abonnement Unibet Coolblue
pi_80176422
Ik heb dit laminaat op het oog voor in de woonkamer:

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60103019

Iemand ervaringen ermee? Ik vind het vrij goedkoop en ik vraag me af hoe de slijtgevoelig dat laminaat is (goedkoper = meestal slijtgevoeliger), iemand ervaringen met dit type laminaat?
pi_80177035
Had je de zoekfunctie al gebruikt?

Toplaag van duurder laminaat is meestal beter ( minder putjes enz als je wat laat vallen)


Heb zelf het witte Tundra laminaat gehaald, volgens mij hebben ze nieuwe verpakkingen? Wel steviger dan alleen n folie-tje eromheen!
pi_80178337
De toplaag is inderdaad minder van kwaliteit. Ik heb dit bij iemand gelegd en als je iets zwaarders laat vallen zit er toch gauw een beschadeging aan het laminaat.

Mijn advies is dan ook een iets duurdere te pakken (Cando heb ik persoonlijk goede ervaringen mee)
To be or not to be.....
  zondag 11 april 2010 @ 08:52:36 #4
52191 DABAMaster
Powered by /me
pi_80178383
Ik heb het aan een klein onderzoek onderworpen en het is van betere kwaliteit dan bijvoorbeeld gamma of karwei laminaat. Als je iets zwaars laat vallen heb je een putje, maar dat heb ik hier bijvoorbeeld in mn echte berken parket (met parketlak) ook.
pi_80178401
Mijn ouders hebben na 4 jaar ook op de toplaag beschadiging, gewoon op de slaapkamer, niet echt bijzonders meegedaan.

Mijn advies is ook om iets te nemen van betere kwaliteit.
pi_80178407
quote:
Op zondag 11 april 2010 08:52 schreef DABAMaster het volgende:
Ik heb het aan een klein onderzoek onderworpen en het is van betere kwaliteit dan bijvoorbeeld gamma of karwei laminaat. Als je iets zwaars laat vallen heb je een putje, maar dat heb ik hier bijvoorbeeld in mn echte berken parket (met parketlak) ook.
Ik heb gelijke ervaringen, aan m'n 30E bouwmarktlaminaat wat we in het vorige huis hadden kon het niet tippen
(kan helaas even niet op de naam komen)

Maar het is beter, al dan niet gelijk aan de gemiddelde kwaliteit van de bouwmarkten. Waar de zelfde kwaliteit voor ong. plus/minus 14,95 tot 19E verkocht wordt.

TUNDRA KOST BIJ IKEA CONCEPT CENTER - DELFT 6,95E , bij de overige filialen 2E de M2 meer.

Afgelopen 2 jaar heb ik zo'n 200m2 van dit spul gelegd, je krijgt waar voor je geld. Maar het is geen top-kwaliteit. Als je dat wel wilt zou ik naar QuickStep kijken (prijsklasse of 4 duurder maargoed)
echte mannen kopen ook bij zeeman, floortje dessing is <3, ingvar kamprad for president
pi_80178419
quote:
Op zondag 11 april 2010 08:56 schreef Mylene het volgende:
Mijn ouders hebben na 4 jaar ook op de toplaag beschadiging, gewoon op de slaapkamer, niet echt bijzonders meegedaan.

Mijn advies is ook om iets te nemen van betere kwaliteit.
Er zit 10Jaar garantie op Tundra, als zij (je ouders) dit ook hebben, hebben ze mits de bon bewaard is gewoon garantie

Gooi al het IKEA laminaat niet "op 'e'en hoop", je hebt vele soorten Tundra is er 'e'en van..
echte mannen kopen ook bij zeeman, floortje dessing is <3, ingvar kamprad for president
  zondag 11 april 2010 @ 09:03:00 #8
256169 scarback
De man met één sok
pi_80178435
ik heb in mijn huis ook tundra liggen. tot nu toe is t allemaal prima, maar er zijn hier en daar wel wat beschadigingen gekomen tijdens het leggen. Ik heb toen zelf ook een beetje rondgezocht, maar mensen zijn er over het algemeen wel tevreden over (de prijs meegenomen). Ik vraag me af of je met iets wat 2x zo duur is ook 2x zo lang doet/2x zo tevreden bent. Verder: volgens mij kost het in delft 4,95 de m2.

Ik stel als student natuurlijk wel iets minder hoge eisen aan mijn vloer.
Eerst kijken, dan zeiken
  zondag 11 april 2010 @ 09:04:30 #9
52191 DABAMaster
Powered by /me
pi_80178440
dewintermuis: volgens mij is ikea delft een stuk goedkoper op (bijna) alle vlakken..
pi_80178491
DABAMaster: niet helemaal, ik heb je een reactie gegeven in het

algemene IKEA topic, zie IKEA - Part XLIX - Nu ook in Latijns-Amerika!
echte mannen kopen ook bij zeeman, floortje dessing is <3, ingvar kamprad for president
  zondag 11 april 2010 @ 10:16:21 #11
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_80179118
In mijn vorige huis had ik op de gehele bovenverdieping TUNDRA laminaat liggen. Dat heeft er bij mij 4 jaar zonder beschadigingen gelegen en voor zover ik weet heeft de nieuwe eigenaar er nu een jaar later ook nog een mooie vloer aan. Mijn ervaringen met het laminaat zijn dus goed maar ja... ik had het dus ook niet in de woonkamer liggen, waar het veel intensiever wordt gebruikt.
pi_80179524
Het ene tundra laminaat is voordeliger dan de andere (eiken?) heb zelf 7,50 betaald per m2 Tundra wit, in delft....
pi_80179733
Het is bij laminaat zeer belangrijk dat het er goed in ligt, hout zet gewoon tot centimeters uit als het opwarmt met bijvoorbeeld de zon er op.

En als je het dan strak ergens tegenaan legt (in een deurpost bijvoorbeeld), is het binnen enkele dagen onherstelbaar beschadigd.

Rondom je vloer dus netjes overal MINIMAAL 1CM ruimte houden, beter 1.2 tot 1.5

TIP: tegenwoordig schijn je met een snijapparaat laminaat heeel makkelijk te kunnen snijden (niet in de lengte natuurlijk), en dan heb je dus super strakke randen

iemand meer info?
echte mannen kopen ook bij zeeman, floortje dessing is <3, ingvar kamprad for president
pi_80179843
quote:
Op zondag 11 april 2010 01:14 schreef AlmightyArjen het volgende:
Ik heb dit laminaat op het oog voor in de woonkamer:

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60103019

Iemand ervaringen ermee? Ik vind het vrij goedkoop en ik vraag me af hoe de slijtgevoelig dat laminaat is (goedkoper = meestal slijtgevoeliger), iemand ervaringen met dit type laminaat?
Ik heb altijd goede ervaringen met IKEA laminaat, maar de laatste keer heb ik bij Kwantum gehaald en die hebben ook zeer veel keus en tegenwoordig is er dat dubbelklik laminaat dat legt 50% sneller, dat vond ik echt geweldig
I don't know if God exists, but it would be better for His reputation if He didn't.
Als de HEER zou mogen stemmen, dan is het zeer onwaarschijnlijk dat hij op het CDA zou stemmen
pi_80179888
quote:
Op zondag 11 april 2010 10:52 schreef dewintermuis het volgende:
Het is bij laminaat zeer belangrijk dat het er goed in ligt, hout zet gewoon tot centimeters uit als het opwarmt met bijvoorbeeld de zon er op.

En als je het dan strak ergens tegenaan legt (in een deurpost bijvoorbeeld), is het binnen enkele dagen onherstelbaar beschadigd.

Rondom je vloer dus netjes overal MINIMAAL 1CM ruimte houden, beter 1.2 tot 1.5

TIP: tegenwoordig schijn je met een snijapparaat laminaat heeel makkelijk te kunnen snijden (niet in de lengte natuurlijk), en dan heb je dus super strakke randen

iemand meer info?

Jaja, n laminaatsnijder?

Volgens mij werken die dingen niet echt fijn hoor, je zit aan je max. dikte van je laminaat, daarna kom je dr niet meer doorheen! (zoek maar op t forum!)
pi_80179890
Hier ligt al een jaar of 7 Tundra laminaat en het ziet er nog steeds uitstekend uit.
Mijn moeder heeft als theorie dat het wel goed moet zijn omdat het ook in de Ikea winkels op de vloer ligt.
Er zijn vast mooiere en betere vloeren, maar die vind je niet in deze prijscategorie.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_80181499
Nou uhhh, het lag er bij IKEA op de vloer jah, maar daar zijn ze mee gestopt heur -> het is geen industrieele kwaliteit, kwamen ze zelf ook achter ;D

Er ligt in de IKEA'S nu een vloer van Pergo met V-groef (*naar wat ik vernomen heb via via, in de winkel ; ) komt de Tundra ook uit de Pergo fabriek)
echte mannen kopen ook bij zeeman, floortje dessing is <3, ingvar kamprad for president
pi_80181584
Ik heb gisteren bij mijn ouders Ikea-laminaat van ruim 20 jaar oud - toen het goedkoopste dat ze hadden (weet niet of dat Tundra is) - er uit gesloopt. Zag er nog uit als nieuw. En dat in een ruimte als een keuken, die toch wel wat te lijden heeft.
  zondag 11 april 2010 @ 12:23:29 #19
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_80181704
Ik had het wat jaren geleden in de woonkamer/slaapkamers van mijn toenmalige huis, op zich prima maar na een jaar of 4 kreeg ik toch wel erg snel beschadigingen, op zich prijs/kwaliteittechnisch wel prima verhouding maar als je iets meer plezier ervan wil hebben voor een wat langere tijd zou ik er zeker wat meer geld aan spenderen.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_80191987
quote:
Op zondag 11 april 2010 12:23 schreef MissHobje het volgende:
Ik had het wat jaren geleden in de woonkamer/slaapkamers van mijn toenmalige huis, op zich prima maar na een jaar of 4 kreeg ik toch wel erg snel beschadigingen, op zich prijs/kwaliteittechnisch wel prima verhouding maar als je iets meer plezier ervan wil hebben voor een wat langere tijd zou ik er zeker wat meer geld aan spenderen.
En waar zou ik dan wat kwalitatief beter laminaat vandaan kunnen halen? Ik neem aan dat de Gamma, Kwantum e.d. dezelfde kwaliteit als de Ikea bieden...

Iig iedereen alvast bedankt voor de reacties
pi_80194776
quote:
Op zondag 11 april 2010 11:00 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Jaja, n laminaatsnijder?

Volgens mij werken die dingen niet echt fijn hoor, je zit aan je max. dikte van je laminaat, daarna kom je dr niet meer doorheen! (zoek maar op t forum!)
Voor Tundra-laminaat zijn die dingen prima hoor. Het werkt veel sneller dan met een handzaag of decoupeerzaag en ietsje sneller dan met een cirkelzaag. Je hebt er wel vrij veel kracht voor nodig en de randjes worden niet superstrak, maar daar leg je toch een plintje over.
  zondag 11 april 2010 @ 19:22:01 #22
204633 Fred2
Kritisch
pi_80196475
Hier ligt ook Tundra sinds een jaar. (de donkerste, 4,95 per m2 betaald in Delft)
Prima spul voor op een flatje.

En ach, er komen her en der wat krasjes en deukjes, maar dat hebben mijn ouders met vloer die meer dan 10 keer zo duur was ook. En als het té erg word, ligt er voor 400 euro weer een nieuwe in.
En ik hoef ook niet overdreven voorzichtig te doen, zoals met een dure vloer, want owee als daar een krasje op komt...
So we just called him Fred too
pi_80197785
quote:
Op zondag 11 april 2010 17:18 schreef AlmightyArjen het volgende:

[..]

En waar zou ik dan wat kwalitatief beter laminaat vandaan kunnen halen? Ik neem aan dat de Gamma, Kwantum e.d. dezelfde kwaliteit als de Ikea bieden...
Veel zaken waar ze houten vloeren verkopen, verkopen ook het mooiere/betere (?) laminaat...
  maandag 12 april 2010 @ 09:00:07 #24
18695 KeRsTmAnNeKe
December my ass!
pi_80215102
quote:
Op zondag 11 april 2010 11:00 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Jaja, n laminaatsnijder?

Volgens mij werken die dingen niet echt fijn hoor, je zit aan je max. dikte van je laminaat, daarna kom je dr niet meer doorheen! (zoek maar op t forum!)
Heb zelf een snijder gebruikt voor ong 70m² laminaat, werkte goed.
Ding kostte 20-25 euro bij de Karwei, enige nadeel was dat de randen niet haaks waren, maar beetje schuin. Maar dat werk je toch weg met een plakstrip/plint.
Geeft ook stukken minder zooi dan een zaag
pi_80233637
quote:
Op zondag 11 april 2010 19:52 schreef Beijtje het volgende:

[..]

Veel zaken waar ze houten vloeren verkopen, verkopen ook het mooiere/betere duurdere (?) laminaat...



Ik heb het bij de kwantum gehaald en is prachtig. vind ik
I don't know if God exists, but it would be better for His reputation if He didn't.
Als de HEER zou mogen stemmen, dan is het zeer onwaarschijnlijk dat hij op het CDA zou stemmen
  maandag 12 april 2010 @ 21:33:45 #26
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_80242509
quote:
Op zondag 11 april 2010 17:18 schreef AlmightyArjen het volgende:

[..]

En waar zou ik dan wat kwalitatief beter laminaat vandaan kunnen halen? Ik neem aan dat de Gamma, Kwantum e.d. dezelfde kwaliteit als de Ikea bieden...

Iig iedereen alvast bedankt voor de reacties
Ja geen idee maar het moet wel beter kunnen heb ik zelf het idee
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_80242953
Wij hebben laminaat bij Woonboulevard Poortvliet vandaan, zij hebben regelmatig aanbiedingen, dat laminaat was echt prima in ons vorige huis (na 5 jr geen enkel spoor van gebruik muv een put van een strijkijzer).
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')