Heb je het daar wel eens over met je psycholoog?quote:Op donderdag 8 april 2010 17:31 schreef francis998 het volgende:
[..]
Maar...ach..eerst moet ik voor juli nog een keuze makenwat niet echt snel gaat.
Je ouders zullen je zo langzamerhand toch een keer los moeten leren laten...quote:Maar ik krijg toch wel zin om opmezelf te gaan, vooral om van allerlei stomme regeltjes en gezeur af te zijn.En te kunnen doen en laten zoals ik wil.
Maar ik ben altijd gewend geweest om dingen achter de rug van mijn ouders te doen, vooral ma. Aangezien zij super kritisch is en soms overbezorgd
Ik had exact dezelfde conclusie getrokken en zit net zo in elkaar.quote:Op donderdag 8 april 2010 20:33 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Goed dat je dat zegt. Nu wil ik beter zijn dan Demise. *immer competitiedrang*
Mijn eerste houding tegen nieuwe mensen (virtueel en IRL) is ook niet positief. Laat ze zich eerst maar bewijzen. En met betrekking tot fora en topics zoals deze: dat werkt prima, maar er is gewoon een maximum aan het aantal deelnemers dat je actief kunt volgen.quote:Ik herken het wel. Ik vind nieuwe mensen ook nooit aardig. Hier dus ook niet. Ik weet het van mezelf, maar het is toch zo. En als ik bijv. een paar weken niet in een topic kom en opeens zijn er allemaal anderen, dan vind ik het gewoon een stom topic geworden.
[..]
Dat kan ik ook niet. En ik heb er niet voor niets tussen haakjes bij gezet “mijn mening”. Maar wat ik wel kan en dus ook gedaan heb is een oordeel vellen op basis van het subjectieve beeld van hoe ik nu vind dat mijn ideale schooltijd eruit gezien zou moeten hebben gezien, om maar eens een voorbeeld te noemen. En even voor de context: mijn schooltijd was alles behalve succesvol: ik ben twee keer blijven zitten in VWO 3, de tweede keer met slechtere cijfers dan de eerste keer (onder andere drie drieën voor Frans, Duits en Engels) en meer matig presteerwerk. En net als bijvoorbeeld Satsuma leg ik de lat voor mezelf vaak erg hoog: in dit geval zelf volstrekt irrieël hoog, want ik kan mijn in mijn ogen niet goede schooltijd natuurlijk niet overdoen.quote:Op donderdag 8 april 2010 20:45 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe Ferrobar in staat is om het "functioneren"van anonieme personen te vergelijken die bovendien flink van leeftijd verschillen. Of zelfs in een andere levensfase zitten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tot zover enig inzicht in mijn gestoorde brein.
NB: het was absoluut niet de bedoeling er een “wie functioneert het beste”-wedstrijd ervan te maken.Daar ben ik het volledig mee eens: als je dat frustratie-juk (niet vervelend bedoeld) van je af zou kunnen werpen, kun je echt veel verder komen dan je nu denkt.quote:Op donderdag 8 april 2010 21:43 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Toch denk ik dat jij veel meer kan dan jezelf denktEcht waar.
Zeer herkenbar; die mensen lopen mij ook altijd in de weg…quote:Op donderdag 8 april 2010 21:54 schreef Autidude het volgende:
[..]
Als mensen verbaal niet zo sterk zijn of gewoonweg niet slim genoeg, dan moeten ze het hebben van uiterlijk vertoon![]()
Ik moet er altijd om lachen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zeer herkenbaar.quote:Op donderdag 8 april 2010 22:31 schreef Satsuma het volgende:
Eens, EG. Bescheiden, maar jezelf wel honderd keer beter vinden...
[..]
Dat kan ik dus niet. Vroeger had ik dagelijks ruzie, na jarenlang oefenen op 'loslaten' en 'negeren' niet meer, maar ik flap er nog steeds weleens wat uit.
[..]
Zeer herkenbaar. En als jij ervanuit gaat dat een groot deel van het gedrag genetisch bepaald is (gisteren las ik nog iets over een gescheiden tweeling waarvan bleek dat ze naast elkaar woonden) ben ik wel benieuwd wel deel van ons genetisch materiaal overeenkomsten vertoont.quote:[..]
Als ik jou zo hoor, en ook over het leuk vinden om met mensen te kwebbelen, dan vind ik dat helemaal niet autistisch klinken. Ik heb zelf gewoon een hekel aan mensen, ik help ze voornamelijk omdat ik me verplicht voel dat te doen, maar blij word ik er niet van. En kwebbelende bejaarden vind ik voornamelijk praatziek. Verder kost het me erg veel energie om de hele dag sociaal te doen. Het is dat het m'n werk is.
[..]
Dat moet dan wel een heel bijzonder iemand voor je zijn…quote:Op donderdag 8 april 2010 22:39 schreef francis998 het volgende:
[..]
omdat iemand me dat gevraagd heeft..die wil wat bespreken via msn....om 5 am...
twijfelgeval?
quote:Op vrijdag 9 april 2010 12:39 schreef Ferrobarr het volgende:
[..]
Ik had exact dezelfde conclusie getrokken en zit net zo in elkaar.
Soms vind ik het bijna griezelig zoveel als wij op elkaar lijken.
En soms lijkt het me interessant je eens IRL te ontmoeten, maar aan de andere kant lijkt me dat dan weer niet zo’n goed idee. Stel nou dat je een stomme stem hebt, bijvoorbeeld, maar ik acht ook het risico van een persoons-obsessie niet ondenkbeeldig.
[..]
Mijn eerste houding tegen nieuwe mensen (virtueel en IRL) is ook niet positief. Laat ze zich eerst maar bewijzen. En met betrekking tot fora en topics zoals deze: dat werkt prima, maar er is gewoon een maximum aan het aantal deelnemers dat je actief kunt volgen.
[..]
Dat kan ik ook niet. En ik heb er niet voor niets tussen haakjes bij gezet “mijn mening”. Maar wat ik wel kan en dus ook gedaan heb is een oordeel vellen op basis van het subjectieve beeld van hoe ik nu vind dat mijn ideale schooltijd eruit gezien zou moeten hebben gezien, om maar eens een voorbeeld te noemen. En even voor de context: mijn schooltijd was alles behalve succesvol: ik ben twee keer blijven zitten in VWO 3, de tweede keer met slechtere cijfers dan de eerste keer (onder andere drie drieën voor Frans, Duits en Engels) en meer matig presteerwerk. En net als bijvoorbeeld Satsuma leg ik de lat voor mezelf vaak erg hoog: in dit geval zelf volstrekt irreëel hoog, want ik kan mijn in mijn ogen niet goede schooltijd natuurlijk niet overdoen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tot zover enig inzicht in mijn gestoorde brein.
NB: het was absoluut niet de bedoeling er een “wie functioneert het beste”-wedstrijd ervan te maken.
[..]
Daar ben ik het volledig mee eens: als je dat frustratie-juk (niet vervelend bedoeld) van je af zou kunnen werpen, kun je echt veel verder komen dan je nu denkt.
[..]
Zeer herkenbaar; die mensen lopen mij ook altijd in de weg…in het krachthonk, wheheSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Zeer herkenbaar.
[..]
Zeer herkenbaar. En als jij er vanuit gaat dat een groot deel van het gedrag genetisch bepaald is (gisteren las ik nog iets over een gescheiden tweeling waarvan bleek dat ze naast elkaar woonden) ben ik wel benieuwd wel deel van ons genetisch materiaal overeenkomsten vertoont.
[..]
Dat moet dan wel een heel bijzonder iemand voor je zijn…![]()
was interessant inderdaad, dat programma "beagle, in de voetsporen van" ook een stukje over autisme![]()
over dat functioneren: sowieso vind ik het super van Demise dat ze zo makkelijk dingen vraagtik vraag ook, maar heb daar toch meer moeite mee, dus.
ik weet ook niet van mezelf wat voor beeld jullie van mij hebben, wel positief geloof ik
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
Er zijn twee zekerheden in het leven: de dood en de belasting. Het begrotingstekort is voor Nederlandse begrippen gewoon heel hoog: 5,3 procent. Daar komt in de toekomst de vergrijzing nog bij. De vergrijzing is het slechtste was ons land kan overkomen en gaat bakken met geld kosten. Veel politieke partijen hebben wel plannen met de sociale zekerheid.quote:EchtGaaf schreef:
Ik weet niet wat het is.....Deels uit nieuwsgierigheid, hoe zijn klasgenoten, oud collega's en andere bekenden terecht gekomen. Om te zien of zij wel iets aan hun diploma hebben gehad.
Als ik dit doe, dan heb ik er dagen last van. Hoe oneerlijk de maatschappij functioneert, en hoe het bedrijfsleven op een perverse manier met mensen omgaan. Hoe we het in vredesnaam een bestel als dit accepteren. Waarom maatschappelijk het geld altijd op de eerste plaats komt. Hoe de school mij als ene baksteen liet vallen toen ik mijn reilen en zeilen melden. Ik was ineens niets of niemand meer: meneer dan heb je gewoon pech gehad.
Nog drukker maak ik me op dit moment over het steeds agressiever worden politiek klimaat. De VVD klapt in de peilingen omhoog en zie het na 9 juni een zeer grote partij worden. Dat is vergif voor de sociale zekerheid en de zwaksten zijn dan het haasje....... Ik durf zelfs niet uit te sluiten dat de VVD nog de grootste wordt. Dan zijn de rapen wel gaar
Te hard om regelmatig te volgen.quote:
quote:ik weet ook niet van mezelf wat voor beeld jullie van mij hebben, wel positief geloof ik![]()
Ja thnxs, weet je dat ik het zelf nog niet eens helemaal in de gaten heb? Ik heb gewoon een huis, en nog een grote woonkamer ook en dan nog meer compartimenten etc.. En ik kan al heel veel rommelen want ik heb toch tijd zat en ik heb bijvoorbeeld heel veel verf en sierpleister hier in huis want mijn broer heeft in een verffabriek gewerktquote:Op vrijdag 9 april 2010 16:34 schreef Ferrobarr het volgende:
@Autitude: dat klinkt toch niet verkeerd: best groot en best wat van te maken toch? Ik zeg: gefeliciteerd!
Hier hebben we het de laatste tijd vrij regelmatig over, en ook waarom ik zo’n grote drang heb om te vertrekken. Waarvan de psycholoog denkt dat het een vorm is van op mezelf gaan wonen. Aangezien ik daar wel bij familie terechtkom en die zorgen er in bepaald opzicht wel voor me, maar alle beslissingen en besluiten en persoonlijke kwesties moet ik toch zelf regelen zonder hulp.quote:Op vrijdag 9 april 2010 12:39 schreef Ferrobarr het volgende:
[..]
Heb je het daar wel eens over met je psycholoog?
Ik neem deze 2 ff samen, als korte antwoorden. Maar faalangst is idd een issue bij mij, gecombineerd met perfectionisme. Maar dit is al jaren bekend, en nu gaat het toch wat beter in dit opzicht..quote:Een andere gedachte die in me op komt: aangezien je snel op dingen uitgekeken bent / vaak dingen niet afmaakt: kan het zijn dat je last van faalangst hebt?
[ =[..]
Je ouders zullen je zo langzamerhand toch een keer los moeten leren laten...
[..]
Hier be ik het deels wel mee eens. Voor mij is het contact maken op forums enzo veel makkelijker. Mede doordat ik me niet druk maak om hoe ik overkom..en ik neig nogal snel af te schrikken, en via forums niet. Dus dat maakt het voor mij makkelijker, en ik maak me vooral minder druk om hoe ik eruit zie, hoe ik overkom etc. Deels mijn onzekerheid die de kop opspeelt, die wel gigantisch minder is dan vroeger.quote:Mijn eerste houding tegen nieuwe mensen (virtueel en IRL) is ook niet positief. Laat ze zich eerst maar bewijzen. En met betrekking tot fora en topics zoals deze: dat werkt prima, maar er is gewoon een maximum aan het aantal deelnemers dat je actief kunt volgen.
[..]
Idd, is het ook wel...is de enige persoon die van mijn huidige innerlijke situatie afweet op mijn moeder na. En die heeft bewezen dat ze me op haar manier veel steunt..Dat maakt iemand toch belangerijk.quote:Dat moet dan wel een heel bijzonder iemand voor je zijn…
Mag ook wel eens voor de veranderingquote:
zeker wetenquote:Op vrijdag 9 april 2010 20:35 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Mag ook wel eens voor de verandering
De onzekerheid van een nieuwe omgeving staat je tegen?quote:Op vrijdag 9 april 2010 20:41 schreef Autidude het volgende:
Maar het kan ook eng rustig zijn.
En ik snap er nog steeds allemaal niets van, ik weet het wel.. ik heb een huis. Maar ik snap er echt niets van en ik weet niet wat ik moet denken. Mijn moeder zegt ook dat ik het eerst moet zien, en dat klopt wel. Ik ga ook zondag of maandag kijken. Maar er komt zoveel bij kijken, en ondanks dat ik dat wel allemaal weet raak ik toch de weg kwijt, ik kan het niet zo goed uitleggen.
Nou, ook dat.. maar dat hele verhaal is wel terug te lezen... want het is gewoon helemaal niet mijn buurt.quote:Op vrijdag 9 april 2010 20:43 schreef MaskOfSanity het volgende:
[..]
De onzekerheid van een nieuwe omgeving staat je tegen?
quote:Op vrijdag 9 april 2010 12:39 schreef Ferrobarr het volgende:
[..]
Dat kan ik ook niet. En ik heb er niet voor niets tussen haakjes bij gezet “mijn mening”. Maar wat ik wel kan en dus ook gedaan heb is een oordeel vellen op basis van het subjectieve beeld van hoe ik nu vind dat mijn ideale schooltijd eruit gezien zou moeten hebben gezien, om maar eens een voorbeeld te noemen. En even voor de context: mijn schooltijd was alles behalve succesvol: ik ben twee keer blijven zitten in VWO 3, de tweede keer met slechtere cijfers dan de eerste keer (onder andere drie drieën voor Frans, Duits en Engels) en meer matig presteerwerk. En net als bijvoorbeeld Satsuma leg ik de lat voor mezelf vaak erg hoog: in dit geval zelf volstrekt irrieël hoog, want ik kan mijn in mijn ogen niet goede schooltijd natuurlijk niet overdoen.Hoe weet je dat nu weerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En feli met je eigen huisje Autidude![]()
Children of the night. What music they make.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |