quote:Op zondag 11 april 2010 20:40 schreef Spoortie het volgende:
Ik had 't al eerder over of ik 't aan een vriendin van me moest vertellen, maar ik ben haar ondertussen nog niet tegengekomen en op MSN blijft 't eigenlijk maar terugkomen dat ik af en toe 'een beetje raar' doe..
Moet ik 't nu maar gewoon op MSN vertellen of wachten tot ik haar weer zie..?
Pas weer een vriendschap kwijtgeraakt, omdat ik gevoelens kreeg. Nu moet ik tijdelijk harder werken voor hetzelfde geluk. It’s all in the gamequote:Op zondag 11 april 2010 20:52 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Als je zo negatief blijft zal je altijd vrijgezel blijven.
Dat is erg gelukkig en je van harte gegund.quote:Op zondag 11 april 2010 20:30 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Deze passende baan draagt zeker veel bij aan mijn geluksbeleving.
Impliciet merkte ik inderdaad een sterke behoefte bij je. Ik hoop ook voor je dat je een goede en leuke vrouw zal vinden. Net zo goed als die baan, die je zo'n 8 later toch hebt gevonden. Dankzij dat je bleef volharden en zelfs je studie op peil bleef houden is dat toch gelukt. Dat is knap, want wie houdt dat 8 jaar vol.....quote:Maar ik zou ook nog een partner willen.
Hhmm, dat hoeft niet perse hoor. Echte vriendschap staat of valt niet met een goed baan. Echte liefde is onvoorwaardelijk. Jij bent zonder baan niet minder dan een ander. Natuurlijk heb je meer kans op een partner als je een dik betaalde baan hebt. Maar nogmaals =- als echte liefde speelt - dan zou die baan niet moeten meetellen. Tenminste dat is mijn mening.quote:Die baan is daarvoor een noodzaak (welke vrouw wil er nu een man met een Wajong).
Alleen is maar eenzaam. Maar pas op: het gras bij een ander is altijd groener. Ook alleen zijn heeft grote voordelen. Je moet het denk ik niet doen om ene beter status, maar omdat je om elkaar geeft....quote:Alleen is maar alleen, en samen sta je toch weer wat beter in de maatschappij.
Mooi, ik hoop dat het voor jou ook eens gaat gebeuren.quote:Meerdere jongeren in de kerk gaan trouwen.
Wat jammer. Maar lijkt je een reisgezelschap niets? Met vrijgezellen? Zo vinden mensen ook vaak een partnerquote:Ik heb nu ook niemand om mee op vliegreis te gaan.
Serieus, je hebt helemaal gelijk en ik begrijp je dondersgoed.. Maar nogmaals,quote:Op zondag 11 april 2010 20:46 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Dit is eerder realistisch dan negatief. Financieel is het ook veel aantrekkelijker, alleenstaanden zijn relatief duurder uit. Ik heb nog nooit een vriendin gehad. Nu is Nederland wel het land met de meeste vrijgezellen. Vooral vrouwen die geen man willen.
Ik had antwoord gegevenquote:Op zondag 11 april 2010 21:00 schreef Spoortie het volgende:
Dan de vraag ook nog maar een keer in 't nieuwe topic:
[..]
Kijk dit klinkt al stuk positieverquote:Op zondag 11 april 2010 21:01 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Pas weer een vriendschap kwijtgeraakt, omdat ik gevoelens kreeg. Nu moet ik tijdelijk harder werken voor hetzelfde geluk. It’s all in the game
Wel durf ik, dankzij deze baan, nu gemakkelijker contact te maken met vrouwen (ook buiten het werk). Maar ik blijf met vragen zitten: moet ik vertellen over Asperger of juist niet. Zo'n diagnose is niet bepaald hip. Ik zou het ook veel liever anders verwoorden. In andere landen spelen ze ook veel minder open kaart op dit gebied dan in Nederland, verwachten ze die directheid ook niet.
Wat jammer. De moed niet opgeven. Je hebt echt je kwaliteiten die je als persoon aantrekkelijk makenquote:Op zondag 11 april 2010 21:01 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Pas weer een vriendschap kwijtgeraakt, omdat ik gevoelens kreeg. Nu moet ik tijdelijk harder werken voor hetzelfde geluk. It’s all in the game
Zeker waar je nu werkt. Veel mensen, vooral ook op jouw niveau. Dat was als postbesteller wel anders...quote:Wel durf ik, dankzij deze baan, nu gemakkelijker contact te maken met vrouwen (ook buiten het werk).
Dat is lastig. Het bekende dilemma: wie vertel je het en wie niet. En als je het verteld:wanneer dan?quote:Maar ik blijf met vragen zitten: moet ik vertellen over Asperger of juist niet. Zo'n diagnose is niet bepaald hip. Ik zou het ook veel liever anders verwoorden. In andere landen spelen ze ook veel minder open kaart op dit gebied dan in Nederland, verwachten ze die directheid ook niet.
Dat ligt er aan hoe goed jij om kan gaan met Real Life contact en confronterende vragen...quote:Op zondag 11 april 2010 21:00 schreef Spoortie het volgende:
[..]
Ja maar die is dus niet doorgegaanquote:Op zondag 11 april 2010 21:11 schreef EchtGaaf het volgende:
Maar Tijn, je had dit weekend toch een date?
Wat jammerquote:Op zondag 11 april 2010 21:14 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ja maar die is dus niet doorgegaanTsja ik weet eigenlijk niet wat ik hier mee moet.
Hmm nee.quote:Op zondag 11 april 2010 21:15 schreef Stupendous76 het volgende:
Was deze al langs gekomen?
Welke symptomen van autisme heb jij?
Je moet het gewoon goed en duidelijk brengen/zeggen.. gewoon precies zoals jij bent of zoals jij het voelt.quote:Op zondag 11 april 2010 21:13 schreef Spoortie het volgende:
Ja oke, ik zal 't haar wel vertellen als ik haar weer zie, beter dan over MSN als ik jullie zo hoor.
Ze is niet komen opdagen.quote:
Ik sluit niet uit dat ik om via mijn werk iemand ontmoet waarmee het klikt. Hier staan ze sowieso al heel open voor mensen die niet standaard zijn zeg maar. Ik ben trouwens vijf jaar op zoek geweest, want ik was al postbezorger (toen nog postbode) in mijn studententijd.quote:Op zondag 11 april 2010 21:09 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Wat jammer. De moed niet opgeven. Je hebt echt je kwaliteiten die je als persoon aantrekkelijk maken![]()
[..]
Zeker waar je nu werkt. Veel mensen, vooral ook op jouw niveau. Dat was als postbesteller wel anders...
[..]
Dat is lastig. Het bekende dilemma: wie vertel je het en wie niet. En als je het verteld:wanneer dan?
Verder: vroeg of laat komt het denk ik toch op de proppen. Je hebt wajong. Die kan weer eens in beeld komen als je zonder werk komt.
Dat bedoel ik dus... zo gemakkelijk kunnen mannen voor blok worden gezet in NL. Waar zijn de normen en waarden gebleven?quote:Op zondag 11 april 2010 21:19 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ze is niet komen opdagen.En ik realiseer mij dat ik best veel voor haar voel maar altijd The other men zal blijven.
Het zit toch iets anders in elkaar. Maar dat ga ik hier niet vertellen.quote:Op zondag 11 april 2010 21:29 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus... zo gemakkelijk kunnen mannen voor blok worden gezet in NL. Waar zijn de normen en waarden gebleven?
Dat is echt balen.quote:Op zondag 11 april 2010 21:19 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ze is niet komen opdagen.En ik realiseer mij dat ik best veel voor haar voel maar altijd The other men zal blijven.
Succes.quote:Op zondag 11 april 2010 22:19 schreef DeHovenier het volgende:
Overnorgen theorie-examen, benieuwd hoe dat gaat.
Die tekst is baas.. of het is misschien individueel, en generalisatie bestaat niet, ik heb ook geen zin om de tekst te copy pasten en te highlighten.. maar fuck.. die man is autistisch, of niet? Of is het een overgevoelig mietje? Ik vind het autypisch, of iig herkenbaar.. En het heeft mij ook steun gegeven een tijd terug.quote:
Voor wat? Succes iigquote:Op zondag 11 april 2010 22:19 schreef DeHovenier het volgende:
Dat is één van meest klote gevoelens die er is. Om van te huiveren.quote:Op zondag 11 april 2010 21:19 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Cliché; niet druk maken.. het is echt makkelijkquote:Op zondag 11 april 2010 22:30 schreef DeHovenier het volgende:
Voor autorijden
Heb veel vragen gemaakt, maar wel steeds 4/5/6 fout
Welterusten en beterschapquote:Op zondag 11 april 2010 22:21 schreef Demise het volgende:
[..]
Succes.
Ik ga naar bed, trouwens. Ja, ik mocht om 23:00 vandaag, hoef morgen pas om 11:00 weg, maar ik voel me niet zo lekker.
Hbo doe ik met twee vingers in mijn neus, theorie heb ik nog altijd nachtmerries vanquote:Op zondag 11 april 2010 22:39 schreef Autidude het volgende:
[..]
Cliché; niet druk maken.. het is echt makkelijk![]()
Juist door al die verhalen en stress is het moeilijk, is een soort van hectische verkeerssituatie simulatie
![]()
Het is geen HBO
Ja precies, ik ook wel, maar voor mij is die afstand wel doorslaggevend.quote:Op zondag 11 april 2010 22:48 schreef ikke043 het volgende:
Hoe serieus is die meet? Ik ben namelijk wel geinteresseerd
Aah kom op, Demise komt uit groningen en ik uit Maastrichtquote:Op zondag 11 april 2010 22:51 schreef Spoortie het volgende:
[..]
Ja precies, ik ook wel, maar voor mij is die afstand wel doorslaggevend.
Tja, als ik een eigen auto had had 't geen probleem geweest maar ik ben pas 16 hequote:Op zondag 11 april 2010 22:53 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Aah kom op, Demise komt uit groningen en ik uit Maastricht
Dus verder weg als een van ons kun je niet wonen
Ik heb ook geen auto(of rijbewijs) ben alleen iets dichter bij de doodquote:Op zondag 11 april 2010 22:56 schreef Spoortie het volgende:
[..]
Tja, als ik een eigen auto had had 't geen probleem geweest maar ik ben pas 16 he
40 minuten, ik moet 2 uur en 20 minuten, valt me nog meequote:Op zondag 11 april 2010 23:38 schreef francis998 het volgende:
ik heb dat mooie rode pasje als bijna 3 jaar..maar niet gebruiktin nederland.
Verder tja..die meet lijkt me wel leuk..hoewel..ik toch ertegen op zit..helemaal naar utrecht te moeten...
maar als dat de beste optie is..heb ik er die 40 min. trein wel voor overzolang het weer een beetje meewerkt
ja maar voor zijn 40 min. net als bijna 5 uur..aangezien ik alles binnen loopafstand heb..zelfs Rotterdam CSquote:Op zondag 11 april 2010 23:40 schreef ikke043 het volgende:
[..]
40 minuten, ik moet 2 uur en 20 minuten, valt me nog mee
Nouja zeg.quote:Op zondag 11 april 2010 23:05 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Ik heb ook geen auto(of rijbewijs) ben alleen iets dichter bij de dood
En Demise is geloof ik ook 16
Maar ik ben dus ook pas 17. Met de trein reizen is helemaal niet moeilijk (vind ik). Als je op mijn traject woont (lees: ergens tussen Utrecht en Grunning'nquote:Op zondag 11 april 2010 22:56 schreef Spoortie het volgende:
[..]
Tja, als ik een eigen auto had had 't geen probleem geweest maar ik ben pas 16 he
Volgens mij best wel serieus. In ieder geval, ik was serieus.quote:Op zondag 11 april 2010 22:48 schreef ikke043 het volgende:
Hoe serieus is die meet? Ik ben namelijk wel geinteresseerd
quote:Op zaterdag 10 april 2010 17:28 schreef Demise het volgende:
[..]
Toch, wie weet. Mensen gaan rare dingen doen als ze oud zijn en beseffen dat ze nog maar weinig tijd over hebben om dingen recht te zetten.
[..]
Iemand die tegen me praat is net een soort vlieg die om mijn hoofd zoemt. Ben ik chagrijnig, moe of geïrriteerd, dan erger ik me aan die vlieg. Als ik me goed voel, kan ik het ontzettend interessant vinden hoe dat beest vliegt, hoe het zijn pootjes houdt en hoe vaak zijn vleugels slaan. Zodra de vlieg op mij gaat zitten, komt 'ie te dichtbij. Dan wil ik dat het beest opflikkert, weg gaat en dan moet het dood. Die vlieg die op mij zit is dan te vergelijken met een mens dat een conversatie met me wil beginnen, waarin ik ook moet reageren. Dan voel ik me altijd ergens bedreigd, iemand komt te dichtbij.
Kun je iets meer vertellen hoe het er bij jou toe gekomen is dat je gediagnoticeerd bent?quote:
Ik vind bij nader inzien de tekst in die spoiler niet mijn sterkste bijdrage aan deze topicreeks.quote:Op zaterdag 10 april 2010 23:37 schreef Demise het volgende:
[..]
Wanneer ben jij grof geweest wat betreft taalgebruik?
Ik heb al best wat ervaring met IQ testen, met name tijdens assessments voor nieuwe banen. Voor mijn vorige werkgever heb ik op vier banen gesolliciteerd en vier assessments waar IQ testen onderdeel van waren gedaan.quote:Op zaterdag 10 april 2010 23:39 schreef Demise het volgende:
[..]
Zo'n IQtest is een ramp. Tenminste, dat vond ik (zonder ritalin, dus was erg onrustig). Ik moest drie dagen lang, elke dag vier/vijf uur allerlei stompzinnige testjes doen en vragen beantwoorden.
Nu weet ik niks en blijf ik maar zemelen. Of ik weet straks dat ik Asperger of een andere Autistische stoornis heb en dan kan ik daar gerichter mee om proberen te gaan, of ik weet zeker dat ik heb niet heb en dat ik “gewoon” gek ben.quote:Op zaterdag 10 april 2010 23:44 schreef francis998 het volgende:
[..]
Als je er zeker van wilt zijn zou ik dit doen.
Maar wees ook zeker dat dit alles in positief als negatief kan zijn..wees er dus zeker van dat je dit wilt.
Mijn suggestie: houd regelmatige slaaptijden vast: grote kans dat je er beter door functioneert.quote:Op zondag 11 april 2010 10:42 schreef Demise het volgende:
[..]
Ouderlijk duo woont nog steeds thuis, bedtijden zijn nog van kracht tot mijn 18e.![]()
Met Groningen is niks mis!quote:Op zondag 11 april 2010 15:15 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Wie gaat er dan ook in Groningen wonen![]()
[..]
Hmm: ik vind het niet handig/netjes dat ze dat pas zo kort van te voren van je vragen.quote:Op zondag 11 april 2010 15:53 schreef tijnbrein het volgende:
Even iets anders. Ik ga vanaf volgende week maandag een cursus omgaan met autisme doen.
Staat er in die brief dat als je wilt iemand mag meenemen die je gedurende die cursus ondersteund.
Dat een partner, huisgenoot of goeie kennis zijn. Etc.
Dat wordt leuk.Aangezien ik de eerste 2 sowieso al niet heb
En die laatste zou ik niet weten wie ik daarvoor zou kunnen vragen.
Vrienden heb ik niet echt en die ik heb weten het eigenlijk niet eens. Volgens mij eentje wel maar daar heb ik de laatste tijd totaal geen contact meer mee![]()
Familie is ook uitgesloten. Ouders willen het niet weten. Zusjes en broertje weten het niet.
Collega's ook eigenlijk niemand van mijn collega's zou ik het durven te vertellen dat ik PDD-NOS heb.
Maar gelukkig hoeft het niet. Alhoewel het eigenlijk wel min of meer vereist wordt![]()
Het lijkt mij wel interresant die cursus ik hoop dat ik er iets van leer.
We hebben in ieder geval één ding gemeen…quote:Op zondag 11 april 2010 18:07 schreef Spoortie het volgende:
Weet niet of ik zal komen op zo'n meet maar is 't niet redelijk moeilijk om met mensen te praten van verschillende leeftijden/hobby's&interesse's enzo..?
Ik heb het niet zo op tattoo’s: ik vind het zelden mooi. Daarnaast is het tegenwoordig een zeldzaamheid als iemand geen tatoo’s en/of piercings heeft.quote:Op zondag 11 april 2010 19:07 schreef Demise het volgende:
[..]
Hm. Ik kan me één punt bedenken waarop het (voor mij) gemakkelijker zou zijn een jongen te zijn, en dat is bij het nemen van een tattoo. Bijna elke plek op het lichaam waar ik zou overwegen een tattoo te laten zetten, kan problemen opleveren met een latere baan. In de nek met een knotje, op de schouder met een jurk met een open rug, op de arm sowieso met een jurk, op de kuit met een mantelpak... Niet dat ik mezelf in mantelpak zie rondlopen, maar dat is nú. Wie weet hoe ik daar later over denk. Terwijl als man de schouder niet zoveel problemen oplevert.
[..]
Absoluut IRL.quote:Op zondag 11 april 2010 21:00 schreef Spoortie het volgende:
[..]
Af en toe mag het best, hoor. Heb ik in ieder geval geen problemen mee.quote:Op maandag 12 april 2010 09:25 schreef Ferrobarr het volgende:
[..]
Ik vind bij nader inzien de tekst in die spoiler niet mijn sterkste bijdrage aan deze topicreeks.
Tja. Ik denk dat ik zelf ook enigszins de hand in die lengte heb gehad. Ik vergat de tijd in de pauze, waardoor we een uur misliepen, etc.quote:[..]
Ik heb al best wat ervaring met IQ testen, met name tijdens assessments voor nieuwe banen. Voor mijn vorige werkgever heb ik op vier banen gesolliciteerd en vier assessments waar IQ testen onderdeel van waren gedaan.
Dat ging erg goed: ik scoorde altijd erg hoog. Voor mij was dat nogal een openbaring, want na een miserabele school en studietijd vond ik mezelf eerder gek dan slim. Maar dat bleek dus erg mee te vallen.
Gedurende drie dagen vier/vijf uur per dag testen doen lijkt mij wel heel erg veel. Ik vraag me ook af wat daar de toegevoegde waarde van is. Heb je het idee dat je de testen minder goed gemaakt hebt omdat je onrustig was?
Denk het ook, dus het zal wel niet zo veel veranderen, volgend jaar.quote:[..]
Mijn suggestie: houd regelmatige slaaptijden vast: grote kans dat je er beter door functioneert.
Dan laatste vind ik eigenlijk wel een erg goed idee.quote:[..]
We hebben in ieder geval één ding gemeen;
En verder over een meeting:
- In een niet te drukke kroeg of een park (mooi weer) heeft mijn voorkeur (dan kun je ook wegrennen als je niet meer wilt).
- Beetje centraal in NL heeft mijn voorkeur
- Om te voorkomen dat saboterende lurkers (zoals laatst die KLB posters) ook komen stel ik voor details per PM aan de frequente posters bekend te maken.
Ik heb al een wenkbrauwpiercing en een piercing bovenin mijn oor.quote:[..]
Ik heb het niet zo op tattoo's: ik vind het zelden mooi. Daarnaast is het tegenwoordig een zeldzaamheid als iemand geen tatoo's en/of piercings heeft.
Het is op z'n zachts gezegd niet netjes als ze wel een afspraak maakt en vervolgens niet komt opdagen. Ik weet niet of je contact had via de mail oidquote:Op zondag 11 april 2010 21:19 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Succesquote:Op zondag 11 april 2010 22:19 schreef DeHovenier het volgende:
Dus als ik het goed begrijp, ben je 5 jaar lang fulltime postbezorger geweest? En je huidige baan de eerste baan die studierelevant is? Dan vind ik het ongelofelijk knap dat je zo lang de moed niet opgegeven hebt. Die vijf jaar is zo ongeveer net zolang als heel je studiequote:Op zondag 11 april 2010 21:21 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Ik sluit niet uit dat ik om via mijn werk iemand ontmoet waarmee het klikt. Hier staan ze sowieso al heel open voor mensen die niet standaard zijn zeg maar. Ik ben trouwens vijf jaar op zoek geweest, want ik was al postbezorger (toen nog postbode) in mijn studententijd.
Ik denk dat eerlijk gewoon het langste duurt. Ik denk dat het een zware last is om met het geheim rond te lopen, dat alleen is al niet prettig.quote:Is het een voordeel als je geen diagnose hebt? Dan kun je namelijk ook niet de morele verplichting hebben om er over te vertellen. Een diagnose kun je verzwijgen, maar als de partner er later om vraagt is het moeilijk om te zeggen: ik ga me wel laten testen (terwijl de diagnose er al ligt).
Ze moeten zeker met oplossingen komen. Heb je affiniteit met computers?quote:Als ik zonder werk kom, ga ik misschien wel software tester worden. De overheid wil de arbeidsparticipatie toch al bevorderen (ook vanwege de vergrijzing), dus ze zullen sowieso wel met een oplossing ‘moeten’ komen tegen werkloosheid.
Dank. Ik vraag me af waarom ¤125,- (!!) aan intree dan weer goed voor moet zijn.quote:Op maandag 12 april 2010 07:05 schreef femmeChantal het volgende:
Gisteravond was ik wat aan het zappen en kwam ik terecht bij een uitzending van Kruispunt over volwassenen met autisme. Jullie kunnen hem online bekijken, zie http://www.katholiekneder(...)objectID707423.html.
Hierboven lees ik dat het lastig is om werk te vinden / houden. Misschien kan de onderstaande link helpen : http://www.ggze.nl/html/n(...)details-op-16-april.
Succes!
Het is mij even ontgaan, maar waarom zou je het niet bijzettenquote:Op maandag 12 april 2010 11:45 schreef ScarFace- het volgende:
Bezig met cv/solliticatiebrief![]()
Weet niet of ik het rea college er nou bij moet zetten of niet..doe het liever niet maar dan ontstaat er zo`n "gat"
Hm...
Goedemorgen fokkers trouwens![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |