Als in: leuk dat je nu een huis hebt, een eigen woning, en nu?quote:Op vrijdag 9 april 2010 20:41 schreef Autidude het volgende:
Maar het kan ook eng rustig zijn.
En ik snap er nog steeds allemaal niets van, ik weet het wel.. ik heb een huis. Maar ik snap er echt niets van en ik weet niet wat ik moet denken. Mijn moeder zegt ook dat ik het eerst moet zien, en dat klopt wel. Ik ga ook zondag of maandag kijken. Maar er komt zoveel bij kijken, en ondanks dat ik dat wel allemaal weet raak ik toch de weg kwijt, ik kan het niet zo goed uitleggen.
De grote overheidstekort is imo hoofdzakelijk veroorzaakt door de economische crisis volgend uit de financiële crisis, die door de BANKEN veroorzaakt. Het lijkt mij logisch dat de rekening van de crisis wordt gepresenteerd aan degenen die deze hebben veroorzaakt en dat zijn de banken. En dat gebeurt niet , de politiek spaart de banken maar niet de gewone burger. ( op de SP na, die willen een bankenbelasting invoeren).quote:Op vrijdag 9 april 2010 12:54 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Er zijn twee zekerheden in het leven: de dood en de belasting. Het begrotingstekort is voor Nederlandse begrippen gewoon heel hoog: 5,3 procent. Daar komt in de toekomst de vergrijzing nog bij. De vergrijzing is het slechtste was ons land kan overkomen en gaat bakken met geld kosten. Veel politieke partijen hebben wel plannen met de sociale zekerheid.
De samenleving wordt inderdaad steeds rechtser, individueler, egoïstischer en bovenal steeds harder en asocialer. Daar verander ik helemaal niks aan. Ik zie dat me lede ogen aan.quote:Ik merk dat je het helemaal gehad hebt met de samenleving. Zou je wel verder willen leven tot het einde van de reis?
Die heb ik hoor, een stomme stem. Vind ik zelf dan.quote:Op vrijdag 9 april 2010 12:39 schreef Ferrobarr het volgende:
Ik had exact dezelfde conclusie getrokken en zit net zo in elkaar.
Soms vind ik het bijna griezelig zoveel als wij op elkaar lijken.
En soms lijkt het me interessant je eens IRL te ontmoeten, maar aan de andere kant lijkt me dat dan weer niet zo’n goed idee. Stel nou dat je een stomme stem hebt, bijvoorbeeld, maar ik acht ook het risico van een persoons-obsessie niet ondenkbeeldig.
Tijdens m'n depressie was m'n perfectionisme veel minder. Niet gek, denk ik. Dus wat dat betreft had ik misschien ook geluk. Ik deed alles op autopilot en een 6 was genoeg. Dus ik ben nooit blijven zitten en had goede cijfers zonder veel moeite. Pas achteraf denk ik, ik had makkelijk veel hoger kunnen staan, zeker een 8 gemiddeld, misschien wel hoger. Ik had misschien wel de beste van de klas kunnen zijn, dan hadden ze mij naar voren geroepen als beste van de klas, ipv een meisje met het geheugen van een theezeefje en een schrijnend gebrek aan inzicht, dat leerde en twee dagen na het proefwerk alles weer vergeten was.quote:Dat kan ik ook niet. En ik heb er niet voor niets tussen haakjes bij gezet “mijn mening”. Maar wat ik wel kan en dus ook gedaan heb is een oordeel vellen op basis van het subjectieve beeld van hoe ik nu vind dat mijn ideale schooltijd eruit gezien zou moeten hebben gezien, om maar eens een voorbeeld te noemen. En even voor de context: mijn schooltijd was alles behalve succesvol: ik ben twee keer blijven zitten in VWO 3, de tweede keer met slechtere cijfers dan de eerste keer (onder andere drie drieën voor Frans, Duits en Engels) en meer matig presteerwerk. En net als bijvoorbeeld Satsuma leg ik de lat voor mezelf vaak erg hoog: in dit geval zelf volstrekt irrieël hoog, want ik kan mijn in mijn ogen niet goede schooltijd natuurlijk niet overdoen.
Is ook lastig. Ik moet mij ook veel meer overgeven. En dat kan ik heel moeilijk. Ik geloof ook dat God niemand wil overvragen en dat hij niet meer van mij zal vragen dan ik kan...quote:Op vrijdag 9 april 2010 22:40 schreef Satsuma het volgende:
EchtGaaf: Tja, dat begrijp ik nou niet aan geloven. Als je gelooft dat God alles bepaalt, dat alles gaat zoals het moet gaan en dat iedereen een opdracht heeft, waarom maak je je dan zo druk? Als God alles bepaalt en je gelooft dat God goed is, dan is toch alles wat er gebeurt goed?
*snapt niks van geloof *atheist is
Ja, absoluut! Tja, rijk en arm zijn erg relatieve begrippen, zeker als je het mondiaal bekijkt.....Het is zeker zo dat rijken een extra verantwoordelijkheid hebben om naar je naaste om te kijken....quote:Op vrijdag 9 april 2010 22:40 schreef Satsuma het volgende:
En is het dan voor jou niet extra onlogisch om te klagen? Eigenlijk zou jij juist blij moeten zijn dat je arm bent, want een rijke komt de hemel niet in en de rollen zullen omgedraaid worden.
Lastig.quote:Eigenlijk moet je de klap in je gezicht accepteren en de andere wang toekeren, toch?
Helemaal waar.quote:En eigenlijk mag je niet oordelen over die andere mensen, waarvan jij vindt dat ze geen geweten hebben.
Voor mensen met ASS zijn dit grote veranderingen. Het is niet abnormaal dat hij het best allemaal spannend vindt.quote:Op vrijdag 9 april 2010 20:43 schreef MaskOfSanity het volgende:
[..]
De onzekerheid van een nieuwe omgeving staat je tegen?
Lijkt me heel moeilijk, om met een financiële achterstand te beginnen en je je basisbehoeften niet kan betalen, laat staan als je het met anderen vergelijkt. Ik heb het ook meegemaakt, moest namelijk een aanvullende Bijstandsuitkering aanvragen toen ik op mezelf ging wonen.quote:Op vrijdag 9 april 2010 20:47 schreef Autidude het volgende:
[..]
...
Het is ook nog maar de vraag of ik internet mag en kan hebben, maar dat is voor mij prio 1.
Ik heb voorlopig geen geld voor een wasmachine, koelkast en gasfornuis maar dat vind ik niet erg.. Ik kan eigenlijk ook wel makkelijk zonder, maar ik moet wel internet hebben anders zit ik daar met niets.
Ben je christelijk en lees je weleens in de Bijbel?quote:Op vrijdag 9 april 2010 22:47 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Is ook lastig. Ik moet mij ook veel meer overgeven. En dat kan ik heel moeilijk. Ik geloof ook dat God niemand wil overvragen en dat hij niet meer van mij zal vragen dan ik kan...
quote:Op vrijdag 9 april 2010 22:59 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Voor sommige mensen met ASS zijn dit grote veranderingen. Het is niet abnormaal dat hij het best allemaal spannend vindt.
Voor mij is er een verschil tussen mensen en sociaal gedrag. Ik heb een hekel aan sociaal gedrag. Ook al heb ik ondertussen zoveel 'geleerd', zodra de situatie weer iets anders is, moet ik toch gokken welke reactie gepast is. Dat gaat de helft van de tijd goed, de andere helft van de tijd gigantisch fout. Om iemand te helpen, hoef ik niet sociaal te doen. Om te luisteren naar een oud vrouwtje en af en toe te knikken, hoef ik ook niet sociaal te doen. Het gaat pas fout als het contact 'intensiever' wordt. Het moeilijkste vind ik nog wel dat mensen niet zeggen wat ze bedoelen. Als er iemand op bezoek is, en ik vraag of diegene ook iets wil drinken, en diegene zegt dat ik geen moeite hoef te doen, oké. Dan krijgt 'ie niets. Terwijl ik me dan achteraf (incl. feedback van mams) besef dat het alleen beleefdheid was en dat diegene best iets te drinken had gewild. Tja.quote:Op donderdag 8 april 2010 22:31 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Als ik jou zo hoor, en ook over het leuk vinden om met mensen te kwebbelen, dan vind ik dat helemaal niet autistisch klinken. Ik heb zelf gewoon een hekel aan mensen, ik help ze voornamelijk omdat ik me verplicht voel dat te doen, maar blij word ik er niet van. En kwebbelende bejaarden vind ik voornamelijk praatziek. Verder kost het me erg veel energie om de hele dag sociaal te doen. Het is dat het m'n werk is.
Misschien dat er ook nog wel een moment komt waarop je ouders wat opener worden, je weet het nooit. Ik hoop het in ieder geval, voor je.quote:Op donderdag 8 april 2010 22:20 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Tsja dat is natuurlijk voor iedereen anders. Ik denk dat de relatie zo goed is. Althans voor nu. Misschien moet ik het verleden afsluiten en accepteren dat ze dat vinden.
Jij hebt zo te horen een goeie relatie met je ouders. Koester die![]()
Haha, nou, het was tegen m'n leraar, dus ik hoop het niet.quote:Op vrijdag 9 april 2010 11:20 schreef Ferrobarr het volgende:
[..]
Misschien wou de jongen (of dame) in kwestie zo langzamerhand wel wat meer?
Welnee, dat valt best mee. Gewoon wat extra ochtendgymnastiek erin gooien!quote:[..]
We zijn gewoon jalours. Op een gegeven moment takel je toch af, vooral na je dertigste.
Ja, daar ben ik ook erg blij mee. Vanuit school zelf komt er niets, maar als ik iets aankaart is het eigenlijk altijd wel mogelijk.quote:[..]
Ik krijg wel de indruk dat je op een goede school zit die duidelijk rekening met je willen houden en met gemotiveerde leraren.
quote:[..]
Fijn dat je klasgenoten het zo goed oppakken. Wat je trouwens zou kunnen doen is om een “verklaring” o.i.d. van je docent te vragen van dat je je klasgenoten begeleid hebt. Dat kan handig zijn voor bijvoorbeeld een student-assistentschap (bestaat dat nog?) tijdens je studie.
Dat is waar. Ik ben me er nu ook meer van bewust dat er altijd iemand is naar wie ik toe kan gaan met een probleem, dat is ook fijn.quote:[..]
Best functionerend was misschien niet helemaal goed geformuleerd, maar je hebt je zaakjes en je omgeving toch best goed voor elkaar.
Ja, maar de Bijbel lees ik niet vaak. Ik hou niet zo van verhalen e.d. Alhoewel zo'n verhaal over Jozef vind ik dan weer wel mooi.quote:Op vrijdag 9 april 2010 23:06 schreef sempron2400 het volgende:
Ben je christelijk en lees je weleens in de Bijbel?
Best veel ja, maar de uitleg staat erbij hoorquote:Op zaterdag 10 april 2010 00:18 schreef Spoortie het volgende:
Eh, even tussendoor he, was 38 van de 50 punten op die Belgische test site veel of juist niet veel?
quote:Op zaterdag 10 april 2010 00:34 schreef Autidude het volgende:
Het is net zo betrouwbaar als 123test.nl .. behoorlijk oppervlakkig en hooguit net aan het predikaat indicatie waard.
Hierom moet je deze testen nooit maken en een realistische uitslag verwachten, meestal doe ik online testes om een idee te krijgen, en sommige weer gewoon voor de lol.quote:Op zaterdag 10 april 2010 00:35 schreef EchtGaaf het volgende:
Precies. Hooguit te gebruiken voor signalering. Voor wat het waard is.
Dat betwijfel ik. Het was wat dat betreft net het Amerikaanse leger. Don't ask and don't tellquote:Op vrijdag 9 april 2010 23:24 schreef Demise het volgende:
[..]
Misschien dat er ook nog wel een moment komt waarop je ouders wat opener worden, je weet het nooit. Ik hoop het in ieder geval, voor je.
Wel degelijk. Als ik naar iemand moet luisteren die dingen vertelt die me helemaal niet interesseren, en ik ben 'verplicht' om te doen alsof ik het waanzinnig boeiend vind, dan vind ik dat wel een bepaalde sociale druk. Zo voel ik dat ook echt. Terwijl ik het liefst zou zeggen 'flikker toch op, wat interesseert mij die klotekat van de buurvrouw nou toch?' of iets dergelijks. Of iemand gewoon wil negeren en verder gaan met iets wat ik belangrijker vind.quote:Op vrijdag 9 april 2010 23:24 schreef Demise het volgende:
Om iemand te helpen, hoef ik niet sociaal te doen. Om te luisteren naar een oud vrouwtje en af en toe te knikken, hoef ik ook niet sociaal te doen.
Satsuma, dit herken ik. En dat heb ik ook vaak genoeg, als bijvoorbeeld mijn moeder weer ietes over de buren verteld..ofzo..waar ik totaal geen interesse bij heb..en dan meestal nogal langdradig...dan in mijn hoofd zeg ik ook echt..van hou je kop, of wat boeit mij dat nou..en verbaal zeg ik dat dus niet. Maar bij mij is het soms nogal te merken..aangezien ik dan niet veel anderes, dan ow..aha, ahhhh...ofzo zeg..quote:Op zaterdag 10 april 2010 12:07 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Wel degelijk. Als ik naar iemand moet luisteren die dingen vertelt die me helemaal niet interesseren, en ik ben 'verplicht' om te doen alsof ik het waanzinnig boeiend vind, dan vind ik dat wel een bepaalde sociale druk. Zo voel ik dat ook echt. Terwijl ik het liefst zou zeggen 'flikker toch op, wat interesseert mij die klotekat van de buurvrouw nou toch?' of iets dergelijks. Of iemand gewoon wil negeren en verder gaan met iets wat ik belangrijker vind.
Internet lijkt mij een primaire levensbehoefte. Voor de rest enige suggesties:quote:Op vrijdag 9 april 2010 20:47 schreef Autidude het volgende:
[..]
Nou, ook dat.. maar dat hele verhaal is wel terug te lezen... want het is gewoon helemaal niet mijn buurt.
Maar ook al het gedoe erbij, met papieren en aanmelden voor gas licht en water, en internet en ik moet de schuldsanering in en hoe dat dan allemaal gaat en wat er overblijft. En ik weet ook nog niet hoe precies dat huis er van binnen uitziet qua indeling maar ook de kleuren en alles.. Dus wat ik er allemaal aan moet en kan doen en etc etc.. Het is gewoon heel veel en nog onduidelijk en het is een hele grote stap ook.
Het is ook nog maar de vraag of ik internet mag en kan hebben, maar dat is voor mij prio 1.
Ik heb voorlopig geen geld voor een wasmachine, koelkast en gasfornuis maar dat vind ik niet erg.. Ik kan eigenlijk ook wel makkelijk zonder, maar ik moet wel internet hebben anders zit ik daar met niets.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |