nee leg eens uitquote:Op maandag 12 april 2010 20:53 schreef francis998 het volgende:
[..]
juist goed idee!!
quote:
De afgelopen 15 topics die ik actief meedoe alleen maar. En elke keer dat je de kans krijgt, klaag je over hoe verschrikkelijk asperger hebben wel niet is.quote:Op maandag 12 april 2010 21:19 schreef EchtGaaf het volgende:
Het eerste heb ik nergens beschreven; de conclusie die je eraan verbindt is derhalve kut op Dirk.
Het betekent in ieder geval veel prikkels. Onbekende setting. Stress. Etc. Contact via een forum vind ik veel veiliger.quote:Op maandag 12 april 2010 21:38 schreef Demise het volgende:
[..]
Kan ik me ook wel voorstellen, ja. Waarschijnlijk flip ik ook op de dag zelf en verander ik mijn besluit die ochtend wel vijftig keer voordat ik mezelf voor m'n hoofd sla en de trein nét haal.
[..]
Het liefst IRLquote:
Oké, goed opletten nu!quote:
Je slaat de plank weer mis. Je gooit 2 dingen op 1 hoop: het syndroom en de uitwerking ervan enerzijds en het labeltje anderzijds...quote:Op maandag 12 april 2010 21:39 schreef ikke043 het volgende:
[..]
De afgelopen 15 topics die ik actief meedoe alleen maar. En elke keer dat je de kans krijgt, klaag je over hoe verschrikkelijk asperger hebben wel niet is.
Hehe, daar heb je wel gelijk in. IRL is toch veel beter idd. Recht toe recht aan in iemands zijn of haar gezicht zeggen waar het nou eigenlijk op staat.quote:Op maandag 12 april 2010 21:47 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Het liefst IRL![]()
![]()
Vandaag op mijn werk. Ik heb een halfjaarcontract gehadbij het bedrijf waar ik nu werk. Iedereen heeft mij gefeliciteerd behalve een collega
Want zij vindt het niet leuk dat ik een contract heb gekregen. Wat een egoïstisch ...wijf
Zij wil om bepaalde redenen geen ploegendienst meer lopen wat ik goed begrijp. Ik loop geen ploegendienst omdat ik die taken die je daar moet doen niet kan. Niet omdat ik het niet wil.
Zij is dus jaloers. En begon gelijk te klagen bij de leidinggevendeHet komt er op neer dat ik geen contract had mogen krijgen.
![]()
Ik had al een hekel aan haar maar nu ben ik echt totaal klaar met haar.
Heb ik net zo'n mooie handleiding voor je getypt.quote:Op maandag 12 april 2010 21:47 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Het liefst IRL![]()
![]()
Vandaag op mijn werk. Ik heb een halfjaarcontract gehadbij het bedrijf waar ik nu werk. Iedereen heeft mij gefeliciteerd behalve een collega
Want zij vindt het niet leuk dat ik een contract heb gekregen. Wat een egoïstisch ...wijf
Zij wil om bepaalde redenen geen ploegendienst meer lopen wat ik goed begrijp. Ik loop geen ploegendienst omdat ik die taken die je daar moet doen niet kan. Niet omdat ik het niet wil.
Zij is dus jaloers. En begon gelijk te klagen bij de leidinggevendeHet komt er op neer dat ik geen contract had mogen krijgen.
![]()
Kan ik me voorstellen, ja. Als het je niets oplevert, moet je het ook niet doen.quote:Op maandag 12 april 2010 21:47 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het betekent in ieder geval veel prikkels. Onbekende setting. Stress. Etc. Contact via een forum vind ik veel veiliger.
Ik wil je wel persoonlijk komen ophalen. Wanneer de anderen elkaar in het écht zien moet jij niet achter blijven.quote:Op maandag 12 april 2010 21:47 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het betekent in ieder geval veel prikkels. Onbekende setting. Stress. Etc. Contact via een forum vind ik veel veiliger.
Dat kan ik begrijpen hoorquote:Op maandag 12 april 2010 21:55 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Ik wil je wel persoonlijk komen ophalen. Wanneer de anderen elkaar in het écht zien moet jij niet achter blijven.
De nadelen? Iedereen zal respect hebben voor jou en je proberen te begrijpen wanneer dat nodig is. ( anders ook, maar je snapt wat ik bedoel ) Doet één iemand dat niet of laat hij of zij dat merken, dan mag je er gerust op zijn dat ik er wel wat van zeg.quote:Op maandag 12 april 2010 21:57 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat kan ik begrijpen hoor
Maar de nadelen zijn voor mij groter dan de voordelen. Dus ik kan het beter maar niet doen.
Gefeliciteerd!! Haha... ze is jaloers, bingo! Ik heb nog wel een Wajong-uitkering voor haar, kan ze de hele dag op d'r reet zitten.quote:Op maandag 12 april 2010 21:47 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Het liefst IRL![]()
![]()
![]()
Dankjequote:Op maandag 12 april 2010 21:51 schreef Demise het volgende:
[..]
Oké, goed opletten nu!
<start=0>
1.- Beweeg je hand naar de AAN-knop van de computer.
2.- Druk die knop één keer in.
3.- Wacht (zet eventueel een kopje koffie of drink een biertje).
4.- Beweeg je hand naar de muis.
5.- Pak met je hand de muis vast.
6.- Beweeg de cursor op het scherm door met de muis te schuiven.
7.- Beweeg de cursor naar het icoontje [eigen browser invullen].
8.- Druk tweemaal kort achter elkaar op de linker knop van de muis.
9.- Wacht (zet eventueel een kopje koffie of drink een biertje).
10.- Beweeg je hand naar de muis.
11.- Pak met je hand de muis vast.
12.- Beweeg de cursor naar de adresbalk.
13.- Druk eenmaal kort op de linker knop van de muis.
14.- Verwijder je hand van de muis.
15.- Beweeg je hand naar het toetsenbord.
16.- Druk kort op de knoppen [http[shift+;]//forum.fok.nl[ENTER]].
17.- Wacht (zet eventueel een kopje koffie of drink een biertje).
18.- Beweeg je hand naar de muis.
19.- Pak met je hand de muis vast.
20.- Beweeg de cursor naar het envelopje in de zwartgrijze balk bovenin je internetscherm.
21.- Druk eenmaal kort op de linker knop van de muis.
22.- Wacht (zet eventueel een kopje koffie of drink een biertje).
Je bent nu klaar om een PM te versturen!
Ik doelde eigenlijk op iets andersquote:Op maandag 12 april 2010 21:53 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Hehe, daar heb je wel gelijk in. IRL is toch veel beter idd. Recht toe recht aan in iemands zijn of haar gezicht zeggen waar het nou eigenlijk op staat.![]()
Wat een afzichtelijk klote wijf waar je over spreekt. Ongelofelijk dat ze jou geen contract gunt. Pure afgunst. Geef totaal geen aandacht aan haar. Heel af en toe een sneer geven, zodat ze eens gaat beseffen dat er met jou niet te sollen valt.
Geen verzoenig in dit geval.
Ik heb je handleiding gezien. Maare zou je die misschien kunnen voordoen hoe dat werkt enzo. Want ik snap het nog niet helemaalquote:Op maandag 12 april 2010 21:53 schreef Demise het volgende:
[..]
Heb ik net zo'n mooie handleiding voor je getypt.![]()
Gefeliciteerd!Laat haar maar lekker in d'r eigen sop gaar koken, jij hebt lekker je contract!
![]()
Dankjequote:Op maandag 12 april 2010 22:00 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!! Haha... ze is jaloers, bingo! Ik heb nog wel een Wajong-uitkering voor haar, kan ze de hele dag op d'r reet zitten.
Goedquote:
Nee, ik ben niet bang dat mensen mij kwetsen of zo. Ik ben absoluut wel geïnteresseerd in de mensen die hier posten en eigenlijk wel degelijk irl zou willen zien...quote:Op maandag 12 april 2010 21:59 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
De nadelen? Iedereen zal respect hebben voor jou en je proberen te begrijpen. Doet één iemand dat niet of laat hij of zij dat merken, dan mag je er gerust op zijn dat ik er wel wat van zeg.
Maar geloof me, je kan in alle vertrouwen komen want de mensen bijten je niet.
Je hebt het over nadelen, maar kan je jezelf beschadigen door te komen? En in wat voor zin dan precies?
Ik dacht gisteren nog aan jouquote:Op maandag 12 april 2010 22:01 schreef Cassandra87 het volgende:
tvp en hoe is t met iedereen hier?
Dus ik op die AAN-knop drukken, sluit mijn pc zichzelf afquote:Op maandag 12 april 2010 21:51 schreef Demise het volgende:
[..]
Oké, goed opletten nu!
<start=0>
1.- Beweeg je hand naar de AAN-knop van de computer.
2.- Druk die knop één keer in.
3.- Wacht (zet eventueel een kopje koffie of drink een biertje).
4.- Beweeg je hand naar de muis.
5.- Pak met je hand de muis vast.
6.- Beweeg de cursor op het scherm door met de muis te schuiven.
7.- Beweeg de cursor naar het icoontje [eigen browser invullen].
8.- Druk tweemaal kort achter elkaar op de linker knop van de muis.
9.- Wacht (zet eventueel een kopje koffie of drink een biertje).
10.- Beweeg je hand naar de muis.
11.- Pak met je hand de muis vast.
12.- Beweeg de cursor naar de adresbalk.
13.- Druk eenmaal kort op de linker knop van de muis.
14.- Verwijder je hand van de muis.
15.- Beweeg je hand naar het toetsenbord.
16.- Druk kort op de knoppen [http[shift+;]//forum.fok.nl[ENTER]].
17.- Wacht (zet eventueel een kopje koffie of drink een biertje).
18.- Beweeg je hand naar de muis.
19.- Pak met je hand de muis vast.
20.- Beweeg de cursor naar het envelopje in de zwartgrijze balk bovenin je internetscherm.
21.- Druk eenmaal kort op de linker knop van de muis.
22.- Wacht (zet eventueel een kopje koffie of drink een biertje).
Je bent nu klaar om een PM te versturen!
FAQquote:Op maandag 12 april 2010 22:01 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dankje![]()
Wat zou ik zonder jou moeten![]()
Die handleiding verklaart trouwens ook al die biertjes in het weekend, jij PM't dan gewoon!quote:[..]
Ik heb je handleiding gezien. Maare zou je die misschien kunnen voordoen hoe dat werkt enzo. Want ik snap het nog niet helemaal![]()
Dankje![]()
Dat doe ik ook. Van mij mag ze blijven koken in haar sop.
quote:Op maandag 12 april 2010 22:05 schreef Autidude het volgende:
[..]
Dus ik op die AAN-knop drukken, sluit mijn pc zichzelf af
Maar mister, één voordeel: iedereen in de groep heeft autisme en heeft bepaalde onzekerheden.quote:Op maandag 12 april 2010 22:03 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee, ik ben niet bang dat mensen mij kwetsen of zo. Ik ben absoluut wel geïnteresseerd in de mensen die hier posten en eigenlijk wel degelijk irl zou willen zien...![]()
Het punt is dat ik zoveel prikkels binnen krijg , dat ik er dagen later nog last van heb (niet meer tot rust komt etc. ). Tja.
quote:Op maandag 12 april 2010 22:05 schreef Autidude het volgende:
[..]
Dus ik op die AAN-knop drukken, sluit mijn pc zichzelf af
Ssstquote:Op maandag 12 april 2010 22:05 schreef Demise het volgende:
[..]
FAQ![]()
[..]
Die handleiding verklaart trouwens ook al die biertjes in het weekend, jij PM't dan gewoon!En ik wil het best voordoen, neem je je laptopje mee naar de meet?
Goed zo! Gekookt sop voor haar, contract voor jou.
Daar doelde ik ook op. Ik zal je het zeggen. Dat je IRL gewoon moet zeggen waar het op staat zei ik omdat het toch over IRL ging. Maar kan wel snappen dat dat verwarrend overkwam of iig niet geheel duidelijk.quote:Op maandag 12 april 2010 22:01 schreef tijnbrein het volgende:
Ik doelde eigenlijk op iets andersGewoon uitleg IRL hoe ik moet PM enzo
![]()
Ach zij negeerdt mij sowieso al dus dat is lekker makkelijkIk schijn haar een tijdje terug beledigd te hebben ofzo.
Toen ik zei dat ze niet mijn moeder was
Dat vond ze niet leuk. Sindsdien negeert ze mij
![]()
Ik wacht rustig af. Mijn tijd komt nog wel.![]()
Dat is helemaal waar....quote:Op maandag 12 april 2010 22:07 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Maar mister, één voordeel: iedereen in de groep heeft autisme en heeft bepaalde onzekerheden.
Vergelijk het met zwemles: misschien ben je bang voor water, maar daar staat tegenover dat niemand in de groep kan zwemmen. Ofwel, iedereen zit in hetzelfde schuitje.
Zij in een gekookt sopje, ook goed. Ingrediënten: water, schoonmaakmiddel, ellendig wijf. Op het vuur zetten totdat het water kookt en voila!quote:Op maandag 12 april 2010 22:08 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
SsstNiet verder vertellen
![]()
Dat is goedMisschien kan je nog meer dingen leren aan mij
![]()
Nee zij gekooktAlleen ik zou het niet willen opeten
Anders sturen we (robuust89) je gewoon wel alle PM's, dan kun je altijd nog besluiten.quote:Op maandag 12 april 2010 22:10 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat is helemaal waar....Maar ja, wat de overprikkeling betreft, geldt in dit geval helaas niet dat gedeelde smart halve smart is...
Maar ik zal er over nadenken, want natuurlijk erg benieuwd, ik zou jou ook graag willen ontmoeten....
En verder hangt het natuurlijk erg af waar het is en zo....
Ow, dat is natuurlijk wel heel vervelend. En op de dag zelf zijn de prikkels het meest aanwezig of zijn er na de dag meer prikkels?quote:Op maandag 12 april 2010 22:03 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee, ik ben niet bang dat mensen mij kwetsen of zo. Ik ben absoluut wel geïnteresseerd in de mensen die hier posten en eigenlijk wel degelijk irl zou willen zien...![]()
Het punt is dat ik zoveel prikkels binnen krijg , dat ik er dagen later nog last van heb (niet meer tot rust komt etc. ). Tja.
Op wat voor soort plek en in welke plaats zou het voor jou het beste uitkomen?quote:Op maandag 12 april 2010 22:10 schreef EchtGaaf het volgende:
En verder hangt het natuurlijk erg af waar het is en zo....
Nu snap ik hetquote:Op maandag 12 april 2010 22:08 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Daar doelde ik ook op. Ik zal je het zeggen. Dat je IRL gewoon moet zeggen waar het op staat zei ik omdat het toch over IRL ging. Maar kan wel snappen dat dat verwarrend overkwam of iig niet geheel duidelijk.
Haha, wat een triest wijfie toch. Ze kan laag of hoog springen, maar dat zij jouw moeder niet is lijkt me duidelijk. Dat zij dat als een belediging ziet kan je op twee manieren uitleggen. Als een belediging omdat je toch wel haar moeder erbij betrekt ( wat feitelijk gewoon kul is, want persoonlijk raak je helemaal niets aan wat betreft haar moeder ) en ten tweede dit: het laten kennen van haarzelf en doordat ze gefrustreerd is.
Vrouwen hebben wel meer zo'n reactie wat nergens op slaat. Gepikeerde dames.
Ik dacht meer aan zoutzuur ofzoquote:Op maandag 12 april 2010 22:11 schreef Demise het volgende:
[..]
Zij in een gekookt sopje, ook goed. Ingrediënten: water, schoonmaakmiddel, ellendig wijf. Op het vuur zetten totdat het water kookt en voila!Ik leer je koken.
quote:Op maandag 12 april 2010 22:19 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Nu snap ik het![]()
Zij bemoederde mij door mijn ongevraagd van advies te voorzien waarop ik niet te wachten zat. Dus daar zei ik wat van. Heel subtielMaar de hint was wel duidelijk
![]()
Zij heeft probleem en uit haar frustratie deels op haar werk.
Beide, maar vooral er na....quote:Op maandag 12 april 2010 22:16 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Ow, dat is natuurlijk wel heel vervelend. En op de dag zelf zijn de prikkels het meest aanwezig of zijn er na de dag meer prikkels?
Mee eensquote:Op maandag 12 april 2010 22:23 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
De enige die een probleem heeft in deze is zij. Eigenlijk is vanaf nu ieder woord aan haar te veel.
Ergens midden in het land. Liefst niet hartje stad maar een zeer rustig plekje (parkeren)quote:Op maandag 12 april 2010 22:18 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Op wat voor soort plek en in welke plaats zou het voor jou het beste uitkomen?
En maakt het uit hoeveel personen er ongeveer zijn of speelt vooral de omgeving de grootste rol daarin?quote:Op maandag 12 april 2010 22:24 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Beide, maar vooral er na....Het is net of ik nagloei
Er komt gewoon teveel info binnen. En mijn niet te stoppen neiging om iedereen te "analyseren". Ik had het pas vorige week nog. Kwam ik veel tisjes tegen. Dat doet heel veel met me ... Ze triggeren me (onbewust) , best confronterend. Maar ook veel mededogen, maar dat kost bergen energie.
Beide.quote:Op maandag 12 april 2010 22:28 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
En maakt het uit hoeveel personen er ongeveer zijn of speelt vooral de omgeving de grootste rol daarin?
Je kan natuurlijk ook je auto parkeren en even een stukje lopen naar de plek waar iedereen is. Lopen is gezond, maar ik snap wel dat je zo dicht mogelijk bij de plek wil zijn.quote:Op maandag 12 april 2010 22:27 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ergens midden in het land. Liefst niet hartje stad maar een zeer rustig plekje (parkeren)
Maar de meeste mensen gaan wrs met de trein en wordt het vaak toch centrum stad (niet zo handig met auto enzo wmb..).
Gefeliciteerd. Sommige collega's zijn inderdaad om uit te spugen. Trek er je niets van aan, ik hoop dat je niet veel met haar te maken hebt/krijgtquote:Op maandag 12 april 2010 21:47 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Het liefst IRL![]()
![]()
![]()
Dankjequote:Op maandag 12 april 2010 22:33 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Gefeliciteerd. Sommige collega's zijn inderdaad om uit te spugen. Trek er je niets van aan, ik hoop dat je niet veel met haar te maken hebt/krijgt
Grote stad is al een berg stress voor mijquote:Op maandag 12 april 2010 22:32 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk ook je auto parkeren en even een stukje lopen naar de plek waar iedereen is. Lopen is gezond, maar ik snap wel dat je zo dicht mogelijk bij de plek wil zijn.
Ben jij een Belg?quote:Ik moet je zeggen dat ik met de trein kom vanuit Antwerpen.
Ow over dat laatste moet je je eigen dan mooi niet druk makenquote:Op maandag 12 april 2010 22:35 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dankje![]()
Niet meer dan mijn andere collega's. Dus dat overleef ik wil. Of zij dat overleefd is een ander verhaal
Leven van een bijstandsuitkering is er niks bij. Te veel prikkels schijnt het leven heel moeilijk te maken. En niemand die het fenomeen begrijpt. Zelfs alledaagse dingen kunnen te veel gevraagd zijn. Waar kwam je die tistjes tegen, ben je naar een soos geweest?quote:Op maandag 12 april 2010 22:24 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Beide, maar vooral er na....Het is net of ik nagloei
Er komt gewoon teveel info binnen. En mijn niet te stoppen neiging om iedereen te "analyseren". Ik had het pas vorige week nog. Kwam ik veel tisjes tegen. Dat doet heel veel met me ... Ze triggeren me (onbewust) , best confronterend. Maar ook veel mededogen, maar dat kost bergen energie.
Op t moment dat een vrouw je echt leuk vind neemt ze 'eigenaardigheden' voor lief en pas als je met een diagnose komt, zullen dat de puntjes op de i zijn, en geen reden tot afknappen. Dan weet je wel direct dat dit een goeie partij voor je isquote:Maar ik blijf met vragen zitten: moet ik vertellen over Asperger of juist niet. Zo'n diagnose is niet bepaald hip. Ik zou het ook veel liever anders verwoorden. In andere landen spelen ze ook veel minder open kaart op dit gebied dan in Nederland, verwachten ze die directheid ook niet.
die vind ik dus weer een tikkeltje door de bocht. Kan de beste gebeuren, zelfs als t onbegrijpelijk isquote:Dat bedoel ik dus... zo gemakkelijk kunnen mannen voor blok worden gezet in NL. Waar zijn de normen en waarden gebleven?
Eigenlijk zijn dat maar normale vragen, wees gerust. Wie geen vragen stelt, maar toch twijfelt heeft meer twijfel dan de mensen die een vraag wel durven stellen.quote:Op maandag 12 april 2010 22:31 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Beide.![]()
Maar ook onzekerheden en onduidelijkheden: bestelt/betaalt ieder voor zich of hoe gaat het eigenlijk
Dat doe ik ook niet. Zou mij een rotzorg zijn wat er met haar gebeurdquote:Op maandag 12 april 2010 22:36 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ow over dat laatste moet je je eigen dan mooi niet druk maken
Ah, op die manier. Dus je hebt het liever op een rustig plekje in Utrecht waar de groep dan ook niet door mensen 'lastig gevallen' kan worden?quote:Op maandag 12 april 2010 22:35 schreef EchtGaaf het volgende:
Grote stad is al een berg stress voor mij
Nope. Ik ben een in Belgenland wonende Nederlander.quote:Ben jij een Belg?
The samequote:Op maandag 12 april 2010 22:45 schreef Cassandra87 het volgende:
Is date zelfde date als vorige keer?
als je ff je hart wilt luchten staan mn pb-box open he, dat weet je(zie instructies op vorige blz als je t even bent vergeten
)
Yep, helemaalquote:Op maandag 12 april 2010 22:36 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Leven van een bijstandsuitkering is er niks bij.
Te veel prikkels schijnt het leven heel moeilijk te maken. En niemand die het fenomeen begrijpt. Zelfs alledaagse dingen kunnen te veel gevraagd zijn. Waar kwam je die tistjes tegen, ben je naar een soos geweest?
De ervaringen raken je gewoon, omdat je zoveel van hen herkent. Hoe ze praten. Hoe ze in opzichten op mij lijjken .Hoe ze (weg)kijken en ik zie ook hoeveel inpact de contactjes voor hen hebben. Ik was tenslotte ook nieuw...En hoe ze de plank wel eens misslaanquote:Kun je uitleggen wat dat triggeren inhoudt?
Inderdaad.quote:Op maandag 12 april 2010 22:49 schreef Cassandra87 het volgende:
dan is t een bekend traject maar dat houdt de passie erin zeggen ze he
Nou meer het idee van een rustig dorpje.quote:Op maandag 12 april 2010 22:42 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Ah, op die manier. Dus je hebt het liever op een rustig plekje in Utrecht waar de groep dan ook niet door mensen 'lastig gevallen' kan worden?
Ja ,dat kan ook. Beetje leuk wonen daar?quote:
[..]
Nope. Ik ben een in Belgenland wonende Nederlander.
Of we komen gewoon met zijn allen naar jouw huis toe.quote:Op maandag 12 april 2010 22:55 schreef EchtGaaf het volgende:
Nou meer het idee van een rustig dorpje.Waar je lekker jan parkeren. En geen lawaai van het verkeer enzo. Maar ik realiseer mij dan wel dat ik jullie zou overvragen.
![]()
Want de meesten zullen wel met de trein komen enzo....
Ik denk erover naHangt af van de pm's die ik ontvang.
Hier is het zeker aardig vertoeven, alleen de belgen hebben totaal geen humor. Of beter gezegd, humor die totaal niet grappig is.quote:Ja ,dat kan ook. Beetje leuk wonen daar?
Ja, maar eerlijk gezegd heb ik dit hier op het forum ookquote:Op maandag 12 april 2010 22:54 schreef Cassandra87 het volgende:
EG kan me héél goed voorstellen dat t je bezighoudt, zelfs buiten de herkenning om. Dat is menselijk denk ik.
Merk t zelf ook wel, af en toe een klant die me gewoon raakt, dan is er nog niet eens sprake van herkenning.
Bij sommige heb ik t idd ook wel, dat ik benieuwd ben hoe t gaat.quote:Op maandag 12 april 2010 23:01 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, maar eerlijk gezegd heb ik dit hier op het forum ookDe mensen hier achter de postjes ken ik niet irl. Ook als ik niet achter de computer zit, denk ik veel aan de mensen hier, soms kan ik dat moeilijk lostlaten. Waar ze tegenaan lopen. Hoe ze als "visjes" rondzwemmen in een ingewikkeld aquarium. Raar gezegd, zo zie ik het....
quote:Op maandag 12 april 2010 23:01 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Of we komen gewoon met zijn allen naar jouw huis toe.![]()
Je hebben inderdaad een apart soort humorquote:[..]
Hier is het zeker aardig vertoeven, alleen de belgen hebben totaal geen humor. Of beter gezegd, humor die totaal niet grappig is.Maar zelf grinniken ze er maar al te hard om, onbegrijpelijk.
Als je gewoon kan autorijden, dan valt het met die prikkels toch wel mee?quote:Op maandag 12 april 2010 22:27 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ergens midden in het land. Liefst niet hartje stad maar een zeer rustig plekje (parkeren)
Maar de meeste mensen gaan wrs met de trein en wordt het vaak toch centrum stad (niet zo handig met auto enzo wmb..).
Als je niet achter de pc zit, moet je eigenlijk niet meer aan de mensen denken. Tenminste, niet meer aan de mensen van FOK!.quote:Op maandag 12 april 2010 23:01 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, maar eerlijk gezegd heb ik dit hier op het forum ookDe mensen hier achter de postjes ken ik niet irl. Ook als ik niet achter de computer zit, denk ik veel aan de mensen hier, soms kan ik dat moeilijk lostlaten. Waar ze tegenaan lopen. Hoe ze als "visjes" rondzwemmen in een ingewikkeld aquarium. Raar gezegd, zo zie ik het....
Ok, of gewoon hier in Belgenland in de Ardennen op een rustig plekkie.quote:Op maandag 12 april 2010 23:06 schreef EchtGaaf het volgende:nog meer stress
Nee, dan toch maar Mozes gewoon naar de Berg als het niet anders
![]()
Daarvoor zijn het belgen hé, die snappen pas iets als een Nederlander het voorzegt.quote:Je hebben inderdaad een apart soort humor
Wat mooi dat je goede ervaringen hadquote:Op maandag 12 april 2010 22:52 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Yep, helemaal( je zit er steeds goed bij
![]()
) Dat was wel een hele aparte ervaring. Maar zeker de moeite waard. Echt leuke mensen ontmoet. Jonge mensen, maar ook dertiger, een vijftiger....Van alles wat. Wel erg spannend, de eerste keer. Al die indrukken. En de verhalen die mensen vertellen.
[..]
De ervaringen raken je gewoon, omdat je zoveel van hen herkent. Hoe ze praten. Hoe ze in opzichten op mij lijjken .Hoe ze (weg)kijken en ik zie ook hoeveel inpact de contactjes voor hen hebben. Ik was tenslotte ook nieuw...En hoe ze de plank wel eens misslaan(dus ook lachen)
Etc. Was leuk maar ik moest vandaag nog steeds aan 1 jongen denken. Een soort van mededogen. Lastig te omschrijven.
Een succesvol topicquote:Op maandag 12 april 2010 23:32 schreef francis998 het volgende:
waaatttttttttttt...het gaat weer veels te hard..hierzo.
Jij bent echt heel sociaalquote:Op maandag 12 april 2010 23:04 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Bij sommige heb ik t idd ook wel, dat ik benieuwd ben hoe t gaat.
Maar die dakloze man bijv die bij mij aan de balie was, die was er 2 weken later weer. Herkende m direct, was benieuwd hoe t m was vergaan.
Hij herkende mij niet eens. Dan ben ik dus toch wel een van de baliemutsen
Wat dat betreft zou ik graag mijn eigen klantenbestand hebben, écht iets betekenen voor een ander.
Dank je. Het nadeel is dan weer loslaten.quote:Jij bent gewoon heel begaan met mensen, goede eigenschap!
Mensen en stadsdrukte geven meer prikkels...quote:Op maandag 12 april 2010 23:07 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Als je gewoon kan autorijden, dan valt het met die prikkels toch wel mee?
GEFELICITEERDquote:Op dinsdag 13 april 2010 11:28 schreef DeHovenier het volgende:
Geslaagd voor theorie-examen
Totaal 7 fout van de 65 vragen
Ik kan maar heel lastig de knop vinden om de boel uit te zettenquote:Op maandag 12 april 2010 23:07 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Als je niet achter de pc zit, moet je eigenlijk niet meer aan de mensen denken. Tenminste, niet meer aan de mensen van FOK!.![]()
Deze vergelijking is nog beter, jaquote:Je zegt het wel goed ja. Ik zou het alsvolgt zeggen: als vogeltjes die rondfladderen in een onnavolgbaar gemaakt doolhof.
Is ook mooi, maar een beetje verquote:Op maandag 12 april 2010 23:10 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Ok, of gewoon hier in Belgenland in de Ardennen op een rustig plekkie.![]()
quote:[..]
Daarvoor zijn het belgen hé, die snappen pas iets als een Nederlander het voorzegt.![]()
Bedankt! En ja, dat is het moeilijkste gedeelte. Het zal wel volgende maand gebeuren denk ik zo.quote:Op dinsdag 13 april 2010 11:31 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
GEFELICITEERD![]()
![]()
Hartstikke leuk. Nu op naar het praktijkgedeelte.
Lang niet gezienquote:Op maandag 12 april 2010 22:01 schreef Cassandra87 het volgende:
tvp en hoe is t met iedereen hier?
Gefeliciteerd..nu de praktijk erbij..quote:Op dinsdag 13 april 2010 11:28 schreef DeHovenier het volgende:
Misschien is het voor jou ook wel leukquote:Op maandag 12 april 2010 23:17 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Wat mooi dat je goede ervaringen had
Ik voel er mij wel thuis. Maar bij de volgende keren denk ik dat contacten informeler en "normaler" worden.quote:Mensen waarbij je je thuisvoelt. Maar tegelijkertijd ook moeilijk; je noemt al het wegkijken en de prikkels die anderen ervaren.
Heeft voor en nadelen. Zo'n autisoos heeft enorme voordelen, omdat de structuren weer helder zijn. Het is niet zo dat de mensen daar kommer en kwel zitten verkondigen. De meesten doen dat niet. Eigenlijk maar eentje, aan wie je kon zien dat hij een zwaar leven had en ik gaf hem de ruimte (ik lijk wel af en toe een soort mengelmoes van een pastoraal medewerker en een interviewer als Frans Brometquote:Ik ben wel benieuwd of je het nog mooier lijkt om aansluiting te vinden bij een groep NT’ers (bijvoorbeeld een gemeenschappelijke hobby). Mensen die vaak minder nare ervaringen hebben.
Ik kan me echter wél weer voorstellen dat zo iemand continu van t kastje naar de muur wordt gestuurd en dat ze daardoor al een houding aannemen, zélfs tegen degene die ze in t verleden wel goed heeft geholpen. Jammer, maar helaas. Ik ben allang blij dat t proces voor die man vloeiend loopt inmiddels (dankzij hemzelf! Want die man gaat echt netjes naar elke afspraak en komt regelmatig informeren naar de voortgang. Was alleen wel pissig op een collega: Die man zat te wachten in de wachtruimte omdat hij een voorschot wilt. Ze zegt, meneer gaat u maar naar huis want u wordt gebeld. Nou zegt die man, mijn telefoon is bijna leeg. Waarop zij zegt, ik zag u toch net bellen??? Dan denk ik ook.. geef die man t voordeel van de twijfel)quote:Op dinsdag 13 april 2010 11:23 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Jij bent echt heel sociaal
[..]
Dank je. Het nadeel is dan weer loslaten.
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 13 april 2010 11:28 schreef DeHovenier het volgende:
Staat ook op YT:quote:Op maandag 12 april 2010 22:52 schreef Stupendous76 het volgende:
Kwam via een kennis hieraan, vanaf een minuut of 15:
dewerelddraaitdoor.vara.nl/index.php?id=630&tx_ttnews[tt_news]=15544&cHash=4b681fbc61
(even copy+paste, direct linking lukt hier niet)
(oh ja, die jongen houdt van metal, snoeihard)
Echt gelukkig dat er nog mensen van jouw soort bestaan. Die echt betrokken zijn.quote:Op dinsdag 13 april 2010 12:08 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Ik kan me echter wél weer voorstellen dat zo iemand continu van t kastje naar de muur wordt gestuurd en dat ze daardoor al een houding aannemen, zélfs tegen degene die ze in t verleden wel goed heeft geholpen. Jammer, maar helaas. Ik ben allang blij dat t proces voor die man vloeiend loopt inmiddels (dankzij hemzelf! Want die man gaat echt netjes naar elke afspraak en komt regelmatig informeren naar de voortgang. Was alleen wel pissig op een collega: Die man zat te wachten in de wachtruimte omdat hij een voorschot wilt. Ze zegt, meneer gaat u maar naar huis want u wordt gebeld. Nou zegt die man, mijn telefoon is bijna leeg. Waarop zij zegt, ik zag u toch net bellen??? Dan denk ik ook.. geef die man t voordeel van de twijfel)
Loslaten is t moeilijkst. Oooh dat zinnetje hoorde ik laatst: Liefde is loslaten.
En dan denk ik tegelijk..... Ik moet er niet aan denken om mijn vriendje los te laten maar ik houd wel heel veel van m
Gefeliciteerd met t behalen van je theorie hov!
Vandaag toch..in ieder geval voor de 15e.quote:Op dinsdag 13 april 2010 13:20 schreef Autidude het volgende:
Waarom is er geen vaste dag waarop de Wajong wordt gestort?
Volgens mij omdat t precies per 28 dagen gaat of niet?gewone uitkering wisselt ook qua datum. Bij ons althans. Komt bij dat wij alleen op dinsdag en donderdag uitbetalen.quote:Op dinsdag 13 april 2010 13:20 schreef Autidude het volgende:
Waarom is er geen vaste dag waarop de Wajong wordt gestort?
quote:Op dinsdag 13 april 2010 12:50 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Echt gelukkig dat er nog mensen van jouw soort bestaan. Die echt betrokken zijn.
nou maar hopen dat je uitgenodigd wordt voor op zijn minst een 1e gesprek!quote:Op dinsdag 13 april 2010 14:01 schreef ScarFace- het volgende:
Ik heb vanmorgen een sollicitatiebrief de deur uit gedaanik geef geen details sorry maar toch even positief om te melden.
Voor jullie idd wat ver.quote:
Dat is waar, maar dat Belgen nou zo beleefd zijn ben ik het niet mee eens. Misschien de mensen die jij toen tegenkwam, maar over het algemeen zijn belgen gewoonweg bot. Naah ja, gewoon is het niet. Nederlanders, waar ik dus ook toebehoor, zijn écht heel veel socialer. Algemeen gezien hé, er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen.quote:![]()
Maar ik heb wel respect hoor voor de Belgen. Daar kwamen en komen goede luidsprekers vandaan. Wat jammer dat Van Moerbeke toen is gestopt met zijn Etude![]()
Het beeld van Belgen is bij mij dat ze beleefd zijn. Behalve als ze in de auto op de snelweg zitten, want dan heb ik het liever met Duitsers van doen
Ja wel vermeld en een wat langere stage ookquote:Op dinsdag 13 april 2010 14:08 schreef francis998 het volgende:
[..]
nou maar hopen dat je uitgenodigd wordt voor op zijn minst een 1e gesprek!
EN rea college uiteindelijk wel of niet vermeld?
Vanallesquote:Op dinsdag 13 april 2010 15:46 schreef ikke043 het volgende:
Okee, er is weer wat geschreven, dus ii heb ff alleen de laatste(deze) pagina gelezen.
Hovenier gefeliciteerd!! Je bent sneller als ik/mij :p
@scarface wat voor opleiding heb je gevolgd?
Dan moet je er gewoon vol voor gaan.quote:Op dinsdag 13 april 2010 14:23 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Ja wel vermeld en een wat langere stage ook![]()
Bedankt ja.
Ik besef me ook wel dat er mensen zijn die een betere CV hebben.
Maar die heb je altijd en ik voldoe aan de eisen die gevraagd werden ook
Hehe en wil je ook zeggen wat dat vanalles is?quote:
`Heb je al gebeld met de uwv helpdesk?quote:Op dinsdag 13 april 2010 16:24 schreef Autidude het volgende:
Ik denk niet dat er vandaag nog gestort gaat worden, erg fijn weer allemaal
Ik heb al tig keer gesolliciteerd, dus wees gerust.quote:Op dinsdag 13 april 2010 16:25 schreef ScarFace- het volgende:
Nee.
Moet even wat dingen regelen nu enzo.
En ik maak me niet zoveel zorgen desnoods solliciteer ik nog een paar keer rond
Bedankt voor jullie succeswensingen
Uitkeringen worden relatief vroeg gestort. Ik krijg mijn salaris pas op de 24ste.quote:Op dinsdag 13 april 2010 16:24 schreef Autidude het volgende:
Ik denk niet dat er vandaag nog gestort gaat worden, erg fijn weer allemaal
Nee, dat is 1 grote grap. Je krijgt trouwens vanaf de 12e standaard al van te voren een bandje te horen waarin ze zeggen dat je moet wachten met vragen/klagen tot na de 15e. En zolang mensen maar blijven bellen naar een nutteloze helpdesk waar een of andere muppet "niets kan doen" , blijft dat ook in stand en geld kosten. Afschaffen die heb, je werk doen en klaar!quote:Op dinsdag 13 april 2010 16:37 schreef ikke043 het volgende:
[..]
`Heb je al gebeld met de uwv helpdesk?
Ja maar dat kan dus de 12, 13e, 14e OF de 15e zijn.. en ik kreeg het steeds op de 12e.. En dan is 1 dag niet gestort een teleurstelling, maar de 2e wordt dan echt een ramp.. Want ik heb dus geen eten meer, en nu ook niets meer te roken. En dan zal je zien.. komt het nu gewoon ook maar even voor de lol op de 15e.. heb ik dus nog een extra kutdag met een knorrende buik en een stemming waar de honden geen brood van lusten.quote:Op dinsdag 13 april 2010 16:42 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Uitkeringen worden relatief vroeg gestort. Ik krijg mijn salaris pas op de 24ste.
Ik heb het even opgezocht, je ontvangt je Wajong-uitkering uiterlijk de 15e van de maand.
Van alle Wajongers verlangen mensen met autisme waarschijnlijk het meeste naar zekerheid.
auti, ik weet niet welke instantie je betaling regelt, maar meestal kan je het op internet uitzoeken.quote:Op dinsdag 13 april 2010 16:53 schreef Autidude het volgende:
[..]
Ja maar dat kan dus de 12, 13e, 14e OF de 15e zijn.. en ik kreeg het steeds op de 12e.. En dan is 1 dag niet gestort een teleurstelling, maar de 2e wordt dan echt een ramp.. Want ik heb dus geen eten meer, en nu ook niets meer te roken. En dan zal je zien.. komt het nu gewoon ook maar even voor de lol op de 15e.. heb ik dus nog een extra kutdag met een knorrende buik en een stemming waar de honden geen brood van lusten.
En voor mij is payday ook altijd een feestdagje geweest. Een soort van verwendagje, en dat zijn mijn hoogtepuntjes van mijn leven. Ik zit al de hele dag gefocused op 2 lekkere saucijzenbroodjes van 1,50 , een patatje pinda en een kroket. Maar het ziet er naar uit dat ik daar toch nog zeker 16 uur op moet wachten, en met een beetje mazzel misschien wel 40 uur..
Het is toch ook gewoon per maand.. waarom moet er zoveel dagen verschil tussen zitten. En is het niet zo dat er best wel heel erg veel laagverdieners zijn die aan het einde van hun geld nog een beetje maand over hebben? Waarom ga je dan bij de allerlaagste dat beetje maand nog even doodleuk met 2 of 3 dagen verlengen? Waarom moet het zo moeilijk, als het heel makkelijk geautomatiseerd kan worden en vreselijk veel arbeidsloon mee bespaard kan worden?
Nee zo zit het niet, het is wisselend. Het enige wat zeker is dat het uiterlijk de 15e is.quote:Op dinsdag 13 april 2010 16:58 schreef francis998 het volgende:
[..]
auti, ik weet niet welke instantie je betaling regelt, maar meestal kan je het op internet uitzoeken.
Ik heb de betaaldata's voor mijn uitkering zo gevonden..dus miss ff goed zoeken!
Je boft dat je het kan combineren.quote:Op dinsdag 13 april 2010 13:42 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]Ik houd van mijn werk en ik houd zo mogelijk nog meer van mensen. Echt ideaal
Veel succes.quote:Op dinsdag 13 april 2010 14:01 schreef ScarFace- het volgende:
Ik heb vanmorgen een sollicitatiebrief de deur uit gedaanik geef geen details sorry maar toch even positief om te melden.
OK, dat wist ik niet. Maar ja, het is een beetje een beeld wat ik had op basis van contacten van jaren terug. Jij kan het beter weten, jij woont er tenslotte.quote:Op dinsdag 13 april 2010 14:08 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
[..]
Dat is waar, maar dat Belgen nou zo beleefd zijn ben ik het niet mee eens. Misschien de mensen die jij toen tegenkwam, maar over het algemeen zijn belgen gewoonweg bot. Naah ja, gewoon is het niet. Nederlanders, waar ik dus ook toebehoor, zijn écht heel veel socialer. Algemeen gezien hé, er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen.
Belgen zijn veel geniepiger dan Nederlanders.
Dat begrijp ik zeker hoor. Antwerpen kent 135 nationaliteiten, maar dat terzijde.quote:Op dinsdag 13 april 2010 17:13 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
OK, dat wist ik niet. Maar ja, het is een beetje een beeld wat ik had op basis van contacten van jaren terug. Jij kan het beter weten, jij woont er tenslotte.
Werkelijk? 135 nationaliteitenquote:Op dinsdag 13 april 2010 17:18 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Dat begrijp ik zeker hoor. Antwerpen kent 135 nationaliteiten, maar dat terzijde.
Weet ik niet.quote:
Ja, ware het niet dat het dus ook al de 12e erop kan staan. En ik heb toch echt altijd wel dat ik niet zo veel of helemaal geen geld meer heb aan het eind van de "maand" . Ook daarom is payday gewoon de mooiste en leukste dag van de maand, daar kijk ik graag naar uit. Dus als je op de 12e of 13e geen geld meer hebt maar wel trek hebt in iets lekkers en je al helemaal zit te verheugen op verwendag, dan ga je toch kijken of het er misschien al op staat.quote:Op dinsdag 13 april 2010 17:22 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Weet ik niet.
Het is misschien ietwat makkelijk van mij gesteld: maar is het niet een idee om standaard uit te gaan van de 15e?
Dan kan het niet tegenvallen.![]()
Nu zit je misschien 2 dagen op te vreten, dat is niet goed voor je.
Ja, onzekerheid is erg vervelend, hetgeen wat Sempron ook al zei mbt auti's... Maar het is zo jammer dat je er non-stop bezig mee bent en er eindelijk niets aan verandert.... Soms zijn dingen niet logisch. Je kan dan blijven afvragen naar het hoe en waarom, je verandert er niets aan en het kost jou bergen energie.quote:Op dinsdag 13 april 2010 17:33 schreef Autidude het volgende:
[..]
Ja, ware het niet dat het dus ook al de 12e erop kan staan. En ik heb toch echt altijd wel dat ik niet zo veel of helemaal geen geld meer heb aan het eind van de "maand" . Ook daarom is payday gewoon de mooiste en leukste dag van de maand, daar kijk ik graag naar uit. Dus als je op de 12e of 13e geen geld meer hebt maar wel trek hebt in iets lekkers en je al helemaal zit te verheugen op verwendag, dan ga je toch kijken of het er misschien al op staat.
Ik begin het ook steeds ergelijker te vinden.. gewoon fucking een marge van 4 dagen lang. en WAAROM??
Het hele weekend heb ik netjes uitgezeten en gewacht op dé maandag, maar die was dus empty.. dat was enigzins te verwachten.. dus had ik gehoopt/gerekend op vandaag. Nou, weer niet.. ik zit al vanaf 0900 uur om de 10 minuten te checken of mij de mogelijkheid is geboden om iets te gaan doen.. En ik voel hem nu ook gewoon alweer hangen.. morgen ben ik dus gewoon weer de lul!
Er stond laatst een artikel in de Volkskrant over die jongen. Ging onder andere over zijn boek dat hij geschreven had.quote:Op dinsdag 13 april 2010 12:37 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Staat ook op YT:
De jongen verwoordt het goed.![]()
Mijn excuus wat ik zei over de 3 provincies, ik was even stikchagarijnig
Dat werkt dus niet heh.. sowieso is er de rommelende maag, en leuk jah huisje.. ik heb er al helemaal geen zin meer in en zoals het er nu naar uitziet gaat het niet eens door. Ik moet een historisch overzicht halen bij de Gemeente, kost geld. heb ik niet. Moet voor de 15e. Zelfde voor het overnemen van laminaat. etc etc.quote:Op dinsdag 13 april 2010 17:50 schreef EchtGaaf het volgende:
Zonder dat ik je teleurstelling wil bagatelliseren: probeer je gedachten eens te verzetten. Probeer te genieten van je nieuwe huis, hoe je het gaat inrichten. Je spulletjes. Etc. Hoe je wat praktische dingen kan aanpakken.
Probeer het even los te laten. Hoe lastig het ook is.
Dat is écht vervelend. En ook vrij onlogisch, inderdaad. Ik krijg mijn salaris gewoon netjes elke vier weken op m'n rekening gestort, afgelopen keer op dinsdag (ivm tweede paasdag), maar dat verwachtte ik ook. Idioot dat ze daar geen vaste datum van kunnen maken.quote:Op dinsdag 13 april 2010 17:05 schreef Autidude het volgende:
[..]
Nee zo zit het niet, het is wisselend. Het enige wat zeker is dat het uiterlijk de 15e is.
En het was;
14 December Maandag
14 Januari donderdag
12 Februari vrijdag
12 Maart vrijdag
?? April
En dat het 14 December op een maandag gestort werd is ook vreemd, Want ze gebruiken postbank en dan duurt het altijd een dag. Dus zouden ze het op zondag overgemaakt moeten hebben?
Waarom is er geen vaste dag?
Mee eens. UWV stelt duidelijk dat de uitkering uiterlijk de 15e wordt uitbetaald. Nergens staat vermeld dat UWV de uitkering meestal op de 12e van de maand uitbetaalt. Alles eerder dan 15 april zou je ook kunnen zien als bonus. Het is zelden zinvol om alles steeds weer te analyseren. Sommige dingen zijn nu eenmaal zoals ze zijn, verlopen zoals ze verlopen. Ook is het lang niet zeker dat er in de huidige Wajong-regeling niets verandert.quote:Op dinsdag 13 april 2010 17:50 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, onzekerheid is erg vervelend, hetgeen wat Sempron ook al zei mbt auti's... Maar het is zo jammer dat je er non-stop bezig mee bent en er eindelijk niets aan verandert.... Soms zijn dingen niet logisch. Je kan dan blijven afvragen naar het hoe en waarom, je verandert er niets aan en het kost jou bergen energie.
Zonder dat ik je teleurstelling wil bagatelliseren: probeer je gedachten eens te verzetten. Probeer te genieten van je nieuwe huis, hoe je het gaat inrichten. Je spulletjes. Etc. Hoe je wat praktische dingen kan aanpakken.
Probeer het even los te laten. Hoe lastig het ook is.
Weet je wat nog veel leuker isquote:Op dinsdag 13 april 2010 19:04 schreef Demise het volgende:
[..]
Dat is écht vervelend. En ook vrij onlogisch, inderdaad. Ik krijg mijn salaris gewoon netjes elke vier weken op m'n rekening gestort, afgelopen keer op dinsdag (ivm tweede paasdag), maar dat verwachtte ik ook. Idioot dat ze daar geen vaste datum van kunnen maken.![]()
DeHovenier: Gefeliciteerd!
quote:Op dinsdag 13 april 2010 19:11 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Weet je wat nog veel leuker isAls je werkgever stilzwijgend de betalingsdatum veranderd van de 21ste naar de 24ste
Toen stond ik zonder geld in de supermarkt
Cassandra!quote:Op maandag 12 april 2010 22:37 schreef Cassandra87 het volgende:
Even kijken of ik willekeurig kan reageren maar ben best wel moe dus we zien wel hoever we komen
[..]
Op t moment dat een vrouw je echt leuk vind neemt ze 'eigenaardigheden' voor lief en pas als je met een diagnose komt, zullen dat de puntjes op de i zijn, en geen reden tot afknappen. Dan weet je wel direct dat dit een goeie partij voor je is
Auti heeft er een fijne kijk op, intelligente soulmate op een bruine merrie
DeHovenier succes morgen met je theorie, al zenuwen?
Komt er een meeting? *denkt na
Relaties en autisme is een onderwerp wat een half jaar geleden al uitvoerig is besproken, wat (o.a.) mijn nieuwsgierigheid heeft getriggerd en wat blijkbaar nog een heel wezenlijk onderwerp is waar nooit genoeg over is gezegd.
Direct al jammer EG niet naar de meetMaar de reden kan ik goed begrijpen (begrip opbrengen)
Vorige meet heb ik in grote lijnen georganiseerd (was alleen zelf ziek) wil eventueel wel weer een deel van de organisatie doen mocht dat uitkomen
Tijn!! Gefeliciteerd met je halfjaar contract!!Maar die collega moet je boven staan, ze heeft alleen zich zelf ermee
Met mij is t overigens goed (een oud skelet dat de laatste tijd uit de kast komt, beetje uit mijn doen, maar dat gaat wel weer over) en nog steedswe wonen nu ook praktisch samen tot mijn huisje klaar is
EG lief dat je me gemist hebt!
heb jullie hier ook gemist maar met alle commotie niet echt tijd gehad om uitgebreid een topic te volgen
als je het over legaal bijverdienen hebt..easy..via de belastingdienst..quote:Op dinsdag 13 april 2010 19:16 schreef ScarFace- het volgende:
Hoe zou het UWV eigenlijk controleren of we niet massaal bijverdienen met zn allen
LOLquote:Op dinsdag 13 april 2010 19:13 schreef Demise het volgende:
[..]![]()
Ik kreeg de eerste keer ook geen salaris. Had ik me daar vét op verheugd, kreeg ik wel een salarisstrookje: loon 0 euro per uur.Dus heb ik heel dapper (met trillende handjes en dat strookje half verfrommeld) aangeklopt bij de filiaalmanager, die ik nog nooit eerder gezien had, en om uitleg gevraagd. Bleek dat ik niet geregistreerd stond als betaalde werknemer, ofzo.
Ik kreeg de volgende periode wel lekker veel salaris.
UWV kan een bezoek brengen aan je werkgever om te controleren of je je werkzaamheden hebt doorgegeven. Als ze langs komen, heb ik meteen een visitekaartje voor zequote:Op dinsdag 13 april 2010 19:16 schreef ScarFace- het volgende:
Hoe zou het UWV eigenlijk controleren of we niet massaal bijverdienen met zn allen
quote:Wat is een werkplekcontrole?
Wij komen regelmatig langs bij bedrijven om te onderzoeken of mensen met een uitkering hun werkzaamheden aan ons hebben doorgegeven. Onze inspecteur zal zich legitimeren en u vragen naar uw identiteitsbewijs. Verder zal hij u vragen voor wie u werkt en voor hoeveel uur. Als u uw werkzaamheden niet aan ons heeft doorgegeven, kan dat gevolgen hebben voor uw uitkering.
Bron: UWV controleert, wat betekent dat?
Them bastards.quote:Op dinsdag 13 april 2010 19:21 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
LOLMaar gelukkig is het goed gekomen
![]()
Zoiets heb ik dus ook een keer gehad. En dat was snel opgelost gelukkigIk kreeg voor een maand werken maar mijn halve salaris.
Have funquote:Op dinsdag 13 april 2010 19:23 schreef Demise het volgende:
[..]
Them bastards.Ik kreeg trouwens aanvullende winstuitkering, 15 euro.
Wauw!
![]()
Nu lekker pc afsluiten, omkleden, dansen en morgen maar één uurtje school.
Dank voor de tip! Ja, ik zou er een paar dingen kunnen relativeren, bijvoorbeeld waarom een relatie of een groepsreis naar mijn gevoel nog hoog gegrepen zijn. Maar is zo’n autisoos niet ook een cultuurschok? Ik ben er een keer geweest (in Rotterdam) en merkte op dat ik niet echt in zo’n groep pas.quote:Op dinsdag 13 april 2010 11:54 schreef EchtGaaf het volgende:
...
Heeft voor en nadelen. Zo'n autisoos heeft enorme voordelen, omdat de structuren weer helder zijn. Het is niet zo dat de mensen daar kommer en kwel zitten verkondigen. De meesten doen dat niet. Eigenlijk maar eentje, aan wie je kon zien dat hij een zwaar leven had en ik gaf hem de ruimte (ik lijk wel af en toe een soort mengelmoes van een pastoraal medewerker en een interviewer als Frans Bromet) Maar daar was wel meer aan de hand dan autisme alleen....
Toch denk ik dat het voor jou ook iets kan zijn. Al weet ik dat jij soms ook wat acceptatieproblemen hebt en het jou ook wat triggers kan geven. Het is een afweging.
Maar.. ik krijg per maand betaald. En er zijn nu meer dan 31 dgn verstreken... En ik wil de reden weten, want ik weet zeker dat dat een onnodige en daarmee ook nog eens onmenselijke reden is.quote:Op dinsdag 13 april 2010 19:07 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Mee eens. UWV stelt duidelijk dat de uitkering uiterlijk de 15e wordt uitbetaald. Nergens staat vermeld dat UWV de uitkering meestal op de 12e van de maand uitbetaalt. Alles eerder dan 15 april zou je ook kunnen zien als bonus. Het is zelden zinvol om alles steeds weer te analyseren. Sommige dingen zijn nu eenmaal zoals ze zijn, verlopen zoals ze verlopen. Ook is het lang niet zeker dat er in de huidige Wajong-regeling niets verandert.
Ja, inderdaad. Ik keek net op de site van VK, helaas betalen. Ik kende hem trouwens niet eerder. In het interview met Mattijs van Nieuwkerk zie je duidelijk dat hij moeite heeft met oogcontact maken.quote:Op dinsdag 13 april 2010 18:15 schreef DeHovenier het volgende:
Bedankt voor alle felicitaties!
[..]
Er stond laatst een artikel in de Volkskrant over die jongen. Ging onder andere over zijn boek dat hij geschreven had.
Zou wel een linkje willen geven maar om dat artikel te willen lezen moet je betalen![]()
Z'n Hyves: http://wessel210.hyves.nl/
Historisch overzichtquote:Op dinsdag 13 april 2010 18:33 schreef Autidude het volgende:
[..]
Dat werkt dus niet heh.. sowieso is er de rommelende maag, en leuk jah huisje.. ik heb er al helemaal geen zin meer in en zoals het er nu naar uitziet gaat het niet eens door. Ik moet een historisch overzicht halen bij de Gemeente, kost geld. heb ik niet. Moet voor de 15e. Zelfde voor het overnemen van laminaat. etc etc.
Dansen? Stijldansen? Salsa? Klassiek? Ballet? MetalMoshpitdansen? Doe je dan ook van tjik-tjikke-tjik-tjikke-tjik-tjikkeboem?quote:Op dinsdag 13 april 2010 19:23 schreef Demise het volgende:
[..]
Them bastards.Ik kreeg trouwens aanvullende winstuitkering, 15 euro.
Wauw!
![]()
Nu lekker pc afsluiten, omkleden, dansen en morgen maar één uurtje school.
Die dans lijkt mij wel leukquote:Op dinsdag 13 april 2010 20:49 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Dansen? Stijldansen? Salsa? Klassiek? Ballet? MetalMoshpitdansen? Doe je dan ook van tjik-tjikke-tjik-tjikke-tjik-tjikkeboem?
Inderdaad, daarom zei ik ook: ga uit van de 15e (deadline), dan sta je nooit voor een verassing. Dat betekent ook plannen en rekening houden met worst case scenario's.quote:Op dinsdag 13 april 2010 19:07 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Mee eens. UWV stelt duidelijk dat de uitkering uiterlijk de 15e wordt uitbetaald. Nergens staat vermeld dat UWV de uitkering meestal op de 12e van de maand uitbetaalt. Alles eerder dan 15 april zou je ook kunnen zien als bonus. Het is zelden zinvol om alles steeds weer te analyseren. Sommige dingen zijn nu eenmaal zoals ze zijn, verlopen zoals ze verlopen.
De WAO wetgeving is meerdere malen aangescherpt. Zelfs voor de toen bestaande gevallen. De wajong staat ook onder druk bij menig politicus. Hetzelfde voor WW.quote:Ook is het lang niet zeker dat er in de huidige Wajong-regeling niets verandert.
Trots niet, maar ik schaam mij er ook niet meer voor. En ik heb geen hekel aan NT'ers enzo, maar wel een godsgruwelijke hekel aan domme simplistische mensen, onkunde en al dat soort zaken. En aan hoe dat systeem in elkaar zit, want ik ben geen god.. maar ik ben wel vreselijk goedquote:Op dinsdag 13 april 2010 20:27 schreef sempron2400 het volgende:
Waarom denk je dat auti’s het beter kunnen? Ik zie ook ‘Autist inside’ in je avatar. Nofi (no flame intented), maar ben je trots op je autisme? Ik weet dat sommige tistjes een afkeer hebben gekregen van mensen zonder autistische stoornis en/of de gang van zaken in de maatschappij.
Die dans bewaar we voor laterquote:
Een overzicht dat ik ingeschreven sta hier in de gemeente, en voor hoelang en op welk adres en bla bla.. om aan regionale bindingseisen te voldoen. Lekker onnodig lastig doen, ben hier geboren en getogen, ben beruchtquote:Op dinsdag 13 april 2010 20:46 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Historisch overzichtWaar is dat voor nodig?
Heb je het huisje niet toegewezen dan
Klopt, van Intel Inside! Dat is wel grappig, al zou ik zelf niet te koop gaan lopen met mijn autisme. Sommige mensen zijn op Hyves lid van autismegroepen. Ik zou me daarvoor echt schamen (gezien de opvattingen over autisme). Ik heb zo'n beetje de hele afdeling van mijn werk in mijn vriendenlijst.quote:Op dinsdag 13 april 2010 20:53 schreef Autidude het volgende:
[..]
En ik vind het gewoon een mooi logo, het is van Intel Inside. Een soort van sophisticated verwijzing.
En ik snap je eerste stukje in je post ook wel, en ik weet dat je goed in rekenen bent, maar hoeveel dagen is "precies" een maand voor het UWV? Ik maak ook wel eens fouten, maar volgens mij zijn de 31dgn nu toch echt wel verstreken.. en dan neem ik een maand dus ruim, met 31dgn... 12 Maart was er gestort.
Het moet haast wel morgen komen dan toch, of gaan ze nu echt wachten tot overmorgen???
Heb ik morgen een happy day en kan ik verder of moet ik morgen de crisisdienst bellen?
quote:Ik wil jou iets vertellen. Aangezien ik dit moeilijk vind, doe ik dit via email. Ik wil jou vragen om mij te helpen bij een training die ik ga volgen. Voor die training heb ik de input van iemand nodig die mij goed kent. En jij bent diegene die mij goed kent en die ik vertrouw om dit te vragen.
Wat voor training het is leg ik het liefst in een gesprek aan jou uit. Dus wanneer heb je tijd om een keer te praten? Als jij het niet zit zitten om mij te helpen kan ik dat goed begrijpen. Maar dan wil ik als nog vertellen waarom ik die training ga doen.
25quote:Op dinsdag 13 april 2010 21:17 schreef Spoortie het volgende:
Zo, ook weer terug.
Tijn, hoe oud is je zusje?
Als dat niet zou snappen dan vraag ik mij af wat ze op het SPH doetquote:Op dinsdag 13 april 2010 21:20 schreef Spoortie het volgende:
Nja, dan zou ze wel oud genoeg moeten zijn om het te kunnen snappen.. mijn zusje is bijvoorbeeld net 11 en geestelijk gezien pas een jaarte of 8..
Werken moet lonen vind de politiek.quote:Op dinsdag 13 april 2010 19:17 schreef francis998 het volgende:
[..]
als je het over legaal bijverdienen hebt..easy..via de belastingdienst..
Dan is de uitkering in feite een basisinkomen voor die periode van 5 jaar, of zie ik nu iets over het hoofd?quote:Op dinsdag 13 april 2010 21:34 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Werken moet lonen vind de politiek.
Oplossing: Uitkeringsgerechtigden zijn uitkeringsgerechtigd, tenzij er voor een periode langer dan 5 jaar achtereenvolgens gewerkt word.
Het totaal besteedbaar vermogen van deze mensen word dan, werk+uitkering
Oh als dat doorgaat dan ga ik ook stompen.. heel simpel, als een leven in de gevangenis gelijk staat aan Wajong (alsof het een luxe isquote:Op dinsdag 13 april 2010 21:35 schreef ScarFace- het volgende:
De VVD wil het tegenovergesteldebezuinigen op mensen die tegen hun wil in in de wajong zitten
![]()
quote:Op dinsdag 13 april 2010 21:41 schreef Cassandra87 het volgende:
, immers, als iemand je nu kon beloven dat t er morgen om 12 uur opstaat is de druk van de ketel.
Concreet:quote:Op dinsdag 13 april 2010 21:45 schreef Autidude het volgende:
[..]
Oh als dat doorgaat dan ga ik ook stompen.. heel simpel, als een leven in de gevangenis gelijk staat aan Wajong (alsof het een luxe is) dan heb ik werkelijk niets meer te verliezen. De VVD is een meester in het creeren van maatschappelijke monsters
Maar JP en Wouter Bos ook.. die moet ik niet tegenkomen IRL.. dan ga ik er vol op
![]()
En dan wordt je beroemd.. heb je tegenstanders, maar ook zeker voorstanders.. en iig een stuk meer bereikt in het leven, dan schrijf je pas echt feitelijke geschiedenis![]()
Ik denk niet dat het zover zal komen, maar als het echt los gaat.. waarom ik dan niet?
Ik schreeuw al dik 15 jaar dat onze generatie een zware (burger)oorlog gaat meemaken.
Het begint er best wel op te lijken dat ik gelijk ga krijgen
Neeee dit is nu net mijn specialisme gewordenquote:Op dinsdag 13 april 2010 22:00 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Concreet:
Ik heb wel eens gelezen dat ze de wajong wouden samenvoegen met de bijstand.
En waarschijnlijk dus ook de daarbij behorende extreem lage uitkering, en misschien wel die sociale werkplaatsen.
Langdurigheidstoeslag, weg ermee zegt VVD.
quote:Op dinsdag 13 april 2010 22:01 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Neeee dit is nu net mijn specialisme gewordenik word 'hoofd ldt'
Aaah *pfew* begon al te vrezenquote:Op dinsdag 13 april 2010 22:03 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
![]()
![]()
VVD is niet de grootste partij hoorgelukkig maar
Ja, ik snapte het wel maar ook weer niet..quote:Op dinsdag 13 april 2010 21:51 schreef Cassandra87 het volgende:
och nee ik had gewoon flink wat gezeik met mn hypotheek, nieuwe baan dus ook continu erg moe, en alles is iets rustiger nu. Ik las af en toe mee omdat ik toch wel begaan ben met t gros hier, maar mn hoofd is nu eindelijk dusdanig rustig dat ik mee kan posten. Heeft niets met mijn eigen ding te maken, want dat doe ik gerust hier in dit topic
Gaaf, werken in de sociale zekerheidquote:Op dinsdag 13 april 2010 22:01 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Neeee dit is nu net mijn specialisme gewordenik word 'hoofd ldt'
Je moet 23 zijn omdat je recht op langdurigheidstoeslag ingaat op je 18e, en er een referte periode is van 60 maanden (iig bij ons in Almere) In die 5 jaar wordt gekeken wat je hebt verdient, in 2004 en 2005 mocht er helemaal geen inkomsten uit arbeid of in verband met arbeid (Bijv zw of ww) zijn, in 2006, 2007 en 2008 niet in verband met, maar was er een maximum grens van 4100,- gemiddeld.quote:Op dinsdag 13 april 2010 22:07 schreef ScarFace- het volgende:
Langdurigheidstoeslag is toch 40% van het minimum maandloon, wat je dan 1 keer in het jaar krijgt ofzo?
Nou nou het is wat.. En je moet minimaal X leeftijd hebben, 23 dacht ik.
Ondertussen wel al je prive gegevens invullen uiteraard bij de aanvraag![]()
Ik ken er 2 die met zin in de wajong zitten. Beter dan werken volgens hunquote:Op dinsdag 13 april 2010 21:35 schreef ScarFace- het volgende:
De VVD wil het tegenovergesteldebezuinigen op mensen die tegen hun wil in in de wajong zitten
![]()
Nee, ik doe balie, dus gewoon de ingang van sociale zaken. Hieronder vallen bij ons ook onder andere de kinderopvang aanvragen en ldt aanvragen en inburgering.quote:Op dinsdag 13 april 2010 22:08 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Gaaf, werken in de sociale zekerheid
Is dat een functie, hoofd langdurigheidstoeslag, een van je deelterreinen of maak je een grapje?
Mijn specialisatie is arbeidsongeschiktheid.
Graag gedaan.quote:
Het positieve vind ik altijd, dat jij zo eerlijk over jezelf kan zijn. Jij durft ook kritisch naar jezelf te zijn. Aan relatie en groepsreizen moet ik ook niet denken. Maar eenzaamheid is ook weer zwaar op tijden.quote:Ja, ik zou er een paar dingen kunnen relativeren, bijvoorbeeld waarom een relatie of een groepsreis naar mijn gevoel nog hoog gegrepen zijn.
Het was ook mijn eerste keer. Ik hield een positieve indruk over, en niet meer dan dat. De eerste keer is denk ik te weinig om dat in te kunnen schatten.quote:Maar is zo’n autisoos niet ook een cultuurschok? Ik ben er een keer geweest (in Rotterdam) en merkte op dat ik niet echt in zo’n groep pas.
Dat kan ik mij voorstellen. Beleidsmatig inzicht is weliswaar wat exacter dan rekenen, maar heeft ook denk ik systematische elementen. Maar moet je nu meer communiceren ?quote:Ik probeer het inmiddels rechtsom. Op mijn werk krijg ik meer taken waar mensen met Asperger moeite mee hebben. Projecten waarbij niet zozeer rekenen, maar beleidsmatig inzicht een grote rol speelt.
Jeutje mina wat een lieve opmerkingen af en toe ik ga nog blozenquote:Op dinsdag 13 april 2010 22:07 schreef Autidude het volgende:
[..]
Ja, ik snapte het wel maar ook weer niet..Ik had zoiets van.. ze is toch niet weggejaagd, maar aan de andere kant had ik ook wel door hoe druk je het had en al dat gedoe daar om heen.. Dus het was wel begrijpelijk maar ook vaag
Want zoals iedereen wel zegt, ben jij wel een soort van lichtje binnen dit topic
![]()
![]()
En naja.. mocht het morgen niet zo zijn dan ga ik keihard op de valiumMaar dan is het er iig gegarandeerd morgen.. heb ik die kerel van het laminaat ook al moeten leggen
![]()
Want mocht je er overheen gelezen hebben, wat begrijpelijk is, ik heb dus een woning aangeboden gekregen... heel leuk en spannend met een gigantische woonkamer van 34 m² en 2 slaapkamers etc.. alleen wel ff op minstens 30 minuten fietsafstand van alles wat ik gewend ben..
Gedoe, gedoe..En daarom ben ik momenteel ook heel erg gespannen en een stuiterbal.
En dan is het niet alleen ASS wat er bij komt kijken, maar ook de overige diagnosesEn dan is goede feedback heel erg belangrijk. Dat geld niet alleen voor jou, maar ook voor de anderen in dit topic
![]()
Op dit moment is dit topic een beetje de enige manier om mijzelf te ventileren.. en dan zeg ik nog lang niet alles.. Want ik had zelfs een pure "rainman fladder paniekaanval" eerder deze avond.. Is ook een heel verhaal, en niet zwaar ernstig maar wel heel typisch.. Ik classificeer het als Rainman omdat het vrijwel gelijk staat aan zijn reactie in die film met de scene van het rookalarm.
Nee, jazzballet/streetdance/modern/salsa.quote:Op dinsdag 13 april 2010 20:49 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Dansen? Stijldansen? Salsa? Klassiek? Ballet? MetalMoshpitdansen? Doe je dan ook van tjik-tjikke-tjik-tjikke-tjik-tjikkeboem?
Hartstikke dapper! Goed joh, heeft ze al wat terug gemaild?quote:Op dinsdag 13 april 2010 21:14 schreef tijnbrein het volgende:
Ik heb net besloten om mijn zusje te vertellen dat ik PDD-NOS heb en haar tevens te vragen om mij te helpen bij die cursus die ik ga doen. Ik hoop dat ze wil helpen. Anders heb ik nog iemand anders die mij wil helpen.![]()
Dit is de email die ik haar gestuurd heb:
[..]
Ow dat gedoe. Naja, als het maar tot resultaat leidt.quote:Op dinsdag 13 april 2010 20:58 schreef Autidude het volgende:
[..]
Een overzicht dat ik ingeschreven sta hier in de gemeente, en voor hoelang en op welk adres en bla bla.. om aan regionale bindingseisen te voldoen. Lekker onnodig lastig doen, ben hier geboren en getogen, ben beruchtEn ze schoppen mij over het kanaal heen
Moet ik het nog bewijzen ook, want stel je voor dat ik stiekum een Haarlemer ofzo ben die graag in het beroerdste gehucht van heel Kennemerland wilt wonen
![]()
Formele crap, maar wel goed voor de gemeentekas.. dat snap ik dan wel, en daar betaal ik graag aan mee hoor.
Oh, je hoeft niet te helpen hoor..superlief dat wel.. Maar het komt vast wel goed.. Ik heb immers de garantie dat het uiterlijk overmorgen gestort is.. Maar het is die druk en onzekerheid. Als ik niet betaal is het ook goed, trekt hij het laminaat eruit.. en terecht.. Maar reken maar eens uit hoeveel het mij zou besparen.quote:Op dinsdag 13 april 2010 22:18 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Jeutje mina wat een lieve opmerkingen af en toe ik ga nog blozen
Ik heb iets opgevangen maar wat goed auti!! Ik ben echt heel blij voor je! Maar kan me voorstellen dat t heel erg spannend is. En ik weet maar al te goed hoe erg die financiele strubbles kunnen zijn.
Het is jammer dat ik je niet zou kunnen helpen met t laminaat, had t heel graag voor je gedaan, maar dat geld gaat mij ook te ver![]()
Maar raak gerust je ei kwijt in dit topic, ik vind t zelf ook heerlijk dat iedereen elkaar accepteert en respecteert
Moet jij niet op bed liggen joh!quote:Op dinsdag 13 april 2010 22:21 schreef Demise het volgende:
[..]
Nee, jazzballet/streetdance/modern/salsa.Momenteel zijn we bezig met streetdance, vorige dansje was modern. I
moderne dans. Voor de gelijkgestemden: Les ballets C de la B is echt een prachtige dansgroep.
[..]
Hartstikke dapper! Goed joh, heeft ze al wat terug gemaild?
@Cassandra:
We sturen jou dan gewoon ook alle mails/PM's betreffende de meet. Dan kun je altijd nog zien.
Mag ik die PMetjes anders ook even? (:quote:Op dinsdag 13 april 2010 22:21 schreef Demise het volgende:
@Cassandra:
We sturen jou dan gewoon ook alle mails/PM's betreffende de meet. Dan kun je altijd nog zien.
quote:
Zodra we ze hebben.quote:Op dinsdag 13 april 2010 22:31 schreef Spoortie het volgende:
[..]
Mag ik die PMetjes anders ook even? (:
Ik hoor net van robuust dat ik verplicht moet komenquote:Op dinsdag 13 april 2010 22:21 schreef Demise het volgende:
[..]
@Cassandra:
Aan het eind van de maandquote:Op dinsdag 13 april 2010 22:32 schreef Demise het volgende:
[..]
![]()
Sinds kort internet op mijn mobiel.Maar ik ga nu wel pitten, anders kom ik straks niet meer in slaap.
Vanaf welk inkomen krijg je LDT? Geldt dan ook een veromgenseis?quote:Op dinsdag 13 april 2010 22:12 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Je moet 23 zijn omdat je recht op langdurigheidstoeslag ingaat op je 18e, en er een referte periode is van 60 maanden (iig bij ons in Almere) In die 5 jaar wordt gekeken wat je hebt verdient, in 2004 en 2005 mocht er helemaal geen inkomsten uit arbeid of in verband met arbeid (Bijv zw of ww) zijn, in 2006, 2007 en 2008 niet in verband met, maar was er een maximum grens van 4100,- gemiddeld.
In 2009 zijn die regels vervallen en goldt de bijstandsgrens.
Soms is t heel onrechtvaardig. Zo had ik laatst iemand aan de lijn die in 2002 10,- had verdiend, dit netjes doorgaf, aanvraag afgewezen.
Maar een collega van mij heeft ten onrechte een andere aanvraag afgewezen, dat ga ik rechtzetten, dat vrouwtje krijgt van 2 jaar LDT terug.
Bedrag verschilt voor echtpaar, alleenstaande en alleenstaande ouder, maar ligt tussen de 400 en 450 euro.
Ik ga je morgen mailen! Wisselt per jaar.quote:Op dinsdag 13 april 2010 22:37 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Vanaf welk inkomen krijg je LDT? Geldt dan ook een veromgenseis?
Dankquote:Op dinsdag 13 april 2010 22:39 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Ik ga je morgen mailen! Wisselt per jaar.
Vanaf 2009 geldt de bijstandsnorm en er is een vrijlating voor wajong bijv.
vanaf morgen zit ik 3 middagen in de week bij juridische zaken om mijn wwb-kennis bij te spijkerendus nog even en ik kan je álles vertellen
Knapquote:Op dinsdag 13 april 2010 21:14 schreef tijnbrein het volgende:
Ik heb net besloten om mijn zusje te vertellen dat ik PDD-NOS heb en haar tevens te vragen om mij te helpen bij die cursus die ik ga doen. Ik hoop dat ze wil helpen. Anders heb ik nog iemand anders die mij wil helpen.![]()
Dit is de email die ik haar gestuurd heb:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |