abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80197643
quote:
Op zondag 11 april 2010 19:45 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Jij toch ook?
Dat klopt....Maar niet op de orthodoxe wijze. Ik heb nu eenmaal ook wetenschapsbloed. We weten maar ozo weinig...
quote:
Dat geldt voor bijna al het geloof.
In het boeddhisme is er volgens mij weer wel ruimte voor het fenomeen....
pi_80197766
@sempron2400, ben je nu gelukkig nu je een passende baan hebt?

[ Bericht 1% gewijzigd door EchtGaaf op 11-04-2010 20:09:25 ]
  zondag 11 april 2010 @ 19:54:38 #278
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_80197888
quote:
Op zondag 11 april 2010 19:49 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat klopt....Maar niet op de orthodoxe wijze. Ik heb nu eenmaal ook wetenschapsbloed. We weten maar ozo weinig...
Een orthodox geloof sluit wetenschap uit. Althans dat lijkt mij. Hoe geloof jij dan?
quote:
[..]

In het boeddhisme is er volgens mij weer wel ruimte voor het fenomeen....
Ja
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_80198261
quote:
Op zondag 11 april 2010 19:54 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Een orthodox geloof sluit wetenschap uit. Althans dat lijkt mij. Hoe geloof jij dan?
[..]
Geloven betekent niet dat je verstand compleet moet inleveren. Het geloof en wetenschap hoeven elkaar niet te bijten; mijn instelling is dat wetenschap wel degelijk gebruikt kan worden voor verklaringsmodellen. Maar verre van toereikend. Het geloof bevat elementen die ons verstandelijke vermogen ver te boven gaan...en dan biedt wetenschap geen uitkomst.
  zondag 11 april 2010 @ 20:02:12 #280
295984 Demise
I saw you look away
pi_80198287
quote:
Op zondag 11 april 2010 19:44 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Last.fm is inderdaad ideaal voor je eigen smaak. Maar op mijn werk moet ik toch behelpen met de gewone radio. Thuis luister ik alleen muziek die ik leuk vind. Nu luister ik naar Triptykon een metalband uit Zwitersland
Dat klinkt goed. Een tattoo op je schouder of arm zal je heus niet belemmeren in kleding keuze. Tenzij je heel grote tattoo wilt.
Hoe groot die gaat worden weet ik nog niet precies. Dat hangt van mijn idee hoe ik het ga uitwerken. Zwart-grijs-wit en kleur. Een soort symbolische weergave van wie ik ben. Bovenarm.
Vragen staat vrij. Of je antwoord krijgt is een ander verhaal
Zonder PC luister ik gewoon naar mijn MP4-speler, heb echt een schijthekel aan de radio. En hij wordt toch wel redelijk groot, doorsnede tussen de tien en vijftien centimeter, zowel horizontaal als verticaal. Ik ben niet zo heel groot (1.64 m), dus dat is een vrij groot gedeelte van mijn schouderblad.
Dat klinkt in ieder geval al wel mooi.

Ik geloof, maar niet in een almachtige God. Als er iemand wordt gemarteld, is dat God, omdat hij/zij anderen de kans geeft iets goeds te doen. Als iemand anders dan ook daadwerkelijk protesteert tegen het martelen, is dat ook God, omdat hij/zij daarmee voor zijn/haar normen/waarden/geloof opkomt. Mijn Godsbeeld is ook niet per definitie christelijk of islamitisch of boeddhistisch, ook al noem ik mezelf meestal christelijk. Hoe iemand God wil noemen verandert voor mij niets aan het geloof zelf.
In reïncarnatie geloof ik niet.
"Hell is other people." - Jean-Paul Sartre
"A first sign of the beginning of understanding is the wish to die." - Franz Kafka
"Never memorize what you can look up in books." - Albert Einstein
  zondag 11 april 2010 @ 20:10:43 #281
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_80198695
quote:
Op zondag 11 april 2010 20:01 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Geloven betekent niet dat je verstand compleet moet inleveren. Het geloof en wetenschap hoeven elkaar niet te bijten; mijn instelling is dat wetenschap wel degelijk gebruikt kan worden voor verklaringsmodellen. Maar verre van toereikend. Het geloof bevat elementen die ons verstandelijke vermogen ver te boven gaan...en dan biedt wetenschap geen uitkomst.
Dat klopt. Alleen je moet je niet blindstaren op het geloof maar ook open staan voor andere dingen.
quote:
Op zondag 11 april 2010 20:02 schreef Demise het volgende:

[..]

Zonder PC luister ik gewoon naar mijn MP4-speler, heb echt een schijthekel aan de radio. En hij wordt toch wel redelijk groot, doorsnede tussen de tien en vijftien centimeter, zowel horizontaal als verticaal. Ik ben niet zo heel groot (1.64 m), dus dat is een vrij groot gedeelte van mijn schouderblad.
Dat klinkt in ieder geval al wel mooi.

Ik geloof, maar niet in een almachtige God. Als er iemand wordt gemarteld, is dat God, omdat hij/zij anderen de kans geeft iets goeds te doen. Als iemand anders dan ook daadwerkelijk protesteert tegen het martelen, is dat ook God, omdat hij/zij daarmee voor zijn/haar normen/waarden/geloof opkomt. Mijn Godsbeeld is ook niet per definitie christelijk of islamitisch of boeddhistisch, ook al noem ik mezelf meestal christelijk. Hoe iemand God wil noemen verandert voor mij niets aan het geloof zelf.
In reïncarnatie geloof ik niet.
Ik ben nu al benieuwd naar het resultaat Zo groot gaat die van mij ook ongeveer worden denk ik.

Ik geloof niet iets bovennatuurlijks. Dus geen God of iets anders dergelijks
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_80198931
quote:
Op zondag 11 april 2010 20:10 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Dat klopt. Alleen je moet je niet blindstaren op het geloof maar ook open staan voor andere dingen.
En daarom heb ik een broertje dood aan een orthodoxe benadering.
  zondag 11 april 2010 @ 20:19:23 #283
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_80199136
quote:
Op zondag 11 april 2010 20:15 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

En daarom heb ik een broertje dood aan een orthodoxe benadering.
Gelukkig Dus jij gaat niet op SGP stemmen
14 SHADES OF GREY
pi_80199179
quote:
Op zondag 11 april 2010 19:46 schreef EchtGaaf het volgende:

Hmmm, maar als je een CD neemt zonder oorlogsknallen en andere muzieksoort maar wel over Vietnam, flipt ie dan ook?
[..]

Honden (en katten!) hebben sowieso een enorm invoelingsvermogen. Ik praat altijd met gevoel met honden (non-verbaal). We voelen mekaar geweldig aan: stemming! Vooral met de hond van mijn ouders. De liefde is grenzeloos en onbeschrijfelijk.

En oja, er zijn zelfs honden die weten dat iemand kanker heeft, dat schijnen ze te kunnen ruiken.
Vietnameze taal kan haar ook triggeren Het is nooit 100% te bevestigen, maar ook niet 100% uit te sluiten of helemaal weg te relativeren

En dan blijft er dat we altijd op zoek zijn naar antwoorden en de grote vraag Waarom? etc.. Dus zijn er altijd theorieen en filosofieen en etc.. En dat is mooi. Ik ben ook helemaal into UFO's en Aliens, ben ik ook niet helemaal over uit.. Maar ik ben op lezingen geweest waar toch echt wel duidelijk werd dat er iets meer is.
Maar duidelijkheid? Nope.. maar ik hou ook van fantasie en filosofie.. Ik vind het leuk allemaal. Mini fiepjes.

Weet je wat ook een mooie is met honden? Janken bij een dierbaar overlijden, zelfs op afstand...
Of ken je het verhaal "de ongelovelijke reis/ the incredible journey" ? Is waar gebeurt.
Een handboek? Een HANDBOEK??? neuh.. sorry.. ik heb een hoofd.
pi_80199246
Maar ik geloof dus absoluut niet in een allesheerscher of schepper.. een grote baas die zo vreselijk goed is dat hij het allemaal even bedacht en gemaakt heeft en daar ook de enige in zijn soort in is.
Als er dan een god of goddelijke vorm is dan is dat iig niet een individu. En IMHO, is die groep dan niet goddelijk maar enkel buitenaards.
pi_80199619
quote:
Op zondag 11 april 2010 20:02 schreef Demise het volgende:

[..]
]Als er iemand wordt gemarteld, is dat God, omdat hij/zij anderen de kans geeft iets goeds te doen. Als iemand anders dan ook daadwerkelijk protesteert tegen het martelen, is dat ook God, omdat hij/zij daarmee voor zijn/haar normen/waarden/geloof opkomt.
Ik reduceer dit maar tot het bekende spanningsveld tussen determinisme enerzijds en voorzienigheid anderzijds.
quote:
Mijn Godsbeeld is ook niet per definitie christelijk of islamitisch of boeddhistisch, ook al noem ik mezelf meestal christelijk. Hoe iemand God wil noemen verandert voor mij niets aan het geloof zelf.
Dat laatste geloof verschilt dan weer mbt reïncarnatie dan weer hemelsbreed, dus dat wordt lastig. Iha kan ik zeggen dat je quote ook voor mij van toepassing is...

Ook islamieten kunnen denk ik behouden blijven. Etc.
pi_80199741
quote:
Op zondag 11 april 2010 19:52 schreef EchtGaaf het volgende:
@sempron2400, ben je nu gelukkig nu je een passende baan hebt?
Deze passende baan draagt zeker veel bij aan mijn geluksbeleving. Maar ik zou ook nog een partner willen. Die baan is daarvoor een noodzaak (welke vrouw wil er nu een man met een Wajong). Alleen is maar alleen, en samen sta je toch weer wat beter in de maatschappij. Meerdere jongeren in de kerk gaan trouwen. Ik heb nu ook niemand om mee op vliegreis te gaan.
pi_80199818
quote:
Op zondag 11 april 2010 20:19 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Gelukkig Dus jij gaat niet op SGP stemmen
Ik ga zeker niet op de SGP stemmen, dus ik hoop je gerust te kunnen stellen. Want dit is nou typisch ene partij die zwaar orthodox is. Voel ik mij dus niet bij thuis.

Ik neig eerder naar de vrijzinnige benadering mbt het geloof.

Mijn stem gaat waarschijnlijk naar PvdA. andere opties zijn : SP of CU...
pi_80200241
quote:
Op zondag 11 april 2010 20:30 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Deze passende baan draagt zeker veel bij aan mijn geluksbeleving. Maar ik zou ook nog een partner willen. Die baan is daarvoor een noodzaak (welke vrouw wil er nu een man met een Wajong). Alleen is maar alleen, en samen sta je toch weer wat beter in de maatschappij. Meerdere jongeren in de kerk gaan trouwen. Ik heb nu ook niemand om mee op vliegreis te gaan.
The nice guy finishes last
pi_80200313
Ik had 't al eerder over of ik 't aan een vriendin van me moest vertellen, maar ik ben haar ondertussen nog niet tegengekomen en op MSN blijft 't eigenlijk maar terugkomen dat ik af en toe 'een beetje raar' doe..
Moet ik 't nu maar gewoon op MSN vertellen of wachten tot ik haar weer zie..?
In life, it's not who you know that's important, it's how your wife found out.
Silence is golden, ducktape is silver.
  zondag 11 april 2010 @ 20:41:59 #291
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_80200409
quote:
Op zondag 11 april 2010 20:32 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik ga zeker niet op de SGP stemmen, dus ik hoop je gerust te kunnen stellen. Want dit is nou typisch ene partij die zwaar orthodox is. Voel ik mij dus niet bij thuis.

Ik neig eerder naar de vrijzinnige benadering mbt het geloof.

Mijn stem gaat waarschijnlijk naar PvdA. andere opties zijn : SP of CU...
Dat weet ik het was ook een grapje
Goeie keuze. Alleen ik zou niet voor de CU gaan. Dat gaat te veel tegen mijn principes in.
quote:
Op zondag 11 april 2010 20:30 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Iets minder negatief mag ook wel hoor
14 SHADES OF GREY
  zondag 11 april 2010 @ 20:42:54 #292
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_80200453
quote:
Op zondag 11 april 2010 20:40 schreef Spoortie het volgende:
Ik had 't al eerder over of ik 't aan een vriendin van me moest vertellen, maar ik ben haar ondertussen nog niet tegengekomen en op MSN blijft 't eigenlijk maar terugkomen dat ik af en toe 'een beetje raar' doe..
Moet ik 't nu maar gewoon op MSN vertellen of wachten tot ik haar weer zie..?
Ik zou het IRL doen dus maak een afspraak met haar via MSN
14 SHADES OF GREY
pi_80200589
quote:
Op zondag 11 april 2010 20:20 schreef Autidude het volgende:

[..]

Vietnameze taal kan haar ook triggeren Het is nooit 100% te bevestigen, maar ook niet 100% uit te sluiten of helemaal weg te relativeren

En dan blijft er dat we altijd op zoek zijn naar antwoorden en de grote vraag Waarom? etc.. Dus zijn er altijd theorieen en filosofieen en etc.. En dat is mooi. Ik ben ook helemaal into UFO's en Aliens, ben ik ook niet helemaal over uit.. Maar ik ben op lezingen geweest waar toch echt wel duidelijk werd dat er iets meer is.
Maar duidelijkheid? Nope.. maar ik hou ook van fantasie en filosofie.. Ik vind het leuk allemaal. Mini fiepjes.
Boeiend en ozo moeilijk te bevatten. Er zijn veel verschijnselen waarvoor er geen verklaringen zijn. Vaak ook met dieren inderdaad. Bij dieren, zoals je hond, is bekend dat ze sterk zesde zintuig hebben en zaken waarnemen die wij gewoon missen. Het blijven grote wonderen, die ook regelmatig tussen mensen plaatsvinden.

Tja, ik heb ook veel met het esoterische....Ik probeer ook zoveel te begrijpen. Maar ik besef dat het voor mij esoterisch blijft....
quote:
Weet je wat ook een mooie is met honden? Janken bij een dierbaar overlijden, zelfs op afstand...
Absoluut, dat kan! Het gebeurt niet alleen met honden, ook mensen kunnen wel eens op afstand waarnemen en weten....... Het boek Eindeloos Bewustzijn van Pim van Lommel is een aanrader voor je
quote:
Of ken je het verhaal "de ongelovelijke reis/ the incredible journey" ? Is waar gebeurt.
Ik ken het niet en ik zal er op googlen
pi_80200683
quote:
Op zondag 11 april 2010 20:41 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Dat weet ik het was ook een grapje
Goeie keuze. Alleen ik zou niet voor de CU gaan. Dat gaat te veel tegen mijn principes in.
[..]

Iets minder negatief mag ook wel hoor
Dit is eerder realistisch dan negatief. Financieel is het ook veel aantrekkelijker, alleenstaanden zijn relatief duurder uit. Ik heb nog nooit een vriendin gehad. Nu is Nederland wel het land met de meeste vrijgezellen. Vooral vrouwen die geen man willen.
  zondag 11 april 2010 @ 20:49:16 #295
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_80200822
quote:
Op zondag 11 april 2010 20:46 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Dit is eerder realistisch dan negatief. Financieel is het ook veel aantrekkelijker, alleenstaanden zijn relatief duurder uit. Ik heb nog nooit een vriendin gehad. Nu is Nederland wel het land met de meeste vrijgezellen. Vooral vrouwen die geen man willen.
Tuurlijk Zo veranderd er natuurlijk nooit iets
14 SHADES OF GREY
pi_80200876
quote:
Op zondag 11 april 2010 20:49 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Tuurlijk Zo veranderd er natuurlijk nooit iets
Wat verandert er niet dan?
  zondag 11 april 2010 @ 20:51:25 #297
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_80200939
Bijgelezen
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
  zondag 11 april 2010 @ 20:52:47 #298
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_80201014
quote:
Op zondag 11 april 2010 20:50 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Wat verandert er niet dan?
Als je zo negatief blijft zal je altijd vrijgezel blijven.
14 SHADES OF GREY
  zondag 11 april 2010 @ 20:55:04 #299
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_80201142
quote:
Op zondag 11 april 2010 20:52 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Als je zo negatief blijft zal je altijd vrijgezel blijven.
Klopt
Positiviteit kun je ruiken ofzo, en wanneer je positief bent gebeuren positieve dingen
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
  zondag 11 april 2010 @ 20:57:06 #300
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_80201277
quote:
Op zondag 11 april 2010 20:55 schreef ikke043 het volgende:

[..]

Klopt
Positiviteit kun je ruiken ofzo, en wanneer je positief bent gebeuren positieve dingen
Maar te positief is ook niet goed
14 SHADES OF GREY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')